View Full Version : Νέος Οδηγός - Ελιγμοί στη κίνηση
White.Wolf
27/10/2022, 12:27
Καλησπέρα σε όλους!
Ήθελα για άλλη μια φορά να ζητήσω τα φώτα σας. Σαν άπειρος μοτοσυκλετιστής προσπαθώ γενικά να αποφεύγω τους πολλούς ελιγμούς, γιατι γενικά η οδήγηση στη πόλη είναι κάτι καινούργιο για μένα, και προτιμώ να αντιμετωπίζω τη μηχανή ως αμάξι. Δηλαδή αν υπάρχουν σταματημένα αμάξια μπροστά στη κίνηση σε γενικές γραμμές περιμένω και εγω. Δέν είναι μόνο η έλλειψη εμπειρίας, αλλα και το γεγονός οτι οδηγάω virago και νιώθω οτι είναι λίγο πιο ογκώδης απο τα παπάκια που χώνονται ευκολα παντού. Ήθελα να σας ρωτήσω 2 πράγματα:
1) Αν περιμένω και εγώ στη κίνηση, άραγε αυτο ενοχλεί τους οδηγούς απο πίσω? Δηλαδή θεωρείται πως σαν μηχανή πρέπει να κάνω ελιγμούς ανάμεσα στις δύο λωρίδες για να προχωράνε και τα πίσω αμάξια πιο γρήγορα?
2) Αν κάνω ελιγμούς και μπώ μπροστά απο αμάξι, και δεν συνεχίσω να προσπερνάω, αυτο θεωρείται αγένεια απο τον οδηγό που έκοψα?
Γενικά δεν είμαι τύπος που τον απασχολεί αν οι άλλοι ενοχλούνται. Ρωτάω για να ξέρω ποιο είναι το οδηγικο ettiquette για τους μοτοσυκλετιστές. Να δείχνω σεβασμό γενικά με τον τρόπο που οδηγάω. Αν έχετε και άλλες συμβουλές γενικά για την σωστή οδηγική συμπεριφορά μη διστάσετε να μου πειτε!
1)Οχι μπορεις να κανεις οτι θελεις απο την στιγμη που εισαι στην λωριδα σου
Δλδ αν δεν ησουν εκει τι θα εκανε το αμαξι;θα κερδιζε ενα μετρο;
Ε και;
2)Τα ιδια με το 1
Κανε αυτο που σε κανει να νιωθεις πιο ανετα χωρις να πιεζεσαι
CorpseAlive
27/10/2022, 14:24
Δεν υπάρχει αγένεια ή ευγένεια στον δρόμο .
Υπάρχει το νόμιμο , το παράνομο και το εγκληματικά παράνομο.
Γιατί κάνω 2 κατηγορίες παρανόμου? Γιατί λίγο πολύ , οι περισσότεροι αν όχι όλοι, διαπράττουμε αδικήματα που είναι είτε πταίσματα είτε εγκληματικά.
Π.χ. το να είσαι στην κέντρο της λωρίδας σου με την μηχανή , είναι πταίσμα.
Ο νομοθέτης αναφέρει πως τα δίκυκλα οφείλουν να κινούνται στο άκρο δεξίο ή αριστερό τμήμα της λωρίδας κίνησης.
Είναι σοβαρό παράπτωμα?
Όχι.
Μάθε να οδηγείς πρώτα για να προσταυσεις εσένα και άσε τι νιώθουν οι γύρω σου.
stefanos
27/10/2022, 14:43
Σε γενικές γραμμές δεν επιτρέπεις σε αυτοκίνητο να σε περάσει στην λωρίδα σου, δεν του αφήνεις χώρο.
Ούτε σε αυτόν που είναι στη διπλανή να βγεί στη δική για να προσπεράσει.
Όταν κινείσαι στη δεξιά λωρίδα πήγαινε ελαφρά προς τα αριστερά και το αντίθετο όταν είσαι σε αριστερή πήγαινε λίγο προς το δεξιό άκρο.
Nostradamus
27/10/2022, 14:51
Να οδηγεις οπως αισθανεσαι ασφαλης και δεν πιεζεσαι, οσο πιο κοντα μπορεις στο γραμμα του νομου. Οταν παρεις τον αερα αυτου που οδηγεις τοτε μπορεις να ακολουθεις και τους υπολοιπους στην παρανομια :lol:
Σε συνεχεια του παραπανω για το "κοντα στο γραμμα του νομου" κοιτα να μπεις γρηγορα στο νοημα και για τους αγραφους νομους, κανονες και συμπεριφορες.
π.χ. Δεν ξερω πως ακριβως εννοεις το "Γενικά δεν είμαι τύπος που τον απασχολεί αν οι άλλοι ενοχλούνται" αλλα δεν ακουγεται πολυ ορθολογικο. Ελπιζω να ηθελες να πεις κατι αλλο και οχι αυτο που εγραψες.
Στο "Ρωτάω για να ξέρω ποιο είναι το οδηγικο ettiquette για τους μοτοσυκλετιστές" η απαντηση ειναι (κατα την αποψη μου παντα), οτι δεν υπαρχει και κοιτα να φτιαξεις εσυ το δικο σου ρχικα που θα το χαρακτηριζει κατι στο στυλ "ασφαλης για εμενα, και τους γυρω μου, χωρις να σπαω @@ και οσο γινεται εντος των βασικων οδηγιων του νομοθετη".
have fun (με το virago βεβαια τι fun αλλα λεμε τωρα :D )
rainmike
27/10/2022, 15:08
Να ξες παντως πως αν σε πλησιασει κανας τετοιος με κάνα xt μηχανάκι,οφείλεις να το καρυδώσεις το γκάζι:D
438953
White.Wolf
27/10/2022, 15:11
π.χ. Δεν ξερω πως ακριβως εννοεις το "Γενικά δεν είμαι τύπος που τον απασχολεί αν οι άλλοι ενοχλούνται" αλλα δεν ακουγεται πολυ ορθολογικο. Ελπιζω να ηθελες να πεις κατι αλλο και οχι αυτο που εγραψες.
have fun (με το virago βεβαια τι fun αλλα λεμε τωρα :D )
Ήθελα απλά να πώ οτι ο λόγος που σας ρωτάω εσάς τους πιο έμπειρους οδηγούς είναι για να μάθω πώς να είμαι σωστός, και όχι γιατι με απασχολεί η άποψη των άλλων, πχ να με βρίσουν αν κάνω κατι στραβα :)
Σίγουρα το Virago δεν συγκρίνεται με τις δικές σας μηχανές! :D Αλλά ήταν το όνειρο μου αυτή η μηχανή εδώ και πολλά χρόνια και προσωπικά την απολαμβάνω πάρα πολύ :p
White.Wolf
27/10/2022, 15:12
Να ξες παντως πως αν σε πλησιασει κανας τετοιος με κάνα xt μηχανάκι,οφείλεις να το καρυδώσεις το γκάζι:D
438953
:lol:
Nostradamus
27/10/2022, 15:18
Ήθελα απλά να πώ οτι ο λόγος που σας ρωτάω εσάς τους πιο έμπειρους οδηγούς είναι για να μάθω πώς να είμαι σωστός, και όχι γιατι με απασχολεί η άποψη των άλλων, πχ να με βρίσουν αν κάνω κατι στραβα :)
Σίγουρα το Virago δεν συγκρίνεται με τις δικές σας μηχανές! :D Αλλά ήταν το όνειρο μου αυτή η μηχανή εδώ και πολλά χρόνια και προσωπικά την απολαμβάνω πάρα πολύ :p
Καλα μην δινεις σημασια.. Νομιζα η προταση σου ειχε μεσα ενα "ΔΕΝ" που τελικα δεν ειχε.... οποτε keep up the good work...
Vassilis
27/10/2022, 15:33
Δεν υπάρχει αγένεια ή ευγένεια στον δρόμο .
Υπάρχει το νόμιμο , το παράνομο και το εγκληματικά παράνομο.
Γιατί κάνω 2 κατηγορίες παρανόμου? Γιατί λίγο πολύ , οι περισσότεροι αν όχι όλοι, διαπράττουμε αδικήματα που είναι είτε πταίσματα είτε εγκληματικά.
Π.χ. το να είσαι στην κέντρο της λωρίδας σου με την μηχανή , είναι πταίσμα.
Ο νομοθέτης αναφέρει πως τα δίκυκλα οφείλουν να κινούνται στο άκρο δεξίο ή αριστερό τμήμα της λωρίδας κίνησης.
Είναι σοβαρό παράπτωμα?
Όχι.
Μάθε να οδηγείς πρώτα για να προσταυσεις εσένα και άσε τι νιώθουν οι γύρω σου.
Νομιζω αυτο το λενε για να εισαι εκτος του τυφλου σημειου των καθρεπτων των αυτοκινητων, οχι για καποιον αλλο λογο.
CorpseAlive
27/10/2022, 16:14
Νομιζω αυτο το λενε για να εισαι εκτος του τυφλου σημειου των καθρεπτων των αυτοκινητων, οχι για καποιον αλλο λογο.
Ναι προφανώς, ωστόσο αποτελεί υποχρέωση κάθε οχήματος να κινείται στο άκρο δεξίο της λωρίδας. Τα μηχανάκια μπορούν να το κάνουν και στο άκρο αριστερό.
Εν τω μεταξύ, το virago αλλά και τα υπόλοιπα του είδους, δεν είναι ακριβώς και τόσο πρακτικά στην κίνηση.
Μακρύ σχετικά μεταξόνιο, τιμόνι που κόβει λίγο....
Π.χ. το να είσαι στην κέντρο της λωρίδας σου με την μηχανή , είναι πταίσμα.
Ο νομοθέτης αναφέρει πως τα δίκυκλα οφείλουν να κινούνται στο άκρο δεξίο ή αριστερό τμήμα της λωρίδας κίνησης.
Είναι σοβαρό παράπτωμα?
Όχι.
Μάθε να οδηγείς πρώτα για να προσταυσεις εσένα και άσε τι νιώθουν οι γύρω σου.
Ναι προφανώς, ωστόσο αποτελεί υποχρέωση κάθε οχήματος να κινείται στο άκρο δεξίο της λωρίδας. Τα μηχανάκια μπορούν να το κάνουν και στο άκρο αριστερό.
Θα μπορούσες σε παρακαλώ να τεκμηριώσεις το παραπάνω;
Διαβάζω στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, Άρθρο 15 §3 (https://www.ioas.gr/uploads/docs/2016/05/397.pdf#page=57):
3. Τηρουμένων των διατάξεων της παραγράφου 1, σε oδoστρώματα πoυ είναι χωρισμένα σε δύo ή περισσότερες λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, oι oδηγoί oχημάτων υπoχρεoύνται να oδηγoύν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά τo δυνατόν στo μέσo αυτής.
Το παραπάνω άρθρο επικαλείται και απόφαση του Αρείου Πάγου (http://www.areiospagos.gr/nomologia/apofaseis_DISPLAY.asp?cd=Z3dHk7tO1eRNK83rPgEwQ7kGzw3KHr&apof=1000_2007&info=%D0%CF%CB%C9%D4%C9%CA%C5%D3%20-%20%20%C4), σε υπόθεση δικύκλου. Δεν ξέρω αν έχει γίνει κάποια αναθεώρηση έκτοτε.
Αν ισχύουν τα παραπάνω, τότε σε δρόμους με περισσότερες της μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, θα πρέπει να είσαι στο μέσον αυτής, αλλά σε όσο το δυνατόν πιο δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας επιτρέπουν οι κυκλοφοριακές συνθήκες. Π.χ. στο μέσον της δεξιάς λωρίδας.
motojojo
27/10/2022, 19:38
Όλοι έχουμε την τάση να κινουμαστε στη μέση. Παρόλα αυτά θεωρώ πιο ασφαλή την τοποθέτηση προς τα δεξιά. Ευνοείται η προσπέραση από πιο γρήγορα οχήματα (αν χρειαστεί) και αν κάποιος αργήσει να φρενάρει πιθανοτατα δεν θα μας τη φορέσει από πίσω.
Όλοι έχουμε την τάση να κινουμαστε στη μέση. Παρόλα αυτά θεωρώ πιο ασφαλή την τοποθέτηση προς τα δεξιά. Ευνοείται η προσπέραση από πιο γρήγορα οχήματα (αν χρειαστεί) και αν κάποιος αργήσει να φρενάρει πιθανοτατα δεν θα μας τη φορέσει από πίσω.
Σε δρόμους με περισσότερες της μίας λωρίδες ανά κατεύθυνση, όπου υπάρχει η δυνατότητα προσπέρασής μας από λωρίδα στα αριστερά μας, καλύτερα να καταλαμβάνουμε όλη τη λωρίδα, διαφορετικά υπάρχουν οδηγοί που παίρνουν το ρίσκο και μας προσπερνάνε στριμώχνοντάς μας. Μου έχει τύχει πολλές φορές με το ποδήλατο να με περνάνε ξυστά και λίγες με τη μοτοσυκλέτα, διότι συνήθως κινούμαι πιο γρήγορα από τη ροή. Αν είσαι στα δεξιά της δεξιάς λωρίδας, σε περνάνε οριακά και μπορεί να σε ρίξουν κάτω, δεν σε υπολογίζουν. Την παρασμένη εβδομάδα με πέρασε έτσι μία οδηγός, με τον καθρέφτη της να περνάει λίγα εκατοστά από το τιμόνι μου. Μετάνιωσα κατευθείαν που της έκανα χώρο.
Υπήρχε σχετική ανάρτηση από την αστυνομία, όπου έγραφε:
Κάποιες φορές είναι προτιμότερο να καλύπτω όλη τη λωρίδα κυκλοφορίας με το ποδήλατο, ώστε οι οδηγοί να με προσέχουν περισσότερο.
https://www.triathlon.gr/lifestyle/news/cycling-in-greek-roads/
https://www.podilates.gr/comment/277972
Augotaraxos
27/10/2022, 22:42
Καλησπέρα σε όλους!
Ήθελα για άλλη μια φορά να ζητήσω τα φώτα σας. Σαν άπειρος μοτοσυκλετιστής προσπαθώ γενικά να αποφεύγω τους πολλούς ελιγμούς, γιατι γενικά η οδήγηση στη πόλη είναι κάτι καινούργιο για μένα, και προτιμώ να αντιμετωπίζω τη μηχανή ως αμάξι. Δηλαδή αν υπάρχουν σταματημένα αμάξια μπροστά στη κίνηση σε γενικές γραμμές περιμένω και εγω. Δέν είναι μόνο η έλλειψη εμπειρίας, αλλα και το γεγονός οτι οδηγάω virago και νιώθω οτι είναι λίγο πιο ογκώδης απο τα παπάκια που χώνονται ευκολα παντού. Ήθελα να σας ρωτήσω 2 πράγματα:
1) Αν περιμένω και εγώ στη κίνηση, άραγε αυτο ενοχλεί τους οδηγούς απο πίσω? Δηλαδή θεωρείται πως σαν μηχανή πρέπει να κάνω ελιγμούς ανάμεσα στις δύο λωρίδες για να προχωράνε και τα πίσω αμάξια πιο γρήγορα?
2) Αν κάνω ελιγμούς και μπώ μπροστά απο αμάξι, και δεν συνεχίσω να προσπερνάω, αυτο θεωρείται αγένεια απο τον οδηγό που έκοψα?
Γενικά δεν είμαι τύπος που τον απασχολεί αν οι άλλοι ενοχλούνται. Ρωτάω για να ξέρω ποιο είναι το οδηγικο ettiquette για τους μοτοσυκλετιστές. Να δείχνω σεβασμό γενικά με τον τρόπο που οδηγάω. Αν έχετε και άλλες συμβουλές γενικά για την σωστή οδηγική συμπεριφορά μη διστάσετε να μου πειτε!
Τσέκαρε και το κανάλι του Dan the Fireman στο youtube, έχει αρκετά βίντεο για το πως μπορείς να κινείσαι σωστά στην κίνηση της πόλης. Πολύ σημαντικό αν σταματάς ανάμεσα από αυτοκίνητα να υπολογίζεις έναν διάδρομο ελιγμού αριστερά ή δεξιά ώστε να μην γίνεις σάντουιτς από την απροσεξία κάποιοι που απασχολείται στο κινητό του. Πολύ προσοχή στις προσπεράσεις λεωφορείων και φορτηγών γιατί μπορεί να έχουν μπροστά τους μικρό όχημα που να θέλει να στρίψει αριστερά, έτσι έχω πάει να την πατήσω ήδη δύο φορές με νόμιμη προσπέραση. Και πάντα να κοιτάς τις αντιδράσεις των οδηγών μπροστά από το προπορευόμενο όχημα. Όπως λέει και ο μέντορας Fortnine, δεν χρειάζεται να βλέπεις το μέλλον για να αποφύγεις ένα ατύχημα, απλά να βλέπεις 20 μέτρα μπροστά σου. Το μόνο πλεονέκτημα απέναντι στους cagers είναι ότι έχεις τρομερά καλό οπτικό πεδίο έναντί τους.
White.Wolf
28/10/2022, 12:39
Εν τω μεταξύ, το virago αλλά και τα υπόλοιπα του είδους, δεν είναι ακριβώς και τόσο πρακτικά στην κίνηση.
Μακρύ σχετικά μεταξόνιο, τιμόνι που κόβει λίγο....
Πραγματικά δεν είναι. Ντάξει κάνεις ελιγμούς και προσπεράσεις αν χρειαστεί αλλά θέλει στρατηγική σκέψη. Και θέλω να της βάλω και
δερμάτινα βαλιτσάκια.. Λογικά θα γίνει ακόμα χειρότερη η ευελιξία της.
White.Wolf
28/10/2022, 12:48
Τσέκαρε και το κανάλι του Dan the Fireman στο youtube, έχει αρκετά βίντεο για το πως μπορείς να κινείσαι σωστά στην κίνηση της πόλης. Πολύ σημαντικό αν σταματάς ανάμεσα από αυτοκίνητα να υπολογίζεις έναν διάδρομο ελιγμού αριστερά ή δεξιά ώστε να μην γίνεις σάντουιτς από την απροσεξία κάποιοι που απασχολείται στο κινητό του. Πολύ προσοχή στις προσπεράσεις λεωφορείων και φορτηγών γιατί μπορεί να έχουν μπροστά τους μικρό όχημα που να θέλει να στρίψει αριστερά, έτσι έχω πάει να την πατήσω ήδη δύο φορές με νόμιμη προσπέραση. Και πάντα να κοιτάς τις αντιδράσεις των οδηγών μπροστά από το προπορευόμενο όχημα. Όπως λέει και ο μέντορας Fortnine, δεν χρειάζεται να βλέπεις το μέλλον για να αποφύγεις ένα ατύχημα, απλά να βλέπεις 20 μέτρα μπροστά σου. Το μόνο πλεονέκτημα απέναντι στους cagers είναι ότι έχεις τρομερά καλό οπτικό πεδίο έναντί τους.
Τα έχω δεί όλα αυτά τα κανάλια και βοηθάνε πολύ. Προς το παρόν αποφεύγω να προσπερνώ λεωφορεία και φορτηγά (εκτός αν είναι μπλοκαρισμένα στη κίνηση). Τη πρώτη φορά που βγήκα εθνική είδα πόσο γρήγορα μπορούν να επιταχύνουν συγκριτικά με τον όγκο και τη μάζα τους και φοβάμαι πως το virago εύκολα μπορεί να χτυπηθεί στο υποθετικό σενάριο που ο οδηγός τους θα είναι απρόσεχτος σε αλλαγή λωρίδας και σε πλευρίσει.
telegonos
28/10/2022, 14:20
Καλησπέρα σε όλους!
Ήθελα για άλλη μια φορά να ζητήσω τα φώτα σας. Σαν άπειρος μοτοσυκλετιστής προσπαθώ γενικά να αποφεύγω τους πολλούς ελιγμούς, γιατι γενικά η οδήγηση στη πόλη είναι κάτι καινούργιο για μένα, και προτιμώ να αντιμετωπίζω τη μηχανή ως αμάξι. Δηλαδή αν υπάρχουν σταματημένα αμάξια μπροστά στη κίνηση σε γενικές γραμμές περιμένω και εγω. Δέν είναι μόνο η έλλειψη εμπειρίας, αλλα και το γεγονός οτι οδηγάω virago και νιώθω οτι είναι λίγο πιο ογκώδης απο τα παπάκια που χώνονται ευκολα παντού. Ήθελα να σας ρωτήσω 2 πράγματα:
1) Αν περιμένω και εγώ στη κίνηση, άραγε αυτο ενοχλεί τους οδηγούς απο πίσω? Δηλαδή θεωρείται πως σαν μηχανή πρέπει να κάνω ελιγμούς ανάμεσα στις δύο λωρίδες για να προχωράνε και τα πίσω αμάξια πιο γρήγορα?
2) Αν κάνω ελιγμούς και μπώ μπροστά απο αμάξι, και δεν συνεχίσω να προσπερνάω, αυτο θεωρείται αγένεια απο τον οδηγό που έκοψα?
Γενικά δεν είμαι τύπος που τον απασχολεί αν οι άλλοι ενοχλούνται. Ρωτάω για να ξέρω ποιο είναι το οδηγικο ettiquette για τους μοτοσυκλετιστές. Να δείχνω σεβασμό γενικά με τον τρόπο που οδηγάω. Αν έχετε και άλλες συμβουλές γενικά για την σωστή οδηγική συμπεριφορά μη διστάσετε να μου πειτε!
Δεν μπορώ να καταλάβω με ακρίβεια, το νόημα των ερωτημάτων σου. Λίγο έτσι, λίγο αλλιώς, οι ερωτήσεις σου, ερμηνεύονται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, οπότε αφού δεν είναι σαφής η ερώτηση, δεν μπορεί να είναι σαφής και η απάντηση.
ΓΕΝΙΚΑ ομως, προσπάθησε να οδηγείς με το ρυθμό που πάνε όλοι. Δεν λέμε αν όλοι πηγαίνουν σαν τον διάολο, πήγαινε κι εσύ κι ας μην μπορείς. Λέμε ότι όταν όλοι κινούνται με ένα ρυθμό, αν εσύ κινείσαι ανάμεσά τους με ένα πολύ διαφορετικό ρυθμό, τότε είναι πρόβλημα. Αν πηγαίνεις πολύ πιο αργά, τότε είσαι εμπόδιο και άρα αυξάνεις τις πιθανότητες να πέσει κάποιος πάνω σου. Αν πηγαίνεις πολύ πιο γρήγορα, αντίστροφα, αυξάνεις τις πιθανότητες να πέσεις εσύ σε κάποιον. Οτι κάνουν οι άλλοι, περίπου κάνε κι εσύ.
ΓΕΝΙΚΑ, αυτοί που κλέβουν μια προτεραιότητα ενός που έρχεται στον δρόμο του, και μετά πηγαίνουν σαν χελώνες, δλδ δεν φτάνει που τον κόψανε, τον καθυστερούνε κιόλλας μετά, πρέπει ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΣΕΧΤΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ. Η βλακεία είναι η μεγαλύτερη αμαρτία, γιατί κάνει κακό σε όλους. Οταν θα κλέψεις μια προτεραιότητα από κάποιον, οκ, δεκτόν, μετά ΦΥΓΕ, δώσε γκάζι, εξαφανίσου μπροστά.
ΓΕΝΙΚΑ, αυτοί που κλέβουν μια προτεραιότητα ενός που έρχεται στον δρόμο του, και μετά πηγαίνουν σαν χελώνες, δλδ δεν φτάνει που τον κόψανε, τον καθυστερούνε κιόλλας μετά, πρέπει ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΣΕΧΤΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ. Η βλακεία είναι η μεγαλύτερη αμαρτία, γιατί κάνει κακό σε όλους. Οταν θα κλέψεις μια προτεραιότητα από κάποιον, οκ, δεκτόν, μετά ΦΥΓΕ, δώσε γκάζι, εξαφανίσου μπροστά.
+όσα, γιατί ένα βρουμ δε φτάνει
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.