PDA

View Full Version : Seamless Gearbox



RaGe_Raptor
18/11/2020, 08:40
Η Ducati κατέθεσε πατέντα με πραγματικές φωτογραφίες (!) για seamless Gearbox. Καθαρά μηχανικό και πολύ απλό χωρίς ηλεκτροϋδραυλικούς μηχανισμούς.
Λειτουργεί με 2 άξονες (1,3,5 στον πρώτο / 2,4,6 στον 2ο) και 2 ταυτόχρονα επιλεγμένες σχέσεις με 1 μόνο συμπλέκτη και συνεπώς χωρίς το επιπλέον περιστρεφόμενο βάρος. Μοιάζει εκπληκτικά με ένα απλό κιβώτιο, πολύ λίγα επιπλεον εξαρτήματα.Τη διαφορά κάνουν τα lockable ρουλεμάν (1 σε κάθε άξονα, 105 κ 107 στις φωτό)).

Εξαιρετικό! :a23:

Πηγή (https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/news/2020/november/ducati-plotting-motogp-gearbox-for-the-road)

typhoon
18/11/2020, 10:33
Έξυπνη τεχνολογία
Κατέθεσε με φώτο γιατί μάλλον θα πήρε το κιβώτιο από το gp μηχανάκι για να το βγάλει σε παραγωγή

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων
Τα seamless gearboxes δεν νοουνται ως αυτόματα, ειδικότερα δε με την έννοια που καταλαβαίνουμε οι περισσότεροι, διπλού συμπλεκτη.
Την αλλαγή την κάνει πάλι το ποδαρακι του αναβάτη κ θεωρείται ότι είναι η εξέλιξη (πολύ φτωχή λέξη για να περιγράψει όλη αυτή την τεχνολογικη πρόοδο) του shifter.

RaGe_Raptor
20/11/2020, 14:31
https://www.cycleworld.com/story/bikes/ducati-seamless-shift-transmission/?utm_source=internal&utm_medium=email&tp=i-1NGB-Et-RyZ-1BAPkG-1c-1345J-1c-1BAQrd-l5MXpSLA3J-1Abrbz

πιστεύω η τελευταία σειρά του υπάρχοντος panigale V4 θα έχει αυτό το κιβώτιο και θα ονομάζεται Panigale V4 SMG (η BMW είχε smg κιβώτιο στα αυτοκίνητα πριν τα dct :D )

ένας ανάλογης αρχής μηχανισμός υπάρχει στο συμπλέκτη της μίζας στα GSX-R (πιστεύω και στα άλλα μηχανάκια). τα "βαρελάκια" είναι οβάλ και μπλοκάρουν όταν παίρνουν κίνηση από τη μίζα. στη συνέχεια (μόλις πάρει μπρος) ένα περιμετρικό ελατήριο τα μαζεύει και απεμπλέκονται. το γράφω για να πω ,πως δεν σκέφτηκε κανείς μέχρι τώρα να το εφαρμόσει στα κιβώτια ταχυτήτων. καμιά φορά οι πιο απλές ιδέες είναι και οι καλύτερες.

Kas_Tracer
20/11/2020, 15:03
Ας ευχηθούμε όταν θα φθείρονται τα ράουλα του "μονόδρομου" ρουλεμάν απλά να πατινάρουν.
Γιατί αλλιώς σε περίπτωση μπλοκαρίσματος θα γίνεται της Ducati το κάγκελο :p

S705
20/11/2020, 17:02
στο εργοστάσιο που έχουμε κάπου παρόμοιου τύπου ρουλεμάν (ρουλεμάν καστανιάς ονομάζονται ) η φθορά τούς είναι γρήγορη γιατί στην κυριολεξία κάθε που κομπλάρουν τρώνε σφαλιάρα!
αυτά που βλέπω εδώ έχουν άλλη διάταξη , ελπίζω να είναι και ανθεκτικοτερα.

toyar
21/11/2020, 07:18
Αυτό που περιγράφετε είναι κλασσικό κομπλερ μιζας
Υπάρχει σε μηχανάκι μου του 1980

Volpad
21/11/2020, 09:33
Αυτό που περιγράφετε είναι κλασσικό κομπλερ μιζας
Υπάρχει σε μηχανάκι μου του 1980

Σωστά.
Από εμπειρία σου λέω, ότι η ducati δεν τα πάει καλά με τα κομπλερ της....

toyar
21/11/2020, 09:43
ανεξαρτητως κατασκευαστη προσωπικα δεν θα αγοραζα κατι που ενδεχεται να δημιουργησει περισσοτερα προβληματα απο οσα λυνει
ειδικα οταν μιλαμε για κατι τοσο κομβικο οπως το σασμαν

Kas_Tracer
21/11/2020, 10:18
Σωστά.
Από εμπειρία σου λέω, ότι η ducati δεν τα πάει καλά με τα κομπλερ της....

https://www.youtube.com/watch?v=hfmBK7frAtI

Αυτό που δεν ήξερα είναι ότι τα λένε και sprag.

Η καινοτομία της Ducati είναι τόσο καινούργια όπως πολλές άλλες καινοτομίες που είχαν εφαρμοστεί κάποιες δεκαετίες πριν

Λεπτομέρειες στην wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Sprag_clutch