View Full Version : λάστιχα για track day!
peterTHErider
18/05/2020, 12:24
Κύριοι γεία σας,
Ελπίζω η μέτα την καραντίνα εποχή να μας βρήκε όλους καλά και με δίαθεση για βόλτες!
Πάμε τώρα σε έναν προβληματισμό που έχω και νομίζω πως εδώ υπάρχουν "γνώστες";););););)
Αν κάποιος θέλει να κάνει την πίστα του ποιά είναι τα καλύτερα λάστιχα που δεν ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΟΥΒΕΡΤΕΣ???
Μίλαμε για ρυθμό στο 1,36-1,37 μέχρι στιγμής με καθαρά sport-touring λάστιχα.
Να πω εδώ πως δεν ενδιαφέρει η δίαρκεια ζωής ούτε η χρήση στο δρόμο!
D212 racer , rs10..... ;)
peterTHErider
18/05/2020, 12:53
D212 racer , rs10..... ;)
και τι χρόνο ζεστάματος θέλουν?ένα γύρο?
sapila racing
18/05/2020, 13:07
και τι χρόνο ζεστάματος θέλουν?ένα γύρο?
Tα D212 μετά απο ένα γύρο με σχετικά νορμάλ καιρό είναι ΟΚ.
Τα χρησιμοποιώ χωρίς κουβέρτες.
Βγαίνουν σε διαφορετικές γόμμες, γενικά δεν έχουν την ίδια αντοχή με τα παλιότερα D211 κι έτσι αφού πρώτα δοκίμασα D212 με soft εμπρός medium πίσω και στην 2η μέρα έμεινα απο λάστιχα, κατέληξα στο soft εμπρός endurance πίσω.
Στα D211 που δεν βγαινουν πλέον το medium πίσω αντεχε όσο το endurance των D212 περίπου.
Ισως τα D212 να λιώνουν πιο γρήγορα λόγω της μη χρήσης warmers!
Είναι σίγουρο οτι με κουβέρτες θα αντέξουν περισσότερα και θα αποδώσουν καλύτερα.
Τωρα υπαρχουν και τα D213 που απο οτι ακούω ειναι ακόμα καλύτερα απο τα 212 αλλά νομίζω απαιτούνται κουβέρτες για να αποδώσουν σωστά.
Αφού έρχεσαι απο το 1.36 καλύτερα επέλεξε αυτόν τον συνδυασμό.
peterTHErider
18/05/2020, 13:20
Tα D212 μετά απο ένα γύρο με σχετικά νορμάλ καιρό είναι ΟΚ.
Τα χρησιμοποιώ χωρίς κουβέρτες.
Βγαίνουν σε διαφορετικές γόμμες, γενικά δεν έχουν την ίδια αντοχή με τα παλιότερα D211 κι έτσι αφού πρώτα δοκίμασα D212 με soft εμπρός medium πίσω και στην 2η μέρα έμεινα απο λάστιχα, κατέληξα στο soft εμπρός endurance πίσω.
Στα D211 που δεν βγαινουν πλέον το medium πίσω αντεχε όσο το endurance των D212 περίπου.
Ισως τα D212 να λιώνουν πιο γρήγορα λόγω της μη χρήσης warmers!
Είναι σίγουρο οτι με κουβέρτες θα αντέξουν περισσότερα και θα αποδώσουν καλύτερα.
Τωρα υπαρχουν και τα D213 που απο οτι ακούω ειναι ακόμα καλύτερα απο τα 212 αλλά νομίζω απαιτούνται κουβέρτες για να αποδώσουν σωστά.
Αφού έρχεσαι απο το 1.36 καλύτερα επέλεξε αυτόν τον συνδυασμό.
soft εμπρός medium πίσω ή soft εμπρός endurance πίσω?
το σοφτ εμπρός είναι στάνταρ δηλαδή.και με το endurance θα βγάλω καλά ένα 2μέρο?
ε λογικά με της κουβέρτες γλυτώνεις κύκλους θέρμανσης-ψύξης οπότε λογίκη η μεγαλύτερα δίαρκεια.απλά κάποια πιο σοβαρά λάστιχα χωρίς κουβέρτες αργείς να πίασεις θερμοκρασία λειτουργίας και αν πηγαίνεις πιο αργά από κάποιο χρόνο δεν κρατάνε θερμοκρασία και δεν δουλέυουν καθόλου.οπότε στους χρόνουν μου,άντε λιγο ταχύτερα θα ειναι οκ τα D212 ε?
Είναι ότι πρέπει τα d212 για χρήση χωρίς κουβέρτα
.Δε θα έχεις κανένα θέμα και λογο σκελετού ntech μπορείς να παίξεις με πολύ χαμηλές πίεσεις..Είναι ότι πρέπει...τα 213 έχω ακούσει ότι θέλουν κουβέρτα....
peterTHErider
18/05/2020, 13:36
σε άλλη μάρκα?πχ τα Pirelli supercorsa sc θέλουν κουβέρτες?η μπορούν να ζεσταθούν και με το γυρολόγιο μου?
Τα sc είναι ίδιας κατηγορίας με τα 213 και θα τα ζεστάνεις λογικά αλλά κανονικά θέλουν κουβέρτες...και ειναι αρκετά πιο ακριβά απ τα 212...σε πιρελι κάτι παρόμοιο είναι τα supercorsa V3..Επισης πιο ακριβά βέβαια
peterTHErider
18/05/2020, 13:47
Τα sc είναι ίδιας κατηγορίας με τα 213 και θα τα ζεστάνεις λογικά αλλά κανονικά θέλουν κουβέρτες...και ειναι αρκετά πιο ακριβά απ τα 212...σε πιρελι κάτι παρόμοιο είναι τα supercorsa V3..Επισης πιο ακριβά βέβαια
όταν λες v3 ποιά εννοέις?τα supercorsa sp τα καινούργια?
ανεξαρτήτου τιμής ποία είναι καλύτερα?
Ναι τα sp..... τώρα αυτό είναι ερώτηση που πάει ανάλογα τον εκάστοτε αναβάτη....οπως είπε και μια ψυχή...τα λάστιχα σήμερα είναι πολύ παραπάνω απ τα τις δυνατότητες μας(τυπικός αναβάτης) οπότε θεωρώ από κει και πέρα είναι τελείως προσωπική άποψη και θέμα οικονομικό...αν δε σε νοιάζει η τιμή βάζεις ότι Σου κάνει κέφι ...οπως και τα metzeler racetech k3 που είναι φοβερό λάστιχο και δε θέλει κουβέρτα....μιας και δε σε νοιάζει το οικονομικό δοκίμασε τα όλα και πες μας που κατέληξες και γιατί...;)
peterTHErider
18/05/2020, 14:11
Ναι τα sp..... τώρα αυτό είναι ερώτηση που πάει ανάλογα τον εκάστοτε αναβάτη....οπως είπε και μια ψυχή...τα λάστιχα σήμερα είναι πολύ παραπάνω απ τα τις δυνατότητες μας(τυπικός αναβάτης) οπότε θεωρώ από κει και πέρα είναι τελείως προσωπική άποψη και θέμα οικονομικό...αν δε σε νοιάζει η τιμή βάζεις ότι Σου κάνει κέφι ...οπως και τα metzeler racetech k3 που είναι φοβερό λάστιχο και δε θέλει κουβέρτα....μιας και δε σε νοιάζει το οικονομικό δοκίμασε τα όλα και πες μας που κατέληξες και γιατί...;)
ακριβώς επειδή είναι πάνω από τις δυνατότητες του μέσου αναβάτη το κάνει λίγο πιο δύσκολο.δεν πας στο καλυτέρο γιατί προυποθέτει πάρα πολύ γρήγορο ρυθμό και εμπειρία!το θέμα είναι η χρυσή τομή!δηλαδή ένα ελαστικό που θα σε σπρώξει να κάνεις το κάτι παραπάνω στο επίπεδο που βρίσκεσαι γιατι αν κάνεις υπερβολίκη επιλογή θα γυρίσει σίγουρα εναντίον σου!καταλαβαίνεις πως το λέω!
στα metzeler γιατι όχι τα κ1?
Σημείωση: όποιο λάστιχο βλέπεις και γράφει soft/medium (ή κάτι αντίστοιχο) χρειάζεται κουβέρτα.
στα hard δεν είναι απαραίτητη
Μόλις σου απάντησε ο Ζεύκας γιατί όχι k1....;)
panos_zip
18/05/2020, 15:14
Επίσης supercorsa bsb v1
φθηνο και δεν ειναι απαραίτητες οι κουβερτες
Έχω κανει πολλά χιλιόμετρα σε δρομο και πιστα.
Ο μόνος λογος που δεν το εβαλα τελευταία φορά ήταν για να πειραματιστώ λιγο με τις διαστάσεις του πισω.
Για τι μηχανακι μιλαμε παιδια?
Εμενα ας πουμε το TDM με το D211 ναι είχε πολυ καλα κρατηματα με αντοχη και σε δρομο ενω ειχα soft-medium.
D212 χωρις track day εβγαλε 7.000χλμ και πολλα ηταν. Κρατηματα στην Αττικη τουλαχιστον ηταν ανωτερα απο το 211.
Δεν παιζει ρολο και το μηχανακι?
Αλλο βαρος ενα τουβλο σαν το TDM και αλλο ενα 600αρι των 180-190 κιλων
Για τι μηχανακι μιλαμε παιδια?
Εμενα ας πουμε το TDM με το D211 ναι είχε πολυ καλα κρατηματα με αντοχη και σε δρομο ενω ειχα soft-medium.
D212 χωρις track day εβγαλε 7.000χλμ και πολλα ηταν. Κρατηματα στην Αττικη τουλαχιστον ηταν ανωτερα απο το 211.
Δεν παιζει ρολο και το μηχανακι?
Αλλο βαρος ενα τουβλο σαν το TDM και αλλο ενα 600αρι των 180-190 κιλων
Ναι, αλλά το θέμα είναι "λάστιχα για track day", οπότε σίγουρα δεν αναφέρονται σε tdm. :p
Ναι, αλλά το θέμα είναι "λάστιχα για track day", οπότε σίγουρα δεν αναφέρονται σε tdm. :p
Στριψε κιολας το μαχαιρι ...μην το αφηνεις ετσι...:lol::bawl:
Εγώ νομίζω ότι με αυτά τα γυρολόγια, θα μπορούσες να κοιτάξεις και πιο "δρομάτα", πχ sportsmart TT, Michelin RS κτλ.
Ο λαστιχάς σου τι λέει?
peterTHErider
18/05/2020, 17:52
Εγώ νομίζω ότι με αυτά τα γυρολόγια, θα μπορούσες να κοιτάξεις και πιο "δρομάτα", πχ sportsmart TT, Michelin RS κτλ.
Ο λαστιχάς σου τι λέει?
τα πιο δρομάτα όμως σε μια ζέστη από ήλιο πίστα μήπως υπερθερμανθούν και δεν δουλέυουν σωστά?
peterTHErider
18/05/2020, 17:55
Σημείωση: όποιο λάστιχο βλέπεις και γράφει soft/medium (ή κάτι αντίστοιχο) χρειάζεται κουβέρτα.
στα hard δεν είναι απαραίτητη
η ερώτηση του χάζου τώρα...γιατί?
teos εσύ δεν μου είπες για d212 soft μπροστά?αυτό δεν θέλει κουβέρτα?
Δεν είπα ποτέ για soft....ειπα d212 και η dunlop τα δίνει για χρήση χωρίς κουβέρτα...ο Ζεύκας τονίζει το σωστό αλλά δεν είναι ντε και καλά κανόνας για αυτά τα λάστιχα...τα 213 θέλουν οπωσδήποτε σύμφωνα με τη dunlop...τα 212 Όχι...
τα πιο δρομάτα όμως σε μια ζέστη από ήλιο πίστα μήπως υπερθερμανθούν και δεν δουλέυουν σωστά?
Νομίζω πως δεν θα έχεις θέμα, οι θερμοκρασίες που δούλευει το ελαστικό είναι υψηλές και μάλλον επηρεάζονται περισσότερο από τις πιέσεις και το πώς οδηγάς παρά αν είναι +/-10 βαθμούς η θερμοκρασία ασφάλτου ( δεν νομίζω να είναι μεγαλύτερη η αυξομείωση σε μια νορμάλ μέρα για track day, εκτός και αν συγκρίνουμε μια κρύα μέρα του Νοέμβρη με μια ζεστή μέρα του Ιούλη), τουλάχιστον στους ρυθμούς που εσύ ( και εγώ και οι περισσότεροι θα μπορούμε να γυρνάμε).
Τώρα βέβαια, μπορεί να λέω και χαζομάρες. Στην θέση σου, θα συμβουλευόμουν καλύτερά εναν επαγγελματία.
Τώρα βέβαια, είδα ότι δεν σε απασχολεί ο δρόμος και ότι γυρνάς στα γυρολόγια που αναφέρεις με σπορ Τούρινγκ ελαστικό, οπότε βάλε το καλύτερο πίστας που μπορείς.
Όλοι ορκίζονται στα Dunlop. Προσωπικά βάζω Michelin power cup evo (μτχ μάλιστα) και έχω γυρίσει έως 1,12 στα Μέγαρα, μια χαρά μου φανηκαν, δεν αισθάνθηκα πουθενά κάτι να με προβληματίζει.
peterTHErider
18/05/2020, 18:30
μια ερωτηση γιατι με παραξενεψε κατι!ψαξε ψαξε ειδα τα dunlop q4 τα οποια ειναι τα πιο τρακτειστικα λαστιχα της dunlop που δεν χρειαζονται κουβερτες!αλλα τα βλεπω μονο σε αμερικανικα reviews!δεν ερχονται επισημα ευρωπη και ελλαδα?
Όχι τα έχω ψάξει και γω γιατί στο Αμέρικα πουλάνε όπως τα 211 κάποτε έδω..Δυστυχώς δεν παίζουν εδω
Απο την προσωπική μου εμπειρία για λάστιχα που δεν χρειάζονται κουβέρτες και ζεσταίνονται γρήγορα:
Dunlop D212, πολύ τίμια σε καλή τιμή, 270-280e.
Pirelli Diablo Supercorsa SP v3 (https://www.car.gr/28624641) (είναι η τελευταία έκδοση που βγήκε μετά τα μέσα του 2019), πολύ καλά αλλά ακριβούτσικα, 370-390e.
Bridgestone RS 10 (https://www.car.gr/23274200), ίσως καλύτερα για περισσότερη χρήση στο δρόμο, 270-280e.
η ερώτηση του χάζου τώρα...γιατί?
ο Ζεύκας τονίζει το σωστό αλλά δεν είναι ντε και καλά κανόνας για αυτά τα λάστιχα...
Είναι ο κανόνας. Όποιος θέλει μπορεί να στείλει ένα mail πχ στη dunlop να ρωτήσει.
Οι γόμες έχουν ένα συγκεκριμένο -υψηλό- εύρος θερμοκρασίας για να λειτουργήσουν σωστά και αυτό επιτυγχάνεται με τις κουβέρτες.
Όποιος πάει να γράψει χρόνους με κρύες/ψιλοζεστές γόμες θα φάει τα μούτρα του.
Οι αρχάριοι/ενδιάμεσοι δεν έχουν θέμα, εξάλλου δεν φτάνουν αυτά τα λάστιχα στα όριά τους.
Όσοι χρησιμοποιούν τέτοια λάστιχα στο δρόμο πάλι δεν έχουν πρόβλημα γιατί δεν φτάνουν τα λάστιχα στα όριά τους.
Η χρήση κουβέρτας προθέρμανσης είναι υποχρεωτική για τα αγωνιστικά ελαστικά σε στεγνό οδόστρωμα (KR, GP PRO) και συνιστάται ιδιαίτερα για τα ελαστικά GP RACER.
https://www.dunlop.eu/el_gr/motorcycle/learn/tyre_pressure_information.html (https://www.dunlop.eu/el_gr/motorcycle/learn/tyre_pressure_information.html)
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.