PDA

View Full Version : DIY κατασκευη δυναμομετρου μοτοσυκλετας.



electron690
18/12/2020, 11:01
Γεια σε ολους!!! Αφηνω αυτο εδω γιατι αρχικα μαρεσει να μοιραζομαι τα προτζεκτ μου και εδω μεσα μενουν και λειτουργουν σαν εγκυκλοπαιδεια για καποιον που ψαχνει για κατι αναλογο.

Πριν λιγο καιρο ξεκινησα ενα καινουριο προτζεκτ που λεγεται Δυναμομετρο. Χρονια τωρα ηθελα να ασχοληθω με την κατασκευη του αλλα επειδη η χρηση του θα ηταν κυριως ερασιτεχνικη δεν το ειχα προχωρησει.
Επειδη λοιπον τον τελεταιο καιρο ημουν σε θεση να συντονισω καποια μοτο που ειχαν καποιες ιδιαιτερες μετατροπες ο μονος σωστος τροπος να το κανω ηταν πανω σε δυναμομετρο γιαυτο το ονειρο ξεθαφτηκε και τα σχεδια επεσαν στο τραπεζι.

Το δυναμομετρο που σχεδιασα ειναι ενα inertia Dyno (αδρανειακο) το οποιο χρησιμοποιει εναν αισθητηρα στροφων για να υπολογιζει τις στροφες του τυμπανου. Οι στροφες μεταδιδονται σε ενα module το οποιο με την σειρα του μεταφερει τα δεδομενα σε ενα software το οποιο κανει τους υπολογισμους και εμφανιζει τις μετρουμενες τιμες.
Με απλα λογια δηλωνουμε στο προγραμμα το βαρος και την διασταση του τυμπανου το οποιο εκτελει μαθηματικους τυπους και υπολογιζει την ιπποδυναμη και την ροπη του κινητηρα βαση του χρονου που χρειαζεται για να επιταχυνθει για παραδειγμα μια (Α) μαζα απο τις 500 εως τις 2500 στροφες.

Το προγραμμα που χρησιμοποιησα ειναι το Simpledyno software το οποιο ειναι free. Το συγκεκριμενο προγραμμα εχει φτιαχτει για να χρησιμοποιει ως hardware εναν microcontroller arduino το οποιο αναλαμβανει να διαβασει στροφες τυμπανου ,κινητηρα,θερμοκρασια,afr και διαφορες αλλες αναλογικες τιμες τις οποιες μεταφερει στο software και αυτο με την σειρα του στην οθονη του υπολογιστη μας.

Aρχικα ασχοληθηκα με ενα κυκλωμα αναγνωσης δικης μου κατασκευης το οποιο διαβαζει τις στροφες απο εναν επαγωγικο αισθητηρα και τις μεταφερει στο arduino. Μου πηρε λιγο καιρο να βρω τις σωστες τιμες πυκνωτων και αντιστασεων ωστε ο αισθητηρας να εχει και αναλογα φιλτρα σε ολο το ευρος στροφων.
Η παραμικρη διακοπη κατα την διαρκεια μιας μετρησης διεκοπτε επιτοπου και την μετρηση οποτε ολα πρεπει να λειτουργουν αψογα για μια σωστη μετρηση.
Αφου ειχα σχεδον τελειωσει με το κομματι των ηλεκτρονικων ξεκινησα να κατασκευαζω το τυμπανο.

Το τυμπανο το οποιο ειναι ενα απο τα ποιο σημαντικα κομματια το οποιο πρεπει να γινει με ακριβεια ως προς τις διαστασεις και το βαρος.

Αρχικα πηρα προσφορες απο 2,3 cnc για μασιφ τυμπανο βαρους 320 κιλων. Οι τιμες ηταν πολυ υψηλες αφου κυμαινονταν απο 2500-2800 ευρω χωρις ρουλεμαν εδρασης. Μιλαμε για πανω απο 3000 ευρω για ενα τυμπανο κομπλε με τα ρουλεμαν οποτε αφησα στην ακρη αυτην την επιλογη.

Μετα απο αρκετο ψαξιμο βρηκα εναν παλιο ηλεκτροκινητηρα 380v 50hp και του πηρα τον ροτορα τον οποιο πηγα σε τορνο και του προσθεσα επιπλεον απο πανω του μια tubo σωληνα 320mm διαμμετρο με φλατζες δεξια και αριστερα. Το ολο συνολο βγηκε στα 180 κιλα και αφου ζυγοσταθμιστηκε σε δυναμικη ζυγοσταθμιση του τοποθετησα 2 ωμεγα ρουλεμαν.

Οι διαστασεις του τυμπανου πρεπει να σχεδιαστουν αναλογα με το ευρος ισχυος που θελουμε να μετρησουμε οποτε με 180 κιλα τυμπανο και 320mm διαμμετρο μπορω να μετρησω μοτοσυκλετες με ιπποδυναμη εως 80 ιππων. Δεν μπηκα στην διαδικασια να φτιαξω κατι πιο βαρυ γιατι το μηχανημα προοριζεται περισσοτερο για ερασιτεχνικη χρηση και δεν ηθελα να ανεβει το κοστος.

Το ραουλο λοιπον μου κοστισε μολις 400 ευρω μαζι με την ζυγοσταθμιση και τα ρουλεμαν.

Το επομενο βημα ηταν να κατασκευασω ενα πλαισιο που θα φιλοξενουσε το τυμπανο και θα ειχε μια ρυθμιζομενη βαση τροχου που θα ρυθμιζεται αναλογα με το μηκος της καθε μοτοσυκλετας . Το εφτιαξα ολο στο χερι με απλο κιλοδοκο 40χ40.
Το τυμπανο ευθυγραμμιστηκε σωστα και αφου εγιναν οι πρωτες δοκιμες εντυσα ολη την κατασκευη με λαμαρινα και το εβαψα.

Τελος τοποθετησα εναν ανεμιστηρα 750w 220v για την απαγωγη θερμοτητας.

Για την αναγνωση χρησιμοποιησα μια τηλεοραση 32 ιντζων και μια συρομενη βαση στην οροφη κατασκευαστηκε για να φιλοξενει το pc και το πληκτρολογιο για live tuning.

Μετα απο πολλες μετρησεις τροποποιησεις και δοκιμες σε software και hardware το δυναμομετρο ειναι ετοιμο.
Για το καλιμπραρισμα του χρησιμοποιησα το προσωπικο μου sym vf185 το οποιο σε εργοστασιακη μορφη αποδιδει 17-17,5 αλογα μετρημενο σε διαφορα σοβαρα δυναμομετρα στην Ελλαδα. Η τελικη μου μετρηση μετα το καλιμπραρισμα ηταν 17,2-17,5 engine power.


Τα γραφηματα που πηρα μετα απο πολλες δοκιμες και ρυθμισεις ειναι απολυτως ικανοποιητικα αν αναλογιστει κανεις οτι το προγραμμα ειναι δωρεαν και το κοστος του microcontroller και των ηλεκτρονικων δεν ξεπερασε τα 50 ευρω σε υλικα.
Το προγραμμα εχει και μειονεκτηματα οπως η ελλειψη επικοινωνιας με μετεωρολογικο σταθμο για correction βαση των μετεωρολογικων συνθηκων οπως και ελλειψη ελεγχου ηλεκτροφρενου. Τα δυο τελευταια δεν με ενδιαφερουν προς το παρον γιατι οπως ειπα προοριζεται για ερασιτεχνικη χρηση.

electron690
18/12/2020, 11:02
Και καπως ετσι ξεκιναμε..







423771

electron690
18/12/2020, 11:04
Ο πινακας επιλογης διαστασεων και βαρους τυμπανου


423772

electron690
18/12/2020, 11:05
423773

electron690
18/12/2020, 11:07
Το τυμπανο στην διαδικασια τοποθετησης στο πλαισιο



423774

electron690
18/12/2020, 11:09
Η κατασκευη τοποθετημενη σε αλφαδιασμενο τσιμεντο..


423775

electron690
18/12/2020, 11:12
Κατασκευη συρομενης βασης συγκρατησης εμπρος τροχου ,ραμπας ανοδου και τελικο ντυσιμο του πλαισιου με λαμαρινα.



423776

electron690
18/12/2020, 11:13
Ασταρωμα και βαψιμο οπου και τελειωσα με την σιδηροκατασκευη.




423777

electron690
18/12/2020, 11:15
423778

electron690
18/12/2020, 11:16
Τοποθετηση οθονης 32 ιντζων




423779

electron690
18/12/2020, 11:18
Το software με custom γραφικα....





423780

electron690
18/12/2020, 11:19
423781

electron690
18/12/2020, 11:22
Το γραφημα ιπποδυναμης και ροπης μετα απο αρκετη δουλεια ρυθμισεων εχει αυτο το αποτελεσμα που οπως ειπα και παραπανω ειναι παραπανω απο ικανοποιητικο για το σχεδον μηδενικο του κοστος.



423782

electron690
18/12/2020, 11:25
Ενα απο τα δυσκολα project που ανελαβα να τελειοποιησω ειναι αυτος ο μπομπος. Turbo με ψεκασμο και αγραφο εγκεφαλο. Δυσκολο project που ηταν σχεδον αδυνατον να συντονισω χωρις δυναμομετρο....




423783

electron690
18/12/2020, 11:27
F650 gs test!!! 47hp...





423784

electron690
18/12/2020, 11:30
423785

electron690
18/12/2020, 11:35
https://www.youtube.com/watch?v=GxZK2w9y_GE

doctor_john
18/12/2020, 11:36
Τα μπράβο είναι λίγα, αν θέλεις προστασία εκεί που πατάς μπορείς να κολλήσεις λουρίδα πλαστικοποίησης για γραφικά δαπέδου ;)

typhoon
18/12/2020, 14:33
Μάγκας!
Τα σέβη μου!

telegonos
18/12/2020, 14:46
Να κι ένα δημιουργικό, εφευρετικό ποστ. Τέτοια ποστ θέλουμε.

Από εμένα, μπράβο φίλε.

yiannis172
18/12/2020, 14:56
Απο κατι τετοια ποστ,αγαπησαμε τα forums.

νεοσσός
18/12/2020, 15:14
Εύγε για την υλοποίηση!

Θα πρόσθετα δύο ακόμα σημεία πρόσδεσης με ιμάντες, για ασφάλεια, καθώς και παροχή αέρα για την ψύξη του κινητήρα, επειδή η μοτοσυκλέτα δουλεύει στατικά σε υψηλό φορτίο.

stavrouliasp
18/12/2020, 15:36
Σούπερ!!!

Δε σε ενδιαφέρει το afr για να το έφτιαχνες και αυτό κάπως;

electron690
18/12/2020, 15:47
Σούπερ!!!

Δε σε ενδιαφέρει το afr για να το έφτιαχνες και αυτό κάπως;

To εχω ηδη ετοιμο με αναλογικη εισοδο 0-5v....

electron690
18/12/2020, 15:50
Εύγε για την υλοποίηση!

Θα πρόσθετα δύο ακόμα σημεία πρόσδεσης με ιμάντες, για ασφάλεια, καθώς και παροχή αέρα για την ψύξη του κινητήρα, επειδή η μοτοσυκλέτα δουλεύει στατικά σε υψηλό φορτίο.

Δεν χρειαζεται αλλα σημεια προσδεσης ηδη δενεται σε τρια σημεια.
Ο ανεμιστηρας υπαρχει ηδη θα τον φωτογραφισω συντομα..:)

o_gavros
18/12/2020, 15:54
:eek:
:a10:

GogosLux
18/12/2020, 15:56
Εισαι φοβερος !!! :uplate:

Συγχαρητήρια !!!

Πες μας και που εισαι να έρθουμε :lol:

basilis_k6
18/12/2020, 16:16
εντάξει λίγο πολύ στην καραντίνα όλοι κάναμε κάτι, μην ψαρώνετε τωρα με ενα ψευτοδυναμόμετρο... σιγά, εγω εφτιαξα ενα παζλ 800 κομμάτια και ρυθμισα το νέο μου ρούτερ.



σίριουσλι.....
wtf ρε φίλε? Μπράβο πραγματικά. λίγες φορες μένω άφωνος με τέτοιες diy κατασκευές...
:eyepop:

DoctoR_k6
18/12/2020, 16:44
Τι λες τωρα...? :eek:
Πολλα συγχαρητηρια!!!!

:beer::beer::beer:

Eγω κατι επιπλα ικεα συνεδεσα κ ειπα δεν το ξανακανω. :lol:

azar41
18/12/2020, 17:14
Μπράβο ωραία κατασκευή!:beer:

electron690
18/12/2020, 17:23
Εδω στην τελικη του μορφη με τον ανεμιστηρα και το λογοτυπο με το ονομα που του εδωσα... Dynozone 150s







423836

DrBig
18/12/2020, 17:39
Α Π Α Ι Χ Τ Ο !!!


Μπορεις παντως να το καλιμπραρεις βασιζομενος κατ ευθειαν στα δυναμικα χαρακτηριστικα του τυμπανου εφ οσον γνωριζεις ακριβες σχημα και υλικο.

Πχ.
http://wotid.com/dyno/content/view/16/35/


Edit. Ξεχασα πως χρησιμοποιησες ροτορα μοτερ, το οποιο καθιστα αδυνατο το θεωρητικο υπολογισμο της ροπης αδρανειας. Μπορει ομως να υπολογιστει ευκολα πειραματικα. Βασικα κουβεντα να γινεται, αφου δουλευει....

electron690
18/12/2020, 18:05
Α Π Α Ι Χ Τ Ο !!!


Μπορεις παντως να το καλιμπραρεις βασιζομενος κατ ευθειαν στα δυναμικα χαρακτηριστικα του τυμπανου εφ οσον γνωριζεις ακριβες σχημα και υλικο.

Πχ.
http://wotid.com/dyno/content/view/16/35/


Edit. Ξεχασα πως χρησιμοποιησες ροτορα μοτερ, το οποιο καθιστα αδυνατο το θεωρητικο υπολογισμο της ροπης αδρανειας. Μπορει ομως να υπολογιστει ευκολα πειραματικα. Βασικα κουβεντα να γινεται, αφου δουλευει....

Το προγραμμα εχει πολλες επιλογες σχετικα με την δηλωση του τυμπανου. Οπως ειπες ο ροτορας του μοτερ καθιστα αδυνατο τον ακριβες υπολογισμο λογβ της ακανονιστης μαζας. Αυτο ομως δεν ειναι θεμα γιατι αλλαζοντας τις παραμετρους βρισκεις ευκολα το τελειο νουμετο που δουλευει αρκει να εχεις μετρησει πρωτα μια μοτοσυκλετα σε ενα σωστο δυναμομετρο για να εχεις ενα μετρο.
Αυτο εκανα και εγω...Σεταρισα τις τιμες χρησιμοποιωντας το sym vf185 το οποιο εχει μετρηθει σε πολλα δυναμομετρα της ελλαδας με τα νουμερα να κυμαινονται απο 17 εως 17μιση αλογα μοτερ.






423839423837423838

o_gavros
18/12/2020, 18:11
εντάξει λίγο πολύ στην καραντίνα όλοι κάναμε κάτι, μην ψαρώνετε τωρα με ενα ψευτοδυναμόμετρο... σιγά, εγω εφτιαξα ενα παζλ 800 κομμάτια και ρυθμισα το νέο μου ρούτερ.



σίριουσλι.....
wtf ρε φίλε? Μπράβο πραγματικά. λίγες φορες μένω άφωνος με τέτοιες diy κατασκευές...
:eyepop:

Έφτιαξα τις προάλλες μια βάση για κατσαβίδια και χάρηκα που άνοιξα δέκα τρύπες...
Ο φίλος μας πέταξε τα γκολακια του και δεν πήραμε χαμπάρι

RaGe_Raptor
18/12/2020, 18:15
:beer: :a013:

DrBig
18/12/2020, 18:16
Το προγραμμα εχει πολλες επιλογες σχετικα με την δηλωση του τυμπανου. Οπως ειπες ο ροτορας του μοτερ καθιστα αδυνατο τον ακριβες υπολογισμο λογβ της ακανονιστης μαζας. Αυτο ομως δεν ειναι θεμα γιατι αλλαζοντας τις παραμετρους βρισκεις ευκολα το τελειο νουμετο που δουλευει αρκει να εχεις μετρησει πρωτα μια μοτοσυκλετα σε ενα σωστο δυναμομετρο για να εχεις ενα μετρο.
Αυτο εκανα και εγω...Σεταρισα τις τιμες χρησιμοποιωντας το sym vf185 το οποιο εχει μετρηθει σε πολλα δυναμομετρα της ελλαδας με τα νουμερα να κυμαινονται απο 17 εως 17μιση αλογα μοτερ.






423839423837423838

Οπως ειπα, λογος να γινεται. Παντως, καλιμπραροντας μεσω γνωστης ισχυος εχεις προσεγγιση 2ης ταξης. Εχεις δοκιμασει να βαλεις τις καμπυλες ισχυος απο το δικο σου και απο ετοιματζιδικο δυναμομετρο πανω στο ιδιο διαγραμμα?

Αν εχεις κεφι θα μπορουσες να επιταχυνεις το τυμπανο μεσω ενος γνωστου βαρους (και τροχαλιας) που πεφτει. Μετρωντας την γωνιακη επιταχυνση του τυμπανου μπορεις να βρεις την ροπη αδρανειας του.

doctoras
18/12/2020, 18:19
Απίστευτο Μπραβο!
Φαντάζομαι το προτζεκτ πηρε κατι μηνες για να υλοποιηθεί και η ιδεα / μελέτη χρόνων. Αυτο για το τι δουλεια εχει απο πισω

Επιβάλλεται ομως να βρεις τροπο εξακρίβωσης και πιστοποίησης των μετρήσεων του. Τοτε θα εχει ολοκληρωθεί

electron690
18/12/2020, 18:32
Οπως ειπα, λογος να γινεται. Παντως, καλιμπραροντας μεσω γνωστης ισχυος εχεις προσεγγιση 2ης ταξης. Εχεις δοκιμασει να βαλεις τις καμπυλες ισχυος απο το δικο σου και απο ετοιματζιδικο δυναμομετρο πανω στο ιδιο διαγραμμα?

Αν εχεις κεφι θα μπορουσες να επιταχυνεις το τυμπανο μεσω ενος γνωστου βαρους (και τροχαλιας) που πεφτει. Μετρωντας την γωνιακη επιταχυνση του τυμπανου μπορεις να βρεις την ροπη αδρανειας του.

Ναι εχω συγκρινει την καμπυλη με το dynojet 250 και ταιριαζει αλλα υπαρχουν φυσικα αποκλισεις! Το ξερω οτι με τους αναλογους υπολογισμους μπορω να βρω ακριβως την ροπη αδρανειας αλλα δεν με ενδιαφερει τοση ακριβεια γιατι ουτως η αλλως εχω δει αρκετες αποκλισεις συγκρινοντας καμπυλες σε ακριβα δυναμομετρα οποτε εστιαζω στο μετρο συγκρισης που ειναι και αυτο που με ενδιαφερει αφου ασχολουμαι με ecu tuning.

DrBig
18/12/2020, 18:35
Ναι εχω συγκρινει την καμπυλη με το dynojet 250 και ταιριαζει αλλα υπαρχουν φυσικα αποκλισεις! Το ξερω οτι με τους αναλογους υπολογισμους μπορω να βρω ακριβως την ροπη αδρανειας αλλα δεν με ενδιαφερει τοση ακριβεια γιατι ουτως η αλλως εχω δει αρκετες αποκλισεις συγκρινοντας καμπυλες σε ακριβα δυναμομετρα οποτε εστιαζω στο μετρο συγκρισης που ειναι και αυτο που με ενδιαφερει αφου ασχολουμαι με ecu tuning.

Κριμα!!! :lol:
Θα με ενδιεφερε λιγο θεωρητικο χαβαλεδακι!

:beer:

McGyver
18/12/2020, 19:09
:a18::a20::a23::a013::a012:

Μπράβο!!!

sapila racing
18/12/2020, 19:19
Τώρα το είδα κι έχω μείνει λίγο...

Χίλια Μπραβο! :beer: :beer:

ΟΚΤΑΝΙΟ
18/12/2020, 19:25
Μπράβο ρε καλλιτέχνη

bulmont
18/12/2020, 19:41
:a18::a18:

mankam
18/12/2020, 19:54
Υποκλίνομαι!
Θεωρία-υλοποίηση-πράξη :a18:

DrBig
18/12/2020, 19:55
Electron, καπου γραφεις πως η μαζα του τυμπανου σου ειναι ικανη να δυναμομετρησει μεχρι x-ισχυ. Γιατι αυτο?

electron690
18/12/2020, 20:35
Electron, καπου γραφεις πως η μαζα του τυμπανου σου ειναι ικανη να δυναμομετρησει μεχρι x-ισχυ. Γιατι αυτο?

Γιατι ο χρονος που χρειαζεται για να πραγματοποιηθει ενας σωστος υπολογισμος πρεπει να κυμαινεται απο 7 δεπτερολεπτα και πανω ετσι ωστε να μπορουν να διατυπωθουν σωστα ολες οι διακυμανσεις ισχυος του κινητηρα.

Στο δικο μου ραουλο των 180 κιλων αν τρεξει μια μοτο 200 ιππων θα γυρισει πολυ γρηγορα το τυμπανο θα δημιουργηθουν ταλαντωσεις και οι τιμες θα ειναι παραμορφωμενες λογω της ελειψης βαρους.

Ο πινακας που εχω ανεβασει δειχνει το ιδανικο βαρος και διαμμετρο τυμπανου αναλογα την ιπποδυναμη και την μεγιστη ταχυτητα του ετσι ωστε να μην ξεπερναει ποτε τις 5000 στροφες και αρχιζουν σοβαρες μηχανικες πιεσεις στα ρουλεμαν

Grafton 505
18/12/2020, 20:36
:a10:

Christos ktm R
18/12/2020, 20:40
Συγχαρητήρια!

viper1
18/12/2020, 23:42
Εξαιρετικός :beer:

Triathlon 7
19/12/2020, 01:23
:a012:

:beer:









:a014:

Lioulios
19/12/2020, 02:16
Ωραια πραγματα .

borbos
19/12/2020, 02:18
Μπραβο . Πολλα κονγρατς

slzr
19/12/2020, 13:04
Συγχαρητήρια!!!!! :beer:

p.adam
31/12/2020, 14:47
Πολλά μπράβο . ενθουσιασμένος με όλα αυτά που έχεις ανεβάσει. Μια ερώτηση μόνο
Τι δουλειά κάνεις;

SAM46
31/12/2020, 15:46
Άξιος φίλε.

Να συνεχίσεις την άριστη δουλειά που κανείς.

Το μπράβο είναι λίγο.

πυξιδας990
31/12/2020, 16:26
εξαιρετικος,απιθανη δουλεια...αφου μετραει μεχρι 80,μας παιρνει για το dorsoduro:D

Λευκάδιος
31/12/2020, 18:31
Στο δικο μου ραουλο των 180 κιλων αν τρεξει μια μοτο 200 ιππων θα γυρισει πολυ γρηγορα το τυμπανο θα δημιουργηθουν ταλαντωσεις και οι τιμες θα ειναι παραμορφωμενες λογω της ελειψης βαρους.

Ο πινακας που εχω ανεβασει δειχνει το ιδανικο βαρος και διαμμετρο τυμπανου αναλογα την ιπποδυναμη και την μεγιστη ταχυτητα του ετσι ωστε να μην ξεπερναει ποτε τις 5000 στροφες και αρχιζουν σοβαρες μηχανικες πιεσεις στα ρουλεμαν
Το ανάποδο ισχύει; Δηλαδή να βγουν παραμορφωμενες τιμές σε δυναμόμετρο με βαρύτερο ραουλο (πχ 328kg για 200hp) και να είναι πάνω του παπί με 10hp?Το πήγα στα άκρα γιατί δεν ξέρω καν αν το παπί μπορεί να γυρίσει το ραουλο.

Συγχαρητήρια για την δουλειά σου :beer:

DrBig
31/12/2020, 18:45
Το ανάποδο ισχύει; Δηλαδή να βγουν παραμορφωμενες τιμές σε δυναμόμετρο με βαρύτερο ραουλο (πχ 328kg για 200hp) και να είναι πάνω του παπί με 10hp?Το πήγα στα άκρα γιατί δεν ξέρω καν αν το παπί μπορεί να γυρίσει το ραουλο.

Συγχαρητήρια για την δουλειά σου :beer:

Οσο βαρυτερο το ραουλο τοσο πιο εξομαλυνμενες θα ειναι οι καμπυλες. Σε γενικες γραμμες καλο ειναι η αδρανεια του ραουλου να ειναι ιδια με την αδρανεια της μηχανης+αναβατη. Δηλαδη, αν πχ θες με 4η x-δευτερα να επιταχυνεις μεχρι τον κοφτη, τον ιδιο χρονο να παιρνει και στο δυναμομετρο.
Εκει βεβαια ερχεται το κιβωτιο να εξισωσει τα πραγματα. Σε ενα ελαφρυ ραουλο θα βαλεις 6η ενω σε ενα πολυ βαρυ θα βαλεις 1η.

Λευκάδιος
31/12/2020, 22:02
Οσο βαρυτερο το ραουλο τοσο πιο εξομαλυνμενες θα ειναι οι καμπυλες. Σε γενικες γραμμες καλο ειναι η αδρανεια του ραουλου να ειναι ιδια με την αδρανεια της μηχανης+αναβατη. Δηλαδη, αν πχ θες με 4η x-δευτερα να επιταχυνεις μεχρι τον κοφτη, τον ιδιο χρονο να παιρνει και στο δυναμομετρο.
Εκει βεβαια ερχεται το κιβωτιο να εξισωσει τα πραγματα. Σε ενα ελαφρυ ραουλο θα βαλεις 6η ενω σε ενα πολυ βαρυ θα βαλεις 1η.

Θενκς για την διευκρίνηση :a013:

borbos
02/01/2021, 19:33
Μπορει να πω και @@ρια αλλα θα το τολμησω.
Δεν θα πρεπει να βαλεις σχεση μεταδοσης (αν το σασμαν δεν εχει σχεση 1:1) διασταση τροχου κλπ

Ωραιο το προτζεκτακι σου φιλε. Ευγε

KAWAMANRIDER
24/01/2021, 10:25
απίστευτη δουλειά , πολλά :a18::a012: