PDA

View Full Version : Νέος αναβάτης, καινούργιο μηχανάκι



aris19
03/03/2021, 19:17
Χαιρετώ την παρέα! Σίγουρα οι παλιοί θα έχετε χιλιοσυζητήσει αυτό το θέμα, οπότε όποιος δε βαριέται πάμε άλλη μια φορά να ακούσω γνώμες! Είμαι επίδοξος νέος αναβάτης, τον Ιούλιο κλείνω αισίως τα 30 μου και πέρσι το καλοκαίρι έβγαλα δίπλωμα κατηγορίας Α. Η μόνη μου εμπειρία από οδήγηση μοτοσυκλέτας ήταν τα μαθήματα που έκανα στη σχολή οδηγών. Χωρίς υπερβολή, το πρώτο μηχανάκι που οδήγησα ήταν το GSR 600 του δασκάλου, έκανα 9-10 μαθήματα, έδωσα εξετάσεις και πέρασα. Γενικά δεν με δυσκόλεψε το συγκεκριμένο μηχανάκι στα πλαίσια κίνησης μέσα στην πόλη. Όσον αφορά την οδηγική μου εμπειρία, είχα αυτοκίνητο ως φοιτητής το οποίο έχω ακόμα και έχει 100.000 χιλιόμετρα + οπωσδήποτε 5.000 που έκανα στα μαθήματα οδήγησης με τον πατέρα μου ως πιτσιρικάς. Γενικά "το έχω" με την οδήγηση, έχω κάνει μεγάλα ταξίδια σε εθνική οδό, σε αυτοκινητόδρομους, έχω οδηγήσει χωρίς πρόβλημα ακόμα και μέσα στην Αθήνα και εννοείται η απαραίτητη σπορ οδήγηση σε στροφιλίκι.

Μετά την απαραίτητη εισαγωγή, πάμε στο κυρίως θέμα: Καλώς εχόντων των πραγμάτων σε 2 μήνες θέλω να πάρω μηχανάκι, να φτιάξει λίγο ο καιρός και κάποια στιγμή να χαλαρώσουν τα μέτρα. Το μηχανάκι θα προορίζεται για βόλτες και για καθημερινές μετακινήσεις όταν το επιτρέπει ο καιρός (μένω Θεσσαλονίκη). Είμαι μεταξύ του BMW F900R και του Yamaha MT-09, για τα οποία έχω ακούσει πολύ καλά λόγια. Το BMW το είδα από κοντά, κάθισα πάνω του και γενικά μου άρεσε πάρα πολύ. Τώρα περιμένω να φέρουν και το καινούργιο ΜΤ09 να το δω από κοντά,αν και δεν μου αρέσει τόσο πολύ οπτικά.

Θα ήθελα οι πιο παλιοί να μου πουν τη γνώμη τους και ίσως κάποιες συμβουλές για το ξεκίνημα. Ξέρω ότι η μηχανή είναι τελείως διαφορετικός κόσμος από το αυτοκίνητο, αλλά όπως ανέφερα έχω εμπειρία με δρόμους και έχω έρθει και σε close calls με οδηγούς δικύκλων (ευτυχώς χωρίς ατύχημα), οπότε ξέρω τι πρέπει να προσέξω, τι μαλακίες κάνουν οδηγοί αυτοκινήτων κτλ. Έχω το μυαλό στο κεφάλι μου γενικά και καταλαβαίνω ότι πρέπει σιγά σιγά να μάθω, δεν θα πάρω μεγάλη μηχανή να την ανοίξω από την πρώτη μερά και να σκοτωθώ. Θα μου πει κανείς κοίτα κάτι όπως το Trident, το ΜΤ07 ή το SV650. Το Trident περιμένω να το φέρει (είπε θα το έχει και για test ride), τα άλλα δυο τα είδα και τα απέκλεισα, αφ' ενός μεν γιατι είμαι 1.92 και δεν με βόλεψαν καθόλου, αφ' ετέρου δε δεν έχουν ΤC, ούτε καν ως extra. Θα ήθελα να υπάρχει και το TC ως δικλείδα ασφαλείας σε λάθος που αναπόφευκτα θα κάνω κάποια στιγμή. Επίσης, σκέφτηκα ότι όταν αποκτήσω εμπειρία ίσως να θελήσω περισσότερη δύναμη από τα παραπάνω και για αυτό ανέβηκα σε F900R/MT09, 100-110 άλογα θεωρώ είναι ιδανικά για γυμνό. Περιμένω απόψεις, αν δεν βαρεθείτε να διαβάσετε όλο αυτό το πράγμα :lol:

Shinigami Ryuk
03/03/2021, 19:25
Γενικά "το έχω" με την οδήγηση

:a014::a014::a014:

o_gavros
03/03/2021, 19:39
ρε φιλος, ξεκινάς να μας συστηνεσαι και με το καλημέρα πατάς τα λάθος κουμπιά (του φόρουμ).
Δεν θεωρείς οξύμωρο απο τη μια να λες "το'χω με την οδήγηση" και απ'την άλλη "Ξέρω ότι η μηχανή είναι τελείως διαφορετικός κόσμος από το αυτοκίνητο";
Μετά αφού κάνεις όλα αυτα τα διάφορα άλματα, λες ότι αναγνωρίζεις τη μηδενική σου εμπειρία αλλά διάλεξες πιο "ψωμομένα" μοτορια για όταν το πιάσεις το νόημα.
Δεν κολλάνε ρε συ πολλά απο αυτα που μας γράφεις.
Η οικειότητα είναι αντίστοιχη του ύφους σου, ελπίζω να μη μπερδευτείς και να νομίζεις ότι σου τη λέω, έτσι;

Αν διαβάζεις εδώ, θα δεις ότι γενικά προτείνουμε το πιο σταδιακό μπάσιμο σε κάποιο νούμπι.
Γενικός κανόνας που θα κάνει τα πράγματα ευκολότερα.
Δεν σημαίνει ότι είναι η απόλυτη αλήθεια. Το αν εσύ είσαι νάτσουραλ ταλέντο, δε μπορεί να το ξέρει κανείς μας (ούτε εσύ ακόμα).
Αλλά κάλλιο γαϊδουρόδενε λέει ο θυμόσοφος...


πι.ες: φοβερό άβαταρ!

aris19
03/03/2021, 19:49
Δεν με πειράζει, στην τελική δεν με ξέρεις προσωπικά, μπορεί και να με θεωρείς ηλίθιο. Ο "πρόλογος" δεν είχε σκοπό να περιαυτολογήσω για τις οδηγικές μου ικανότητες, αλλά να κατατοπίσω κάποιον για το που βρίσκομαι όσον αφορά εμπειρία από δρόμους-οδήγηση. Ίσως ήταν περιττή αυτή η φράση, ήθελα να πω ότι γενικά έχω μια κλίση, δεν εννοώ ότι είμαι το ταλέντο επιπέδου Ρόσσι που αδικήθηκα γιατί γεννήθηκα στην Ελλάδα. Εγώ έτσι όπως το βλέπω και με κάτι μικρότερο μπορείς να πάθεις ζημιά αν τα θέλει ο κώλος σου, οπότε θεωρώ ότι μπορείς να ξεκινήσεις με μεγάλο μηχανάκι, με προσοχή και συγκράτηση. Αν και θα προτιμούσα να μην με τρολάρουν (μπορεί κάποιος απλά να πει ότι με βρίσκει λάθος), όλες οι απόψεις είναι καλοδεχούμενες.

AristidisZ
03/03/2021, 19:55
Γενικά "το έχω" με την οδήγηση, έχω οδηγήσει χωρίς πρόβλημα ακόμα και μέσα στην Αθήνα



:a014::a014::a014:

corrected :D

Άρα εμείς που οδηγούμε όλα αυτά τα χρόνια στην Αθήνα είμαστε τουλάχιστον Vatanen / Rossi :p

Συνονόματε, αναμαζώξου λίγο, εντελώς φιλικά στο λέω, δες κάποιο πιο μικρό γυμνό για αρχή (όχι 250 cc, ok) αλλά για να φτάσεις να εκμεταλλευτείς τα 100+ άλογα μιας μηχανής, πιθανότατα θα χρειαστείς 2-3 ζωές...

doctor_john
03/03/2021, 20:04
...έδωσα εξετάσεις (χωρίς λάδωμα, από επαρχία κατάγομαι)...

Αυτό δεν το ήξερα, μη με παρεξηγείς, σοβαρολογώ και δεν έχω κάποιο θέμα :)
Στα κέντρα πληρώνουν, στην επαρχία όχι;

aris19
03/03/2021, 20:07
corrected :D

Άρα εμείς που οδηγούμε όλα αυτά τα χρόνια στην Αθήνα είμαστε τουλάχιστον Vatanen / Rossi :p

Συνονόματε, αναμαζώξου λίγο, εντελώς φιλικά στο λέω, δες κάποιο πιο μικρό γυμνό για αρχή (όχι 250 cc, ok) αλλά για να φτάσεις να εκμεταλλευτείς τα 100+ άλογα μιας μηχανής, πιθανότατα θα χρειαστείς 2-3 ζωές...

Μάλλον ο τρόπος που το διατύπωσα δεν μεταφέρει τον τρόπο σκέψης μου στους υπόλοιπους, ειδικά από τη στιγμή που δεν με ξέρει κάποιος. Για να σχολιάσουν 3 άτομα αυτό μάλλον δίνει λάθος εντύπωση το κείμενό μου. Διευκρίνισα στο προηγούμενο σχόλιο μου τι εννοώ, τα αναφέρω όλα αυτά για να σας κατατοπίσω, θα μπορούσα για παράδειγμα να έχω ένα αμάξι και να ταξιδεύω μόνο Εγνατία, κάτι που δεν θεωρώ ότι σου προσφέρει πολλά. Αυτό που ήθελα να ρωτήσω είναι αν θεωρείτε ότι μπορεί κάποιος με αρκετά μεγάλη εμπειρία οδήγησης αυτοκινήτου να ξεκινήσει με μεγάλο μηχανάκι.


Αυτό δεν το ήξερα, μη με παρεξηγείς, σοβαρολογώ και δεν έχω κάποιο θέμα :)
Στα κέντρα πληρώνουν, στην επαρχία όχι;
Ελπίζω όντως να μην τρολάρεις :p Άλλο ένα περιττό μου σχόλιο που μετά τις αντιδράσεις κατάλαβα ότι έδωσε κακή εντύπωση, για αυτό και το έσβησα. Αφού το πρόλαβες θα σου πω: Μου είχαν μεταφέρει αρκετοί γνωστοί που το έχουν πάθει και οι ίδιοι, ότι σε μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα) υπάρχουν εξεταστές που σε κόβουν ακόμα και όλα σωστά να τα κάνεις, απλά επειδή δε λάδωσες. Για αυτό αν ακούς κατά διαστήματα λένε για αλλαγές στον τρόπο εξετάσεων, ότι θα γίνεται κλήρωση την ίδια μέρα για το ποιοι εξεταστές θα εξετάσουν τον κάθε οδηγό κτλ. Ε δε νομίζω να λένε όλοι την ίδια δικαιολογία επειδή κόβονται. Για να μιλήσω συγκεκριμένα, από Κοζάνη που κατάγομαι δεν έχω ακούσει ποτέ κάτι τέτοιο.

billyka
03/03/2021, 20:08
Εγω καταλαβα οτι το ''Το εχω με την οδηγηση'',εννοουσε οτι εχει εμπειρια απο δρομους,οχι για οδηγικες ικανοτητες.Δεν μου φαινεται υπερβολικο,οταν κιολας ειναι 30 και πιθανον οδηγαει αυτοκινητο απο τα 18-19,στην συμπρωτευουσα κιολας με τους δρομους γυαλι.Απο αυτα που λεει μου φαινεται προσγειωμενος.

billyka
03/03/2021, 20:12
Αυτό που ήθελα να ρωτήσω είναι αν θεωρείτε ότι μπορεί κάποιος με αρκετά μεγάλη εμπειρία οδήγησης αυτοκινήτου να ξεκινήσει με μεγάλο μηχανάκι.

Η οδιγικη εμπειρια σου στους δρομους σιγουρα θα βοηθησει,απο την αποψη οτι ξερεις να κινεισε στους δρομους.Μοτοσυκλετα ομως και αυτοκινητο ειναι τελειως διαφορετικα πραματα.Με το μικρο η αληθεια ειναι εισαι ποιο safe.Αν βεβαια εισαι προσγειωμενος και δεν ''παλαβωσεις'' απο την καυλα της μηχανης ολα γινονται.Σε καποια φαση βεβαια που θα νιωσεις ανετα με την μοτο θα το ''δωσεις'' και εκει ειναι που γινονται τα περισσοτερα ατυχηματα με τις μοτο,οταν νομιζουμε πως το εχουμε.

doctor_john
03/03/2021, 20:12
Μπορείς αν έχεις τόση αυτοσυγκράτηση.
Ακούγεσαι λογικός όμως και αυτό έχει μια επικινδυνότητα μαζί με το νέος οδηγός.

Πως θα στηρίξεις την αυτοσυγκράτηση μετά από 12 μήνες καθημερινής κυκλοφορίας; Θα πρέπει να έχεις λόγους, επαληθευμένους, για τους οποίους
θα παίρνεις αποφάσεις κάθε στιγμή.

Θα πρέπει να ξέρεις με λίγα λόγια πως "δουλεύουν όλα γύρω σου". Άσχετα από τις δικές σου προσλαμβάνουσες και οτιδήποτε έχεις διαμορφώσει ως άποψη.
Η οδηγική σου εμπειρία τώρα είναι αβαντάζ για να εκπαιδευτείς σωστά εξαρχής.

Ποιο λογικό απο το μπορείς κ.λπ. είναι το μπορείς να μάθεις.

Στο θέμα για σχολές οδήγησης (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=158590)θα βρείς πολλές πληροφορίες ;)

sam4g
03/03/2021, 20:17
Την καλησπέρα μου φίλε Άρη. Η άποψη μου είναι ότι δεν θα πρέπει να πάρεις για πρώτη μηχανή μια εκ των δυο που ανέφερες.

Το gsr ίσως σου φάνηκε ευκολακι επειδή είναι τετρακύλινδρο και προφανώς στα μαθήματα οι στροφές του κινητήρα παρέμεναν χαμηλά όποτε δεν είδες τη δύναμη της μηχανής. Το mt έχει ροπή από πολύ χαμηλά όποτε είναι πολύ πιο εύκολο να σε φοβίσει.

Προφανώς δεν είμαι από αυτούς που θεωρούν πως αν πάρεις μια τέτοια μηχανή θα σκοτωθείς. Αλλά να ξέρεις ότι με μια τέτοια μηχανή ως πρώτη επαφή με μοτοσυκλέτα η καμπύλη εκμάθησης ανεβαίνει δραματικά. Με λίγα λόγια θα αργήσεις πολύ περισσότερο να μάθεις να οδηγείς σωστά.

aris19
03/03/2021, 20:24
Η οδιγικη εμπειρια σου στους δρομους σιγουρα θα βοηθησει,απο την αποψη οτι ξερεις να κινεισε στους δρομους.Μοτοσυκλετα ομως και αυτοκινητο ειναι τελειως διαφορετικα πραματα.Με το μικρο η αληθεια ειναι εισαι ποιο safe.Αν βεβαια εισαι προσγειωμενος και δεν ''παλαβωσεις'' απο την καυλα της μηχανης ολα γινονται.Σε καποια φαση βεβαια που θα νιωσεις ανετα με την μοτο θα το ''δωσεις'' και εκει ειναι που γινονται τα περισσοτερα ατυχηματα με τις μοτο,οταν νομιζουμε πως το εχουμε.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο κοιτάω κάτι με TC, να έχω μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση που υπερβώ τα όρια ή κάνω λάθος χωρίς να το θέλω. Το καταλαβαίνω αυτό που λες ότι το κακό γίνεται εκεί που νομίζεις ότι "το έχεις", το έχω παρατηρήσει και με το αυτοκίνητο. Ένας λόγος παραπάνω που θεωρώ ότι θα έχω την υπομονή/αυτοσυγκράτηση και για αυτό έδωσα έμφαση στη μεγάλη εμπειρία από την οδήγηση αυτοκινήτου.


Μπορείς αν έχεις τόση αυτοσυγκράτηση.
Ακούγεσαι λογικός όμως και αυτό έχει μια επικινδυνότητα μαζί με το νέος οδηγός.

Πως θα στηρίξεις την αυτοσυγκράτηση μετά από 12 μήνες καθημερινής κυκλοφορίας; Θα πρέπει να έχεις λόγους, επαληθευμένους, για τους οποίους
θα παίρνεις αποφάσεις κάθε στιγμή.

Θα πρέπει να ξέρεις με λίγα λόγια πως "δουλεύουν όλα γύρω σου". Άσχετα από τις δικές σου προσλαμβάνουσες και οτιδήποτε έχεις διαμορφώσει ως άποψη.
Η οδηγική σου εμπειρία τώρα είναι αβαντάζ για να εκπαιδευτείς σωστά εξαρχής.

Ποιο λογικό απο το μπορείς κ.λπ. είναι το μπορείς να μάθεις.

Στο θέμα για σχολές οδήγησης θα βρείς πολλές πληροφορίες ;)
Γενικά προβληματίζομαι αρκετά. Στην τελική μπορεί να ανέβω στο Trident που θα το έχει για test ride, να χεστώ πάνω μου και να πω δεν είμαι για παραπάνω, θα δείξει. Πάντως με το GSR του δασκάλου δεν είχα θέμα στην οδήγηση στην πόλη.

billyka
03/03/2021, 20:27
Την καλησπέρα μου φίλε Άρη. Η άποψη μου είναι ότι δεν θα πρέπει να πάρεις για πρώτη μηχανή μια εκ των δυο που ανέφερες.

Το gsr ίσως σου φάνηκε ευκολακι επειδή είναι τετρακύλινδρο και προφανώς στα μαθήματα οι στροφές του κινητήρα παρέμεναν χαμηλά όποτε δεν είδες τη δύναμη της μηχανής. Το mt έχει ροπή από πολύ χαμηλά όποτε είναι πολύ πιο εύκολο να σε φοβίσει.

Προφανώς δεν είμαι από αυτούς που θεωρούν πως αν πάρεις μια τέτοια μηχανή θα σκοτωθείς. Αλλά να ξέρεις ότι με μια τέτοια μηχανή ως πρώτη επαφή με μοτοσυκλέτα η καμπύλη εκμάθησης ανεβαίνει δραματικά. Με λίγα λόγια θα αργήσεις πολύ περισσότερο να μάθεις να οδηγείς σωστά.

Ισχυει,δεν ειναι το θεμα μονο ποσα αλογα απιδιδει μια μοτο σαν νουμερο,αλλα που και πως τα αποδιδει.Ενα 2χρονο 250 μοτοκρος για παραδειγμα εχει 45-50 αλογα,μικρο νουμερο,αλλα παει γαμιοντας

aris19
03/03/2021, 20:32
Την καλησπέρα μου φίλε Άρη. Η άποψη μου είναι ότι δεν θα πρέπει να πάρεις για πρώτη μηχανή μια εκ των δυο που ανέφερες.

Το gsr ίσως σου φάνηκε ευκολακι επειδή είναι τετρακύλινδρο και προφανώς στα μαθήματα οι στροφές του κινητήρα παρέμεναν χαμηλά όποτε δεν είδες τη δύναμη της μηχανής. Το mt έχει ροπή από πολύ χαμηλά όποτε είναι πολύ πιο εύκολο να σε φοβίσει.

Προφανώς δεν είμαι από αυτούς που θεωρούν πως αν πάρεις μια τέτοια μηχανή θα σκοτωθείς. Αλλά να ξέρεις ότι με μια τέτοια μηχανή ως πρώτη επαφή με μοτοσυκλέτα η καμπύλη εκμάθησης ανεβαίνει δραματικά. Με λίγα λόγια θα αργήσεις πολύ περισσότερο να μάθεις να οδηγείς σωστά.


Ισχυει,δεν ειναι το θεμα μονο ποσα αλογα απιδιδει μια μοτο σαν νουμερο,αλλα που και πως τα αποδιδει.Ενα 2χρονο 250 μοτοκρος για παραδειγμα εχει 45-50 αλογα,μικρο νουμερο,αλλα παει γαμιοντας
Θα το σκεφτώ παιδιά, σε πρώτη φάση ήθελα να ακούσω γνώμες και σας ευχαριστώ! Ένας συνάδελφος θα πάρει το CB650 σε λίγο καιρό, οπότε θα του ζητήσω να το κάνω και αυτό μια βόλτα να δω. Ξέρω είναι 4κύλινδρο αλλά είναι περίπου στην ίδια δύναμη με αυτά που ανέφερα.

ptc
03/03/2021, 20:49
ΜΤ09 για πρωτη μηχανη οχι με την καμια, δε πα να εχει και ολα τα ηλεκτρονικα του κοσμου. Για το BMW δεν εχω εικονα αλλα λογικα κι αυτο δε θα απεχει τοσο πολυ απ΄το Yamaha.

Γνωμη μου ειναι πως δεν υπαρχει λογος να ξεπερασεις την κατηγορια των 600-700 κυβικων. Το Trident που ειπες οτι σου αρεσε ειναι καλη λυση. Το υψος ειναι οντως ενα θεμα που σου ακυρωνει καποιες επιλογες της μεσαιας κατηγοριας.

BTW, το GSR στην πολη που το οδηγησες (δλδ σε χαμηλες-μεσαιες στροφες) ειναι πιο ψωφιο απο τα Trident / MT07 / SV650, κτλ. Με αυτο εδωσα κι εγω διπλωμα και το αγορασα αργοτερα (ως δευτερη μηχανη). Μη ξεγελας τον εαυτο σου και σκεφτεσαι οτι οδηγουσες μηχανη με 100 αλογα (αρα ποσο διαφορετικο να ειναι ενα ΜΤ09 ρε παιδακι μου). Το τετρακυλινδρο ειναι αλλη περιπτωση, τα εχει καλα κρυμμενα τα αλογα ψηλα και μεχρι εκει ειναι γατακι.

billyka
03/03/2021, 20:52
το 4κυλινδρο θα τα βγαζει τα αλογα του ποιο ψηλα και χαμηλα θα ειναι ''ψοφιο'' το δικυλινδρο θα ειναι ποιο ροπατο απο ποιο χαμηλα και ψηλα θα πεφτει.Οπως ειπα και ποιο πριν,αν εισαι συνεσταλμενος ολα γινονται.Αλλα πως να γινεις αγιος με τοσες λιχουδιες?:D

psychoboy
03/03/2021, 20:55
Πρώτο μηχανάκι στην κατηγορία 10κ δέν είναι κακή ιδέα,ειναι υπερβολικά κακή ιδέα απ οτι πλεύρα και να το δείς.
Αφήνω απ έξω τα νούμερα δύναμης.Πώς ξέρεις οτι δεν είσαι απ αυτούς που γουστάρουν να ανοιγούν το γκάζι?Αφού δεν έχεις οδηγήσει ποτέ..
Πώς ξέρεις οτι αυτή η κατηγορία που διάλεξες σου ταιριάζει?Υπάρχει η πιθανότητα να βρεθείς με ένα μηχανάκι των 10.000,με γρατζουνιές,που θα το φοβάσαι
ΚΑΙ δεν θα το γουστάρεις..
Πρίν 10 χρόνια πήρα το πρώτο δικό μου μηχανάκι..Κ είχα πει δεν θα πάρω ποτε κατι να τρέχω και δεν θα πάρω ποτε 1000..μάντεψε τι έχω..SS1000 αλλα ήρθα εδω σιγά σιγά.
Πάρε ενα μεταχειρισμένο σε χαμηλό budget εκει στα 50 άλογα να δείς τι σου αρέσει,τι θες και μετα όλα σιγά σιγα θα βρουν τον δρόμο τους.

νεοσσός
03/03/2021, 21:00
...
Αυτό που ήθελα να ρωτήσω είναι αν θεωρείτε ότι μπορεί κάποιος με αρκετά μεγάλη εμπειρία οδήγησης αυτοκινήτου να ξεκινήσει με μεγάλο μηχανάκι.
...
Η εμπειρία στην οδήγηση αυτοκινήτου θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς καλύτερα πολλές καταστάσεις, αλλά δεν είναι αρκετή για να σου παρέχει αρκετή ασφάλεια στην οδήγηση μοτοσυκλέτας.

Οι μοτοσυκλέτες που ανέφερες δεν ενδείκνυνται για πρώτες. Υπάρχουν πολλά μοντέλα με χαμηλότερη ισχύ, που θα σου παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια τα πρώτα χρόνια και θα σε βοηθήσουν να μάθεις ευκολότερα τη δυναμική της μοτοσυκλέτας. Διαφορετικά θα προσπαθείς απλώς να διαχειριστείς την περίσσεια ισχύος και θα κινδυνεύεις από αυτή στο άνοιγμα, αλλά και το κλείσιμο του γκαζιού.

Μη νομίζεις ότι τα 650άρια και 700άρια δικύλινδρα έχουν ισχύ που θα βαρεθείς πάνω στο χρόνο. Για το ύψος σου δες και το Tracer 700 και το V-Strom, αν και το τελευταίο είναι κάπως βαρύ για πρώτο.

billyka
03/03/2021, 21:02
δεν θα πάρω ποτε 1000..μάντεψε τι έχω..SS1000 αλλα ήρθα εδω σιγά σιγά.

Αυτο ελεγα και γω!:D ''Πιστας?Οχι ρε με τιποτα!Τι να το κανω το πιστας?'' :p
Αλλα στα 34 το πηρα,εχοντας εμπειρια με μοτο απο τα 15 μου,εχοντας οδηγησει πολλα μοτο διαφορων κατηγοριων,χωρις να ειναι βεβαια ολα αυτα που οδηγησα δικα μου.Η αληθεια ειναι οτι η πρωτη επιλογη που σκεφτηκα για νεο οδηγο,που εχει κυβικα και ροπη αλλα οχι αλογα,ειναι το μπεστ σελλερ της ελλαδας,Yamaha Xt 600.Θα το φχαριστηθει,οταν το βαρεθει το δινει πανευκολα και παει παρακατω

aris19
03/03/2021, 21:03
Αλλα πως να γινεις αγιος με τοσες λιχουδιες?:D
Xαχαχα αυτό θα μου πεις!


Πρώτο μηχανάκι στην κατηγορία 10κ δέν είναι κακή ιδέα,ειναι υπερβολικά κακή ιδέα απ οτι πλεύρα και να το δείς.
Αφήνω απ έξω τα νούμερα δύναμης.Πώς ξέρεις οτι δεν είσαι απ αυτούς που γουστάρουν να ανοιγούν το γκάζι?Αφού δεν έχεις οδηγήσει ποτέ..
Πώς ξέρεις οτι αυτή η κατηγορία που διάλεξες σου ταιριάζει?Υπάρχει η πιθανότητα να βρεθείς με ένα μηχανάκι των 10.000,με γρατζουνιές,που θα το φοβάσαι
ΚΑΙ δεν θα το γουστάρεις..
Πρίν 10 χρόνια πήρα το πρώτο δικό μου μηχανάκι..Κ είχα πει δεν θα πάρω ποτε κατι να τρέχω και δεν θα πάρω ποτε 1000..μάντεψε τι έχω..SS1000 αλλα ήρθα εδω σιγά σιγά.
Πάρε ενα μεταχειρισμένο σε χαμηλό budget εκει στα 50 άλογα να δείς τι σου αρέσει,τι θες και μετα όλα σιγά σιγα θα βρουν τον δρόμο τους.
Τhe struggle! Ο λόγος που δεν έθεσα το θέμα μεταχειρισμένου είναι η έλλειψη εμπειρίας και η απουσία TC ακόμα και ABS σε μοντέλα που ήταν διαθέσιμο, καθώς δεν ήταν υποχρεωτικό τότε και ανέβαζε την τιμή. Γιατί είμαι σίγουρος ότι παρά την αυτοσυγκράτηση κάποια στιγμή θα κάνω λάθος και εκεί μπορεί να με σώσουν τα ηλεκτρονικά. Σε μεγάλη μαλακία έτσι και αλλιώς ακόμα και με τα 50 άλογα θα πάθεις ζημιά και εκεί δεν σε νοιάζει το κόστος της μηχανής. Κατά τ' άλλα συμφωνώ με αυτά που λες, θα το σκεφτώ αν βρω και κάποιο καλό μεταχειρισμένο! Ευχαριστώ!

Η εμπειρία στην οδήγηση αυτοκινήτου θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς καλύτερα πολλές καταστάσεις, αλλά δεν είναι αρκετή για να σου παρέχει αρκετή ασφάλεια στην οδήγηση μοτοσυκλέτας.

Οι μοτοσυκλέτες που ανέφερες δεν ενδείκνυνται για πρώτες. Υπάρχουν πολλά μοντέλα με χαμηλότερη ισχύ, που θα σου παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια τα πρώτα χρόνια και θα σε βοηθήσουν να μάθεις ευκολότερα τη δυναμική της μοτοσυκλέτας. Διαφορετικά θα προσπαθείς απλώς να διαχειριστείς την περίσσεια ισχύος και θα κινδυνεύεις από αυτή στο άνοιγμα, αλλά και το κλείσιμο του γκαζιού.

Μη νομίζεις ότι τα 650άρια και 700άρια δικύλινδρα έχουν ισχύ που θα βαρεθείς πάνω στο χρόνο. Για το ύψος σου δες και το Tracer 700 και το V-Strom, αν και το τελευταίο είναι κάπως βαρύ για πρώτο.Σε πρώτη φάση θα ήθελα κάτι σε γυμνό η αλήθεια είναι για μπορώ να ευχαριστηθώ περισσότερο διαδρομές με στροφιλίκι, όταν με το καλό αποκτήσω περισσότερη εμπειρία! Μετά από κάποια χρόνια ίσως το γυρίσω σε on-off!

νεοσσός
03/03/2021, 21:04
...
Η αληθεια ειναι οτι η πρωτη επιλογη που σκεφτηκα για νεο οδηγο,που εχει κυβικα και ροπη αλλα οχι αλογα,ειναι το μπεστ σελλερ της ελλαδας,Yamaha Xt 600.Θα το φχαριστηθει,οταν το βαρεθει το δινει πανευκολα και παει παρακατω

Το XT είναι καλή περίπτωση για το ύψος του, αλλά δεν έχει ABS.

doctor_john
03/03/2021, 21:10
Το XT είναι καλή περίπτωση πατίνι για το ύψος του, αλλά δεν έχει ABS.

1,92; χαιρετισμούς...

sam4g
03/03/2021, 21:13
Το XT είναι καλή περίπτωση για το ύψος του, αλλά δεν έχει ABS.

:bawl: Τι να το κάνει το ABS το XT;;; Έτσι κι αλλιως τα φρένα δεν πιάνουν :bawl:

billyka
03/03/2021, 21:14
Βασικα για το 1.92 που λεει μονο τετοια μηχανακια ειναι για το υψος του και τιποτα adventure στυλ

billyka
03/03/2021, 21:15
1,92; χαιρετισμούς...

ναι δεν ειναι και το ποιο ψηλο μηχανακι το ΧΤ αλλα σε σχεση με στρητ ειναι και ποιο ορθια θεση οδηγησης

billyka
03/03/2021, 21:15
:bawl: Τι να το κάνει το ABS το XT;;; Έτσι κι αλλιως τα φρένα δεν πιάνουν :bawl:

Μα γιατι το λες αυτο?Ειδικα πισω εχει φρεναρες τοσο καλες που η μαμα γιαμαχα ειπε να τα βαλει και στο ΤΔΜ χαχαχαχα

aris19
03/03/2021, 21:17
Είναι και το θέμα με το ύψος, στο τέλος με βλέπω απλά να μαζεύω χρήματα και να παίρνω καινούργιο αμάξι :lol:

billyka
03/03/2021, 21:18
Οσο συζηταμε,τοσο αναιρω τις πρωτες μου σκεψεις και κουβεντες..Το ποιο ιδανικο για αρχαριο ειναι το μπουσα:lol:

aris19
03/03/2021, 21:19
Οσο συζηταμε,τοσο αναιρω τις πρωτες μου σκεψεις και κουβεντες..Το ποιο ιδανικο για αρχαριο ειναι το μπουσα:lol:

Turbo busa!!

patsavour
03/03/2021, 21:20
Ξεκινα μ ενα χοντα 500 να μαθεις ,και μετα απο κανα χρονο,ή και λιγο παραπανω ανεβα.Χοντα ειναι δεν θα χασεις πολλα.Ασε που μπορει και να σ αρεσει και να το κρατησεις γιατι ειναι μηχανακι πασπαρτού.

billyka
03/03/2021, 21:22
Είναι και το θέμα με το ύψος, στο τέλος με βλέπω απλά να μαζεύω χρήματα και να παίρνω καινούργιο αμάξι :lol:

Ειμαι 1.87, μια 5αρα ποιο κοντος απο σενα.Οταν εκατσα στο ΧΤ και ακομα καλυτερα σε XR(λιγο ποιο ψηλο) μου αρεσε πολυ!Μην απογοητευσε.Ενα 600 4κυλινδρο ειναι καλο.Χαμηλα αν ανοιξεις γκαζι δεν θα σε σβαρνισει και ψηλα οταν πας εχει γκαζι να γουσταρεις.Αφου σου αρεσε οδηγικα το GSR κοιτα σε αυτην την κατηγορια των 4κυλινδρων 600.:)

gior-gos
03/03/2021, 21:23
Περιμένω απόψεις

Μπορείς να αντιστρέψεις το ερώτημα και να απαντήσεις μόνος σου.
Κάποιος 30 χρονών με εμπειρία μόνο στις μηχανές και καθόλου με αυτοκίνητο, θέλει να πάρει το πρώτο του αυτοκίνητο. Τι θα τον συμβούλευες ν αγοράσει; Ένα αυτοκίνητο με 70 άλογα ή με 300; Ρητορικό το ερώτημα, δε χρειάζεται να απαντήσεις· μόνο στον εαυτό σου ίσως.
Όσο ενδείκνυται ή αντενδείκνυται ένα αυτοκίνητο 300 hp για αρχάριο οδηγό αυτοκινήτου, άλλο τόσο ενδείκνυται ή αντενδείκνυται ο πύραυλος F900R για αρχάριο οδηγό μοτοσικλέτας.
Απο κει και πέρα υπάρχουν πολλά λογικοφανή επιχειρήματα για να αγοράσει κάποιος άπειρος ένα δυνατό εργαλείο (έχω εμπειρία στο δρόμο, έχω το μυαλό στο κεφάλι μου και πολλά άλλα).
Η ουσία είναι μία· η καύλα. Οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) έτσι αγοράσαμε. Όμως - μην κοροϊδευόμαστε - δυνατό όχημα με μή εξοικειωμένο οδηγό αφαιρεί πόντους ασφαλείας.

:beer:

billyka
03/03/2021, 21:23
Turbo busa!!

Ετσι!Ολα τα αλλα ειναι χαρχαλια

aris19
03/03/2021, 21:39
Μπορείς να αντιστρέψεις το ερώτημα και να απαντήσεις μόνος σου.
Κάποιος 30 χρονών με εμπειρία μόνο στις μηχανές και καθόλου με αυτοκίνητο, θέλει να πάρει το πρώτο του αυτοκίνητο. Τι θα τον συμβούλευες ν αγοράσει; Ένα αυτοκίνητο με 70 άλογα ή με 300; Ρητορικό το ερώτημα, δε χρειάζεται να απαντήσεις· μόνο στον εαυτό σου ίσως.
Όσο ενδείκνυται ή αντενδείκνυται ένα αυτοκίνητο 300 hp για αρχάριο οδηγό αυτοκινήτου, άλλο τόσο ενδείκνυται ή αντενδείκνυται ο πύραυλος F900R για αρχάριο οδηγό μοτοσικλέτας.
Απο κει και πέρα υπάρχουν πολλά λογικοφανή επιχειρήματα για να αγοράσει κάποιος άπειρος ένα δυνατό εργαλείο (έχω εμπειρία στο δρόμο, έχω το μυαλό στο κεφάλι μου και πολλά άλλα).
Η ουσία είναι μία· η καύλα. Οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) έτσι αγοράσαμε. Όμως - μην κοροϊδευόμαστε - δυνατό όχημα με μή εξοικειωμένο οδηγό αφαιρεί πόντους ασφαλείας.

:beer:
Καταλαβαίνω πως το θέτεις, για εμένα μετράει πολύ η εμπειρία στο δρόμο -ως οδηγός προφανώς- και για αυτό έδωσα έμφαση. Ήμουν από τους τυχερούς που είχα αμάξι από πρώτο έτος φοιτητής, όπως ανέφερα έχω έρθει και 3-4 φορές σε close calls με δίκυκλα που σε όλες τις περιπτώσεις αυτοί πήγαν να το προκαλέσουν και θεωρώ ότι και κάποιος τρίτος αν έβλεπε τα περιστατικά θα συμφωνούσε. Όπως και να 'χει, δεν ψάχνω επιβεβαίωση, αυτό που θέλω να πω είναι ότι έχω δει και ως οδηγός αυτοκινήτου πράγματα που πρέπει να προσέχω/δεν πρέπει να κάνω όταν θα οδηγώ μηχανή, έχω δει ατοπήματα άλλων οδηγών όπως το να φεύγουν ακόμα και με 3-4 δευτερόλεπτα κόκκινο κτλ. Στο θέμα της ασφάλειας σε περίπτωση ατυχήματος είσαι πολύ πιο εκτεθειμένος με τη μηχανή, οπότε αν το βάλουμε αυτό στην άκρη στο αντίστροφο ερώτημα θα απαντούσα όπως έθεσα το δικό μου: Ότι με προσοχή και με αυτοσυγκράτηση μπορείς να ξεκινήσεις πχ με ένα Golf GTI εφ' όσον έχεις μεγάλη εμπειρία στους δρόμους. Όσον αφορά τον έλεγχο του γκαζιού έχεις δίκιο, αλλά και εκεί θεωρώ ότι αν είσαι τελείως αλλού, ακόμα και με μηχανάκι με 40-50 άλογα θα την κάνεις τη βλακεία. Αχ αυτή η καύλα :evil: Ευχαριστώ πάντως για την απάντηση!


Ειμαι 1.87, μια 5αρα ποιο κοντος απο σενα.Οταν εκατσα στο ΧΤ και ακομα καλυτερα σε XR(λιγο ποιο ψηλο) μου αρεσε πολυ!Μην απογοητευσε.Ενα 600 4κυλινδρο ειναι καλο.Χαμηλα αν ανοιξεις γκαζι δεν θα σε σβαρνισει και ψηλα οταν πας εχει γκαζι να γουσταρεις.Αφου σου αρεσε οδηγικα το GSR κοιτα σε αυτην την κατηγορια των 4κυλινδρων 600.:) Συνάδελφος ενός φίλου μου έχει ένα XT, θα μιλήσω μήπως μπορέσω έστω να κάτσω πάνω του για να το δω!


Ετσι!Ολα τα αλλα ειναι χαρχαλια
:lol: :lol: :lol:

psychoboy
03/03/2021, 21:44
Αμα θές να την κάνεις την χαζομάρα σου θα την κάνεις ο,τι και να έχεις.
Επίσης μην νομίζεις οτι τα ηλεκτρονικά σε σώζουν και με αυτά πέφτεις απλα δυσκολότερα.
Για εμένα κοίτα κάτι σε xtx660,aprilia pegaso 660strada η trail bmw GS650 DAKAR ..

kostaskk
03/03/2021, 21:58
Όταν πεταχτεί ο σκύλος,γάτα,ταξί,μπάλα,παπί,τριαξονικο από στενό,φανάρι,στοπ και τσαρουχωσεις τα φρένα και αρχίσει να γληστραει ο μπροστινός τροχός και πηγαίνεις για μετοπικη με σταθμευμένο με 80km/h η συγκρούστ
εις με αυτό που πετάχτηκε και η μηχανή πηγαίνει ανεξέλεγκτη
τότε θα φανεί αν το έχεις με την οδηγιση. Όπως και όταν αρχίσει το tank slaping,όταν περάσεις πάνω από λάδια η νερά,πάγο,λακούβες,ανωμαλίες του δρόμου,όταν θα κάνει άλμα η σούζα η μπαντια χωρίς να το θες, όταν γληστρισει το πίσω η το εμπρός λάστιχο όταν είσαι υπό κληση,όταν θα φας γλάρο,η Περιστέρι η μπαμπουρα στο κεφαλι, στήθος η στο μάτι με 100km/h, όταν θα πάθεις λάστιχο η μηχανική βλάβη και πολλά άλλα,. Οι πιθανότητες είναι άπειρες, και η εμπειρία που χρειάζεται,καμιά σχέση με αυτοκίνητο,δεν είναι τυχαίο που υπάρχουν 50cc,125cc,250cc,400,600,800,900,1000,1300cc το σωστό είναι να αρχίσεις από 50cc και όσο ανεβαίνει η εμπειρία τα χιλιόμετρα και τα χρόνια να ανεβαίνεις κυβικα

Και αν πέσεις κάτω η τρακάρεις έστω με 50km/h δεν έχει ούτε λαμαρίνες,ούτε αερόσακους,ούτε ζώνες,. Αφήνεις το δέρμα σου στην άσφαλτο η εγκαύματα,σπας κόκκαλα,χάνεις άκρα,κόβεσαι στην μέση αν βρεις κολόνα πασαλο με λίγο περισσότερα χιλιόμετρα,και πάντα μπορεί να σε πατισει κάποιος άλλος που έρχεται από πίσω η είναι στο αντίθετο ρευμα

Volpad
03/03/2021, 22:06
Να πάρεις ένα kle 500 η κάτι τέτοιο τέλος πάντων, να σου πέσει και μερικές φορές και να μη σε νοιάζει, να το κρατήσεις κανα χρονο και μετά, πάρε ότι θες καινούριο.

Κατ αρχάς, όπως έχω πει πολλές φορές, η μοτοσυκλετα δεν είναι σα το αμάξι. Δεδομένου του ότι δεν έχεις εμπειρία στους 2 τροχούς, δεν είναι δυνατόν να ξέρεις τι θέλεις.
Τωρα σου αρέσουν τα γυμνα, και μετά από 6 μήνες συμβίωσης με ένα, μπορεί να ανακαλύψεις ότι δεν σε βολεύουν και θες ανεμοκαλυψη ή πιο σκυφτή θέση οδήγησης ή πιο όρθια θέση οδήγησης, θες ροπή χαμηλά ή αντίστοιχα ψηλά, κλπ.
Μην πάρεις μηχανάκι 10κ για πρώτο. Πάρε ένα φτηνό, κράτα το 1 χρόνο ώστε να διαμορφώσεις αποψη και μετά το ξανασυζητάμε.

Shinigami Ryuk
03/03/2021, 22:10
Επειδη αναφερεις συνεχεια την εμπειρια στον δρομο.Οταν καβαλησεις θα δεις τον κοσμο με διαφορετικο ματι,θα συνειδητοποιησεις οτι τελικα δεν ειχες και τοση εμπειρια απο τους δρομους.Ακου τους υπολοιπους που σου λενε να πας σε κατι πιο ηρεμο,κατι ξερουν.

ΤάκηςΜπ
03/03/2021, 22:22
Εγώ θα το πάω πιο χαλαρά απ'τα παιδιά. Σκέψου το λογικά. Παίρνεις ένα μηχανάκι 9-10κ και στον πρώτο μήνα το ρίχνεις κάτω 2 φορές, χωρίς να πάθεις ούτε γρατζουνιά. Και θα στενοχωρηθείς πολύ και θα βάλεις το χέρι κι άλλο στην τσέπη, ανάλογα με το τι θα'χεις σπάσει. Δυστυχώς, δεν είμαστε σαν την Αμερική που έχουν τεράστιους δρόμους και μεγάλες αποστάσεις, που και εμπνέουν, αλλά και διευκολύνουν την συναναστροφή με μεγάλες μηχανές. Και όπως είπαν και παραπάνω, τους βλέπεις όλους να ξεκινάνε με 600άρια μίνιμουμ 100 αλόγων, που ναι μεν είναι σκυλιά του πολέμου, αλλά κάτω από συγκεκριμένες στροφές είναι πολύ νωχελικά. Γενικά, εγώ πάντα προτείνω φθηνό μεταχειρισμένο σε νέους οδηγούς. Δεν θέλω όμως να σου προτείνω κάποιο μοντέλο απ'το κεφάλι μου. Εκ των δύο που κοιτάς, θα επέλεγα το bmw επειδή το θεωρώ πανέμορφο, αλλά εννοείται και το mt είναι υπερπλήρες, και έχει και πολύ μεγάλο community.

o_gavros
03/03/2021, 22:23
Όταν πεταχτεί ο σκύλος,γάτα,ταξί,μπάλα,παπί,τριαξονικο από στενό,φανάρι,στοπ και τσαρουχωσεις τα φρένα και αρχίσει να γληστραει ο μπροστινός τροχός και πηγαίνεις για μετοπικη με σταθμευμένο με 80km/h η συγκρούστ
εις με αυτό που πετάχτηκε και η μηχανή πηγαίνει ανεξέλεγκτη
τότε θα φανεί αν το έχεις με την οδηγιση. Όπως και όταν αρχίσει το tank slaping,όταν περάσεις πάνω από λάδια η νερά,πάγο,λακούβες,ανωμαλίες του δρόμου,όταν θα κάνει άλμα η σούζα η μπαντια χωρίς να το θες, όταν γληστρισει το πίσω η το εμπρός λάστιχο όταν είσαι υπό κληση,όταν θα φας γλάρο,η Περιστέρι η μπαμπουρα στο κεφαλι, στήθος η στο μάτι με 100km/h, όταν θα πάθεις λάστιχο η μηχανική βλάβη και πολλά άλλα,. Οι πιθανότητες είναι άπειρες, και η εμπειρία που χρειάζεται,καμιά σχέση με αυτοκίνητο,δεν είναι τυχαίο που υπάρχουν 50cc,125cc,250cc,400,600,800,900,1000,1300cc το σωστό είναι να αρχίσεις από 50cc και όσο ανεβαίνει η εμπειρία τα χιλιόμετρα και τα χρόνια να ανεβαίνεις κυβικα

Και αν πέσεις κάτω η τρακάρεις έστω με 50km/h δεν έχει ούτε λαμαρίνες,ούτε αερόσακους,ούτε ζώνες,. Αφήνεις το δέρμα σου στην άσφαλτο η εγκαύματα,σπας κόκκαλα,χάνεις άκρα,κόβεσαι στην μέση αν βρεις κολόνα πασαλο με λίγο περισσότερα χιλιόμετρα,και πάντα μπορεί να σε πατισει κάποιος άλλος που έρχεται από πίσω η είναι στο αντίθετο ρευμα

Με το συμπαθείο αλλά εμένα απόψεις σαν την παραπάνω δεν μου αρέσει να δίνονται σε νουμπιζ.
Η τρομολαγνια και ο εκφοβισμός δε νομίζω πως βοηθάει.
Όχι ότι δεν ειναι πιθανά σενάρια,αλλά το παραεκανες ζοφερό για να περάσεις το νόημα σου.

kostaskk
03/03/2021, 22:31
Επίσης θέση σώματος, θέση και πίεση πόδιων σε μαρσπιε και ντεπόζιτο,πίεση σφιξημο χεριών στο τιμόνι, όλα αυτά παίζουν ρόλο,απαιτούν εμπειρία και ανάλογες ρυθμίσεις ανάλογα την κατάσταση,συνθήκες, συμβάν, αλλιώς έχει πτώση, περιφερειακή όραση, που και πως κοιτάς παίζουν ρόλο, πχ ένας νέος οδηγός τείνει να κοιτάει κολημενος προς τον κυνδινο αν βρεθεί σε πορεία σύγκρουσης με κάτι, και στην μοτό όπου κοιτάς εκεί πας, και πολλά ακόμα,. Το αυτοκίνητο είναι ένας κουβάς με καναπέ που απλά κάθεσαι,καπνίζεις,βλέπεις κινητό πηγαίνοντας ευθεία χωρίς κινήσεις η ιδιαίτερο χειρισμό,έννοιες,σκέψεις, και όλα καλα

motojojo
03/03/2021, 22:34
Με 600-700 κυβικά μαξ βγάζεις ότι γουστα θες. Αποδίδουν από 50 μέχρι 100 ίππους. Κινείσαι στην πόλη, φορτώνεις/ταξιδευεις, οργώνεις/ξεμπαζώνεις.
Από εκεί και πάνω αρχίζουν οι υπερβολές. Για να πάς τόσο ψηλά χωρίς "εμπειρία" τότε πρέπει να έχεις ματαιοδοξία ή/και χρήμα για πέταμα.

Αν σου αρέσει το ΜΤ09 ή το F900 go for it. Δικά σου τα φράγκα. 30 χρονών μαντράχαλος θα πρέπει να σου κόβει λίγο για το τι θες και που βρίσκεσαι.
Δεν είμαι απόλυτος στο ότι είναι επικίνδυνα, θεωρώ πως εκτός κάποιων εξαιρέσεων οι καινουργιες μηχανες δεν είναι τόσο επικίνδυνες όσο ήταν κάποτε.
Αν είναι πάνω από τις δυνατότητες σου ή θα πηγαίνεις κότα ή θα σκοτωθείς. Από σένα εξαρτάται. Το πρώτο δεν ειναι κακό γι'αυτό και δεν είμαι κατηγορηματικά αντίθετος αλλά δεν είμαι και υπέρ για το λόγο που είπα πιο πάνω.

Εβαλες μια προυποθεση για αρχή, ότι θες γυμνό. Τι χρήση σκοπεύεις να του κάνεις? Μάλλον μεταξύ δικύλινδρου και τετρακύλινδρου νομίζω θες να κινηθεις.

Στη θέση σου θα κοίταζα και το CB650RS. Δεν ξέρω αν ταιριάζει στο σωματοτυπο σου, αλλά:
Τετρακύλινδρο, 90 αλογα, υποθέτω ροπάτο όσο πρέπει χαμηλά, ξέσπασμα ψηλά, με όλα τα μπλιμπλίκια που θες (δεν θυμαμαι αν εχει TC) και καινουργιο κάτω από τα 10Κ.

aris19
03/03/2021, 22:58
Άγνοια κινδύνου δεν έχω και πιστέψτε με καταλαβαίνω ότι είναι αρκετά διαφορετικό όχημα από αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι ότι πέρα από αυτά που είπα μέχρι τώρα δεν έχω κάτι επιπλέον να αντιτάξω, απλά θεωρώ ότι με προσοχή στην πόλη και σταδιακή εξάσκηση σε άδειους δρόμους είναι εφικτό, για αυτό είπα να ζητήσω και γνώμες άλλων αναβατών! Έτσι και αλλιώς δεν είνα για τώρα-τώρα, οπότε θα το σκεφτώ περισσότερο!


Με 600-700 κυβικά μαξ βγάζεις ότι γουστα θες. Αποδίδουν από 50 μέχρι 100 ίππους. Κινείσαι στην πόλη, φορτώνεις/ταξιδευεις, οργώνεις/ξεμπαζώνεις.
Από εκεί και πάνω αρχίζουν οι υπερβολές. Για να πάς τόσο ψηλά χωρίς "εμπειρία" τότε πρέπει να έχεις ματαιοδοξία ή/και χρήμα για πέταμα.

Αν σου αρέσει το ΜΤ09 ή το F900 go for it. Δικά σου τα φράγκα. 30 χρονών μαντράχαλος θα πρέπει να σου κόβει λίγο για το τι θες και που βρίσκεσαι.
Δεν είμαι απόλυτος στο ότι είναι επικίνδυνα, θεωρώ πως εκτός κάποιων εξαιρέσεων οι καινουργιες μηχανες δεν είναι τόσο επικίνδυνες όσο ήταν κάποτε.
Αν είναι πάνω από τις δυνατότητες σου ή θα πηγαίνεις κότα ή θα σκοτωθείς. Από σένα εξαρτάται. Το πρώτο δεν ειναι κακό γι'αυτό και δεν είμαι κατηγορηματικά αντίθετος αλλά δεν είμαι και υπέρ για το λόγο που είπα πιο πάνω.

Εβαλες μια προυποθεση για αρχή, ότι θες γυμνό. Τι χρήση σκοπεύεις να του κάνεις? Μάλλον μεταξύ δικύλινδρου και τετρακύλινδρου νομίζω θες να κινηθεις.

Στη θέση σου θα κοίταζα και το CB650RS. Δεν ξέρω αν ταιριάζει στο σωματοτυπο σου, αλλά:
Τετρακύλινδρο, 90 αλογα, υποθέτω ροπάτο όσο πρέπει χαμηλά, ξέσπασμα ψηλά, με όλα τα μπλιμπλίκια που θες (δεν θυμαμαι αν εχει TC) και καινουργιο κάτω από τα 10Κ.
Το είχα αναφέρει αλλά με τόσα ποστ μάλλον ξέφυγε κατά την ανάγνωση. Το θέλω κυρίως για βόλτες-ημερήσιες εκδρομές σε πρώτη φάση και στην πορεία με απόκτηση εμπειρίας και κατάλληλου εξοπλισμού γιατί όχι και κάνα ταξιδάκι; Όταν το επιτρέπει ο καιρός θα το χρησιμοποιώ και για καθημερινές μετακινήσεις αλλά δεν θα είναι το κύριο μεταφορικό μέσο. Αν για παράδειγμα βρέχει ή εχει σκατόκαιρο θα χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο. Για οπωσδήποτε κανα 6μηνο σίγουρα θα πηγαίνω σαν κότα πάντως! :p

kostaskk
03/03/2021, 23:51
Εκτός την τύχη είναι και στο άτομο, νοοτροπία,σκέψη,εγκέφαλο,συντονισμό, κατανόηση, εγρήγορση κτλ.αν πάρεις 1000 αρχάριος και πηγαίνεις με τα 40-50 max πάντα και παντού(απίθανο σενάριο) και με πολύ απαλά ανοίγματα γκαζιού,και φρένα,και προσοχή στον δρόμο μοιαλο συνέχεια στην οδηγιση,και το έχεις Κάπος και το κάνεις για ένα χρόνο, όλα θα πάνε καλά πιθανοτατα(εκτός αν δεν το έχεις με τον χειρισμό τόσου βάρους και πέσουν 180κιλα στο γόνατο η τον αστράγαλο από 1,5 μέτρο) τον δεύτερο μέχρι 80, τον άλλο 100 κτλ. Και πάντα νορμάλ προσεκτική οδηγιση χωρίς καγκουριες,απότομα ανοίγματα γκαζιού,πάντες,σουζες,Έντο,αν δεν πέσεις σε καμία λακούβα και το χέρι σου ανοίξει καταλάθος λίγα χιλιοστά το γκάζι εξαπολειωντας 150 άλογα σε μισό δευτερόλεπτο όλα θα πάνε καλά.
Και αυτά αν κάνεις 20.000 30.000 χιλιόμετρα τον χρόνο ώστε να ανέβεις στα 100km/h σε 3 χρόνια,Με 500,1000,5000 τον χρονο δεν αποκτάς σοβαρή εμπειρία. Το κακό αρχίζει οταν ξεκινάει το τρέξιμο και τα ανοιγματα.

Μερικοί είναι ακατάλληλοι ακόμα και για παπί.. έχω δει άσχετο με ίσως λίγο μικρότερη η ιδια εμπειρία από αυτή του διπλώματος να σηκώνει σουζα καταλάθος το 110cc παπί μου να τρομάζει και να ανοίγει τέρμα το γκάζι η είχε λάθος θέση χεριού,0 ελενχο γκαζιού και να τρωει καπάκι δίπλα σε σταθμευμένο, πρόλαβα να του φωναξω κλείσε το γκάζι σε όλη τη διαδικασία,

άλλος ελάχιστα λιγότερο ασχετος σε ανηφορική στροφή με έριξε γιατί σηκώθηκε ελάχιστα η εμπρός ροδα. Άλλος με 2-3-4χρόνια οδηγιση πάπι με έριξε σε κατηφορική στροφή γιατί μπήκε πολύ πλαγιασμενος,και με πατιμενο μπροστινό φρένο. Φαντάσου τι θα γινόταν αν αυτοί δεν είχαν 8 άλογα να διαχειριστούν αλλά 100+

Ακόμα και με 50αρι έχω δει σοβαρά ατυχήματα από άτομα που μόλις είχαν πάρει δίπλωμα η 3-6-12 μήνες μετά. Που το 50αρι έχει 3 με 5 άλογα, τελική 60km/h και 0 πέταγμα στο άνοιγμα γκαζιού και ζυγίζει 80-100 κιλά.

Τέλος ακόμη και έμπειρος να είσαι με 200.000 500.000 χιλιόμετρα στατιστικά περίπου κάθε 5 χρόνια θα έχεις ένα ατύχημα,είτε φταις είτε δεν φταις,

Χειρότερο σενάριο= άπειρος οδηγός με μεγάλη μηχανή,που δεν το έχει και τρέχει και κάνει καγκουριες,. Εκεί η στούκα είναι ποιο σίγουρη και από Ολυμπιακός-λεβαδειακος ασσο.

Αν θες οπωσδήποτε 600+ κυβικά και 100+ άλογα μια εφικτή λύση είναι να βάλεις κάποιον περιοριστη ισχύος,τελικής τουλάχιστον για την αρχή,. Ένα μηχανισμό στο Γκάζι που δεν θα του επιτρέπει να ανοίγει πάνω από το 1/3 η κάποιο ηλεκτρονικό κόφτη ώστε να μην κινδυνεψεις από το απότομο γκάζι η λάθος χειρισμο

o_gavros
04/03/2021, 00:01
Επιμένεις να γράφεις τρομοκεντρικα, χάνοντας κατ'εμε το νόημα των ίδιων των λόγων σου.
Τα εντελώς αυθαίρετα συμπεράσματα για χρόνους και εξοικείωση δεν έχει νόημα να τα αναλύσουμε.

Και από τα δύο σου ποστ μπορεί να θεωρήσει κάποιος ότι ως εκ θαύματος ζούμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι.
Κάνεις ζημιά με αυτή την προσέγγιση φίλε όσο καλή πρόθεση κι αν έχεις.

νεοσσός
04/03/2021, 07:07
Προσωπικά βλέπω τον θεματοθέτη σχετικά σταθερό στις αρχικές του απόψεις. Ελπίζω να πάρει στα σοβαρά κάποιες από τις συμβουλές που γράφτηκαν και να μην είναι ένα ακόμα τυπικό θέμα που κάποιος ρωτάει χωρίς να αναθεωρεί.

Στη δική μου περίπτωση, όταν μπήκα στο forum ως νέος οδηγός, σκεφτόμουν το CB1000R του 2009 σε καινούριο/στοκ και ευτυχώς βρέθηκαν κάποιοι, εντός και εκτός forum, να με αποτρέψουν.

rainmike
04/03/2021, 13:16
Η ταπεινή μου γνώμη είναι η εξής.
Απάντησε με ειλικρίνια στον εαυτό σου γιατι θέλεις να πάρεις μηχανάκι και ποιες αναγκες θα σου καλύψει.
Μετά απάντησε πάλι με ειλικρίνεια αν αξίζουν τον κόπο τα μοτόρια που έχεις βάλει στο μάτι για να καλύψουν τις ανάγκες σου.
Μετα αφού είσαι κομπλέ με το εαυτό σου ότι η επιλογή σου είναι η σωστή άρχισε να ζητάς και δεύτερες γνώμες.
Αυτό που θέλω να πω΄είναι πως πολλές φορές πιστέυουμε ότι ένα μικρότερο μηχανακι δεν θα μας καλύψει ομως στην πραγματικότητα δεν
ισχύει τις περισσότερες φορές όχι μονο μας υπέρκαλύπει αλλά το καραγουστάρουμε κιόλας.
Καλά χιλιόμετρα ότι και να πάρεις.:beer:

Dr.Monty
04/03/2021, 13:16
Ειναι το πρώτο ποστ στο φόρουμ που δεν ρωτάω αλλά απαντάω.

Είμαι ακριβώς στην ιδια φάση με εσένα. 6 χρονια μεγαλύτερος / μεγάλη εμπειρία σε αυτοκίνητο >700Κ χλμ / Θα αγοράσω το επόμενο διάστημα πρώτη μηχανη.

Η μόνη επαφή με δίτροχο είναι η κυκλοφορία για 1,5 χρόνο με ηλ.πατίνι (2K χλμ)

Δεν θα σου πω για τις μηχανές γιατί οι άλλοι ειναι πιο σχετικοί.

Θα σου πω όμως τι μου βγάζουν τα ποστ σου και που διαφέρουμε.

Αυτό που μουβγάζει το αρχικο ποστ σου και οι μετέπειτα απαντήσεις σου ειναι ότι ήσουν κατασταλλαγένος εξαρχής στο τι θέλεις. Ακόμα πολύ πιο σημαντικό, οσο και αν το υποβαθμίζεις στις απαντήσεις σου, η ταχύτητα θα παίξει μεγάλο ρόλο μοτοσυκλετική σου ζωή. Βγαίνει ξεκάθαρα αυτο.

Σε αυτο που διαφέρουμε ειναι ότι εγω προσωπικά το θέλω καθαρά για την απόλαυση του cruising. Για το λογο αυτο κοιτουσα ότι πιο μικρο υπάρχει (125cc - yamaha/honda). Ευτυχώς ρώτησα φιλους άλλα και εδω μέσα και κατέληξα ότι ΠΡΕΠΕΙ να έχω ABS. Για το λόγο αυτό πήγα σε 250/300cc και θα μείνω εκει. Επίσης θεωρώ ότι είναι πιο ασφαλές απο το ηλ.πατίνι μια που γκαζι μπορει να μην εχει, αλλά για πλάκα βρίσκεσαι στο δρόμο ξαπλωμένος.

Στο άλλο σημαντικό που διαφέρουμε είναι ότι εγώ κανω μεγάλο αγώνα να ξεπεράσω τις φοβίες μου. Εσύ δεν έχεις καμία. Και βγαίνει αυτό. Δεν σου λεώ να φοβάσαι! Προς θεού! Απλά πρέπει να σέβεσαι το άγνωστο. Αν αγόραζες σκάφος, το ίδιο θα σου έλεγαν οι ειδικοί. Δεν μπορεις να μπεις στη θαλασσα με την λογικη "το εχω". Θα σε φάει. Νομιζω το ίδιο συμβαίνει και με τη μηχανή.

Ολα τα παραπάνω ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ!!! Και μόνο. Και σε φίλο μου έτσι θα μιλουσα. (Με τα απαραίτητα διακοσμητικά :p :p :p :p)

Καλη τύχη στην απόφασή σου

aris19
04/03/2021, 17:56
Προσωπικά βλέπω τον θεματοθέτη σχετικά σταθερό στις αρχικές του απόψεις. Ελπίζω να πάρει στα σοβαρά κάποιες από τις συμβουλές που γράφτηκαν και να μην είναι ένα ακόμα τυπικό θέμα που κάποιος ρωτάει χωρίς να αναθεωρεί.

Στη δική μου περίπτωση, όταν μπήκα στο forum ως νέος οδηγός, σκεφτόμουν το CB1000R του 2009 σε καινούριο/στοκ και ευτυχώς βρέθηκαν κάποιοι, εντός και εκτός forum, να με αποτρέψουν.
Γενικά είμαι άτομο ανοιχτό στο διάλογο και θα πάρω στα σοβαρά τη γνώμη πιο έμπειρων από εμένα, τώρα το αν συμφωνώ ή διαφωνώ και αν θα ακολουθήσω τις συμβουλές είναι άλλο θέμα. Δεν ψάχνω για επιβεβαίωση, αν ήταν ειλημμένη η απόφαση απλά θα αγόραζα το μηχανάκι που θέλω και δεν θα έμπαινα καν σε αυτή τη διαδικασία.


Η ταπεινή μου γνώμη είναι η εξής.
Απάντησε με ειλικρίνια στον εαυτό σου γιατι θέλεις να πάρεις μηχανάκι και ποιες αναγκες θα σου καλύψει.
Μετά απάντησε πάλι με ειλικρίνεια αν αξίζουν τον κόπο τα μοτόρια που έχεις βάλει στο μάτι για να καλύψουν τις ανάγκες σου.
Μετα αφού είσαι κομπλέ με το εαυτό σου ότι η επιλογή σου είναι η σωστή άρχισε να ζητάς και δεύτερες γνώμες.
Αυτό που θέλω να πω΄είναι πως πολλές φορές πιστέυουμε ότι ένα μικρότερο μηχανακι δεν θα μας καλύψει ομως στην πραγματικότητα δεν
ισχύει τις περισσότερες φορές όχι μονο μας υπέρκαλύπει αλλά το καραγουστάρουμε κιόλας.
Καλά χιλιόμετρα ότι και να πάρεις.:beer:


Ειναι το πρώτο ποστ στο φόρουμ που δεν ρωτάω αλλά απαντάω.

Είμαι ακριβώς στην ιδια φάση με εσένα. 6 χρονια μεγαλύτερος / μεγάλη εμπειρία σε αυτοκίνητο >700Κ χλμ / Θα αγοράσω το επόμενο διάστημα πρώτη μηχανη.

Η μόνη επαφή με δίτροχο είναι η κυκλοφορία για 1,5 χρόνο με ηλ.πατίνι (2K χλμ)

Δεν θα σου πω για τις μηχανές γιατί οι άλλοι ειναι πιο σχετικοί.

Θα σου πω όμως τι μου βγάζουν τα ποστ σου και που διαφέρουμε.

Αυτό που μουβγάζει το αρχικο ποστ σου και οι μετέπειτα απαντήσεις σου ειναι ότι ήσουν κατασταλλαγένος εξαρχής στο τι θέλεις. Ακόμα πολύ πιο σημαντικό, οσο και αν το υποβαθμίζεις στις απαντήσεις σου, η ταχύτητα θα παίξει μεγάλο ρόλο μοτοσυκλετική σου ζωή. Βγαίνει ξεκάθαρα αυτο.

Σε αυτο που διαφέρουμε ειναι ότι εγω προσωπικά το θέλω καθαρά για την απόλαυση του cruising. Για το λογο αυτο κοιτουσα ότι πιο μικρο υπάρχει (125cc - yamaha/honda). Ευτυχώς ρώτησα φιλους άλλα και εδω μέσα και κατέληξα ότι ΠΡΕΠΕΙ να έχω ABS. Για το λόγο αυτό πήγα σε 250/300cc και θα μείνω εκει. Επίσης θεωρώ ότι είναι πιο ασφαλές απο το ηλ.πατίνι μια που γκαζι μπορει να μην εχει, αλλά για πλάκα βρίσκεσαι στο δρόμο ξαπλωμένος.

Στο άλλο σημαντικό που διαφέρουμε είναι ότι εγώ κανω μεγάλο αγώνα να ξεπεράσω τις φοβίες μου. Εσύ δεν έχεις καμία. Και βγαίνει αυτό. Δεν σου λεώ να φοβάσαι! Προς θεού! Απλά πρέπει να σέβεσαι το άγνωστο. Αν αγόραζες σκάφος, το ίδιο θα σου έλεγαν οι ειδικοί. Δεν μπορεις να μπεις στη θαλασσα με την λογικη "το εχω". Θα σε φάει. Νομιζω το ίδιο συμβαίνει και με τη μηχανή.

Ολα τα παραπάνω ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ!!! Και μόνο. Και σε φίλο μου έτσι θα μιλουσα. (Με τα απαραίτητα διακοσμητικά :p :p :p :p)

Καλη τύχη στην απόφασή σου
Όπως ανέφερα και σε παλιότερες απαντήσεις, θεωρώ ότι αυτή η δύναμη είναι το μέγιστο που θα ζητήσω ποτέ από ένα γυμνό και για τη χρήση που θέλω το μηχανάκι, οπότε πηγαίνω σε αυτό και σταδιακά το μαθαίνω. Για εμένα δεν είναι αποτρεπτικό ατυχήματος το να μην υπάρχει η επιπλέον δύναμη, στην αρχή για παράδειγμα θα μπορούσα να οδηγώ με το πρόγραμμα "Rain" που δεν χρησιμοποιεί όλη τη δύναμη του κινητήρα και μαλακώνει την απόκριση του γκαζιού. Βρίσκω πολύ σωστό αυτό που αναφέρεις για το "σεβασμό προς το άγνωστο" Dr Monty. Απλά θεωρώ πως μπορώ να μάθω σιγά σιγά χωρίς να περάσω από κάτι πιο μικρό γιατί έχω την αυτοσυγκράτηση να μην υπερβαίνω τα όρια μου. Ένας λόγος που σκέφτηκα αυτά τα μηχανάκια είναι ότι εκτός από το ABS που πλέον είναι υποχρεωτικό σε όλα έχουν και Τraction Control για να προλάβει τα λάθη μου. Με την αντίστροφη λογική θα μπορούσα να πάρω ένα μοτέρ με 50 άλογα και να αρχίσω να το πιέζω πιο γρήγορα επειδή θα θεωρώ ότι δεν θα με τιμωρήσει. Όπως και να 'χει, πιστεύω πως όντως όλοι σχολιάζουν καλοπροαίρετα ανεξάρτητα από το ύφος της απάντησή τους! Σας ευχαριστώ για τις ευχές και για το ενδιαφέρον! :beer:

Viking
04/03/2021, 18:49
... Το BMW το είδα από κοντά, κάθισα πάνω του και γενικά μου άρεσε πάρα πολύ. Τώρα περιμένω να φέρουν και το καινούργιο ΜΤ09 να το δω από κοντά,αν και δεν μου αρέσει τόσο πολύ οπτικά....
Να πάρεις αυτό που θέλεις. Μην συμβιβαστείς όμως, ειδικά στην εμφάνιση. Πρέπει να σου αρέσει οπτικά (και οδηγικά φυσικά αν και δύσκολα θα βρεις "κακό" μηχανάκι, ειδικά σε αυτή την κατηγορία).

Με μέτρο στην αρχή, εξοπλισμός σωστός και πλήρης και κανένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης :beer:
και στις βόλτες να πηγαίνεις στον ρυθμό σου.

aris19
04/03/2021, 20:12
Να πάρεις αυτό που θέλεις. Μην συμβιβαστείς όμως, ειδικά στην εμφάνιση. Πρέπει να σου αρέσει οπτικά (και οδηγικά φυσικά αν και δύσκολα θα βρεις "κακό" μηχανάκι, ειδικά σε αυτή την κατηγορία).

Με μέτρο στην αρχή, εξοπλισμός σωστός και πλήρης και κανένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης :beer:
και στις βόλτες να πηγαίνεις στον ρυθμό σου.
Εννοείται! Ήδη έχω παραγγείλει κράνος για αρχή, θα ακολουθήσουν γάντια-μπουφάν και παντελόνι-μπότα! Σχολή ασφαλούς οδήγησης θα είναι από τα πρώτα πράγματα που θα κοιτάξω όταν χαλαρώσουν τα μέτρα!

ferminpit
05/04/2021, 01:19
Συμφωνώ μαζί σου ότι καλό να έχεις σαν πρώτη μηχανή μια σύγχρονη με ηλεκτρονικά. Έχεις σκεφτεί το δούκα στα 390; Έχει TC είναι γυμνό και δεν έχει 100 hp που και γω θεωρώ ότι θα σου είναι εμπόδιο, στην ΚΑΛΎΤΕΡΗ των περιπτώσεων. Εννοείται αφού κάνεις test ride να δεις ότι χωράς.