Σύνδεση

View Full Version : Κατεβασμα ταχυχητας, κατι κανω λαθος



FoxManGR
02/09/2020, 20:52
Γεια σας παιδια, ειμαι νεος οδηγος, και προσφατα αποκτησα το πρωτο μου μηχανακι, 115 κυβικα. Ειμαι στο στρωσιμο και μεχρι στιγμης εχω εξικοιωθει μεχρι ενα βαθμο. Ενα μεγαλο προβλημα που εχω και πολλες φορες "ζοριζω" το μηχανακι ειναι η αλλαγη ταχυτητων, το κατεβασμα βασικα. Π.χ. γνωριζω πως καλο ειναι η αλλαγη να γινεται οταν ειναι χαμηλες οι στροφες. Το προβλημα μου ειναι εαν πηγαινω με 4η σε κεντρικο δρομο, και πλησιαζω σε στροφη σε στενο,  φρεναρω ωστενα μειωσω ταχυτητα, κ καθως μπαινω στη στροφη δινοντας γκαζι ακουγεται ενα "κλακ" απο κατω, υποθετω πως ειναι επειδη ειναι χαμηλες οι στροφες κ γω παω να δωσω "οθωση με 4η. Εχω δοκιμασει και με κατεβασμα ταχυτητας αλλα ακουγεται ενας θορυβος(το κλασσικο). Μου εχουν πει αλλαγη ταχυτητας με ξερογκαζια, δινοντας λιγο γκαζι κ παραλληλα κατεβασμα, αλλα δεν το πετυχα, κ υποθετω θελει εξασκηση αλλα φοβαμαι μεχρι να το βρω μην μου μεινει στο χερι το κιβωτιο. Υπαρχει καποιος διαφορετικος τροπος ή καποιο βιντεο ή κατι; 

S705
02/09/2020, 21:20
Μιλάς για παπί?

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
02/09/2020, 21:36
Ξερογκαζια που σού είπανε. Θα το βρεις με το καιρό. Μην ανησυχείς.

S705
02/09/2020, 21:42
μην βιάζεσαι βρε ,κάτσε να μάθουμε αν έχει ή όχι συμπλέκτη το εργαλείο του .

FoxManGR
02/09/2020, 22:08
Ναι παπι, χωρις συμπλεκτηη

GogosLux
02/09/2020, 22:22
Ναι παπι, χωρις συμπλεκτηη

οτι και να κανεις σωστα το κάνεις, προχώρα !

S705
02/09/2020, 22:35
Ε δεν το λες και σωστό να στρίβει με 4η σε στενάκι με 15 χιλιόμετρα.
Φίλε αύριο θα σου γράψω, τώρα ώρα για ύπνο.

Acacius
03/09/2020, 01:11
Μου θύμισες όταν πήρα το παπί του ξαδέρφου μου πρώτη φορά στο χωριό, το οποίο πρέπει να πήγαινε νεκρά-1η-2α-3η-νεκρά-1η-2α-3η κλπ. αενάως (δεν ξέρω καν αν γίνεται, έτσι το θυμάμαι).

Long story short, φούλαρα την τρίτη, έψαξα για τετάρτη, βρήκα νεκρά, οπότε πήγα να ξανανεβάσω και κατέβασα απότομα πρώτη. Για κάτι εκατοστά δεν απέκτησα το τιμόνι τατουάζ στο μέτωπο.


Στο θέμα σου, με το παπί δε νομίζω ότι μπορείς να κάνεις "ξερογκαζιά" για να ανεβάσεις στροφές, εκτός κι αν τη συγχρονίσεις με το πόδι σου, ώστε να πατάει αρκετά για να αποσυμπλέξει αλλά όχι τόσο ώστε να αλλάξει ακόμα σχέση. Μην αγχώνεσαι, απλά όταν ελαττώνεις ταχύτητα να κατεβάζεις και σχέση ώστε να μην κρεμάει πολύ. Με τον καιρό θα μαλακώσει και το κιβώτιο, κι εσύ θα καταλαβαίνεις καλύτερα ποιες ταχύτητες θέλουν ποια σχέση.

Επειδή πάντως όπως καταλαβαίνεις από την παραπάνω ιστορία οι ταχύτητες στα παπιά δεν είναι το φόρτε μου, μην το πάρεις και τοις μετρητοίς :lol:

katsar
03/09/2020, 01:20
Τα καινούργια παπιά δεν ξέρω αλλά τα κλασσικά με κιβώτιο ''μύλο'' όπως λες είχαν συμπλέκτη στο πόδι τα τετράχρονα.(τ50 κτλ) Το πατούσες έκανε κλακ κ αν δεν το άφηνες ήταν σαν να είχες πατημένο συμπλέκτη οπότε μπορούσες να κάνεις ξερογκαζιά στην αλλαγή.

turogalos
03/09/2020, 03:44
Μόνο με ξερογκαζιά όπως αναφέρθηκε και παραπάνω. Αν αφήσεις το γκάζι και κατεβάσεις θα σου κάνει αυτό το απαίσιο κλονκ.Ευτυχώς δεν έχεις παλιό ΒΜW, εκεί να δεις την γλύκα ακόμη και στα ανεβάσματα που θέλει προφόρτιση ο λεβιές όταν πάει το χέρι να πατήσει συμπλέκτη.....

Ξερογκαζιά γίνεται με ταυτόχρονη κίνηση του χεριού και του ποδιού. Αν έχεις ψεκασμό και όχι καρμπυρατέρ, τότε θέλει πιο μικρή διαδρομή του γκαζιού, ίσα που να σηκώσει λίγες στροφές. Έτσι και το πετύχεις μια φορά, θα το πιάσεις αμέσως και θα κάνεις ωραία κατεβάσματα για επιβράδυνση, θα πατάς ελάχιστα φρένο.

Edit: ο μύλος λειτουργεί μόνο με την πίσω ρόδα ακίνητη. Δεν μπορείς να πας από 3->Νεκρά ή 4->Νεκρά εν κινήσει. Αν συμβαίνει αυτό τότε κάτι έχει πάει στραβά στο μηχανάκι.

S705
03/09/2020, 21:23
βρες μια αλάνα ή έναν κλειστό σχετικά χώρο ώστε να σε απασχολεί μόνο η χρήση του παπιού και οχι η κίνηση άλλων οχημάτων.

ένα κάλο κόλπο για ομαλά κατεβάσματα είναι το κατέβασμα να το κάνεις με την φτέρνα!!!!
προϋπόθεση να έχεις μετακινήσει τον λεβιέ ταχυτήτων μια θέση εμπρός (πιθανόν και δυο ). αν δεν ξέρεις πήγαινε σε μάστορα ,είναι 2 λεπτά δουλειά.
τώρα που το έκανες θα δεις ότι η φτέρνα φτάνει να πατήσει τον λεβιέ χωρίς να σηκώσεις το πόδι από τον μασπιε.συγχαρητήρια ,βρήκες τρόπο να απελευθερώνεις τον λεβιε μετά το πάτημα ομαλά και ελεγχόμενα.
παίξε αρκετή ώρα να το μάθει ο εγκέφαλος και το πόδι.
δεν τελείωσε εδώ.
ξερογκαζια η θαυματουργή.
θα πρέπει να συγχρονίσεις πόδι και χέρι ώστε όταν αφήνεις τον λεβιέ ταχυτήτων να έχεις κλείσει το γκάζι άλλα να μην έχουν πέσει τελείως οι στροφές του μοτέρ!!!!
χοντρικά η διαδικασία είναι : πατάς λεβιέ,κατά την διάρκεια που τον πατάς δίνεις λίγο γκάζι ,αφού έχεις κλείσει γκάζι αφήνεις λεβιέ ταχυτήτων.
παίξε σε κλειστό περιβάλλων και θα το μάθεις σε 2 μέρες. σίγουρα στην αρχή θα σου πεταχτεί το παπί εμπρός αφήνοντας τον λεβιέ λόγο πώλων στροφών.σίγουρα θα σου φρενάρει απότομα το παπί λόγο ελάχιστων στροφών. κανε όλες τις δοκιμές με 3 και 4 ώστε οι παραπάνω αντιδράσεις να είναι λιγότερο απότομες.

έλεγξε και την αλυσίδα αν είναι σωστά τεντωμένη πριν από όλα αυτά.

S705
03/09/2020, 21:27
420676

δεν φαίνεται πολύ καλά άλλα καταλαβαίνεις ότι ο λεβιές ¨γέρνει¨προς τα εμπρός.

FoxManGR
03/09/2020, 23:26
Ευχαριστω για να την αναλυση @S705. Αυτο που με αγχωνει ειναι το εξης, τα αποτομα κατεβασματα και μεχρι να το βρω τελως παντων, δε θα προκαλεσουν ζημια στην αλυσιδα κλπ;

OldMan
04/09/2020, 12:03
Στην αλυσίδα, οχι..
Στα κλπ, πιθανον..

teogtp
04/09/2020, 13:00
Μου θύμισες όταν πήρα το παπί του ξαδέρφου μου πρώτη φορά στο χωριό, το οποίο πρέπει να πήγαινε νεκρά-1η-2α-3η-νεκρά-1η-2α-3η κλπ. αενάως (δεν ξέρω καν αν γίνεται, έτσι το θυμάμαι).

Long story short, φούλαρα την τρίτη, έψαξα για τετάρτη, βρήκα νεκρά, οπότε πήγα να ξανανεβάσω και κατέβασα απότομα πρώτη. Για κάτι εκατοστά δεν απέκτησα το τιμόνι τατουάζ στο μέτωπο.


Στο θέμα σου, με το παπί δε νομίζω ότι μπορείς να κάνεις "ξερογκαζιά" για να ανεβάσεις στροφές, εκτός κι αν τη συγχρονίσεις με το πόδι σου, ώστε να πατάει αρκετά για να αποσυμπλέξει αλλά όχι τόσο ώστε να αλλάξει ακόμα σχέση. Μην αγχώνεσαι, απλά όταν ελαττώνεις ταχύτητα να κατεβάζεις και σχέση ώστε να μην κρεμάει πολύ. Με τον καιρό θα μαλακώσει και το κιβώτιο, κι εσύ θα καταλαβαίνεις καλύτερα ποιες ταχύτητες θέλουν ποια σχέση.

Επειδή πάντως όπως καταλαβαίνεις από την παραπάνω ιστορία οι ταχύτητες στα παπιά δεν είναι το φόρτε μου, μην το πάρεις και τοις μετρητοίς :lol:

Αθάνατα Τ50.....
Εμείς ανακαλύψαμε τα φώτα xenon με τέτοιο κατέβασμα σε πρώτη.
Πρώτη φορά τέτοιο φως σε παπί.
Βέβαια ο φίλος μου που οδηγούσε, άφησε τα @@@@ στο τιμόνι.
:lol:

Acacius
04/09/2020, 20:26
Αθάνατα Τ50.....
Εμείς ανακαλύψαμε τα φώτα xenon με τέτοιο κατέβασμα σε πρώτη.
Πρώτη φορά τέτοιο φως σε παπί.
Βέβαια ο φίλος μου που οδηγούσε, άφησε τα @@@@ στο τιμόνι.
:lol:

Ωραίο να ξέρω ότι δεν είμαι μόνος... όπως φαίνεται το έκαναν και κάποια suzuki :D