View Full Version : Εξάτμιση
anastasis97
15/08/2021, 12:08
Έχω ένα benelli 302bn του 19 αξίζει να αλλάξω την μανισια του εξάτμιση και να βάλω ακραποβιτς;; Θα έχω κάποια αλλαγή; Και πια θα είναι αυτή
Θα έχεις πιο βαρύ ήχο και πιο ελαφριά τσέπη. :)
Αυξηση στην ιπποδύναμη θα έχεις λογικά αλλά μην φανταστείς τρελά πράγματα, 1-2 άλογα υποθέτω. Αν ξέρει καποιος περισσότερα ας πει!
anastasis97
15/08/2021, 12:36
Διάβασα ότι μαζί με την εξάτμιση που θα βάλω πρέπει να γίνουν και οι ανάλογες ρυθμίσεις στον εγκέφαλο νομίζω κάπου δεν θυμάμαι και αν βάλω μια εξάτμιση ότι νάνε χωρίς να συμβουλευτώ έναν ειδικό αντί να έχω αυτά που είπες μπορεί να χάσω επιδόσεις και να προκαλέσω βλάβη στον κινητήρα
doctor_john
15/08/2021, 12:45
Tι θες να πετύχεις με την αλλαγή;
Αν ψάχνεις ήχο θα το πετύχεις, αν ψάχνεις για επιδόσεις θα δεις μικρή αλλαγή στις ψηλές στροφές.
Θέλει όμως προσοχή γιατί ανοίγοντας περισσότερο την έξοδο των καυσαερίων επιτρέπεις στο μοτέρ
να έχει περισσότερη ορμή στην εισαγωγή του μίγματος.
Αν είναι (που μάλλον είναι) πολύ "οικονομικά" ρυθμισμένο, θα έχεις την ίδια ποσότητα καυσίμου με περισσότερο
αέρα που σημαίνει ~1/3 περισσότερη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης και στην κεφαλή.
Λαμβάνοντας υπόψιν ότι έχεις υψηλή συμπίεση ήδη, αποκτάς μεγάλο ρίσκο να γίνει ζημιά στην κεφαλή, τα πιστόνια, τα κύλινδρα και μπιέλες - στρόφαλο.
Γι' αυτό θα χρειαστεί να το συζητήσεις με τον μηχανικό. ΌΧΙ την γνώμη του, τις χαρτογραφήσεις των κυλίνδρων και το τι μπορεί να γίνει
για να αυξήσεις την ποσότητα καυσίμου σε όλο το φάσμα στροφών.
Τυπικά χρειάζεσαι αλλαγή στις χαρτογραφήσεις που κοστίζει κοντά στα 400ε. Αν σου πει ο μηχανικός, μπορεί και φίλτρο αέρα.
Πρόσεξε αν το έχεις συνηθίσει και το "στύβεις", την ρύθμιση των βαλβίδων.
Πραγματικό, επι πληρωμή έλεγχο στα μισά από όσα δίνει το εργοστάσιο και ρύθμιση αν βρεθούν εκτός (~180ε)
Ρύθμιση ΜΗΔΕΝ (0) λίγο πριν το όριο του εργοστασίου αν πάνε καλά τα πράγματα, όπως και αν τις βλέπει ο μηχανικός.
Κουβέντες του στυλ: "είναι μέσα στα περιθώρια λειτουργίας", είναι άχρηστες και επικίνδυνες σε αυτά τα μοτέρ.
Η απάντηση σε αυτές είναι: "θα μου πληρώσεις μοτερ αν καρφώσει;"
Αισθητικά σε ένα Benelli θα απέφευγα τις acrapovic, υπάρχουν πολλές εταιρείες να διαλέξεις που ταιριάζουν
περισσότερο και δεν είναι τόσο δημοφιλείς στους απαίδευτους που κλέβουν.
Πρόσεχε επίσης τα υγρά του ψυγείου, ποτέ νερό και το παραφλού το ακριβό. Όχι το φθηνό με το απιονισμένο νερό μέσα.
Νομίζω κατεβαίνει η στάθμη του δοχείου πλήρωσης εύκολα. Έλεγχε το συχνά και συμπλήρωνε.
anastasis97
15/08/2021, 13:09
Ξέρω ότι όσον αναφορά την επίδοση δεν θα έχω και πολύ οπότε πιο πολύ εμφάνιση και ήχο αλλά από ότι κατάλαβα από τα λεγόμενα σου είναι ταλαιπωρία μεγάλη και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χαλάσω το μοτέρ. Όχι το μηχανάκι δεν το τερματίζω 120-130 το πολυ
anastasis97
15/08/2021, 13:10
Έχεις να μου προτείνεις κάτι; Είμαι πη ασχετος από μηχανές και μαθαίνω ότι μπορώ σιγά σιγα
doctor_john
15/08/2021, 13:51
Ρώτησε σε κατάστημα που ειδικεύεται σε εξατμίσεις μοτοσυκλετών.
Θα σε καθοδηγήσουν σωστά για το αν μπορείς και πως. Θα έχεις "ρυθμίσει" το σύνολο
σωστά αν γίνεται, έτσι ώστε να έχεις καλό ήχο χωρίς να κουράζει και χωρίς να επιβαρύνει το σύστημα.
Μου φαίνεται δύσκολο να μην χρειάζεται ρυθμίσεις γιατί φορά μεγάλα σώματα ψεκασμού
για τα κυβικά του, δεν είμαι μηχανικός όμως.
Αν θες πες ποια περιοχή σε βολεύει να σου προτείνουν κάποιον καλό στην δουλειά του εκεί κοντά.
Διάβασε στο owners manual (https://www.manualslib.com/manual/1086237/Benelli-Bn302.html?page=113#manual)τις ρουτίνες συντήρησης της
και φρόντισε να είναι ενημερωμένο το βιβλίο service.
Βλέπω ότι δίνουν λογικό χρόνο ελέγχου βαλβίδων, δεν βλέπω λόγο να πληρώσεις για έλεγχο ενδιάμεσα αν δεν το πιέζεις απότομα.
Θα έκανα μια φορά και αν τις βρίσκαμε σωστές δεν θα ήμουν πολύ πιεστικός τις επόμενες.
Υπάρχουν βιβλία "μοτοσυκλέτα για αρχάριους" που θα τα έχεις και σαν αναφορά αργότερα, αξίζουν.
Για εμένα κάνε το πρώτο στάδιο ασφαλούς οδήγησης μοτό σε μια απο τις σχολές που υπάρχουν.
Θα πάρεις σωστές βάσεις και θα ξέρεις πως να συμπεριφερθείς με ασφάλεια.
DoctoR_k6
15/08/2021, 16:43
Έτσι που το πας κ μπούρι να βάλεις δεν παθαίνει τπτ.
Αν έχεις λεφτά για να χαλάσεις δωστα.
Εγώ θα το άφηνα όπως ειναι...
borgiriadis1
18/08/2021, 13:43
Tι θες να πετύχεις με την αλλαγή;
Αν ψάχνεις ήχο θα το πετύχεις, αν ψάχνεις για επιδόσεις θα δεις μικρή αλλαγή στις ψηλές στροφές.
Θέλει όμως προσοχή γιατί ανοίγοντας περισσότερο την έξοδο των καυσαερίων επιτρέπεις στο μοτέρ
να έχει περισσότερη ορμή στην εισαγωγή του μίγματος.
Αν είναι (που μάλλον είναι) πολύ "οικονομικά" ρυθμισμένο, θα έχεις την ίδια ποσότητα καυσίμου με περισσότερο
αέρα που σημαίνει ~1/3 περισσότερη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης και στην κεφαλή.
Λαμβάνοντας υπόψιν ότι έχεις υψηλή συμπίεση ήδη, αποκτάς μεγάλο ρίσκο να γίνει ζημιά στην κεφαλή, τα πιστόνια, τα κύλινδρα και μπιέλες - στρόφαλο.
Γι' αυτό θα χρειαστεί να το συζητήσεις με τον μηχανικό. ΌΧΙ την γνώμη του, τις χαρτογραφήσεις των κυλίνδρων και το τι μπορεί να γίνει
για να αυξήσεις την ποσότητα καυσίμου σε όλο το φάσμα στροφών.
Τυπικά χρειάζεσαι αλλαγή στις χαρτογραφήσεις που κοστίζει κοντά στα 400ε. Αν σου πει ο μηχανικός, μπορεί και φίλτρο αέρα.
Πρόσεξε αν το έχεις συνηθίσει και το "στύβεις", την ρύθμιση των βαλβίδων.
Πραγματικό, επι πληρωμή έλεγχο στα μισά από όσα δίνει το εργοστάσιο και ρύθμιση αν βρεθούν εκτός (~180ε)
Ρύθμιση ΜΗΔΕΝ (0) λίγο πριν το όριο του εργοστασίου αν πάνε καλά τα πράγματα, όπως και αν τις βλέπει ο μηχανικός.
Κουβέντες του στυλ: "είναι μέσα στα περιθώρια λειτουργίας", είναι άχρηστες και επικίνδυνες σε αυτά τα μοτέρ.
Η απάντηση σε αυτές είναι: "θα μου πληρώσεις μοτερ αν καρφώσει;"
Αισθητικά σε ένα Benelli θα απέφευγα τις acrapovic, υπάρχουν πολλές εταιρείες να διαλέξεις που ταιριάζουν
περισσότερο και δεν είναι τόσο δημοφιλείς στους απαίδευτους που κλέβουν.
Πρόσεχε επίσης τα υγρά του ψυγείου, ποτέ νερό και το παραφλού το ακριβό. Όχι το φθηνό με το απιονισμένο νερό μέσα.
Νομίζω κατεβαίνει η στάθμη του δοχείου πλήρωσης εύκολα. Έλεγχε το συχνά και συμπλήρωνε.
Ρε συ doctor john ξέρεις κτ συγκεκριμένο για το μηχανάκι του παιδιού? (το μοντέλο εννοώ)
Γτ ένα μηχανάκι του 19 κατά πάσα πιθανότητα έχει o-sensor. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση ατροφίας σε βενζίνη. Οπότε ναι θα είναι μέσα στα περιθώρια λειτουργίας.
Για την χαρτογράφηση θα συμφωνήσω αν θέλει να πετύχει επιδώσεις (που σημαίνει και γρανάζομα και φίλτρο αερος). Αλλά όχι ότι θα καταστραφεί το μηχανάκι με μια εξάτμιση.
Με μια αλλαγή εξάτμισης θα πετύχει ένα ακουστικό και αισθητικό αποτέλεσμα και μια αίσθηση ότι το μηχανάκι πάει λιιιιγο καλύτερα.
doctor_john
18/08/2021, 18:35
Σημειώνεις πράγματα που ισχύουν και πρέπει να τα γνωρίζει και δεν σημειώνεις την προτροπή:
Γι' αυτό θα χρειαστεί να το συζητήσεις με τον μηχανικό. ΌΧΙ την γνώμη του, τις χαρτογραφήσεις των κυλίνδρων και το τι μπορεί να γίνει
για να αυξήσεις την ποσότητα καυσίμου σε όλο το φάσμα στροφών.
Καταλαβαίνω τον εκνευρισμό σου αλλά δεν χρειάζεται. ;)
borgiriadis1
18/08/2021, 18:46
Όχι κανένας εκνευρισμός. Απλά δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο χρειάζεται οπωσδήποτε πρόγραμμα και χάρτη.
Εκτός αν δεν καταλαβαίνω κτ δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος για να πειράζει ο εγκέφαλος για να βάλεις την εξάτμιση. Δεν πρόκειται να κερδίσεις τπτ αλλά δεν θα χαλάσεις το μηχανάκι.
doctor_john
18/08/2021, 20:20
Πως δεν το καταλαβαίνεις; εφόσον αντιλαμβάνεσαι την χρήση του ο-sensor καταλαβαίνεις πως είναι πιθανό να χρειάζεται καύσιμα.
Δεν χρειάζεται οπωσδήποτε πρόγραμμα, αν υπάρχει τρόπος να έχει τα καύσιμα που χρειάζεται, το ξέρει ο μηχανικός.
Αν ο τρόπος είναι εντολή και κάποια άλλη ρουτίνα την ακυρώνει για λόγους ρύπων θα πρέπει να ακυρωθεί τουλάχιστον η ρουτίνα με κάποιο τρόπο.
borgiriadis1
19/08/2021, 13:31
Τώρα κάπως ερχόμαστε σε συμφωνία. Η δουλειά του o-sensor είναι απλή. Μετράει μείγμα καυσαερίων και φτιάχνει την αναλογία καυσίμου μείγματος (αέρας-βενζίνη στην περίπτωσή μας). Θεωρητικά δεν έχεις θέμα με τους ρύπους διότι τα καυσαέρια δείχνουν κατά πόσο η καύση ήταν ατελής (πάντα η καύση είναι ατελής αλλιώς δεν θα είχαμε καυσαέρια).
Τώρα αν με το euro 5 έχουν βάλει κάποια δικλείδα και κάποιο άλλο συστηματάκι που δείχνει όχι μόνο κατά πόσο είναι τα καυσαέρια οκ, αλλά και την ποσότητα καυσαερίων που παράγει η μηχανή σε ορισμένη μονάδα χρόνου τότε ναι πιθανότατα θα έχει πρόβλημα αλλά όχι στον κινητήρα αλλά στον εγκέφαλο που θα πετάει error.
stefanos
22/08/2021, 16:35
Βγάζει η akrapovic εξάτμιση για benelli?
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.