PDA

View Full Version : Νέος οδηγός tips



Soki32
28/02/2022, 22:58
Καλησπέρα σε όλους και καλός σας βρήκα είμαι νέος οδηγός 26 χρόνων και πριν μισό μήνα τελείωσα με το δίπλωμα κατηγορία Α2 και πήρα την πρώτη μου μηχανή (honda steed 400 έχω τρέλα με τα cruiser λιώνω) είχα μια μικρή εμπειρία με ημιαυτόματο κλτπ 2-3 μήνες αλλά πέρασαν 3 χρόνια από τότε...θέλω να ρωτήσω λοιπών το εξής που φαίνεται δύσκολο η τουλάχιστον κάνω κάτι εγώ λάθος όταν λοιπών κατεβαίνω κάποια κατηφόρα (απότομη) τι πρέπει να κάνω για να μην έχω άσχημη κατάληξη (τι ταχύτητα πρέπει να έχω ξεκινάω με 1η ας πούμε και ανεβάζω για να μην τραβάει ζόρι η μηχανή? πως τσιμπάω τα φρένο? και τέλος με έχουν τρομοκρατήσει με το θέμα ABS σε φάση δεν οδηγάς χωρίς αυτο ) οποιοδήποτε άλλο tip-συμβουλη καλοδεχούμενη ευχαριστώ για τον χρόνο σας!

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
28/02/2022, 23:53
Βρε συ!!!!
Είσαι νέος οδηγός και τα ξέχασες κιόλας?
Την κατηφόρα τη κατεβαίνεις με τη ταχύτητα που την ανεβαίνεις! Με τα φρένα θα το βρεις στη πορεία! Δεν είναι τίποτα! Αλλά νομίζω και αυτό σου το είπαν στη σχολή. Μην αγχώνεσαι και όλα θα πάνε καλά! Καλώς ήρθες :wave2:

Soki32
01/03/2022, 09:22
Καλημέρα φίλε μου και ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση!

OldMan
01/03/2022, 12:38
Την κατηφόρα τη κατεβαίνεις με τη ταχύτητα που την ανεβαίνεις!

!!!...Behold on Perpetual Motion machine inventor...!!!

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
01/03/2022, 13:17
!!!...Behold on Perpetual Motion machine inventor...!!!

Δεν ομιλώ τη βρετανική καρδιά μου :wave2:

OldMan
01/03/2022, 13:24
Δεν ομιλώ τη βρετανική καρδιά μου :wave2:

Ντεν απευτυνεται σε σενα καρντια μου..:wave2:

Spar1991
04/03/2022, 07:38
Καλησπέρα σε όλους και καλός σας βρήκα είμαι νέος οδηγός 26 χρόνων και πριν μισό μήνα τελείωσα με το δίπλωμα κατηγορία Α2 και πήρα την πρώτη μου μηχανή (honda steed 400 έχω τρέλα με τα cruiser λιώνω) είχα μια μικρή εμπειρία με ημιαυτόματο κλτπ 2-3 μήνες αλλά πέρασαν 3 χρόνια από τότε...θέλω να ρωτήσω λοιπών το εξής που φαίνεται δύσκολο η τουλάχιστον κάνω κάτι εγώ λάθος όταν λοιπών κατεβαίνω κάποια κατηφόρα (απότομη) τι πρέπει να κάνω για να μην έχω άσχημη κατάληξη (τι ταχύτητα πρέπει να έχω ξεκινάω με 1η ας πούμε και ανεβάζω για να μην τραβάει ζόρι η μηχανή? πως τσιμπάω τα φρένο? και τέλος με έχουν τρομοκρατήσει με το θέμα ABS σε φάση δεν οδηγάς χωρίς αυτο ) οποιοδήποτε άλλο tip-συμβουλη καλοδεχούμενη ευχαριστώ για τον χρόνο σας!

Σαν νεος οδηγος που υπηρξα 10 χρονια πριν μπορω να σου πω οτι οσες φορες πατησα φρενα εκτακτης αναγκης απο μαλακιες αλλων μιας και ημουν απειρος λειτουργησε μονο η διαισθηση μου κι ο Θεος. Το μηχανακι σε πολλες περιπτωσεις πεταγε τον κωλο δεξια αριστερα ανεξελεγκτα και ημουν σε κατασταση σοκ.. Το παθα 4 5 φορες στα τοσα χρονια και καμια δεν επεσα πες απο τυχη πες απο την βοηθεια του Θεου εγω παντως δεν ηξερα τι κανω σε τετοιες περιπτωσεις που καλεισαι να φρεναρεις τερμα γιατι στα 40 μετρα καποιος πεταχτηκε απο μαλακια του.
2 3 αλλες φορες ειχα θεμα σε κατηφορα με μεγαλη κλιση σαν αυτες εκει στο γαλατσι και στην πετρουπολη..Κατεβαινα με πρωτη ταχυτητα και γλιστρησε το μηχανακι στο απαλο φρεναρισμα.. Μεχρι να κατεβω την βρεγμενη ασφαλτο ειχα πεσει με πολυ μικρη ταχυτητα σε 3 αυτοκινητα.. Απο τοτε που ημουν και νεος οδηγος ειχα παρει απο φοβο τις μεγαλες κατηφορες...Λοιπον ολα αυτα τα προβληματα σταματησαν οταν πηρα μηχανακια με abs..Τελειωσαν ολα αυτα με το abs και φυσικα με την εμπειρια μου που ξερω καλυτερα τι να κανω σε περιπτωσεις πανικου..Εμαθα χωρις ν πεσω οταν αλλοι σου λενε αν δεν πεσεις δεν θα μαθεις.. Αυτο δεν ισχυει...Μπορει να μαθεις πεφτοντας αλλα και χωρις...Εχω πεσει 2 φορες. Την μια ξεχασα ανοικτο σταντ και στα 30 μετρα που ξεκινησα επεσα και την αλλη οταν οδηγησα πρωτη φορα στα 16 μου που δεν ηξερα που ειναι τα φρενα και τρομαξα και πατησα οτι ν ναι..
Για μενα παρε κατι με abs..Τωρα εχουν βγει anti spin traction control και ενα σορο συστηματα τα οποια ειναι για την ασφαλεια σου..Καποιοι παλιοι τα υποτιμουν γιατι εμαθαν να οδηγουν χωρις αυτα αλλα μην ξεχναμε ποσοι ανθρωποι θα ειχαν σωθει αν υπηρχε η σημερινη τεχνολογια. Ο καθενας κανει οτι θελει εγω δεν ξανα αγοραζω μηχανη χωρις abs.

OldMan
04/03/2022, 13:49
Εσεις οι "ασφαλτινοι" εχετε καποια ταμπου με τις τουμπες..

typhoon
04/03/2022, 22:16
Καλώς όρισες στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Όπως καταλαβαίνεις πολύ μεγάλο κομμάτι των tips που ζητάς έρχεται με την εμπειρία κ την εξοικείωση.
Μηχανάκια χωρίς abs είχαμε οι περισσότεροι εδώ μέσα μιας κάποιας ηλικίας κ απλά μάθαμε να φρενάρουμε κ χωρίς αυτό.
Ναι σώζει κ δεν θα ήθελα να επιστρέψω σε μοτοσικλέτα χωρίς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μηχανάκια άνευ abs είναι για τον Καιάδα.
Βρες μια κατάλληλη τοποθεσία, πχ κάποιο ανοιχτό πάρκινγκ χωρίς πολλά αυτοκίνητα , ένα ερημικό δρόμο κ ξεκινά να εξασκείσαι. Φρεναρίσματα .
Μόνο με μπροστινό
Μόνο με πίσω
Μαζί
Προσπάθησε να μπλοκάρεις ελεγχόμενα κ με μικρές ταχύτητες τον πίσω τροχό
Δες ότι με μπλοκαρισμένο πίσω η μηχανή διατηρεί μια μικρή ικανότητα κατεύθυνσης.
Δοκίμασε (με μικρή ταχύτητα ξαναλέω) να μπλοκάρεις τον εμπρός για πολύ λίγο να νιώσεις πως είναι όταν χάνεται η πρόσφυση.
Θα δεις ότι το τιμόνι αλαφραινει απότομα.

Όσο περισσότερο εξασκείσαι, τόσο περισσότερο muscle memory θα αποκτάς στην μηχανή σου.
Όταν θα τύχει η στραβή δεν θα τρομάξεις τόσο, που είναι πολύ βασικό, το μυαλό θα φέρει ξανά την πρακτική που του έκανες , θα σκεφτεί ότι το πίσω δεν πειράζει κ τόσο να μπλοκάρει, το μπροστά χαλαρά μέχρι εκεί που νιώθεις τα όρια κ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αποφύγεις ατύχημα κ πτώση.
Η μηχανή αντίθετα με ότι πολλοί πιστεύουν οδηγείται με τα μάτια.
Για κάποιο λόγο που δεν γίνεται να εξηγηθεί εδώ, το σύνολο αναβάτης μηχανή, ακολουθεί πιστά το βλέμμα του οδηγού.
Δοκίμασε το σε χαλαρή κατάσταση για να το κατανοήσεις. Ήρεμος επάνω στην μηχανή κοίτα εκεί που θέλεις να πας, το σώμα σου θα δώσει τις κατάλληλες εντολές στην μηχανή για να πάει εκεί.
Ακούγεται αστείο, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό! Την στιγμή της έντασης να μπορεί το βλέμμα σου να αναζητήσει την διέξοδο.
Σε επερχόμενη στούκα αν μείνει κολλημένο στο μπροστινό αμάξι, εκεί ακριβώς θα πας να σκάσεις.
Εάν έχεις την ηρεμία να σκεφτείς,ωχ έρχεται στούκα ας δω που μπορώ να πάω μήπως την αποφύγω, ίσως να βρεις την διέξοδο. Θυμήσου, εκεί που θα κοιτάξεις, εκεί θα πάει η μηχανή. Το πόδι θα τσιμπήσει το φρένο να ψιλομπλοκαρει κ να σέρνει, το χέρι θα χαλαρώσει το μπροστινό, το σώμα θα γείρει, η μηχανή θα πλαγιολισθησει, το βλέμμα θα λέει εκεί μακριά από το αυτοκίνητο, το σώμα θα δώσει εντολές για ανάποδο τιμόνι κ τελικά ουπς φτηνά την γλυτώσαμε!

Επίσης παλι με το βλέμμα, κάποια στιγμή η πτώση ή η στούκα θα είναι αναπόφευκτη. Το βλέμμα θα σε βοηθήσει πάλι. Το μηχανάκι άστο να γαμηθει, σίδερα είναι. Φύγε από πάνω του, αμόλα το. Δες που θα πας να χτυπήσεις με το σώμα, απέφυγε σταθερά εμπόδια, το σώμα δεν θέλει ακαριαία επιβράδυνση, παθαίνει ζημιά εσωτερικά κι ας μην δείχνει τίποτα απ' έξω .
Βρες με το βλέμμα διέξοδο, πάνω από το αυτοκίνητο, στο πλάι, όπου. Πάντως όχι επάνω στο αυτοκίνητο. Βρες χώρο να συρθεί το σώμα σου κ να σταματήσει μόνο του. Άμα έχεις μυαλό θα φοράς κ σωστό εξοπλισμό να προστατεύσει από το σύρσιμο. Χαλάρωσε κ άστον να κάνει την δουλειά του.

Ωωωω πετάς τώρα!
Όλα οκ, δεν θέλει σφίξιμο. Το σώμα σου έχει αδράνεια, τα 70-80κιλα σου με 50χλμ την ώρα, επάνω σε σταθερό εμπόδιο ζυγίζουν στιγμιαία 400. Δεν αντέχουν τα κόκαλα σου τόσο, όσο καλή φυσική κατάσταση κ αν έχεις.
Δες που έχει χώρο να συνεχίσεις την πτήση σου.

Touchdown... Χεράκια σταυρωμένα στο στήθος(για να μην σπάσουν) ποδαράκια κατά το δυνατόν ελεγχόμενα κ άσε το σώμα να πάρει τούμπες κ σβούρες μέχρι να σταματήσει μόνο του. Μην προσπαθήσεις να του ανακόψεις τα ακροβατικά, άστο να αποσβέσει μόνο του όλες τις δυνάμεις που τρώει, εσύ χαλαρός.

Δοκιμή τούμπας δεν μπορείς να κάνεις, αλλά τα υπόλοιπα κ ΤΟ ΒΛΈΜΜΑ, εξασκούνται.

Spar1991
05/03/2022, 05:56
Καλώς όρισες στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Όπως καταλαβαίνεις πολύ μεγάλο κομμάτι των tips που ζητάς έρχεται με την εμπειρία κ την εξοικείωση.
Μηχανάκια χωρίς abs είχαμε οι περισσότεροι εδώ μέσα μιας κάποιας ηλικίας κ απλά μάθαμε να φρενάρουμε κ χωρίς αυτό.
Ναι σώζει κ δεν θα ήθελα να επιστρέψω σε μοτοσικλέτα χωρίς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μηχανάκια άνευ abs είναι για τον Καιάδα.
Βρες μια κατάλληλη τοποθεσία, πχ κάποιο ανοιχτό πάρκινγκ χωρίς πολλά αυτοκίνητα , ένα ερημικό δρόμο κ ξεκινά να εξασκείσαι. Φρεναρίσματα .
Μόνο με μπροστινό
Μόνο με πίσω
Μαζί
Προσπάθησε να μπλοκάρεις ελεγχόμενα κ με μικρές ταχύτητες τον πίσω τροχό
Δες ότι με μπλοκαρισμένο πίσω η μηχανή διατηρεί μια μικρή ικανότητα κατεύθυνσης.
Δοκίμασε (με μικρή ταχύτητα ξαναλέω) να μπλοκάρεις τον εμπρός για πολύ λίγο να νιώσεις πως είναι όταν χάνεται η πρόσφυση.
Θα δεις ότι το τιμόνι αλαφραινει απότομα.

Όσο περισσότερο εξασκείσαι, τόσο περισσότερο muscle memory θα αποκτάς στην μηχανή σου.
Όταν θα τύχει η στραβή δεν θα τρομάξεις τόσο, που είναι πολύ βασικό, το μυαλό θα φέρει ξανά την πρακτική που του έκανες , θα σκεφτεί ότι το πίσω δεν πειράζει κ τόσο να μπλοκάρει, το μπροστά χαλαρά μέχρι εκεί που νιώθεις τα όρια κ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αποφύγεις ατύχημα κ πτώση.
Η μηχανή αντίθετα με ότι πολλοί πιστεύουν οδηγείται με τα μάτια.
Για κάποιο λόγο που δεν γίνεται να εξηγηθεί εδώ, το σύνολο αναβάτης μηχανή, ακολουθεί πιστά το βλέμμα του οδηγού.
Δοκίμασε το σε χαλαρή κατάσταση για να το κατανοήσεις. Ήρεμος επάνω στην μηχανή κοίτα εκεί που θέλεις να πας, το σώμα σου θα δώσει τις κατάλληλες εντολές στην μηχανή για να πάει εκεί.
Ακούγεται αστείο, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό! Την στιγμή της έντασης να μπορεί το βλέμμα σου να αναζητήσει την διέξοδο.
Σε επερχόμενη στούκα αν μείνει κολλημένο στο μπροστινό αμάξι, εκεί ακριβώς θα πας να σκάσεις.
Εάν έχεις την ηρεμία να σκεφτείς,ωχ έρχεται στούκα ας δω που μπορώ να πάω μήπως την αποφύγω, ίσως να βρεις την διέξοδο. Θυμήσου, εκεί που θα κοιτάξεις, εκεί θα πάει η μηχανή. Το πόδι θα τσιμπήσει το φρένο να ψιλομπλοκαρει κ να σέρνει, το χέρι θα χαλαρώσει το μπροστινό, το σώμα θα γείρει, η μηχανή θα πλαγιολισθησει, το βλέμμα θα λέει εκεί μακριά από το αυτοκίνητο, το σώμα θα δώσει εντολές για ανάποδο τιμόνι κ τελικά ουπς φτηνά την γλυτώσαμε!

Επίσης παλι με το βλέμμα, κάποια στιγμή η πτώση ή η στούκα θα είναι αναπόφευκτη. Το βλέμμα θα σε βοηθήσει πάλι. Το μηχανάκι άστο να γαμηθει, σίδερα είναι. Φύγε από πάνω του, αμόλα το. Δες που θα πας να χτυπήσεις με το σώμα, απέφυγε σταθερά εμπόδια, το σώμα δεν θέλει ακαριαία επιβράδυνση, παθαίνει ζημιά εσωτερικά κι ας μην δείχνει τίποτα απ' έξω .
Βρες με το βλέμμα διέξοδο, πάνω από το αυτοκίνητο, στο πλάι, όπου. Πάντως όχι επάνω στο αυτοκίνητο. Βρες χώρο να συρθεί το σώμα σου κ να σταματήσει μόνο του. Άμα έχεις μυαλό θα φοράς κ σωστό εξοπλισμό να προστατεύσει από το σύρσιμο. Χαλάρωσε κ άστον να κάνει την δουλειά του.

Ωωωω πετάς τώρα!
Όλα οκ, δεν θέλει σφίξιμο. Το σώμα σου έχει αδράνεια, τα 70-80κιλα σου με 50χλμ την ώρα, επάνω σε σταθερό εμπόδιο ζυγίζουν στιγμιαία 400. Δεν αντέχουν τα κόκαλα σου τόσο, όσο καλή φυσική κατάσταση κ αν έχεις.
Δες που έχει χώρο να συνεχίσεις την πτήση σου.

Touchdown... Χεράκια σταυρωμένα στο στήθος(για να μην σπάσουν) ποδαράκια κατά το δυνατόν ελεγχόμενα κ άσε το σώμα να πάρει τούμπες κ σβούρες μέχρι να σταματήσει μόνο του. Μην προσπαθήσεις να του ανακόψεις τα ακροβατικά, άστο να αποσβέσει μόνο του όλες τις δυνάμεις που τρώει, εσύ χαλαρός.

Δοκιμή τούμπας δεν μπορείς να κάνεις, αλλά τα υπόλοιπα κ ΤΟ ΒΛΈΜΜΑ, εξασκούνται.

Παντως εκει που λες η μηχανη οδηγειται με τα ματια καποιες φορες λεω στον εαυτο μου κλεισε ματια 2 δευτερα η τρια να δουμε αν οδηγας και δεν βγαινεις εκτος πορειας .. ειναι λιγο τρομακτικο αλλα νταξει παντα σε ελεγχομενο δρομο χαχα

typhoon
05/03/2022, 08:24
Δοκίμασε το, σε ελεγχόμενο περιβάλλον επάνω σε στροφή κ κλειστα για ένα δευτερόλεπτο...
Ή στρίβοντας, φέρε το βλέμμα σου έξω από την στροφή εσκεμμένα

νεοσσός
05/03/2022, 11:03
Αυτό με το βλέμμα, το έχω ακούσει πολλές φορές και μερικές από πολύ έμπειρους. Δεν το αμφισβητώ, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πώς λειτουργεί, αν δεν έχεις την κατάλληλη εμπειρία χειρισμού. Όσο και να κοιτάς σωστά, αν δεν ξέρεις πόσο να πατήσεις/αφήσεις φρένο, πόσο να ανοίξεις/κλείσεις γκάζι, για να κάνεις διόρθωση σε κλάσματα του δευτερολέπτου, πώς θα γίνει η "αυτοδιόρθωση"; Αναφερόμαστε σε χειρισμό οχήματος, με προχωρημένο τρόπο και όχι στον χειρισμό του σώματός μας καθώς κατρακυλάει.

Επειδή κοιτάς στο σωστό μέρος, το αμάθητο μυαλό θα δώσει ακαριαία εντολή για ανάποδο τιμόνι, για ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού και επαγγελματικού επιπέδου χειρισμό του μπροστινού φρένου, ώστε να επανακτηθεί η πρόσφυση; Ή μήπως θα τα δοκιμάζει όλα με τυχαία σειρά, μέχρι να κάτσει ο συνδυασμός που θα οδηγήσει τη μηχανή στο σημείο που κοιτάς;

Δεν έχω εμπεριστατωμένη άποψη, αλλά θεωρώ ότι χρειάζεται πολλή εξάσκηση, ώστε να λειτουργήσει το βλέμμα σε ακραίες συνθήκες, όπου είναι κρίσιμο το κάθε δέκατο του δευτερολέπτου. Γι' αυτό άλλωστε πολλοί καλοί οδηγοί έχουν περάσει από χώμα, όπου η πρόσφυση δεν είναι πάντα δεδομένη. Έχουν εξασκηθεί να χειρίζονται την αδράνεια σε συνθήκες ολίσθησης.

Η εξάσκηση για την ολίσθηση του μπροστινού τροχού, θέλει πάρα πολλή προσοχή. Νομίζω ότι μόνο σε χώμα μπορεί να γίνει με κάποια ασφάλεια, διαφορετικά η ταχύτητα θα είναι τόσο μεγάλη που δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις. Αν κινείσαι με ταχύτητα μεγαλύτερη από 30 km/h, από τη στιγμή που αρχίζει ολισθαίνει ο μπροστινός τροχός, μέχρι τη στιγμή που είσαι στο έδαφος, δεν υπάρχει πάντα αισθητό χρονικό διάστημα. Αντιθέτως, αν γλιστρήσει ο πίσω τροχός, τα πράγματα είναι συνήθως πιο προοδευτικά.

Το ABS σώζει σε πολλές περιπτώσεις. Ευτυχώς έχει θεσμοθετηθεί στις μοτοσυκλέτες. Μακάρι να γίνει το ίδιο και με το cornering ABS και το traction control. Καλώς ή κακώς οι μοτοσυκλέτες αποκτούνται και από άτομα που δεν είναι επαΐοντες, οπότε τα όποια βοηθήματα είναι καλοδεχούμενα.

typhoon
05/03/2022, 12:56
Όντως η οδήγηση με το βλέμμα προϋποθέτει ότι κατέχεις άνω του επαρκούς τον χειρισμό. Απλά έτσι κ ως αναφορά ακόμη, καλό είναι να το γνωρίζουν οι νεοεισερχόμενοι στον χώρο ώστε να το συνδυάσουν στο learning curve

Soki32
09/03/2022, 01:49
Παιδιά ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα τα tips και τις γρήγορες απαντήσεις σας να είστε καλά και πάντα όρθιοι

aris19
09/03/2022, 11:43
Θα σου πω τη δική μου εμπειρία ως νέος αναβάτης. Εγώ ξεκίνησα πέρυσι στα 30 μου και πιο πριν δεν είχα καμία εμπειρία οδήγησης με μοτοσυκλέτα, ούτε καν σκούτερ/παπί. Αν έχεις εμπειρία των δρόμων από οδήγηση αυτοκινήτου σίγουρα θα σε βοηθήσει.

Πριν πω οτιδήποτε για το οδηγικό κομμάτι, το σημαντικότερο: Να φοράς τον εξοπλισμό σου ΠΑΝΤΑ και ΠΑΝΤΟΥ, ακόμα και για σύντομες διαδρομές. Ακόμα και αυτά που σε πρώτη φάση μπορεί να μην θεωρηθούν τόσο σημαντικά (όπως μπότες) παρέχουν προστασία που δεν θα στη δώσει ένα καθημερινό παπούτσι, ακόμα και ψηλό μποτάκι. Συγκεκριμένα για τις μπότες θα αναφερθώ παρακάτω σε προσωπική μου εμπειρία.

Πάμε στο οδηγικό κομμάτι λοιπόν. Για αρχή, πολύ σημαντικό αυτό που ανέφερε ο typhoon, εξάσκηση. Πήγαινε σε ένα πάρκινγκ ή άδειο δρόμο και δοκίμασε διάφορα πράγματα όπως δυνατό φρενάρισμα, μανούβρες με χαμηλή ταχύτητα ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση η οποία σε κάνει να αισθάνεασι ανασφαλής, εννοείται πάντα σε λογικά πλαίσια και χωρίς υπερβολές.

Σε βόλτες εκτός πόλης είναι κυρίως τα αυτονόητα, γενικά προσοχή γιατί όπως ήδη ξέρεις οι ελληνικοί δρόμοι δεν είναι οι καλύτεροι και να είσαι συγκεντρωμένος κατά την οδήγηση (χώμα-χαλίκι-γλίτσα μετά από βροχή, λακούβες, ζώα κοκ). Σημαντικό για όταν κάνεις εκδρομές με παρέα, να ακουλουθείς το δικό σου ρυθμό και μην παρασύρεσαι από τους άλλους. Το να πάει κάποιος γρήγορα μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως ότι ξέρει τον δρόμο, έχει μεγαλύτερη οδηγική εμπειρία, είναι καλύτερος αναβάτης, όμως μπορεί να μην οφείλεται σε κάτι από τα παραπάνω αλλά σε άγνοια του κινδύνου.

Για την οδήγηση μέσα στην πόλη, μπορεί να είναι λίγο κλισέ και να το έχεις ξανακούσει, αλλά να οδηγείς σαν να είσαι αόρατος, πάντα να θεωρείς ότι δεν σε έχουν δει. Πριν λίγους μήνες είχα ένα ατύχημα ευτυχώς χωρίς δυσμενείς επιπτώσεις: Ένας οδηγός που δεν με είδε καθόλου, έκανε να στρίψει από το απέναντι ρεύμα σε ένα στενό στην δική μου μεριά, φρέναρα, έκανα αριστερά προσπαθώντας να τον αποφύγω και χτύπησα με το πλάι στο αυτοκίνητό του. Δεν είναι ότι έτρεχα και καρφώθηκα πάνω του ενώ έστριβε, απλά δεν με είδε καθόλου. Τη γλίτωσα με ένα διάστρεμμα, αν όμως δεν φορούσα τις μπότες πιστεύω ότι ακόμα δεν θα είχα αναρρώσει πλήρως. Επιπλέον, συστήνω να αποφεύγεις τις σφήνες σε δρόμους με λωρίδες/κίνηση. Ναι μεν υπάρχουν απρόσεκτοι οδηγοί αλλά και εμείς οι μοτοσυκλετιστές προκαλούμε λίγο την τύχη μας όταν περνάμε πολύ κοντά από τα αυτοκίνητα και πεταγόμαστε από παντού.

Τέλος, θα σου πρότεινα να κάνεις ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης. Μην περιμένεις με το σκεπτικό "ας κάνω λίγα χιλιόμετρα και μετά", καλύτερα να ξεκινήσεις με σωστές βάσεις από την αρχή και να εφαρμόζεις σιγά σιγά αυτά που θα μάθεις. Εγώ από πέρσι προσπαθώ να κάνω το Superbike School στις Σέρρες (Θεσσαλονίκη μένω) αλλά το Μάιο ακυρώθηκε λόγω μέτρων covid-19 και το Σεπτέμβριο ακυρώθηκε λόγω ασφαλτόστρωσης της πίστας. Ελπίζω στο επόμενο που είναι τον φετινό Μάιο να μην υπάρξει πρόβλημα.

Για να είμαι σαφής, όλα τα παραπάνω προέρχονται από την προσωπική μου μέχρι τώρα εμπειρία από την οδήγηση μοτοσυκλέτας και μπορεί να κάνω λάθος, δεν το παίζω ξερόλας. Είμαι και ο ίδιος ανοιχτός σε προτάσεις-συζήτηση από πιο έμπειρους αναβάτες.