PDA

View Full Version : Αποριες ενος πρωταρη



ridah_da_fresh
29/07/2020, 00:11
Καλησπερα σε ολους. Εχω παρει την Tracer 700 του 19, καινουργια, και εχοντας κλεισει 3500 χλμ σε αυτο μηχανακι (αλλα και στη ζωη μου γενικοτερα :cry: :lol: ) ηθελα να κανω μια ανασκοπηση αποριων για τεχνικα θεματα αλλα και για οδηγηση που μαζεψα μετα απο βολτες απο Αθηνα σε Σουνιο, Κορινθο και Πατρα.

1) Οταν τρεχω μια σχετικα χαμηλη ταχυτητα (κατω απο 50), στα 3 πρωτα γραναζια, αμα το γκαζι ειναι κλειστο και το ανοιξω, υπαρχει ενα αρκετα εντονο κλωτσιμα, ειναι φυσιολογικη συμπεριφορα αυτη λογω υψηλης ροπης? Εχω συνηθησει πλεον οταν ειμαι σε τετοια θεση να τραβαω ελαφρα το συμπλεκτη πριν το ανοιξω το γκαζι, ειναι σωστη κινηση αυτη?

2) Παλι σε χαμηλες ταχυτητες, κοντα στα 20 χλμ, οταν στριβω στα στενα, αλλα και γενικοτερα, με πιανω να πατιναρω τον συμπλεκτη, κυριως επειδη φοβαμαι το παραπανω κλωτσιμα. Υπαρχει πιο σωστος τροπος στροφης σε χαμηλες ταχυτητες ή το πατιναρισμα ειναι οκ?

3) Προσφατα εχω την εντυπωση οτι οι αλλαγες ταχυτητας ειναι κομματακι δυσκολοτερες, και τα κουμπωματα απο νεκρα σε 1η κ 2η βγαζουν πιο δυνατο ηχο. Λαδακι υπαρχει μπολικο, και φυσικα φρεσκο. Υπαρχουν και μερικες περιπτωσεις που ειχα 6ο γραναζι αλλα πηγαινα αργα (φρεναρισμα για διοδια) οποτε και κατεβαζα συνεχομενα ταχυτητες, οπου το σασμαν κωλαγε και ηθελε ανεβασμα-κατεβασμα-σπρωξιμο να κατεβει η ταχυτητα. Ειναι βλαβη ή απλα καλο θα ηταν να κατεβαζω νωριτερα και σταδιακα?

4) Κανα κολπακι να πλενω/λαδωνω την αλυσιδα χωρις σταντ πισω τροχου υπαρχει? Ειχα παει τη μηχανη σε γνωστο πλυντηριο της Αθηνας και λιγο καιρο μετα ειδα αρκετη επιφανειακη σκουρια. Της εβαλα δαχτυλο και ειχε ελαχιστο λαδι. Πειτε μου και πως να βγαλω την σκουρια, ειναι πολυ μαπα στο ματι (o-ring η αλυσιδα)

Σας ευχαριστω προκαταβολικα :a4:

Bowleno
29/07/2020, 01:48
Δεν λέγονται 1ο, 2ο κλπ γρανάζι αλλά 1η, 2η κλπ ταχύτητα:lol:

bulmont
29/07/2020, 06:37
............ Της εβαλα δαχτυλο............


:uplate::uplate:

viper1
29/07/2020, 06:44
:uplate::uplate:

Δεν την κερασε ένα ποτό πρώτα Ε?

o_gavros
29/07/2020, 07:42
Έχει χαθεί το συναιστημα στις μέρες μας

karellen
29/07/2020, 07:52
Είσθε τετυμπόυδες όλοι.

o_gavros
29/07/2020, 07:54
Γιες γουι Αρ

419943

karellen
29/07/2020, 08:01
1) Οταν τρεχω μια σχετικα χαμηλη ταχυτητα (κατω απο 50), στα 3 πρωτα γραναζια, αμα το γκαζι ειναι κλειστο και το ανοιξω, υπαρχει ενα αρκετα εντονο κλωτσιμα, ειναι φυσιολογικη συμπεριφορα αυτη λογω υψηλης ροπης? Εχω συνηθησει πλεον οταν ειμαι σε τετοια θεση να τραβαω ελαφρα το συμπλεκτη πριν το ανοιξω το γκαζι, ειναι σωστη κινηση αυτη? Να μην ανοίγεις-από τέρμα κλειστό-το γκάζι με 2α και κυρίως με 3η,πάντα να κάνεις ένα κατέβασμα.

2) Παλι σε χαμηλες ταχυτητες, κοντα στα 20 χλμ, οταν στριβω στα στενα, αλλα και γενικοτερα, με πιανω να πατιναρω τον συμπλεκτη, κυριως επειδη φοβαμαι το παραπανω κλωτσιμα. Υπαρχει πιο σωστος τροπος στροφης σε χαμηλες ταχυτητες ή το πατιναρισμα ειναι οκ? Προσπάθησε να μπαίνεις στις στροφές με λίγο γκάζι στο χέρι.Αν όμως είναι κλειστή η στροφή τότε δεν πειράζει λίγο συμπλεκτάρισμα.

3) Προσφατα εχω την εντυπωση οτι οι αλλαγες ταχυτητας ειναι κομματακι δυσκολοτερες, και τα κουμπωματα απο νεκρα σε 1η κ 2η βγαζουν πιο δυνατο ηχο. Λαδακι υπαρχει μπολικο, και φυσικα φρεσκο. Υπαρχουν και μερικες περιπτωσεις που ειχα 6ο γραναζι αλλα πηγαινα αργα (φρεναρισμα για διοδια) οποτε και κατεβαζα συνεχομενα ταχυτητες, οπου το σασμαν κωλαγε και ηθελε ανεβασμα-κατεβασμα-σπρωξιμο να κατεβει η ταχυτητα. Ειναι βλαβη ή απλα καλο θα ηταν να κατεβαζω νωριτερα και σταδιακα? το δεύτερο.

4) Κανα κολπακι να πλενω/λαδωνω την αλυσιδα χωρις σταντ πισω τροχου υπαρχει? Ειχα παει τη μηχανη σε γνωστο πλυντηριο της Αθηνας και λιγο καιρο μετα ειδα αρκετη επιφανειακη σκουρια. Της εβαλα δαχτυλο και ειχε ελαχιστο λαδι. Πειτε μου και πως να βγαλω την σκουρια, ειναι πολυ μαπα στο ματι (o-ring η αλυσιδα) Στριμώχνεις ένα κομμάτι ξύλο/σίδερο στην δεξιά μεριά του άξονα και σε συνδυασμό με το πλαϊνό στάντ ανασηκώνεται λίγο ο τροχός.Η σκουριά είναι επιφανειακή,με ένα πράσινο σφουγγάρι scots bright θα φύγει

Σας ευχαριστω προκαταβολικα :a4:
Τα κόκκινα.

doctoras
29/07/2020, 08:10
Το φαινονενο που περιγράφεις λεγεται σκορτσαρισμα, το εχουν οι δικυλινδροι κινητηρες (οχι ολοι) ομως δεν γνωριζω αν το κανουν τα 700ρια
Οποιοι εχουν mt7/teacer θα σου μεταφερουν την πληροφορία
Νομιζω η λυση στο θεμα σου ειναι να επιλεξεις την σωστη ταχυτητα μεσα δηλαδη αν καταλαβα απο την χρηση που κανεις στις χαμηλες ταχυτητες μια ή δυο ταχυτητες κατω απο αυτη που συνηθίζεις να ρολαρεις.

Ενω επισης στο κιβωτιο ταχυτητων να κατεβαζεις ταχυτητες γραμμικα αναλογα με την μειωση των χλμ/ω.
Και οχι πχ να σε πιασει το φαναρι να εχεις σταματησει με 4-5-6 στο κιβώτιο και να προσπαθεις εκεινη την στιγμη να κατεβασεις.
Θα εχεις κομπιασματα και μερική ασάφεια

Εκτος αν είχες σοιχιρο :) :p

andreastwin
29/07/2020, 08:11
Riding School - Θανάσης Χούντρας. Σχολή Ασφαλούς ...
:wave2:

typhoon
29/07/2020, 14:49
Χρειάζεσαι απαραίτητα το σχολείο φίλε. Χωρίς παρεξήγηση δηλαδή. Ότι κ να σου προτείνουμε, έχω την εντύπωση ότι σου λείπουν πολύ πολύ βασικές γνώσεις λειτουργίας της μοτο (δεν είναι κακό, όλοι μάθαμε the hard way. Τωρα υπάρχει ο easy way που λέγεται σχολείο)

Πχ για το 2.
Πρώτα από όλα είναι η συνήθεια, έρχεται με τον καιρό. Δεύτερον το συμπλεκταρισμα
Τρίτον το γλυψιμο του πίσω φρενου τοσο όσο για να μειωθεί το κλωτσημα που οφείλεται στον τζόγο της αλυσίδας.
Είναι λίγο δύσκολο να το εξηγήσω κ να το κατανοήσεις εδώ. Γι αυτό λέω ότι είναι αναγκαιό ένα σχολείο

katsar
29/07/2020, 15:05
Λογικό αν έχεις 3η και κάτω από 50 να κλοτσάει-''σκορτσάρει'' όταν ανοίγεις γκάζι ,όχι δεν οφείλεται στην μεγάλη ροπή αλλά στην έλλειψη της και τον τύπο του μοτέρ σου.
Όταν πηγαίνεις με πολύ λίγα και 20 χλμ κατέβασε ταχύτητα ,μην το έχεις με 3η μέσα.Βάλε και 1η αν πας τόσο σιγά,δεν είναι ντροπή και εγώ όταν κολλάω πίσω από αυτοκίνητο που πάει με 15- 20 στο χωριό σε στενό δρόμο με 1η πάω.
Το πάτημα συμπλέκτη φυσικά χρειάζεται σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ναι,ταχύτητες να κατεβάζεις σταδιακά και όχι να σταματάς με 6η και να ψάχνεις νεκρά.Επίσης το ότι το κιβώτιο είναι πιο τραχύ και κάνει θόρυβο μεταξύ 1-Ν-2 είναι φυσιολογικό θα έλεγα.
Για την αλυσίδα σου πάρε ένα σταντ πίσω τροχού με 30-40ε να κάνεις την δουλειά σου σαν ανθρωπος,άσε τις μαγκιές παλαιού τύπου με το σταντ γιατί θα κλαις το πεσμένο ΜΤ,δεν σε βλέπω και για τσάκαλο που λένε.
(με όλο τον σεβασμό και σε σένα και στα oldschool κόλπα :) )

edit για να την λαδώσεις το πιο απλό είναι ψεκάζω-σπρώχνω-ψεκάζω

Panos76
29/07/2020, 15:05
Δεν νομίζω ότι στο σχολείο θα ασχοληθούν με τέτοια πράγματα (ας μας διαφωτίσει και ο Χάρης), προσωπικά τουλ. δεν είδα κάτι τέτοιο (δηλ. συμπλέκτης, κατεβάσματα και τέτοια)

Ακούγονται αλληλένδετα ωστόσο εκεί ασχοληθήκαμε με 'τεχνικά' θέματα όπως πχ. πως να στρίψεις, πως να φρενάρεις, θέση σώματος, θέση στο οδόστρωμα και αρκετή εκπαίδευση στην πράξη.

Υπάρχει βέβαια και το VIP training όπου εκεί ίσως γίνεται άλλου είδους εκπαίδευση.

viper1
29/07/2020, 16:04
Επειδή βλέπω ότι πάτε να ξανά ανακαλύψετε τον τροχό:
https://www.amazon.co.uk/GrandPitstop-Motorcycle-Cleaning-cleaning-lubrication/dp/B07YB5GV26

mangelasakis
30/07/2020, 18:23
1) Οταν τρεχω μια σχετικα χαμηλη ταχυτητα (κατω απο 50), στα 3 πρωτα γραναζια, αμα το γκαζι ειναι κλειστο και το ανοιξω, υπαρχει ενα αρκετα εντονο κλωτσιμα, ειναι φυσιολογικη συμπεριφορα αυτη λογω υψηλης ροπης? Εχω συνηθησει πλεον οταν ειμαι σε τετοια θεση να τραβαω ελαφρα το συμπλεκτη πριν το ανοιξω το γκαζι, ειναι σωστη κινηση αυτη?


Αν κατάλαβα καλά δεν εννοεί σκορτσάρισμα διότι όπως λέει έχει από 1-3 ταχύτητα οπότε στην πρώτη ταχύτητα μηχανή με 700cc και μάλιστα δικύλινδρη αν δεν κάνω λάθος δεν θα έπρεπε να σκορτσάρει όσο σιγά και αν πηγαίνει. Αυτό που εννοεί το παλικάρι από ότι καταλαβαίνω είναι ότι το γκάζι ξαφνικά από εντελώς κλειστό ανοίγει απότομα. Το ίδιο κάνει και το cb600f το δικό μου αλλά επειδή το έκανε από τότε που την αγόρασα δεν ξέρω αν ειναι φυσιολογικό η όχι. Θεωρώ ότι δεν είναι φυσιολογικό αλλά καλύτερα να το δει ένας μηχανικός.

Panos76
30/07/2020, 22:26
Αν είσαι με 3η και χαμηλές στροφές και πας να ανοίξεις είναι απολύτως λογικό να κάνει ένα ψιλοσκορτσαρισμα.

Για εμένα το καλύτερο είναι να πάει 2-3 διαδρομές με έναν φίλο από δίπλα και να δει δυο πράγματα στην πράξη.

menelaos46
30/07/2020, 22:55
Όλα μου φαίνονται πολύ λογικά, μάλλον χρησιμοποιείς λάθος γρανάζια!
Με είκοσι χιλιόμετρα και πιο κάτω σε στενά ίσως χρειαστεί χρήση συμπλέκτη.

doctoras
31/07/2020, 11:56
Όλα μου φαίνονται πολύ λογικά, μάλλον χρησιμοποιείς λάθος γρανάζια!

Στα πεταλια η στο πισω τροχο?

Panos76
31/07/2020, 12:04
Στα πεταλια η στο πισω τροχο?

Μιας και το ξύπνησες το θρεντ πάλι :lol: να συμπληρώσουμε ότι το συμπλεκτάρισμα εννοείται και είναι και αυτό αναμενόμενο όταν κινείσαι π.χ σε πυκνή κίνηση, όταν είσαι σε στενό με δευτέρα και κόβεις για να περάσεις το δρόμο, κλπ.

Αλλά και πάλι θα επαναλάβω πως το καλύτερο είναι, αν υπάρχει κάποιος φίλος, να πάτε μαζί 2-3 βόλτες και να τα δουλέψεις στην πράξη. Όλα έχουν να κάνουν με τη στιγμή, τις συνθήκες που οδηγείς.

ridah_da_fresh
31/07/2020, 16:17
Ευχαριστω για τις απαντησεις μαγκες... Θα παω να τα δοκιμασω και θα επανελθω. Οσο για το Χουντρα, το σαιτ φαινεται να δειχνει οτι δεν υπαρχουν μερες που γινονται και τα 3 riding school, μηπως μπορει να μου πει καποιος που ξερει καλυτερα? Επισης οι τιμες, κατι εχω ακουσει για εκπτωση.

karellen
31/07/2020, 17:13
Ευχαριστω για τις απαντησεις μαγκες... Θα παω να τα δοκιμασω και θα επανελθω. Οσο για το Χουντρα, το σαιτ φαινεται να δειχνει οτι δεν υπαρχουν μερες που γινονται και τα 3 riding school, μηπως μπορει να μου πει καποιος που ξερει καλυτερα? Επισης οι τιμες, κατι εχω ακουσει για εκπτωση.

Τι εννοείς?
Δεν μπορείς να κάνεις 3 lvl με τη μία,πρέπει να μεσολαβούν μερικοί μήνες μεταξύ τους ώστε να εμπεδώσεις σωστά το κάθε επίπεδο.

GogosLux
31/07/2020, 17:24
Εχεις σκεφτεί να κανεις προσθετα μαθήματα σε σχολή οδήγησης?

Οχι σε αυτη που πήγες γιατι προφανώς δεν έμαθες και πολλά :rolleyes:

Δεν σε ειρωνεύομαι, απλα απο αυτα που γράφεις δεν ξέρεις τι γινεται γυρω σου, κατω σου, κλπ και σε βλεπω να το ανακαλύπτεις με άσχημο τρόπο.
Και δεν εννοω την αλυσιδα που κανει σαν ντεφι απο αρκουδιάρη αλλα εσυ εκει συνεχίζεις με 2-3 στα 20 χιλιομετρα ταχύτητα.

doctoras
31/07/2020, 18:16
Δεν ειναι τραγικα τα πράγματα ορε μη τον τρελενετε τον ανθρωπο
Απλως πρεπει να βρει εναν έμπειρο αναβατη να του τα δείξει απο κοντά σε μια-δυο δικαβαλες βολτες πως να χειρίζεται το κιβώτιο ταχυτήτων, ποια ειναι η προτεινόμενη ταχυτητα ανα χλμ/ω σε τι συνθήκες, με τι φορτιο, πως να ρολλαρει στη βολτα, τι οδηγική συμπεριφορα να αποφεύγει κλπ

Το σχολείο να το κανει ομως για αλλο λογο σε σχεση με τα τωρινα ερωτηματα, ειναι η εξελιξη του απλου χειρισμού της μοτοσυκλέτας με πιο δυναμικα χαρακτηριστικά οδήγησης όπως ελεγχο γκαζιου, θεση στροφής, βλεμμα, χαλάρωμα χεριων, γυροσκοπικο κλπ

DRAKONET
31/07/2020, 22:15
Επειδή βλέπω ότι πάτε να ξανά ανακαλύψετε τον τροχό:
https://www.amazon.co.uk/GrandPitstop-Motorcycle-Cleaning-cleaning-lubrication/dp/B07YB5GV26

εχεις λεφτα φια πεταμα ετσι ?:D

https://www.aliexpress.com/item/32446020982.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2e09629fkrEDnC&algo_pvid=fda32a39-fffd-4b38-8c16-3a2dccccbd2b&algo_expid=fda32a39-fffd-4b38-8c16-3a2dccccbd2b-0&btsid=0ab6f81e15962265196333302e28e6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
ασχετα αυτο για την ροδα