PDA

View Full Version : Custom σχαρα/βαση μπαγκαζιερας στο πισω καθισμα.



ptc
20/04/2021, 17:00
Σκεφτηκα να παρουσιασω μια μετατροπη που εκανα στη μηχανη μου. Σκοπος ηταν η τοποθετηση μπαγκαζιερας με τη μινιμουμ επιδραση στην οδηγικη συμπεριφορα της μηχανης. Επειδη το Ζ250SL ειναι πολυ ελαφρυ και με κοντο μεταξονιο ηθελα να αποφυγω την κλασικη σχαρα που προεξεχει απο τη βαση της μηχανης και προσθετει εξτρα βαρος που το κουβαλας ασχετως αν εχεις τη βαλιτσα πανω στη μηχανη ή οχι.

Αναζητωντας για εναλλακτικες λυσεις επι του θεματος επεσα πανω στο παρακατω προϊον, το οποιο είναι ουσιαστικα ενας κοκοβιος (κουμπωνει στο μηχανισμο του καθισματος του συνεπιβατη δηλαδη). Μου αρεσε σαν ιδεα, αλλα δε μου αρεσε καθολου η τιμη του (πανω απο 250€ με τα μεταφορικα).

427312

Σκεφτηκα λοιπον να κανω κατι αντιστοιχο. Επειδη στη μηχανη δεν ανεβαινει ποτε δευτερο ατομο εκρινα οτι το καλυτερο και πιο σταθερο θα ηταν η κατασκευη αυτη να βιδωθει κατευθειαν πανω στο υποπλαισιο. Υπηρχαν ετοιμες τρυπες στη μηχανη που βολευαν για το εγχειρημα. Εκανα λοιπον ενα πρωτο σχεδιο και με αυτο πηγα σε μηχανουργειο. Η σχαρα εγινε με αλουμινιο 4mm.

427313

427314

427315

ptc
20/04/2021, 17:04
Επομενο βημα ηταν να γινει μαυρο ώστε να μην χτυπαει ασχημα στο ματι. Επειδη δε με εμπιστευομουν καθολου στο θεμα βαφη προτιμησα τη λυση του wrap. Αντι ομως για το κλασικο vinyl wrap διαλεξα ενα αλλο προϊον, τη flex tape (https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81VcYURLOGL._AC_SX466_.jpg). Οικονομικο, ανθεκτικο (πολυ πιο παχυ απο το βινιλιο και φτιαγμενο για υδραυλικες εργασιες) και ευκολο στην εγκατασταση. Το πλατος του ρολου ηταν τετοιο που χρειαστηκαν δυο κομματια, με την ενωση να βρισκεται κατω απο το δισκο της βαλιτσας, κανοντας την ουσιαστικα αορατη στο τελικο αποτελεσμα.

427316

427317

ptc
20/04/2021, 17:07
Εχοντας τελειωσει και αυτο εμενε η τελικη τοποθετηση. Η ταινια εχει ενα ματ χρωμα που ταιριαξε απολυτα με το πλαστικο της μηχανης σε εκεινο το σημειο, κανοντας το αποτελεσμα να δειχνει σχεδον εργοστασιακο. Η τοποθετηση της βασης εγινε σε σημειο που η βαλιτσα δεν ενοχλει τον οδηγο οσο ορθιος και αν καθεται, ενω ταυτοχρονα ειναι αρκετα μπροστα ωστε να βρισκεται πανω απο τον πισω αξονα. Οταν δεν εχεις τη βαλιτσα πανω η μηχανη δεν εχει καμια διαφορα απο τη στοκ κατασταση (με προφανη εξαιρεση την αδυναμια να εχεις συνεπιβατη). Φυσικα μπορει να χρησιμοποιηθει και ως σχαρα για να δεσεις πανω καποια τσαντα με ενα χταποδι.

427318

427319

427320

karellen
20/04/2021, 17:18
Ωραίος Πέτρο!

McGyver
20/04/2021, 17:20
Μπράβο!!!

motojojo
20/04/2021, 17:45
Πολύ ωραίο και έξυπνο.

Θα προτιμούσα βέβαια να το έβαφα και να έβαζα μετά τη μεμβράνη, σαν έξτρα προστασία.

Επίσης θα μπορούσες να αποφύγεις την μύτη πίσω, μου φαίνεται αιχμηρή και επικίνδυνη θα έλεγα, πρακτικά δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Αν προσέξεις και η ετοιμη είναι στρογγυλοποιημένη πίσω.

ptc
20/04/2021, 17:57
Πολύ ωραίο και έξυπνο.

Θα προτιμούσα βέβαια να το έβαφα και να έβαζα μετά τη μεμβράνη, σαν έξτρα προστασία.

Επίσης θα μπορούσες να αποφύγεις την μύτη πίσω, μου φαίνεται αιχμηρή και επικίνδυνη θα έλεγα, πρακτικά δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Αν προσέξεις και η ετοιμη είναι στρογγυλοποιημένη πίσω.

Ευχαριστω. Για το βαψιμο μπορει και να'χεις δικιο αλλα ημουν σιγουρος πως θα τα κανω ταναπου με τα σπρει και ειπα να το πηδηξω. Η καλυτερη λυση θα ηταν ηλεκτροστατικη αλλα προτιμησα την ταινια για οικονομικους λογους (κοστος 4€). Προφανως ειναι κατι που μπορω να επιστρεψω στο μελλον και να το βελτιωσω αν δω πως καπου υστερει η ταινια.

Για τη μυτη τωρα... Αν δεις στο χαρτινο σχεδιο που ειχα κανει αρχικα, δεν ειχα μυτη πισω. Αλλα τελικα βλεποντας το χαρτι πανω στη μηχανη προσεξα οτι η τρυπα του καθισματος εχει κι αυτη το ιδιο σχημα με την ουρα (με μυτη). Επειδη λοιπον η σχαρα επρεπε να υπερκαλυπτει την τρυπα του καθισματος (για προστασια απο τη βροχη) εγινε αυτο το σχεδιο. Οποτε υπαρχει πρακτικος λογος υπαρξης της μυτης.

Παντως με το δισκακι της βαλιτσας πανω στη σχαρα μη φανταστεις πως προεξεχει και ιδιαιτερως. Μιλαμε για 2-3 δαχτυλα.

427323

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
21/04/2021, 05:58
Μια χαρά δουλειά έκανες Πέτρο.
Το αποτέλεσμα όντως ακουμπάει το αγοραστο.
Αν επιτρέπεται στο μηχανουργειο πόσο έδωσες?

katsar
21/04/2021, 07:17
Ωραία σκέψη/δουλειά και η μηχανή έγινε του γούστου μου,αυστηρά για ένα άτομο :lol:

sapila racing
21/04/2021, 07:35
Πολύ ωραίο και λειτουργικό το αποτέλεσμα, μπράβο!

KAWAMANRIDER
21/04/2021, 08:01
πολύ καλή δουλειά μπράβο

Lakisss
21/04/2021, 08:07
Όμορφη κατασκευή, μια λεπτομέρεια. Οι βίδες επειδή πατάνε πανω στη επένδυση την στρίβουν στο σφίξιμο. Βάλε ροδέλες για να μην χαλάσει.

ptc
21/04/2021, 08:14
Ευχαριστώ παιδιά.

Κωστή στο μηχανουργειο έδωσα 80€ αλλά έκανα και κάτι άλλα δικά μου εκτός απ' αυτό του θέματος. Καθαρό κόστος για το τελικό προϊόν των φωτογραφιών είναι 65€ (60 για τη σχάρα, 4 την ταινία και κάτι λεπτά για βίδες).

Με ~120€ μπορούσε να γίνει και κατασκευή σαν το original προϊόν (κοκοβιός δλδ που να κουμπώνει στο μηχανισμό του καθίσματος), αλλά δεν παίρνω ποτέ δικάβαλο οπότε δεν υπήρχε λόγος.


Λάκη οι βίδες είναι λίγο υπό κλίση ως προς την επιφάνεια της σχάρας (φαίνεται καλύτερα στην πρώτη φωτογραφία της σχάρας πάνω στη μηχανή, που είναι σκέτο μέταλλο). Αυτό έγινε ως συμβιβασμός γιατί θέλαμε η επιφάνεια της σχάρας να είναι όσο γίνεται πιο οριζόντια, ενώ το σπυρωμα που βιδώνουν στο υποπλαισιο είναι υπό γωνία. Οπότε οι ροδέλες κάθονται στραβά (το δοκίμασα). Πάντως το υλικό της ταινίας είναι παχύ, οπότε οι βίδες έχουν βυθιστεί σ'αυτό και μοιράζεται έτσι η πίεση.

mankam
21/04/2021, 09:38
Ωραιο και πρακτικό, τελικά τίποτα δεν είναι αδύνατο εάν το βάλουμε στόχο!:beer:

doctoras
16/07/2022, 12:38
μου είχε ξεφύγει αυτό, ωραία δουλειά μάστορα! :a013: