PDA

View Full Version : Γεωμετρία multistrada 1200s 2010



Biliasst19
11/04/2021, 20:47
Καλησπέρα

Είμαι νέος κάτοχος ενός multistrada 1200s
Το έχω στην κατοχή μου 3 μήνες και θέλω να ρωτήσω αν κάποιος που το έχει στην κατοχή του, η και όχι ,πως του φαίνεται η γεωμετρία του

Διότι εγώ έχω παρατηρήσει ότι ότι μηχανάκι είναι πιο εύκολο όταν στρίβει αριστερά
Έχω διαβάσει ότι το έχουν παρατηρήσει και άλλοι ιδιωκτητες και ότι το ρίχνουν στον μονομπρατσο,θα ήθελα να ακούσω αν έχει κάποιος παρόμοιες εμπειρίες

Επίσης το πιο περίεργο γ εμένα είναι,οτι όταν αφήσω τα χέρια από την μοτοσικλέτα η μοτοσυκλέτα τραβάει αριστερά
Διάβασα ότι το έχουν παρατηρήσει και άλλοι ιδιόκτητες (το ύφος τους ήταν είναι ντουκατι κράτα το έτσι )
Ολλα αυτά σε ξένα μπλοκ,κυρίως ιταλικά

Θέλω να τονίσω ότι η μοτοσυκλέτα έχει ψαχτει και μετρηθεί εξονυχιστικά στα πάντα
Όλα βρέθηκαν σωστά
Εκτός από τις μπροστινές μπουκάλες που ήταν τοποθετημένες με διάφορα χιλιοστών η μία από την αλλη
Και το τιμόνι που το οποίο δεν ήταν κεντραρισμενό σωστα στα καβελετα
Παρόλο που αυτά διωρθηκαν εξακολουθώ να βλέπω να παραπάνω φαίνομενα

Έχεις κάποιος παρόμοια εμπειρία??

Tallyban
12/04/2021, 08:03
Έτσι ήταν και το Ζ750 η δεύτερη σειρά νομιζω,ένα καινούργιο που είχαμε στη παρέα αρνείτο να γείρει δεξιά.
Το αποδώσαμε στο ότι είχε ξεχωριστά τις ρυθμίσεις στη δεξια-αριστερη μπουκαλα.
Το δικό σας έχει το ίδιο σύστημα;

telegonos
12/04/2021, 08:56
Καλησπέρα

Είμαι νέος κάτοχος ενός multistrada 1200s
Το έχω στην κατοχή μου 3 μήνες και θέλω να ρωτήσω αν κάποιος που το έχει στην κατοχή του, η και όχι ,πως του φαίνεται η γεωμετρία του

Διότι εγώ έχω παρατηρήσει ότι ότι μηχανάκι είναι πιο εύκολο όταν στρίβει αριστερά
Έχω διαβάσει ότι το έχουν παρατηρήσει και άλλοι ιδιωκτητες και ότι το ρίχνουν στον μονομπρατσο,θα ήθελα να ακούσω αν έχει κάποιος παρόμοιες εμπειρίες

Επίσης το πιο περίεργο γ εμένα είναι,οτι όταν αφήσω τα χέρια από την μοτοσικλέτα η μοτοσυκλέτα τραβάει αριστερά
Διάβασα ότι το έχουν παρατηρήσει και άλλοι ιδιόκτητες (το ύφος τους ήταν είναι ντουκατι κράτα το έτσι )
Ολλα αυτά σε ξένα μπλοκ,κυρίως ιταλικά

Θέλω να τονίσω ότι η μοτοσυκλέτα έχει ψαχτει και μετρηθεί εξονυχιστικά στα πάντα
Όλα βρέθηκαν σωστά
Εκτός από τις μπροστινές μπουκάλες που ήταν τοποθετημένες με διάφορα χιλιοστών η μία από την αλλη
Και το τιμόνι που το οποίο δεν ήταν κεντραρισμενό σωστα στα καβελετα
Παρόλο που αυτά διωρθηκαν εξακολουθώ να βλέπω να παραπάνω φαίνομενα

Έχεις κάποιος παρόμοια εμπειρία??

Έχεις μετρήσει τα πάντα, εκτός από ένα. Την δική σου μοτοσυκλέτα, αν την οδηγήσει άλλος, κάνει τράβηγμα; Μπας και είσαι ΕΣΥ το συστατικό που δημιουργεί το ζήτημα με την θέση που κάθεσαι ή την στάση που κρατάς ή την φόρτιση που ασυναίσθητα βάζεις σε πόδια, μέση, χέρια;

Στα της μοτοσυκλέτας, ρουλεμάν τροχών, πως είναι;

p@nos
12/04/2021, 09:32
Τραβηγματα δεξια αριστερα ειναι φυσιολογικα μεχρι ενος σημειου, και ο κυριοτερος παραγοντας που το προκαλει ειναι τα λαστιχα. Αν δεν εχεις ολοφρεσκα πατημενα λαστιχα δεν εχει νοημα καν να μπεις στην διαδικασια να σκεφτεις γιατι δεν παει ευθεια η μοτο. Οπως ειπε ο τελεγονος, μεγαλη επιδραση στο που στριβει η μοτο εχει ο αναβατης, ο τροπος που καθεται αλλα και η προτιμηση του σε δεξιες/αριστερες στροφες επιρεαζουν το πως στριβει η μοτο. Επισης ο τροπος που στριβει επιρεαζει και την φθορα των ελαστικων, κατι που μετα απο λιγο καιρο, θα μετατραπει σε αλλαγη συμπεριφορας της μοτο στις στροφες.

Οσο ειχα στριτ μηχανακια με σχετικα μαλακα λαστιχα, σχεδον παντα η δεξια μερια του λαστιχου ηταν πιο φαγωμενη απο την αριστερη μετα απο πολλα χιλιομετρα.

p@nos
12/04/2021, 09:34
Έτσι ήταν και το Ζ750 η δεύτερη σειρά νομιζω,ένα καινούργιο που είχαμε στη παρέα αρνείτο να γείρει δεξιά.
Το αποδώσαμε στο ότι είχε ξεχωριστά τις ρυθμίσεις στη δεξια-αριστερη μπουκαλα.
Το δικό σας έχει το ίδιο σύστημα;



δεν παιζει κανενα ρολο το που εχει τις ρυθμισεις το πηρουνι, με το αν εχει ελατηρια και στις δυο μπουκαλες, η το ποσα δισκοφρενα εχει η μοτο μπροστα.

ptc
12/04/2021, 10:12
Πάντως με ένα γκουγκλάρισμα για "multistrada 1200s pulling"
βγαίνουν σχετικά προβλήματα κι άλλων κατόχων. Δεν είναι απίθανο να είναι όντως κατηγορία "it's a feature not a bug".

Parking
12/04/2021, 10:24
δεν έχεις αρκετό πασιόνε.... χαχαχαχαχαα


Τσεκ τα πάντα
Ρόδες λάστιχα ρουλεμάν τιμονιού καλάμια
και κυρίως..... σφίξιμο των βιδών με δυναμόμετρο
όπως λέει ο μάρτρο Λουίτζι
γιατί το κάργα δεν

L.omerta
12/04/2021, 10:29
Δεν ξέρω αν βοηθάει κάπου, αλλά σε ερώτηση μου στο rider school του πρώτου επιπέδου στο αν υπάρχει λόγος που μου φαίνονται πιο εύκολες οι αριστερές στροφές από τις δεξιές, η απάντηση του κ. Χούντρα ήταν ότι έχει να κάνει με το πιο είναι το κυρίως μάτι και πιο το "δευτερεύων" το οποίο είναι διαφορετικό στον καθένα. Στην περίπτωση μου (που μου φαίνονταν πιο δύσκολες οι δεξιές) μου πρότεινε στις δεξιές να στρίβω ακόμα πιο πολύ το κεφάλι μου μέσα στην στροφή για να "βλέπουν" και τα δύο ματια καλύτερα και είχα άμεσα αποτελέσματα να νοιώθω μετά και στις 2 στροφές το ίδιο άνετα. Θέλω να πω ότι σκέψου μήπως είναι κάποιο δικό σου "θέμα" και όχι ότι λόγω μονόμπρατσου πχ τραβάει προς μια μεριά.

Biliasst19
12/04/2021, 10:53
Καλημέρα

Ρουλεμάν ,τσεκαρισμα βιδων με δυναμοκλειδο έχουν γίνει
Η μοτοσυκλέτα μετρήθηκε παντού
Τα λάστιχα επίσης είναι καινούρια
Την μηχανή την έχουν οδήγηση αλλά 5 άτομα,3 από τους 5 δεν παρατηρούν κάτι στραβό στην μηχανή

Επίσης να σας πω ότι ένα πειστιριο γ εμένα ότι η μοτοσυκλέτα δεν είναι όντως στραβή ήταν ,ότι με πολλά χιλιόμετρα στο τέρμα φρένο η μηχανή βιδωνεται κάτω και δεν έχει καμία διάθεση να πάει ούτε δεξιά ούτε αριστερά
Παρόλα αυτά όμως τα παραπάνω υπάρχουν
Πραγματικά εδώ ταιριάζει η παροιμία
Στραβος είναι ο γυαλός η στραβά αρμενιζω

doctor_john
12/04/2021, 11:48
3 στους 6; υπολογίσιμο..

χωρίς χέρια έχει να κανει με το πως φρενάρει το μοτερ και πως το διορθώνεις ή όχι με το σώμα..

αν ανοίξεις το γκάζι όρθιος προς τα πού γλιστρά ο πίσω τροχός; νομίζω στα μπόξερ γλιστρά δεξιά..

αν δεν τραβα στο άνοιγμα και στα φρένα ισως δεν έχει λόγο να ασχοληθείς.

Johny the Fox
12/04/2021, 11:57
Έχεις κάποιος παρόμοια εμπειρία??
Πρωιν ιδιοκτητης . Ο γυαλος ειναι ολοισος...

Biliasst19
12/04/2021, 12:23
Είχες παρατηρισει και εσύ παρόμοια συμπεριφορά?

Johny the Fox
12/04/2021, 12:41
Οχι φιλε μου.Το μηχανακι εχει συμπεριφορα αψεγαδιαστη .Αλλα επειδη το συγκεκριμενο μοντελο ακουει πολυ σε αλλαγες στην σταση του σωματος η αιτια πιθανολογω προερχεται απο εσενα.
Συμβουλη να το δοκιμασει σε μια βολτα ο αρχιμηχανικος στα κεντρικα της Καλλιροης ο Μακης.

karellen
12/04/2021, 12:54
Πρωιν ιδιοκτητης . Ο γυαλος ειναι ολοισος...

Πάει το Multi Γιάννη?

Johny the Fox
12/04/2021, 13:01
Πάει το Multi Γιάννη?
Το παληκαρι ρωταει για το πρωτο μουλτι του 2010 Νικολα.

Biliasst19
12/04/2021, 20:57
Ευχαριστώ πολύ για τις μέχρι τώρα απόψεις

vassat
12/04/2021, 21:19
Για το "τράβηγμα" αριστερά "χωρίς χέρια" δεν γνωρίζω.
Για το θέμα της πιο εύκολης κλίσης προς τα αριστερά λόγω μονόμπρατσου,
από προσωπική άποψη σε Sprint ST 1050,
είναι ότι ισχύει.
Ακόμα και απλοϊκά "θεωρητικά" να το προσεγγίσεις,
προς την αριστερά κλίση του ψαλιδιού παρουσίαζει μικρότερη "αδράνεια" σε σχέση με την προς τα δεξιά.
Σε πολλά εισαγωγικά όλα αυτά, καθόσον υπεισέρχονται και πολλοί άλλοι παράγοντες.
/// Β

Biliasst19
12/04/2021, 21:58
Δεν μου φαίνεται παράλογο το ότι λόγο μονομπρατσου στρίβει πιο εύκολα αριστερά
Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν είχα κάτσει και να το σκευτω πριν να έχω στην κατοχή μου ένα μονομπρατσο μηχανάκι
Επίσης δεν είχα δει πουθενά κάποιον να το αναφέρει
Για αυτό και παραξενευομαι και ρωτάω απόψεις

telegonos
12/04/2021, 22:38
Δεν μου φαίνεται παράλογο το ότι λόγο μονομπρατσου στρίβει πιο εύκολα αριστερά
Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν είχα κάτσει και να το σκευτω πριν να έχω στην κατοχή μου ένα μονομπρατσο μηχανάκι
Επίσης δεν είχα δει πουθενά κάποιον να το αναφέρει
Για αυτό και παραξενευομαι και ρωτάω απόψεις

Εχω έξι (6) μονόμπρατσες μοτοσυκλέτες. Ποτέ καμία δεν είχε προτίμηση που θα στρίψει, επειδή έχει μονόμπρατσο, μία είχε θέμα λόγω ρουλεμάν στον μπροστά τροχό, αλλάχθηκαν, τέλος.

Νοιώστε λίγο την Φυσική μέσα σας. Το ''έχει μονόμπρατσο άρα στρίβει πιο έτσι'', είναι εξίσου σοβαρό με το, ''έχει ζώδιο ταύρο και για αυτό του αρέσει να ορμάει στις εξόδους των στροφών''.

Ελεος.

Tallyban
13/04/2021, 08:31
Έχω την εντύπωση ότι το μονό αμορτισέρ στη συγκεκριμένη περίπτωση ακολουθεί τη κατασκευαστική πρακτική (για κάποιους λόγους)
να είναι τοποθετημένο εκτός του άξονα συμμετρίας της μοτοσυκλέτας (αν κάνω λάθος διορθώστε με).
Αν είχα ελέγξει τα πάντα και ήταν σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστη και το φαινόμενο επέμενε θα έκανα μια μικρή προσωρινή μετατροπή.
Θα αφαιρούσα τα λάστιχακια αποσβεστήρες κρουσης που υπάρχουν στις βίδες στήριξης του αμορτισέρ και θα τα αντικαθιστούσα προσωρινά με συμπαγή πλαστικά (εύκολο στο τόρνο) δακτυλίδια.
Οδηγικά μπορεί να μειώσει ή να επιδεινωσει το φαινόμενο (η στη χειρότερη να πάει τσάμπα ο κόπος) αλλά ένα σφάλμα από φθορά στα λάστιχακια(που κανείς κατασκευαστής δε σού λέει να αλλάξεις)ας πούμε μισού χιλιοστού μπορεί στο άξονα του τροχού να γίνεται τρία χιλιοστα και λόγω της μη συμμετρικης τοποθέτησης να τραβάει μόνο από τη μια πλευρά.
Επειδή κάποιος φίλος παραπάνω ανέφερε ότι δε παίζει ρόλο η δια φορετικη ρύθμιση στη δεξιά αριστερή μπουκάλα γνωρίζει κανείς τι έγινε τελικά με το θέμα του Ζ750;(που στο επόμενο μοντέλο κατήργησε τη ξεχωριστή ρύθμιση δεξιά αριστερά)

giorgos.boun
13/04/2021, 11:34
Επειδή κάποιος φίλος παραπάνω ανέφερε ότι δε παίζει ρόλο η δια φορετικη ρύθμιση στη δεξιά αριστερή μπουκάλα γνωρίζει κανείς τι έγινε τελικά με το θέμα του Ζ750;(που στο επόμενο μοντέλο κατήργησε τη ξεχωριστή ρύθμιση δεξιά αριστερά)

σχεδον σε ολες τις αναρτησεις ohlins - ktech, ισως και σε αλλες μαρκες που δεν το γνωριζω εχουν ρυθμιση στην μια compression στην αλλη rebound. Αρα ρολο δεν παιζει.
Αυτην βρηκε για καλυτερη στο επομενο μοντελο αυτη εβαλε, πιθανολογω.

stefanos
13/04/2021, 17:08
Όλες οι ασυμμετρίες επηρεάζουν με τον ένα τρόπο η τον άλλο,
αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να το καταλάβουμε στην οδήγηση.
Για τα πιρούνια έχουν προβλέψει οι κατασκευαστές κατάλληλους άξονες τροχών να διαχειρίζονται
τα φορτία, και είναι λίγο περίεργο να καταλαβαίνουμε την διαφορά της ροπής αδράνειας στο αλουμινένιο
ψαλίδι μοτοσυκλέτας 200 κιλών.
Αντίστοιχα φανταστείτε την επιρροή που έχουν τα λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ.

Tallyban
14/04/2021, 08:36
Λογικά τη δεξιά -αριστερη ξεχωριστή ρύθμιση την έχουν βάλει οι ...πηρουναδες για να γλιτώσουν χρόνο κατεργασίας και λίγο βάρος.
Αν είχα τέτοιο πηρούνι σαν πείραμα θα κράταγα σταθερή τη συμπίεση στο ενα και θα ελαχιστοποιουσα την επαναφορα στο αλλο, (και έπειτα το αντίστροφο) για να δω αν είναι αντιληπτή κάποια διαφορα οδηγικά σε δεξιες αριστερες απότομες αλλαγες κατευθυνσης.

p@nos
14/04/2021, 11:40
Λογικά τη δεξιά -αριστερη ξεχωριστή ρύθμιση την έχουν βάλει οι ...πηρουναδες για να γλιτώσουν χρόνο κατεργασίας και λίγο βάρος.
Αν είχα τέτοιο πηρούνι σαν πείραμα θα κράταγα σταθερή τη συμπίεση στο ενα και θα ελαχιστοποιουσα την επαναφορα στο αλλο, (και έπειτα το αντίστροφο) για να δω αν είναι αντιληπτή κάποια διαφορα οδηγικά σε δεξιες αριστερες απότομες αλλαγες κατευθυνσης.



Οτι πηρουνι και να εχεις με ρυθμισεις μπορεις να το κανεις αυτο.

Tallyban
16/04/2021, 08:14
Σίγουρα,αν κάνεις χάλια ομοιόμορφη ρύθμιση θα έχεις χάλια ομοιόμορφη συμπεριφορά δεξιά -αριστερά.
Σε αυτά τα πηρούνια που ρυθμίζουν ξεχωριστά αν είναι χάλια/αταίριαστες οι ρυθμισεις θα έχεις την ίδια συμπεριφορά δεξια-αριστερα;

DrBig
16/04/2021, 08:32
Σίγουρα,αν κάνεις χάλια ομοιόμορφη ρύθμιση θα έχεις χάλια ομοιόμορφη συμπεριφορά δεξιά -αριστερά.
Σε αυτά τα πηρούνια που ρυθμίζουν ξεχωριστά αν είναι χάλια/αταίριαστες οι ρυθμισεις θα έχεις την ίδια συμπεριφορά δεξια-αριστερα;

Εξ ορισμου ειναι αταιριαστες οι ρυθμισεις σε αυτα τα πηρουνια. Εδω υπαρχουν μπροστινα με ελατηριο στο ενα πηρουνι μονο και τα υδραυλικα στο αλλο.
Γενικα δεν δημιουργει προβλημα αυτη η ασσυμετρια. Η εδραση του αξονα στις μποτες των πηρουνιων ειναι πολυ στιβαρη και επιτρεπει στην αναρτηση να δουλευει συμμετρικα.

Tallyban
17/04/2021, 08:24
Ενδιαφέρον ,δε το γνώριζα αυτό.Να φανταστώ ότι
το σκέλος με το ελατήριο μόνο θα έχει και μικρότερη ποσότητα λιπαντικού.