View Full Version : Sym Vf185 turbo
electron690
19/12/2020, 09:53
Γεια σε ολους! Εδω θα κανω μια παρουσιαση στο νεο προτζεκτ που εχω στα σκαρια. Ενα Sym Vf185 το οποιο θελω να μετατρεψω σε turbo.
Το μηχανακι το αγορασα σε τιμη ευκαιριας ελαφρως μεταχειρισμενο και εχει μολις 1000 χλμ στο κοντερ. Να σημειωθει οτι δεν κανω αυτην την μετατροπη προσπαθωντας να φτιαξω το δυνατοτερο και γρηγοροτερο παπι και τιποτα απο ολα αυτα απλα για αλλη μια φορα διαλεξα ενα φθηνο για τα δικα μου δεδομενα προτζεκτ για να ασχοληθω για λιγους μηνες με αυτο που μου αρεσε παντα! Την βελτιωση κινητηρων.
Για οσους το θυμουνται ειχα παρουσιασει παλαιοτερα την μετατροπη ενος suzuki fx. Την βελτιωση
Ασχολουμαι λοιπον με ενα παπι γιατι θα κοστισει πολυ λιγοτερο σε σχεση με την βελτιωση ενος πολυκυλινδρου κινητηρα..
Το μηχανακι απο το εργοστασιο ειναι πολυ σταθερο και ευχαριστο στην οδηγηση με πολυ καλα φρενα και abs στον εμπρος τροχο και η συμπεριφορα του στον δρομο δεν θυμιζει σε καμια περιπτωση ενα παπι. Πριν το λυσω πηγα 2-3 καλες βολτες απο 250-300 χιλιομετρα η καθε μια και ειμαι πολυ ευχαριστημενος εκτος απο τα εργοστασιακα ελαστικα τα οποια σε γλιστερο οδοστρωμα ειναι επικινδυνα.
Αφου λοιπον τελειωσα την κατασκευη του δυναμομετρου και αρχισαν οι πρωτες βροχες το sym εγινε βιδες ετσι ωστε η μετατροπη να ξεκινησει
.
Τα εργοστασιακα specs του κινητηρα ειναι.
Μονοκυλινδρος,υγροψυκτος,τετραβαλβιδος με εναν εκκεντροφορο
Διαμμετρος χ διαδρομη 63.5 x 57.8 mm
Κυβισμος 183 c.c.
Λογος συμπιεσης 11.1:1
Στροφαλοφορος με αντικραδασμικο αξονα
Διαμμετρος βαλβιδων εισαγωγης 2χ24mm
Διαμμετρος βαλβιδων εξαγωγης 2χ22mm
Σωμα πεταλουδας 28mm.
Διαρκεια εκκεντροφορου εισαγωγης και εξαγωγης (συμμετρικος) 204 μοιρες μετρημενες στο 1mm με μηδεν διακενο.
Βυθισμα βαλβιδων 6,3mm
Εργοστασιακος κοφτης 9500 rpm
17,5 hp στις 9000 στροφες
6 ταχυτητες με συμπλεκτη
Ο κινητηρας μου κεντρισε το ενδιαφερον απο την αρχη αφου μετρωντας τον εργοστασιακο εκκεντροφορο ειδα οτι εχει μολις 204 καθαρες μοιρες διαρκεια και αποδιδει ηδη 17,5 ιππους με τοσο μικρο εκκεντροφορο. Αυτο φαινεται απο τις ηδη μεγαλες 2χ24 χιλιοστα βαλβιδες οι οποιες καλυπτουν με αερα τα 17,5 αλογα παρολο που ο εκκεντροφορος ειναι μικρος.
Επειδη εχω διαβασει πολλα κατα καιρους για αναφορες που λενε οτι μονοκυλινδροι κινητηρες και turbo δεν πανε μαζι και εξηγουν το γιατι.
Λενε λοιπον οτι οταν το turbo τροφοδοτει με πιεση εναν μονοκυλινδρο βρισκει για ενα μεγαλο μερος του κυκλου την βαλβιδα εισαγωγης κλειστη με αποτελεσμα να δημιουργειται παλμος στον εισερχομενο αερα ο οποιος με την σειρα του δημιουργει παλμο και στα καυσαερια με αποτελεσμα να υπαρχει μια ταλαντωση γενικοτερα.
Το προβλημα δεν θεραπευεται αλλα μειωνεται με μεγαλο plenum εισαγωγης και twin scroll συστημα καυσαεριων με αρκετο μηκος σωληνων ετσι ωστε να υπαρχει χωρος με λιγα λογια για να σπασει οσο γινεται ο παλμος.
Ο παλμος αυτος εχει αποδειχτει οτι χαλαει την ισορροπια του αξονα της τουρμπινας με αποτελεσμα να χανεται η ζυγοσταθμιση του και να καταστεφεται γρηγορα. Ολες αυτες οι θεωριες ειναι πολυ σωστες και ισχυουν για turbo μονοκυλινδρους κινητηρες αλλα αυτο που διαπιστωσα εγω μετα απο αρκετες μετατροπες που εχω κανει ειναι οτι ολα εχουν να κανουν με την συχνοτητα και θελω να πω οτι αν βαλουμε turbo σε εναν μονοκυλινδρο κινητηρα ο οποιος ξεκιναει να ανεβαζει πιεση στις 7000 στροφες και εχει οριο περιστροφης 11000 στροφες τοτε η θεωρια δεν ισχυει γιατι η συχνοτητα του πλαμου καυσαεριων ειναι τετοια λογω υψηλης περιστροφης που παυει να δημιουργειται παλμος.
Ενα δευτερο παραδειγμα με εναν turbo μονοκυλινδρο 600 κυβικων ας πουμε που θα ανεβαζε πιεση στις 3-4000 στροφες θα διμιουργουσε σιγουρα μεγαλο προβλημα παλμων.
Η τουρμπινα που επελεξα για την μετατροπη ειναι η ΙΗΙ rhb31 και ειναι αρκετα γνωστη και απο τις μικροτερες που κυκλοφορουν. Εχοντας κανει αρκετη ερευνα πριν την αγορασω σιγουρευτηκα οτι μπορει να σηκωσει πιεση απο καυσαερια τουλαχιστον 150 κυβικων κινητηρα και μετα τις 7000 στροφες.
423864
Δηλώνω παρόν για παρακολούθηση του θέματος!!!!!
electron690
19/12/2020, 10:17
Πριν λυσω τον κινητηρα εφτιαξα μια υποδοχη στο καπακι της καμπανας για να τοποθετησω ενα πιεσομετρο για να μετρησω την πιεση στο κυκλωμα του λαδιου.
Τα νουμερα που ειδα με απογοητευσαν γιατι ειναι πολυ χαμηλα για αυτο που μου χρειαζοταν. 1,5 bar με κρυο κινητηρα και 0,7-1 με 90 βαθμους θερμοκρασια λαδιου. Σε γενικες γραμμες ολοι σχεδον οι μικροι κινητηρες με ρουλεμαν στον στροφαλο και εκκεντροφορο εχουν πολυ χαμηλες απαιτησεις λιπανσης αφου δεν χρειαζονται μεγαλες πιεσεις λαδιου οπως οι κινητηρες με μεταλλα.
Το προβλημα λοιπον εδω ειναι οτι ειναι αδυνατον να τροφοδοτηθει η λιπανση του τουρμπο απο το κυκλωμα λιπανσης του κινητηρα λογω ελλειψης πιεσης και παροχης.
Μια τουρμπινα χρειαζεται πιεση λαδιου 2 εως 4 bar για να λειτουργει σωστα γιατι ο αξονας των turbo ζυγοσταθμιζεται με το φιλμ λαδιου ακριβως οπως στους στροφαλοφορους με μεταλλα. Αν η πιεση στο κυκλωμα ειναι κατω απο 2 bar τα θρος του turbo φθειρονται μετα απο λιγο και καταστρεφονται.
Εχω δει πολλες προσπαθειες στο παρελθον απο διαφορους που εβαλαν turbo σε κινητηρες με χαμηλες πιεσεις λαδιου αλλαζαν τις τουρμπινες την μια πισω απο την αλλη προσπαθωντας να καταλαβουν τι συμβαινει και χαλανε τοσο γρηγορα..
Ο κινητηρας λυθηκε μετα απο αυτο για να εξεταστει το ενδεχομενο μεγαλυτερης αντλιας λαδιου στην εργοστασιακη θεση και αλλες εργασιες οπως διορθωση συμπιεσης και αλλαγης εκκεντροφορου και ελατηριων..
Η λυση για την λιπανση πρεπει να δωθει και εξεταζεται και το ενδεχομενο ηλεκτρικης αντλιας...
423869
electron690
19/12/2020, 10:23
423872423873
electron690
19/12/2020, 10:29
Ψαχνοντας για μια σωστη θεση τοποθετησης.......
423876
φαινεσαι αρκετα ψαγμενος και διαβασμενος ...σου ευχομαι καλη επιτυχια
θεωρω οτι εχεις ενσωματωσει στη μελετη σου καποιο intercooler
και μια και μιλας για ενισχυμενη λιπανση ενα ψυγειακι λαδιου
electron690
19/12/2020, 11:39
Στην αρχη εξεταστηκε το ενδεχομενο να βαλω μια μεγαλυτερη αντλια λαδιου αλλα θα επρεπε να μετατρεψω τα καρτερ και δεν ηθελα τροποποιησω τοσο πολυ τον κινητηρα ετσι ωστε σε περιπτωση μιας αποτυχιας της ολης προσπαθειας να μπορω να τον επαναφερω σε εργοστασιακη μορφη ευκολα.
Ενας φιλος σε αντιστοιχο προτζεκτ ειχε τοποθετησει μια δευτερη αντλια λαδιου η οποια λειτουργει για να τροφοδοτει αποκλειστικα το turbo διπλα ακριβως απο την εργοστασιακη με ξεχωριστο γραναζι.
Κατι τετοιο μελετησα και εγω αλλα θα χρειαζοταν να τρυπησω τα καρτερ του κινητηρα ετσι ωστε να ανοιξω αγωγο να μεταφερω το λαδι στο turbo και το αφησα στην ακρη.
Σχεδιασα λοιπον απο λευκο χαρτι ενα δικο μου κυκλωμα λιπανσης του turbo το οποιο ειναι τελειως ανεξαρτητο απο το κυκλωμα του κινητηρα.
Βρηκα εναν ηλεκτροκινητηρα 12v με μειωτηρα ο οποιος εχει 600 στροφες το λεπτο με αναγραφομενη καταναλωση ρευματος 1,2Ah max.
Τροποποιωντας ενα universal αλουμινενιο δοχειο αναθυμιασεων προσαρμοσα το μοτερ και εφτιαξα εναν αξονα μεταδοσης ετσι ωστε να δωσω κινηση σε μια αντλια λαδιου απο cbr400.
H αντλια φιλοξενειται μεσα στο δοχειο λαδιου στο οποιο εσωτερικα εφτιαξα εναν χειροποιητο απλο ρυθμιστη πιεση λαδιου χρησιμοποιωντας μια μπιλια και ενα ελατηριο.
Δοκιμαζοντας διαφορα ελατηρια βρηκα την σωστη προφορτιση που χρειαζομουν για να εχω ενα ευρος πιεσεων 2 εως 4 μπαρ.Οταν η πιεση φτασει στο σημειο που εχω ορισει η μπιλια πιεζει το ελατηριο και αφηνει το λαδι να διαφυγει στο δοχειο. Ενας πολυ απλος και λειτουργικος τροπος.
Το κυκλωμα δοκιμαστηκε αρχικα με κλειστη εξαγωγη και σηκωσε αμεσως 10 bar μεχρι το μοτερ να σταματησει να λειτουργει λογω υψηλης πιεσης.
Επειτα ρυθμισα την πιεση στα 3,5 μπαρ με κρυα λαδια και αφου ζεστανα με καμινετο τα λαδια σε θερμοκρασια 120 βαθμους για να εξομιωσω τις συνθηκες λειτουργιας του κινητηρα ειδα με την ιδια ρυθμιση 2,7 bar.
To κυκλωμα δοκιμαστηκε στατικα στον παγκο μετρωντας τα αμπερ οπου και στα 3,5 bar πιεση η καταναλωση ηταν μολις 0,8 αμπερ. Λιγοτερο απο μια λαμπα 21w. Aυτο ειναι πολυ σημαντικο γιατι μια μεγαλη καταναλωση ρευματος θα επιβαρυνε το κυκλωμα φορτισης που στις μοτοσυκλετες ειναι πολλες οριακο.
Μεχρι τωρα το μοτερ εχει δουλεψει 3 συνεχομενα 8ωρα στατικα στον παγκο με 14v ταση και πιεση 3,5bar ετσι ωστε να ειμαι σιγουρος οτι ο ηλεκτροκινητηρας μπορει να αντεξει.
Στο κυκλωμα προσθεσα εναν διακοπτη πιεσης λαδιου 1,5 bar τον οποιο θα συνδεσω παραλληλα στο τσεκ του κινητηρα για να με προειδοποιει σε περιπτωση που η πιεση του κυκλωματος turbo πεσει κατω απο το επιθυμητο οριο οπως και ενα ψυγειο λαδιου το οποιο ειναι απαραιτητο για την ψυξη.
Το αποτελεσμα ειναι ενα κλειστο ανεξαρτητο κυκλωμα λαδιου με χωρητικοτητα 350ml λαδιου συνολικα.
423894423895
electron690
19/12/2020, 11:44
Το κυκλωμα εν δραση! Διακρινεται ο ρυθμιστης πιεσης που αποβαλλει το περιττο λαδι..
https://www.youtube.com/watch?v=9hEgDOWiD9E
electron690
19/12/2020, 11:55
Προβες για την καταλληλη θεση
423901
electron690
19/12/2020, 11:57
423903
electron690
19/12/2020, 12:03
Η κατασκευη των σωληνωσεων.....
423908423909423910423911
electron690
19/12/2020, 12:05
423912423913
Triathlon 7
19/12/2020, 13:29
Φίλε συγχαρητήρια για το μεράκι και τις ικανότητες σου.
Επειδη εχω διαβασει πολλα κατα καιρους για αναφορες που λενε οτι μονοκυλινδροι κινητηρες και turbo δεν πανε μαζι και εξηγουν το γιατι.
Λενε λοιπον οτι οταν το turbo τροφοδοτει με πιεση εναν μονοκυλινδρο βρισκει για ενα μεγαλο μερος του κυκλου την βαλβιδα εισαγωγης κλειστη με αποτελεσμα να δημιουργειται παλμος στον εισερχομενο αερα ο οποιος με την σειρα του δημιουργει παλμο και στα καυσαερια με αποτελεσμα να υπαρχει μια ταλαντωση γενικοτερα.
Το προβλημα δεν θεραπευεται αλλα μειωνεται με μεγαλο plenum εισαγωγης και twin scroll συστημα καυσαεριων με αρκετο μηκος σωληνων ετσι ωστε να υπαρχει χωρος με λιγα λογια για να σπασει οσο γινεται ο παλμος.
Ο παλμος αυτος εχει αποδειχτει οτι χαλαει την ισορροπια του αξονα της τουρμπινας με αποτελεσμα να χανεται η ζυγοσταθμιση του και να καταστεφεται γρηγορα. Ολες αυτες οι θεωριες ειναι πολυ σωστες και ισχυουν για turbo μονοκυλινδρους κινητηρες αλλα αυτο που διαπιστωσα εγω μετα απο αρκετες μετατροπες που εχω κανει ειναι οτι ολα εχουν να κανουν με την συχνοτητα και θελω να πω οτι αν βαλουμε turbo σε εναν μονοκυλινδρο κινητηρα ο οποιος ξεκιναει να ανεβαζει πιεση στις 7000 στροφες και εχει οριο περιστροφης 11000 στροφες τοτε η θεωρια δεν ισχυει γιατι η συχνοτητα του πλαμου καυσαεριων ειναι τετοια λογω υψηλης περιστροφης που παυει να δημιουργειται παλμος.
Ενα δευτερο παραδειγμα με εναν turbo μονοκυλινδρο 600 κυβικων ας πουμε που θα ανεβαζε πιεση στις 3-4000 στροφες θα διμιουργουσε σιγουρα μεγαλο προβλημα παλμων.423864Επειδή σε βλέπω καταρτισμένο παλληκάρι, θεωρητικά και πρακτικά, θα ήθελα να διαβάσω την άποψη σου για τα Boost bottles (http://www.dragonfly75.com/motorbike/YEIS.html) (ή όπως αλλιώς λέγονται). Αν θα μπορούσαν να είχαν εφαρμογή σε τετράχρονους κινητήρες, τα πως και τα γιατί και ότι άλλο νομίζεις.
:a014:
Βέβαια μία πρώτη απάντηση έρχεται από τα ίδια τα εργοστάσια που έχουν εγκαταλείψει την ιδέα.
Δοκίμασα κάποτε να κάνω ανάλογη πατέντα σε ...MZ, εντελώς ερασιτεχνικά χωρίς καμία μέτρηση, αλλά το παράτησα για ανεξάρτητους λόγους.
Καλή επιτυχία με τα δημιουργήματα σου. :beer:
Sotirisxt
19/12/2020, 17:41
Μπράβο φίλε άξιος για το μεράκι σου και την μάστορια σου..
RaGe_Raptor
19/12/2020, 18:01
998,6 μπράβο από μένα :beer:
με φρένα, αναρτήσεις θα ασχοληθείς?
Πολύ ωραίο project :a20:, δεν ξέρω ποσο το έχεις προχωρήσει αλλα θελω να σε ρωτησω αν η μαμα αντλια λαδιου παιρνει κινηση με γραναζι και να υπάρχει βαλβίδα εκτόνωσης λαδιού, μου άρεσαν οι δοκιμες που έκανες στην ηλεκτρικη αντλια λαδιου φανταζομαι έχεις υπολογίσει τις αυξημένες ανάγκες σε κατανάλωση ρευματος που θα έχεις λόγω της συνεχόμενης λειτουργίας της αντλιας .
electron690
20/12/2020, 23:26
Πολύ ωραίο project :a20:, δεν ξέρω ποσο το έχεις προχωρήσει αλλα θελω να σε ρωτησω αν η μαμα αντλια λαδιου παιρνει κινηση με γραναζι και να υπάρχει βαλβίδα εκτόνωσης λαδιού, μου άρεσαν οι δοκιμες που έκανες στην ηλεκτρικη αντλια λαδιου φανταζομαι έχεις υπολογίσει τις αυξημένες ανάγκες σε κατανάλωση ρευματος που θα έχεις λόγω της συνεχόμενης λειτουργίας της αντλιας .
Αντλια με γραναζι χωρις βαλβιδα εκτονωσης.
Σχετικα με την καταναλωση της ηλεκτρικης γραφω οτι εχω μετρησει 0.8αμπερ (λιγοτερο απο 1 αμπερ) Ουτε 20w την οποια το τριφασικο κυκλωμα φορτισης του Sym σηκωνει υπερ ανετα!
Αντλια με γραναζι χωρις βαλβιδα εκτονωσης.
Σχετικα με την καταναλωση της ηλεκτρικης γραφω οτι εχω μετρησει 0.8αμπερ (λιγοτερο απο 1 αμπερ) Ουτε 20w την οποια το τριφασικο κυκλωμα φορτισης του Sym σηκωνει υπερ ανετα!
Σχετικά με το γρανάζι της αντλίας ,εναλλακτικά θα μπορούσες να κάνεις ένα νέο γρανάζι με το ίδιο module και λιγότερα δόντια ώστε να ανεβάσεις πίεση στο υπάρχον κύκλωμα.
electron690
21/12/2020, 08:40
Σχετικά με το γρανάζι της αντλίας ,εναλλακτικά θα μπορούσες να κάνεις ένα νέο γρανάζι με το ίδιο module και λιγότερα δόντια ώστε να ανεβάσεις πίεση στο υπάρχον κύκλωμα.
Εχω εξετασει ολα τις τροποποιησεις που θα μπορουσα να κανω γυρω απο την μηχανικη αντλια αλλα χρειαζεται αρκετες αλλαγες στο καρτερ το οποιο δεν θελω να πειραξω.
Καλα τα λες αλλα για να βαλω γραναζι με λιγοτερα δοντια πρεπει να μικρυνω την διαμμετρο του γραναζιου και να μετατρεψω ολο το πατημα της αντλιας ωστε να ερθει πιο κοντα στον στροφαλο για τα νεα δεδομενα του γραναζιου. Δουλεια δυσκολη που δεν θα φερει κερδος αν αναλογιστεις οτι εχω μετρησει ηδη πολυ μικρη πιεση η οποια για να αλλαξει ως προς το σχεδον τριπλασιο που ζηταω θα χρειαστει διπλασιασμο η και τριπλασιασμο των στροφων της αντλιας που ειναι κατι αδυνατον λογω χωρου και αν τελικα γινοταν θα χρειαζοταν ενας ρυθμιστης πιεσης για να φτιαξει την πιεση στις υψηλες στροφες που θα πηγαινε στον θεο.!!!:)
Η λυση της ηλεκτρικης εχει δυο πολυ καλα πλεονεκτηματα. Το πρωτο ειναι οτι εχει μια σταθερη τιμη πιεσης σε σχεση με μια μηχανικη αντλια η οποια στο ρελαντι εχει αρκετα χαμηλη πιεση λογω σχεσης μεταδοσης και το δευτερο πλεονεκτημα ειναι οτι δεν χρησιμοποιει το λαδι του κινητηρα που στο συγκεκριμενο κινητηρα ειναι μολις 1 λιτρο και η θερμοχωρητικοτητα του μικρη και ευκολα εξαντλησιμη.
Αφου εχω βρει ηδη την συνταγη της πολυ χαμηλης καταναλωσης ρευματος θελω να προχωρησω σε αρκετες δοκιμες για να εξασφαλισω την αξιοπιστια του ηλεκτρικου μοτερ.
Οι αρκετες δοκιμες στο δυναμομετρο θα ειναι μια καλη δοκιμη για το ηλεκτρικο μερος γιατι ο αερας του ανεμιστηρα ειναι σιγουρα λιγοτερος απο τις συνθηκες δρομου.
electron690
21/12/2020, 08:42
Ο χειροποιητος ρυθμιστης πιεσης της λιπανσης του turbo.. Η τοποθετηση του ειναι μεσα στο δοχειο λαδιου
423956
electron690
21/12/2020, 12:11
Για την διαχειριση του ψεκασμου εχω πολλες επιλογες.
Η πρωτη ειναι ενας αγραφος εγκεφαλος της Εzecu αποκλειστικα για το sym vf185 ο οποιος υπαρχει στην Ελληνικη αγορα στα 240 ευρω. Ο εγκεφαλος αυτος κουμπωνει στην εργοστασιακη πριζα και ρυθμιζεται σε κανονικα σε χαρτες ψεκασμου και αναφλεξης. Επισης εχει ενσωματωμενο launch control και quick shifter.
Το προβλημα με την δικη μου εφαρμογη ειναι οτι ο εγκεφαλος αυτος διαβαζει τους χαρτες του ως tps based. Αυτο σημαινει οτι ως αισθητηρα φορτιου χρησιμοποιει το tps κατι που κανει αδυνατη την χρηση του σε turbo εφαρμογη.
Στις εφαρμογες turbo ο εγκεφαλος πρεπει να ειναι σεταρισμενος σε Map sensor based κατι που για να γινει πρεπει να υπαρχει σαν επιλογη απο τον εγκεφαλο που χρησιμοποιουμε.
Δυστυχως ο ezecu δεν εχει αυτην την επιλογη και θα πρεπει να επεμβω με αλλο τροπο για να την εφαρμοσω.
Ο τροπος που θα ακολουθησω ειναι λιγο προτακουστος αλλα θα δουλεψει. Οπως ειπα ο εγκεφαλος δεν εχει την επιλογη σεταρισματος του map ως κυριος αισθητηρας φορτιου κατι που επιβαλλεται σε turbo χρηση. Γιαυτον τον λογο θα χρησιμοποιησω εναν map sensor 250kpa ο οποιος θα συνδεθει στην θεση του tps.Με αυτον τον τροπο θα εχω κυριο αισθητηρα φορτιου το map.
Καλα ως εδω ομως η κλιμακα του voltage ειναι τελειως διαφορετικη μεταξυ του map sensor που εχω σε σχεση με το tps του sym και αφου ο εγκεφαλος δεν εχει επιλογη σεταρισματος των τιμων εκανα το εξης. Πηρα το signal του map sensor και το εδωσα σε ενα microcontroller arduino nano οπου εκει το προγραμματιζω και του αλλαζω την κλιμακα.
Οι τιμες εχουν ως εξης.
Εργοστασιακο tps 0,2volt με κλειστο γκαζι και 4,2volt με 100%
Map sensor 250kpA 0,5volt στα 10kpa και 4,70volt στα 250kpa
Το arduino διαβαζει το 5v σημα απο τον map και το εξαγει τροποποιημενο οπως το εχω προγραμματισει.
Με απλα λογια του λεω να μετατρεψει την κλιμακα 0,5v - 4,7v σε κλιμακα 0,2v - 4,2 v.........Τωρα ο εγκεφαλος βλεπει μια κλιμακα που εχει δηλωμενη ηδη στο tps του ενω η κλιμακα αυτη στην πραγματικοτητα ειναι του map sensor.
Εφτιαξα εναν χαρτη αναφλεξης για τουρμπο χρηση και τωρα μπορω να μειωσω το αβανς οσο θελω ανα 0,1bar πιεσης.
Στην αναμονη ειμαι αυτην τη στιγμη περιμενοντας να ερθει το μεγαλυτερο μπεκ καυσιμου 240cc για να ξεκινησω την ρυθμιση στο προγραμμα.
Αν σε περιπτωση ολο το παραπανω δεν δουλεψει οπως το εχω σχεδιασει εχω ετοιμο εναν standalone αγραφο εγκεφαλο ο οποιος εχει απεριοριστες δυνατοτητες αλλα χρειαζεται στεγανοποιηση και ειναι μεγαλυτερος σε μεγεθος λογω του οτι προοριζεται για αυτοκινητο γιαυτο προτιμησα να ασχοληθω με τον Ezecu.
423961
423964
electron690
21/12/2020, 12:13
423963
lakou636
21/12/2020, 12:16
Μπραβο.
Καιρο ειχα να δω κατι ενδιαφερον....
electron690
23/12/2020, 16:23
Ολοκληρωση σωληνωσεων και τελευταιοι ελεγχοι..
Το επομενο βημα ειναι η κατασκευη του microcontroller για να τροποποιησω το αναλογικο σημα του map sensor οπως εγραψα και πιο πανω.
424093
kostasdirt
25/12/2020, 19:08
Μπράβο για το project! Λατρεύω τέτοια post
electron690
29/12/2020, 15:58
Το arduino φτιαχτηκε και προγραμματιστηκε. Η αναλογικη εξοδος ειναι μια χαρα και βαλαμε μπροστα.
Οι πρωτες δοκιμες στο 0,6 bar εδειξαν 25,5 hp στις 10200 rpm. Το νουμερο ειναι πολυ καλο αν σκεφτει κανεις οτι βγαινει απο 180cc κινητηρα αλλα ο τροπος που αποδιδει δεν μαρεσε. Το πρωτο φουσκωμα ερχεται μετα τις 7500 στροφες και η πιεση σταθεροποιειται στις 8000+ πραγμα που κανει τον κινητηρα ψοφιο κατω απο τις 8000. Ολα αυτα με κοντο σωληνα παροχης αερα. Τα σημαδια δειχνουν οτι η τουρμπινα πεφτει λιγο μεγαλη στα 180cc του κινητηρα αι το κακο ειναι οτι δεν υπαρχει μικροτερη στο εμποριο.
Τις επομενες μερες θα δοκιμασω μια στενωση στην εισαγωγη καυσαεριων της τουρμπινας οπου θα κατασκευασω ενα χωνι που με αυτο θα προσπαθησω να αυξησω την ταχυτητα των καυσαεριων.....
https://www.youtube.com/watch?v=2Tj-sMlqiy0&t=1s
Τις επομενες μερες θα δοκιμασω μια στενωση στην εισαγωγη καυσαεριων της τουρμπινας οπου θα κατασκευασω ενα χωνι που με αυτο θα προσπαθησω να αυξησω την ταχυτητα των καυσαεριων.....
ο νομος βεντουρι! σίγουρα η μικροτερη διαμετρος της εξαγωγης πριν την τουρμπίνα θα αυξήσει την ταχύτητα των καυσαεριων, εάν δεν σε ικανοποιήσει αυτο ψαχνεις φτερωτη εξαγωγης απο Diesel που να ταιριάζει στην τουμπίνα σου, τα πτερύγια της είναι μελετημένα να εκμεταλλεύονται μικροτερο ογκο καυσαεριων.
Υ.Γ. Η αντι για στενωση σε ένα σημείο θα πρότεινα μικρότερη διαμετρο σε ολο το μηκος της σωλήνας, αυτό εκαναν οι ιάπωνες στο gpz750 turbo, έχουν κατα 1/3 περίπου στενεψει σε σχέση με το ατμοσφαιρικό μοντέλο την διατομη στους σωλήνες εξαγωγης μεχρι την τουρμπίνα.
stavrouliasp
29/12/2020, 19:16
Ευχαριστώ που μοιράζεσαι ένα τέτοιο ποστ μαζί μας.
dynagrego
17/02/2021, 07:43
Πολυ ωραιο,ενδιαφερον και καλομελετημενο προτζεκτ,κρατα μας ενημερωμενους οσο μπορεις.
Ισως μια αλλη λιγοτερο πολυπλοκη λυση θα ταν ενα μεταχειρισμενο Power commander V απο καποιο μονοκυλινδρο μαζι με Autotune να κανεις boost based map με πλεονεκτημα ταυτοχρονη διορθωση του afr στη βολτα.
Επισης θαθελα να πω οτι αν και εχεις αρνητικη αποψη για τη χρηση πλενουμ ως αποθηκης πιεσης,δε θα χανες τιποτα να κανεις μια δοκιμη.Ο ογκος που θα χρειαζοσουν θεωρητικα για μονοκυλινδρο θαταν 7 φορες ο κυβισμος,δηλαδη σαν ενα μπουκαλι νερου του 1,5 λιτρου.
https://www.youtube.com/watch?v=XGmT9rvQZ-A
Sotirisxt
30/04/2021, 12:07
Xρονια πολλα και καλη ανασταση.. Θα ηθελα αν μπορουσες εχω παραγγειλει ρυθμιζομενη ηλεκτρονικη ignitech για ΧΤ 600. Λογω των γνωσεων που ειδα οτι εχεις θα ηταν μεγαλη βοηθεια για εμενα να μου την ρυθμιζες, αν μπορεις βεβαια και εννοειται με το αζημιωτο.. Με βοηθαει οτι ειμαστε και πατριωτες απο Λιβαδεια εγω..
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.