Σύνδεση

View Full Version : FB Mondial 125 γνώμες ή εναλλακτικές προτάσεις



Tigrakos
23/04/2021, 14:45
Καλησπέρα,

ήδη κάτοχος Tiger 1050 οπότε έχουμε λύσει το θέμα άσφαλτος/ταξίδια κλπ. Μ'εχει πιάσει ομως μια χωματερή ανησυχία (πιθανόν λόγω covid) η οποία θεωρώ θα περιοριστεί σε χωματόδρομους βόλτας κι οχι σε βουνα, λαγκάδια, μονοπάτια, ογκόλιθους, αλματα κλπ. , είμαστε και μιας ηλικίας 40+, δεν έχω ξαναπατήσει χώμα, οπότε λέω να μη πάω να αφήσω τα κομμάτια μου σε κανένα βουνό. ΑΝ αποδειχθεί ότι δεν ειναι προσωρινή παρόρμηση λόγω εγκλεισμού, ΑΝ φανεί ότι απολαμβάνω το χώμα και μετά θέλω κάτι πιο "ικανό", τότε βλέπουμε.

Στην αναζήτηση μου λοιπόν για 125/250 πινακιδάτο, οικονομικό, ελαφρύ, εύχρηστο, να μη κλαίω οταν έρθει η πτώση, βρήκα αυτό το μοντέλο στα 2.500€

https://www.fbmondial.gr/en/smx-enduro-125/

Εχει κάποιος εμπειρία από το συγκεκριμένο ή εχετε να προτείνετε κάποια παραπλήσια εναλλακτική; Σκέφτηκα να κοιτάξω και κάποια παλαιότερα μοντέλα που θα βγούν σε αντίστοιχο budget αλλά με προβληματίζει η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και τα σχεδόν σίγουρα "μαζέματα" που θα προκύψουν.

Ευχαριστώ

panavour
23/04/2021, 15:40
Κλασσικη περιπτωση κινεζιάς,που χρησιμοποιει ενα παλαιο ενδοξο ονομα και χρησιμοποιει εναν 250αρι κινητηρα ,που εχει δοθει, και χρησιμοποιειται και απο αλλες κινεζικες σε αλλες μηχανες με αλλο ονομα (οπως η βογκ,σι εφ μοτο κλπ)Ολα αυτα φιλε τα αγοραζεις και ή σου βγαινουν ή δεν σου βγαινουν.Εξαρταται απο τον αντιπροσωπο,απο την υποστηριξη ανταλλακτικων και πολλους αλλους παραγοντες ,που εχουν ολα τα κινεζικα που εμφανιζονται σαν τον κολιό τον αυγουστο.
Σιγουρα δεν νομιζω να εχει αγορασει κανεις για να σου πει.Μαλλον αμα το παρεις ,ΕΣΥ θα μας πεις.Παντως ειναι ομορφουτσικο,και πιθανως καλουτσικο για την δουλεια που το θες.

DrBig
23/04/2021, 15:45
Κλασσικη περιπτωση κινεζιάς,που χρησιμοποιει ενα παλαιο ενδοξο ονομα και χρησιμοποιει εναν 250αρι κινητηρα ,που εχει δοθει, και χρησιμοποιειται και απο αλλες κινεζικες σε αλλες μηχανες με αλλο ονομα (οπως η βογκ,σι εφ μοτο κλπ)Ολα αυτα φιλε τα αγοραζεις και ή σου βγαινουν ή δεν σου βγαινουν.Εξαρταται απο τον αντιπροσωπο,απο την υποστηριξη ανταλλακτικων και πολλους αλλους παραγοντες ,που εχουν ολα τα κινεζικα που εμφανιζονται σαν τον κολιό τον αυγουστο.
Σιγουρα δεν νομιζω να εχει αγορασει κανεις για να σου πει.Μαλλον αμα το παρεις ,ΕΣΥ θα μας πεις.Παντως ειναι ομορφουτσικο,και πιθανως καλουτσικο για την δουλεια που το θες.

125 ειναι το fbmondial

panavour
23/04/2021, 15:51
125 ειναι το fbmondial

ακομα χειροτερα.

doctoras
23/04/2021, 16:28
Κλασσικη περιπτωση κινεζιάς,που χρησιμοποιει ενα παλαιο ενδοξο ονομα και χρησιμοποιει εναν 250αρι κινητηρα ,που εχει δοθει, και χρησιμοποιειται και απο αλλες κινεζικες σε αλλες μηχανες με αλλο ονομα (οπως η βογκ,σι εφ μοτο κλπ)Ολα αυτα φιλε τα αγοραζεις και ή σου βγαινουν ή δεν σου βγαινουν.Εξαρταται απο τον αντιπροσωπο,απο την υποστηριξη ανταλλακτικων και πολλους αλλους παραγοντες ,που εχουν ολα τα κινεζικα που εμφανιζονται σαν τον κολιό τον αυγουστο.
Σιγουρα δεν νομιζω να εχει αγορασει κανεις για να σου πει.Μαλλον αμα το παρεις ,ΕΣΥ θα μας πεις.Παντως ειναι ομορφουτσικο,και πιθανως καλουτσικο για την δουλεια που το θες.

ρε παναγιώτη δεν είναι κακό αν δε ξέρουμε ρωτάμε...

δεν ξέρω που συναρμολογείται, ομως ξέρω οτι η FB mondial έχει εργοστάσιο κάπου στην λομβαρδια.

Το μοτερ που είναι η καρδιά και το ζητούμενο είναι ισπανικό απο την άλλοτε Derbi που χρεοκόπησε κάπου στην οιικονομική κρίση. Μοτερ τεχνογνωσία τα εξαγόρασε η piaggio για λογαριασαμό της Aprilia(και όχι μονο).


Καλησπέρα,

ήδη κάτοχος Tiger 1050 οπότε έχουμε λύσει το θέμα άσφαλτος/ταξίδια κλπ. Μ'εχει πιάσει ομως μια χωματερή ανησυχία (πιθανόν λόγω covid) η οποία θεωρώ θα περιοριστεί σε χωματόδρομους βόλτας κι οχι σε βουνα, λαγκάδια, μονοπάτια, ογκόλιθους, αλματα κλπ. , είμαστε και μιας ηλικίας 40+, δεν έχω ξαναπατήσει χώμα, οπότε λέω να μη πάω να αφήσω τα κομμάτια μου σε κανένα βουνό. ΑΝ αποδειχθεί ότι δεν ειναι προσωρινή παρόρμηση λόγω εγκλεισμού, ΑΝ φανεί ότι απολαμβάνω το χώμα και μετά θέλω κάτι πιο "ικανό", τότε βλέπουμε.

Στην αναζήτηση μου λοιπόν για 125/250 πινακιδάτο, οικονομικό, ελαφρύ, εύχρηστο, να μη κλαίω οταν έρθει η πτώση, βρήκα αυτό το μοντέλο στα 2.500€

https://www.fbmondial.gr/en/smx-enduro-125/

Εχει κάποιος εμπειρία από το συγκεκριμένο ή εχετε να προτείνετε κάποια παραπλήσια εναλλακτική; Σκέφτηκα να κοιτάξω και κάποια παλαιότερα μοντέλα που θα βγούν σε αντίστοιχο budget αλλά με προβληματίζει η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και τα σχεδόν σίγουρα "μαζέματα" που θα προκύψουν.

Ευχαριστώ


Το σκέφτεσαι πολύ σωστά. Εκανα το ίδιο πριν 10 χρόνια όταν ήμουν στην θέση σου και αγορασα dt125

Τα dual sport μηχανάκια ειναι ιδανικά για να περιπλανηθείς στο βουνό να καβαλήσεις κορυφογραμμή και κάθε είδους αναρρίχηση όμως σε ρυθμούς βόλτας(που προσδιορίζει το συντριπτικό ποσοστό ερασιτεχνών) αρκεί να έχεις σωστές πιέσεις σωστά λάστιχα και ενδεχομένως κοντύτερη τελική μετάδοση.
Δεν χρειάζεται δηλαδή να είναι καθαρόαιμα εντουρο ή mx. Και να είσαι σίγουρος πως για αυτή την χρήση θα ειναι ΜΑΚΡΑΝ πιο εύκολα και μανιτζέβελα απο τα εξειδικευμένα. Κακώς έχει περάσει αυτή η αντίληψη στους υποψήφιους

το μηχανάκι απο ότι review διάβασα κάνει μια χαρά την δουλειά του και δείχνει αξιόπιστο μοτερ χωρίς προβλήματα (όπως λένε οι κάτοχοι). Το ντιλ είναι δελεαστικό απλώς να διασφαλίσεις με τον αντιπρόσωπο οτι παρέχει τεχνική υποστήριξη και ανταλλακτικά
Το μηχανάκι είναι ίδιο με το Aprilia RX125 συνεπώς θα παιζει και απο εκεί υποστήριξη αν χρειαστεί

Εγώ αν μπορούσα να δικαιολογήσω την ύπαρξη του θα αγόραζα ένα

Parking
23/04/2021, 16:31
Μην πετάτε τα λεφτά σας σε τέτοιες μλκιες...

Tigrakos
23/04/2021, 16:35
Μην πετάτε τα λεφτά σας σε τέτοιες μλκιες...;

Εχεις κάποια αντιπρόταση σε 125/250 που να συμβαδίζει με τα όσα περιέγραψα;

DrBig
23/04/2021, 16:42
Μην πετάτε τα λεφτά σας σε τέτοιες μλκιες...

Εγω θα αντιπροτεινα να μη πεταμε μ@λ@κιες σε ενα θρεντ που ζηταει facts.

karellen
23/04/2021, 16:42
Μην πετάτε τα λεφτά σας σε τέτοιες μλκιες...
Εμπεριστατωμένη άποψη.
Μπορείς, αν δεν σου κάνει κόπο, να μας εξηγήσεις και το λόγο?

Parking
23/04/2021, 16:45
Εγω θα αντιπροτεινα να μη πεταμε μ@λ@κιες σε ενα θρεντ που ζηταει facts.

Εκφράσεις όπως αυτές θετικό θα ήταν να τις χρησιμοποιείς όταν μιλάς με φίλους και συγγενείς σου
και όχι σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις.
:)

Parking
23/04/2021, 16:45
Εμπεριστατωμένη άποψη.
Μπορείς, αν δεν σου κάνει κόπο, να μας εξηγήσεις και το λόγο?

όχι δε γουστάρω

DrBig
23/04/2021, 16:47
Εκφράσεις όπως αυτές θετικό θα ήταν να τις χρησιμοποιείς όταν μιλάς με φίλους και συγγενείς σου
και όχι σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις.
:)

Οκ ημαρτον δε θα το ξανακανω :D

DrBig
23/04/2021, 16:48
όχι δε γουστάρω

Σε θερμοπαρακαλουμε, πες

Parking
23/04/2021, 16:49
Οκ ημαρτον δε θα το ξανακανω :D

Εγώ δεν νομίζω ότι σου απευθύνθηκα ποτέ μ αυτό τον τρόπο
οπότε ναι καλά θα κάνεις να μην το ξανακάνεις

ptc
23/04/2021, 16:49
Εχεις κάποια αντιπρόταση σε 125/250 που να συμβαδίζει με τα όσα περιέγραψα;

Δυο μοντελα που μου ερχονται στο μυαλο Kawasaki D-Tracker 150 και Sym NH-T 200.

Parking
23/04/2021, 16:51
Σε θερμοπαρακαλουμε, πες




όχι φίλε μου δεν έχω να πω τίποτε άλλο πέραν το ότι το δικό μου
ον οφ είναι 2Τ 300
Εσύ πάρε αυτό αφού σου αρέσει

Kickstart
23/04/2021, 16:52
Ωραίο το κινεζακι απλά δύο ενστάσεις
1.ελαφρυ δεν το λες (για 125)
2.οταν έρθει η ώρα να το αλλάξεις δεν ξέρω αν θα τα καταφέρεις.

Θα μου πεις θα αγοράσω μηχανάκι με τη λογική αν θα αρέσει στους επόμενους οπότε πάσο..

Παντως καινούργιο εντουρακι σε αυτή την τιμή δεν παίζει στις γνωστές εταιρείες οπότε επειδή Ελλάδα λογικά δύσκολα θα βρεις άνθρωπο να το χει, ψάξε καλά τα φόρουμ του εξωτερικού και τα σχετικά στο YouTube και πράξε αναλόγως.

panavour
23/04/2021, 17:05
[QUOTE=doctoras;3095991]ρε παναγιώτη δεν είναι κακό αν δε ξέρουμε ρωτάμε...

δεν ξέρω που συναρμολογείται, ομως ξέρω οτι η FB mondial έχει εργοστάσιο κάπου στην λομβαρδια.

Το μοτερ που είναι η καρδιά και το ζητούμενο είναι ισπανικό απο την άλλοτε Derbi που χρεοκόπησε κάπου στην οιικονομική κρίση. Μοτερ τεχνογνωσία τα εξαγόρασε η piaggio για λογαριασαμό της Aprilia(και όχι μονο).


Αν κανω λαθος ζητω ταπεινα συγγνωμη.
Ομως σε μια αναζητηση στο επισημο σαιτ της εταιρειας δεν ειδα καμμια αναφορα ,στο που φτιαχνεται,και καμμια παρουσιαση της εδρας ή φωτο του εργοαστασιου που ΟΛΕΣ οι κινεζοεταιρειες -ακομα και οι μικροτερες- με περηφανια δειχνουν στα σαιτ τους.
Αυτο με κανει καχυποπτο.
Οχι για την ποιοτητα κατασκευης,αλλα για την δικαιολογημενη προσπαθεια αποφυγης της αληθειας,που δυστυχως ή ευτυχως επηρρεαζει τον ΔΥΤΙΚΟ καταναλωτη.
Μακαρι αυτα που λες να ειναι σωστα.
Να δινουμε δουλεια στον ΙΤΑΛΟ,τον συνευρωπαιο.

doctoras
23/04/2021, 17:13
Δυο μοντελα που μου ερχονται στο μυαλο Kawasaki D-Tracker 150 και Sym NH-T 200.

Πετρο το παλικαρι ψαχνει εντουρακι το smx125 του παρεχει 900mm σελα, 280mm ground clearance, 250mm ανάρτηση



Ωραίο το κινεζακι απλά δύο ενστάσεις
1.ελαφρυ δεν το λες (για 125)
2.οταν έρθει η ώρα να το αλλάξεις δεν ξέρω αν θα τα καταφέρεις.

Θα μου πεις θα αγοράσω μηχανάκι με τη λογική αν θα αρέσει στους επόμενους οπότε πάσο..

Παντως καινούργιο εντουρακι σε αυτή την τιμή δεν παίζει στις γνωστές εταιρείες οπότε επειδή Ελλάδα λογικά δύσκολα θα βρεις άνθρωπο να το χει, ψάξε καλά τα φόρουμ του εξωτερικού και τα σχετικά στο YouTube και πράξε αναλόγως.

Απο Dual sport ειναι απο τα πιο ελαφριά 122 αδειο 130 γεματο (με tank 6lt)

Το kawasaki klx230 ειναι 135 kg, το crf250l 142kg

Το μηχανακι το παίρνεις να κανεις την δουλειά σου, δεν ειναι μπατζετ που θα σκεφτείς τι χασούρα θα εχω αν το πουλήσω. Αν και αν παραμεινει προσεγμένο με σωστη τιμη πωλούνται τα παντα

doctoras
23/04/2021, 17:15
Παρτε και ενα review κατόχου
https://youtu.be/oO2c4FRnWAU

Tigrakos
23/04/2021, 17:23
Πετρο το παλικαρι ψαχνει εντουρακι το smx125 του παρεχει 900mm σελα, 280mm ground clearance, 250mm ανάρτηση

Αυτό που μ'εφτιαξε περισσότερο είναι το : "παληκάρι" !!! Ευχαριστώ :)

doctoras
23/04/2021, 17:29
Αυτό που μ'εφτιαξε περισσότερο είναι το : "παληκάρι" !!! Ευχαριστώ :)

Οι αναβατες 40+ ειναι παλικάρια:lol:
:beer:

ptc
23/04/2021, 17:45
Πετρο το παλικαρι ψαχνει εντουρακι το smx125 του παρεχει 900mm σελα, 280mm ground clearance, 250mm ανάρτηση


Εγω εμεινα στο "θα περιοριστεί σε χωματόδρομους βόλτας" που για μενα μεταφραζεται σε μηχανακι σχετικα ελαφρυ με ακτινες και ενα ζευγαρι χωματινα λαστιχα.

Anyway, βλεπω εχεις αναλαβει το νημα ως ανεπισημος mod οποτε την κανω... :p

doctoras
23/04/2021, 17:55
Anyway, βλεπω εχεις αναλαβει το νημα ως ανεπισημος mod οποτε την κανω... :p

Οχι ρε, απλως το εχω ψαξει το συγκεκριμένο μηχανακι και περασα στιγμές στο τσαφ να το βαλω παραγγελια να μου το στειλουν πακετο, αλλα με 1100km στο σουτσουκι μου απο περσι βαζει ενα λογικο τελος.....η μαλλον οχι..... :)

ΤάκηςΜπ
23/04/2021, 18:24
Μην κοιτάς βλακείες. Πάρε ένα klx 250. Ενδεικτικές αγγελίες: 1 (https://www.car.gr/classifieds/bikes/view/37217911-kawasaki-klx-250), 2 (https://www.car.gr/classifieds/bikes/view/36301106-kawasaki-klx-250), 3 (https://www.car.gr/classifieds/bikes/view/30789320-kawasaki-klx-250).

DrBig
23/04/2021, 18:27
όχι φίλε μου δεν έχω να πω τίποτε άλλο πέραν το ότι το δικό μου
ον οφ είναι 2Τ 300
Εσύ πάρε αυτό αφού σου αρέσει

Ρωταει ενας χριστιανος στο θρεντ τι ξερουμε για ενα συγκεκριμενο μηχανακι κι εσυ πεταγεσαι και λες πως ειναι μια μαλακια. Ετσι νετα σκετα χωρις καμια τεκμηριωση.
Μετα παρεξηγιεσαι που σου ειπα πως μαλακια ειναι αυτο που πεταξες εσυ. Οκ λαθος μου και το ομολογω δημοσιως. θα μπορουσα να ειμαι κοσμιος.
Εσυ πως κρινεις την συμμετοχη σου στο νημα?

Λευκάδιος
23/04/2021, 23:07
Το μοτερ που είναι η καρδιά και το ζητούμενο είναι ισπανικό απο την άλλοτε Derbi που χρεοκόπησε κάπου στην οιικονομική κρίση. Μοτερ τεχνογνωσία τα εξαγόρασε η piaggio για λογαριασαμό της Aprilia(και όχι μονο).


Νομίζω το έχουμε ξανακουβεντιασει κάπου για αυτό το μοτέρ.
Είναι του Piaggio group, πρωτομπήκε στο τότε σκούτερ Scarabeo 125
427539

Και μετά με 'κλασσικο' κιβώτιο ταχυτητων (όλο το μοτέρ made in China ) χρησιμοποιήθηκε σε διάφορα Aprilia, Derbi, προφανώς και σε Mondial (του παρόντος).

427540

telegonos
24/04/2021, 01:20
Δεν μοιάζει να είναι το ίδιο μοτέρ πάντως στις δυο φωτό. Το κάρτερ είναι τελείως άλλο πράγμα, με άλλο σχέδιο, άλλο προσανατολισμό, άλλα εξαρτήματα σε άλλες θέσεις.

Κύλινδρος και κεφαλή, μοιάζουν, οκ, αλλά όλο το υπόλοιπο είναι ένα άλλο μοτέρ.

doctoras
24/04/2021, 09:08
Νομίζω το έχουμε ξανακουβεντιασει κάπου για αυτό το μοτέρ.
Είναι του Piaggio group, πρωτομπήκε στο τότε σκούτερ Scarabeo 125
427539

Και μετά με 'κλασσικο' κιβώτιο ταχυτητων (όλο το μοτέρ made in China ) χρησιμοποιήθηκε σε διάφορα Aprilia, Derbi, προφανώς και σε Mondial (του παρόντος).

427540


ναι το έχουμε ξανασυζητήσει και μιας που το ψάχνουμε βρήκα κάποια νεα δεδομένα προς ανάπτυξη της συζήτησης:

η derbi εξαγοράστηκε απο την piaggio το 2001 (https://www.derbi.com/en_EN/brand/)

Το 2Τ GPR125 ως το 2009 φορούσε μοτερ yamaha dt125 (https://en.wikipedia.org/wiki/Derbi_GPR125)

Το GPR 125 4Τ μοτερ (https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/derbi/gpr125/2010/) ως αντικατάσταση του δίχρονου ήρθε το 2009-2010


μοντέλα που ενσωματώνουν τον 4Τ κινητήρα είναι των Derbi Adventure 125 & DRD 125 (https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/derbi/senda-125-sm/2009/)


η Aprilia ενσωματώνει το μοτέρ λίγο αργότερα το 2012 στα RS4 125 και λίγο αργότερα στα SX&RX
η FB mondial που δείχνει ως ανεπίσημη θυγατρική της piaggio απο ιδιοκτήτες ιταλους αναφέρεται ως εξης:
"Built by Piaggio in China, who also produce vehicles for iconic Italian brands such as Aprilia and Vespa, the new Mondials are effectively Piaggio engines with Mondial's own higher specification design of chassis and styling."
https://en.wikipedia.org/wiki/Mondial_(motorcycle_manufacturer)



Τώρα απομένει να βρεθεί απο πηγές αν το 4t dohc μοτερ της derbi έχει ρίζες ή προέρχεται απο τo σκουτερομοτερ της piaggio που ποσταρες, όπως και αυτό αν ειναι καθαρα ιταλική προδιαγραφή ή δουλειά της derbi απο το άλλοτε R&D της, ή δανεισμένο εξολοκλήρου απο κινέζο κατασκευαστή.
α)Η δομή του μου φαίνεται καθαρά μοτοσυκλετάδικη
Ενώ β) δε έχω δει αυτό το μοτερ ως αντίγραφο σε κινεζο κατασκευαστή όπως Loncin, Zongshen, Qianjiang, Haojin, Shineray

telegonos
24/04/2021, 09:32
Καλησπέρα,

ήδη κάτοχος Tiger 1050 οπότε έχουμε λύσει το θέμα άσφαλτος/ταξίδια κλπ. Μ'εχει πιάσει ομως μια χωματερή ανησυχία (πιθανόν λόγω covid) η οποία θεωρώ θα περιοριστεί σε χωματόδρομους βόλτας κι οχι σε βουνα, λαγκάδια, μονοπάτια, ογκόλιθους, αλματα κλπ. , είμαστε και μιας ηλικίας 40+, δεν έχω ξαναπατήσει χώμα, οπότε λέω να μη πάω να αφήσω τα κομμάτια μου σε κανένα βουνό. ΑΝ αποδειχθεί ότι δεν ειναι προσωρινή παρόρμηση λόγω εγκλεισμού, ΑΝ φανεί ότι απολαμβάνω το χώμα και μετά θέλω κάτι πιο "ικανό", τότε βλέπουμε.

Στην αναζήτηση μου λοιπόν για 125/250 πινακιδάτο, οικονομικό, ελαφρύ, εύχρηστο, να μη κλαίω οταν έρθει η πτώση, βρήκα αυτό το μοντέλο στα 2.500€



Θα πας να δώσεις 2500 ευρώ για ''οικονομικό'' και να ''μην κλαις όταν έρθει η πτώση''. 2500 ευρώ από την τσέπη σου, για αμφιλεγόμενης προέλευσης 125.

Πας βρίσκεις και παίρνεις μεταχειρισμένο ΑΧ1-250 δίνεις και κάτιτις να μαζέψεις τι χρειάζεται, και έχεις με κανά 1000ρικο το πολύ, μοτοσυκλετάκι που τα κάνει όλα (μοτοσυκλετάκι λέμε τώρα, σχεδόν 30 άλογα τροχό, το πιο δυνατό 250 μονοκύλινδρο έβερ), πιο εύκολο κι από παπί, δεν καίει πολύ βενζίνη, δεν κόστισε πολύ και ''να και να!'' να το ξαπλώσεις ή να το βροντήξεις ή να στο φάνε ή ...

Παράδειγμα της δικής μου ''ευρεσης'' για τα δικά μου γούστα και υποχρεώσεις, δες και την ιστορία του, και που πήγε ας πούμε το καλοκαίρι του 2020 >>> http://forcev4.blogspot.com/2020/06/blog-post.html κλείνει χρόνο στην κατοχή μου προσεχώς, και από τον Νοέμβριο και μετά είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ δικό μου όχημα που έχω σε κίνηση, με καθημερινό πήγαινε έλα την μισή Αττική. 250 ευρώ το ένα, 200 το άλλο και κανά 250ρι τα αναλώσιμα και ανταλλακτικά εκτός των δύο.

Αυτά τα θέλω να κάνω οικονομία και θα πάω να δώσω τόσες χιλιάδες ευρώ, ποτέ δεν τα κατάλαβα πως δουλεύουν λογιστικά.

toyar
24/04/2021, 09:57
διαβασα ολη τη νεκρανασταση και τη χαρηκα
να το χαρεις κι εσυ φουλ
νομιζω πως το ποσα χρονια και χλμθα αντεχε ενα Ax1 με στοιχειωδη συντηρηση θα μπορουσε να αποτελει αντικειμενο επιστημονικης μελετης:lol:

Tigrakos
24/04/2021, 11:18
Αυτά τα θέλω να κάνω οικονομία και θα πάω να δώσω τόσες χιλιάδες ευρώ, ποτέ δεν τα κατάλαβα πως δουλεύουν λογιστικά.

Εξαιρετική ιδέα και η μηχανή που πρότεινες και το σκεπτικό για την επιλογή της, ομολογώ ότι το έχω εξετάσει σαν ενδεχόμενο αλλά θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου τα εξής σε ότι αφορά την δική μου σκέψη λογιστικά.

1) Εχεις τις γνώσεις, το χρόνο, το χώρο, τα εργαλεία να το επισκευάσεις μονος σου; Εγώ δεν διαθέτω τίποτε από αυτά, τι σημαίνει αυτό σε νουμερα οταν πάρεις το παρατημένο ΧΧ μηχανάκι και θα πας συνεργείο; Ενα τέτοιο πραγματικά ενδιαφέρον restoration project που είδα στο Blog σου, δε νομίζω πως υπάρχει περίπτωση να κοστίσει κάτω από 1.200 ευρώ οταν το αναθέσεις σε μάστορα. Οχι μόνο για AX/NX αλλά για οποιοδήποτε αντίστοιχο παρατημένο μηχανάκι. Ασε που πρέπει να έχω και φιλο μάστορα για να του παρατήσω στο μαγαζί του 2 μηχανάκια να τα κάνει κοψε-ραψε.

Με γρήγορη αναζήτηση στο γκουγκλη για σκοπούς προϋπολογιμού και μόνο:
- Μεταφορικά για τα 2 μηχανάκια: 100 Ευρώ
- Λάστιχα κοντά 200 ευρώ:https://www.tyreshop.gr/270/
- Αλυσιδογράναζα 100 Ευρώ: https://www.skroutz.gr/s/28290871/DID-JT-%CE%A3%CE%B5%CF%84-%CE%93%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B6%CE%B9%CE%B1-%CE%91%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B4%CE%B1-Honda-AX-250-17QHAX250VX31.html
- Αμορτισέρ πίσω 250 Ευρώ: https://www.car.gr/parts/view/24823335-amortiser-pisw-honda-nx-250-ax-1-azwtoy-ladioy-yss
- Ελατηρια πηρουνιού 110 Ευρώ: https://sixdays.gr/shop/anartiseis/empros-anartisi/%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%8D-wilbers-honda-nx-ax1-250-86-96/
- Ηλεκτρολογικά μπλιμπλίκια άλλα 100 Ευρώ
- Μοτερικά ανταλλακτικά, ας είμαστε αισιόδοξοι οτι με 80 ευρωπουλάκια θα είμαστε έτοιμοι.
- Λάδια, ξυδια, φίλτρα, λαδια πηρουνιού, μπουζι κλπ : 50 Ευρώ
- Απρόβλεπτα που σίγουρα θα προκύψουν: 100 Ευρώ
- Θα πρέπει να πληρώσουμε και το μάστορα. Πόσο θα πάρει να κάνει όλες αυτές τις δουλειές; Ειναι και γνωστός, είμαστε και πελάτες, αντε με 200 ευράκια "μαύρα" καθαρίσαμε.

Το 1.200ρακι μάλλον το φάγαμε με το καλημέρα.


2) Αν υποθέσουμε οτι η Χ "κινεζιά" copy/paste Aprilia δεν είναι στην κατηγορία "οπως το πήρες πέτα το" τότε τα πλεονεκτήματα που βλέπω στην επιλογή αυτή είναι τα εξής
- Παίρνεις καινούριο μοτόρι με ότι αυτό συνεπάγεται
- Δεν είναι καθόλου δημοφιλές άρα δε θα με τρώει η αγωνία να του βάζω 18 κλειδαριές και 5 συναγερμούς όπως κάνω στο tiger
- Αν δεν είναι χρέπι και μπορεί απροβλημάτιστα να κουβαλήσει και να διασκεδάσει τα ελαφρώς αυξημένα κιλά μου για τα επόμενα 2 χρόνια που έχει εγγύηση και μετά το βαρεθώ και το βάλω στο cargr για 1.000 ευρώ τότε εχω "χάσει" 1.500 ευρώ.

[ 2.500 Αγορά - (1.000 ευρώ πώληση) ] / 24 μήνες = 62,5€ το μήνα , δε μου φαίνεται απαγορευτικό νούμερο για καινούριο μηχανάκι του οποίου θα κάνω χρήση για 2 χρόνια. Αν τα χρόνια αυξηθούν ελαφρώς τότε θα πέσει το μηνιαίο κόστος αλλά δεν θα πέσει αναλογικά και η τιμή πώλησης.

Πάμε τωρα στο σενάριο AX/NX ή κάποιο άλλο που αγοράζεις σε τιμή της τάξης των 500 Ευρώ (2 μηχανάκια παρατημένα), λάστιχα, αμορτισέρ, μοτερικά θέματα, ηλεκτρολογικά και λοιπά "μαζεματα" υποθέτουμε οτι ο μάστορας θα μας πάρει 1.200 ευρώ (οπως τα βγάλαμε παραπάνω). Αντε να βρεθεί κάποιος σαν κι εμένα σε 2 χρόνια και να το πάρει 800 ευρώ (πολλά μου φαίνονται διότι το μηχανάκι θα κοντεύει να πάρει σύνταξη, 30 ετών και σε κατάσταση "το έφτιαξα να τσουλάει" αρα δεν θα ειναι και πολύ ελκυστικό στον επόμενο)

(500 Αγορά + 1.200 Επισκευή - 800 Πώληση σε 2 χρόνια) / 24 μήνες = 37,5€ το μήνα για ενα μηχανάκι κοντά 30 ετών το οποίο εγινε "λειτουργικό" και ουχί "σαν καινούριο".

Σε απόλυτα νούμερα, το AX είναι πράγματι πιο φτηνό κατά 25 ευρώ το μήνα. Αξίζει λοιπόν για 25 ευρώ το μήνα παραπάνω να μη πάρεις καινούριο μηχανάκι; Μήπως σε αυτά τα προβλεπόμενα 2 χρόνια χρήσης, το restoration project εμφανίσει άλλο ένα μη αναμενόμενο κόστος επισκευής που τελικά θα ρίξει ακόμα περισσότερο τη διαφορά με το καινούριο; Βάλε και το άγχος του "ελπιζω να μη βγάλει τιποτα άλλο".

Δεν προσπαθώ να σε πείσω για κάτι. Απλά περιγράφω τη σκέψη μου και αν κάνω λάθος με χαρά να το συζητήσουμε.

Και πάμε στην άλλη περίπτωση που πρότεινε έταιρος συμφορουμίτης, του KLX 250 , το οποίο θα κοστίσει επίσης κοντά στα 2.500 αλλά θα είναι περίπου του 2010. Αν υποθέσουμε ότι είναι στην κατηγορία "δε θέλει ουτε ευρώ" (δύσκολο) , τότε αυτή είναι η καλύτερη πρόταση απο οικονομικής άποψης αν και αυτό πωληθεί σε 2 χρόνια, τότε η αξία του θεωρούμε πως θα πέσει στα 2.000 , άρα θα έχουμε μηχανάκι 10ετίας με 500 ευρώ για 2 χρόνια. Ενδιαφέρον deal ακουγεται.

Tigrakos
24/04/2021, 11:26
Θα πας να δώσεις 2500 ευρώ για ''οικονομικό'' και να ''μην κλαις όταν έρθει η πτώση''. 2500 ευρώ από την τσέπη σου, για αμφιλεγόμενης προέλευσης 125.

Πας βρίσκεις και παίρνεις μεταχειρισμένο ΑΧ1-250 δίνεις και κάτιτις να μαζέψεις τι χρειάζεται, και έχεις με κανά 1000ρικο το πολύ, μοτοσυκλετάκι που τα κάνει όλα (μοτοσυκλετάκι λέμε τώρα, σχεδόν 30 άλογα τροχό, το πιο δυνατό 250 μονοκύλινδρο έβερ), πιο εύκολο κι από παπί, δεν καίει πολύ βενζίνη, δεν κόστισε πολύ και ''να και να!'' να το ξαπλώσεις ή να το βροντήξεις ή να στο φάνε ή ...

Παράδειγμα της δικής μου ''ευρεσης'' για τα δικά μου γούστα και υποχρεώσεις, δες και την ιστορία του, και που πήγε ας πούμε το καλοκαίρι του 2020 >>> http://forcev4.blogspot.com/2020/06/blog-post.html κλείνει χρόνο στην κατοχή μου προσεχώς, και από τον Νοέμβριο και μετά είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ δικό μου όχημα που έχω σε κίνηση, με καθημερινό πήγαινε έλα την μισή Αττική. 250 ευρώ το ένα, 200 το άλλο και κανά 250ρι τα αναλώσιμα και ανταλλακτικά εκτός των δύο.

Αυτά τα θέλω να κάνω οικονομία και θα πάω να δώσω τόσες χιλιάδες ευρώ, ποτέ δεν τα κατάλαβα πως δουλεύουν λογιστικά.

Επιασα το οριο χαρακτήρων στο προηγούμενο πόστ και δεν χώραγε να σε συγχαρώ και για το εξαιρετικό restoration project του ΑΧ αλλά και για το blog συνολικά. Πολύ ενδιαφέρον.

doctoras
24/04/2021, 11:50
tigrakos πολύ σωστός ο υπολογισμός σου,
να προσθέσω σε αυτά που αναφέρεις και προς τον παρακινητή χρεπιων οτι:
εκτός των αλώσιμων που εβαλες, ΑΝ στον μηνα πάνω φρακάρει καμια μπιέλα λογω διάβρωσης του ρουλεμάν της και πας για επισκευή, το 1000ρικο για το ax/nx το έχεις στο τσεπάκι σου
Αν χρειαστούν διαβράγματα σε εισαγωγή, κιτ στο καρμπ, δισκους στον σιμπλέκτη + τα μαστορικά για όλα αυτά έχεις βγεί εκτός προυπολογισμου...και έχεις τελικά να πετάς λεφτά σε ενα τριμπουρδελο που δε ξερεις τι άλλο θα ζητήσει(και θα κοστίσει)
Τριμπουρδελο όχι γιατί δεν είναι καλο μοντελο αλλά γιατί πήγες και ψώνισες ενα παρατημένο απο αδιάφορους (τις περισσότερες φορές) κατόχους εκτεθειμένο δέκα χρόνια σε όλα τα στοιχεία της φύσης...

τα klx250 που προτάθηκαν, όσοι δεν έχετε εμπειρία απο βουνό δε γνωρίζετε λεπτομέρειες, για παράδειγμα αν το klx250 έχει περάσει θητεία απο ερασιτεχνικό εντουρο απο αναβάτη "Ζμπουτσαμ" όσο αναφορά την επιμελώς συντήρηση μετά απο κάθε χωματοβόλτα (που δεν εχει σχέση με την street χρήση και αυτή που γράφει στο owners manual) ενδέχεται να ζητήσει διάφορα....Αν είναι δευτερο-τρίτο χέρι και έχει περάσει και απο έμπορο σε ενδεχόμενη ανταλλαγή έχουν πειραχθεί τα χλμ
Συνεπώς τα klx250(και όποιο παρεμφερές μεταχειρισμένο) για εμένα εάν δεν αποδεικνύονται: α)οι κάτοχοι β)οι χρήσεις τους και γ) η ευλαβική συντήρηση τους, αποτελούν μεγαλύτερο ρίσκο όσο αναφορά το κόστος σε σχέση με κινέζικο καινούργιο μηχανάκι

Tigrakos
24/04/2021, 12:03
tigrakos πολύ σωστός ο υπολογισμός σου,
να προσθέσω σε αυτά που αναφέρεις και προς τον παρακινητή χρεπιων οτι:
εκτός των αλώσιμων που εβαλες, ΑΝ στον μηνα πάνω φρακάρει καμια μπιέλα λογω διάβρωσης του ρουλεμάν της και πας για επισκευή, το 1000ρικο για το ax/nx το έχεις στο τσεπάκι σου
Αν χρειαστούν διαβράγματα σε εισαγωγή, κιτ στο καρμπ, δισκους στον σιμπλέκτη + τα μαστορικά για όλα αυτά έχεις βγεί εκτός προυπολογισμου...και έχεις τελικά να πετάς λεφτά σε ενα τριμπουρδελο που δε ξερεις τι άλλο θα ζητήσει(και θα κοστίσει)
Τριμπουρδελο όχι γιατί δεν είναι καλο μοντελο αλλά γιατί πήγες και ψώνισες ενα παρατημένο απο αδιάφορους (τις περισσότερες φορές) κατόχους εκτεθειμένο δέκα χρόνια σε όλα τα στοιχεία της φύσης...

τα klx250 που προτάθηκαν, όσοι δεν έχετε εμπειρία απο βουνό δε γνωρίζετε λεπτομέρειες, για παράδειγμα αν το klx250 έχει περάσει θητεία απο ερασιτεχνικό εντουρο απο αναβάτη "Ζμπουτσαμ" όσο αναφορά την επιμελώς συντήρηση μετά απο κάθε χωματοβόλτα (που δεν εχει σχέση με την street χρήση και αυτή που γράφει στο owners manual) ενδέχεται να ζητήσει διάφορα....Αν είναι δευτερο-τρίτο χέρι και έχει περάσει και απο έμπορο σε ενδεχόμενη ανταλλαγή έχουν πειραχθεί τα χλμ
Συνεπώς τα klx250(και όποιο παρεμφερές μεταχειρισμένο) για εμένα εάν δεν αποδεικνύονται: α)οι κάτοχοι β)οι χρήσεις τους και γ) η ευλαβική συντήρηση τους, αποτελούν μεγαλύτερο ρίσκο όσο αναφορά το κόστος σε σχέση με κινέζικο καινούργιο μηχανάκι

Αλλη μια φορά ευστοχότατες οι παρατηρήσεις σου doctor στις οποίες δεν προχώρησα μιας και ασχολήθηκα μόνον με το "λογιστικό" που ανέφερε ο telegonos.

Μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση πως την έβγαλε καθαρή μονο με 250 ευρώ αναλώσιμα και τα υπόλοιπα τα πηρε από τις 2 μηχανές.

toyar
24/04/2021, 12:20
η πρωτη περιπτωση ειναι οικονομικη και πανω απο ολα ψυχοθεραπευτικη
μονο ομως για καποιον που εχει χωρο γνωσεις εργαλεια και ορεξη
η εμπλοκη μαστορα απαγορευεται οχι μονο για λογους κοστους αλλα κυριως γιατι κανεις επαγγελματιας δεν θα κατσει να ασχοληθει

telegonos
24/04/2021, 13:51
Προφανώς κάποιος που ΔΕΝ θα ασχοληθεί ο ίδιος, δεν θα πάρει χρέπι όπως εγώ. Θα πάρει ένα ήδη καλούτσικο. Γεμάτο είναι το car.gr από καλούτσικα μοτό στην κατηγορία αυτή.

Εγώ πήρα αυτό το συγκεκριμένο γιατί ήταν φίλου και το λυπόμουνα, και ήθελα να τον βοηθήσω, και να έκανα και την πλάκα μου. Δεν σημαίνει ότι επειδή εγώ το έκανα με αυτόν τον δρόμο, πρέπει να τον κάνει κανείς αντιγραφή πλήρως. Ο καθείς κάνει την παραλλαγή που τον βολεύει για τις δικές του ανάγκες.

Επίσης τα κόστη που αναφέρθηκαν σε αναλώσιμα είναι υπερβολικά.

telegonos
24/04/2021, 13:52
εκτός των αλώσιμων που εβαλες, ΑΝ στον μηνα πάνω φρακάρει καμια μπιέλα λογω διάβρωσης του ρουλεμάν της και πας για επισκευή, το 1000ρικο για το ax/nx το έχεις στο τσεπάκι σου


Σιγά μην πουλήσεις και κανά οικόπεδο μάστορα. Να γράφουμε και λίγο πράγματα ΕΝΤΟΣ πραγματικότητας.

doctoras
24/04/2021, 14:19
Σιγά μην πουλήσεις και κανά οικόπεδο μάστορα. Να γράφουμε και λίγο πράγματα ΕΝΤΟΣ πραγματικότητας.
Μαστορα, εμπειρικά το ξερω απο φιλους μου που χρειάστηκε να αγοράσουν κουζίνετα κυλινδροπιστονα μια-δυο βαλβιδες ολες τις φλαντζες + τα μαστορικα με το μηχανουργειο, χιλιαρικο τσεπατο με κονε και φιλικε τιμε

Λευκάδιος
24/04/2021, 14:32
Τώρα απομένει να βρεθεί απο πηγές αν το 4t dohc μοτερ της derbi έχει ρίζες ή προέρχεται απο τo σκουτερομοτερ της piaggio που ποσταρες, όπως και αυτό αν ειναι καθαρα ιταλική προδιαγραφή ή δουλειά της derbi απο το άλλοτε R&D της, ή δανεισμένο εξολοκλήρου απο κινέζο κατασκευαστή.
α)Η δομή του μου φαίνεται καθαρά μοτοσυκλετάδικη
Ενώ β) δε έχω δει αυτό το μοτερ ως αντίγραφο σε κινεζο κατασκευαστή όπως Loncin, Zongshen, Qianjiang, Haojin, Shineray
Αυτή την στιγμή δεν μπορώ να βρω την πηγή που λέει ότι το μοτέρ προέρχεται από το Scarabeo 125 (αλλά θα το ψάξω).
Σίγουρα δεν μπορούσε να είναι ολόιδιο με ενός σκούτερ που έχει άλλη χωροταξία/μετάδοση κλπ. Και απ'οτι είδα πρέπει να έχουν και άλλη διαμετρο/διαδρομή.
Αλλά κάποια μηχανικά μέρη όπως κεφαλή/κύλινδρος πρέπει να είναι κοινά.
Βρήκα επίσης το από κάτω κείμενο που μάλλον δείχνει ότι το μοτέρ είναι Piaggio,καπου αλλού διάβασα ότι είναι προϊόν συνεργασίας/εξέλιξης Piaggio/Derbi.
427613

Tigrakos
16/05/2021, 21:16
Παιδιά ευχαριστώ πολύ όλους, τελικά μετά από αρκετές συζητήσεις με την μοτοπαρέα, άλλαξε ο προσανατολισμός σε κάτι που να μπορεί να διανύσει "με άνεση" μερικά χλμ ασφάλτου μέχρι να φτάσουμε σε χωματόδρομο. Μάλλον θα το αναλύσουμε σε άλλο νημα μιας και μας βλέπω προς την "Adventure" κατηγορία :)

headbanger
19/05/2021, 18:39
ADV αφού έχεις τον τίγρη ρε τι μασάς.

σε παρόμοια φάση με σένα, πήρα ενα 2008 CRF 230L , που είναι νομιμο παντού. τα 10-20 χλμ προς το χώμα τα καταπίνει. αλλιώς το κουβαλάω στον αγρότη. ελαφρή. αξιόπιστο. χόντα.