PDA

View Full Version : Γιατι τα ηλεκτρικα δε θελουν διπλωμα;



Parkaki
17/06/2020, 00:54
Καλημερα στην παρεα. Ισως λιγο ακυρο σε αυτο το φορουμ αλλα ειπα να κανω το ποστ και να πω την αποψη μου.

Σημερα ενω δουλευα (ντελιβερι/κεντρο Θες/νικης) ειδα 2 κοπελιτσες πανω σε ενα ηλεκτρικο σκουτερ (περιπου ιδιο μεγεθος και καλουπι με τα παλια zip/dio κλπ αν τα θυμαστε) που πηγαιναν δικαβαλο και οδηγουσαν οπως ναναι, περασαν ολα τα κοκκινα που υπηρχαν απο Καρολου Ντιλ μεχρι και το φαναρι που φτανει στη καμαρα απο π.π.γερμανου και πηγαιναν περα δωθε χωρις κρανος και ουτε καθρεπτες. Εγω ειμουν απο πισω, τις εχανα οταν περνουσαν τα κοκκινα αλλα εφτανα μετα γιατι αυτο πρεπει να πηγαινει μεχρι 40-50 νομιζω. Σοβαρα τωρα, τι φαση; Επειδη εχει ηλεκτρικο μοτερ δεν θελει διπλωμα/πινακιδα; Και τι παει να πει αυτο; Εφοσον ειναι οχημα που παιρνει και 2 ατομα κιολας δε θα επρεπε να εχεις διπλωμα αναλογα με τα kw και επισης ΠΙΝΑΚΙΔΑ; Αμα πεφτανε πανω μου τι θα γινοτανε πχ;

Για τα ηλεκτρικα πατηνια αντε πες δεν υπαρχει ακομη καποιος νομος, ειναι και για ενα ατομο αυτα ειναι πατινια πες οκ (παλι λαθος για μενα), αλλα αυτο ηταν μηχανακι...

Παιρνει ο καθε ασχετος αυτα τωρα και λυνει το προβλημα του ..

Στην πινακιδα εγραφε «electric motor”.. στα παπαρια μας κιολας

Αυτα

Edit: https://www.super-agora.gr/ηλεκτρικο-σκουτερ-zero-scooter-προσφορα-250w-χωρισ-διπλωμα-p-839.html τετοιο ηταν η παρομοιο τελος παντων

νεοσσός
17/06/2020, 08:45
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να χρειάζονται και ασφάλεια και πινακίδα όλα τα ηλεκτρικά scooter και ποδήλατα. Διαφορετικά εκμεταλλεύονται το παράθυρο του νόμου ως προς την ισχύ, δηλώνουν 250 KWatt, ενώ είναι πολύ δυνατότερα. Το πρόβλημα εδώ και μερικές δεκαετίες είναι το πλήθος και κυρίως η πυκνότητα των οχημάτων στους δρόμους, που αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος, σε συνδυασμό με το χρόνο κυκλοφορίας ανά ημέρα. Ασφάλεια και δυνατότητα ταυτοποίησης με τις πινακίδες, πρέπει να είναι εκ των ουκ άνευ.

Η παράβαση του ΚΟΚ θα πρέπει να βεβαιώνεται για όλους τους χρήστες του δρόμου. Από πεζούς που τον διασχίζουν, μέχρι οχήματα που δεν συμπεριλαμβάνονται στον ΚΟΚ. Ας βάλουν μία παράγραφο "Το διοικητικό πρόστιμο για παραβάσεις με όχημα ή μέσον, που δεν περιλαμβάνεται στα προαναφερθέντα, είναι ισάξιο με το πρόστιμο που ορίζεται για το τάδε όχημα." Κι αυτό διότι για τα πατίνια δεν υπάρχει καμία αναφορά στον ΚΟΚ. Και να υπάρξει, μετά από λίγο θα βγει άλλο όχημα που δεν θα συμπεριλαμβάνεται στο νόμο. Κάπου πρέπει να προβλέψουν ένα "else" οι δικηγόροι, ώστε το νομικό πλαίσιο να μην είναι πολύ πίσω από τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Κατά τα άλλα, πιστεύω ότι τέτοια οχήματα είναι το μέλλον και της δικής μας χώρας (στην ανατολική Ασία είναι ευρέως διαδεδομένα εδώ και 5 χρόνια), αφού το κράτος δεν έχει πάρει απόφαση να παρέχει στους πολίτες ικανοποιητικό δίκτυο ΜΜΜ.

thunder ace
17/06/2020, 08:56
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να χρειάζονται και ασφάλεια και πινακίδα όλα τα ηλεκτρικά scooter και ποδήλατα. Διαφορετικά εκμεταλλεύονται το παράθυρο του νόμου ως προς την ισχύ, δηλώνουν 250 KWatt, ενώ είναι πολύ δυνατότερα. Το πρόβλημα εδώ και μερικές δεκαετίες είναι το πλήθος και κυρίως η πυκνότητα των οχημάτων στους δρόμους, που αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος, σε συνδυασμό με το χρόνο κυκλοφορίας ανά ημέρα. Ασφάλεια και δυνατότητα ταυτοποίησης με τις πινακίδες, πρέπει να είναι εκ των ουκ άνευ.

Η παράβαση του ΚΟΚ θα πρέπει να βεβαιώνεται για όλους τους χρήστες του δρόμου. Από πεζούς που τον διασχίζουν, μέχρι οχήματα που δεν συμπεριλαμβάνονται στον ΚΟΚ. Ας βάλουν μία παράγραφο "Το διοικητικό πρόστιμο για παραβάσεις με όχημα ή μέσον, που δεν περιλαμβάνεται στα προαναφερθέντα, είναι ισάξιο με το πρόστιμο που ορίζεται για το τάδε όχημα." Κι αυτό διότι για τα πατίνια δεν υπάρχει καμία αναφορά στον ΚΟΚ. Και να υπάρξει, μετά από λίγο θα βγει άλλο όχημα που δεν θα συμπεριλαμβάνεται στο νόμο. Κάπου πρέπει να προβλέψουν ένα "else" οι δικηγόροι, ώστε το νομικό πλαίσιο να μην είναι πολύ πίσω από τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Κατά τα άλλα, πιστεύω ότι τέτοια οχήματα είναι το μέλλον και της δικής μας χώρας (στην ανατολική Ασία είναι ευρέως διαδεδομένα εδώ και 5 χρόνια), αφού το κράτος δεν έχει πάρει απόφαση να παρέχει στους πολίτες ικανοποιητικό δίκτυο ΜΜΜ.

Όλα τα προβλήματα τα λύνει η πρώτη τούμπα.

DrBig
17/06/2020, 09:07
Τα ηλεκτρικα ποδηλατα ειναι 250w και εχουν κοφτη στα 25κμ/ω. Μεχρι εκει δε χρειαζεται διπλωμα/ασφαλεια.
Για παραπανω ισχυ χρειαζεται κανονικα οπως πχ για το ktm e-freeride.
Αν καποιο ηλεκτρικο σκουτερ πιανει τα 40-50 τοτε προφανως δεν ειναι 250w αλλα 1-2kw, ο,τι κι αν γραφει στο κουτι.
Πολλα ηλεκτρικα πατινια που πωλουνται ειναι πυραυλακια και ξεπερνουν κατα πολυ τα 250w.
Ελπιζω τωρα με τις επιδοτησεις που αναμενονται για τα ηλεκτρικα να μπουνε σε ισχυ και στην ελλαδα οι κανονισμοι της εε αλλα και οι δυνατοτητες για ασφαλιση ηλεκτρικων μεγαλυτερης ισχυος. Οπως και να χει ομως ειναι θεμα χρονου.

Bowleno
17/06/2020, 09:20
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να χρειάζονται και ασφάλεια και πινακίδα όλα τα ηλεκτρικά scooter και ποδήλατα. Διαφορετικά εκμεταλλεύονται το παράθυρο του νόμου ως προς την ισχύ, δηλώνουν 250 KWatt, ενώ είναι πολύ δυνατότερα. Το πρόβλημα εδώ και μερικές δεκαετίες είναι το πλήθος και κυρίως η πυκνότητα των οχημάτων στους δρόμους, που αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος, σε συνδυασμό με το χρόνο κυκλοφορίας ανά ημέρα. Ασφάλεια και δυνατότητα ταυτοποίησης με τις πινακίδες, πρέπει να είναι εκ των ουκ άνευ.

Η παράβαση του ΚΟΚ θα πρέπει να βεβαιώνεται για όλους τους χρήστες του δρόμου. Από πεζούς που τον διασχίζουν, μέχρι οχήματα που δεν συμπεριλαμβάνονται στον ΚΟΚ. Ας βάλουν μία παράγραφο "Το διοικητικό πρόστιμο για παραβάσεις με όχημα ή μέσον, που δεν περιλαμβάνεται στα προαναφερθέντα, είναι ισάξιο με το πρόστιμο που ορίζεται για το τάδε όχημα." Κι αυτό διότι για τα πατίνια δεν υπάρχει καμία αναφορά στον ΚΟΚ. Και να υπάρξει, μετά από λίγο θα βγει άλλο όχημα που δεν θα συμπεριλαμβάνεται στο νόμο. Κάπου πρέπει να προβλέψουν ένα "else" οι δικηγόροι, ώστε το νομικό πλαίσιο να μην είναι πολύ πίσω από τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Κατά τα άλλα, πιστεύω ότι τέτοια οχήματα είναι το μέλλον και της δικής μας χώρας (στην ανατολική Ασία είναι ευρέως διαδεδομένα εδώ και 5 χρόνια), αφού το κράτος δεν έχει πάρει απόφαση να παρέχει στους πολίτες ικανοποιητικό δίκτυο ΜΜΜ.


Για supercar μιλάς η για σκουτεράκια-πατίνια; :lol:

karellen
17/06/2020, 10:00
Για supercar μιλάς η για σκουτεράκια-πατίνια; :lol:

Σίγουρα δε σε πιάνει το Α2!

Parking
17/06/2020, 17:12
Όλοι αυτοί με τα σκούτερ και όλα τα παρόμοια πατίνια καρούλια κλπ
είναι άσχετοι και συχνά και χαζοί.
Άσε τη φύση να κάνει τη δουλειά της
μην ανακατεύεσαι
στο τέλος όλα θα μπουν στη θέση τους αυτόματα.
Το πατίνι στα σκουπίδια κι αυτές στο ΑΧΕΠΑ

DrBig
17/06/2020, 18:51
Όλοι αυτοί με τα σκούτερ και όλα τα παρόμοια πατίνια καρούλια κλπ
είναι άσχετοι και συχνά και χαζοί.
Άσε τη φύση να κάνει τη δουλειά της
μην ανακατεύεσαι
στο τέλος όλα θα μπουν στη θέση τους αυτόματα.
Το πατίνι στα σκουπίδια κι αυτές στο ΑΧΕΠΑ

Ηρεμησε λιγο, δε χρειαζεται τοση κακια.

Coyote.V
17/06/2020, 21:28
Όλα τα προβλήματα τα λύνει η πρώτη τούμπα.

Αρκεί να μην την κάνει επάνω σου και ζητάει να πληρώσεις τα σπασμένα.

Sebastian1980
18/06/2020, 20:15
Εγώ ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω.
Όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους περνάνε από έλεγχο ΚΤΕΟ. Για να βεβαιωθεί ότι βρίσκονται σε σωστή λειτουργική κατάσταση και είναι κατάλληλα να κυκλοφορούν.
Εφόσον τα ηλεκτρικά πατίνια, σκουτερ δεν περνάνε ένα ανάλογο έλεγχο ότι λειτουργούν σωστά, πως τους επιτρέπετε η κυκλοφορία στους δρόμους μαζί με άλλα οχήματα;.
Δηλαδή θέλω να πω όλα αυτά τα ηλεκτρικά σκουτερ κτλ. είναι δοκιμασμένα για συνθήκες πόλης;.(φρένα, φώτα, φλας, καθρέφτες). Ή το 90% είναι μόνο για πάρκα και ποδηλατόδρομο;.
Γιατί αν ισχύει το δεύτερο, τότε καθαρά φταίει το κράτος που δεν τα ελέγχει και τα αφήνει να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους.

buckley
18/06/2020, 20:59
Εγώ ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω.
Όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους περνάνε από έλεγχο ΚΤΕΟ. Για να βεβαιωθεί ότι βρίσκονται σε σωστή λειτουργική κατάσταση και είναι κατάλληλα να κυκλοφορούν.
Εφόσον τα ηλεκτρικά πατίνια, σκουτερ δεν περνάνε ένα ανάλογο έλεγχο ότι λειτουργούν σωστά, πως τους επιτρέπετε η κυκλοφορία στους δρόμους μαζί με άλλα οχήματα;.
Δηλαδή θέλω να πω όλα αυτά τα ηλεκτρικά σκουτερ κτλ. είναι δοκιμασμένα για συνθήκες πόλης;.(φρένα, φώτα, φλας, καθρέφτες). Ή το 90% είναι μόνο για πάρκα και ποδηλατόδρομο;.
Γιατί αν ισχύει το δεύτερο, τότε καθαρά φταίει το κράτος που δεν τα ελέγχει και τα αφήνει να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους.

Θα το καταλάβουν σύντομα :cry: Σήμερα ώρα 3 στην Καποδιστρίου πιτσιρικάς πάνω σε πατίνι τελικιασμένος με τα ακουστικά του κινητού στα αυτιά να προσπαθεί να εφεύρει τρίτο χέρι για να χειρίζεται το κινητό.Ουρά από πίσω να ανοίγεται για προσπέραση κι αυτός αγέρωχος :facepalm:
Για κρανάκι έστω ποδηλατικό ούτε συζήτηση βέβαια...

panavour
18/06/2020, 21:12
Εγώ ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω.
Όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους περνάνε από έλεγχο ΚΤΕΟ. Για να βεβαιωθεί ότι βρίσκονται σε σωστή λειτουργική κατάσταση και είναι κατάλληλα να κυκλοφορούν.
Εφόσον τα ηλεκτρικά πατίνια, σκουτερ δεν περνάνε ένα ανάλογο έλεγχο ότι λειτουργούν σωστά, πως τους επιτρέπετε η κυκλοφορία στους δρόμους μαζί με άλλα οχήματα;.
Δηλαδή θέλω να πω όλα αυτά τα ηλεκτρικά σκουτερ κτλ. είναι δοκιμασμένα για συνθήκες πόλης;.(φρένα, φώτα, φλας, καθρέφτες). Ή το 90% είναι μόνο για πάρκα και ποδηλατόδρομο;.
Γιατί αν ισχύει το δεύτερο, τότε καθαρά φταίει το κράτος που δεν τα ελέγχει και τα αφήνει να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους.

τα πενηνταρια ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΝΕ

Parkaki
19/06/2020, 03:51
Θα το καταλάβουν σύντομα :cry: Σήμερα ώρα 3 στην Καποδιστρίου πιτσιρικάς πάνω σε πατίνι τελικιασμένος με τα ακουστικά του κινητού στα αυτιά να προσπαθεί να εφεύρει τρίτο χέρι για να χειρίζεται το κινητό.Ουρά από πίσω να ανοίγεται για προσπέραση κι αυτός αγέρωχος :facepalm:
Για κρανάκι έστω ποδηλατικό ούτε συζήτηση βέβαια...

Πατινι τσεκ, αιφον τσεκ, μακ μπουκ στη τσαντα τσεκ.. ελα μωρε για καφε στο toms πηγαινε το παιδι...

drade
19/06/2020, 16:09
Έτσι πως τα λέει ο Parkaki είναι και χειρότερα. Έχουν την ίδια (απαράδεκτη) συμπεριφορά με τους ποδηλάτες που αδιαφορούν για φανάρια, διαβάσεις και πεζοδρόμια (αυτό με τα πεζοδρόμια το έχουν και πολλοί μηχανόβιοι). Κάνεις βόλτα με τα παιδιά στο κέντρο και είσαι μόνιμος με το άγχος ότι θα σε χτυπήσουν ή ακόμα χειρότερα θα χτυπήσουν κάνα παιδί. Εντωμεταξύ στην Θεσσαλονίκη ξεφύγαμε από τα xiaomi πατίνια και άρχισαν να κυκλοφορούν πάρα πολλά ηλεκτρικά μηχανάκια με χοντρούς τροχούς και μεγάλο μέγεθος. Με αυτά άμα χτυπήσεις έχεις κλασικό ατύχημα αλλά ούτε πινακίδες έχουν ούτε ασφάλεια και συνήθως δεν έχουν και κράνος.

savvas
19/06/2020, 16:59
Έτσι πως τα λέει ο Parkaki είναι και χειρότερα. Έχουν την ίδια (απαράδεκτη) συμπεριφορά με τους ποδηλάτες που αδιαφορούν για φανάρια, διαβάσεις και πεζοδρόμια (αυτό με τα πεζοδρόμια το έχουν και πολλοί μηχανόβιοι). Κάνεις βόλτα με τα παιδιά στο κέντρο και είσαι μόνιμος με το άγχος ότι θα σε χτυπήσουν ή ακόμα χειρότερα θα χτυπήσουν κάνα παιδί. Εντωμεταξύ στην Θεσσαλονίκη ξεφύγαμε από τα xiaomi πατίνια και άρχισαν να κυκλοφορούν πάρα πολλά ηλεκτρικά μηχανάκια με χοντρούς τροχούς και μεγάλο μέγεθος. Με αυτά άμα χτυπήσεις έχεις κλασικό ατύχημα αλλά ούτε πινακίδες έχουν ούτε ασφάλεια και συνήθως δεν έχουν και κράνος.
Ειμαι στη Ροδο, το ιδιο ακριβως αντιμετωπιζω κυριως τα Σαββατοκυριακα, που βγαινω με τους γιους μου για περιπατο, στο πεζοδρομιο.
Συνηθως τα οδηγουν ανεμελοι πιτσιρικαδες ή μεγαλυτερης ηλικιας ανευθυνοι, και περνουν διπλα μας με το μεγιστο της ταχυτητας τους!
Καμια μερα θα πλακωσω κανεναν στις μπουνιες, αν δεν μου τυχει τιποτα χειροτερο.....

Lioulios
19/06/2020, 18:01
Οχι οτι συμφωνώ
, αλλά ...Στη Θεσσαλονικη , τα πεταξανε στη θαλασσα καιγεμισε ο κόλπος μπαταριες .


Εν το μεταξυ παιζει και αυτό.419030

νεοσσός
19/06/2020, 19:09
Η προστακτική δεν παίρνει αύξηση. Το ορθό είναι "επίλεξε" και όχι "επέλεξε".

Κυκλοφορούν ηλιακά ποδήλατα;

Lioulios
19/06/2020, 19:30
Οτι υπάρχουν , υπάρχουν.419031

drade
19/06/2020, 21:47
Οχι οτι συμφωνώ
, αλλά ...Στη Θεσσαλονικη , τα πεταξανε στη θαλασσα καιγεμισε ο κόλπος μπαταριες .
Τραγικοί κάφροι αυτοί που τα πετάξανε, οι μπαταρίες αυτές θα προκαλέσουν μεγάλη ζημία. Επίσης, το αποκλείω να τα πετάξανε επειδή τους ενοχλεί η άναρχη χρήση των πατινιών, μάλλον τα πετάξανε γιατί είναι βάνδαλοι. Στην παραλία Θεσσαλονίκης, με ένα κράνος και χαμηλή ταχύτητα στον ποδηλατόδρομο είσαι μια χαρά με ένα πατίνι και δεν ενοχλείς, βέβαια ποιος περιορίζεται σε αυτό..

mia_zoi_kawa
20/06/2020, 19:42
Αυτό που φορανε τα ακουστικά πάνω στα ποδήλατα και στα πατίνια με κάνει έξω φρενων. Δεν είναι από τους πραγματικούς χρήστες. Είναι από τον κόσμο που κάνει επιδειξη προσωπικότητας.

νεοσσός
20/06/2020, 19:52
Αυτό που φορανε τα ακουστικά πάνω στα ποδήλατα και στα πατίνια με κάνει έξω φρενων. Δεν είναι από τους πραγματικούς χρήστες. Είναι από τον κόσμο που κάνει επιδειξη προσωπικότητας.
Τα ακουστικά είναι επικίνδυνα σε όλους τους χρήστες του δρόμου, ακόμα και τους πεζούς και τους δρομείς. Δεν έχουν ακουστική επαφή με το περιβάλλον.

Bowleno
20/06/2020, 22:07
Τα ακουστικά είναι επικίνδυνα σε όλους τους χρήστες του δρόμου, ακόμα και τους πεζούς και τους δρομείς. Δεν έχουν ακουστική επαφή με το περιβάλλον.

Εγώ που έτσι κι αλλιώς δεν έχω ακουστική επαφή με το περιβάλλον; Λες να είμαι επικίνδυνος;:cry:
:lol:

BLiTzER
20/06/2020, 22:10
Τα ακουστικά είναι επικίνδυνα σε όλους τους χρήστες του δρόμου, ακόμα και τους πεζούς και τους δρομείς. Δεν έχουν ακουστική επαφή με το περιβάλλον.

Όσοι κάνουν ποδήλατο/πατίνι στον δρόμο έτσι κι αλλιώς δεν έχουν καμία επαφή με το περιβάλλον. Γενικά.

jawaforever
20/06/2020, 22:19
Πριν κάνα δυο μέρες, είδα μια κοπελίτσα η οποία έκανε το εξής απίστευτο!
Προσπαθούσε να ισορροπήσει σε ένα ηλεκτρικό σκούτερ (από αυτά τα μικρά με τα πετάλια).
Δίπλα της ήταν μια φίλη της και ένας φίλος της.
Ο φίλο της κρατούσε το μηχανάκι για να μην πέσει η ίδια γιατί δεν μπορούσε να κρατήσει ισορροπία. Έκανε μικρά 8ρια στο δρόμο!!!
Συγχαρητήρια στην πολιτεία μας που δίνει το ελεύθερο σε άτομα που δεν ξέρουν καν ισορροπία να βγουν στους δρόμους καβάλα σε ένα δίκυκλο!
Ακόμα περισσότερα συγχαρητήρια που δεν τους υποχρεώνει να τα ασφαλίσουν!

doctoras
20/06/2020, 23:39
Εντωμεταξύ στην Θεσσαλονίκη ξεφύγαμε από τα xiaomi πατίνια και άρχισαν να κυκλοφορούν πάρα πολλά ηλεκτρικά μηχανάκια με χοντρούς τροχούς και μεγάλο μέγεθος. Με αυτά άμα χτυπήσεις έχεις κλασικό ατύχημα αλλά ούτε πινακίδες έχουν ούτε ασφάλεια και συνήθως δεν έχουν και κράνος.
Αυτο λεει
https://images.app.goo.gl/5dzNWzTDLREkePAZA
Και το καλύτερο εχω δει ηδη κανα δυο διαφορετικα μαγαζια εστίασης να δουλεύουν ντελιβερι με δαυτο
Πάντως ειναι θεμα χρονου να γινει μαλακια και να εφαρμόσουν νομο οι πολιτικοι (τι αλλο) απαγόρευση κυκλοφοριας πατινιων στις οδούς

νεοσσός
20/06/2020, 23:45
Πριν από μία εβδομάδα είδα πρώτη φορά περίπου τέτοιο στην Αθήνα. Θεωρώ ότι πρέπει να προβλέψει ο νόμος την κυκλοφορία τους, αλλά να είναι υποχρεωτικό το κράνος, το δίπλωμα οδήγησης, η άδεια κυκλοφορίας, οι πινακίδες και η ασφάλιση. Το ίδιο και με τα ηλεκτρικά πατίνια.

Σίγουρα να απαγορευτούν από τα πεζοδρόμια. Αν επεκταθούν οι ποδηλατόδομοι, τέτοια οχήματα θα είναι πολύ βολικά για την κίνηση στις πόλεις. Καλύτερα από τα MMM (όταν δεν βρέχει), οικονομικά, δεν ηχορυπαίνουν, δε μολύνουν το περιβάλλον.

panavour
21/06/2020, 06:25
Πριν από μία εβδομάδα είδα πρώτη φορά περίπου τέτοιο στην Αθήνα. Θεωρώ ότι πρέπει να προβλέψει ο νόμος την κυκλοφορία τους, αλλά να είναι υποχρεωτικό το δίπλωμα οδήγησης, η άδεια κυκλοφορίας, οι πινακίδες και η ασφάλιση. Το ίδιο και με τα ηλεκτρικά πατίνια.

Σίγουρα να απαγορευτούν από τα πεζοδρόμια. Αν επεκταθούν οι ποδηλατόδομοι, τέτοια οχήματα θα είναι πολύ βολικά για την κίνηση στις πόλεις. Καλύτερα από τα MMM (όταν δεν βρέχει), οικονομικά, δεν ηχορυπαίνουν, δε μολύνουν το περιβάλλον.

μολυνουν λιγωτερο το περιβαλλον

fixed

DrBig
21/06/2020, 09:52
μολυνουν πολυ λιγοτερο το περιβαλλον

fixed

Φιξντ.

Tallyban
21/06/2020, 21:02
Έτσι όπως ενοχλήθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία με τα τρίκυκλα τύπου mp3,τα ίδια χάλια τώρα οι μοτοσυκλέταδες με τα πατινια.
Βγήκανε και οι βάλτοί,και ζητάνε δίπλωμα,ασφάλιση και κτεο!!

Lioulios
21/06/2020, 23:37
Να σε τρακαρει εσενα η να σου τραυματισει το παιδι κανενας χαρτογιακας η πιτσιρικας που πηγαινει ταπα αναμεσα σε πεζους με κανενα τετοιο πατινι και μετα να σε δω .
Δεν εχω διαθεση αντιπαραθεσης ,αλλα ρε μαν το μεγαλυτερο ποσοστο δεν τα παει οπως θα επρεπε.

Γιώργης
22/06/2020, 04:37
Αυτό (https://www.youtube.com/watch?v=s5Ipq0jrvkQ) θα χρειάζεται δίπλωμα;
Κι αν ναι ως τι θα ταξινομείται;

νεοσσός
22/06/2020, 09:38
Αυτό (https://www.youtube.com/watch?v=s5Ipq0jrvkQ) θα χρειάζεται δίπλωμα;
Κι αν ναι ως τι θα ταξινομείται;
Είδα την περασμένη εβδομάδα έναν τύπο με τέτοιο ηλεκτρικό μονόκυκλο στη Νέα Ερυθραία. Πρέπει να είναι πολύ βολικά για μετακινήσεις αποστάσεων μερικών χιλιομέτρων και μπαίνουν πανεύκολα σε όλα τα MMM. Το βασικό μειονέκτημα είναι η απόσταση πέδησης, που είναι χειρότερη κι από τα πατίνια, οπότε η ενεργητική ασφάλεια είναι ακόμα μικρότερη.

Μου αρέσει πάντως που ο τύπος στο video φοράει σχετικά καλό προστατευτικό εξοπλισμό στις δοκιμές.

Πιο ασφαλές θεωρώ κάτι τέτοιο (https://pswnia.gr/index.php?route=product/product&product_id=34094). Αν γίνουν αξιόπιστα και αυξηθεί η αυτονομία τους, θα είναι ιδανικά για χρήση σε πόλη. Αυτό όμως δεν μπαίνει σε ΜΜΜ, ούτε μπορείς να το κουβαλήσεις μαζί σου, οπότε θα μένει εκτεθειμένο σε κλέφτες.

Sebastian1980
22/06/2020, 19:59
Έτσι όπως ενοχλήθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία με τα τρίκυκλα τύπου mp3,τα ίδια χάλια τώρα οι μοτοσυκλέταδες με τα πατινια.
Βγήκανε και οι βάλτοί,και ζητάνε δίπλωμα,ασφάλιση και κτεο!!

Να ξέρεις ότι στο φόρουμ που γράφεις ήμαστε όλοι
μοτοσυκλέταδες.
Επίσης δεν είναι σωστό ενώ γράφεις σε αυτό να μας χαρακτηρίζεις ότι ήμαστε βάλτοί.
Μας πλήρωσε η Honda και η Yamaha για να κατηγορήσουμε τα ηλεκτρικά πατίνια, σκουτερ;.
Τώρα πως συγκρίνεις την ενόχληση της αυτοκινητοβιομηχανίας(εταιρίες με σκοπό το κέρδος) με όλους εμάς που μας αρέσουν οι μοτο, μόνο εσύ το ξέρεις.
Είσαι εντελώς λάθος.



Με την τρίτη το πέτυχα.

o_gavros
22/06/2020, 20:25
Έτσι όπως ενοχλήθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία με τα τρίκυκλα τύπου mp3,τα ίδια χάλια τώρα οι μοτοσυκλέταδες με τα πατινια.
Βγήκανε και οι βάλτοί,και ζητάνε δίπλωμα,ασφάλιση και κτεο!!

Ξέρεις τι συμβαίνει συνήθως όταν αμολάμε την γνώμη μας ανυπόστατα και στον αέρα; Δεν ρωτάω με τη νομικίστικη έννοια.
Επίσης, τι σου θίξανε και κάνεις επίθεση; Πατίνια πουλάς;
το "βαλτοί" δεν είναι και πολύ ευγενικό θα έλεγα.
Άλλαξε λοιπόν το ύφος για να συνεχίσουμε να τα λέμε όμορφα.

katsar
22/06/2020, 20:29
Εγώ είμαι 2 φορές βαλτός.Τα έχω και με τα ποδήλατα :lol:
Φυσικά και να πληρώνεις ασφάλεια και πρόστιμο για παραβιάσεις ΚΟΚ και ότι προβλέπεται για τα οχήματα με το ..πατίνι σου.

o_gavros
22/06/2020, 20:34
μηναρχίζεις με τα ποδήλατα,να χαρείς...
Η απάθεια με την οποία σφάζουν τα κόκκινα, θα με βάλει σε μπελάδες σίγουρα.

DRAKONET
05/07/2020, 21:55
Μιας και εδω ειναι για ηλεκτρικα....επεσα πανω σε αυτο...
https://www.werehere.shop/products/all-electric-tilting-trike-scooter?fbclid=IwAR3HE0qA8YNtcE1gEJHV5P-j0AtyLja_KQkv-2cwp15ahBju-_EXt2BqSdU

η τιμη για γελια...αν δεν ειναι απατεωνια βεβαια πληρωμη μεσω paypal.
Tελος παντων...γνωριζει κανεις το συγκεκριμενο?
Αληθεια παιζει και εκτελωνισμος?...και αν ναι ποσο υπολογιζεται ?

βιντεο
https://www.youtube.com/watch?v=LfBcanpwOhc

drade
05/07/2020, 23:01
Μιας και εδω ειναι για ηλεκτρικα....επεσα πανω σε αυτο...
https://www.werehere.shop/products/all-electric-tilting-trike-scooter?fbclid=IwAR3HE0qA8YNtcE1gEJHV5P-j0AtyLja_KQkv-2cwp15ahBju-_EXt2BqSdU

η τιμη για γελια...αν δεν ειναι απατεωνια βεβαια πληρωμη μεσω paypal.
Tελος παντων...γνωριζει κανεις το συγκεκριμενο?
Αληθεια παιζει και εκτελωνισμος?...και αν ναι ποσο υπολογιζεται ?

βιντεο
https://www.youtube.com/watch?v=LfBcanpwOhc
Κατέβασε το μην κάνει κανείς κάνα λάθος.

drade
05/07/2020, 23:04
Έτσι όπως ενοχλήθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία με τα τρίκυκλα τύπου mp3,τα ίδια χάλια τώρα οι μοτοσυκλέταδες με τα πατινια.
Βγήκανε και οι βάλτοί,και ζητάνε δίπλωμα,ασφάλιση και κτεο!!

Εμένα μου αρέσει η λύση του πατινιού αλλά εκεί που πρέπει και όπως πρέπει. Βαλτοί και βλακείες, αν είναι έτσι να μην πληρώνουμε και εμείς ασφάλειες να μην σεβόμαστε τον Κ.Ο.Κ. και να γίνει 100% ζούγκλα η κατάσταση.

mia_zoi_kawa
25/05/2021, 13:01
Σύμφωνα με τον guardian το 2020 στην Ολλανδία 65 άτομα χάσανε την ζωή τους πάνω σε e bikes. Η πλειοψηφία τους ήταν άντρες άνω των 65 ετών...

mia_zoi_kawa
25/05/2021, 13:10
Official figures from the Netherlands’ central bureau of statistics show a near doubling of deaths on electric bikes in the last 12 months, three-quarters of which involved men of 65 years or over.

In 2017, 206 cyclists were killed in the Netherlands, 17 more than in 2016 and the highest number in 10 year

Ηλεκτρικά σκούτερ και e bikes. Η χαρά του ορθοπεδικου...

motojojo
25/05/2021, 14:48
Η πληροφορία μπορεί να είναι αληθινή αλλά κατά πάσα πιθανότητα και παραπλανητική, με τον τρόπο που μεταδίδεται.

mia_zoi_kawa
25/05/2021, 14:57
The not-for-profit Townmaking Institute behind the concept is working with e-bike manufacturers and government authorities with the expectation that the speed-cutting technology and new regulations could be rolled out by 2022.

Sixty-five people died last year while riding e-bikes, which have an integrated electric motor to propel the wheels, up from 57 in 2018. The vast majority were men over the age of 65. The standard e-bike reaches speeds of 12mph (20km/h), but faster models, such as speed pedelecs, can reach 28mph.

Δεν ξέρω πως να επικολησω τον συνδεσμο.

Ψάξε% Dutch government pilots technology to cut e-bike road deaths

motojojo
25/05/2021, 15:17
Δεν αμφισβητώ την ακρίβεια της πληροφορίας. Ούτε το μέσο.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα παρουσίασαν αύξηση στις πωλήσεις τους τα τελευταία χρόνια. Λογικό να αυξάνεται και η συμμετοχή τους στα ατυχήματα.

Επίσης λογικότατο κάποιος ανω των 65 να προτιμά ηλεκτρικό. Και όσοι δεν είχαν ήδη απέκτησαν κάποια στιγμή αργότερα, άρα αυξήθηκε το ποσοστό ανθρώπων πάνω από 65 που έχουν ηλεκτρικό ποδήλατο.

Όλα αυτά είναι απλά στατιστικά και δεν λένε τίποτα αλλά σαν σκέτα νούμερα απλά δαιμονοποιούν το ηλεκτρικό ποδήλατο.

Μια ανακρίβεια που βλέπω τώρα είναι ότι στα ηλεκτρικά ποδήλατα το μοτέρ υποβοηθά μέχρι τα 25χαω και όχι 20 και μόνο όταν ο αναβάτης κάνει πηδάλι.
Τα πιο μεγάλα απαιτούν άδεια κυκλοφορίας και εντάσονται σε άλλη κατηγορία. Είναι ευρωπαική νομοθεσία.

mia_zoi_kawa
25/05/2021, 15:24
Κοίτα δεν δαιμονοποιουμε τίποτα. Απλά αναφέρουμε πληροφορίες. Αφορμή για αυτό είναι μια συνάντηση που είχα χτες στην Πατησίων με μια μοντέρνα κυρία (γεροντοχιπστερ) περίπου 50 ετών με πατίνι που το πήγαινε τάπα. Εντάξει εγώ με το παπί στα 50 που μπορεί να γράψω 150 στην Αθήνα σε μια μερα είμαι καλύτερος; Όχι απλά ειμαι περισσότερο υποψιασμένος. Έχω πάθει ατυχήματα. Ο μέσος αναβάτης πατινιων και e bikes έχει άγνοια του ατυχήματος και της δυσκολίας αποκατάστασης αν είναι σε μια ηλικία άνω των 40.

DrBig
25/05/2021, 15:25
Δεν αμφισβητώ την ακρίβεια της πληροφορίας. Ούτε το μέσο.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα παρουσίασαν αύξηση στις πωλήσεις τους τα τελευταία χρόνια. Λογικό να αυξάνεται και η συμμετοχή τους στα ατυχήματα.

Επίσης λογικότατο κάποιος ανω των 65 να προτιμά ηλεκτρικό. Και όσοι δεν είχαν ήδη απέκτησαν κάποια στιγμή αργότερα, άρα αυξήθηκε το ποσοστό ανθρώπων πάνω από 65 που έχουν ηλεκτρικό ποδήλατο.

Όλα αυτά είναι απλά στατιστικά και δεν λένε τίποτα αλλά σαν σκέτα νούμερα απλά δαιμονοποιούν το ηλεκτρικό ποδήλατο.

Μια ανακρίβεια που βλέπω τώρα είναι ότι στα ηλεκτρικά ποδήλατα το μοτέρ υποβοηθά μέχρι τα 25χαω και όχι 20 και μόνο όταν ο αναβάτης κάνει πηδάλι.
Τα πιο μεγάλα απαιτούν άδεια κυκλοφορίας και εντάσονται σε άλλη κατηγορία. Είναι ευρωπαική νομοθεσία.

Οχι απλα παρουσιασαν αυξηση στις πωλησεις, εχουν κυριολεκτικα εκτοξευθει.
Και προφανως ο απειρος 65+ θα βρεθει προ εκπληξεως.
Πιθανοτατα αυτα τα ατυχηματα να οφειλονται στην εκθεση στην κυκλοφορια και να μην ειναι αμειγως ποδηλατικα ατυχηματα.

motojojo
25/05/2021, 15:34
Προσωπικά διαχωρίζω τα πατίνια από τα ebikes. Το ebike το καβαλάς σαν ποδήλατο με πιο ευκολο πετάλι. Έχει λίγο πιο γρήγορο άρπαγμα στην εκκίνηση και διατηρεί την ταχύτητα του σε μια ανηφόρα. Κατά τα άλλα πάει ακριβώς σαν ποδήλατο με τη διαφορά ότι δεν κουράζει, γι'αυτό και θεωρω λογικό καποιος πιο ηλικιωμένος να το προτιμήσει.

Το πατίνι είναι άλλου παπα ευαγγέλιο. Το τάπα που λές είναι σχετικό, τα νοικιάρικα τουλάχιστον πάνε με 20-23 χαω μαξ που δεν το λες τάπα. Δεν χρειάζεσαι τρελή φυσική κατάσταση για να το ακολουθήσεις με απλό ποδήλατο, τουλάχιστον στο ισάδι. Από εκει και πέρα είναι η άγνοια κινδύνου του καθενός που νομίζει ότι μπορεί να κάνει ότι θέλει με το πατίνι.

Η ειρωνεία είναι ότι αν την συγκεκριμένη κυρία της έλεγε κάποιος να κάνει την ίδια απόσταση με το ποδήλατο το πιθανότερο είναι ότι θα φοβόταν ότι θα την πατήσουν τα αυτοκίνητα.

Dr.Monty
25/05/2021, 15:57
Καποιες σκορπιες σκέψεις γιατι θα μπορουσα να γράφω ώρες.

Διάβασα όλο το θρέντ απο την αρχή. Ντάξ, ψιλοαπαράδεκτο το τσουβάλιασμα "ολοι οσοι οδηγάνε πατινι ειναι έτσι και ειναι αλλιώς". Το αντίθετο μαλιστα. Οι κάτοχοι που γνωριζω κλαστεράρονται πολυ διαφορετικά, με "καλά" χαρακτηριστικά. Δεν το συνεχίζω γιατι θα φανει σαν αμυνα και δεν ειναι ο λόγος που πόσταρα

Οδηγούσα (και οδηγάω) πατινι (xiaomi) κανα χρόνο πριν ερθουν οι δυο εταιρίες και γεμισει ο τόπος. Και ναι, ειναι τέλειο. Σαν ιστιοφόρο. Αρχικα σε σταματουσαν στο δρόμο και σε ρωτουσαν για αυτο. ΟΛΟΙ κατενθουσιασμένοι και λογικό. Αφου γεμισε ο τόπος (με τα ενοικιαζόμενα) σε κοιτουσαν ολοι σαν να τους σκοτωσες τη μανα. Τωρα πλεόν εξαφανίστηκαν, δεν ξερω τι γινανε.

Σχετικά με τους θανάτους και τη συμπεριφορα, σε ότιδήποτε γράψατε για τον ανευθυνο οδηγο πατινιου, βάλτε οπου πατινι, ποδήλατο. Ειναι ανασφάλιστοι, δεν φοράνε κράνος κτλ κτλ. Δεν βλέπω καμια διαφορά.

Η Αθήνα δεν ενδεικνυται για πατίνι. Σε επαρχιακές πολεις, ιδίως επίπεδες, ειναι εξαιρετική επιλογή (π.χ. Αλεξανδρούπολη). Ακόμα και στη Θεσσαλονίκη, οπου και να βρίσκεσαι κόβεις κάτω θάλασσα σε λιγοτερο απο 2χμλ και μετα διασχίζεις όλη την πόλη απο παραλία.

Ο μόνος λογος που δεν θα το πρότεινα σε καποιον (αν και επεισα 4 και αγόρασαν), ειναι η εξαιρειτικά μεγάλη επικινδυνότητα λογω μικρών ελαστικών (8αρια). Ξαπλώνεσαι με το παραμικρό.

Αν ηταν πιο mature η τεχνολογια (σταθμοι φορτισης αυτονομία), τωρα που θα αγοράσω μηχανή, ανετα θα πηγαινα σε ηλεκτρικο.

νεοσσός
25/05/2021, 21:20
Μου αρέσουν τα πατίνια και ίσως αγόραζα κάποια στιγμή ένα. Θεωρώ όμως ότι με τον τρόπο που κινούνται κάποιοι, ιδίως σε πεζοδρόμια και λεωφόρους, εκθέτουν τον εαυτό τους και άλλους σε ατυχήματα. Είναι πολύ βολικά σε περιοχές που δεν βρίσκεις να παρκάρεις, ενώ μπορείς να το παίρνεις μαζί σου σε εσωτερικό χώρο και να μην είναι εκτεθειμένο σε κλέφτες.

Πάντως για τα Xiaomi έχω ακούσει ότι ακόμα και για άτομα 75 κιλών, σε επικλινείς ανηφόρες πάνε με ταχύτητα βαδίσματος και όσοι μένουν σε περιοχές με ανηφόρες δηλώνουν απογοητευμένοι.

Τις περασμένες εβδομάδες είδα δύο ενήλικες, έναν άντρα και μία γυναίκα, σε διαφορετικά σημεία στα βόρεια προάστια, να πηγαίνουν το παιδί τους στο σχολείο με το πατίνι τους. Εννοώ σε ένα πατίνι ήταν πάνω δύο άτομα. Μπροστά το μικρό παιδί και πίσω ο ενήλικας.

Μάλιστα ο κύριος πήγαινε ανάποδα σε μονόδρομο και με ανάγκασε να κόψω έντονα ταχύτητα, ώστε να μην εκθέσω σε κίνδυνο το παιδί του, αφού ο δρόμος δεν είχε επαρκές πλάτος ώστε να χωρούν ταυτόχρονα παρκαρισμένα αμάξια, κινούμενα αμάξια και πατίνι που πηγαίνει ανάποδα.

mia_zoi_kawa
25/05/2021, 21:39
Εγώ θα αγόραζα e cargo bike. Δουλεύω πολύ κέντρο. Κάνω εμπόριο τροφίμων και μερικές φορές και διανομή. Το e cargo bike θα με βοηθούσε πολύ στην διαφήμιση μου. Με έχει προλάβει κωτσοβολος αλλά πιστεύω ότι είναι λάθος να κουβαλάς ηλεκτρικές συσκευές με e cargo bike. Είσαι στόχος...

motojojo
25/05/2021, 22:16
Είναι γεγονός ότι το ηλεκτρικό πατίνι είναι τρομερά πρακτικό. Μου έκανε εντύπωση στη Βαρκελώνη που τα ιδιόκτητα πατίνια ήταν πιο πολλά από τα νοικιάρικα. Αναμενόμενο, σε μια πόλη που η κατοχή αυτοκινήτου έχει υψηλό κόστος για κάποιον που μένει στο κέντρο και πρακτικά είναι άχρηστο αν οι διαδρομές είναι εντός κέντρου, το πατίνι εξυπηρετεί καλύτερα. Η νοοτροπία των χρηστών είναι που το καθιστά επικίνδυνο. Αλλά το ίδιο δεν ισχύει για καθε οχημα?

Άσχετο, με έχουν σταματήσει για αλκοτέστ ενω ήμουν με πατίνι κυριακή ξημερώματα. Ήταν η πρώτη φορά που φοβήθηκα ότι θα χάσω το διπλωμα μου.

Bowleno
27/05/2021, 09:43
Μου αρέσουν τα πατίνια και ίσως αγόραζα κάποια στιγμή ένα. Θεωρώ όμως ότι με τον τρόπο που κινούνται κάποιοι, ιδίως σε πεζοδρόμια και λεωφόρους, εκθέτουν τον εαυτό τους και άλλους σε ατυχήματα. Είναι πολύ βολικά σε περιοχές που δεν βρίσκεις να παρκάρεις, ενώ μπορείς να το παίρνεις μαζί σου σε εσωτερικό χώρο και να μην είναι εκτεθειμένο σε κλέφτες.

Πάντως για τα Xiaomi έχω ακούσει ότι ακόμα και για άτομα 75 κιλών, σε επικλινείς ανηφόρες πάνε με ταχύτητα βαδίσματος και όσοι μένουν σε περιοχές με ανηφόρες δηλώνουν απογοητευμένοι.

Τις περασμένες εβδομάδες είδα δύο ενήλικες, έναν άντρα και μία γυναίκα, σε διαφορετικά σημεία στα βόρεια προάστια, να πηγαίνουν το παιδί τους στο σχολείο με το πατίνι τους. Εννοώ σε ένα πατίνι ήταν πάνω δύο άτομα. Μπροστά το μικρό παιδί και πίσω ο ενήλικας.

Μάλιστα ο κύριος πήγαινε ανάποδα σε μονόδρομο και με ανάγκασε να κόψω έντονα ταχύτητα, ώστε να μην εκθέσω σε κίνδυνο το παιδί του, αφού ο δρόμος δεν είχε επαρκές πλάτος ώστε να χωρούν ταυτόχρονα παρκαρισμένα αμάξια, κινούμενα αμάξια και πατίνι που πηγαίνει ανάποδα.

Υπάρχουν ισόπεδες ανηφόρες;:confused:

:p

afasias
27/05/2021, 13:01
Προφανώς εννοεί όχι με μικρή κλίση.

Γενικά υπάρχει πλέον αρκετός κόσμος με ιδιόκτητα πατίνια, πρέπει να έχει παίξει ρόλο ο κορονοιός και η απομάκρυνση από τα ΜΜΜ.

Bowleno
27/05/2021, 16:55
Προφανώς εννοεί όχι με μικρή κλίση.

Γενικά υπάρχει πλέον αρκετός κόσμος με ιδιόκτητα πατίνια, πρέπει να έχει παίξει ρόλο ο κορονοιός και η απομάκρυνση από τα ΜΜΜ.

Ναι ρε συ, απλά ήταν αδόκιμος ο όρος και είπα να τον προγκίξω λίγο:lol:

νεοσσός
27/05/2021, 20:24
Υπάρχουν ισόπεδες ανηφόρες;:confused:

:p
Μάλλον ήθελες να πεις "οριζόντιες". :p

Δεκτή πάντως η διόρθωση. :) Έπρεπε να είχα γράψει "σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση".

OldMan
28/05/2021, 15:03
Ενας δρομέας που πιανει τα 36 km/h (10" στα 100m) έχει πινακιδες, τελη κυκλοφορίας, ασφαλεια, ΚΤΕΟ κ.λ.π. ??

stefanos
28/05/2021, 15:12
Ενας δρομέας που πιανει τα 36 km/h (10" στα 100m) έχει πινακιδες, τελη κυκλοφορίας, ασφαλεια, ΚΤΕΟ κ.λ.π. ??

Και για πιό λόγο να χρησιμοποιεί πατίνι που πάει με 25 km/h :confused:

DrBig
28/05/2021, 20:09
Και για πιό λόγο να χρησιμοποιεί πατίνι που πάει με 25 km/h :confused:

Για να πηγαινει με 61κμ/ω

DrBig
28/05/2021, 20:14
Ενας δρομέας που πιανει τα 36 km/h (10" στα 100m) έχει πινακιδες, τελη κυκλοφορίας, ασφαλεια, ΚΤΕΟ κ.λ.π. ??

Ετσι εξηγειται γιατι εχασε ο κεντερης το μεταλλιο.

doctor_john
28/05/2021, 20:18
χε, θα φάει και πρόστιμο :lol:

TmanA
13/05/2022, 02:25
Τώρα με τις αυξήσεις στα καύσιμα τα ηλεκτρικά πατίνια έπιασαν κόκκινο στις πωλήσεις...σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων ο τρόπος υπολογισμού λαμβάνει υπόψιν δύο πράγματα, την φθορά που υποτίθεται ότι προκαλεί ένα όχημα στο οδικό δίκτυο και την ζημιά που προκαλεί στο περιβάλλον. Είναι έξοδα που καλείται να δαπανήσει το κράτος για να συντηρεί τους δρόμους (που πληρώνουν όλοι ασχέτως του αν έχουν αμάξι ή όχι, αλλά χρησιμοποιούν κυρίως αυτοί που έχουν αυτοκίνητο) και να διασφαλίζει το συμμάζεμα της ρύπανσης που προκαλούν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ( καυσαέριο, λάδια, υγρά, μπαταρίες, πλαστικά) + τα παρελκόμενα όπως υπηρεσίες για ρύθμιση κυκλοφορίας, μέριμνες για ατυχήματα, καθαρισμός οδοστρωμάτων μετά από ατυχήματα κλπ.
Υπάρχουν τρόποι που υπολογίζονται αυτά και έτσι τεκμηριώνεται το ποιος και πόσα πληρώνει. Επιπλέον για να μειωθούν τα ατυχήματα που προκαλούνται από τεχνική ανεπάρκεια στη συντήρηση (αυτό παίζει ρόλο γιατί η συντήρηση είναι υποχρέωση του ιδιοκτήτη-οδηγού) έχει θεσμοθετηθεί ο έλεγχος ΚΤΕΟ και φυσικά είναι υποχρεωτικός για τα οχήματα στα οποία η συντήρηση είναι απαραίτητη και που μπορεί η παράλειψη της να προκαλέσει ζημιά σε άλλους. Τέλος, η ασφάλεια κρίνεται υποχρεωτική για τους ίδιους λόγους. Το κριτήριο σε όλα είναι να μοιραστούν τα έξοδα που προκύπτουν δίκαια αναλόγως του πόσο "ξοδεύει" ο καθένας από τον δρόμο.
Τώρα θα μου πείτε πού κολλάνε όλα αυτά στα πατίνια; Κολλάνε γιατί πολλοί οδηγοί που έχουν αγανακτήσει από κάποιες συμπεριφορές από ορισμένους αναβάτες πατινιών συνήθως επιχειρηματολογούν για το μη δικαίωμα τους να κυκλοφορούν στον δημόσιο δρόμο επειδή δεν πληρώνουν όλα τα παραπάνω. Άθελά τους κάνουν λάθος, γιατί όπως είπαμε τα τέλη το ΚΤΕΟ και η ασφάλεια είναι όροι οικονομικής κατανομής. Από την άλλη, η συμμόρφωση με τον ΚΟΚ και τους κανονισμούς που ισχύουν ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα μικροκινητικοτητας όπως τα πατίνια, είναι υποχρέωση όλων ανεξαρτήτως οχήματος.Ακομη και ο πεζός είναι υποχρεωμένος να τηρεί τον ΚΟΚ και ας μην έχει ρόδες. Το ότι οι πεζοί περνάνε το δρόμο χωρίς να κοιτάνε δεν τους κάνει υπόχρεους σε τέλη κυκλοφορίας ούτε σε ανάλογα άλλα έξοδα. Είναι όμως παράνομοι όταν το κάνουν. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα.
Το πατίνι λοιπόν δεν έχει υποχρέωση να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, να περνάει κτεο και να έχει ασφάλεια γιατί η ζημιά που κάνει στο δρόμο και το περιβάλλον δεν είναι συγκρίσιμη με αυτή που κάνει ένα αυτοκίνητο ή μια μοτοσυκλέτα, οι πιθανότητες να προκαλέσει ατύχημα με μεγάλο κόστος είναι εξαιρετικά μικρές (εννοείται όταν κινείται σε νόμιμα πλαίσια) και πρακτικά δεν απαιτεί συντήρηση πέραν της εξασφάλισης ότι λειτουργεί σωστά. Επιπλέον ο έλεγχος του γίνεται άμεσα με απλή οπτική επισκόπηση σε οποιοδήποτε έλεγχο από προσωπικό που δεν χρειάζεται εξειδίκευση. Όλα τα άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά ασφαλείας που αναφέρονται στο νόμο (φώτα φρένα ισχύς μοτέρ κλπ) προσδιορίζονται βάσει προδιαγραφών στις οποίες συμμορφώνονται οι κατασκευαστές έτσι και αλλιώς.

Τώρα σχετικά με τα ηλεκτρικά scooter, πατίνια κλπ, εγώ θεωρώ ότι είναι πολύ χρήσιμα και εξυπηρετούν. Και αυτά έχουν τους περιορισμούς τους βέβαια. Ένα λάθος που κάνουν πολλοί που τα οδηγούν είναι ότι κυκλοφορούν όπως θα κυκλοφορούσαν πχ με ένα μηχανάκι. Ανεβαίνουν πάνω πάνε όσο πάει τελική από τον ίδιο δρόμο που θα πήγαιναν με το παπί και κατεβαίνουν όταν φτάσουν στον προορισμό τους. Κατά την γνώμη μου είναι λάθος. Θα πρέπει πηγαίνει κανείς από διαδρομές με δρόμους μικρής κυκλοφορίας, χαμηλής ταχύτητας, να βρίσκει διαδρομές μέσα από πάρκα και στενά, να κατεβαίνει κάθε τόσο για να περνά τις διαβάσεις χωρίς να πετάγεται και φυσικά αν έχει να κάνει μακρινή απόσταση να κάνει και χρήση ΜΜΜ και όχι να βγει στον μεγάλο δρόμο με το πατίνι.