Σύνδεση

View Full Version : Ξεφιμωμα κινητήρα από euro 4



CuckooDestroyer
27/04/2020, 23:07
Γενικά έχω ακούσει ότι πολλοί παραποιούνται πως οι σημερινοί κινητήρες είναι "φιμωμενοι" λόγο euro 4

Ευλογα λοιπόν απορρέει το συμπέρασμα , είναι δυνατόν να διωρθωθει αυτό; Αρκεί μια εξάτμιση και ένα φίλτρο , η το πρόβλημα είναι αρκετά μεγαλύτερο και δεν υπάρχει ελπίδα?

doctor_john
27/04/2020, 23:24
Φιμωμένοι είναι μια πολύ ευγενική λέξη για να το περιγράψεις... :evil:

Πρέπει να μπείς σε μια λογική διαδικασία για να μην κάνεις ζημιά είτε στη μοτό, είτε σε εσένα.

Μερικές σκέψεις γενικά, μιας και έχω την τύχη να μην έχεις αναφερθεί ειδικά σε κάποια μοτό
και να πρέπει να διαβάζω μέρες για να σου απαντήσω.

Πρώτη σκέψη: το χρειάζομαι;
Μια μοτό με 140hp που έχω, δεν με καλύπτει και μελετώ το σύνολο των λειτουργιών της
έτσι ώστε να δω πόσο φιμωμένη είναι, με ποιούς τροπους κ.λπ.

Δεύτερη σκέψη: τι χρειάζομαι;
Μια μοτό με 140hp με καλύπτει και μελετώ τις ρυθμίσεις της έτσι ώστε να δω (με την βοήθεια μηχανικού)
αν θέλω να βελτιώσω την λειτουργία της δίνοντας της χαρακτηριστικά που θέλω ή δίνοντας της την δυνατότητα
να έχει λιγότερες φθορές σε βάθος χρόνου.

Επίσης: το τίμημα ή τι παρασύρουν - προκαλούν οι αλλαγές.
Μπορεί να θέλω πιο γεμάτο ήχο μόνο, μπορεί και άλλη απόκριση, ιπποδύναμη.
Εδώ τα πράγματα χοντρένουν γιατί οι αλλαγές μπορούν πέρα του προφανούς, πχ κατανάλωση,
να παρασύρουν τα πάντα κυριολεκτικά.
Το χάος μας επιβάλει να χρησιμοποιήσουμε κάποιο μέτρο στα θέλω μας και να αναζητήσουμε
στάδια βελτίωσης κοιτώντας παράλληλα τι μας κοστίζουν-παρασύρουν και πόσο ρισκάρουμε
τον χρόνο ζωής της.

Όπως καταλαβαίνεις, είναι μια τεράστια κουβέντα που πρέπει να γίνει μετά από πολύ διάβασμα
με την βοήθεια μηχανικού απαραίτητα.

Προφανώς ένα φίλτρο και μια εξάτμιση είναι η κορυφή του παγόβουνου και ακούγεται εύκολο.
Κάθε μοτό όμως έχει τα δικά της στοιχεία - ρυθμίσεις που πρέπει να διαχειριστείς ή να ακυρώσεις
για να κάνεις σωστά την αναίρεση των "απλών" και να είναι αποδοτικά για εσένα.

Παράδειγμα: αλλάζω φίλτρο - εξάτμιση. Θα πρέπει να εξασφαλίσω το αντίστοιχο καύσιμο.
Θα πρέπει να ακυρώσω συστήματα που παρεμβάλονται για να ρυθμίσουν ρύπους - ήχο.

Αυτό σημαίνει άλλη χαρτογράφιση, τζαμπερ για να επιστρέφω το σήμα που τα συστήματα
έδιναν στον εγκέφαλο, μετρήσεις καυσαερίων και ρυθμίσεις και ξάνα τα ίδια για να μην
πετάω βενζίνη, να μην κάνω ζημιά, να αγγίξω τα προσδοκώμενα για εμένα κ.λπ.

Σταματάω εδώ, νομίζω κατάλαβες την κορφη του παγόβουνου και μισό μέτρο βάθος.

Το επόμενο βήμα, για εμένα, είναι να είσαι συγκεκριμένος όσον αφορά την μοτό, να ψάξεις
παγκόσμια τι έχει εφαρμοστεί, πως και με ποιά αποτελέσματα.
Να πάρεις τις αποφάσεις σου και να το συζητήσεις με το μηχανικό που εμπιστεύεσαι.

Είναι ωραία διαδικασία, κοστίζει, δεν γίνεσαι μηχανικός απλά έχεις μια επιφανειακή
άποψη για το πώς δουλεύει η μοτο σου και καταλαβαίνεις το αγγούρι που τρώνε οι μηχανικοί
για να κάνουν το παραμικρό σε μια "μηχανή" που τα πάντα εξαρτώνται από το προηγούμενο
επηρεάζουν το επόμενο και επαληθεύουν..

CuckooDestroyer
28/04/2020, 00:05
Κτλβ , άρα δεν ασχολησε καν

doctor_john
28/04/2020, 00:34
Αναλόγως, πρώτα ψάχνεις να δείς αν οι ρυθμίσεις που έχει δημιουργούν πρόβλημα.
Μετά αν εσύ θέλεις κάτι παραπάνω.
Μπορεί να ισχύουν και τα δύο αλλά εσύ να θες τα πράγματα πιο κουλ γιατί πχ έχεις υπόψιν σου
να την πουλήσεις σε κάποιο διάστημα ή σε απασχολεί η εγγύηση κ.ο.κ.

Είναι ένα μικρό σύμπαν που διαχειρίζεσαι, όσο δυνατός και να είσαι η μοναδική σταθερά σας
θα είναι ότι θα θέλετε να κινηθείτε προς την ισορροπία.. :a024:

typhoon
28/04/2020, 09:20
Γενικά οι προδιαγραφές euro αφορούν τους εκμπεμπομενους ρύπους (πιθανά κ κάποιες προδιαγραφές θορύβου, not sure)

Τα μοτέρ πάνω κάτω ίδια αρχή λειτουργιας έχουν με τις αρχές του 1900 που πρωτοανακαλυφθηκαν.
Οπότε σε πιο απλά σχεδιαστικα μοτέρ πχ μονοκυλνδρα, απλές σχετικά επεμβάσεις το κάνουν να πληροί τις euro

Τέτοιες επεμβάσεις είναι ενδεικτικά
Σύστημα ψεκασμου
Αισθητήρας λαμδα
Καταλύτης
Προγραμματισμός εγκεφάλου

Αυτά βρίσκουμε στις απλες μοτοσυκλέτες συνήθως.
Στα αυτοκίνητα (κ τα πιο δυνατά μοτοσυκλετιστικα μοτερ) έχεις τις ανακυκλωσεις καυσαεριων, ξεχωριστούς χάρτες για κάθε σχέση κιβωτίου, διπλες πεταλούδες, διπλά μπεκ, μεταβλητά συστήματα μήκους αυλών κ χρονισμού εκκεντροφορων,ψεκασμούς ειδικών καταλυτών (ουρία, το γνωστο adblue των ντιζελ) μέχρι κ μεταβλητές συμπιέσεις.

Τα τελευταία εύκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος ότι δεν άπτονται άμεσα με την μείωση των ρυπων, αλλά περισσότερο με την ανάκτηση της χαμένης ιπποδύναμης που προκαλούν τα πιο πνιγηρά συστήματα καταλυτών (μπορεί να δεις κ τρεις καταλυτες σε κινητήρα αυτοκινήτου)

Όσο πιο απλό μοτέρ έχεις λοιπόν, πχ παπάκι τόσο πιο εύκολα μπορείς να καταργήσεις τα συστήματα αυτά κ να βρεθουνε καμποσα άλογα.
Όσο πιο περίπλοκο μοτέρ τόσο δυσκολότερα θα καταργήσεις κάποιο χωρίς να επηρεάσει κάποιο απ τα υπόλοιπα.

Βέβαια καλό είναι να κατανοήσεις ότι αυτού του είδους οι μετατροπες κάνουν καλό μόνο σε εσένα. Οι προδιαγραφές euro δεν έχουν μπει στη ζωή μας για να μην σε αφήνουν να βγάζεις μεροκάματο με φτηνό μηχανάκι, ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ...

Bowleno
28/04/2020, 10:01
Να βρεθούνε κάμποσα άλογα σε... Παπάκι;:cry:

:bawl:

CuckooDestroyer
28/04/2020, 12:04
Να βρεθούνε κάμποσα άλογα σε... Παπάκι;:cry:

:bawl:

Και εγώ αμφιβάλλω , άντε να δίνουν λίγο παραπάνω "νεύρο" , δεν νμζω να έχει και πολύ μεγάλη διαφορά αν και ίσως να αξίζει μια φίλτροεξάτμιση μιας και το κόστος είναι μικρό και αν όντως δίνει κάτι και κρατήσεις το όχημα καιρό , τότε πιστεύω τα βγάζει τα λεφτά του

Από την άλλη όμως θα είσαι παράνομος με μια αφτερμαρκετ εξάτμιση και θα φοβάσαι κάθε φορά που βλέπεις αστυνομία , πράγμα αρκετά αρνητικό

Bowleno
28/04/2020, 12:57
Πέρα από την πλάκα.... Ότι έχει βάλει ένας κατασκευαστής σε όχημα (μοτό η άμαξι, αδιάφορο) έχει λόγο που το έχει βάλει. Αν δεν ήταν απαραίτητο δεν θα το έβαζε για να κερδίσει κόστος.
Έπειτα, η όποια χαρτογράφηση, ρύθμιση έχουν ως γνώμονα την οικονομία καυσίμου και αξιοπιστίας, πρωτίστως. Το να πειράζεις το μοτέρ για να σου βγάλει άλογα που εύκολα μπορούν να σε αφήσουν στα κρύα του λουτρού (εξαιρούνται οι περιπτώσεις αγώνων πίστας) δεν το έχω καταλάβει ποτέ... όποιος θέλει επιδόσεις 1100 παίρνει 1100.
Το να θέλεις να βγάλεις από μια μοτό 140 ίππων 10 η15 επιπλέον ίππους για καθημερινή χρήση διαθέτοντας δεν ξέρω κι εγώ πόσα λεφτά, το θεωρώ την μέγιστη ανοησία.
Να τα δώσεις για αναρτήσεις, φρένα, εκεί, ναι....

p@nos
28/04/2020, 13:05
Πέρα από την πλάκα.... Ότι έχει βάλει ένας κατασκευαστής σε όχημα (μοτό η άμαξι, αδιάφορο) έχει λόγο που το έχει βάλει. Αν δεν ήταν απαραίτητο δεν θα το έβαζε για να κερδίσει κόστος.
Έπειτα, η όποια χαρτογράφηση, ρύθμιση έχουν ως γνώμονα την οικονομία καυσίμου και αξιοπιστίας, πρωτίστως. Το να πειράζεις το μοτέρ για να σου βγάλει άλογα που εύκολα μπορούν να σε αφήσουν στα κρύα του λουτρού (εξαιρούνται οι περιπτώσεις αγώνων πίστας) δεν το έχω καταλάβει ποτέ... όποιος θέλει επιδόσεις 1100 παίρνει 1100.
Το να θέλεις να βγάλεις από μια μοτό 140 ίππων 10 η15 επιπλέον ίππους για καθημερινή χρήση διαθέτοντας δεν ξέρω κι εγώ πόσα λεφτά, το θεωρώ την μέγιστη ανοησία.
Να τα δώσεις για αναρτήσεις, φρένα, εκεί, ναι....



οι κατασκευαστες φτιαχνουν μαζικα οχηματα, οποτε πρεπει να δωσουν ενα σεταπ που θα δουλευει, καπως, σε ολα...αυτο που λες οτι αν μπορουσαν να το φτιαξουν απο το εργοστασιο θα το εκαναν δεν ισχυει, η μαλλον ισχυει εν μερει, απλα θα πληρωνες το τελικο προιον πολυ παραπανω απ οσο το πληρωνεις τωρα...

μια απο τα ιδια με τις χαρτογραφισεις προφανως πρεπει να υπαρχει μια η οποια να δουλευει σε ολα τα μοτερ ανεξαρτητων των κατασκευαστικων διαφορων, και αυτος ειναι οο λογος που τα περισσοτερα μηχανακια εχουν κακη αποκριση και βηξιματα/κλασιματα και λοιπες αλλες συμπεριφορες...η λογικη οποιος θελει επιδοσεις 1100 περνει 1100 ειναι λογικη τυπου ποναει κεφαλι/κοψει κεφαλι αστυνομος μπουζουκι κλπ...οσοι θελουν να ασχοληθουν με την βελτιωση/βελτιστοποιηση του οχηματος τους θελουν απλα αυτο ΗΔΗ εχουν να πηγαινει καλυτερα/οσο καλα μπορει να παει γιατι απλα αυτο τους αρεσει...επισης ενας κινητηρας με μια σωστη custom χαρτογραφιση αναφλεξης/μειγματος η τζετινγκ δουλευει συγκλονιστικα πιο ευχαριστα απο εναν πιο δυνατο, με το στοκ χαλια χαρτη...

toyar
29/04/2020, 06:53
Η πρώτη και σημαντικότερη παράμετρος βάσει της οποίας φτιάχνει τον χάρτη ο κατασκευαστής σήμερα είναι τα καυσαερια
Οι προδιαγραφές είναι πολύ αυστηρές και το φιμωμα ενός κινητήρα είναι πιο φθηνό από το να σχεδιάσεις έναν άλλον από την αρχή
Οι χαμηλές εκπομπές CO2 επιτυγχάνονται μόνο με χαμηλή καταναλωση