View Full Version : Αισθηση αρρυθμιας κινητηρα ER6n
Γεια σας,
Χρειαζομαι και παλι την βοηθεια σας!
Εδω και λιγες βδομαδες εχω παρατηρησει κατα την επιταχυνση στην εκινηση 1η-2α και 2α-3η καποιες αρρυθμιες.
Κατι σαν να φρεναρει και να αφηνει στιγμιαια και επανειλημμενα την μοτοσυκλετα. Δεν ξερω αν καταλαβαινει κανεις τι θελω να πω!
Πολυ δυσκολο να το περιγραψω, συγχωρεστε με!
Δεν νομιζω πως ειναι θεμα του κινητηρα, μειγματος βενζινης κλπ. Οταν την μαρσαρω στη νεκρα δεν μπερδευει καθολου και οταν αφηνω το γκαζι δεν υπαρχουν σκασιματα.
Επισης κατα το μαρσαρισμα στη νεκρα δεν φαινεται να υπαρχουν μικροδιακοπες στον ηχο.
Υπαρχει περιπτωση αυτη η αισθηση στιγμιαιου σταματα-ξεκινα να οφειλεται στο συστημα μεταδοσης? Σασμαν, δισκοι, αλυσιδογραναζα.( αλυσιδογραναζα ειναι για αλλαγη)
Η μηχανη ειναι μοντελο του 2008 με 25000 χμ.
Τελευταια αλλαχτηκαν μπουζι και φιλτρο μπας και στρωσει αλλα οπως φαινεται δεν οφειλοται εκει.
Με την 1η ευκαιρια θα την παω σε συνεργειο απλα λεω να παω εχοντας υποψιν μου 2-3 αιτιες.
Μενω και Ιταλια και δυσκολευομαι με τις ορολογιες στα ιταλικα!
Ευχαριστω!
Κανένας ρε παιδιά? Τόσο δύσκολα σας έβαλα ή επειδή δεν είμαι τακτικός δεν ασχολείστε?
doctor_john
16/06/2020, 20:42
Δεν έχεις πληρώσει συνδρομή :lol:
Είναι πολλά ρε συ, και δεν είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος τι συμβαίνει.
Τα χλμ για παράδειγμα είναι λίγα, το είχες ακίνητο; αν ναι σε τι συνθήκες, υγρασία, χωρίς βενζίνη;
στις άλλες ταχύτητες δεν το κάνει;
όταν το κάνει μοιάζει να μένει από καύσιμο; ή ανεβάζει στροφές;
Να είναι η τρόμπα βενζίνης; τι να σου πω, γράφω για να μη νιώθεις άσχημα αλλά νιώθω εγώ που γράφω μαντεψιες :)
Γράψε αν θες οτιδήποτε ξέρεις απο το ιστορικό του μήπως κάποιος με εμπειρία μπορεί να σε βοηθήσει.
Αν είσαι επαρχία της Βερόνα να κοιτάξω για κάποιο γνωστό μηχανικό αν δεν έχεις.
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου!
Την μηχανή την αγόρασα πριν περίπου ένα χρόνο. Ο προηγούμενος την είχε σχεδόν σε ακινησία. Φαντάσου φορούσε λάστιχα 5ετιας σχεδόν σαν καινούρια αλλά ξεραμενα. Τα άλλαξα αμέσως μόλις την πήρα. Δεν ξέρω αν την είχε τελείως παρατημένη, χωρίς βενζίνη, σε υγρασία κλπ. Πάντως δεν το έκανε πριν. Εδώ και κάνα μήνα το παρατήρησα. Πιθανόν να το κάνει και στις άλλες ταχύτητες αλλά να είναι λιγότερο αισθητό και να μην το καταλαβαίνω. Όχι δεν μοιάζει σαν να μένει από βενζίνη. Ανεβάζει κανονικά στροφές.
Η αλυσίδα της είναι ψιλοχάλια. Δεν την άλλαξα όταν τη πήρα. Όταν δηλαδή είναι σφιγμενη σωστά 3 εκ τσογο έχει ένα κομμάτι της περίπου 30 λινκς το οποίο είναι πάρα πολύ σφιχτό. Τα 2/3 της αλυσίδας δηλαδή έχει τσογο 3 εκ και το 1/3 τζόγο σχεδόν ανύπαρκτο. Τις τελευταίες βδομάδες όταν την μετακινώ σβηστή ακούγεται ένα γδαρσιμο όταν φτάνει σε εκείνο το σφιχτό σημείο. Για αυτό ρώτησα αν μπορεί η αλυσίδα να προκαλέσει το αίσθημα που ρωτάω!
Μιλάνο μένω και δεν έχω κάποιο έμπιστο μηχανικό αλλά κάτι θα βρω!
Coyote.V
17/06/2020, 21:16
Αν στο κάνει με σταθερό γκάζι και σε ευθεία ή ψιλοκατηφόρα δεν είναι τίποτα... είναι στο μεταίχμιο των στροφών να κόψει ή να διατηρήσει τις στροφές του.
Είναι σαν ένα ελαφρύ κόμπιασμα αν το λέω καλά. Αν ανοίξεις ή κλείσεις λίγο το γκάζι εξαφανίζεται.
Πάντα το έκανε αλλά λίγο και δεν το καταλαβαίνεις, έχει γίνει πιο έντονο από τότε με την προσθήκη αιθανόλης στα καύσιμα.
doctor_john
17/06/2020, 21:55
Χρειάζεται να είσαι λίγο τυπικός με το συγκεκριμένο, δες το βιβλίο του να ξέρεις τι έχει γίνει μέχρι τώρα, βρες μηχανικό
και μπες στην διαδικασία να γίνει καινούριο". Έχει λίγα χλμ και αξίζει.
Έλεγξε το κύκλωμα του ψυγείου και έχε το υπόψιν γιατί εξατμίζει εύκολα το παραφλού σε σχέση με άλλες μοτό.
Μπορεί για κάποιο λόγο να χρειάζονται καθάρισμα τα μπεκ του ψεκασμού.
Αν έχει αλλαγμένη εξάτμιση ή φίλτρο αέρα, ζήτησε να σου ρυθμίσουν το μείγμα. Απο το εργοστάσιο είναι πολύ φτωχό
και ανεβάζει θερμοκρασία. Αν θες την γνώμη μου, κάνε το και χωρίς να υφίστανται αλλαγές.
Το μείγμα και η ρύθμιση βαλβίδων είναι τα βασικά στοιχεία που μέχρι στιγμής δεν δέχομαι απο το εργοστάσιο.
Ακούγεται άσχημα αλλά το προτιμώ από τις φθορές. Για εμένα ξεχνάς τα 42000χλμ ρύθμιση βαλβίδων και τις ρυθμίζεις (όχι ελέγχεις)
στα 23000χλμ όπως προτείνει το εργοστάσιο στον καναδά.
Δοκίμασε το παγκόσμιο φόρουμ της kawasaki (https://www.kawiforums.com/) να σου προτείνουν μηχανικό στο Μιλάνο.
Υπάρχει και αφιερωμένο ιταλικό φόρουμ (http://www.er6italia.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=8) γι' αυτό.
Ξεκίνησε όσο πιο τυπικά μπορείς για να το συντηρείς σωστά αργότερα.
Η αλυσίδα σου πιθανά χρειάζεται αλλαγή, αυτό που περιγράφεις όμως μου φαίνεται δύσκολο να οφείλεται στην κακή της κατάσταση.
Εδώ το service manual (http://mototh.com/files/kawasaki/ER6n/Kawasaki-ER6n-Service-Manual-EN.pdf)σε περίπτωση που δεν το έχεις.
Θερμή παράκληση ενημέρωσε τι έχει συμβεί όταν διορθωθεί και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία
βρεις για την καλή του λειτουργία.
Η αλυσίδα της είναι ψιλοχάλια. Δεν την άλλαξα όταν τη πήρα. Όταν δηλαδή είναι σφιγμενη σωστά 3 εκ τσογο έχει ένα κομμάτι της περίπου 30 λινκς το οποίο είναι πάρα πολύ σφιχτό. Τα 2/3 της αλυσίδας δηλαδή έχει τσογο 3 εκ και το 1/3 τζόγο σχεδόν ανύπαρκτο. Τις τελευταίες βδομάδες όταν την μετακινώ σβηστή ακούγεται ένα γδαρσιμο όταν φτάνει σε εκείνο το σφιχτό σημείο. Για αυτό ρώτησα αν μπορεί η αλυσίδα να προκαλέσει το αίσθημα που ρωτάω!
Αυτό πρέπει να το διορθώσεις, ανεξάρτητα από το πρόβλημα που αναφέρεις. Αρχικά καθάρισέ τη καλά και λίπανέ τη στη συνέχεια. Αν συνεχίσει να έχει πρόβλημα, θα πρέπει να αντικαταστήσεις την αλυσίδα και ίσως τα γρανάζια μαζί της. Μία δύσκαμπτη αλυσίδα μπορεί να βγει από το γρανάζι, μέχρι να και να προκαλέσει πτώση της μοτοσυκλέτας.
sapila racing
18/06/2020, 08:22
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου!
Την μηχανή την αγόρασα πριν περίπου ένα χρόνο. Ο προηγούμενος την είχε σχεδόν σε ακινησία. Φαντάσου φορούσε λάστιχα 5ετιας σχεδόν σαν καινούρια αλλά ξεραμενα. Τα άλλαξα αμέσως μόλις την πήρα. Δεν ξέρω αν την είχε τελείως παρατημένη, χωρίς βενζίνη, σε υγρασία κλπ. Πάντως δεν το έκανε πριν. Εδώ και κάνα μήνα το παρατήρησα. Πιθανόν να το κάνει και στις άλλες ταχύτητες αλλά να είναι λιγότερο αισθητό και να μην το καταλαβαίνω. Όχι δεν μοιάζει σαν να μένει από βενζίνη. Ανεβάζει κανονικά στροφές.
Η αλυσίδα της είναι ψιλοχάλια. Δεν την άλλαξα όταν τη πήρα. Όταν δηλαδή είναι σφιγμενη σωστά 3 εκ τσογο έχει ένα κομμάτι της περίπου 30 λινκς το οποίο είναι πάρα πολύ σφιχτό. Τα 2/3 της αλυσίδας δηλαδή έχει τσογο 3 εκ και το 1/3 τζόγο σχεδόν ανύπαρκτο. Τις τελευταίες βδομάδες όταν την μετακινώ σβηστή ακούγεται ένα γδαρσιμο όταν φτάνει σε εκείνο το σφιχτό σημείο. Για αυτό ρώτησα αν μπορεί η αλυσίδα να προκαλέσει το αίσθημα που ρωτάω!
Μιλάνο μένω και δεν έχω κάποιο έμπιστο μηχανικό αλλά κάτι θα βρω!
Nαι ειναι πάρα πολύ πιθανόν να φταίει η αλυσίδα αφού είναι σε τέτοια κατάσταση.
Θα πρέπει να την αλλάξεις άμεσα μαζί με τα γρανάζια.
Κακώς περιέγραψες το πρόβλημα σαν αρρυθμίες!
Επίσης να ξέρεις οτι αν πρέπει να τσουλήσεις με τόσο χάλια αλυσίδα τουλάχιστον την ρυθμίζεις ωστε το 'σφιχτό΄ κομμάτι της να έχει τον απαραίτητο τζόγο.
Εννοείται οτι στο υπόλοιπο θα ψιλοκρέμεται αλλά τουλάχιστον θα γλυτωσεις άλλες σοβαρότερες ζημιές.
andreastwin
18/06/2020, 11:04
οπως τα περιγραφεις, ειναι αλυσιδα, και εννοειται αλλαγη με γραναζια μαζι.Την στιγμη που μια τεντωνει η αλυσιδα στην μιση σχεδον περιφορατης, και στο αλλο μισο λασκαρει, ειναι αυτο που καταλαβαινεις εσει, σαν μαγκομα, και αμολημα του κινητηρα.
Kickstart
18/06/2020, 12:05
αδερφέ δώσε ένα 150αρι 200αρι να βάλεις ένα καλό σετ αλυσιδογραναζα, λογικά αυτό είναι το πρόβλημα σου...
κρίμα είναι να πάθεις τπτ χειρότερο στο δρόμο από κανα ξαφνικό μάγκωμα της αλυσίδας...με αλυσίδα, λάστιχα δεν παίζουμε, δεν κάνουμε εκπτώσεις..
επίσης όπως σου είπαν αρρυθμίες είναι συνήθως κολπάκια που κάνει η λειτουργία του μοτερ, αυτό που έχεις εσύ (σύμφωνα με την περιγραφή σου πάντα) είναι πρόβλημα του συστήματος μετάδοσης.
doctor_john
18/06/2020, 12:28
Πολλά λες, πιο οικονομικό είναι ένα καλό σετ.
Δεν το φανταζόμουν ότι μπορεί να προκαλέσει αυτό το εφέ η αλυσίδα σε άσχημη κατάσταση.
Kickstart
18/06/2020, 12:41
Δεν το φανταζόμουν ότι μπορεί να προκαλέσει αυτό το εφέ η αλυσίδα σε άσχημη κατάσταση.
σκέψου απλά το ξαφνικό κράκ με χλμ και το ενδεχόμενο πλεξιμο στο πίσω γρανάζι και τροχό...πολύ επικίνδυνη κατάσταση για πτήση σουπερμαν
εγώ από ταλαίπωρη αλυσίδα πριν χρόνια εχω πάθει μεγάλη νίλα στο βουνό..
έσπασε ξαφνικά, πήδησε στο μπροστά γρανάζι έσπασε το προστατευτικό που είναι βιδωμένο σε βάση πάνω στο πλαϊνό καπάκι του μοτέρ και με τη σειρά της έσπασε από την πίεση και η βάση...στο τσακ γλίτωσα την διαρροή και μετά έπρεπε να κάνω και πατέντες με helicoil για να ξανακάτσει το προστατευτικό στην πηδηγμένη φωλιά.
επίσης να πω ότι έσπρωξα γύρω στο 1,5 χλμ μέσα σε μονοπάτι. :cry: και γαμώ τις εμπειρίες μόνο και μόνο για να μην αλλάξω μια αλυσίδα που είχε παραδώσει πνεύμα πριν τη βόλτα...
οπότε παθαίνει κανείς και μαθαίνει.
sapila racing
18/06/2020, 12:53
σκέψου απλά το ξαφνικό κράκ με χλμ και το ενδεχόμενο πλεξιμο στο πίσω γρανάζι και τροχό...πολύ επικίνδυνη κατάσταση για πτήση σουπερμαν
εγώ από ταλαίπωρη αλυσίδα πριν χρόνια εχω πάθει μεγάλη νίλα στο βουνό..
έσπασε ξαφνικά, πήδησε στο μπροστά γρανάζι έσπασε το προστατευτικό που είναι βιδωμένο σε βάση πάνω στο πλαϊνό καπάκι του μοτέρ και με τη σειρά της έσπασε από την πίεση και η βάση...στο τσακ γλίτωσα την διαρροή και μετά έπρεπε να κάνω και πατέντες με helicoil για να ξανακάτσει το προστατευτικό στην πηδηγμένη φωλιά.
επίσης να πω ότι έσπρωξα γύρω στο 1,5 χλμ μέσα σε μονοπάτι. :cry: και γαμώ τις εμπειρίες μόνο και μόνο για να μην αλλάξω μια αλυσίδα που είχε παραδώσει πνεύμα πριν τη βόλτα...
οπότε παθαίνει κανείς και μαθαίνει.
Light την έβγαλες.
Αυτό πως σου φαίνεται? Το βάζω για να καταλάβει και ο geioann πόσο επικίνδυνο είναι αλλά επίσης και πόσο ακριβά μπορεί να του κοστίσει σε χρήμα.
https://www.gsxr.com/threads/chain-snapped-crankcase-cracked.100401/
GSXR που εκοψε αλυσίδα και ράγισε το κάρτερ.
Φωτό:
https://www.gsxr.com/attachments/imageuploadedbymotorcycle1359682495-069432-jpg.43441/
https://www.gsxr.com/attachments/imageuploadedbymotorcycle1359683360-303500-jpg.43481/
Light την έβγαλες.
Αυτό πως σου φαίνεται? Το βάζω για να καταλάβει και ο geioann πόσο επικίνδυνο είναι αλλά επίσης και πόσο ακριβά μπορεί να του κοστίσει σε χρήμα.
https://www.gsxr.com/threads/chain-snapped-crankcase-cracked.100401/
GSXR που εκοψε αλυσίδα και ράγισε το κάρτερ.
Φωτό:
https://www.gsxr.com/attachments/imageuploadedbymotorcycle1359682495-069432-jpg.43441/
https://www.gsxr.com/attachments/imageuploadedbymotorcycle1359683360-303500-jpg.43481/
Ψιτ κύριος kawasaki έχει ο άνθρωπος ε , μην τα μπερδεύουμε :look:
https://www.youtube.com/watch?v=bIf1TZWiBV4
:bawl:
doctor_john
18/06/2020, 15:13
Nα σπάσει και να κάνει στην καλύτερη ζημιές, το φανταζόμουν. Να κάνει αυτό που περιγράφει ο φίλος στην κίνηση της μοτό δεν το 'χα.
Ελεγα ότι θα σπάσει πριν δείξει κάτι τόσο διακριτό στην λειτουργία.
Στο θέμα τώρα, έριξα μια ματιά σε διάφορους τύπους ο ring που έχουν οι αλυσίδες (520) που φοράει το ER6.
Της μουρλής! 4-5 κωδικοί για κάθε εταιρεία. Καταλαβαίνω την χρήση των διάφορων o ring αλλά θα ήθελα ένα πινακάκι με τα χαρακτηριστικά
κάθε τύπου να καταλάβω τις διαφορές τους.
Αν έχει πέσει στην αντίληψη κάποιου, να το ποστάρει πλιζ να μαθαίνουμε.
sapila racing
18/06/2020, 15:23
Nα σπάσει και να κάνει στην καλύτερη ζημιές, το φανταζόμουν. Να κάνει αυτό που περιγράφει ο φίλος στην κίνηση της μοτό δεν το 'χα.
Ελεγα ότι θα σπάσει πριν δείξει κάτι τόσο διακριτό στην λειτουργία.
Στο θέμα τώρα, έριξα μια ματιά σε διάφορους τύπους ο ring που έχουν οι αλυσίδες (520) που φοράει το ER6.
Της μουρλής! 4-5 κωδικοί για κάθε εταιρεία. Καταλαβαίνω την χρήση των διάφορων o ring αλλά θα ήθελα ένα πινακάκι με τα χαρακτηριστικά
κάθε τύπου να καταλάβω τις διαφορές τους.
Αν έχει πέσει στην αντίληψη κάποιου, να το ποστάρει πλιζ να μαθαίνουμε.
Τα O-ring είναι passe εδω και πολλά χρόνια.
Τα X-Ring ειναι καλύτερα.
Καλημέρα παιδιά! Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας και με συγχωρείτε αν ήμουν λίγο ειρωνικός στην αρχή.
Ναι όντως, η αλυσίδα πρέπει να αλλαχτεί το συντομότερο μόνο που έχω πήξει στη δουλειά μετά την καραντίνα και δεν έχω χρόνο να την πάω. Ένα σετ της did με αλυσίδα και γρανάζια για την er6n στα ντόπια μαγαζιά κοστίζει γύρω στα 130 ευρώ. Πόσο θα πάρει ο μάστορας για τα εργατικά δεν ξέρω! Υπολογίζω να μου βγει λίγο κάτω από 200 πάντως. Θα αλλάξω αλυσίδα και αν συνεχίσει το πρόβλημα το ξαναβλεπουμε. Όντως σαν μαγκωμα είναι η αίσθηση.
zannisvel
19/06/2020, 13:02
Στο Tyre shop που είχα αλλάξει τελευταία αλυσιδο-γράναζα δεν μου είχαν πάρει χρήματα για την εργασία.
Είχα βάλει AFAM και η τιμή τους ήταν πολύ καλή.
Βέβαια είχα βάλει και ελαστικά μαζί!!
10 λεπτά δουλεία είναι.
\
πάντως οκ οι άλλοι γατιά που το κατάλαβαν
Έτσι όπως τα πες μόνο μαγός
Λοιπόν παιδιά, άλλαξα χθες αλυσιδογραναζα και σταμάτησε να το κάνει. Η αλυσίδα έφταιγε τελικά! Δεν φανταζόμουν ότι μια αλυσίδα μπορεί να επηρεάσει τοοοσο πολύ τη συμπεριφορά της μηχανής! Σας ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια σας!
Λοιπόν παιδιά, άλλαξα χθες αλυσιδογραναζα και σταμάτησε να το κάνει. Η αλυσίδα έφταιγε τελικά! Δεν φανταζόμουν ότι μια αλυσίδα μπορεί να επηρεάσει τοοοσο πολύ τη συμπεριφορά της μηχανής! Σας ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια σας!
Κι έχεις ακόμα να μάθεις... Αν μείνεις. Καλούς δρόμους να έχεις! :beer:
doctor_john
28/11/2020, 08:54
Για να μην ανοίγω άλλο θέμα, θέλω να χρησιμοποιήσω μονό αριθμό δοντιών μπρος - πίσω (15/43) με 114 λινκ, ξέρει κάποιος
αν δημιουργείται πρόβλημα που δεν θα είναι μονό με ζυγό;
sapila racing
28/11/2020, 09:19
Για να μην ανοίγω άλλο θέμα, θέλω να χρησιμοποιήσω μονό αριθμό δοντιών μπρος - πίσω (15/43) με 114 λινκ, ξέρει κάποιος
αν δημιουργείται πρόβλημα που δεν θα είναι μονό με ζυγό;
Δεν υπάρχει πρόβλημα.
Πρόβλημα υπάρχει όταν ο λόγος μεταξύ των δοντιών είναι ακέραιος. Αν δηλαδή έβαζες πχ 15/45 που βγάζει 3 ακριβώς.
ΓιώργοςΤΤ
28/11/2020, 10:02
Για ποιο λόγο υπάρχει πρόβλημα στο 15/45?
Αυτός είναι ο εργοστασιακός συνδυασμός του ΧΤ 600
Για ποιο λόγο υπάρχει πρόβλημα στο 15/45?
Αυτός είναι ο εργοστασιακός συνδυασμός του ΧΤ 600
Διότι συμπίπτουν τα ίδια σημεία της αλυσίδας στα ίδια δόντια των γραναζιών μπροστά και πίσω. Οπότε, ενδεχόμενες φθορές τείνουν να μεγεθύνονται μόνο σε συγκεκριμένα σημεία της αλυσίδας και συγκεκριμένα δόντια των γραναζιών. Αν δεν έχεις ακέραιο λόγο, οι διαφορές τείνουν να κατανέμονται σταδιακά σε όλη την αλυσίδα και μάλιστα σε μικρότερο βαθμό.
sapila racing
28/11/2020, 11:34
Για ποιο λόγο υπάρχει πρόβλημα στο 15/45?
Αυτός είναι ο εργοστασιακός συνδυασμός του ΧΤ 600
Την εξήγηση την εγραψε ο νεοσσός.
Είναι ενα θέμα που διδάσκεται στο μάθημα στοιχεία μηχανών στην Μηχανολογία.
Αν θέλεις να μαθεις περισσότερα ψάξε για άρθρα με 'Hunting Gear Ratio'.
Ναι η Yamaha τα κάνει αυτά δυστυχώς. Και το ΧΤ660 που ειναι και αρκετά πιο δυνατό πάλι 15/45 το εφτιαξε μαμα και σε αρκετά τέτοια κόπηκε η αλυσίδα πολύ νωρίς.
Ο κόσμος νόμιζε οτι η Yamaha εβαζε μάπα αλυσίδα....
stefanos
28/11/2020, 11:54
Διότι συμπίπτουν τα ίδια σημεία της αλυσίδας στα ίδια δόντια των γραναζιών μπροστά και πίσω. Οπότε, ενδεχόμενες φθορές τείνουν να μεγεθύνονται μόνο σε συγκεκριμένα σημεία της αλυσίδας και συγκεκριμένα δόντια των γραναζιών. Αν δεν έχεις ακέραιο λόγο, οι διαφορές τείνουν να κατανέμονται σταδιακά σε όλη την αλυσίδα και μάλιστα σε μικρότερο βαθμό.
Παίζει ρόλο και ο αριθμός των κρίκων της αλυσίδας οπότε εκεί μπορεί να σωθεί κάπως η κατάσταση.
stefanos
28/11/2020, 12:27
Για να μην ανοίγω άλλο θέμα, θέλω να χρησιμοποιήσω μονό αριθμό δοντιών μπρος - πίσω (15/43) με 114 λινκ, ξέρει κάποιος
αν δημιουργείται πρόβλημα που δεν θα είναι μονό με ζυγό;
https://www.gearingcommander.com/
Πρός το τέλος, αν του βάλεις αριθμό δοντιών και κρίκων σου βγάζει σε πόσες περιστροφές της αλυσίδας συναντιέται το δόντι με το ίδιο κρίκο
μπροστά πίσω.
doctor_john
28/11/2020, 12:41
Ευχαριστώ Στέφανε, δεν το είχα προσέξει τόσα χρόνια
ΓιώργοςΤΤ
28/11/2020, 15:03
Ευχαριστώ για την πληροφορία!
telegonos
28/11/2020, 16:28
Ευχαριστώ για την πληροφορία!
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Εδώ τα υπόλοιπα διαιρέσων είναι που παίζουν ρόλο.
Αν ας πούμε διαιρούμε το 104 με το 15, αυτό μας δίνει 6,933333 δλδ 6 το ακέραιο πηλίκο και αφήνει 14 υπόλοιπο η διαίρεση. Αυτό το υπόλοιπο, προφανώς, μπορεί να είναι από 0 (μηδέν) μέχρι τον διαιρέτη μείον ένα, στο παράδειγμά μας δλδ με διαιρέτη 15, το υπόλοιπο μπορεί να πάρει τις τιμές 0, 1, 2, ..., 14.
Και τι σχέση έχει αυτό με τις αλυσίδες; Αν ας πούμε σε ένα γρανάζι 15 δοντιών, το δόντι X έρχεται σε εμπλοκή με τον κρίκο Y της αλυσίδας με 104 κρίκους, τότε όταν Ο ΙΔΙΟΣ ΚΡΙΚΟΣ Y ξανάρθει μετά από μια πλήρη περιστροφή της αλυσίδας, το γρανάζι θα βρήσκεται στο δόντι X+14, δλδ 14 δόντια μετά. Με 15 δόντια σύνολο, το 14ο δόντι μετά το Χ (το Χ+14) είναι στην ουσία το (Χ-1), δλδ θα έρθει το δόντι ακριβώς πριν το αρχικό Χ.
Σε κάθε επανάληψη, θα ξαναγίνεται το ίδιο πράγμα, οπότε ο κρίκος Υ θα περάσει σταδιακά από όλα τα δόντια του γραναζιού. Πράγμα που σημαίνει ότι κάθε κρίκος, θα περάσει στσδιακά από κάθε δόντι, οπότε η φθορά θα είναι ομοιόμορφη.
Τι γίνεται σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις; Αν το υπόλοιπο είναι μηδέν, αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός κρίκων διαιρείται ακριβώς από τον αριθμό δοντιών. Σε αυτήν την περίπτωση, ο κρίκος Υ θα έρχεται ΠΑΝΤΑ στο ίδιο γρανάζι Χ. Ότι ιδιαίτερη φθορά κάνει το ένα από τα δύο, θα την μεταδίδει το ένα στο άλλο, χωρίς να μοιράζεται στα άλλα.
Στο παράδειγμα των 15 δοντιών, το ίδιο γίνεται και όταν το υπόλοιπο είναι παράγοντας του 15. Δλδ αν είναι 3 ή 5 στο παράδειγμά μας. Αν είναι 3 το υπόλοιπο, τότε ο Υ κρίκος, ξεκινώντας από το Χ δόντι, μετά θα πάει στο Χ+3, μετά στο Χ+6, μετά στο Χ+9, μετά στο Χ+12 και μετά, στο Χ+15=Χ. Σε αυτήν την περίπτωση ο κρίκος δουλεύει ΜΟΝΟ σε 5 συγκεκριμένα δόντια και ΠΟΤΕ στα άλλα. Ομοίως αν το υπόλοιπο ήταν 5, τότε ο κρίκος Υ, θα πάει δόντι Χ, μετά δόντι Χ+5, μετά Χ+10, και μετά στο Χ+15=Χ οπότε ο κρίκος δουλεύει.
Και....
Το ίδιο ισχύει στην σχέση δοντιών γραναζιού με γραναζιού. Π.χ. έχεις 45 δόντια πίσω και 15 μπροστά, αυτό σημαίνει υπόλοιπο διαίρεσης μηδέν. Οπότε σε κάθε 3 περιστροφές του μπροστά γραναζιού, θα ξανάρχονται στην ίδια σειρά τα ίδια δόντια.
Αν όλα αυτά συνδυαστούν, δλδ έχεις υπόλοιπο κρικών προς δόντια μπροστά = 0 ή διαιρέτη των δοντιών ΚΑΙ υπόλοιπο κρικών προς δόντια πίσω = 0 ή διαιρέτη των δοντιών πίσω, τότε θα έχεις καταστάσεις που δεν θα δουλεύουν όλοι οι κρίκοι όλα τα δόντια, άρα και όχι μοιρασμα των φθορών.
Αν το ακολούθησες μέχρι εδώ, πιάσε κομπιουτεράκι και αρχίνα βγάζε υπόλοιπα. :lol:
doctor_john
28/11/2020, 17:39
@Τelegonos αν έχεις χρόνο, έχω άλλη μία1 απορία: με 46/15 δίνει 3,066666666666667 ενώ με 44/15 δίνει 2,933333333333333 και με 43/15 δίνει 2,866666666666667
Πρακτικά, όσο μικραίνει το ακέραιο αυξάνεται η φθορά του συστήματος στο ίδιο πλήθος περιστροφών της πρωτεύουσας;
1δύο είναι..
Βλέπω ότι η συνολική διάμετρος του τροχού μου αυξήθηκε 10mm (~620mm) από το 160-60 (περιφέρεια 1959.7mm) στο 180-55 (περιφέρεια 1978.6 mm) ελαστικό2.
Υπάρχει τρόπος να έχω μια αντιστοίχιση σε δόντια του πίσω γραναζιού για να καταλάβω την διαφορά;
2έχω αλλάξει τροχό σε 5.5" για όποιον ενδιαφέρεται
stefanos
28/11/2020, 19:11
Υπάρχει τρόπος να έχω μια αντιστοίχιση σε δόντια του πίσω γραναζιού για να καταλάβω την διαφορά;
2έχω αλλάξει τροχό σε 5.5" για όποιον ενδιαφέρεται
Σαν να μείωσες το πίσω μισό δόντι.Διαιρείς τις περιφέρειες πρίν και μετά και πολλαπλασιάζεις με τον αριθμό των δοντιών
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.