View Full Version : Ο άνθρωπος που γύρισε από τη ζέστη
430078
Ένα από τα "ελληνικά" που βλέπαμε κάποτε οικογενειακώς.
Μια από τις πάμπολλες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου που μεγάλωσαν τη δική μου γενιά.
Την πέτυχα ένα βράδυ την προηγούμενη εβδομάδα στην τηλεόραση και τη χαζέψαμε με την 8χρονη νεαρά.
Και η αναζήτηση, η σκέψη & ο προβληματισμός είναι πώς στέκεται αυτή η ταινία στη σημερινή εποχή του #metoo και #blacklivesmatter;
Έτσι χαλαρή κουβέντα να γίνεται, άμα θέτε.
:beer:
Αλλά εποχές, άλλος τρόπος σκέψης, σήμερα απλά δεν θα έβγαινε καν....
AristidisZ
11/08/2021, 08:47
2 λεπτά να έβαζες στη μικρή να ακούσει αυτό (https://youtu.be/UfBLh2kdo_Q), και θα κατέληγε το κοριτσάκι με λιγότερα μαλλιά και από τους 2 μας :lol:
giorgosb
11/08/2021, 08:58
Εντελώς άλλος τρόπος σκέψης, τότε, φαντάζομαι, ήταν οκ αυτή η αντίληψη. Ο άνθρωπος που γύρισε από την ζέστη είναι ταινία του 1972. Το 1973 είχαμε κι αυτή:
430079
Από τότε έχουν περάσει σχεδόν 50 χρόνια..
telegonos
11/08/2021, 09:00
Λένε συχνά την φράση ''κλασσικός ελληνικός κινηματογράφος'' που υποννοεί ότι όλες οι παλιές ελληνικές ταινίες ήταν καλές.
Ε δεν ήταν. Στην πραγματικότητα, είναι πιο λίγες οι ''καλές'' από τις ''κακές'', απλά η νοσταλγία θυμάται μόνο τις πρώτες, και βαφτίζει το θυμικό ότι όλες ήταν.
Η συγκεκριμένη είναι λίγο μεταγενέστερη της ''καλής'' εποχής, είναι του 1972 (τι είχαμε τότε στην Ελλάδα σκεφτείτε). Η ιστορία της είναι για μικρά παιδιά, οι συμβάσεις της είναι έως και προσβλητικές, ο κεντρικός ήρωας είναι ένας κακός άνθρωπος που καταπιέζει την πρόοδο στα παιδιά του και αυτό παρουσιάζεται ως καλό, και βασίζεται ΜΟΝΟ στην παρουσία του Κωνσταντάρα να γεμίσει το έργο.
Συγκρίνεται η ταινία αυτή, με το ''κατι κουρασμένα παληκάρια'' ας πούμε που πάλι έπαιζε ο Κωνσταντάρας; Καλογραμμένο, καλοπαιγμένο, πλούσια παραγωγή, πληθώρα καλών ηθοποιών.
Πολλές ταινίες ακόμα και της δεκαετίας '60 που θεωρείται η ''χρυσή'' εποχή, είναι κακές ταινίες, με αφελή σενάρια, κακά νοήματα, ''θείτσικα'' δράματα, κακή παραγωγή, και για ένα ενήλικα θεατή, απλά δεν βλέπονται.
Όλα αυτά, ασχέτως των metoo, woke κ.ο.κ., είναι ΚΑΚΗ ταινία, ΠΡΙΝ καν πιάσουμε να μελετάμε αυτά.
karellen
11/08/2021, 09:06
Χάρις στο πληθωρικό ταλέντο του Κωνσταντάρα καταφέρνει και σώζεται η συγκεκριμένη ταινία από το χάλι που ονομάζεται Κώστας Καραγιάννης.Ο συγκεκριμένος μαζί με κανά 2 άλλους βούλιαξαν τον Ελληνικό κινηματογράφο.
Για μένα κορυφή είναι ο Σακελλάριος και κατόπιν Ντίνος Δημόπουλος,Γ Τζαβέλλας και ο Δαλιανίδης όσο ήταν ασπρόμαυρος.
AristidisZ
11/08/2021, 09:07
Λένε συχνά την φράση ''κλασσικός ελληνικός κινηματογράφος'' που υποννοεί ότι όλες οι παλιές ελληνικές ταινίες ήταν καλές.
Ε δεν ήταν. Στην πραγματικότητα, είναι πιο λίγες οι ''καλές'' από τις ''κακές'', απλά η νοσταλγία θυμάται μόνο τις πρώτες, και βαφτίζει το θυμικό ότι όλες ήταν.
Η συγκεκριμένη είναι λίγο μεταγενέστερη της ''καλής'' εποχής, είναι του 1972 (τι είχαμε τότε στην Ελλάδα σκεφτείτε). Η ιστορία της είναι για μικρά παιδιά, οι συμβάσεις της είναι έως και προσβλητικές, ο κεντρικός ήρωας είναι ένας κακός άνθρωπος που καταπιέζει την πρόοδο στα παιδιά του και αυτό παρουσιάζεται ως καλό, και βασίζεται ΜΟΝΟ στην παρουσία του Κωνσταντάρα να γεμίσει το έργο.
Συγκρίνεται η ταινία αυτή, με το ''κατι κουρασμένα παληκάρια'' ας πούμε που πάλι έπαιζε ο Κωνσταντάρας; Καλογραμμένο, καλοπαιγμένο, πλούσια παραγωγή, πληθώρα καλών ηθοποιών.
Πολλές ταινίες ακόμα και της δεκαετίας '60 που θεωρείται η ''χρυσή'' εποχή, είναι κακές ταινίες, με αφελή σενάρια, κακά νοήματα, ''θείτσικα'' δράματα, κακή παραγωγή, και για ένα ενήλικα θεατή, απλά δεν βλέπονται.
Όλα αυτά, ασχέτως των metoo, woke κ.ο.κ., είναι ΚΑΚΗ ταινία, ΠΡΙΝ καν πιάσουμε να μελετάμε αυτά.
Δε νομίζω ότι η έκφραση "κλασσικός" πάει να πει ντε και καλά καλός ή / και ποιοτικός
Συμφωνώ πάντως ότι η συγκεκριμένη δεν συγκαταλέγεται στις "καλές" ταινίες, κατά τη γνώμη μου κορυφή ήταν οι ταινίες των 50s, κάλπικη λίρα, μια ζωή την έχουμε, βότσαλο στη λίμνη, θεία από Σικάγο, κλπ
430078
Ένα από τα "ελληνικά" που βλέπαμε κάποτε οικογενειακώς.
Μια από τις πάμπολλες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου που μεγάλωσαν τη δική μου γενιά.
Την πέτυχα ένα βράδυ την προηγούμενη εβδομάδα στην τηλεόραση και τη χαζέψαμε με την 8χρονη νεαρά.
Και η αναζήτηση, η σκέψη & ο προβληματισμός είναι πώς στέκεται αυτή η ταινία στη σημερινή εποχή του #metoo και #blacklivesmatter;
Έτσι χαλαρή κουβέντα να γίνεται, άμα θέτε.
:beer:
Δεν στέκεται η συγκεκριμένη, σε άλλους ανθρώπους απευθυνόταν αυτή η ταινία, όπως γράφει κι Bowleno. Κάνε μια χάρη στην 8χρονη νεαρά και μην ξαναδείτε κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και για το "αγάπη μου ουά ουά"
Υπάρχουν αξιοπρεπέστατες ελληνικές κωμωδίες (κυρίως προγενέστερες της συγκεκριμένης) να δείτε και να ευχαριστηθείτε. :beer:
KotsosDR
11/08/2021, 09:41
Άλλες εποχές , άλλα δεδομένα.
Το συμπέρασμα είναι πως απο τη στιγμή που σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να αναγνωρίζουμε τις λάθος αντιλήψεις του παρελθόντος, τότε πραγματικά έχουμε εξελιχθεί σαν κοινωνία σε αυτόν τον τόπο, όσο και αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε.
Το δυστύχημα είναι, ότι τελικά δεν έχουμε εξελιχθεί σαν κοινωνία.
Τα ίδια πρόσωπα "τρώμε" στην μούρη και τις ίδιες καταστάσεις ζούμε όπως και τότε.
Το κομματοσκυλο ο Γκρουεζας, ο ψευτοθοδωρος το δεξί χέρι του υπουργού,η οικογένεια που προσπαθεί να βολεψει στο δημόσιο τον ακάματη γιό,το εύπορο αφεντικό που σκαρφίζεται διάφορες κομπίνες για να κονομησει και ο υπάλληλος της σφαλιαρας. Ο φασίστας και ο ψευτοαριστερος με δεξιές τσέπες και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.
KotsosDR
11/08/2021, 11:18
Το δυστύχημα είναι, ότι τελικά δεν έχουμε εξελιχθεί σαν κοινωνία.
Τα ίδια πρόσωπα "τρώμε" στην μούρη και τις ίδιες καταστάσεις ζούμε όπως και τότε.
Το κομματοσκυλο ο Γκρουεζας, ο ψευτοθοδωρος το δεξί χέρι του υπουργού,η οικογένεια που προσπαθεί να βολεψει στο δημόσιο τον ακάματη γιό,το εύπορο αφεντικό που σκαρφίζεται διάφορες κομπίνες για να κονομησει και ο υπάλληλος της σφαλιαρας. Ο φασίστας και ο ψευτοαριστερος με δεξιές τσέπες και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.
Κατάλαβα , από κοινωνικό θα γίνει πολιτικό και αυτό το θέμα...
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
11/08/2021, 11:24
Κατάλαβα , από κοινωνικό θα γίνει πολιτικό και αυτό το θέμα...
Να παρακαλάς να μη γίνει θρησκευτικό :lol:
panavour
11/08/2021, 11:29
Ολα γυρω αλλαζουνε κι ολα τα ιδια μενουν.Ουτως η αλλως η Ελληνικη κοινωνια ΔΕΝ παραγει πολιτισμο,ουτε εχει καμμια επιδραση στα ''γενικως παγκοσμια '' δρωμενα.Ειναι μια τριτοκοσμικη μικρη κοινωνια που το κυριο της στοιχειο ειναι ο ''ακρατος μιμητισμος '' και αυτος κακης ποιοτητος.
Κατάλαβα , από κοινωνικό θα γίνει πολιτικό και αυτό το θέμα...
Οκ. Να θυμίσω τον επαναπατρισμό του μετανάστη με την αμαξαρα και το ύφος "τώρα που έχω λεφτά σας μαμω όλους";
Τον γονιό που ψάχνει τον πλούσιο γαμπρό να σπρώξει το εμπόρευμα (κόρη);
Μόνο εγώ τα ζω;
karellen
11/08/2021, 11:56
Έχετε την εντύπωση πως όλα αυτά που γράφονται από πάνω αφορούν μόνο την Ελληνική κοινωνία?
Προφανως εχει να κανει με τις εποχες του απαρχαϊντ αλλα ο Κωνστανταρας σε καθε ταινια το αντιρατσιστικο του σχολιο το πετουσε..;)
KotsosDR
11/08/2021, 11:59
Να παρακαλάς να μη γίνει θρησκευτικό :lol:
Εχω συνηθίσει πλέον το θρησκευτικό ρατσισμό και φυσικά δεν αναφέρομαι στη μομφή κατά θρησκειών όπως μου είχε πει κάποια στιγμή ένας φίλος συμφορουμίτης , αλλά στον εμπαιγμό των θρησκευόμενων.
Και αφού το θέμα είναι ο ρατσισμός , ας το γράψω και εδω :
Αυτός που θεωρεί κατώτερο του ( πρόβατα , μεσαίωνα , χριστιανοταλιμπαν , χαμηλοτερο iq και τα λοιπά...) και φυσικά προσβάλει λεκτικά οποιονδήποτε άνθρωπο με μοναδικό κριτήριο τη θρησκευτική του ταυτότητα, είναι ρατσιστής και συγκεκριμένα ασκεί θρησκευτικό ρατσισμό.-
Οι μορφές και τα είδη του ρατσισμού ποικίλουν, Φυλετικός, Εθνικός, Θρησκευτικός, Πολιτισμικός, Κοινωνικοοικονομικός και Πολιτικός είναι μερικές από αυτές.
Το 1972 Κακό ήταν να είσαι κομμουνιστής όχι ρατσιστής
50 χρονια μετα ισχυουν και τα 2..
thunder ace
11/08/2021, 13:16
Οκ. Να θυμίσω τον επαναπατρισμό του μετανάστη με την αμαξαρα και το ύφος "τώρα που έχω λεφτά σας μαμω όλους";
Τον γονιό που ψάχνει τον πλούσιο γαμπρό να σπρώξει το εμπόρευμα (κόρη);
Μόνο εγώ τα ζω;
Πολλές φορές όμως οι σοβαροί δημιουργοί, δείχνουν πχ τον μαλακά μετανάστη με την αμαξαρα και το ""σας γαμω όλους τώρα"',για να δείξουν όντως πόση μαλακια μπορεί να βαράει κάποιον αυτή η κατάσταση.
Είπαμε,ανάλογα τον δημιουργό (σκηνοθέτη, σεναριογράφο κλπ).
panavour
11/08/2021, 13:20
Πολλές φορές όμως οι σοβαροί δημιουργοί, δείχνουν πχ τον μαλακά μετανάστη με την αμαξαρα και το ""σας γαμω όλους τώρα"',για να δείξουν όντως πόση μαλακια μπορεί να βαράει κάποιον αυτή η κατάσταση.
Είπαμε,ανάλογα τον δημιουργό (σκηνοθέτη, σεναριογράφο κλπ).
ασε που καποιοι νοικιαζαν καλα αμαξια για 20 μερες που θα ερχοντουσαν Ελλαδα και στο χωριο(μερσεντες),και στην γερμανια μετα απο 20 μερες ξανα πισω στο οπελάκι.:lol:
Ρε κουβέντα που πιάσατε!
Κρίνετε το χτες με τα μάτι του σήμερα.
Εγώ έβλεπα τον μόδιστρο προχτές με το θείο μου
(αυτός το έβλεπε δηλαδή κι έκατσα κι εγώ αφού δεν ήξερα ότι υπήρχε καν)
Έπεσα απ την καρέκλα από τα γέλια
Ο τύπος με το μουστακάκι όλα τα λεφτά
https://youtu.be/ljBcBOgPOmU
50 χρονια μετα ισχυουν και τα 2..
Σχεδόν πενήντα χρόνια βάσανα και διωγμοί..
panavour
11/08/2021, 13:49
Σχεδόν πενήντα χρόνια βάσανα και διωγμοί..
430082
AristidisZ
11/08/2021, 13:56
Έχεις λίγο τα θεματάκια σου ε ;
Το έχεις κοιτάξει καθόλου ;
Έχεις πάει σε κάνα γιατρό να σε δει ;
Μη φοβάσαι να πας σε κάνα νοσοκομείο, πάει ο κακός ο ΣΥΡΙΖΑ, τώρα έχουμε τους αρίστους, θα σε περιποιηθούν μια χαρά
telegonos
11/08/2021, 13:59
Κρίνετε το χτες με τα μάτι του σήμερα.
Και με το μάτι του τότε που βγήκε ήταν κακή ταινία. Δώσε λίγο σημασία τι γράφουμε στα ποστ.
panavour
11/08/2021, 18:42
Έχεις λίγο τα θεματάκια σου ε ;
Το έχεις κοιτάξει καθόλου ;
Έχεις πάει σε κάνα γιατρό να σε δει ;
Μη φοβάσαι να πας σε κάνα νοσοκομείο, πάει ο κακός ο ΣΥΡΙΖΑ, τώρα έχουμε τους αρίστους, θα σε περιποιηθούν μια χαρά
Πηγα, περιμενα, αλλα αντι για ψυχιατρο μου στειλαν για ''αριστο''τον ΠΟΛΑΚΗ οποτε σηκωθηκα κι εφυγα.:lol:
Βλέπω τα ίδια λάθη εδώ και 15 χρόνια που παρακολουθώ τα φόρουμ.Μη δηλητηριάζεστε με αθλητικά και πολιτικά,οι μεγαλύτεροι τσακωμοί έχουν γίνει εξαιτίας αυτών των λόγων και είναι κρίμα γιατί εδώ πρέπει να είμαστε για θέματα που μας ενώνουν όπως οι μοτοσυκλέτες.Και ας γίνεται χαβαλές για τους τάφους της Honda ή τα ''πυροτεχνήματα των Ευρωπαίων'',είναι σίγουρα προτιμότερος απο τις σφαγές για άγνωστους ανθρώπους που παίρνουν 9 χιλιάρικα το μήνα,αριστερούς ή δεξιούς.
borgiriadis1
12/08/2021, 00:02
Τώρα γτ στα σοβαρά κάποιοι θέλετε να βγάλετε τις ελληνικές ταινίες όντως τόσο σκάρτες δεν το καταλαβαίνω. Άλλωστε στην τελική οποίοι θεωρούν ότι είναι υποκουλτούρα και σκουπίδια απλά τις αλλάζει. Ένα απλοϊκό σενάριο με σκηνοθεσία κακή δε μπορεί να την φτιάξουν οι καλοί ηθοποιοί?
Τώρα περί πολιτικών απόψεων ή ότι μοιάζει να πρέσβευαν δεν χρήζει σχολειασμου. Και δεν χρήζει γτ είναι Ταινία. Όταν βλέπω κωμωδία περιμένω να γελάσω όχι να την κρίνω. Αν δεν γελάσω δεν είναι καλή.
Σε οποίον δεν αρέσει δεν τη βλέπει. Και καταλήγουμε στο οποίο απλό πράγμα. Όλα θέμα γούστου είναι.
Οι ελληνικές ταινίες γ@μ@νε(οι κωμωδίες εστω γιατί κάτι κλαψοδακρυβρεχτα είναι λίγο ελεοος)..όσο και αν υπάρχει χιούμορ δατ ιζ και θυμάται κανείς ότι απλά είναι ταινίες...αν είναι έτσι τι μυνηματα περνάει η μαρβελ ότι θα έρθουν εξωγήινοι και ο Θάνος θα εξαφανίσει τους μίσους από εμάς?το λεω προφανώς τελείως χιουμοριστικα αλλά κάπου ένα ελεος με τις πολιτικές και κοινωνικές συζητήσεις...πρέπει ο κόσμος να χαλαρώσει λιγο..τις έβλεπα αυτές τις ταινίες από μικρός ούτε ρατσιστής εγινα ούτε κομπλεξικός ούτε μου περάσαν περιεργα μυνηματα...νομίζω ότι το ουσιαστικό πρόβλημα είναι το σπίτι ή οικογένεια κλπ πολυ περισσότερο απ ότι οι ταινίες...τεσπα πιάνουμε μεγάλο θέμα...όπως "οι ταινίες δράσης η τα video games προμοταρουν τη βία" και μπλα μπλα μπλα....κλαιω...:bawl:
giorgosb
12/08/2021, 10:40
Το νόημα του αρχικού ποστ νομίζω ήταν να θέσει τον προβληματισμό για το πόσο διαφορετική ήταν η κοινωνία τότε. Ότι τέτοιου είδους ταινίες ήταν οκ. Δεν είπε κανείς ότι επηρεάζει συνειδήσεις.. Δηλαδή τώρα η κόρη του McGyver έγινε ρατσίστρια; :p
430092
υπαρχουν ταινιες αριστουργηματα και ταινιες σκουπιδια
το πολυ ενδιαφερον ειναι οτι σε ολες αποτυπωνονται κοινωνικα πολιτικα οικογενειακα κλπ θεματα αλλων εποχων
ειναι εντυπωσιακο πχ το στοιχειο της υπαρξης υπηρετριων παντου που ειναι φτωχα κοριτσια απο την επαρχια
τα θεματα προικας...τιμης....
οι ρολοι του εκπαιδευτικου του αστυνομικου του παπα....
και ενα σωρο αλλα
KotsosDR
12/08/2021, 12:31
Μία "Μανταλένα" και μια "Κάλπικη Λίρα" τα έβλεπα χαλαρά το βραδάκι !
tzimidis
12/08/2021, 18:07
430123
430124
Και με το μάτι του τότε που βγήκε ήταν κακή ταινία. Δώσε λίγο σημασία τι γράφουμε στα ποστ.
εγώ όταν βγήκε η ταινία
έκανα κούνια στα @@ του πατέρα μου :lol:
οπότε τι να σου πω δεν ξέρω
Το ότι την βλέπεις σήμερα και τη συζητάς όμως κάτι δε λέει....?
:rolleyes:
Το θέμα είναι ότι με τις παλιές ταινίες γελάω ακόμα
με τις καινούργιες μου σπάνε τα νεύρα
στο κάτω κάτω μια ταινία είναι τι έγινε ?
telegonos
13/08/2021, 14:13
εγώ όταν βγήκε η ταινία
έκανα κούνια στα @@ του πατέρα μου :lol:
οπότε τι να σου πω δεν ξέρω
Δλδ εσύ αν δεν έχεις ζήσει ο ίδιος κάτι, δεν μπορείς να το γνωρίζεις από την γενική ανθρώπινη γνώση και ιστορία;
AUFGEBRACHT
13/08/2021, 18:47
Αλλά εποχές, άλλος τρόπος σκέψης, σήμερα απλά δεν θα έβγαινε καν....
Όντως άλλες εποχές... σήμερα βγαίνουν κάτι τελειωμένοι τύπου Snik, Sin Boy, Τus και δεν τρέχει κάστανο. Αλλά η ονομασία "ρύζι μπαρμπα Μπεν" είναι ρατσιστική και επικίνδυνη...
Να ξέρετε πάντως, αν κάποιος πει κάτι άσχημο για Θου Βου θα τον βρω.
panavour
15/08/2021, 21:29
εγω παντως μπορω ανα πασα στιγμη να βαλω 30 ταινιες του παλιου καλου ελληνικου κινηματογραφου απο το 55-72κωμωδιες,και να σας ζητησω να μου βαλετε κι εσεις οχι 30, αλλα 5 αντιστοιχες απο το 85 εως σημερα κωμωδιες παντα να δουμε με ποιες θα γελασουμε πιο πολυ.
Να ξέρετε πάντως, αν κάποιος πει κάτι άσχημο για Θου Βου θα τον βρω.
https://youtu.be/RJxxFvSHKI8
karellen
16/08/2021, 09:27
Να ξέρετε πάντως, αν κάποιος πει κάτι άσχημο για Θου Βου θα τον βρω.
Δεν ξέρω αν ανοίγει σε σας...
https://www.facebook.com/1240901777/videos/1224934894638171/
https://youtu.be/4egd99y31Bo
Δλδ εσύ αν δεν έχεις ζήσει ο ίδιος κάτι, δεν μπορείς να το γνωρίζεις από την γενική ανθρώπινη γνώση και ιστορία;
Έχω κάποιες ενστάσεις για την ανθρώπινη ιστορία
το ποιος τη γράφει και γιατί.
Ρώτησα το θείο όμως που είναι κοντά 60 και
μου είπε ότι η Ελλάδα τότε δεν ήξερε τι πάει να πει ρατσισμός
γιατί απλά δεν είχε ξένους.
Μου είπε ακόμα ότι η Ελλάδα έμαθε τι είναι ρατσισμός την εποχή του Νέλσον Μαντέλα.
Αν θες τη γνώμη μου σήμερα δεν υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα.
Υπάρχει όμως θυμός στις αδύνατες κοινωνικά ομάδες οι οποίες δεν
μπορούν να ζήσουν και οι ξένοι αποτελούν ένα ακόμα πρόβλημα για αυτούς.
Για αυτό δεν φταίνε οι ίδιοι όμως αλλά το κράτος το οποίο τους δουλεύει
κανονικά όλους (και αυτούς και τους ξένους)
Άρα το κράτος είναι υπεύθυνο για αυτή την ξενοφοβία που δημιουργείται.
(που δεν είναι ρατσισμός το τονίζω)
Δεν μιλάμε δηλαδή για τον κάθε βλάκα που λέει μλιιες
αλλά για κάποιον που πάει τη γιαγιά του με Κορόνα στο νοσοκομείο
και του λένε ότι η γιαγιά σας είναι 90 οπότε καλή ψυχή
την ίδια στιγμή που βλέπει ρομά να σουλατσάρουν προκλητικά
χωρίς μάσκες να νοσηλεύονται με το νόμο των ανασφάλιστων και να τσαμπουκαλεύονται κι όλας
Εκεί είναι το πρόβλημα στην Ελλάδα σήμερα φίλε μου
Είτε θέλουμε να το δούμε είτε όχι
Το να κάψουμε ταινίες και ν αρχίσουμε τα πολίτικαλ κορέκτ
βγάλε λέει αυτή τη φιγούρα απ τα καρούν γιατί είναι σεξιστική
κόψς εκείνο το καρτούν γιατί είναι ρατσιστικό
Μην ακούς Μάικλ Τζάξον γιατί ΙΣΩΣ ήταν κάτι άσχημο κλπ κλπ
είναι ένα βηματάκι από το κάψουμε βιβλία στις πλατείες
Μπορούμε να δούμε την ταινία και να κρίνουμε
Προσωπικά εγώ δεν τη βλέπω κακή
Πλάκα είχε και είναι και πολύ αθώα
Ξαναλάεω ότι δεν είμαι ειδικός σε τίποτε
Ότι βλέπω λέω
PaNick67
16/08/2021, 15:04
Να ξέρετε πάντως, αν κάποιος πει κάτι άσχημο για Θου Βου θα τον βρω.
Μαζί σου κι εγώ.
Είχα την τιμή να τον γνωρίσω, να μιλήσουμε, ένας εξαιρετικός Άνθρωπος!!
Αυθεντικός μέχρι τελείας.
Είδα προχτές το τρειλερ μιας αμερικάνικης ''κωμικής'' σειράς.
Οι αφροαμερικάνοι πρωταγωνιστές αποκαλούσαν ο ένας τον άλλο nigger και διάφορα άλλα που αν τα πεις ή γράψεις σου έχουν κλείσει όλα τα σοσιαλ ,
μάλλον όταν το λέει ο ένας στον άλλον είναι σάτιρα και χιούμορ ,χαβαλές.
''Αυτοσαρκασμός'' ,πολύ αστείο.
Amerika ist wunderbar που λένε κάτι τύποι.
tzimidis
16/08/2021, 19:22
Είδα προχτές το τρειλερ μιας αμερικάνικης ''κωμικής'' σειράς.
Οι αφροαμερικάνοι πρωταγωνιστές αποκαλούσαν ο ένας τον άλλο nigger και διάφορα άλλα που αν τα πεις ή γράψεις σου έχουν κλείσει όλα τα σοσιαλ ,
μάλλον όταν το λέει ο ένας στον άλλον είναι σάτιρα και χιούμορ ,χαβαλές.
''Αυτοσαρκασμός'' ,πολύ αστείο.
Amerika ist wunderbar που λένε κάτι τύποι.
Κοιτα να δεις, οσο ανηκεις στη μειοψηφια εχεις δικαιωμα να χρησιμοποιείς ο,τι χαρακτηρισμο θελεις για τη μειοψηφια που ανήκεις.
Δηλαδή ενας αφροαμερικανός μπορει να λεει nigga τον αλλον , γιατι και οι 2 είναι στην ιδια μειοψηφια και εχουν το δικαιωμα να αυτοσαρκάζονται.
Ενας αθιγγανος μπορεί να λέει στον άλλο αθιγγανο «ρε γυφτε» και να γελανε , αν όμως το πεις εσυ η εγω που ειμαστε εξω από την ομαδα τους και πλειοψηφία , αυτόματα είναι ρατσισμός.
Επισης εχω ακούσει άτομο πάσχον από νανισμό , να χαιρετάει έτερο άτομο πάσχον από νανισμο «που`σαι ρε ψηλέ?». Όλα καλα. Αν όμως τον χαιρετίσω εγω με αυτά τα λόγια , είναι προφανως ειρωνία και ειμαι κακός.
Βέβαια , όπως ελεγε κι ο ουμπέρτο έκο, ετσι αυτομάτως γενννιέται ένα αλλό πρόβλημα :αν δηλώσω ότι δεν έχω δικαιωμα να αυτοαρκάζομαι, αυτό ειναι statement ότι ανήκω στην καλή πλειοψηφία (οι μειοψηφίες είναι παντα κακές), αρα πάλι ειμαι ρατσιστης.
Π.χ. λέω yo ma nigga στον αφροαμερικανό μικροπωλητη , αρα ειμαι προσβλητικός και ρατσιστής.
ή ΔΕΝ του λέω yo ma nigga , οπότε δηλώνω ότι αυτός είναι μειοψηφία ενώ εγώ είναι ανώτερος.
. Πάλι μαλακία έκανα.
Βρήκα και παραθέτω ατόφιο το κειμενο:
Ουμπέρτο Έκο
ΠΡΙΝ λίγες μέρες κάποιος αναγνώστης έκανε μια ερώτηση Μιλώντας στην Ταορμίνα, ο γνωστός ηθοποιός Elliot Gould είπε (αστειευόμενος) ότι νόμιζε πως MAFIA σημαίνει “Mothr and Father Italian Association” [Σύνδεσμος Ιταλών Πατεράδων και Μανάδων]. Μήπως θα έπρεπε να θεωρήσουμε τη δήλωση του ηθοποιού προσβλητική;
Ο Aldo Falivena, διευθυντής του “Radio-corriere” όπου δημοσιεύτηκε το ερώτημα, απάντησε: “Βεβαίως. Όχι όμως εξαιτίας του ηθοποιού, αλλά εξαιτίας της μαφίας”.
Πρέπει να προσθέσουμε ότι ο αμερικανός ηθοποιός στη διάρκεια εκείνης της συζήτησης αστειεύτηκε με τους πάντες και τα πάντα, ακόμη και μ τον εαυτό του, ή τους συναδέλφους του. Μέχρις εδώ, όλα καλά, μόνο που κανένας δεν πρέπει να μας θυμίζει ότι η μαφία είναι ιταλική. Η πατρίδα μας, μια χώρα αγίων και θαλασσοπόρων, δεν μπορεί να το ανεχθεί. Παρ’ όλα αυτά, όλοι κατηγορήσαμε τον Χομεϊνί όταν προσβλήθηκε από μια σύντομη σατιρική σκηνή. Σκαρώνουμε ανέκδοτα για τους γκάνκστερ του Σικάγου ή για τον τρόπο με τον οποίο οι Κινέζοι προφέρουν τις λέξεις μας, ο Bonvi με τα εικονογραφημένα του γελοιοποιεί τους Γερμανούς, οι εφημερίδες και τα περιοδικά δημοσιεύουν πικάντικα ρεπορτάζ για τις ξανθές απογόνους των Βίκινγκς που κατεβαίνουν στην Ιταλία για να τις ξεσκίσουν τ’ αυγουστιάτικα λιοντάρια μας. Η καζούρα σε βάρος των άλλων μας αρέσει, αποτελεί όμως θεμελιώδη αρχή του ιταλικού πολιτισμού η άποψη ότι όλες οι γυναίκες είναι πουτάνες εκτός από τη μάνα μας και την αδερφή μας.
Μέχρι σε ποιο σημείο όμως επιτρέπεται να κοροϊδεύουμε τους διαφορετικούς; Μόλις πριν λίγες δεκαετίες στο κωμικό θέατρο βλέπαμε τους ηθοποιούς να ειρωνεύονται κάποιες αναπηρίες (όπως, για παράδειγμα, τους ανθρώπους που δε μπορούν να προφέρουν το ρ), ενώ σήμερα πολύ δύσκολα θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο. Στις ΗΠΑ, από τον κινηματογράφο και την επιθεώρηση έχει εξαφανιστεί ο “νέγρος” γκαφατζής και κανένας δε θα τολμούσε να διηγηθεί κάποιο ανέκδοτο σε βάρος των Εβραίων ή να σατιρίσει στο θέατρο έναν Ιταλοαμερικάνο, έναν Πολωνό ή έναν Κινέζο. Κι όλα αυτά είναι, απλούστατα, πολύ σωστά, επειδή, ΄ταν κοροϊδεύουμε τους άλλους που είναι διαφορετικοί από μας, κάνουμε ακόμη πιο βαθύ το ρήγμα της προκατάληψης.
Βέβαια, το κωμικό όχι μόνο είναι σκληρό και δίχως έλεος (γελάμε με τον Αρλεκίνο που σε κάθε παράσταση τρώει ένα κάρο ξύλο), αλλά και ρατσιστικό, επειδή μετατρέπει τις διαφορές μας από τους άλλους σε σταθερό κλισέ. Δεν πρόκειται για ρατσισμό όταν αναγνωρίζουμε ότι οι Κινέζοι, σαν φυσική κατασκευή, είναι διαφορετικοί από τους Κογκολέζους, και οι Κογκολέζοι από τους Ιταλούς. Είμαστε όμως ρατσιστές ΄ταν περιορίζουμε τους Κινέζους και τους Κογκολέζους στα πλαίσια μιας standard εικόνας η οποία, σε σύγκριση με τη δική μας, (που διαθέτει πολύ περισσότερες αποχρώσεις), μοιραία θα καταλήξει αρνητική. Αλλά, έστω κι αν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον χιουμοριστικό ρατσισμό που προκαλεί το γέλιο και στον φανατικό ρατσισμό που προκαλεί τις σφαγές, συχνά ο ένας στηρίζει τον άλλο και ο αντισημιτισμός του Χίτλερ (τελική λύση-εξόντωση) άρχισε να μπαίνει σ’ εφαρμογή αφού προηγήθηκαν επί αιώνες σατιρικές παρουσιάσεις αμέτρητων Σαμουήλ με γαμψές μύτες και τραγίσια γένια.
tzimidis
16/08/2021, 19:22
Συνέχεια
Συνεπώς, η κατάργηση των κωμικών παρουσιάσεων όλων όσοι δεν είναι ίδιοι μ’ εμάς, αποτελεί πολιτιστική αναγκαιότητα. Έτσι, όμως, η κωμική τέχνη θα κινδυνέψει να πεθάνει από ασφυξία: επειδή, αν δεν επιτρέπεται ν’ ανεβάσεις στη σκηνή την καμπούρα του Πουλτσινέλα ή τη φιλαργυρία του Τζιλμπέρτο, τότε τι μένει;
Μένουν τα αυτιά του Andreotti, το προγούλι του Spadolini, η πλατυποδία του Occhetto ή οι ετρουσκικές ρυτίδες του Agnelli. Πράγματι, τα πρόσωπα αυτά έχουν τόσο μεγάλη δύναμη ώστε να αντέχουν τη σάτιρα και, μερικές φορές μάλιστα, να την προκαλούν, ή και να την ενθαρρύνουν. Στην Αμερική, τα θεάματα και η λογοτεχνία είναι γεμάτα από τα παραδοσιακά ελαττώματα των Εβραίων. Η σάτιρα όμως γίνεται πάντοτε από ανθρώπους σαν τον Philip Roth ή τον Woody Allen που δηλώνουν εξαιρετικά περήφανοι για την εβραϊκή καταγωγή τους.
Σήμερα μπορούμε να παρακολουθήσουμε στο “off Broadway” θαυμάσιες σάτιρες με στόχο την ιταλο-αμερικανική οικογένεια και με ερμηνευτές ηθοποιούς ιταλικής καταγωγής. Οι Ιρλανδοί εδώ και αρκετό καιρό επιτρέπουν στον εαυτό τους την πολυτέλεια να ειρωνεύονται τους συμπατριώτες τους παρουσιάζοντάς τους σαν πρωταθλητές στο μεθύσι και τους καβγάδες. Οι Σκωτσέζοι εδώ και αιώνες διηγούνται ανέκδοτα για την τσιγκουνιά τους ενώ είναι έτοιμοι να σε κεράσουν πολλά ποτήρια σκωτσέζικο ουίσκι. Ταυτόχρονα κυκλοφορούν ταινίες που θα τις χαρακτηρίζαμε “περήφανη επιβεβαίωση της απελευθέρωσης”, μια και τόσο ο “χαζός” κωμικός όσο και ο “πονηρός” συνεργάτης του, είναι και οι δυο έγχρωμοι.
Συμπέρασμα: το κωμικό θέατρο στο μέλλον θ’ αποτελείται από εθνικές ομάδες που θα σατιρίζουν μόνο τους εαυτούς τους. Θα μπορούν, όμως, να το κάνουν μόνο οι ομάδες που θα βρίσκονται σε άνοδο. Οι ομάδες που ακόμη βρίσκονται στο περιθώριο δε θα έχουν τη δυνατότητα. Έτσι, το κωμικό, από κοινωνική άποψη θα συνεχίσει να προκαλεί διακρίσεις: όποιος σατιρίζει τον εαυτό του ή δέχεται τη σάτιρα, θ’ αποδεικνύει την κοινωνική του ανωτερότητα, κι όποιος δε θα μπορεί να επιτρέπει στον εαυτό του αυτή την πολυτέλεια, θ’ αποκαλύπτει δημόσια (με τη σιωπή του) την κατωτερότητά του.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.