View Full Version : "Φούιτ" και... trackday
Juohmaru!
20/11/2020, 17:17
Παίρνοντας τη μηχανή σήμερα το μεσημέρι μετά τη δουλειά, βρήκα το μπροστά λάστιχο να έχει χάσει πολύ αέρα από μια βίδα που καθώς φαίνεται είχα πατήσει. Αργά-αργά έφτασα μέχρι τον Περιστερά στη Μιχαλακοπούλου, όπου μπήκε το σχετικό κορδόνι.
Το θέμα είναι αυτό που μου είπε ο ίδιος ο Περιστεράς... Βλέπω, μου λέει, ότι τα λάστιχα σου είναι καινούρια όμως δυστυχώς το εμπρός λάστιχο δεν μπορεί να επισκευαστεί σωστά καθώς δεν μπαίνει μπάλωμα από μέσα. Έτσι για μέσα στην Αθήνα ΟΚ, αλλά για ταξίδι ή κάτι παραπάνω καλό θα ήταν να βάλεις ένα καινούριο ελαστικό!
Μου έπεσε το σαγόνι, γιατί τα Rosso III που φοράει το Monster S2R1000 μου είναι 6-7 μηνών και έχουν λίγο πάνω από 2000χλμ!
Το θέμα είναι, του λέω, ότι είχα σκοπό τώρα μεθαύριο 22 του μήνα να συμμετέχω στο trackday του Ζαφειρόπουλου στα Μέγαρα. Μπορεί να μην παίζει αυτο λόγω lockdown, όμως ένα trackday είναι στα άμεσα σχέδιά μου!
Τότε μου λέει ή καινούριο Rosso III μπροστά ή μπορώ με 30-40€ να σου βάλω μια μτχ "γόμα" με χάραξη (εννοούσε D213, Supercorsa κλπ) που έχει κάνει ήδη καμιά 40αριά γύρους σε πίστα...
Ερώτηση λοιπόν προς τους συμφορουμίτες τρακντεάδες κατά κύριο λόγο... Είναι όντως επίφοβη η συμμετοχή μου σε trackday με κορδόνι στο μπροστινό λάστιχο; Ένα λάστιχο από τα παραπάνω (πχ Supercorsa), που είναι μεν μια κατηγορία πάνω από τα δικά μου αλλά ήδη με χ γύρους σε πίστα, είναι safe επιλογή;
Περίεργο. Για να στο είπε κάτι παραπάνω θα ξέρει αλλά γιατί να μην κάνει με κορδόνι να στρίψει το μηχανάκι? Και γιατί δεν μπαίνει μπάλωμα από μέσα?
τα περισσότερα κορδόνια που έχω κάνει σε αδέσποτα βουλκανιζατερ μετά από λίγες 100αδες χλμ άρχισαν να χάνουν αέρα. στο γνωστό βουλκανιζατερ στην αρχή της Βουλιαγμένης όσα κορδόνια έχω κάνει έχουν βαστήξει έως που άλλαξα λάστιχα .
η απορία μου είναι γιατί δεν μπαίνει εσωτερικό μπάλωμα! η τρυπά που ήταν ? στα πλαϊνά?
τα περισσότερα κορδόνια που έχω κάνει σε αδέσποτα βουλκανιζατερ μετά από λίγες 100αδες χλμ άρχισαν να χάνουν αέρα. στο γνωστό βουλκανιζατερ στην αρχή της Βουλιαγμένης όσα κορδόνια έχω κάνει έχουν βαστήξει έως που άλλαξα λάστιχα .
η απορία μου είναι γιατί δεν μπαίνει εσωτερικό μπάλωμα! η τρυπά που ήταν ? στα πλαϊνά?
Στο πλάϊ ούτε κορδόνι πιάνει...........
Στο πλάϊ ούτε κορδόνι πιάνει...........
πιάνει όμως εσωτερικό μπάλωμα ,το έχω κάνει πάρα την σκοτούρα του μάστορα και μια χαρά την έβγαλε 1,5 χρόνο.
τα περισσότερα κορδόνια που έχω κάνει σε αδέσποτα βουλκανιζατερ μετά από λίγες 100αδες χλμ άρχισαν να χάνουν αέρα. στο γνωστό βουλκανιζατερ στην αρχή της Βουλιαγμένης όσα κορδόνια έχω κάνει έχουν βαστήξει έως που άλλαξα λάστιχα .
η απορία μου είναι γιατί δεν μπαίνει εσωτερικό μπάλωμα! η τρυπά που ήταν ? στα πλαϊνά?
Στο πλάϊ ούτε κορδόνι πιάνει...........
To να τρυπήσει στο πλάι προυποθέτει απίστευτη γκαντεμιά.... το θεωρώ σχεδόν αδύνατον, παρά μόνο από αστοχία υλικού η κατασκευής. Αν παρ΄ελπιδα τρυπήσει στο πλάι απλά το πετάς......
πιάνει όμως εσωτερικό μπάλωμα ,το έχω κάνει πάρα την σκοτούρα του μάστορα και μια χαρά την έβγαλε 1,5 χρόνο.
Με πρόλαβες... πως τρύπησε στο πλάι ρε συ; :eek::confused:
35 χρόνια οδηγώ, δεν μου έχει τύχει ποτέ, μόνο μια φορά έσκισε λάστιχο η γυναίκα με το αμάξι σε πεζοδρόμιο.....
Juohmaru!
20/11/2020, 20:11
Όχι το τρύπημα ΔΕΝ ήταν στο πλαί. Η βίδα καρφώθηκε σχετικά κεντρικά. Μπάλωμα μου είπε ότι δεν μπαίνει στο εμπρός ελαστικό (ως μόνιμη επισκευή αντί του κορδονιού) λόγω του μικρού εσωτερικού πλάτους του ελαστικού.
Δεν λέω ότι το κορδόνι δεν θα αντέξει απαραίτητα, στο κάτω-κάτω στην καθημερινή χρήση θα ελέγχω πιο συχνά πιέσεις.
Η ερώτηση μου αφορούσε καθαρά ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΑΣ. Αν δηλαδή με λίγο χαμηλότερες πιέσεις και με φουλ φρένα στην πίσω ευθεία των Μεγάρων ενδέχεται να γίνει επικίνδυνο...
Με πρόλαβες... πως τρύπησε στο πλάι ρε συ; :eek::confused:
35 χρόνια οδηγώ, δεν μου έχει τύχει ποτέ, μόνο μια φορά έσκισε λάστιχο η γυναίκα με το αμάξι σε πεζοδρόμιο.....
Ως νέος οδηγός είχα φάει στο πλάι Michelin με τα χρόνια, επειδή εσκεμμένα ακουμπούσα το λάστιχο στο πεζοδρόμιο όταν πάρκαρα, για να μην προεξέχει το αμάξι. Το λάστιχο φαγώθηκε προοδευτικά και κάποια στιγμή έκανε τρύπα, οπότε πετάχτηκε. Ήταν όμως έτσι κι αλλιώς για αλλαγή η τετράδα, λόγω ηλικίας. Παρεμπιπτόντως, τα Bridgestone που έβαλα μετά στο αμάξι, ήταν πιο ανθεκτικά στην πλευρική φθορά. Τα πρόσεχα βέβαια περισσότερο.
Εεεε όποιος σου πει όχι θα λέει ασυναρτησίες...απο λογική και μόνο έστω και λίγο να έχει αρχίσει να χάνει σε περίπτωση σκληρών φρένων δε θες να σε προδώσει...σκεψου το και αλλιώς...πας με το λαστιχο έτσι πίστα???θα το χεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου..γνωμη μου η άλλαξε το η πιστόλι το τρακντει...γενικά σε νορμάλ χρήση δε νομίζω να έχεις θέμα...ειχα κορδόνι σε σκούτερ 10.000χλμ:p μέχρι που άλλαξα λάστιχα...κανενα θέμα..στη χειρότερη και να χάσει κάποια στιγμή πας και βάζεις άλλο ένα...και στα 6000 με 7000 αλλάζεις λάστιχα και τέλος
Όχι το τρύπημα ΔΕΝ ήταν στο πλαί. Η βίδα καρφώθηκε σχετικά κεντρικά. Μπάλωμα μου είπε ότι δεν μπαίνει στο εμπρός ελαστικό (ως μόνιμη επισκευή αντί του κορδονιού) λόγω του μικρού εσωτερικού πλάτους του ελαστικού.
ε τότε σε έμενα πως μου έχουν κάνει εσωτερικό μπάλωμα σε μπροστινό ελαστικό πλάτους 120 ????
Δεν μπαίνεις με κορδόνι ή αμφίβολα ελαστικά, μηχανάκι, εξοπλισμό ή οτιδήποτε άλλο στην πίστα.
Είναι αυτονόητο θεωρώ γιατί είναι και το μονο μερος που θα πιεστεί τόσο πολύ όλο το μηχανάκι και τόσο συνεχόμενα για ώρα.
doctor_john
20/11/2020, 22:58
Περίεργο. Για να στο είπε κάτι παραπάνω θα ξέρει αλλά γιατί να μην κάνει με κορδόνι να στρίψει το μηχανάκι? Και γιατί δεν μπαίνει μπάλωμα από μέσα?
τα περισσότερα κορδόνια που έχω κάνει σε αδέσποτα βουλκανιζατερ μετά από λίγες 100αδες χλμ άρχισαν να χάνουν αέρα. στο γνωστό βουλκανιζατερ στην αρχή της Βουλιαγμένης όσα κορδόνια έχω κάνει έχουν βαστήξει έως που άλλαξα λάστιχα .
η απορία μου είναι γιατί δεν μπαίνει εσωτερικό μπάλωμα! η τρυπά που ήταν ? στα πλαϊνά?
Δεν πρόκειται να στο επισκευάσει κατάστημα. Έχει να κάνει με τις στρώσεις κάτω ακριβώς από την γόμα.
Αν είναι ατσάλι υπάρχει περίπτωση να συνεχίσει το σκίσιμο που δεν είναι μια στρογγυλή καθαρή τρύπα και ίσως κάνει και άλλη ζημιά.
Αν δεν είναι ατσάλι θα μου έκανε μεγάλη εντύπωση :lol:
422966
Αν ήταν για καθημερινή χρήση, θα σου έλεγα να ασχοληθείς με στρογγυλή λίμα και να βάλεις κορδόνι
και υγρό για σκασίματα έτσι ώστε αν χάσει να είναι άμεσα ορατό και να αλλάξεις λάστιχο.
Στην πίστα αλλάζει το πράγμα..
Μήπως τα αγόρασες σε κατάστημα που προσφέρει αντικατάσταση με χαμηλό κόστος;
Αν δεν κάνω λάθος είναι επιβεβλημένη υπηρεσία στην υπόλοιπη ευρώπη και έχει σήμα έναν άσπρο λαγό.
υγ: κάτσε γιατί τώρα είδα το δεύτερο μήνυμα σου, δεν σου είπε για το λάστιχο; μόνο για το εργαλείο του;
panos_zip
20/11/2020, 23:03
Να πω και γω τις εμπειρίες μου.
Έχω κάνει αρκετά χλμ με κορδόνι. Και σε σκούτερ και σε μοτό. Κανενα πρόβλημα.
Έχω κάνει 650χλμ+ σερι σε μια μέρα με στραβιά εμπρος ζάντα που έχανε αέρα. Σε επαρχιακό, σε καθε φρενάρισμα έχανε αέρα. Σε κάθε βενζινάδικο έβαζα αέρα. Στην εθνική "οκ". Σε σταθερές ταχύτητες δεν έχανε και έφτασα σπίτι. Φυσικα ηταν από ανάγκη και όχι από επιλογή.
Έχω κάνει τρακντέι μέγαρα με μπάλωμα πίσω στο κέντρο. Καινούριο λάστιχο <1000χλμ. Κανένα πρόβλημα
Μπάλωμα μπροστά δεν μου έχει τύχει ποτέ. Δεν θα έμπαινα πίστα έτσι. Θα έλεγα να πάρεις το μεταχείρο και μετά την πίστα να ξαναβάλεις αυτο που έχεις. Υπάρχουν μεταχειρισμένα και μεταχειρισμένα. Εάν ειναι φρέσκο δεν νομίζω να έχεις κανένα πρόβλημα.
Εαν είναι παλιό και γλιστράει αστα να πάνε. Θα εχεις ολη τη μερα το νου σου σε αυτό, προπόνηση δεν θα κάνεις και θα πάει χαμένη η μέρα.
Juohmaru!
20/11/2020, 23:16
Να πω και γω τις εμπειρίες μου.
Έχω κάνει τρακντέι μέγαρα με μπάλωμα πίσω στο κέντρο. Καινούριο λάστιχο <1000χλμ. Κανένα πρόβλημα
Μπάλωμα μπροστά δεν μου έχει τύχει ποτέ. Δεν θα έμπαινα πίστα έτσι. Θα έλεγα να πάρεις το μεταχείρο και μετά την πίστα να ξαναβάλεις αυτο που έχεις. Υπάρχουν μεταχειρισμένα και μεταχειρισμένα. Εάν ειναι φρέσκο δεν νομίζω να έχεις κανένα πρόβλημα.
Εαν είναι παλιό και γλιστράει αστα να πάνε. Θα εχεις ολη τη μερα το νου σου σε αυτό, προπόνηση δεν θα κάνεις και θα πάει χαμένη η μέρα.
Αν ήταν πίσω δε θα το συζητούσα. Το μπροστά όμως και περισσότερη πίεση δέχεται και όποιο "χάσιμο" μπορεί να είναι πολύ επώδυνο...
Ένα μεταχειρισμένο Supercorsa ας πούμε, που έχει κάνει αρκετούς γύρους σε πίστα, μπορείς πιο εύκολα να το εμπιστευτείς;
DoctoR_k6
20/11/2020, 23:38
Αφού θες να μπεις πίστα βάλε ένα καινούριο μπροστά μιας κ που το πίσω έχει λίγα χλμ.
Δεν αξίζει το ρισκο κατά εμε.
Τώρα αν θες να παίξεις με τις πιθανότητες...
panos_zip
20/11/2020, 23:39
Δεν θέλω να σε πάρω στο λαιμό μου, αλλά εγώ θα το εμπιστευόμουν.
Ανάλογα και το λάστιχο φυσικά.
Αλλά ναι, το σωστό ειναι να βαλεις ενα ιδιο καινούριο μπροστά και να ξεμπερδεύεις.
wthanasis
21/11/2020, 07:45
Ρε σεις για να καταλάβω. Ο κίνδυνος είναι να πάει στην πίστα και κάποια στιγμή να μην αντέξει το μπάλωμα από την πίεση, να αρχίσει να χάνει σταδιακά και να ξενερώσει ο άνθρωπος που θα αναγκαστεί να χάσει το track day ή λέτε ότι υπάρχει περίπτωση (όχι θεωρητικά ε? ) να γίνει το μπαμ ξαφνικά και να χάσει τον έλεγχο της μηχανής με ότι αυτό συνεπάγεται ?
Οκ, προφανώς με το να βάλει καινούριο λάστιχο το ξέρει ότι έχει το κεφάλι του εντελώς ήσυχο, αλλά κρίνοντας από την περιγραφή και για να έγινε μπάλωμα με κορδόνι η τρύπα δεν είναι και κανένας κρατήρας.
Juohmaru!
21/11/2020, 08:15
Μπάλωμα δεν έχει γίνει εσωτερικά, απλώς κορδόνι στην τρύπα που άνοιξε η βίδα.
Άνοιξα το νήμα ακριβώς για να διασταυρώσω (κυρίως από ανθρώπους που κανουν trackdays και ίσως είχαν στο παρελθόν κορδόνι στο μπροστινό λάστιχο) την "κινδυνολογία" του Περιστερά. Αν όντως υπάρχει ένα ρίσκο δηλαδή που θα με κάνει να μην πιέσω και άρα να μην ευχαριστηθώ το (επόμενο και όταν θα γίνει) trackday...
Το να βάλω ένα καινούριο μπροστινό ξέρω ότι είναι η πιο "εύκολη" λύση, όμως τα λάστιχα μου είναι καινούρια ρε γαμώτο και δεύτερον αν είχα έτσι αβίαστα ένα "αχρείαστο" 150άρι επιπλέον πιθανότατα δε θ' άνοιγα αυτό το thread.
πριν το καλοκαίρι ταξίδεψα από Αθήνα Γιάννενα με κορδόνι στο εμπρός και κινούμουν με ταχύτητες 160 ++ σε όλη την διαδρομή. μια εμπειρία σου λέω άπλα.
grharris
21/11/2020, 08:27
Στην πίστα είναι το πρόβλημα και στο μεγάλο ταξίδι, αλλιώς όπως είπε και ο Περιστερας , μέσα στην πόλη δεν θα πάθει κάτι το μπάλωμα.
Οι λόγοι είναι ότι στην πίστα το λάστιχο ζεσταίνεται πολύ περισσότερο από ότι στην καθημερινή χρήση αρα μπορει να ξεκολλήσει το μπάλωμα και να έχεις απώλεια πίεσης , επίσης στη πίστα δουλεύει με πιο χαμηλή πίεση για να απλώσει και να έχει grip, άρα δημιουργουνται συνεχώς έντονες στρεβλώσεις παράλληλα με την υπερθέρμανση.
Αυτό που μπορεί πρακτικά να γίνει , είναι να χάσει πίεση το ελαστικό κατά την διάρκεια του session με αποτέλεσμα να ρισκάρεις γλυστριματα υπό κλίση. Αν γίνει αυτό θα καταστραφεί σιγουρα το λάστιχο και ρισκάρεις και πτώση.
Γνώμη μου, κάνε όσα χιλιόμετρα μπορείς τώρα με το μπάλωμα, δεν βλέπω και πολύ φως για track Day σύντομα, και μετά βάλε ένα μεταχειρισμενο όπως σου είπε που θα σου κρατήσει σχεδόν τα ίδια χιλιόμετρα με αυτό που φοράς τώρα καθως συνήθως τα μεταχειρισμενα από track days δεν έχουν καθόλου φθορά στο κέντρο.
Δεν θέλω να σε πάρω στο λαιμό μου, αλλά εγώ θα το εμπιστευόμουν.
Ανάλογα και το λάστιχο φυσικά.
Αλλά ναι, το σωστό ειναι να βαλεις ενα ιδιο καινούριο μπροστά και να ξεμπερδεύεις.
Εσύ είσαι σαικο και σ αγαπάμε ετσι...:lol:
Προφανώς και δε το ρισκάρεις κατ' εμέ..μπαμ δε θα κάνει αλλά έστω και άλλες απώλειες να έχεις κινδυνεύεις με διαστρέβλωση του σε κάποια δυνατά φρένα όποτε η δε θα σταματήσεις ποτέ η θα βρόντηξεις η αν έχει χάσει αέρα στα φρένα μετά από 2-3 γύρους σε κάποια στροφή θα σε πουλήσει και να το low...δε νομίζω να αξίζει το Ρίσκο αυτο το 150αρι.....οποτε κρατάω την άποψη μου του πρώτου ποστ.. από κει και πέρα ο καθένας ρισκάρει όσο θέλει και τον παίρνει..:wave2:
Υγ:next time μη βάλεις τα III βάλε ROSSO CORSA 2..βγαζουν σχεδόν τα ίδια χλμ και τα τρακντει σου θα τα χαρείς πολύ περισσότερο..ανωτερο λάστιχο με Όχι τόσο μεγάλη διαφορά στην τιμή...οβερ Εντ αουτ;)
RaGe_Raptor
21/11/2020, 11:16
Έχω κάνει ολόκληρη μέρα Σέρρες + αρκετές χιλιάδες χλμ με μπάλωμα πίσω. Ψιλο-κουλό το ότι δεν γίνεται μπάλωμα μπροστά αλλά για να το λέει...
Αν είναι να πας πίστα και το μυαλό σου να είναι (έστω και μερικώς) στο μπροστά λάστιχο:
Μην πας
Ή
Βάλε καινουριο
motojojo
21/11/2020, 11:36
To trackday θα γινει αυριο τελικά?
Αν όχι μείνε όπως εισαι και όταν γίνει το επόμενο με το καλό βάζεις τότε καινουργιο λάστιχο. Ή βλεπεις πως συμπεριφέρεται το κορδωνάτο και αποφασιζεις τότε.
Με πρόλαβες... πως τρύπησε στο πλάι ρε συ; :eek::confused:
.
Καλα μην φανταστείς στον σκελετό. Στο τέλος του πέλματος, προκα!
Και αναρωτιέμαι ξανά, κανείς δεν έχει κάνει εσωτερικό μπάλωμα σε εμπρός ελαστικό? Μόνο εγώ!
Το μπάλωμα είναι περίπου 2 επί 2 εκατοστά και ελαστικό, δεν βρίσκω λόγο να μην χωράει σε ένα ελαστικό πλάτους 120.
Το να βάλω ένα καινούριο μπροστινό ξέρω ότι είναι η πιο "εύκολη" λύση, όμως τα λάστιχα μου είναι καινούρια ρε γαμώτο και δεύτερον αν είχα έτσι αβίαστα ένα "αχρείαστο" 150άρι επιπλέον πιθανότατα δε θ' άνοιγα αυτό το thread.
Άμα σκάσεις κάτω τα 150 θα είναι πολύ λίγα
τα κορδόνια άλλοτε πιάνουν άλλοτε όχι
το μανιτάρι εσωτερικά πιάνει πάντα
Εγω θα το άλλαζα στη θέση σου αν μη τι άλλο για να μην το σκέφτομαι όλη μέρα
Καλα μην φανταστείς στον σκελετό. Στο τέλος του πέλματος, προκα!
Και αναρωτιέμαι ξανά, κανείς δεν έχει κάνει εσωτερικό μπάλωμα σε εμπρός ελαστικό? Μόνο εγώ!
Το μπάλωμα είναι περίπου 2 επί 2 εκατοστά και ελαστικό, δεν βρίσκω λόγο να μην χωράει σε ένα ελαστικό πλάτους 120.
Έχω κάνει 2 εγώ συν 2 κορδόνια στο εμπρός και ένα συν 3 κορδόνια στο πίσω, στο προηγούμενο σετ που είχα:cry:
Είχαν ξεραθεί τόσο πολύ που άνοιγαν για πλάκα μέχρι που αποφάσισα να μην παίζω άλλο το κεφάλι μου....:lol:
Εγω στα Μεγαρα θα πηγαινα με το κορδονι.Να επεφτα απο το κορδονι το θεωρω ακραιο,εδω εχουμε παθει αλλα κι αλλα.Αν για καποιο λογο χασει πολυ αποτομα αερα το ελαστικο σου θα το καταλαβεις μεσα σε ενα δευτερολεπτο,το μηχανακι θα κοψει αποτομα ταχυτητα και θα θελει να ερθει σε ορθια θεση.Αλλα δε νομιζω να γινει αυτο.
Αρα θα πηγαινα με την σκεψη μονο μη χανει αερα σιγα σιγα,αρα θα ειχα μονο την σπαστικη διαδικασια να μετραω πιεση πριν ξαναμπω για το επομενο σεσσιον.
Εγω προσωπικα καινουργιο λαστιχο θα το αλλαζα μονο αν ηταν ελαττωματικο,με τα κορδονια εχω θετικη εμπειρια οσον αφορα το πισω ελαστικο με σπινιαρισματα και τετοια μεχρι τα λινα.Κι αυτο δε το λες μικρη πιεση για το κορδονι.
Το σκεφτηκα κι εγω αυτο με το χαμηλες πιεσεις λογω τρακ ντει αλλα και παλι θα πηγαινα αφου απο 34-35 Psi που βαζω μπροστα για δρομο στα τρακ ντει πεφτω στα 29-30 psi...δε το θεωρω μεγαλη διαφορα.
Εγώ θα κρατούσα το υπάρχων μπροστά ελαστικό για να το φοράω στο δρόμο και για ψυχολογικούς λόγους, και μόνο, θα αγόραζα ένα φρέσκο μτχ σε καλή κατάσταση με ένα 50ευρω για το τρακντεϊ.
doctor_john
21/11/2020, 20:32
Ρε παιδιά με το μΠαρΔον, γιατί δεν βάζετε ζουμί; σας έχει πει κανείς κάτι κακό για το ζουμί;
Η όποια ανησυχία είναι για το ατσάλινο φύλο που δεν ξέρει κανείς σε τι κατάσταση είναι.
Αν σας ανησυχεί τόσο η πίεση του αέρα, που είναι εξαιρετικά μικρή στις μοτό, το ζουμί κλείνει μεγάλες τρύπες
σε λεπτά ελαστικά με 140psi (συνήθως συγκρατεί άνετα 95psi) και είναι εμφανές ότι χρειάστηκε γιατί λερώνει.
Ρε παιδιά με το μΠαρΔον, γιατί δεν βάζετε ζουμί; σας έχει πει κανείς κάτι κακό για το ζουμί;
Η όποια ανησυχία είναι για το ατσάλινο φύλο που δεν ξέρει κανείς σε τι κατάσταση είναι.
Αν σας ανησυχεί τόσο η πίεση του αέρα, που είναι εξαιρετικά μικρή στις μοτό, το ζουμί κλείνει μεγάλες τρύπες
σε λεπτά ελαστικά με 140psi (συνήθως συγκρατεί άνετα 95psi) και είναι εμφανές ότι χρειάστηκε γιατί λερώνει.
Ποιο ζουμί ρε συ; Της γριάς κότας;
doctor_john
21/11/2020, 22:48
motorcycle tyre sealant κάντε την έρευνα σας και δείτε αν και ποιο σας αρέσει.
Juohmaru!
24/11/2020, 19:43
Ευχαριστώ πολύ για τις απόψεις που κατατέθηκαν!
Λοιπόν προσπάθησα να διασταυρώσω τα λεγόμενα του Περιστερά και με άλλον λαστιχά... όντως έχει δίκιο ο άνθρωπος. Στο εμπρός ελαστικό λόγω της έντονης καμπυλότητας εσωτερικά, δεν μπαίνει -κι αν μπει ξεκολλάει- μπάλωμα ή μανιτάρι. Το κορδόνι είναι προσωρινή λύση, άσχετα αν δεν το κάνουμε συνήθως, πρέπει να γίνει αποκατάσταση-επισκευή μετά.
Οπότε κορδόνι και πίστα ΝΟΤ.. το ρίσκο μιας πτώσης ειναι μεγάλο και δεν αξίζει! Πάμε για νέο εμπρός ελαστικό...
Τα "καλά" νέα (λέμε τώρα) είναι οτι σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που ζούμε trackday δεν πρόκειται να γίνει άμεσα (ούτε το επόμενο προγραμματισμένο στις 4/12 προφανώς), οπότε μένω με το λάστιχο όπως είναι και όταν θα υπάρξει προοπτική trackday (άνοιξη; ) θα κάνω την αλλαγή.
borgiriadis1
30/11/2020, 10:33
Πάντως για το μπάλωμα που σου είπε, είπε την μισή αλήθεια.
Έχοντας φίλο λαστιχά σε μια απο τις πολλές συζήτησης περί ελαστικών η απάντηση περί μπαλώματος είναι ότι στα "γρήγορα" ελαστικά (δεν ξέρω τα γράμματα που βάζουν πάνω στα ελαστικά γι αυτό μου το εξήγησε απλοϊκά) η οδηγία είναι να μην παρεμβαίνεις ούτε με μπάλωμα ούτε με κορδόνι. Τρύπησε το πετάς. Βέβαια αυτό δεν το κάνει κανείς διότι τουλάχιστο οι περισσότεροι δεν είμαστε κρίσοι οπότε το επισκευάζεις. Το κορδόνι δεν είναι μόνιμη λύση το μπάλωμα είναι.
+ για το ζουμι που αναφέρθηκε πιο πάνω αν και ελάχιστοι το γνωρίζουν
Juohmaru!
30/03/2021, 07:40
Ευχαριστώ πολύ για τις απόψεις που κατατέθηκαν!
Λοιπόν προσπάθησα να διασταυρώσω τα λεγόμενα του Περιστερά και με άλλον λαστιχά... όντως έχει δίκιο ο άνθρωπος. Στο εμπρός ελαστικό λόγω της έντονης καμπυλότητας εσωτερικά, δεν μπαίνει -κι αν μπει ξεκολλάει- μπάλωμα ή μανιτάρι. Το κορδόνι είναι προσωρινή λύση, άσχετα αν δεν το κάνουμε συνήθως, πρέπει να γίνει αποκατάσταση-επισκευή μετά.
Οπότε κορδόνι και πίστα ΝΟΤ.. το ρίσκο μιας πτώσης ειναι μεγάλο και δεν αξίζει! Πάμε για νέο εμπρός ελαστικό...
Τα "καλά" νέα (λέμε τώρα) είναι οτι σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που ζούμε trackday δεν πρόκειται να γίνει άμεσα (ούτε το επόμενο προγραμματισμένο στις 4/12 προφανώς), οπότε μένω με το λάστιχο όπως είναι και όταν θα υπάρξει προοπτική trackday (άνοιξη; ) θα κάνω την αλλαγή.
4 μήνες μετά...
Συμμετείχα στο προχθεσινό (28/4) trackday του Ζαφειρόπουλου στα Μέγαρα με το... ίδιο λάστιχο!
Όλο αυτό το διάστημα έλεγχα τακτικά τις πιέσεις του μπροστινού ελαστικού, χωρίς να βλέπω άξιες λόγου διαφοροποιήσεις και έτσι για οικονομικούς λόγους αποφάσισα να μείνω με το "κορδόνι", αφού δεν μπορεί να γίνει μόνιμη επισκευή, και να μην αλλάξω ελαστικό (3000χλμ από αλλαγή). Έτσι πήγα και στο trackday, γυρνούσα με πιέσεις 30/30 χωρίς να έχω απώλειες πίεσης και χωρίς να αισθανθώ το παραμικρό που να με προβληματίσει έστω. Θέλω να πω ότι δεν μου δημιουργήθηκε η παραμικρή αμφιβολία που να με κάνει να πιέσω λιγότερο ή να μην το διασκεδάσω τόσο! Όλα καλά λοιπόν!
Αυτά δεν τα γράφω για να ανατρέψω το συμπέρασμα που βγήκε από το thread παραπάνω και σαφώς η ασφαλής λύση θα ήταν η αλλαγή του ελαστικού (ίσως και να ήμουνα τυχερός, ξέρω γω), απλά σαν κατάθεση της προχθεσινής εμπειρίας μου και τίποτα παραπάνω.
4 μήνες μετά...
Συμμετείχα στο προχθεσινό (28/4) trackday του Ζαφειρόπουλου στα Μέγαρα με το... ίδιο λάστιχο!
Όλο αυτό το διάστημα έλεγχα τακτικά τις πιέσεις του μπροστινού ελαστικού, χωρίς να βλέπω άξιες λόγου διαφοροποιήσεις και έτσι για οικονομικούς λόγους αποφάσισα να μείνω με το "κορδόνι", αφού δεν μπορεί να γίνει μόνιμη επισκευή, και να μην αλλάξω ελαστικό (3000χλμ από αλλαγή). Έτσι πήγα και στο trackday, γυρνούσα με πιέσεις 30/30 χωρίς να έχω απώλειες πίεσης και χωρίς να αισθανθώ το παραμικρό που να με προβληματίσει έστω. Θέλω να πω ότι δεν μου δημιουργήθηκε η παραμικρή αμφιβολία που να με κάνει να πιέσω λιγότερο ή να μην το διασκεδάσω τόσο! Όλα καλά λοιπόν!
Αυτά δεν τα γράφω για να ανατρέψω το συμπέρασμα που βγήκε από το thread παραπάνω και σαφώς η ασφαλής λύση θα ήταν η αλλαγή του ελαστικού (ίσως και να ήμουνα τυχερός, ξέρω γω), απλά σαν κατάθεση της προχθεσινής εμπειρίας μου και τίποτα παραπάνω.
Εμενα παντως μου εχει τυχει να λιωσει μπαλωμα με κορδονι σε πισω λαστιχο (metzeler tourance) σε παρατεταμενες 200ρες. Το καλο ειναι πως εγινε αργα και το πηρα χαμπαρι εγκαιρα. Σε νορμαλ οδηγηση πιστευω θα αντεχε οσο το υπολοιπο λαστιχο. Στη δικη σου περιπτωση πιστευω αντεξε γιατι στην πιστα εισαι μονιμως πλαγιασμενος.
Δεν αξιζει ομως το ρισκο.
GogosLux
30/03/2021, 10:37
Ο συγκεκριμένος ειναι καλό παιδί και τον εμπιστεύομαι.
Εγω στην θεση σου δεν θα εμπαινα πίστα με κορδόνι στο εμπρός, θα έβαζα ενα νεο λάστιχο μπροστα να ξερω τι έχω και θα κρατούσα το κορδονάτο καβα.
Συμμετείχα στο προχθεσινό (28/4) trackday
Καλησπερα, μπορεις να μου πεις αν στον 1 μηνα πιο "μπροστα" απο εμας που ζεις αυτο το διαστημα, εχετε ακομα καραντινα ή οχι; :D
Υ.Γ. Αφου ολα πηγαν καλως, αυτο ειναι που μετραει... μου αρεσει που ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙΣ την προσωπικη σου εμπειρια με το σωστο. Λιγοι ειναι τοσο επιφυλακτικοι με τις δηλωσεις τους.
Κανε ενα κοπο τουλαχιστον και αφου μπαινεις που μπαινεις με μπαλωμενη τρυπα, κανε ενα εσωτερικο μπαλωμα με μανιταρι και την σωστη κολλα.
Εαν το κορδονι αντεχει μια, αυτο το μπαλωμα αντεχει εκατο φορες.
Kas_Tracer
30/03/2021, 17:21
Ενημερωτικά , όλες οι εταιρίες προτείνουν αντικατάσταση μετά ξεφούσκωμα , γιατί πιθανολογούν ότι θα έχει πάθει ζημιά ο σκελετός λόγω της πρόκας ή επειδή απλά περπάτησε ξεφούσκωτο για κάποια μέτρα.
Δεν απαγορεύουν τα μπαλώματα , απλά τα συστείνουν για χαμηλές ταχύτητες μέχρι να φτάσεις στο λαστιχάδικο και το αντικαταστήσεις.
Στο motorradonline το είχα δει πρόσφατα , αλλά δεν βρίσκω το λινκ για να το ανεβάσω.
doctor_john
30/03/2021, 19:37
Νομίζω πως το "περπάτησε ξεφούσκωτο" είναι στις προδιαγραφές τους όπως και η αποφυγή ρηγματωσης στο σημείο που τρυπιέται.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.