View Full Version : Φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης & σωστή διαδικασία.
haga1981
05/08/2020, 13:26
Προερχόμενος από scooter για αρκετά χρόνια τα πράγματα ήταν απλούστερα. Σε μια δύσκολη κατάσταση πλάκωνες το πίσω και το μπροστινό (σταδιακά πάντα αμφότερα κλπ) και με την βοήθεια του Θεού και του ABS την έβγαζες καθαρή.
Τώρα με την μηχανή με προβληματίζει το ποιά είναι η σωστή διαδικασία.
Αυτό γιατί ομολογουμένως το φρένο του μοτέρ (με την κατάλληλη ταχύτητα κουμπωμένη) είναι αξιοπρεπές (καμία σχέση με το scooter) οπότε ιδανικά θα ήθελα να το έχω. Στην πράξη όμως σε κανα δυο περιπτώσεις που έτυχαν παρατήρησα ότι με δυσκολεύει αρκετά το να κάνω τα πάντα ταυτόχρονα (πίσω φρένο, μπρόστά φρένο, συμπλέκτης & σταδιακό κατέβασμα ταχυτήτων).
Δεν ξέρω μήπως πρέπει να βγάλω τελείως από το μυαλό μου το κατέβασμα και να εστιάσω στα φρένα μόνο.
Το σωστό ποιο είναι?
Ευχαριστώ.
Σε έκτακτη ανάγκη δεν έχεις χρόνο για κατεβάσματα.
Άρα φρένα. Το μπροστά κυρίως για να σταματήσεις αλλά και το πίσω που ουσιαστικά δεν σταματάει τη μηχανή αλλά βοηθάει το μπροστά να φρενάρει τη μηχανή βελτιώνοντας την γεωμετρία της μηχανής την ώρα του φρεναρίσματος.
Δεν ξέρω μήπως πρέπει να βγάλω τελείως από το μυαλό μου το κατέβασμα και να εστιάσω στα φρένα μόνο.
Θα κανεις εξασκηση στα φρενα παιζοντας με την προσφυση για να μπουν στον εγκεφαλο τα ερεθισματα του πως και ποσο να πατησω τη μανετα και το πισω φρενο...Και το μυαλο σου την ωρα της αναγκης θα το απασχολεις μονο στο να αποφυγεις το εμποδιο κοιτωντας την ''εξοδο κινδυνου''.Γιατι τις περισσοτερες φορες δεν αρκει απλα να φρεναρεις.Το κατεβασμα δε βοηθαει οταν ολα γινονται γρηγορα.
Θα κανεις εξασκηση στα φρενα παιζοντας με την προσφυση για να μπουν στον εγκεφαλο τα ερεθισματα του πως και ποσο να πατησω τη μανετα και το πισω φρενο...Και το μυαλο σου την ωρα της αναγκης θα το απασχολεις μονο στο να αποφυγεις το εμποδιο κοιτωντας την ''εξοδο κινδυνου''.Γιατι τις περισσοτερες φορες δεν αρκει απλα να φρεναρεις.Το κατεβασμα δε βοηθαει οταν ολα γινονται γρηγορα.
Για παράδειγμα εδώ (https://www.youtube.com/watch?v=SEjaOl9fVsk) που πηγαίνει ο τύπος με 277 km/h σε δημόσιο δρόμο. Αν δεν είχε αφήσει τα φρένα για να ελιχθεί, μετά το δυνατό φρενάρισμα, δε θα μπορούσε να κατεβάσει καντήλια μετά.
420083
δείτε τα χλμ πριν τα αυτοκίνητα και κατά την έξοδο
με μπλοκαρισμένο τροχό πέρασε;
δείτε τα χλμ πριν τα αυτοκίνητα και κατά την έξοδο
με μπλοκαρισμένο τροχό πέρασε;
Έχει συζητηθεί το συγκεκριμένο βίδεο στο θέμα με το ABS (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=155969&p=3014580&viewfull=1#post3014580). Αν θυμάμαι καλά, κάποιοι είπαν ότι μπορεί ο πίσω τροχός να ήταν μπλοκαρισμένος (ίσως και στον αέρα) κατά το φρενάρισμα και από εκεί να παίρνει την ταχύτητα ο αισθητήρας του ταχύμετρου.
Δες κι εδώ (https://m.youtube.com/watch?v=_DHMh06mgVY)
Δες κι εδώ (https://m.youtube.com/watch?v=_DHMh06mgVY)
Τιιιιιιιιιιι; Αυτός λέει ότι σε καλές συνθήκες φρενάρεις γρηγορότερα χωρίς ABS. ΠΡΟΔΟΣΙΑ! ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ! ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!!!11
Τιιιιιιιιιιι; Αυτός λέει ότι σε καλές συνθήκες φρενάρεις γρηγορότερα χωρίς ABS. ΠΡΟΔΟΣΙΑ! ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ! ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!!!11
:lol: πάει για vs το θέμα;
RaGe_Raptor
06/08/2020, 15:11
Τιιιιιιιιιιι; Αυτός λέει ότι σε καλές συνθήκες φρενάρεις γρηγορότερα χωρίς ABS. ΠΡΟΔΟΣΙΑ! ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ! ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!!!11
κάτσε να μπουν και οι ειδικοί.
DRAKONET
06/08/2020, 15:39
Με ελαχιστη διαφορα πρωτα πατας το πισω φρενο...και μετα το εμπρος !
Το ABS βοηθαει πολυ....μα παρα πολυ να πηγαινεις φρεναριστος και να απο φυγεις το τυχων εμποδιο
μπροστα σου.
Σου δινει την δυνατοτητα ωστε να συνεχισεις να οδηγεις...να διορθωσεις την πορεια σου εαν εισαι σε στροφη....αυτα !
Με ελαχιστη διαφορα πρωτα πατας το πισω φρενο...και μετα το εμπρος !
Το ABS βοηθαει πολυ....μα παρα πολυ να πηγαινεις φρεναριστος και να απο φυγεις το τυχων εμποδιο
μπροστα σου.
Σου δινει την δυνατοτητα ωστε να συνεχισεις να οδηγεις...να διορθωσεις την πορεια σου εαν εισαι σε στροφη....αυτα !
Ανάποδα. Πρώτα το μπροστά και μετά το πίσω.
RaGe_Raptor
06/08/2020, 18:55
Με ελαχιστη διαφορα πρωτα πατας το πισω φρενο...και μετα το εμπρος !
Το ABS βοηθαει πολυ....μα παρα πολυ να πηγαινεις φρεναριστος και να απο φυγεις το τυχων εμποδιο
μπροστα σου.
Σου δινει την δυνατοτητα ωστε να συνεχισεις να οδηγεις...να διορθωσεις την πορεια σου εαν εισαι σε στροφη....αυτα !
Ok boomer
DRAKONET
08/08/2020, 15:44
Ανάποδα. Πρώτα το μπροστά και μετά το πίσω.
Και ομως...εχεις λαθος παντα το πισω πρωτα ωστε να ΄΄κατσει΄΄ η μοτοσυκλετα και σχεδον ταυτοχρονα το εμπρος.
Ο λογος ειναι οτι εαν πατησεις πρωτα το εμπρος συνηθως χανει την μιση διαδρομη του σε πολλα ισως και παραπανω ..και αν χρειαστει να πιεσεις περισσοτερο λογικα τερματιζει οποτε σε μια ειτε κακοτεχνια ειτε λακουβιτσα ειτε οτιδηποτε βρεθει και χρειαστει να κανει αποσβεση η εμπος αναρτηση...απλα δεν εχεις μπροστινο !!!!
ΧΩΡΙΑ που αν βυθιστει πρωτα στο εμπος μερος και ''τραβηχτει'' το βαρος εμπρος...το πισω μερος σερνεται χωρις να βοηθαει !
Και φυσικα δεν τα λεω απο μονος μου...ο χουντρας στο σχολειο τα ειπε.....οποιος το εχει βγαλει θα το επιβεβαιωσει !
Αλλα και ετσι που τα εξηγω το καταλαβαινει καποιος .
Και ομως...εχεις λαθος παντα το πισω πρωτα ωστε να ΄΄κατσει΄΄ η μοτοσυκλετα και σχεδον ταυτοχρονα το εμπρος.
Ο λογος ειναι οτι εαν πατησεις πρωτα το εμπρος συνηθως χανει την μιση διαδρομη του σε πολλα ισως και παραπανω ..και αν χρειαστει να πιεσεις περισσοτερο λογικα τερματιζει οποτε σε μια ειτε κακοτεχνια ειτε λακουβιτσα ειτε οτιδηποτε βρεθει και χρειαστει να κανει αποσβεση η εμπος αναρτηση...απλα δεν εχεις μπροστινο !!!!
ΧΩΡΙΑ που αν βυθιστει πρωτα στο εμπος μερος και ''τραβηχτει'' το βαρος εμπρος...το πισω μερος σερνεται χωρις να βοηθαει !
Και φυσικα δεν τα λεω απο μονος μου...ο χουντρας στο σχολειο τα ειπε.....οποιος το εχει βγαλει θα το επιβεβαιωσει !
Αλλα και ετσι που τα εξηγω το καταλαβαινει καποιος .
Σωστο.....πρώτα το πίσω και αμέσως μετά το μπροστα γιατί αν πατήσεις πρώτα το μπροστά αποφορτισεται το πίσω μέρος και χάνεις και αυτό το ελάχιστο που είχε να σου δώσει στο φρεναρισμα
Και ομως...εχεις λαθος παντα το πισω πρωτα ωστε να ΄΄κατσει΄΄ η μοτοσυκλετα και σχεδον ταυτοχρονα το εμπρος.
Ο λογος ειναι οτι εαν πατησεις πρωτα το εμπρος συνηθως χανει την μιση διαδρομη του σε πολλα ισως και παραπανω ..και αν χρειαστει να πιεσεις περισσοτερο λογικα τερματιζει οποτε σε μια ειτε κακοτεχνια ειτε λακουβιτσα ειτε οτιδηποτε βρεθει και χρειαστει να κανει αποσβεση η εμπος αναρτηση...απλα δεν εχεις μπροστινο !!!!
ΧΩΡΙΑ που αν βυθιστει πρωτα στο εμπος μερος και ''τραβηχτει'' το βαρος εμπρος...το πισω μερος σερνεται χωρις να βοηθαει !
Και φυσικα δεν τα λεω απο μονος μου...ο χουντρας στο σχολειο τα ειπε.....οποιος το εχει βγαλει θα το επιβεβαιωσει !
Αλλα και ετσι που τα εξηγω το καταλαβαινει καποιος .
Αυτό λέει κι εδώ (https://youtu.be/M4VESlr8twE?t=37) ο Θανάσης.
Το θέμα είναι ότι το ανάποδο που γράφει ο sniper, μου έλεγε ο δάσκαλος στα μαθήματα οδήγησης: Ελαφρύ τράβηγμα στο μπροστινό φρένο, ώστε να πάρει λίγη πίεση ο μπροστινός τροχός, μεγαλύτερο πάτημα στο πίσω φρένο και αμέσως μετά ισχυρό τράβηγμα στο μπροστινό φρένο. Όλα αυτά σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Πολύ σημαντική πάντως είναι η προοδευτικότητα, έστω και για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου. Αν πιέσεις απότομα τα φρένα, περνάς απευθείας στο χαμηλό συντελεστή τριβής ολίσθησης, αντί να αξιοποιήσεις το μεγαλύτερο συντελεστή στατικής τριβής (υπάρχει στατική τριβή κατά την κύλιση, πέρα από την τριβή κύλισης). Ακόμα κι αν έχεις ABS, αν δεν πέσει προοδευτικά το βάρος στο μπροστινό τροχό, έχεις χάσει σημαντικό μέρος της απαραίτητης πρόσφυσης για την πέδηση. Γι' αυτό θεωρώ τα προοδευτικά φρένα πιο ασφαλή από εκείνα που δαγκώνουν. Τα δεύτερα χρειάζονται πολύ καλό οδόστρωμα ή πάρα πολύ έμπειρα χέρια, διαφορετικά μειώνουν την ενεργητική ασφάλεια.
Η δική μου εμπειρία από αστική χρήση, είναι ότι η χρήση και των δύο φρένων κάνει τεράστια διαφορά. Πρέπει να έχεις το πόδι πάνω από το φρένο και το χέρι πάνω στη μανέτα του φρένου, ώστε να αντιδράσεις ακαριαία αν σου πεταχτεί κάτι μπροστά. Διότι μέσα σε πυκνή κυκλοφορία όλα είναι πιθανά.
DRAKONET
08/08/2020, 16:52
Αυτό λέει κι εδώ (https://youtu.be/M4VESlr8twE?t=37) ο Θανάσης.
Το θέμα είναι ότι το ανάποδο που γράφει ο sniper, μου έλεγε ο δάσκαλος στα μαθήματα οδήγησης: Ελαφρύ τράβηγμα στο μπροστινό φρένο, ώστε να πάρει λίγη πίεση ο μπροστινός τροχός, μεγαλύτερο πάτημα στο πίσω φρένο και αμέσως μετά ισχυρό τράβηγμα στο μπροστινό φρένο. Όλα αυτά σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Πολύ σημαντική πάντως είναι η προοδευτικότητα, έστω και για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου. Αν πιέσεις απότομα τα φρένα, περνάς απευθείας στο χαμηλό συντελεστή τριβής ολίσθησης, αντί να αξιοποιήσεις το μεγαλύτερο συντελεστή στατικής τριβής (υπάρχει στατική τριβή κατά την κύλιση, πέρα από την τριβή κύλισης). Ακόμα κι αν έχεις ABS, αν δεν πέσει προοδευτικά το βάρος στο μπροστινό τροχό, έχεις χάσει σημαντικό μέρος της απαραίτητης πρόσφυσης για την πέδηση. Γι' αυτό θεωρώ τα προοδευτικά φρένα πιο ασφαλή από εκείνα που δαγκώνουν. Τα δεύτερα χρειάζονται πολύ καλό οδόστρωμα ή πάρα πολύ έμπειρα χέρια, διαφορετικά μειώνουν την ενεργητική ασφάλεια.
Η δική μου εμπειρία από αστική χρήση, είναι ότι η χρήση και των δύο φρένων κάνει τεράστια διαφορά. Πρέπει να έχεις το πόδι πάνω από το φρένο και το χέρι πάνω στη μανέτα του φρένου, ώστε να αντιδράσεις ακαριαία αν σου πεταχτεί κάτι μπροστά. Διότι μέσα σε πυκνή κυκλοφορία όλα είναι πιθανά.
καλο ειναι να βαζεις και ελευθερο ποδι κατω....
να ξερεις οτι εκανες τα παντα στην ''γυαλινη'' επιφανεια της ελληνικης ασφαλτου !!
:lol::lol:
καλο ειναι να βαζεις και ελευθερο ποδι κατω....
να ξερεις οτι εκανες τα παντα στην ''γυαλινη'' επιφανεια της ελληνικης ασφαλτου !!
:lol::lol:
Επίσης να κορδώνεις τον κορμό για να έχεις μεγαλύτερη αεροδυναμική τριβή και να φυσάς προς τα μπροστά με ανοικτή τη ζελατίνα. :p Στα ολισθηρά οδοστρώματα χρειάζεσαι κάθε μέσο (https://youtu.be/I8xzjk-x3d8?t=853) για να σταματήσεις έγκαιρα.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.