View Full Version : Καθαριοτητα μηχανης και ελεγχος της
FoxManGR
17/08/2020, 16:59
Καλησπερα παιδια, τερμα αρχαριος και νεος στο θεμα μοτο. Αποκτησα προσφατα το πρωτο μου μηχανακι(crypton s), και θα ηθελα να κανω τα πιω αστεια για τους περισσοτερους πιστευω ερωτηματα.
Καθαριοτητα μηχανης και φροντιδα. Ψαχνοντας και ακουγοντας μου ειπαν οτι θελει προσοχη στο πλυσιμο της μηχανης. Και γενικα χρειαζομαι εναν οδηγο ή κατι τετοιο.
Π.χ. Σαπουνι κ νερο κλασσικο πλυσιμο; Καθαρισμα/σκουπισμα με πανακι; Επισης μετα το πλυσιμο χρειαζεται καποια αλλη "φροντιδα" το μηχανακι; Εχω ακουσει οτι θελει σπρευ για την αλυσιδα για να μην σκουριασει. Καθε ποτε πρεπει να ελεγχο την αλυσιδα; Και γενικα στο θεμα φροντιδας κ καθαριοτητας τι πρεπει να εχω στο νου μου και tips για πραγματα που θα πρεπει να αποφυγω.
Πλύσιμο με σαμπουάν για αυτοκίνητα.
Όχι υγρό πιάτων και λοιπά καθαριστικά γιατί θα σου χαλάσουν το χρώμα.
Όχι πίεση στην αλυσίδα για να φύγει η τυχόν μπιχλα που έχει.
Υπάρχουν καθαριστικά αλυσίδας για αυτή την δουλειά.
Όταν τελειώσεις το πλύσιμο και το στέγνωμα με το πετσί, κάνε μια βόλτα το τετράγωνο να φύγουν τα νερά από την αλυσίδα και τότε τσεκαρε τα μποσικα αυτής και μετά λάδωμα με βαλβολινη ή ψεκασμα με λιπαντικό αλυσίδας.
bros 650
19/08/2020, 14:17
Καλύτερα θα είναι να μην χρησιμοποιείς πιεστικό αλλά απλά με το λάστιχο. Σαμπουάν για αυτοκίνητο σφουγγάρι και μαλακή βούρτσα για τις πιο δύσκολες βρομιες. Υπάρχουν και ειδικά σπρέι για τις ζάντες πρόσεχε να μην πηγαίνει σε μέρη με χρώμα. Αφού στεγνώσει υπάρχουν σπρέι σιλικόνης που δίνουν μια γυαλαδα, το νερό κυλάει πιο εύκολα και οι βρομιες κολανε πιο δύσκολα και φεύγουν πιο εύκολα. Αν θέλεις να είναι πάντα καθαρή μπορείς κάθε μέρα με το πετσί βρεγμένο να το περνάς ένα χεράκι κάθε μέρα θέλει μόνο πέντε λεπτά και η μηχανή σου θα είναι πάντα καθαρή.
Τα αστεια δεν τα πινουμε..!!!
Υ.Γ.
ΣΕ πεντακαθαρη μηχανη δεν διακρινονται οι πιθανες διαρροες..;)
Όπως λέει ο old όντως σε καθαρά μηχανάκια δεν μπορείς να εντοπίσεις πιθανές διαρροές. Με την έννοια ότι όταν το μοτέρ έχει μια στρώση σκόνης η διαρροή λαδιού η παραφλου ποτίζει περιμετρικα το σημείο κ την αντιλαμβάνεσαι στην αρχή της ακόμη που είναι μικρή.
Ωστόσο ένα πλυσίματακι με την ησυχία σου στο χωρο σου αν έχεις την δυνατότητα, είναι ιδανικό μιας κ έχεις την ευκαιρία να παρατηρήσεις κ να ελέγξεις διάφορα λειτουργικα μέρη της μοτοσυκλέτα σου.
Προς το παρόν στο παπάκι που διαθέτεις δεν υπάρχουν ιδιατεροι λόγοι ανησυχίας εκτός κ αν του πίνεις το αίμα...
Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι καλό να αποκτήσεις ένα τέτοιο συνήθειο έτσι ώστε όταν με το καλό μελλοντικά αναβάθμιστεις να ξέρεις τι να κοιτάς.
Παμε λοιπόν σε μερικά tips
Αρχικά σε μια μεγαλύτερη μηχανή ξεκινάμε με καθαρισμό της αλυσίδας. Στο παπάκι δεν χρειάζεται τόσο, αλλά αν έχεις μεράκι το κάνεις. Περί καθαρισμού έχουν γραφτεί άπειρα... Αυτό που προτείνω εγώ είναι πινελάκι (απλό χρωματοπωλειου) κ πέρασμα της αλυσίδας κ του γραναζιου με κηροζινη ή παραφινελαιο. Διαλύει μάκες από προηγούμενες λιπανσεις κ προστατευει από σκουριασμα. Κ τα δύο αφήνουν μια (ζητούμενη) λαδιλα στην αλυσίδα ακόμη κ μετά το πλύσιμο. Γι αυτο το λόγο αποφευγουμε να τα εφαρμόζουμε σε δισκόφρενα κ λάστιχα. Βέβαια οσο κ να προσέξεις θα τρέξει... Οκ δεν έγινε τίποτα, απλά στην βόλτα μετά το πλύσιμο έχεις στο κ μυαλό σου ότι πίσω φρένο κ λάστιχο θέλουν προσοχή για μερικά χλμ μέχρι να καθαρίσει αυτό το λιπαντικο στρώμα. Υπάρχουν κ άλλοι τρόποι, μπορεις να ψάξεις στο φόρουμ ή κ μέσω google, να πειραματιστεις κ να καταλήξεις σε κάποιον που σε βολεύει καλύτερα (πχ σπρέι)
Πλύσιμο όπως γράφουν οι παραπάνω. Πιεστικο σε καμία περίπτωση μόνο ζημιά θα κάνει είτε άμεσα (ξεκολλάει αυτοκόλλητα) είτε έμμεσα (εισχωρεί στα λινκς της αλυσίδας όπως κ στα ρουλεμάν των τροχων αν είσαι πολύ "επιμελης").
Δημιουργεί σκουριές που δεν φαίνονται κ μεσοπροθεσμα ακριβές φθορές.
Οπότε λάστιχο απλά, βρέξιμο, κουβάς με σαμπουάν κατά προτίμηση αυτοκινήτου, όχι ότι θα διαλύσει εάν βάλεις κάτι πιο απλό. Το σημαντικό είναι να μην αφήνεις την σαπουναδα να στεγνώνει. Οπότε προτιμάς σκιερο σημείο για το πλύσιμο ή αν δεν γίνεται, σαπουνιζεις κ ξεπλένεις τακτικά μέχρι να ολοκληρώσεις.
Στέγνωμα με κάποιο πετσί. Αυτά δουλεύουν μουλιασμενα όχι στεγνά. Τα μουλιαζεις σε νερό, μαλακωνουν, μετά στραγγισμα στο χέρι σου να φύγουν τα πολλα νερά κ σκούπισμα τα πλαστικά. Στο πολύ απώτερο μέλλον κι όταν με το καλό αποκτήσεις το dream bike σου, μπορείς να επενδύσεις κ σε ένα μικρό κομπρεσέρ αέρος έτσι ώστε το στέγνωμα να φτάνει επαγγελματικα επίπεδα!
Πλύσιμο τέλος, αλλά μιας που είσαι εκεί είναι ευκαιρία για τσεκαρισματα!
Όσοι έχουν ΚΤΜ τσεκάρουν πριν από καθε βόλτα στάθμη λαδιού κ παραφλου (μιλάω εκ πείρας)
Οι υπόλοιποι απλά βάζουν μπροστά κ φεύγουν!
Ευκαιρία λοιπόν να δεις τις στάθμες σου. Λάδια, νερά αλλά κ υγρά φρένων.
Next step οπτικός έλεγχος τροχών. Κατάσταση ελαστικων, πιέσεις, φθορες. Πολλές φορές μπορεί να βρεις κάνα σφηνωμενο καρφάκι - σιδεράκι, το οποίο θα προλάβεις να το επισκευάσεις πριν σε αφήσει ή σημεία όπου το πέλμα να έχει υποστεί ανομοιόμορφη φθορά, σκισιματα, ράγισματα κλπ. Όλα αυτά τα έχεις υπόψη κ προσέχεις μέχρι να τα επισκευάσεις.
Αναρτήσεις για διαρροές μετά το πλύσιμο φαίνονται δύσκολα, οπότε εδώ κολλάει αυτό που λέει ο old.
Γενική κατάσταση πλαστικών, πολλές φορές σπάνε οι βάσεις από κραδασμούς ή κακομεταχειριση. Έλεγχος βιδες παξιμάδια ότι όλα είναι στην θέση τους (κι αυτά φεύγουν με τους κραδασμούς) κ τσεκάρισμα με κατσαβίδι κ κλειδακια.
Βασικό να ελέγχεις ότι λειτουργούν τα φώτα σου. Ειδικά πίσω, μην έχει καεί καμία σκάλα απ την λάμπα κ ανάβει πχ μόνο πορείας κι όχι στο στοπ ή το αντίστροφο, όπως επίσης κ τα φλασακια σου.
Σειρά έχει η αλυσίδα στεγνωμα κ λίπανση. Μικρή βολτίτσα για στεγνωμα ενδείκνυται (στο απώτερο μέλλον στεγνωμα με το κομπρεσέρ!)
Λίπανση επίσης έχουν γραφτεί πάρα πολλά επί του θέματος. Διαβάζεις, πειραματιζεσαι κ μετά από χρόνια ταλαιπωριας με σπρέι, καταλήγεις να λαδωνεις με βαλβολινη κ πινελάκι!!!
Πολύ προσοχή σ αυτή τη περίπτωση γιατί το λάδι στην δισκοπλακα ή στο λάστιχο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο!
Αυτά τα ολίγα...
Καταλαβαίνεις κι εσύ ότι όσα έγραψα παραπάνω είναι overkill! Προσπάθησε να αποκτήσεις όσα περισσότερα απ αυτά τα καλά συνήθεια μπορείς, θα σου φανούν πάρα πολύ χρήσιμα στο μέλλον
FoxManGR
23/08/2020, 00:00
Όπως λέει ο old όντως σε καθαρά μηχανάκια δεν μπορείς να εντοπίσεις πιθανές διαρροές. Με την έννοια ότι όταν το μοτέρ έχει μια στρώση σκόνης η διαρροή λαδιού η παραφλου ποτίζει περιμετρικα το σημείο κ την αντιλαμβάνεσαι στην αρχή της ακόμη που είναι μικρή.
Ωστόσο ένα πλυσίματακι με την ησυχία σου στο χωρο σου αν έχεις την δυνατότητα, είναι ιδανικό μιας κ έχεις την ευκαιρία να παρατηρήσεις κ να ελέγξεις διάφορα λειτουργικα μέρη της μοτοσυκλέτα σου.
Προς το παρόν στο παπάκι που διαθέτεις δεν υπάρχουν ιδιατεροι λόγοι ανησυχίας εκτός κ αν του πίνεις το αίμα...
Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι καλό να αποκτήσεις ένα τέτοιο συνήθειο έτσι ώστε όταν με το καλό μελλοντικά αναβάθμιστεις να ξέρεις τι να κοιτάς.
Παμε λοιπόν σε μερικά tips
Αρχικά σε μια μεγαλύτερη μηχανή ξεκινάμε με καθαρισμό της αλυσίδας. Στο παπάκι δεν χρειάζεται τόσο, αλλά αν έχεις μεράκι το κάνεις. Περί καθαρισμού έχουν γραφτεί άπειρα... Αυτό που προτείνω εγώ είναι πινελάκι (απλό χρωματοπωλειου) κ πέρασμα της αλυσίδας κ του γραναζιου με κηροζινη ή παραφινελαιο. Διαλύει μάκες από προηγούμενες λιπανσεις κ προστατευει από σκουριασμα. Κ τα δύο αφήνουν μια (ζητούμενη) λαδιλα στην αλυσίδα ακόμη κ μετά το πλύσιμο. Γι αυτο το λόγο αποφευγουμε να τα εφαρμόζουμε σε δισκόφρενα κ λάστιχα. Βέβαια οσο κ να προσέξεις θα τρέξει... Οκ δεν έγινε τίποτα, απλά στην βόλτα μετά το πλύσιμο έχεις στο κ μυαλό σου ότι πίσω φρένο κ λάστιχο θέλουν προσοχή για μερικά χλμ μέχρι να καθαρίσει αυτό το λιπαντικο στρώμα. Υπάρχουν κ άλλοι τρόποι, μπορεις να ψάξεις στο φόρουμ ή κ μέσω google, να πειραματιστεις κ να καταλήξεις σε κάποιον που σε βολεύει καλύτερα (πχ σπρέι)
Πλύσιμο όπως γράφουν οι παραπάνω. Πιεστικο σε καμία περίπτωση μόνο ζημιά θα κάνει είτε άμεσα (ξεκολλάει αυτοκόλλητα) είτε έμμεσα (εισχωρεί στα λινκς της αλυσίδας όπως κ στα ρουλεμάν των τροχων αν είσαι πολύ "επιμελης").
Δημιουργεί σκουριές που δεν φαίνονται κ μεσοπροθεσμα ακριβές φθορές.
Οπότε λάστιχο απλά, βρέξιμο, κουβάς με σαμπουάν κατά προτίμηση αυτοκινήτου, όχι ότι θα διαλύσει εάν βάλεις κάτι πιο απλό. Το σημαντικό είναι να μην αφήνεις την σαπουναδα να στεγνώνει. Οπότε προτιμάς σκιερο σημείο για το πλύσιμο ή αν δεν γίνεται, σαπουνιζεις κ ξεπλένεις τακτικά μέχρι να ολοκληρώσεις.
Στέγνωμα με κάποιο πετσί. Αυτά δουλεύουν μουλιασμενα όχι στεγνά. Τα μουλιαζεις σε νερό, μαλακωνουν, μετά στραγγισμα στο χέρι σου να φύγουν τα πολλα νερά κ σκούπισμα τα πλαστικά. Στο πολύ απώτερο μέλλον κι όταν με το καλό αποκτήσεις το dream bike σου, μπορείς να επενδύσεις κ σε ένα μικρό κομπρεσέρ αέρος έτσι ώστε το στέγνωμα να φτάνει επαγγελματικα επίπεδα!
Πλύσιμο τέλος, αλλά μιας που είσαι εκεί είναι ευκαιρία για τσεκαρισματα!
Όσοι έχουν ΚΤΜ τσεκάρουν πριν από καθε βόλτα στάθμη λαδιού κ παραφλου (μιλάω εκ πείρας)
Οι υπόλοιποι απλά βάζουν μπροστά κ φεύγουν!
Ευκαιρία λοιπόν να δεις τις στάθμες σου. Λάδια, νερά αλλά κ υγρά φρένων.
Next step οπτικός έλεγχος τροχών. Κατάσταση ελαστικων, πιέσεις, φθορες. Πολλές φορές μπορεί να βρεις κάνα σφηνωμενο καρφάκι - σιδεράκι, το οποίο θα προλάβεις να το επισκευάσεις πριν σε αφήσει ή σημεία όπου το πέλμα να έχει υποστεί ανομοιόμορφη φθορά, σκισιματα, ράγισματα κλπ. Όλα αυτά τα έχεις υπόψη κ προσέχεις μέχρι να τα επισκευάσεις.
Αναρτήσεις για διαρροές μετά το πλύσιμο φαίνονται δύσκολα, οπότε εδώ κολλάει αυτό που λέει ο old.
Γενική κατάσταση πλαστικών, πολλές φορές σπάνε οι βάσεις από κραδασμούς ή κακομεταχειριση. Έλεγχος βιδες παξιμάδια ότι όλα είναι στην θέση τους (κι αυτά φεύγουν με τους κραδασμούς) κ τσεκάρισμα με κατσαβίδι κ κλειδακια.
Βασικό να ελέγχεις ότι λειτουργούν τα φώτα σου. Ειδικά πίσω, μην έχει καεί καμία σκάλα απ την λάμπα κ ανάβει πχ μόνο πορείας κι όχι στο στοπ ή το αντίστροφο, όπως επίσης κ τα φλασακια σου.
Σειρά έχει η αλυσίδα στεγνωμα κ λίπανση. Μικρή βολτίτσα για στεγνωμα ενδείκνυται (στο απώτερο μέλλον στεγνωμα με το κομπρεσέρ!)
Λίπανση επίσης έχουν γραφτεί πάρα πολλά επί του θέματος. Διαβάζεις, πειραματιζεσαι κ μετά από χρόνια ταλαιπωριας με σπρέι, καταλήγεις να λαδωνεις με βαλβολινη κ πινελάκι!!!
Πολύ προσοχή σ αυτή τη περίπτωση γιατί το λάδι στην δισκοπλακα ή στο λάστιχο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο!
Αυτά τα ολίγα...
Καταλαβαίνεις κι εσύ ότι όσα έγραψα παραπάνω είναι overkill! Προσπάθησε να αποκτήσεις όσα περισσότερα απ αυτά τα καλά συνήθεια μπορείς, θα σου φανούν πάρα πολύ χρήσιμα στο μέλλον
Ευχαριστω για τις απαντησεις παιδια, και σε ευχαριστω @typhoon για τον χρονο σου να γραψεις ολο αυτο το κειμενο που πραγματικα χρειαζομουν σαν αρχαριος κ νεος οδηγος!
Να τις πλένουμε τις μοτοσυκλέτες τελικά ή να τις αφήνουμε βρώμικες για να βλέπουμε αν έχουν διαρροές?
Νομίζω ότι ο διαχωρισμός γίνεται ανάλογα με το nationality της μηχανής... Ευρωπαϊκά κ τζαπαν... Χαχαχαχα! Αστειεύομαι!
Παιδιά μπορείτε να προτείνετε κάτι για τη συντήρηση της δερμάτινης σέλας; Σπρέι ή οτιδήποτε;
Παιδιά μπορείτε να προτείνετε κάτι για τη συντήρηση της δερμάτινης σέλας; Σπρέι ή οτιδήποτε;
Χρησιμοποιώ αυτό:
https://www.louis.eu/artikel/s100-seat-care-and-clean-100-ml/10004368?list=6fb323e7989d70b0892aafb4c4d0b92b&filter_article_number=10004368
Κάνει δουλειά σε δέρμα - πλαστικό - δερματίνη, η βρωμιά μένει στο πανί και η σέλα καθαρή και με πιο ζωντανό χρώμα.
Δυστυχώς το αποτέλεσμα δεν κρατάει πάρα πολύ αλλά ούτως ή άλλως η σέλα βρωμίζει γρήγορα λόγω μεγάλης επιφάνειας και υφής και θέλει συχνά καθάρισμα και ας μη φαίνεται λόγω χρώματος.
Tallyban
03/07/2021, 09:06
Είχα δει παλιότερα αεροζόλ( ή υγρό ,δε θυμάμαι)καθαρισμού και συντήρησης δερμάτινου σαλονιού αυτοκινητου.
Αυτό που θυμάμαι είναι ότι στις οδηγίες έγραφε ότι ξεκινάς την εφαρμογή από σημείο που δε φαίνεται για να δεις αν επηρεάζει το χρώμα.
Καταλαβαίνεις κι εσύ ότι όσα έγραψα παραπάνω είναι overkill! Προσπάθησε να αποκτήσεις όσα περισσότερα απ αυτά τα καλά συνήθεια μπορείς, θα σου φανούν πάρα πολύ χρήσιμα στο μέλλον
Συμφωνώ,καθόλου overkill θα έλεγα.Όλα τα παραπάνω τα γράφει και στο user manual της μοτοσυκλέτας μεταξύ άλλων σαν περιοδικό έλεγχο που οφείλει να κάνει ο κάτοχος/αναβάτης χωρίς να έχει απαραίτητα εξειδικευμένες γνώσεις.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.