View Full Version : Τραχύ(1808m)-Λύρκειο(1647m)-Δρυοδάσος Μογγοστού 4-10-2020
Αυτή τη φορά η Πελοπόννησος είχε την τιμητική της.Ανεξάντλητη πραγματικά!Εκτός απο τα ψηλά βουνά της(πάνω απο 2.000m) υπάρχουν και τα πιο χαμηλά που φυσικά δε στερούνται ομορφιάς αλλά και δυσκολίας.
Στόχοι μου 2 βουνά της ίδιας ,ας πούμε,οροσειράς που ξεκινάει απο τον Ολίγυρτο και τον Σκιάθι,συνεχίζει στο Τραχύ,την Αρμενία και το Λύρκειο και απο εκεί στο Αρτεμίσιο και ολοκληρώνεται στον Κτενιά προς τον Αργολικό κόλπο.
Με συνοπτικές διαδικασίες μέσω παλιάς εθνικής βρέθηκα στο χωριό Αλέα,στις παρυφές του όρους Τραχύ.
421537
Λίγο μετά την Αλέα προς Φρουσιούνα μια εκπληκτική χωμάτινη διαδρομή με ανέβασε στην καρδιά του βουνού.Σε κάποια σημεία στο τέλος ήταν σπαστήρι.Η διαδρομή αλλά ανάποδα είναι αυτή
https://www.youtube.com/watch?v=l52FtvaSgyM&feature=emb_title
Εδώ ο δρόμος σταματά και συνεχίζω με τα πόδια.
421538
421539
Γενικά το βουνό είναι όνομα και πράμα,Τραχύ!Φουλ πέτρα και σαθρές πλαγιές.Στοιχεία που είναι σήμα κατατεθέν της ευρύτερης οροσειράς.
421540
421541
Ανεβαίνοντας προς την κορυφογραμμή
421542
Φανταστική θέα όπως αναμενόταν...
421543
Φτάνω στην κορυφογραμμή και αποκαλύπτεται η συνέχεια της οροσειράς μέχρι την Αρμενία.Θα πήγαινα επιτόπου στην κορυφή της Αρμενίας αλλά η δύσκολη βδομάδα που με περίμενε ήταν αποτρεπτικός παράγοντας για περαιτέρω καταπόνηση.Θα επιστρέψω πιο προετοιμασμένος κάποια στιγμή.
421544
Συνεχίζω σε δύσβατο τεραίν.Η ψηλότερη κορυφή διακρίνεται στο βάθος.Το όνομά της ''Καρούμπαλο''.
421545
421546
Εχοντας πλησιάσει το Καρούμπαλο
421547
Τραχιές οι πλαγιές του Τραχέως όρους! :lol:
421548
Θέα προς το οροπέδιο της Νεστάνης.
421549
Διακρίνεται το κολωνάκι της κορυφής.Λίγα μέτρα απομένουν
421550
Κορυφή Καρούμπαλο 1808m.Κάτω το οροπέδιο της Σκοτεινής
421551
Απέναντι το Λύρκειο(με τις ανεμμογεννήτριες),δεξιά η Αρμενία και στο βάθος το Αρτεμίσιο και ο Κτενιάς.
421552
https://www.youtube.com/watch?v=Eq8xUL4XA6M&feature=emb_title
Ομορφιά...
421553
Κατάβαση
421554
Συνέχεια μέχρι τη Φρουσιούνα όπου είδα μια ταμπέλα που έγραφε ''προς οροπέδιο Αρμενίας''.Δεν το σκέφτηκα και πολύ.
https://www.youtube.com/watch?v=X1Y1tTe3E-Y&feature=emb_title
Πάνω απο το κυρίως οροπέδιο υπάρχει ένα άλλο μικρότερο αλλά με καλύτερη θέα
421555
421556
Πίσω διακρίνεται η συνέχεια του όρους Αρμενία
421557
κατεβαίνοντας λίγο χαμηλότερα
421558
Εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής στο κυρίως οροπέδιο της Αρμενίας.Ησυχαστήριο!
421559
421560
Σε ένα παρακλάδι του κυρίως χωματόδρομου υπάρχει ακόμη ένα εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία που δεν είναι κάτι ιδιαίτερο αλλά έχει μοναδική θέα στην άγρια πλευρά του Λύρκειου
421561
Συνέχισα ασφάλτινα μέχρι τη Νεστάνη και απο εκεί στον Σάγκα
https://www.youtube.com/watch?v=bUNLzd9kkgU&feature=emb_title
Απο εκεί ένας χωματόδρομος με ανέβασε σχεδόν στην κορυφή του βουνού.Δεν υπάρχει ορειβατικό ενδιαφέρον απο αυτήν την πλευρά(απο τη μεριά του Κεφαλόβρυσου αξίζει) αλλά η οδήγηση σε τέτοια υψόμετρα έχει τη χάρη της κοιτώντας προς όλες τις κατευθύνσεις.
https://www.youtube.com/watch?v=IFZYIfEe34g&feature=emb_title
Εδώ στο ψηλότερο σημείο.Αναρωτιέμαι αν υπάρχει λόγος ύπαρξης αυτών των ανεμογεννητριών.Ουσιαστικός λόγος όμως.Γιατί τόσα χρόνια βλέπω το λογαριασμό της ΔΕΗ να αυξάνεται και όχι να μειώνεται,ενώ υποτίθεται αγοράζεται φθηνότερα το ρεύμα απο τις ιδιωτικές εταιρείες αιολικής ενέργειας.
421562
421563
Απο εκεί ψηλά διέκρινα μια χωμάτινη διαδρομή στο χαμηλό βουνό απέναντι(Αη Λιας με υψόμετρο 1356m) και φυσικά ήταν αδύνατο να αντισταθώ
421564
Κορυφή του Λύρκειου,φραγκοκούκουρα.Υψόμετρο 1647m
https://www.youtube.com/watch?v=SRqvTVzxMDU&feature=emb_title
Επιστροφή στον Σάγκα .Είδα μια ωραία χωμάτινη διαδρομή νωρίτερα ανεβαίνοντας στο Λύρκειο που βγάζει στον Πικέρνη.
https://www.youtube.com/watch?v=52-rPXIyOKk&feature=emb_title
Μόλις έφτασα στο χωριό είδα ένα χαρακτηριστικό σπίτι-κάστρο να δεσπόζει απο μακριά.Το πλησίασα με απορία να δω τι ακριβώς παίζει.Δεν υπάρχει καμια πληροφορία στο νετ και καμία ενημερωτική ταμπέλα τριγύρω οπότε υποθέτω πως πρόκειται για προσωπικό γούστο του ιδιοκτήτη.Καθόλου αδιάφορο παρολαυτά.
421565
421566
Επόμενος στόχος η διαδρομή που με τράβηξε σαν μαγνήτης.Ξεκινά απο το Κεφαλόβρυσο και καταλήγει κοντά στη Λυρκεια και είναι εξαιρετική!
421567
https://www.youtube.com/watch?v=cAEG5A0HXls&feature=emb_title
Στιγμιότυπο της διαδρομής.Δείχνει να έχει καιρό να περάσει τετράτροχο όχημα αλλά ευτυχώς έχει διατηρηθεί σε καλή κατάσταση λόγω της ήπιας μορφολογίας του βουνού
421568
επιστροφή απο Κανδήλα.Μόλις έφτασα στο διασελο του Ολίγυρτου είδα οτι έχω χρόνο να κάνω μια διαδρομή που χρώσταγα στον εαυτό μου απο προηγούμενες εξορμήσεις.
Εδώ στο χαρακτηριστικό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία
421569
Απο εκεί ο δρόμος συνεχίζει για Λαύκα.Υπάρχει ένα δίχαλο στο οποίο πήγα δεξιά.Και απο αριστερά πάλι στη Λαύκα καταλήγει απο οτι είδα στον χάρτη,ίσως την κάνω κάποια άλλη στιγμή αυτή τη διαδρομή αν και δεν έχω ιδέα σε τι κατάσταση είναι.Πάντως πρόκειται για δασωμένες διαδρομές που ''χάνεσαι'' μέσα τους!
https://www.youtube.com/watch?v=A8fVL5ZAGp8&feature=emb_title
Απο τη Λαύκα συνέχισα προς Κιάτο.Ο δρόμος αρχικά περνά απο τη λίμνη Στυμφαλία.Βρίσκεται σε οροπέδιο 600m. Μυθολογικά συνδέεται με τον έκτο άθλο του Ηρακλή ο οποίος στην περιοχή αντιμετώπισε τις Στυμφαλίδες Όρνιθες.Κοντά στις όχθες της λίμνης ήταν χτισμένη η Αρκαδική πόλη Στύμφαλος. Στους Ρωμαϊκούς χρόνους ο αυτοκράτορας Αδριανός κατασκεύασε υδραγωγείο με το οποίο υδροδότησε την Κόρινθο με νερό από την λίμνη.
421570
421571
Κάποια χιλιόμετρα μετά προς Κιάτο ο δρόμος περνά ξυστά απο το αισθητικό δρυοδάσος του Μογγοστού το οποίο είχα επισκεφτεί το 2015 για πεζοπορία.Πρόκειται για έναν επίγειο παράδεισο ο οποίος δε διακρίνεται απο τον κεντρικό δρόμο και πρέπει να ξέρει κανείς απο που θα μπεί
Απολαύστε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=YR-xVYD0xvU&feature=emb_title
Όσοι παρατηρήσατε οτι ανάβει Check engine,είναι λόγω του οτι το κοντερ ξαφνικά σταμάτησε να δείχνει km σε αυτή τη βόλτα.Ασχολήθηκα λίγο με τον αισθητήρα ταχύτητας που συνδέεται πάνω απο το μοτερ και διαπίστωσα οτι για κάποιο λόγο δεν έκανε καλή επαφή.Όταν ακουμπούσα με σχετική δύναμη τη φύσα το κοντέρ έδειχνε κανονικά.Σήμερα το σταθεροποίησα λίγο με πατέντα και δείχνει να μην έχει πρόβλημα.Νομίζω όμως οτι σιγά σιγά ο αισθητήρας θα χρειαστεί αντικατάσταση καθώς τα έχει φάει τα ψωμιά του(και τις κροκάλες του :D).Θα δείξει στην πορεία αν κρατήσει η σταθεροποίηση που δοκίμασα.Αν δεν κρατήσει θα πρόκειται για την 1η βλάβη λόγω φυσιολογικής φθοράς μετά απο 289.000km! :uplate:
421572
Κάποια στιγμή μπήκα σε ένα παρακλάδι και το δάσος ήταν τόσο πυκνό που πρακτικά ήταν νύχτα σε εκείνο το σημείο.Εφιάλτης στο δρόμο με τις λεύκες! :lol:
421573
Αλλα σημεία του πυκνού δάσους!
421574
421575
421576
Άλλη μια εξόρμηση έφτασε στο τέλος της.Μια χώρα μικρή αλλά ''πυκνή'' σε αξιοθέατα.Ουσιαστικά ανεξάντλητη θα έλεγα, αν αποφασίσεις να ταξιδέψεις σε όλα τα είδη προορισμών(φαράγγια,βουνά,μοναστήρια,κάστρα,διάφορα αρχαία μνημεία)!
Είμαστε τυχεροί που μένουμε σε αυτή τη χώρα.Ας το εκμεταλλευτούμε!:)
Πάντα όρθιοι!:beer:
Με γεια τα λάστιχα!
Ευχαριστώ φίλε!Μπροστά μπήκε το ίδιο που βάζω πάντα αλλά δυστυχώς πίσω δεν υπήρχε ΑΧ41 και έβαλα το ''συναφές'' αλλά υποδεέστερο Michelen Anakee Wild.:)
panavour
07/10/2020, 21:07
στις κορφες βλεπουμε και τα υπολειμματα των παρθενων δασων που εχουν κοπει για να μπουν οι ανεμογεννητριες ,που λενε και οι οικολογουντες.:lol:
doctoras
07/10/2020, 21:25
Πολυ ομορφα τοπία με πολλες εναλλαγές!
Και πολυ βελτιωμένο το οπτικοακουστικό υλικο ωραια χρώματα!
Μεγεια τα λαστιχα! Γιατί δεν εβαλες και μπροστινό αναλογο, θα σε βοηθήσει πολυ στο χώμα με το κράτημα του, μια λασπωδη ανηφορα να συναντήσεις θα τα βγαλει τα λεφτα του. Θα κανεις λιγο υπομονή στην εθνική θα πρεπει να πηγαίνεις μεχρι 120km/h και θα σου βγάλουν ανετα την σεζον.
Επισης δε ξερω τι παπούτσι φοράς αλλα με τοσες χωματινες διαδρομες θα πρεπει να επενδύσεις σε μπότα. Η εντουρο ειναι δύστροπες στην χρηση τους ομως μια ονοφ θα ηταν μια χαρά.
Για τα χωματινα περασματα σου θα πρότεινα να ψαξεις για πρόσθετα καβαλετα 30-50mm που θα σε επιτρέψουν την ορθια οδηγηση στο χωμα. Θα πατας πανω στα παταρακια θα ισορροπεί πολυ καλυτερα η μοτοσυκλετα θα μπορεις να ανεβασεις λιγο ακομη(οπου επιτρεπει) ρυθμο και κυρίως θα αισθανεσαι πιο ασφαλείς.
Ενα τελευταίο, σχετικα με την χωματινη συντήρηση, με τετοια επαφη με το χωμα πια, θελεις και καλη συντήρηση, καθαρισμα πλύσιμο σε πλαίσιο, σύσφιξη βιδων, απομάκρυνση λασπων απο πλαισιο, μηχανικα μερη, καθαρισμα λίπανση αλυσίδας, ελεγχο ρουλεμαν τροχων, καθαρισμος λιπανση ντιζων, και καλο καθαρισμα φιλτρο αερα μετα την χρηση ειναι basic εργασιες που μπορεις να τις κανεις στο σπιτι σου
Σε 10 βολτες πιανεις 300k απίστευτο νούμερο!!
Γειά σου ακούραστε Βασίλη,απίστευτη βόλτα έκανες πάλι.
Η αριστερή διχάλα στο κομμάτι Ολύγυρτος-Λαύκα, οδηγεί σε μια δεύτερη διχάλα πιο κάτω σε ενα εκκλησάκι,όπου ο αριστερός βγαίνει στο διάσελο της Καστανιάς.
Ωραία διαδρομή με πολύ πέτρα απ οτι θυμάμαι.
Καλά χιλ. και καλές αναβάσεις!
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
08/10/2020, 06:39
Ωραία εξόρμηση πάλι. Μού κάνει εντύπωση η δουλειά σου από το pc. Από όπου και να περάσεις μετά στο σπίτι θα κάτσεις να ψάξεις λεπτομέρειες να τις μοιραστείς μαζί μάς :beer:
Και στην άλλη με υγεία :beer:
Vstrommer71
08/10/2020, 08:20
Ζακέτα να πάρεις άλλη φορά.
Πολυ ομορφα τοπία με πολλες εναλλαγές!
Και πολυ βελτιωμένο το οπτικοακουστικό υλικο ωραια χρώματα!
Μεγεια τα λαστιχα! Γιατί δεν εβαλες και μπροστινό αναλογο, θα σε βοηθήσει πολυ στο χώμα με το κράτημα του, μια λασπωδη ανηφορα να συναντήσεις θα τα βγαλει τα λεφτα του. Θα κανεις λιγο υπομονή στην εθνική θα πρεπει να πηγαίνεις μεχρι 120km/h και θα σου βγάλουν ανετα την σεζον.
Επισης δε ξερω τι παπούτσι φοράς αλλα με τοσες χωματινες διαδρομες θα πρεπει να επενδύσεις σε μπότα. Η εντουρο ειναι δύστροπες στην χρηση τους ομως μια ονοφ θα ηταν μια χαρά.
Για τα χωματινα περασματα σου θα πρότεινα να ψαξεις για πρόσθετα καβαλετα 30-50mm που θα σε επιτρέψουν την ορθια οδηγηση στο χωμα. Θα πατας πανω στα παταρακια θα ισορροπεί πολυ καλυτερα η μοτοσυκλετα θα μπορεις να ανεβασεις λιγο ακομη(οπου επιτρεπει) ρυθμο και κυρίως θα αισθανεσαι πιο ασφαλείς.
Ενα τελευταίο, σχετικα με την χωματινη συντήρηση, με τετοια επαφη με το χωμα πια, θελεις και καλη συντήρηση, καθαρισμα πλύσιμο σε πλαίσιο, σύσφιξη βιδων, απομάκρυνση λασπων απο πλαισιο, μηχανικα μερη, καθαρισμα λίπανση αλυσίδας, ελεγχο ρουλεμαν τροχων, καθαρισμος λιπανση ντιζων, και καλο καθαρισμα φιλτρο αερα μετα την χρηση ειναι basic εργασιες που μπορεις να τις κανεις στο σπιτι σου
Σε 10 βολτες πιανεις 300k απίστευτο νούμερο!!
Καταρχήν σε ευχαριστώ!Κατα δεύτερον εξαιρετική τοποθέτηση,άκρως μοτοσυκλετιστική θα έλεγα.Σπανίζει όσο περνάει ο καιρός,πολλοί νομίζουν οτι βρίσκονται σε καφενείο και όχι σε μοτοσυκλετιστικό φόρουμ.:beer:
Στο δια ταύτα τώρα.
-Δυστυχώς μπροστά δεν υπάρχουν επιλογές χωμάτινων ελαστικών σε 120-70-17.Μόνο η Continental βγάζει το TKC80 αλλά και αυτό θέλει ψάξιμο για να το βρεις.
-Η χρήση που κάνω επιβάλλει ορειβατικό μποτάκι το οποίο και φοράω.Δεν έχει την προστασία της εντουρομπότας αλλά έχει ικανοποιητική προστασία μέχρι τον αστράγαλο και φυσικά δεν κουβαλάω έξτρα ζευγάρι μαζί μου(σημαντικό)
-Τα καβαλέτα και το σήκωμα του τιμονιού τα έχω σκεφτεί πολλές φορές.Εννοείται βοηθάνε πάρα πολύ στην όρθια θέση οδήγησης!Κατα τα άλλα όμως είναι εντελώς χάλια η αίσθηση με ψηλό τιμόνι,έτυχε και δοκίμασα ένα ίδιο με το δικό μου και σηκωμένο τιμόνι.:facepalm:
-Πολύ σημαντικά τα όσα αναφέρεις για συντήρηση τα οποία τηρώ μετά απο κάθε βόλτα σχεδόν.Τα ρουλεμάν τροχών τσεκάρονται σε κάθε αλλαγή ελαστικών(10-12.000km).
Νομίζω είναι απ' τις μηχανές που δε παίρνει σήκωμα το τιμόνι. Είναι ήδη ψηλά η θέση των χεριών όταν οδηγάς καθιστός, μετά πάμε σχεδόν σε καταστάσεις monkey bars.
Παρεμπιπτόντως, μου έκανε πολύ θετική εντύπωση το μηχανάκι σου Βασίλη. Το έπαιρνα άνετα σε κάποια επόμενη αλλαγή. Λίγο να συνηθίσεις τον κόφτη σε στροφές αυτοκινήτου θέλει μόνο, κατά τ'άλλα πολύ "στρογγυλό" σύνολο.
doctoras
08/10/2020, 21:34
Με συνεπηραν ιδεες βλέποντας στα βιντεο σου σε δραση. Σκέφτηκα τι θα εκανα στην θεση για περισσοτερο fun. Ειμαι σιγουρος οτι τα εχεις ψαξει
Για 120/70/17 προσθεσε ενα ακομη
"Pirelli Scorpion Rally STR"
Μαζι με τα tkc80 ειναι οτι πιο χωμάτινο για βαριές μοτοσυκλέτες δρόμου
Εναλλακτικά (ειναι μοταρντ το ξερω αλλα ενδεχεται να πληρεί για μια σεζον τα τερεν που διασχίζεις)
"Heidenau K73"
doctoras
08/10/2020, 21:48
Επισης κατι οχι τοσο ενδεδειγμένο αλλα, το ειχα δει σε ενα ταξιδιωτικό
Σηκώνεις 5cm το μπροστινο φτερό με αποστατες, και τοποθετείς ενα rear pirelli MT21 120/90(ή 80)/17 μπροστά
@PTC: Ακριβώς αυτό.Χαλάει πολύ μετά ο μοχλός στο δρόμο με τόσο ψηλά το τιμόνι.Σίγουρα στο χώμα όμως βοηθάει πάρα πολύ η όρθια οδήγηση και τώρα δε μπορώ να μείνω πολύ ώρα έτσι οπως είναι.Καταλήγουμε όμως πάντα στο τι χρήση κάνω και αν αξίζει για το 8% των χωμάτινων km στο σύνολο να κάνω τέτοιες μόντες.Προσωπικά θεωρώ οτι δεν αξίζει,όπως δεν αξίζει και το σήκωμα του φτερού που κάνουν οι Αμερικάνοι σε συνδυασμό με τοποθέτηση πισινού ελαστικού απο αλλα μηχανάκια στο μπροστά.Αν ήθελα να συμμετάσχω σε κάποιο Troffy πολλών χωμάτινων χειμερινών χιλιομέτρων για χαβαλέ θα έβαζα ένα τέτοιο λάστιχο μπροστά και θα έβγαζα τελείως το φτερό!:lol:
Όσο για το μηχανάκι, τα λέω απο το 2015 που το πήρα αλλά υπήρχε μεγάλη προκατάληψη πάντα λόγω αυτοκινητάδικης σχεδίασης και DCT.Μόλις το οδηγήσει κανείς αντιλαμβάνεται για ποιο λόγο το κρατάω τόσα χρόνια(η συντήρηση και η κατανάλωση δεν αρκούν αν ένα μηχανάκι δεν είναι καλό και στο δρόμο,για μένα τουλάχιστον)
@Doctora
Το πιρέλι για μπροστά και αυτό δύσκολα το βρίσκεις το είχα ψάξει!Για την πισινή διάσταση μπροστά δες την απάντηση μου στον PTC θα σε καλύψει απόλυτα.Πάντως μην υποτιμάς καθόλου το AX41s που βάζω μπροστά.Για ΜΗ τακουνάτο είναι εξαιρετικό και το δουλεύω 1.5 χρόνο σε χιλιάδες χωμάτινα km.Δες και το review σε πραγματικές συνθήκες του Kyle με GS,αυτό είχα δει και είπα να κάνω μια δοκιμή προερχόμενος απο Pirelli MT60RS(δεν έβγαζε km επειδή προορίζεται για ελαφριά μηχανάκια)
https://www.youtube.com/watch?v=M4Ku7Vy4ioY
Πάντα μιλάμε για στεγνά χώματα εννοείται.Απο Νοέμβρη και μετά σε λασπουριές επιβάλλεται τακούνι.
Με το αυτόματο DCT είναι το δικό σου;
Με το αυτόματο DCT είναι το δικό σου;
Οχι έχω το manual.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.