View Full Version : Aftermarket Εξάτμιση τι κερδίζεις και τι χάνεις
Σκέφτομαι να αλλάξω το τελικό μου σε ελευθέρας απο εργοστασιακό αλλά σε όσα μηχανάκια είχα αλλάξει εξάτμιση..σε όλα παρατήρησα το ίδιο πραγμα..απώλεια ροπής..
Όποιον μηχανικό ρωτάω μου λεεί η εργοστασιακή εξάτμιση είναι φτιαγμένη για τον εκάστοτε κινητήρα να δίνει ταυτόχρονα την μέγιστη ισορροπια μεταξύ ροπής στις χαμηλές στροφές (λόγο back pressure,valve overlap κτλπ) και κατ επέκταση ιπποδύναμης.
Οπότε η λογική της ελεύθερης εξάτμισης είναι ότι ναι μεν χάνεις στις χαμηλές στροφές την ροπή λόγο του ότι τα καυσαέρια δεν συναντούν κάποιο εμπόδιο αλλα κερδίζεις στις ψηλές στροφές ιπποδύναμη λόγο του ότι ο κινητήρας δουλεύει πιο ελεύθερα δηλαδή στροφάρει ταχύτερα (HP = Torque x RPM)
Αν σκεφτούμε ότι ένας τετρακύλινδρος 600 cc είναι ούτος η άλλος σχετικά ψόφιος στις χαμηλές...και όλη η δύναμη ψηλά..θα ευνοηθεί απο μια αλλαγή εξάτμισης ενώ ένας μονοκύλινδρος ή δικύλινδρος V που ουσιαστικά θεωρούνται torque machines δεν θα ευνοηθούν.
Σκέφτομαι κάτι λάθος? Γνώμες παρακαλώ.
doctor_john
30/05/2020, 11:56
Αν ισχύει αυτό που λες, οι έχοντες ροπή χαμηλά θα χάσουν λίγη ροπή και θα "κερδίσουν" στις ψηλές και οι μη έχοντες ροπή χαμηλά θα επιδεινωθούν χαμηλά και θα κερδίσουν ψηλά.
Τελείως ερασιτεχνική κουβέντα με ψήγματα ρεαλισμού γιατί έχουμε αφήσει έξω όλα τα υπόλοιπα μέρη του κινητήρα.
Ίσως είναι καλύτερα να αναφέρεις ποια μοτό συγκεκριμένα έχεις και τι θέλεις να πετύχεις με τις αλλαγές.
Συνήθως μια "ελεύθερη" εξάτμιση μόνο δεν έχει να σου προσφέρει πολλά και ρισκάρεις λίγο την υγεία του κινητήρα.
Αν ισχύει αυτό που λες, οι έχοντες ροπή χαμηλά θα χάσουν λίγη ροπή και θα "κερδίσουν" στις ψηλές και οι μη έχοντες ροπή χαμηλά θα επιδεινωθούν χαμηλά και θα κερδίσουν ψηλά.
Τελείως ερασιτεχνική κουβέντα με ψήγματα ρεαλισμού γιατί έχουμε αφήσει έξω όλα τα υπόλοιπα μέρη του κινητήρα.
Ίσως είναι καλύτερα να αναφέρεις ποια μοτό συγκεκριμένα έχεις και τι θέλεις να πετύχεις με τις αλλαγές.
Συνήθως μια "ελεύθερη" εξάτμιση μόνο δεν έχει να σου προσφέρει πολλά και ρισκάρεις λίγο την υγεία του κινητήρα.
Ροπή υπάρχει σε όλο το φάσμα στροφών..για την ιπποδύναμη πολλαπλασιάζεις την ροπή με τις στροφές του κινητήρα HP=Torque x RPM απλώς αναλόγως την διάταξη του κινητήρα και τις μέγιστες στροφές ποικίλει και το λεγόμενο "Power Band".
Και ναι όσο χαμηλότερες στροφές παράγει ένας κινητήρας..τόσο λιγότερο επωφελείται ή και χάνει δύναμη απο ελεύθερη εξάτμιση απο την στιγμή που η μηχανή είναι φτιαγμένη να βασίζεται στην μεγάλη ροπή και όχι σε πολλές στροφές πχ V twin κινητήρες..αντίθετα ένας τετρακύλινδρος εν σειρά επωφελείται..θεωρήτικά...
σε γενικες γραμμες μια εξατμιση απο μονη της δεν κανει τιποτα περα απο παραπανω θορυβο,ανα λογα για τι μοτερ μιλαμε ναι ισχυει αυτο που λες σε καποια
thunder ace
30/05/2020, 13:39
Το ξαναγραφω μετα απο χρονια: το μακρινο 198...ταδε ειχα το CBX 750F.
Οσες εξατμισεις και να αλλαξα (βλεπετε,το κρατησα πανω απο 10 χρονια) ποτε μα ποτε δεν δουλεψε οπως με τις μαμα.
Τελος.
panavour
30/05/2020, 13:42
Το ξαναγραφω μετα απο χρονια: το μακρινο 198...ταδε ειχα το CBX 750F.
Οσες εξατμησεις και να αλλαξα (βλεπετε,το κρατησα πανω απο 10 χρονια) ποτε μα ποτε δεν δουλεψε οπως με τις μαμα.
Τελος.
κατι ηξερε ο γιαπωνεζος.
Ισα κι ομοια ολοι??
και η μυλωνου τον αντρα της με τους πραματευταδες???:lol::lol::lol:
doctor_john
30/05/2020, 13:57
Θεωρητικά έχεις δίκιο, πρακτικά όμως το συζητάμε στον αέρα.
Αν πεις για ποια μοτό σε ενδιαφέρει και τι, είναι πολύ πιθανό να σου απαντήσει κάποιος που έχει δοκιμάσει διάφορα στησίματα.
Εξαρτάτε τι εννοείς σωστά.
Αν το σωστά είναι το να ανεβάζει ''νευρικά'' ως τις μεσαίες και μετά να πνίγεται το μοτέρ τότε συμφωνώ.
Κάποιοι φίλοι λένε δεν κερδίζεις και συμφωνώ εν μέρει.Δεν κερδίζεις,ούτε χάνεις απλά έχεις μια διαφορά στον τρόπο λειτουργίας του μοτέρ σε όλο το φάσμα των στροφών.
Προσωπικά μου αρέσει που δουλεύει έτσι το 2κ. μοτέρ μου ,πολύ πιο ξεκούραστα μετά τις ~4.5κ στροφές και η τρύπα χαμηλά ελάχιστη.Ίσα ίσα μου δίνει την αίσθηση ότι δουλεύει πιο ξεκούραστα παντού.
Και σούζες κάνει και μπαντιλίκια ,δεν είναι ότι ανοίγω γκάζι και δεν φεύγει.
Με ρυθμίσεις στο μείγμα -ζιγκλερ-βελόνες για τα παλαιότερα ,υπάρχουν έτοιμα κιτ, λύνεις και αυτά τα ''προβλήματα'' στις χαμηλές.
nikonian
30/05/2020, 16:11
Θυμάμαι, όταν η Yamaha παρουσίασε το FZR 1000, τα περιοδικά έγραφαν ότι δοκίμασε 98 εξατμίσεις μέχρι να καταλήξει σε κάποια και κατόπιν να ασχοληθεί με την εισαγωγή και το μείγμα.
Ο Έλληνας, Άγγλος κλπ πελάτης , πριν το στρώσει το μηχανάκι, παίρνει σβάρνα τις βιτρίνες και ψωνίζει με το μάτι εξάτμιση. Το ζητούμενο είναι να ικανοποιηθεί το μάτι και να γυρίσει και κανένα κεφάλι με τη φασαρία. Όλα τα άλλα είναι λεπτομέρειες. Έτσι κι αλλιώς ο Μπάμπης ο σουγιάς, με το συνεργείο της γειτονιάς , έμαθε πάνω σε κλεμμένα παπιά και βάζει τα γυαλιά σε όλους τους γιαπωνεζοσπασίκλες.
Αυτά είναι δύσκολα πράγματα. Αλλάζοντας εξάτμιση κάπου χάνεις σίγουρα και αν όλα γίνουν τέλεια και μελετημένα, τότε και μόνον τότε, κάπου κερδίζεις.
Ελάχιστα είναι τα συνεργεία στην Ελλάδα που μπορούν να προετοιμάσουν άρτια ένα μηχανάκι για αγώνες . Αυτά και μόνον θα εμπιστευόμουν για τέτοια μεταποίηση και φυσικά έναντι ενός παράλογου ποσού για εμένα τον ερασιτέχνη.
Εξάτμιση ποτέ μόνη της....πάντα πάει με φίλτρο αέρα ! Σε απόλυτες τιμές ιπποδύναμης κερδιζεις μέχρι 3 με 5 το πολύ άλογα και σε ροπή το πολύ έως 1kgm...με τις μέγιστες τιμές να αποδίδονται 500 με 1000 το πολύ στροφές πιο χαμηλά ! Αυτό όμως που πραγματικά ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ...είναι το εξής....αντί ο κινητήρας να βγάζει αυτές τις τιμές σε Α δευτερόλεπτα να τις βγάζει σε σχέση με τις μαμά εξατμίσεις σε Α-3....με αποτέλεσμα σαν αίσθηση να νομίζεις ότι το μηχανάκι πήρε 15-20 άλογα επιπλέον...! Αυτά τα έχουν πει πολλάκις οι δυναμομετρησεις...τώρα ο ήχος είναι άλλο καπελο !
Την σημερινή εποχή που το δυναμόμετρο δεν είναι πολυτέλεια για λίγους,που πολλές εταιρίες βγάζουν έτοιμους τους ''χάρτες'' για τα μείγματα,που οι ρυθμίσεις γίνονται ηλεκτρονικά πιστεύεις ότι χρειάζεσαι ένα από τα ελάχιστα συνεργεία με αγωνιστική εμπειρία;
Η απριλια π.χ πως σου δίνει τις ανάλογες ρυθμίσεις αν αγοράσεις και τις αφτερμαρκετ εξατμίσεις τους;Η ακραποβιτς το ίδιο νομίζω αν την βάλεις σε ΜΤ κτλ.
Οι εξατμίσεις την σήμερον ημέρα φτιάχνονται για μειωμένους ρύπους/θόρυβο και όχι με γνώμονα την καλύτερη απόδοση .
Το καταλαβαίνω,τους περισσότερους τους ενοχλεί ο θόρυβος αλλά καμία μοτοσυκλέτα μου δεν χάλασε επειδή έβαλα φίλτρο και εξάτμιση και στις μισές δεν είχα πειράξει τα καρμπ.
Τώρα οι γενικεύσεις που κάνεις για μάστορες και κλεμμένα παπιά είναι κουβέντες χαμηλού επιπέδου.
strokt up
30/05/2020, 16:49
Πάντως το δικό μου που άλλαξα το τελικό και ένα ελεύθερο επώνυμο φίλτρο σίγουρα το μηχανάκι κέρδισε λίγο σε λειτουργία. Επίσης σίγουρα έχασε ένα σημαντικό βάρος τουλάχιστον 5 κιλών, σίγουρα κέρδισε πολλούς πόντους σε ομορφιά και δεν ξανάκαψε το ποδαράκι του κανείς. Τώρα έχω κανα μήνα που ψάχνομαι να αλλάξω τελικό και στο freewind, βλέπω Αμερική κουμπώνουν τελικά απο gsxr 1000 k2-k3 τα μεγάλα μπουριά τιτανίου και κερδίζουν κάτι ψιλά σε άλογα (σε δυναμόμετρο). Σιγά σιγά.
Οι εξατμίσεις την σήμερον ημέρα φτιάχνονται για μειωμένους ρύπους/θόρυβο και όχι με γνώμονα την καλύτερη απόδοση .
Μια διορθωση επετρεψε μου:
Οι εξατμίσεις την σήμερον ημέρα φτιάχνονται για μειωμένους ρύπους/θόρυβο και με γνώμονα την καλύτερη απόδοση .
Εαν απλα δεν τους ενοιαζε η αποδοση δε θα εβλεπες 1000άρι εν ετει 2020 με 190 αλογα στον τροχο και ταυτοχρονα συμμορφουμενο με αυστηροτερες προδιαγραφες ρυπων.
Το γεγονος πως βγαζεις εξατμιση, αλλαζεις φιλτρο και επαναπρογραμματιζεις, δεν σημαινει οτι δεν ειχαν σαν γνωμονα την καλυτερη αποδοση.
Η συγκεκριμενη "αποδοση" ειναι αποτελεσμα των αναγκαιων για θορυβο, ρυπους, καταναλωση κλπ...
nikonian
30/05/2020, 22:15
Έχω την αίσθηση ότι δεν ζούμε όλοι στην ίδια χώρα.
Στην περιοχή που ζω σήμερα, οι μάστορες που έχω γνωρίσει, είμαι βέβαιος ότι είναι υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Και ζω στην Αθήνα. Δεν ζω στην επαρχία που η κατάσταση ίσως είναι ακόμα χειρότερη. Όλοι αυτοί όμως προτείνουν διάφορες "βελτιώσεις" σε νέους ενθουσιώδεις και εύπιστους πελάτες και τους "μπριζώνουν".
Δυναμόμετρο; Το δυναμόμετρο, οι χάρτες για την τροφοδοσία κλπ είναι εντελώς άγνωστη ποσότητα για τους πολλούς. Αυτά αφορούν τους λίγους που έχουν ψάξει , αλλά και έχουν τη δυνατότητα να ξοδέψουν πολλά.
Γενικεύσεις δεν κάνω πουθενά. Σε δέκα γραμμές αναφέρομαι και στους πολλούς, τους "Μπάμπηδες" και στους λίγους, τους επιστήμονες του είδους . Έχουν διαφορετικούς πελάτες, παρέχουν διαφορές υπηρεσίες και χρεώνουν ανάλογα.
ΥΓ: Στην Κυψέλη που μεγάλωσα, γύρω στο 1980 , όλοι ήξεραν ότι τα μισά συνεργεία στήθηκαν πάνω σε κλεμμένα παπιά. Λυπάμαι εκεί εδράζεται το επίπεδό μου.
karellen
30/05/2020, 22:33
Στο ΧΤΧ είχα και ένα δεύτερο ζευγάρι εξατμίσεις ελευθέρας και τις άλλαζα ανάλογα τα κέφια μου.Με τις αφτερ μάρκετ είχα καλύτερο μπαμ στις μεσαίες,άρπαζε δυνατότερα,σουζάριζε ευκολότερα ΑΛΛΑ οι τελικές ήταν για κλάματα! Στέγνωνε το μηχανάκι στα 160 max,ενώ με τις μαμά είχε συν 5 - 10 χλμ ακόμη.
Έτσι είναι,κάπου δίνουν κάπου χάνουν.
Δεκτό. Ο καθένας κρίνει με βάση τις εμπειρίες του.Ας μην γίνει προσωπικό.
Δικαίωμα σου να θεωρείς ένα φίλτρο/μια εξάτμιση και ένα χάρτη καυσίμου ή ένα power commander κάτι το εξωτικό και αγωνιστική τεχνολογία το 2020.(κάτι που κάνουν και σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία πλέον )
Πάμε παρακάτω.
nikonian
30/05/2020, 22:54
Αμ , δεν το αφήνεις να πάει παρακάτω και με τσιγκλάς να ξανανοίξω μια συζήτηση που έχουμε κάνει και εδώ και αλλού διακόσιες φορές τα τελευταία 20 χρόνια.
Έλα όμως που νυστάζω για τέτοια...
Παρανομη δεν ειναι; αν πεσεις σε κανα περιεργο μπατσο τρως προστιμο...και καλως δηλαδη...επειδη μερικοι θελετε να νιωθεται στο δρομο GP δεν σας φαινε οι αλλοι που τους παιρνετε τα αυτια....
panavour
31/05/2020, 20:16
Παρανομη δεν ειναι; αν πεσεις σε κανα περιεργο μπατσο τρως προστιμο...και καλως δηλαδη...επειδη μερικοι θελετε να νιωθεται στο δρομο GP δεν σας φαινε οι αλλοι που τους παιρνετε τα αυτια....
Χτες βλεπω και ακουω στο δρομο περιπολικο σκοντα οκταβια με μπουρι εξατμηση και να κανει θορυβο αναλογο του μπουριου :lol:
Ως συνηθως το κρατος Πρωτο παρανομει,και μετα ολοι οι αλλοι.:lol:
Kas_Tracer
31/05/2020, 20:35
Χτες βλεπω και ακουω στο δρομο περιπολικο σκοντα οκταβια με μπουρι εξατμηση και να κανει θορυβο αναλογο του μπουριου :lol:
Ως συνηθως το κρατος Πρωτοπαρανομει,και μετα ολοι οι αλλοι.:lol:
Λες να πέτυχες αυτό ?
https://www.newsauto.gr/news/veltiomeno-peripoliko-500-ippon-apo-ta-cheria-ellina-astinomikou/
nikonian
01/06/2020, 08:30
Λες να πέτυχες αυτό ?
https://www.newsauto.gr/news/veltiomeno-peripoliko-500-ippon-apo-ta-cheria-ellina-astinomikou/
Καλό φαίνεται. Το δοκίμασαν λέει και βγάζει 268χαω.
Εεεεεε, φυσικά δεν το δοκίμασαν σε δημόσιο δρόμο.:nono: Στο Salt Lake το πήγανε.:D
Τα σημερινά τελικά λόγω προδιαγραφών έχουν οξειδωτικους καταλύτες
Τα after δεν έχουν....
Τα επιπλέον δηλητήρια που βγάζει το after είναι αντικειμενικα συμβάντα
Ο ήχος και η απόδοση είναι υποκειμενικα
strokt up
01/06/2020, 12:17
Καλό φαίνεται. Το δοκίμασαν λέει και βγάζει 268χαω.
Εεεεεε, φυσικά δεν το δοκίμασαν σε δημόσιο δρόμο.:nono: Στο Salt Lake το πήγανε.:D
καλά μην το λες, μπορεί να είδαν τελική στο δυναμόμετρο και να έπαιξε παπάντζα το 268 με gps κλπ
strokt up
01/06/2020, 12:20
Τα σημερινά τελικά λόγω προδιαγραφών έχουν οξειδωτικους καταλύτες
Τα after δεν έχουν....
Τα επιπλέον δηλητήρια που βγάζει το after είναι αντικειμενικα συμβάντα
Ο ήχος και η απόδοση είναι υποκειμενικα
Σημερινά εννοείς τα τελευταία euro. Απο 2019 και μετά. Γιατί εμένα που είναι αρχαιολογία έχει τον καταλύτη στο χταπόδι (βασικά πιάνει όλο τον κινητήρα απο κάτω) οπότε ότι τελικό και να βάλεις τον καταλύτη δεν τον ακουμπάς καν. Και προφανώς αφού δεν καταργείς τον καταλύτη τα db παραμένουν σε φυσιολογικά επίπεδα ακόμα και χωρίς db killler στο aftermarket τελικό.
Όπου να ναι βγαίνει νόμος με "αυστηρά πρόστιμα" για τα μπουριά.
Ο νόμος εμπλέκει λέει και το συνεργείο πια.
(κι επειδή ο κράτος δεν έχει ΜΙΑ κάτι μου λέει ότι πολλά κωλαράκια θα ζοριστούν)
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\
Τώρα αν μιλάμε για σοβαρές κατασκευές για πίστα κλπ (όχι αλι μπαμπά τα χώνεις γερά)
Η εξάτμιση... δίνει αλλά εκεί, μόνο απλό δεν είναι.
Μιλάμε για προγράμματα δυναμομετρήσεις και άλλα πολλά που κάποιος έχει μελετήσει
από πριν
Όχι κουτουρού
panavour
01/06/2020, 14:30
επιτελους
Kas_Tracer
01/06/2020, 21:34
Εδώ το ρεπορτάζ-απειλή για τα πειραγμένα "οχήματα" https://www.newsauto.gr/news/erchonte-varia-prostima-stis-metatropes-aftokiniton-dikiklon/
Συμπεριλαμβάνεται άραγε το μπατσικό καγγουροσκόντα ή προστατεύεται λόγω ασυλίας?
Λαμβάνοντας υπ'όψιν ότι τα 2 άρθρα είναι από το ίδιο site καταλαβαίνουμε ότι κάποιων το κρανίο τους έχει κάποιο θέμα.
Αλλά τι άλλο να περιμένεις από κάποιους που συνεργάζονται με το πρωτοθέμα (ΣΟΚ)
Shinigami Ryuk
02/06/2020, 15:34
Παρανομη δεν ειναι; αν πεσεις σε κανα περιεργο μπατσο τρως προστιμο...και καλως δηλαδη...επειδη μερικοι θελετε να νιωθεται στο δρομο GP δεν σας φαινε οι αλλοι που τους παιρνετε τα αυτια....
Ευτυχως παιρνει και τα αυτια των οδηγων των αυτοκινητων μιας και δεν δινουν και πολλη σημασια για να σε δουν
Διάβασα μόλις ένα άρθρο που λέει πως στο κρατίδιο Τιρόλο της Αυστρίας από 10 Ιουνίου έως και τις 31 Οκτωβρίου ,σε συγκριμένους δρόμους στα βουνά όποια μοτοσυκλέτα παράγει πάνω από 95db , 220ε πρόστιμο.
Μερικές από τις μοτοσυκλέτες που επηρεάζονται από την απαγόρευση:
Aprilia Tuono
BMW S1000R
Ducati Multistrada 1260
Kawasaki Z900 / H2
Harley Davidson Street Bob και αρκετές ακόμη…
(motomag.gr)
Προφανώς εννοεί με τις εργοστασιακές εξατμίσεις.
Διάβασα μόλις ένα άρθρο που λέει πως στο κρατίδιο Τιρόλο της Αυστρίας από 10 Ιουνίου έως και τις 31 Οκτωβρίου ,σε συγκριμένους δρόμους στα βουνά όποια μοτοσυκλέτα παράγει πάνω από 95db , 220ε πρόστιμο.
Μερικές από τις μοτοσυκλέτες που επηρεάζονται από την απαγόρευση:
Aprilia Tuono
BMW S1000R
Ducati Multistrada 1260
Kawasaki Z900 / H2
Harley Davidson Street Bob και αρκετές ακόμη…
(motomag.gr)
Προφανώς εννοεί με τις εργοστασιακές εξατμίσεις.
ναι όπως είναι μαμά εννοεί και η πανιγκάλε δεν περνάει τις "προδιαγραφές"
Διάβασα μόλις ένα άρθρο που λέει πως στο κρατίδιο Τιρόλο της Αυστρίας από 10 Ιουνίου έως και τις 31 Οκτωβρίου ,σε συγκριμένους δρόμους στα βουνά όποια μοτοσυκλέτα παράγει πάνω από 95db , 220ε πρόστιμο.
Μερικές από τις μοτοσυκλέτες που επηρεάζονται από την απαγόρευση:
Aprilia Tuono
BMW S1000R
Ducati Multistrada 1260
Kawasaki Z900 / H2
Harley Davidson Street Bob και αρκετές ακόμη…
(motomag.gr)
Προφανώς εννοεί με τις εργοστασιακές εξατμίσεις.
Και προφανώς ενοχλούν τα τοπικά κουνέλια στην συνουσία τους....
nikonian
03/06/2020, 09:15
Να συνεισφέρω κι εγώ μια μικρή ιστορία:
Κάπου το 2007 είχα ένα Hornet 600 και με πίεζαν φίλοι από το φόρουμ να βάλω μια εξάτμιση Χ και ένα Κ&Ν και πάω στον Γ@@@ να του φτιάξει τα μείγματα με τη βοήθεια του δυναμόμετρου κλπ συνολικό κόστος περί το χιλιάρικο.
Αν όλα πήγαιναν τέλεια με την μετατροπή θα κέρδιζα λίγο ψηλά, θα έχανα λίγο χαμηλά, θα ξυπνούσα τη γειτονιά κλπ
Αν δεν πήγαιναν όλα καλά, ή αν δεν είχα τα λεφτά να πάω στον Γ@@@ και απλά άλλαζα εξάτμιση-φίλτρο, άντε να πήγαινα και στο μάστορα της γειτονιάς για τα "ρυθμίσματα", ίσως να κέρδιζα λίγο ψηλά, να έχανα χαμηλά, ίσως όμως και να έχανα παντού και κυρίως στην αξιοπιστία του μοτέρ (αυτό με ενδιέφερε περισσότερο).
Τέλος πάντων η δική μου λογική έλεγε το χιλιάρικο να το δώσω και να αλλάξω το Hornet 600 με Hornet 900. Αυτό και έκανα.
Το 900 που πήρα (από μηχανικό του Σφακιανάκη παρακαλώ), είχε πρόσφατα βάλει κάτι Ακράποβιτς που δεν έκαναν πολύ θόρυβο, αλλά έναν βαθύ υπέροχο ήχο. Έτσι πείστηκα και το πήρα, αφού όμως μου έδωσε και τις μαμά εξατμίσεις. Έβγαλα και τους πόλους της μπαταρίας για 5 λεπτά όπως μου είπαν για να "προσαρμοστεί " ο ψεκασμός στην μετατροπή (;!) και άρχισα να το πλακώνω με χαρά.
Μια εβδομάδα μετά παρατήρησα ότι όταν συμπιεζόταν αρκετά το ψαλίδι, έβρισκε και τριβόταν πάνω στον λαιμό τιτανίου των εξατμίσεων . Το τιτάνιο ήταν τόσο σκληρό, που έσκαβε την βάση του τεράστιου αλουμινένιου ψαλιδιού, σαν να ήταν βούτυρο. Φυσικά πούλησα τις Ακράπες, φόρεσα τις μαμά και χάρηκα το 900 μου χωρίς προβλήματα.
Τι έμαθα απ' αυτό; Όταν ένας Έλληνας μηχανικός:facepalm: αποφασίζει να "διορθώσει" τους κορυφαίους του κόσμου τούτου, εγώ κόβω λάσπη.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.