View Full Version : Yamaha dt 125r
Γεια σας στην ομάδα καινούργιος εδώ κ άσχετος στις μοτο ,έχω ένα dt125r μοντελο1995 από συγγενή το παράτησε 15χρονια έξω ,8500χιλ ήταν αδουλευτο τώρα όμως καταλαβαίνετε πως είναι!θα μπορούσατε να με βοηθήσετε να το επαναφέρω;
karellen
01/10/2022, 08:25
Καλώς ήρθες στο moto.gr.
Τα 15 χρόνια παρατημένο έξω είναι δοκιμασία ακόμα και για έναν γνώστη,πόσο μάλλον για σένα που δεν γνωρίζεις.
Η σκουριά θα έχει ποτίσει σίγουρα όλα τα σιδερένια μέρη ενώ τα αλουμίνια θα έχουν πιάσει ψωρίαση.Πρώτα θα τα καθαρίσεις αυτά και επίσης θα αλλάξεις τσιμούχες στα πηρούνια μπροστά.
Τα ηλεκτρικά είναι επίσης άλλο κεφάλαιο,οι διακόπτες θέλουν έλεγχο στις επαφές τους καθώς και λιωμένα/πολυκαιρισμένα καλώδια.
Μοτέρ σίγουρα καθάρισμα το κάρτερ να φύγουν τα παλιά λάδια (που θα χουν γίνει μούργα),ενώ ο κύλινδρος μπορεί και να είναι σε πιο καλή κατάσταση αν παρέμεινε στεγανός.
Αλυσίδα-γρανάζια κλπ τα πετάς και βάζεις καινούρια.Επίσης κοιτάς το ψαλίδι πίσω αν δουλεύει ομαλά ή θέλει αλλαγή το ρουλεμάν,παρόμοια και το τιμόνι (αν και εκεί θα θέλει σίγουρα).
Κοντολογίς το παίρνεις όπως είναι το πας σε ένα συνεργείο και ρωτάς το μάστορα αν φτιάχνεται και πόσο θα κοστίσει!
motojojo
01/10/2022, 08:53
Ωραίο προτζεκτάκι να το πιάσεις και να το επαναφέρεις μόνος σου, αν το πας σε συνεργείο πιθανόν να σου κοστίσει όσο ένα καινουργιο.
Μπορείς να ρωτήσεις πόσο θα κοστίσει, στο τέλος όμως υπολόγισε κάτι παραπάνω γιατί πάντα προκύπτουν διάφορα.....εξτραδάκια!
Αν έχεις όρεξη και χώρο στο σπίτι και πιάνουν τα χέρια σου ξεκινα να το λύνεις μόνος σου και να πηγαίνεις σε μάστορα συγκεκριμένα κομμάτια που σε δυσκολευουν ή θέλουν ιδιαίτερη τεχνικη στο χέρι (μοτέρ, βαφη κλπ)
Δεν ξέρω αν είναι η ασχετοσύνη μου που με κάνει τόσο αφελή αλλά τα βλέπω στο γιουτουμπ και ζηλεύω. Πρόσφατα ο αδερφός μου έλυσε τα πάντα (εκτός από μοτέρ) στο παπι του και το ξαναέδεσε που αν και δεν ηταν παρατημένο είχε τις φθορές του και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε.
Δεν βιάζομαι κ χώρο έχω θα προσπαθήσω μόνος μου όπως αναφέρει ο motojojo έχω βγάλει πλαστικά ντεπόζιτο ψυγείο καρμπυρατέρ...και εδώ έχω πρόβλημα είναι χάλια θα το καθαρίσω αλλά έχουν σπάσει δύο εξοδοι για την προθέρμανση (mikuni28 τετράγωνο) κ δεν ξέρω αν πρέπει να αλλάξω πιστόνι..έλεγα να το βάλω μπροστά κ να μην πειράξω κινητήρα αλλά τα περιφερειακά κ εδώ σας χρειάζομαι.Συμβουλη να βάλω κανένα κινέζικο καρμπ αν δεν δουλεύει το μαμά .Ρώτησα μάστορα του το πήγα το καρμπ κ μου είπε θα δουλέψει αν το καθαρίσω καλά κ όσο για τα σπασίματα είναι για την προθέρμανση απλά να ταπωσω τα νερά ...αν υπάρχει κανένα βίντεο σχετικό; Για καθάρισμα ντεπόζιτο, ψυγείο νερού, λαδιού μίξης τρόμπα φίλτρα ότι μπορείτε παιδιά θα βοηθούσε ...το κάνω κ σαν ψυχοθεραπεία
Μη βαλεις κινεζικο καρμπ.καθαρισε το γνησιο και θα εισαι οκ.Σε ποια περιοχη εισαι?
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
02/10/2022, 21:12
Η αλήθεια είναι ότι όταν μιλάμε για δίχρονο είναι λίγο πιο εύκολα τα πράγματα.Καλη συνέχεια.
aetomenios
02/10/2022, 22:22
Εφοσον πιάνουν τα χέρια σου και έχεις χρόνο,μην σταματάς με τπτ.
Για 15 χρόνια ακινησία θα κοιτούσα και τσιμούχες στροφάλου.
Θα έχεις διαρροές και δεν θα ξέρεις από που είναι.
Όλα τα υπόλοιπα, αφού έχεις χώρο, είναι σταγόνα στον ωκεανό.
Αντισκουριακά σπρέι, σπρέι επαφων, συρματόβουρτσες, γυαλόχαρτα, πετρέλαιο και λεκάνες για να πλύνεις.
Καλά μαστορέματα και περιμένουμε νέα σου με φωτογραφίες να χαζέψουμε.
ΓιώργοςΤΤ
03/10/2022, 09:40
Σε μοτοσυκλέτα παρατημένη 15 χρόνια (φαντάζομαι την έσβησαν μια φορά και δεν την έβαλαν μπρος ποτέ ξανά) όλο το μοτέρ είναι μύλος.
Αν δε ήταν εκτεθειμένη στα στοιχεία της φύσης, πιθανότητα να έχει φτάσει σε σημείο που δεν υπάρχει επιστροφή. .
Όχι ότι δεν θα φτιάχνεται, απλά το κόστος θα είναι υπέρογκο για μια μοτοσυκλέτα 40 ετών.
SeniorCanardo
03/10/2022, 11:31
Εγώ λέω όρμα.
Χώρο έχεις, χειμώνας έρχεται, δεν βιάζεσαι να τελειώσεις, ιδανικό ξεκίνημα το διχρονάκι για να μπεις στην φάση "σκαλίζω και μαθαίνω".
Αν έχεις λογική σκέψη και δεν είσαι τσαπατσούλης δεν βλέπω γιατί να μην τα καταφέρεις.
Κατέβασε και διάβασε μια όλο το service manual, να έχεις μια πρώτη ιδέα τι σε περιμένει.
Το κόστος είναι κάτι που μπορείς να το εκτιμήσεις στην πορεία, αφού εντοπίσεις και καταγράψεις φθορές ή τυχόν ελλείψεις.
Αν έχεις σκοπό να το επαναφέρεις σε πραγματικά λειτουργική κατάσταση, προσωπικά θα ξεκινούσα από τον κινητήρα και θα πήγαινα σιγά σιγά στα περιφερειακά.
Αν θες ανέβασε και καμία φωτογραφία να δούμε σε τι κατάσταση είναι.
Γίνεται να στείλω φωτο από κινητό;
Τα κατάφερα τελικά να στείλω...έτσι την βρήκα
motojojo
07/10/2022, 10:03
Απ'ότι φαινεται θέλει δουλιτσα αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο να το σωσεις μόνος σου.
doctor_john
07/10/2022, 10:41
Ωραίο! Μια χαρά φαίνεται, έχεις το service manual (http://www.dt125.cz/download/Service_Manual-DT125R.pdf)?
απο οσο φαινεται ηταν εξω παρατημενο,σιγουρα θα θες γενικη στο μοτερ και αλλαγη σε ρουλεμαν ροδες/τιμονι,υγρα φρενων,τακακια λαστιχα.
Καταργησε την αντλια λαδιου (δεν προκειται να ερθει στα κανονικα της με τπτ) και κανε την μιξη στο τεποζιτο..
Όχι δεν έχω το service manual ..αυτό να καταργήσω την αντλία γτ δεν θα λειτουργήσει κανονικά με τπτ με χάλασε λίγο πολύ χαχαχα
kostaskk
08/10/2022, 01:10
Το κομμάτι που φαίνεται ποιο χαλιά είναι το καρμπυρατέρ, αν είναι έτσι απ' έξω φαντάζομαι μέσα θα γίνεται χαμός. Καλό καθάρισμα αλλά μπορεί να είναι και σε κατάσταση που δεν σώζεται.
Η μόνη περίπτωση να είσαι τυχερός ειναι αυτός που το παράτησε να ήξερε και να αδειάσε την βενζίνη από το μπολ είτε αφήνοντας να δουλέψει μέχρι να μείνει εντελώς(κακός τρόπος) είτε να το άδειασε από την βίδα αποστράγγισης στο κάτω μέρος του μπολ(κάτω κάτω στο καρμπ) αν δεν το έκανε θα βρεις κακά πράματα μέσα, και πάλι μπορεί να χρειαστεί τσιμουχακια,φλάντζες κτλ προσοχή,επισκευή θα θέλει και το ρουμπινετο αν έχει στο ντεπόζιτο,
Επίσης βγάλε τις φούσκες για να δεις τις μπουκάλες αν έχουν σκουριά,ψωρα,και αν χάνουν λάδια από τις τσιμουχες, μεγάλο κόστος αν έχουν σκουριά στο σημείο που δουλεύει η τσιμουχα,ξύστρα. Ακόμα άνοιξε ντεπόζιτο να δεις μέσα αν έχει σκουριά, κ εκεί μεγάλο κόστος αν έχει,που πάω στοίχημα ότι θα έχει.
Ακόμα η ηλεκτρονική δουλεύει η έχει πάρει νερα,αν δεν δουλεύει που θα βρεις άλλη και πόσο θα έχει?
Ένας τρόπος είναι να βγάλεις το μπουζι,μπουζοπιπα και βάρωντας μανιβελιες να δεις αν βγάζει σπινθήρα στο μπουζί,. Έτσι ξέρεις ότι δουλεύουν τα ηλεκτρικά και φέρνει ρεύμα. (Με μπαταρία πάνω ε)
Το ποιο βασικό όταν πας να πατήσεις την μανιβέλα, κατεβαίνει?γυρίζει το μοτέρ? Αυτό θα δείξει αν αξίζει,. Αν έχει πάρει νερό,σκουρια μέσα η έχει φρακαρει μάλλον δεν θα αξίζει,. Αν είναι οκ μέσα μπορεί να δουλέψει οκ πολύ οικονομικά χωρίς πολλά ανταλλακτικά με προσωπική εργασία,.
Αν ο προηγούμενος το ειχε γεμισει λάδι στο Κάρτερ η είσαι πολύ τυχερός και οι τσιμουχες στρόφαλου και τα ρουλεμάν στρόφαλου να είναι οκ τότε τι να χρειαστεί; Βάλε και το κομβίο χωρίς σκουριά και με καλό ρουλεμάν..
Υπόψην έχω ακούσει,δεν ξέρω κατά πόσο υσχιει ότι ένα ρουλεμάν που κάθεται ακίνητο για χρόνια κάνει πατούρα-βαθουλωματα από την βαρύτητα,οξυδωση και όταν πάει να δουλέψει μετά χαλάει.
Βγάλε την εξάτμιση και κοιτά μέσα στην τρύπα τον κύλινδρο και το πιστόνι, αν δεις μαυρίλα κατω από τα ελατήρια θέλει ελατήρια η και πιστόνι,
Αν δεις γρατσουνιές, γραμμές, κολλημένα ελατήρια η κάτι άλλο περιεργο πας για πιστόνι και κύλινδρο (ίσως ρεκτιφιε)
Αν θες να δεις καλητερα βγάλε τον κύλινδρο,
4 παξιμάδια θα βγάλεις, ούτε 20 λεπτά δεν θα παρει και αν γίνεται χωρίς να λύσεις την κεφαλή για να γλιτώσεις την φλάντζα της. Και δες πολύ καλά την κατάσταση του κυλίνδρου κ πιστονιού.
Ένα άλλο πράγμα που θέλει προσοχή είναι το ypvs, πρέπει να δουλεύει οκ και να μην έχει φθορές,κενά ο μηχανισμός του, είτε μέσα στον κύλινδρο είτε ο εξωτερικός (προσοχή στα ρεκτιφιε αν τον μεγαλώσουν πολύ μπορεί να βρίσκει το πιστόνι στην βαλβίδα η να την έχουν φάει για αυτό το λόγο)
Άλλα συστήματα που θυμάμαι είναι η σύνδεση του καρμπ με το σύστημα ψυγείου,δλδ περνάει νερό από το καρμπ και ένα άλλο σαν δοχείο αέρα στην εισαγωγή.
Η τρόμπα λαδιού είναι το μόνο που δεν πρέπει να ανησυχείς, πάνω από 10 δίχρονα είχα από το 2008 ποτε δεν είχα πρόβλημα, είχα μαζέψει καμιά 10καρια τρομπες από nsr και δεν τις έπαιρνε κάνεις γιατί δεν χαλούσαν ποτέ,,. Ένας ελενχος μόνο κάνε μην στάζει, μην παίρνει αέρα,μην θέλει εξαέρωση και ότι βγάζει λαδι.αλλά η πιθανότητα να θέλει κάτι είναι πολύ μικρή.
Είχα το ίδιο μοτέρ σε tdr 125 deltabox, χωρίς μανιβέλα μόνο μίζα,. Τα λίγα που θυμάμαι ότι πήγαινε σχετικά καλά για 125, νομίζω 22+άλογα και περνούσα 300αρια σκούτερ στον δρόμο και ψηλόφτερα 250, έκανε rolling burn out με δευτέρα και πατιμενο εμπρός φρένο και τελική ταχύτητα κάπου στα 130 km/h. Βέβαια έχει και πολύ ποιο γρήγορα 2t 125 καθος το dt ήταν παλιό και σχεδιασμένο για καθημερινό,. Το κακό ήταν η κατανάλωση που αν θυμάμαι καλά ήταν κάπου στα 6+λιτρα /100 χιλιομετρα. Δλδ ποιο πολύ από 600αρι τετρακύλινδρο και με τις σημερινές τιμές βενζίνης..... Επίσης όλο έσπαγε, τότε δύστυχος ακόμα πήγαινα σε μάστορες και θυμάμαι ότι την μια φορά είχε παρουσιάσει διαρροή νερού μέσα στον κύλινδρο από φλάντζα κεφαλής και την άλλη φορά είχε τρυπισει-λιωσει το πιστόνι. Πιθανότατα από λάθοι μηχανικών (λάθος δέσιμο,λάθος μπουζί,λάθος ρυθμίσεις) δεν το έψαξα ποτέ, το έδωσα ανταλλαγή για nsr250 και μετά από μήνες η χρονιά Βαρέσε και στρόφαλο. Το dt200 πρέπει να είναι πολύ ποιο αξιοπιστο,.
Ακόμα θυμάμαι τα 2 στρωσιματα και στα πρώτα άνοιγματα μετά από στρώσιμο με 130km/h σε ελαφρά στροφή γυρνωντας στην πόλη τις Λευκάδας από τον κύκλο-αλυκές , τον τσιριχτο σαν τρίξημο ήχο που άκουσα ξαφνικά και πατώντας σε κλάσματα τον συμπλέκτη δεν μπλόκαρε η πίσω ρόδα,. Λίγο πριν σταματήσω τον άφησα και ήταν μπλοκαρισμένο το μοτέρ αλλά ξεκόλλησε μέτα στο σπρώξε μπρος-πισω. Όταν το εσπρωχνα με ταχύτητα μέσα και το μοτέρ είχε 3.000rpm χωρίς καμία αντίσταση κατάλαβα ότι κάτι πήγε πολύ λάθος, τρύπιο πιστόνι από λιώσιμο
kostaskk
08/10/2022, 01:26
https://youtu.be/sikpp4Z8Ims
kostaskk
08/10/2022, 01:27
https://youtu.be/WgG6mL0OFQE
Φιλαράκι καλώς ήρθες στον κοσμο του DT. Πρόσφατα απέκτησα ένα 200ρι R για ανακατασκευή.. και μόλις σήμερα έλυσα το mikuni του. Ήταν κυριολεκτικά μαύρο όλο (το δικό σου είναι καθαρό δλδ..) . Τα σωληνακια που λες προθέρμανσης είναι ουσιαστικά για να ψύχει το καρμπυρατερ η αντλία νερού. Είναι εύκολα να τα βρεις και να τ αλλάξεις και να τα συνδέσεις στο κύκλωμα. Βγάλε καρμπυρατερ.. Πρόσεξε καλά τον λαιμό τον κάτω της ριντιερας..Οδοντοβουρτσα.. Γραφιτουχο αντισκουριακο.. Και δωστου πλύσιμο με υπομονή. Λύσε τρεις βιδες στο ποτήρι και πλύνε και μέσα. Μετά στον αέρα με πίεση και είσαι κομπλέ. Εγώ έβγαλα και την ριντιερα για να δω τα reed σε τι κατάσταση ήταν. Τα γύρισα τούμπα και φυσικά τα καθάρισα με προσοχή. Δεν έβγαλα φωτός.. Τσεκάρεις yvps.. Μην ακούσεις τυπάδες που λένε να καταργήσεις αντλία λαδιού.. και yvps.. Επιδιορθωνονται εύκολα και τα δύο. Αν δουλέψεις με μίξη στο τεποζιτο να ξέρεις ότι σε χαμηλές στροφές και κατηφόρες μπορεί να το κολλήσεις εύκολα καθότι δε δίνει σωστή αναλογία. Η αντλία λαδιού δουλεύει με το γκάζι... Δεν είναι στάνταρ η ροή της και δεν είναι χαζός ο Ιάπωνας που την έβαλε. Το μηχανάκι δεν υπάρχει για την ηλικία του.. Καλή αρχή...btw μετά τον καθαρισμό που έκανα κάτι μπερδέματα στα χαμηλά και κάτι σα πατιναρισμα στα ψηλά εξαφανίστηκαν.
kostaskk
08/10/2022, 22:01
Τα σωληνάκια δεν είναι για να ψύχει το καρμπυρατερ αλλά να το ζεσταίνει ώστε να μπορεί να δουλέψει σε συνθήκες παγετού,. Η θερμοκρασία νερού είναι κοντά στους 60 βαθμούς στα 2τ
Όταν το είδα νόμιζα ότι είναι για ψύξη. Μετά το μήνυμα σου το έψαξα και όντως είναι για να μη πιάνει πάγο σε πολικές θερμοκρασίες..
Μην ακούσεις τυπάδες που λένε να καταργήσεις αντλία λαδιού.. και yvps.. Επιδιορθωνονται εύκολα και τα δύο. Αν δουλέψεις με μίξη στο τεποζιτο να ξέρεις ότι σε χαμηλές στροφές και κατηφόρες μπορεί να το κολλήσεις εύκολα καθότι δε δίνει σωστή αναλογία. Η αντλία λαδιού δουλεύει με το γκάζι... Δεν είναι στάνταρ η ροή της και δεν είναι χαζός ο Ιάπωνας που την έβαλε.
Πως φαινεται οτι δεν σου εχει κολλησει μηχανακι απο φρακαρισμενη αντλια..!!;)
(να σε δω να επισκευαζεις το πλαστικο γραναζι της ή την φαγωμενη φτερωτή του ιμπέλερ στη μεση του πουθενα..)
Τέτοια μηχανάκια ανάλογα και τη χρήση βέβαια.. Τα κοιτάς με τις ώρες χρήσης σε όλα αυτά τα παρελκόμενα. Εννοείται κοιτας στάθμη λαδιού πολύ συχνά (να πω κάθε εντουραδα;) Άρα φυσικά και δε θα σου κολλήσει. Απ την άλλη με την κατάργηση της, δε θα κολλήσει απότομα όπως το φανταζεσαι..(ω ναι έχω ζήσει και φρεναριστο κόλλημα).. σίγουρα ομως εκεί που δε το περιμένεις.. Όπως σ ένα κατέβασμα βουνού σε ρελαντί που ξαφνικά έσβησε με μια καλή γρατσουνια στον κύλινδρο. Επίσης για να φρακάρει η αντλία ή τηγανολαδο εβαλες αφού έφτιαξες πατατες ή λάδι με λάσπη απ την προηγούμενη εντουραδα που βαριόσουν να καθαρίσεις γύρω απ την ταπα..
Βλέπετε παιδιά στην δεύτερη φωτό το καρμπυρατέρ είναι σπασμενες οι έξοδοι του νερού.
Στην πρώτη βλέπετε τη
ν πλάτη που είναι με 6 βίδες ,να το ανοίξω κ εκεί ;
Ξέρω έχει φλατσα ...αν βρω θα βάλω άλλη αλλιώς έχω δει σε YouTube βάζουν την ίδια την φλατσα
Π
doctoras
11/10/2022, 06:58
πριν το ανοίξεις ψάξε για κιτ επισκευής ή σετ επισκευής καρπυρατερ του μοντέλου είτε σε ελλάδα είτε εξωτερικό.
όμως για να κάνεις restore πρεπει να πιάνουν τα χέρια σου, αφετέρου να διαβάσεις όλο το service manual και όλες τις διαδικασίες επισκευής σε όλα τα τμήματα και να δεις ότι tutorial βίντεο έχει ανεβεί στο youtube για το μοντέλο.
αν δεν... το πηγαίνεις σε μαστορα, γιατί χαίρι δεν θα δεις
πάντως σε πρώτη φάση απο τις εικόνες που ανέβασες, γίνεται και μάλλον σχετικά εύκολα (για ανθρώπους που ξέρουν πως να το φτιάξουν).
Για μένα μη τις λύσεις. Λύσε της πάνω για να βγει η ντιζα και η βελόνα. Λύσε το ποτήρι κάτω.. Φυσά τα πάντα. Το νερό αφού είναι τελικά για προθέρμανση δε σε πολύ νοιάζει.. Ενώνεις το κύκλωμα (δύο σωληνάκια που καταληγαν πάνω του) και το καταργείς..καλα κατσαβιδια με σωστές μύτες μη φας τις βίδες γιατί τις βλέπω με πολύ σκουριά και καθάρισμα.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.