View Full Version : Κτενιάς(1635m)-Ασκηταριό Αγίου Βασιλείου-Μονή Βαρσών 21-6-2020
Μια εξόρμηση που σχεδιάστηκε διαφορετικά και λόγω αστάθμητου παράγοντα βγήκε πολύ μικρή για τα δεδομένα της εποχής(σκάρτα 500km).Παρολαυτά πιστεύω οτι δεν υστέρησε συγκριτικά με μεγαλύτερες εξορμήσεις που έχω κάνει.Ίσως γιατί το βουνό που ανέβηκα και τα υπόλοιπα αξιοθέατα που είδα έχουν ξεχωριστή ομορφιά και μεγάλη ιστορία πίσω τους.Ίσως γιατί πάντα στο τέλος της μέρας είμαι το ίδιο ευτυχισμένος που, παρά τις όποιες δυσκολίες, έκανα αυτό που κάνω τόσα χρόνια με μεγάλη αγάπη.Σε κάθε περίπτωση,ο εκάστοτε αναγνώστης του ταξιδιωτικού θα αποφασίσει αν του άρεσε.
Η εξόρμηση ουσιαστικά ξεκινά απο την Πυραμίδα του Ελληνικού κοντά στο Άργος.Ενα μνημείο που δυστυχώς έχει μείνει μισό αλλά κουβαλάει ιστορία χιλιάδων ετών σύμφωνα με τελευταίες έρευνες.Ίσως είναι η αρχαιότερη στον κόσμο,μαζί με αυτήν του Λυγουριού,απο την οποία σαφώς δε σωζεται σχεδόν τίποτα.Τύμβος,οχυρό ή Φρυκτωρία?Κανείς δε γνωρίζει να μας πει με σιγουριά.Πρόκειται για ένα απο τα μυστήρια της Αρχαίας Ελλάδας.
419130
Απο την Πυραμίδα ξεκίνησα μια πολύ ωραία ασφάλτινη διαδρομή μέχρι την Κρύα Βρύση στα 750m στις πλαγιές του όρους Κτενιά.
https://www.youtube.com/watch?v=BUB-C2oPhEA&feature=emb_title
Εδώ ξεκινάνε τα ωραία.Απο την Κρύα Βρύση ο δρόμος συνεχίζει χωμάτινα μέχρι τη διασταύρωση του χωμάτινου πάσου της Νεστάνης-Καρυάς.
https://www.youtube.com/watch?v=rSCZXnLd2JE&feature=emb_title
Φυσικά δεν έφτασα μέχρι τη διασταύρωση καθώς στόχος μου ήταν η κορυφή του Κτενιά.Εδώ άφησα το μηχανάκι και συνέχισα το ορειβατικό μονοπάτι.
419131
Πίσω το όρος Αρτεμίσιο στο οποίο έχω επίσης ανέβει 4 χρόνια πριν αλλά με χιόνια http://ncclub.gr/index.php/topic,820.msg8598.html#msg8598
419132
Συνεχίζοντας στον Κτενιά.Στην αρχαιότητα το βουνό ονομαζόταν Κρείον όρος, ονομασία που σχετιζόταν με τον τιτάνα Κρείο.
419133
Απέναντι το Μαίναλο
419134
Το μονοπάτι με βάζει σε αρκετή κλίση απο νωρίς
419135
419136
Ωραίο βράχινο πέρασμα
419137
Το Αρτεμίσιο απο αρκετά ψηλότερα
419138
419139
Χαμηλά διακρίνεται ο χωματόδρομος που ήμουν
419140
Θέα φανταστική προς τον Αργολικό κόλπο
419141
Μετά απο κάποια ώρα βρίσκομαι στην κορυφογραμμή.Η αρχική εντύπωση είναι οτι μπροστά μου βρίσκεται η κορυφή όμως κοιτώντας το gps βρίσκεται πίσω απο την πρώτη μυτερή κορυφή που βλέπετε.Εχω δρόμο ακόμα,ο οποίος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα αλλά με πέτρες και δύσκολα περάσματα.
419142
Πλησιάζοντας την πρώτη κορυφή
419143
419144
Σε αυτή τη φωτό διακρίνεται η κορυφή μακριά.Επίσης αντιλαμβάνεται κανείς απο που προέρχεται η σύγχρονη ονομασία του όρους.Απο τα χτένια που έχει.Χτένια ονομάζονται στην ορειβατική αργκό οι οριζόντιες πριονωτές κόψεις που αποτελούνται απο αιχμηρά βράχια συνήθως.Πολύ δύσκολα να τα περάσεις γενικά και σε ταλαιπωρούν,απέναντι στο Αρτεμίσιο έχει ακόμα πιο δύσκολα.Αλλα βουνά έχουν σχεδόν απροσπέλαστα χτένια όπως ο Ερύμανθος(απο την κορυφογραμμη του προφήτη Ηλία),ο Χελμός και διάφορα άλλα...
419145
Δοκιμάζω να περάσω απο αριστερά τον πρώτο όγκο και να συνεχίσω.Δείχνει να περνάει και έχει άγρια ομορφιά απο αυτήν την πλευρά.
419146
Τελικά για 2-3 μέτρα δεν περνάει εκει που τελειώνει το χορτάρι και δίπλα του ειναι ο κατακόρυφος βράχος,έχει χάσιμο.Παρόλο που μέχρι την τελευταία στιγμή δείχνει οτι θα υπάρχει ένα μικρό πέρασμα.Κρίμα,πάμε πάλι πίσω.
419147
Απο τη δεξιά μεριά έχει πάλι δύσκολα περάσματα και χρειάζεται λίγο σκαρφαλωματάκι.
419148
Περνώντας τον πρώτο ορεινό όγκο ξεκινούν και διακρίνονται τα νότια βουνά της Πελοποννήσου.Δεξιά μακριά ο Ταύγετος και αριστερά ο Πάρνωνας
419149
Μπροστά η κορυφή αλλά θέλει κόπο ακόμη για να την φτάσω.Φουλ πέτρα και βράχια
419150
419151
419152
Τίνος είσαι εσύ ωρε?:lol:
419153
Μπροστά η κορυφή.Δείχνει να πηγαίνει απο τα βράχια σε μια ευθεία γραμμη καθώς φαίνονται μικρά στη φωτό.Στην πραγματική ζωή,αναγκάζεσαι να κατέβεις χαμηλότερα και να τα παρακάμψεις.
419154
Κορυφή Κτενιά.Υψόμετρο 1635m.Καθόλου εύκολο βουνό παρά το χαμηλό ύψος του.
419155
Μοναδικές εικόνες
419156
https://www.youtube.com/watch?v=lo9oliayMUY&feature=emb_title
Η επιστροφή στο μηχανάκι συνδυάστηκε με μια έκπληξη!
419157
Το Pirelli Scorpion STR αποδείχτηκε πολύ soft για τη χρήση που κάνω.Μάλιστα για λάστιχο που προορίζεται και για χώμα αποδείχτηκε χειροτερο και απο τα τουριστικά πλήρως ασφάλτινα που δούλευα για χρόνια στα χώματα και μάλιστα με 60αρι προφιλ(το STR ειναι 150-70).Είναι η 1η φορά που ένα λάστιχο με 4.000km και με 40 πίεση σκίζεται απο πέτρα σε χωματόδρομο.Το στενάχωρο είναι οτι δεν έχω κορδόνι μαζί μου απο καθαρή χαζομάρα που δε χρειάζεται να αναλυθεί εδώ.Επιλέγω να συνεχίσω τον χωματόδρομο οσο πιο αργά γίνεται για να μη διαλύσω το λάστιχο.Εκανα συνολικά 17km με σκασμένο λάστιχο https://goo.gl/maps/o7Kc3VKnPXLoMnJN9 .Για καλή μου τύχη δεν το διέλυσα και βρήκα και βουλκανιζατέρ ανοιχτό στο δρόμο για Λεβίδι.
Εδώ κατεβαίνοντας για Νεστάνη σταμάτησα σε μια πηγή
419158
Με κορδόνι στο λάστιχο και έχοντας χάσει κανα δίωρο απο όλη αυτήν την ιστορία συνέχισα την εξόρμηση διαφορετικά απο οτι είχα σχεδιάσει.Επιστροφή έξω απο τη Νεστάνη στη διασταύρωση για το χωριό Λουκάς.
419159
Είχα εντοπίσει ένα εξαιρετικό ασκηταριό μέσα στον βράχο το οποίο συνδυάζεται με ωραία χωμάτινη ανάβαση.Ηταν ρίσκο βέβαια να πάω αλλά λέω δε γαμιέται,κοντά είναι το Βουλκανιζατέρ αν ξαναχρειαστεί.:bawl:
https://www.youtube.com/watch?v=ha3BwIyUyfE&feature=emb_title
Η τοποθεσία είναι φανταστική.Κάθε φορά αναρωτιέμαι τι δύναμη ψυχής είχαν αυτοί οι άνθρωποι που εγκατέλειψαν όλες τις απολαύσεις της ζωής και έζησαν ερημίτες σε σπηλιές.Τι προσήλωση είχαν σε ότι έκαναν,τρομεροί.
419160
Στο τελείωμα του δρόμου βρίσκεται και ένας σύγχρονος ναός του Αγίου Βασιλείου
419161
Εξαιρετική θέα στον κάμπο του Λουκά
419162
Εχει γίνει διαμόρφωση του χώρου με σκαλιά.Μην ξεχνάμε όμως οτι ο ασκητής ανέβαινε χύμα τους βράχους ε...
419163
419164
419165
Απλά φανταστικό!
419166
419167
419168
419169
419170
https://www.youtube.com/watch?v=loDRYXxjIx8&feature=emb_title
Επιστροφή στο μηχανάκι και επόμενος στόχος η μονή Βαρσών απο χώμα όμως.Τολμηρό το εγχείρημα καθώς ο χωματόδρομος ήταν πολύ χάλια.Τους χειμωνιάτικους μήνες είναι μάλλον απροσπέλαστος με μεγάλο μηχανάκι(χωρίς βοήθεια).
Η διαδρομή πάντως απολαυστική.
https://www.youtube.com/watch?v=ay6sAOfeBMo&feature=emb_title
Μονή Βαρσών.Η αρχική μονή εδραιώθηκε περί τον 11ο μ. Χ. αιώνα αλλά άκμασε το 14ο αιώνα. Υπέστη όμως πολλές φορές το μένος των κατακτητών του Μοριά, χωρίς ωστόσο ποτέ να αφανιστεί.
Στον αγώνα του 1821 η Mονή έδωσε το παρών με κάθε τρόπο, καθώς ο Hγούμενος Συμεών ως Φιλικός προσέφερε πάρα πολλά.
Κατά την πολιορκία της Τρίπολης ο Θόδωρος Κολοκοτρώνης είχε τοποθετήσει στις Βάρσες τους άνδρες του Αθ. Δεληγιάννη αλλά και κατά τις επιδρομές του Ιμπραήμ το 1825 είχε στηθεί εκεί στρατόπεδο για άμυνα
419171
419172
https://www.youtube.com/watch?v=_rpoC9PCb8Y&feature=emb_title
Απο τη μονή βγήκα στο Νεοχώρι απο πολύ ωραίο στενό ορεινό στροφιλίκι
https://www.youtube.com/watch?v=fc5RuNc_2Fs&feature=emb_title
Και απο εκεί επέστρεψα απο Αχλαδόκαμπο-Κωλοσούρτη
https://www.youtube.com/watch?v=iap3xFssxsk&feature=emb_title
Μιας και είχα ακόμα φως,όταν έφτασα στους Μύλους κατευθύνθηκα προς Ναύπλιο και γύρισα απο Λυγουριό-Επίδαυρο απλώνοντας έτσι την εξόρμηση και απολαμβάνοντας μερικές απο τις καλύτερες διαδρομές της Πελοποννήσου.
Ήταν μια εξόρμηση με απρόοπτα που δεδομένα θα έρθουν σε άνθρωπο που γράφει km.Καλό όμως είναι να μην πειραματιζόμαστε όταν έχουμε βρει μια ''ανθεκτική'' συνταγή που δουλεύει άψογα.Πήγα στο Pirelli STR απο το τακουνάτο ΑΧ41 για να έχω κάτι πιο ασφάλτινο χωρίς τις απώλειες που έχει κανείς με τα τακούνια όμως εκ του αποτελέσματος η επιλογή ήταν λανθασμένη.Το χώμα χρειάζεται σκληρό και ανθεκτικό σκελετό αλλά και γόμα για να αντέχει το ''ξύλο''.
Έτσι όμως είναι η ζωή,πρώτα πληρώνεις και μετά παίρνεις το μάθημα!:lol:
Οπότε εδώ ταιριάζει και ένα ρητό που μου έχει καρφωθεί εδώ και χρόνια,άσχετα αν κάποιες φορές το ξεχνάω και κάνω του κεφαλιού μου, το οποίο λέει ''Μάθε απο τα λάθη των άλλων,δε θα ζήσεις αρκετά για να τα κάνεις όλα εσύ''.Το γράφω λοιπόν για οποιον ενδιαφέρεται να μπει σε πιο δύσκολους χωματόδρομους,πάντα σκληρή γόμα και σκελετός και ας είναι ασφάλτινο το λάστιχο.Για χρόνια έμπαινα με BT023 σε ''σπαστήρια'',ασφάλτινο μεν αλλά σκληρή γόμα και σκελετός όντας τουριστικό.Τα μαλακά λάστιχα έχουν σοβαρές πιθανότητες να σκιστούν.Αυτά.
Πάντα όρθιοι! :beer:
Υ.Γ:Εχω ηδη παραγγείλει ΑΧ41 για πίσω οποτε το Pirelli STR που φοράω πάει για πέταμα.Οποιος έχει ανάγκη ας επικοινωνήσει μαζί μου να του το δώσω δωρεάν.Είναι φρέσκια ημερομηνία σε διάσταση 150-70-17 και έχει μόλις 4.000km(βγάζει άλλα 8.000 τουλάχιστον).Εχει ένα κορδόνι πάνω που μπήκε,δε χάνει καθόλου.Ο φίλος που θα το πάρει θα πληρώσει μόνο την τοποθέτηση και αν θέλει για σιγουριά ενα εσωτερικό μπάλωμα(δεν το θεωρώ απαραίτητο για ασφάλτινη νορμάλ χρήση).Παρακαλώ όμως να υπάρχει πραγματική ανάγκη!Ευχαριστώ.
Απολαυστικός όπως πάντα,ωραίες φωτό και λεπτομερής περιγραφή για να ταξιδεύει μαζί σου ο αναγνώστης.
Τα τακουνάτα λάστιχα σε βαρύ μηχανάκι ανάβουν στην άσφαλτο και θέλουν μια μικρή στάση πριν το χωματόδρομο για να μην καταστραφούν.
Καλή συνέχεια,καλές αναβάσεις!
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
25/06/2020, 21:10
Ωραίες εικόνες για άλλη μια φορά.
Κάτι πού μου έκανε εντύπωση είναι τα 40 psi στο ελαστικό. Συνήθως στο χώμα αφαιρούμε αέρα. Εση με τα 40 Πρέπει να είχες και πολλά γλυστριματα. Προφανώς άν είχες βγάλει αέρα θα είχες πιθανότητες να γλυτωνες το σκίσιμο.
Αν έχω καταλάβει λάθος σχετικά με τα 40 διωρθοσε με.
Σας ευχαριστώ και απο εδώ παιδιά!
@Azar41 : Απόλυτα σωστό αυτο που λες.Σημαντική παράμετρος οτι το ΑΧ41 που βάζω ουσιαστικά προορίζεται για μεγαλύτερα μηχανάκια τυπου GS1200 για αυτό και αντέχει στο NC.Όπως έχω ξαναπεί βέβαια μετά απο 4-5.000km με τις ταχύτητες που ταξιδεύω πρακτικά δεν έχω τακούνι για δύσκολες καταστάσεις(θα θυμάσαι την σχετικά προσφατη ανάβαση στον Κλωκό που δεν κατάφερα να ανέβω σαθρή ανηφόρα).Αυτό που έχω όμως δοκιμασμένα είναι ένα λάστιχο ''θηρίο'' με σκελετό τούβλο που σκίζεται απίστευτα δύσκολα ακόμη και σε κροκάλες .Κάποια στιγμή είχα προσπαθήσει να βάλω ένα κορδόνι σε ένα καρφί που είχα πατήσει και το κλασσικό σουβλί που είχα δε μπορούσε να ανοίξει τη μικρή τρύπα του καρφιού.Χρειάζεται ειδικό επαγγελματικό σουβλί το οποίο προμηθεύτηκα σήμερα για μια τέτοια περίπτωση.Φαντάσου τώρα για τι γαιδούρι μιλάμε :lol:
@Παπασούζα στο χώμα το σωστό είναι να βγάζεις αέρα για καλύτερη πρόσφυση αλλά ειδικά με ασφάλτινα λάστιχα ρισκάρεις πολύ να πάθεις λάστιχο!
headbanger
01/07/2020, 19:45
απίστευτος μπιλάρα! πολύ απολαμβάνω τις βόλτες σου στα βουνά
όσο για τα λάστιχα, βρήκα τα shinko 804/805 απίστευτα στο χώμα. το μόνο πρόβλημα ήταν η λάσπη σαν πηλός, και φυσικά άμμο που δεν το έχω με τίποτα
απίστευτος μπιλάρα! πολύ απολαμβάνω τις βόλτες σου στα βουνά
όσο για τα λάστιχα, βρήκα τα shinko 804/805 απίστευτα στο χώμα. το μόνο πρόβλημα ήταν η λάσπη σαν πηλός, και φυσικά άμμο που δεν το έχω με τίποτα
Να σαι καλά φίλε!Είδα το Shinko,μοιάζει πολύ με το STR σε χάραξη και απο αυτό που λες συμπεραίνω οτι θα ειναι παρόμοια στο χώμα καθώς το Πιρέλι ήταν όντως πολύ καλό γενικά αλλά στη λάσπη δράμα.Επιπλέον αποδείχτηκε πολύ μαλακό.Ελπίζω το Shinko να εχει σκληρότερο σκελετό για να αντέχει.Τώρα ξαναέβαλα το ΑΧ41 για να είμαι σίγουρος,είναι θηριώδης ο σκελετός του!
headbanger
05/07/2020, 04:32
εκτός θέματος:
τα βρήκα τα σινκο πολύ καλά και σε άσφαλτο και σε βροχή. μετά απο 3.5 χιλιάδες χλμ ειμαι περίπου στο 50% αλλά τα έλιωσα σε άσφαλτο σε κάτι κομμάτια όπως αυτό (https://goo.gl/maps/9sveDq6uPmdFcfMT6)
το 850 είναι πολύ ψηλό για γόνατο, αλλά αυτό τα λέει όλα. δεν με προβλημάτισαν καθόλου σε θέμα κρατήματος (8-17 βαθμοί Κελσίου θερμοκρασία αέρα)
419464
Μιας και πιάσατε το θέμα με τα SHINKO,να πω δυο λόγια.
Τα φοράω σχεδόν ενα χρόνο και 15.000 χιλ.η φθορά είναι στα 2\3,ζεσταίνονται γρήγορα και έχουν καλό κράτημα στο στεγνό,μέτριο στο βρεγμένο.
Ο σκελετός τους είναι σίγουρα σκληρός,κύλισα το πίσω κλαταρισμένο για είκοσι χιλ. και δεν ξεζαντάρισε!
Όλα αυτά στο FREEWIND που είναι ψόφιο μεν αλλά σχετικά ελαφρύ.
petros1479
06/07/2020, 14:40
Ευχαριστουμε!!!
:beer:
Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σας παιδιά.Είμαι σίγουρος οτι τα Shinko είναι τίμια και μην ξεχνάμε οτι κοστίζουν και ένα 40% κάτω συγκριτικά με το αντίστοιχο Πιρέλι.Στην Αθήνα βέβαια δε βλέπω να τα δουλεύουν ιδιαίτερα,είδα έναν στην Πάτρα που τα εμπορεύεται.
Πάντως ξαναγύρισα στο ΑΧ41 που με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο όσο καιρό το φοράω.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.