PDA

View Full Version : Έλεγχος αναρτήσεων



wthanasis
16/04/2021, 23:32
Γνωρίζουμε κάποιον τεχνικό στη Θεσσαλονίκη να ελέγξει γενικά τις αναρτήσεις μου? Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, απλά δεν έχει γίνει ποτέ κάποιο service σε αυτές εδώ και περίπου 30.000χλμ που το έχω. Εκτός αυτού, αρκετές φορές η μηχανή μου βγάζει (στις στροφές) μια ανασφάλεια που ίσως οφείλεται απλά στην κουλαμάρα μου, αλλά αν όχι? και τσάμπα δεν ευχαριστιέμαι την οδήγηση ακόμη περισσότερο? Δυστυχώς δεν έχω οδηγήσει
τόσες πολλές μηχανές στη ζωή μου για να κρίνω από εμπειρία, προφανώς κάποιος άλλος, και χωρίς να είναι τεχνικός, να μπορεί.

Α! και να μην ξεχάσω να επισημάνω ότι έχω μόνο δύο νεφρά και τα χρειάζομαι για την ώρα :D

ptc
16/04/2021, 23:56
Γεια σου Θαναση. Αν θυμαμαι καλα μιλαμε για CBR 600 F3, σωστα; Εχει νομιζω πληρως ρυθμιζομενη πισω αναρτηση και ρυθμιση προφορτισης και αποσβεσης επαναφορας μπροστα (αν βλεπω τα σωστα specs). Εχεις ασχοληθει καθολου με τη ρυθμιση τους;

Ειναι λογικο να θελουν και συντηρηση (αλλωστε η μηχανη τα εχει τα χρονακια της), αλλα αν δεν εχεις πειραξει καθολου τις ρυμισεις σου (ουτε sag) τοτε θα ξεκινουσα απο εκει και θα εβλεπα αν και ποσο μπορει να βελτιωθει η κατασταση ετσι. Να ειχαμε και κανεναν επαγγελματια της προκοπης στο αντικειμενο να πηγαινες εκει κατευθειαν, αλλα απ'οσο εχω ψαξει στο παρελθον η αναρτηση ειναι κομματι που η Θεσσαλονικη πασχει.

Αν οντως δεν εχεις ασχοληθει ποτε με ρυθμιση μπορω να σε βοηθησω παντως. Sag ειναι κατι που θα το βρουμε ευκολα (αν βρισκεται με τα υπαρχοντα ελατηρια δηλαδη) και στις αποσβεσεις εχω πλεον μια εμπειρια και μπορω να καταλαβω καποια πραγματα. Ισως να μην πετυχουμε ακριβως αυτο που πρεπει, αλλα θα κανουμε μια κινηση προς τη σωστη κατευθυνση πιστευω.

telegonos
17/04/2021, 10:16
Γνωρίζουμε κάποιον τεχνικό στη Θεσσαλονίκη να ελέγξει γενικά τις αναρτήσεις μου? Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, απλά δεν έχει γίνει ποτέ κάποιο service σε αυτές εδώ και περίπου 30.000χλμ που το έχω. Εκτός αυτού, αρκετές φορές η μηχανή μου βγάζει (στις στροφές) μια ανασφάλεια που ίσως οφείλεται απλά στην κουλαμάρα μου, αλλά αν όχι? και τσάμπα δεν ευχαριστιέμαι την οδήγηση ακόμη περισσότερο? Δυστυχώς δεν έχω οδηγήσει
τόσες πολλές μηχανές στη ζωή μου για να κρίνω από εμπειρία, προφανώς κάποιος άλλος, και χωρίς να είναι τεχνικός, να μπορεί.

Α! και να μην ξεχάσω να επισημάνω ότι έχω μόνο δύο νεφρά και τα χρειάζομαι για την ώρα :D

Αν δεν έχουν κλάσει, να τρέχει λάδι, ή να υπάρχει κάποιο διαπιστωμένο πέραν αμφοβολίας πρόβλημα, μην ασχοληθείς περισσότερο. Έχει περάσει γενικά μια καταναλωτική κουλτούρα που δίνει υπερβολική σημασία στην συντήρηση της ανάρτησης, για να κάνει πελατεία στους αναρτησάδες.

Στο πηρούνι μπορείς αν πιάνουν λίγο τα χέρια σου, να αλλάξεις λάδια μόνος σου, αλλά κι αυτό αν χρειάζεται. Επίσης αν πιάνουν τα χέρια σου, καλό είναι να γίνεται που και που ένα καθάρισμα-γρασσάρισμα στα ρουλεμάν&κουζινέτα και τους συνδέσμους του μοχλικού στην πίσω ανάρτηση. Όλα αυτά τα κάνει και συνήθες συνεργείο μοτό.


Κατα τα άλλα, επισυνάπτω των οδηγό του Tasoulis για την ρύθμιση της προφόρτισης που είναι από το πιο βασικό στο θέμα της ρύθμισης ανάρτησης:
427256

Galkar
17/04/2021, 16:53
Με 30000km σίγουρα δεν θα είναι όπως πρέπει να είναι. Την ίδια ανασφάλεια μου έβγαζε και εμένα με 36000κμ και θέλανε service, την διαφορά θα την καταλάβεις μόλις τα φτιάξεις και θα δεις ότι δεν είναι περιττό έξοδο αξίζει...

motojojo
17/04/2021, 16:59
Δηλαδή τι ακριβώς ελέγχουν στις αναρτήσεις?

stefanos
17/04/2021, 18:27
Αν δεν έχουν κλάσει, να τρέχει λάδι, ή να υπάρχει κάποιο διαπιστωμένο πέραν αμφοβολίας πρόβλημα, μην ασχοληθείς περισσότερο. Έχει περάσει γενικά μια καταναλωτική κουλτούρα που δίνει υπερβολική σημασία στην συντήρηση της ανάρτησης, για να κάνει πελατεία στους αναρτησάδες.


Τα ισοπέδωσες όλα.:)
Η απόσβεση βασίζεται στην ύπαρξη λαδιού και το μέγεθός της στο ιξώδες του.
Ότι λάδι και να βάλεις κάποια στιγμή θα γίνει νερό.
Και καλά σε ρυθμιζόμενες θα αυξάνεις τα κλικ και θα αντισταθμίζεις την μείωση της απόσβεσης μέχρι κάποιο σημείο,
αλλά από εκεί και μετά θέλει αλλαγή.

FotisFz1
17/04/2021, 21:43
Μονο εδω θα πηγαινα μοτοσυκλετα μου
για σερβις αναρτησεων
https://www.motostyl.gr/

Galkar
17/04/2021, 21:57
Ναι συμφωνώ και εγώ εκεί πήγα είναι πολυ καλοί...

xaotikos
17/04/2021, 22:13
Δηλαδή τι ακριβώς ελέγχουν στις αναρτήσεις?
Οπτικά αν έχει κάποια διαρροή και εξωτερικά ελεγχο σε τι κατάσταση είναι οι αποσβέσεις, το υδραυλικό σύστημα.

Αν υπάρχει γνώση στην συγκεκριμένη μότο ή μοντελο ανάρτησης, μπορούν να καταλάβουν και τη συμπεριφορα της σε σχεση με την αρχική της κατάσταση.

Γενικά πάντως τη συντήρηση των αναρτήσεων την παραβλέπαμε αρκετα χρονια...υπήρχε η τάση πως αν δεν έχει ξεράσει τα λάδια είναι μια χαρά. Δεν είναι όμως έτσι μιας και έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στην άνεση, την ποιότητα κύλισης και φυσικά την ασφάλεια μας. Κανονικά θα έπρεπε να τις ρυθμίζουμε για τα κιλά μας και τον τρόπο οδηγησης αλλά το πάμε μακρυά..

wthanasis
17/04/2021, 22:47
Γεια σου Θαναση. Αν θυμαμαι καλα μιλαμε για CBR 600 F3, σωστα; Εχει νομιζω πληρως ρυθμιζομενη πισω αναρτηση και ρυθμιση προφορτισης και αποσβεσης επαναφορας μπροστα (αν βλεπω τα σωστα specs). Εχεις ασχοληθει καθολου με τη ρυθμιση τους;

Ειναι λογικο να θελουν και συντηρηση (αλλωστε η μηχανη τα εχει τα χρονακια της), αλλα αν δεν εχεις πειραξει καθολου τις ρυμισεις σου (ουτε sag) τοτε θα ξεκινουσα απο εκει και θα εβλεπα αν και ποσο μπορει να βελτιωθει η κατασταση ετσι. Να ειχαμε και κανεναν επαγγελματια της προκοπης στο αντικειμενο να πηγαινες εκει κατευθειαν, αλλα απ'οσο εχω ψαξει στο παρελθον η αναρτηση ειναι κομματι που η Θεσσαλονικη πασχει.

Αν οντως δεν εχεις ασχοληθει ποτε με ρυθμιση μπορω να σε βοηθησω παντως. Sag ειναι κατι που θα το βρουμε ευκολα (αν βρισκεται με τα υπαρχοντα ελατηρια δηλαδη) και στις αποσβεσεις εχω πλεον μια εμπειρια και μπορω να καταλαβω καποια πραγματα. Ισως να μην πετυχουμε ακριβως αυτο που πρεπει, αλλα θα κανουμε μια κινηση προς τη σωστη κατευθυνση πιστευω.

Απορώ που το θυμάσαι κιόλας ρε Πέτρο :)
Δεν έχω πειράξει πότε τίποτα, αλλά γενικά δεν πειραματίζομαι με πράγματα που δεν κατέχω και θέλουν και χρόνο. Πολύ ευχαρίστως να δοκιμάσουμε πάντως μερικές μικρο ρυθμίσεις όταν ανοίξει το πράγμα για να κάνουμε και βόλτα-δοκιμή επί της ευκαιρίας. Ούτως ή άλλως χρωστάω κέρασμα.

wthanasis
17/04/2021, 22:53
Αν δεν έχουν κλάσει, να τρέχει λάδι, ή να υπάρχει κάποιο διαπιστωμένο πέραν αμφοβολίας πρόβλημα, μην ασχοληθείς περισσότερο. Έχει περάσει γενικά μια καταναλωτική κουλτούρα που δίνει υπερβολική σημασία στην συντήρηση της ανάρτησης, για να κάνει πελατεία στους αναρτησάδες.

Στο πηρούνι μπορείς αν πιάνουν λίγο τα χέρια σου, να αλλάξεις λάδια μόνος σου, αλλά κι αυτό αν χρειάζεται. Επίσης αν πιάνουν τα χέρια σου, καλό είναι να γίνεται που και που ένα καθάρισμα-γρασσάρισμα στα ρουλεμάν&κουζινέτα και τους συνδέσμους του μοχλικού στην πίσω ανάρτηση. Όλα αυτά τα κάνει και συνήθες συνεργείο μοτό.


Κατα τα άλλα, επισυνάπτω των οδηγό του Tasoulis για την ρύθμιση της προφόρτισης που είναι από το πιο βασικό στο θέμα της ρύθμισης ανάρτησης:
427256

Δεν φαίνεται το παραμικρό σε φθορά, ούτε φυσικά κάποια διαρροή, ούτε δευτερόλεπτα κυνηγάω, ούτε με τρώει ο απαυτός μου να πληρώσω αναρτησά, παρόλα αυτά δεν θεωρώ απίθανο μετά από τόσα χρόνια να μην είναι όπως πρέπει μια ανάρτηση. Σ' ευχαριστώ πάντως και για το σχεδιάκι, κατατοπιστικό.

ptc
18/04/2021, 11:07
Απορώ που το θυμάσαι κιόλας ρε Πέτρο :)
Δεν έχω πειράξει πότε τίποτα, αλλά γενικά δεν πειραματίζομαι με πράγματα που δεν κατέχω και θέλουν και χρόνο. Πολύ ευχαρίστως να δοκιμάσουμε πάντως μερικές μικρο ρυθμίσεις όταν ανοίξει το πράγμα για να κάνουμε και βόλτα-δοκιμή επί της ευκαιρίας. Ούτως ή άλλως χρωστάω κέρασμα.

Εχεις pm. :beer: