View Full Version : Διαρροή μετά από κρύα εκκίνηση
Καλησπέρα στην παρέα, καλές γιορτές να έχουμε! Χρειάζομαι τα φώτα σας: Κανόνισα σήμερα το απογευματάκι καφέ με ένα φιλαράκι και λέω να πάω με το μηχανάκι. Το βάζω μπροστά ίσα ίσα να ζεσταθεί λίγο καθώς φοράω κράνος και γάντια και παρατηρώ το εξής: Παρατηρώ κάτι να αχνίζει στο σημείο που ενώνονται οι λαιμοί των εξατμίσεων το οποίο μύριζε περίεργα, ενώ βλέπω και 2-3 πιτσιλιές στο έδαφος. Μιλάμε για κρύα εκκίνηση σε περίπου 12 οC. Το αφήνω να δουλέψει λίγο ακόμα χωρίς να συνεχίσει το παραπάνω. Επειδή είχα αργήσει και λίγο το πήρα -κακώς- και έφυγα, λέω αν προκύψει κάτι βλέποντας και κάνοντας. Η διαδρομή έγινε χωρίς απρόοπτα με τα πάντα να δουλεύουν κανονικά, δεν ανέβασε θερμοκρασία ούτε παρατήρησα κάτι περίεργο με το γκάζι και τα φρένα. Όταν πήγα να την καβαλήσω ξανά για την επιστροφή κοίταξα στο έδαφος και δεν είδα να έχει στάξει κάτι. Όταν την έβαλα μπροστά όμως πάλι έκανε μια πιτσιλιά χωρίς τους ατμούς που έβγαζε στην προηγούμενη εκκίνηση. Καθίσαμε 2,5 ώρες περίπου με την εξωτερική θερμοκρασία να είναι πάνω κάτω στους 8-9 οC, οπότε πάλι μιλάμε για κρύα εκκίνηση. Όλα καλά και στην επιστροφή. Παρκάρω στο γκαράζ και την αφήνω να δουλέψει 4-5 λεπτά χωρίς να παρατηρήσω κάτι.
Δεν πιστεύω ότι είναι λάδια διότι παρκάρω σε συγκεκριμένο σημείο στο γκαράζ και δεν έχει λαδιές στο έδαφος (τσιμέντο). Επιπλέον, όταν γύρισα οι πιτσιλιές δεν είχαν αφήσει "στάμπα", σαν να εξατμίστηκε αυτό που έσταξε. Εννοείται θα το πάω να το κοιτάξει κάποιος, αλλά στο ενδιάμεσο, έχει κανένας κάποια ιδεά για το τι μπορεί να είναι; Το μόνο στο οποίο πάει το μυαλό μου είναι παραφλού.
kostaskk
24/12/2022, 22:51
Τι μηχανάκι είναι? Έχει κάποιο σωληνάκι κοντά στους λαιμους η εκεί που έσταξε?
Παραφλου, ίσως χάνει από κολλαρα,η από το σωληνάκι για να το διώχνει όταν έχει υπερβολική ποσότητα μέσα,. Όταν έσταξε έπρεπε να τις ακουμπισεις για να δεις αν είναι νερό η λάδι και να κοιτάξεις από πού εσταξαν
dumutrus
24/12/2022, 22:57
είχε υγρασία την ώρα εκείνη; μια χαζομάρα να πώ μήπως για κάποιον λόγο εγκλωβίστηκε νερό-υγρασία και από την ζέστη της εξάτμησης εξατμίζοταν.
Τι μηχανάκι είναι? Έχει κάποιο σωληνάκι κοντά στους λαιμους η εκεί που έσταξε?
Παραφλου, ίσως χάνει από κολλαρα,η από το σωληνάκι για να το διώχνει όταν έχει υπερβολική ποσότητα μέσα,. Όταν έσταξε έπρεπε να τις ακουμπισεις για να δεις αν είναι νερό η λάδι και να κοιτάξεις από πού εσταξαν
Ωραίος είμαι, το πιο βασικό ξέχασα :lol: Το μηχανάκι είναι το BMW F900R. Το σκέφτηκα να τις πιάσω αλλά εκείνη την ώρα βιαζόμουν και δεν είχα χρόνο για καθαρισμό χεριών. Όσον αφορά το από που στάζει, μάλλον γίνεται "εφάπαξ" κατά την εκκίνηση, γιατί το παρατήρησα ενώ δούλευε και δεν είδα να στάζει από κάπου. Νερό δε νομίζω να ήταν λόγω μυρωδιάς, τουλάχιστον στην αρχή που το παρατήρησα.
είχε υγρασία την ώρα εκείνη; μια χαζομάρα να πώ μήπως για κάποιον λόγο εγκλωβίστηκε νερό-υγρασία και από την ζέστη της εξάτμησης εξατμίζοταν.
Το σκέφτηκα και αυτό, αλλά απομακρύνομαι από το νερό λόγω μυρωδιάς όπως είπα και πριν. Από υγρασία δεν ξέρω τι παίζει, πάντως είναι κλειστό υπόγειο πάρκινγκ.
dumutrus
24/12/2022, 23:04
σε τετρακύλινδρο με εξάτμηση 4σε1 διμιουργεί ένα μικρό τυφλό σημείο που μαζεύει λάσπες και σαβούρα από το δρόμο σε σένα δεν ξέρω αν έχει αυτή τη δυνατότητα αλλά θα μπορούσε να δικαιολογήσει την μυρουδία από 'τι είδα σε φωτογραφία λίγο πιο πάνω από το σημείο που λες είναι η τρόμπα νερού για ψιλάφησε εκεί για τίποτα υγρασίες.
σε τετρακύλινδρο με εξάτμηση 4σε1 διμιουργεί ένα μικρό τυφλό σημείο που μαζεύει λάσπες και σαβούρα από το δρόμο σε σένα δεν ξέρω αν έχει αυτή τη δυνατότητα αλλά θα μπορούσε να δικαιολογήσει την μυρουδία από 'τι είδα σε φωτογραφία λίγο πιο πάνω από το σημείο που λες είναι η τρόμπα νερού για ψιλάφησε εκεί για τίποτα υγρασίες.
Δεν παρατήρησα να έχει μαζέψει κάτι πάντως πάνω στους λαιμούς της εξάτμισης. Την τρόμπα θα την τσεκάρω από Δευτέρα γιατί αύριο δυστυχώς δουλεύω.
dumutrus
24/12/2022, 23:21
πίκρα για αύριο αν το μηχανάκι δεν το μετακινήσεις σκούπισε το μέρος που υποπτεύεσαι οτι χάνει καλα ( να είσαι σίγουρος ότι δεν άφησες νερά και υγρασίες) και όταν μπορέσεις μετά από ώρα επαναλαμβάνειςμε ένα χαρτί κουζίνας αν το χαρτί το βρείς ύγρο πάει να πεί οτι από κάπου δακρύζει αν όχι ψάχνεις αλλού την αιτία
ANATOLITHS
25/12/2022, 11:10
Πιθανοτατα να ειναι παραφρου απο το συστημα ψυξης .
Το μηχανακι σου θεωρω οτι ειναι σχετικα καινουργιο οποτε δυσκολα θα εχει τρυπησει το ψυγειο !!!
. Τσεκαρε πρωτα την σταθμη του παραφρου στο δοχειο διαστολης και αν συμπληρωσεις μια δυο φορες και συνεχιζει να χανει-καπνιζει στην κρυα εκκκινηση τοτε σιγουρα ειναι διαρροη απο το ''κυκλωμα ψυξης ''.
Εαν δεν χανει μεγαλη ποσοτητα ψυκτικου υγρου μπορεις να το κινεις κανονικα αλλα πρεπει να ελεγχεις συχνα τα ''νερα'' εως ωτου πας να το επισκευασεις
.Μου εχει συμβει και σε μενα σε 4 κιλυνδρο μοτερ με +100000 κμ και αλλαξα τα κολαρα του κυκλωματος ψυξης και εστρωσε
Χρονια σου πολλα
Έκανες πρόσφατα σερβις ή κάτι άλλο ; Να έρθω αύριο να το δούμε; :D
Δεν νομίζω να έχεις οποιαδήποτε διαρροή σε τόσο καινούργιο μηχανάκι. Προσωπικά, έχω δει κάτι ανάλογο μόνο από νερά βροχής..
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά! Θα επανέλθω όταν έχω νεότερα!
Καλημέρα, καλή χρονιά και ασφαλή χιλιόμετρα να έχουμε παιδιά! Το πήγα στην αντιπροσωπεία και το άφησα να το δουν και αυτοί σε κρύα εκκίνηση. Μου είπαν ότι είναι υγρασία που μαζεύεται στην εξάτμιση και δεν φεύγει τελείως αν το μηχανάκι δεν κάνει μεγάλες αποστάσεις (πάντως τον τελευταίο καιρό δεν κινείται πολύ και όντως κάνει μικρές βόλτες). Συνεπώς το παρακολουθώ και βλέπουμε, δεν έχει νόημα να το πάω και αλλού καθώς το μηχανάκι είναι στην εγγύηση οπότε μέχρι να λήξει δεν θα το πειράξει κάποιος πλην εξουσιοδοτημένων συνεργείων. Τουλάχιστον έγινε η κρούση και έχει καταγραφεί η επίσκεψη, οπότε αν προκύψει κάτι δεν έχει "δεν ξέρω δεν είδα". Ευχαριστώ που ασχοληθήκατε :beer:
doctoras
07/01/2023, 08:13
αρη υπάρχουν γατιά στο παρκινκ? αν ναι αυτά την έκαναν την δουλειά.
Το δικό μου όταν το βάζω μπροστά και αρχίζει να ζεσταίνεται βρωμάει εκσπερματίλα (βαρβάτο το γατο-εργαλείο :) ) για ακρετά χλμ, μέτα ή το συνηθίζω είτε εξασθενεί απο την θερμοκρασία.
Δεν πιστεύω οτι έχει το μηχανάκι σου κάτι εφόσον είναι ολοκαίνουργιο
αρη υπάρχουν γατιά στο παρκινκ? αν ναι αυτά την έκαναν την δουλειά.
Το δικό μου όταν το βάζω μπροστά και αρχίζει να ζεσταίνεται βρωμάει εκσπερματίλα (βαρβάτο το γατο-εργαλείο :) ) για ακρετά χλμ, μέτα ή το συνηθίζω είτε εξασθενεί απο την θερμοκρασία.
Δεν πιστεύω οτι έχει το μηχανάκι σου κάτι εφόσον είναι ολοκαίνουργιο
Μου το είπαν και στην αντιπροσωπεία, αλλά θεωρώ ότι είναι πολύ απίθανο αυτό το ενδεχόμενο. Το πάρκινγκ είναι υπόγειο με πύλη στο ισόγειο η οποία είναι κλειστή μετά από κάποια ώρα το απόγευμα ως και το πρωί της επόμενης μέρας. Σε σχεδόν δυο χρόνια χρήσης του πάρκινγκ δεν έχω δει ποτέ γάτα μέσα, όμως ακόμα και αν μπαίνουν-βγαίνουν συναντούν αρκετά μηχανάκια μέχρι να φτάσουν στο δικό μου. Εκτός αν το σταμπάρουν από μακριά και τους αρέσει, οπότε πάω πάσο :lol:
Επιπλέον, μόνο την πρώτη φορά που το παρατήρησα μύρισε άσχημα, τις επόμενες απλά έβλεπα να στάζει.
Επιπλέον, μόνο την πρώτη φορά που το παρατήρησα μύρισε άσχημα, τις επόμενες απλά έβλεπα να στάζει.
Πόσο "πράμα" έβγαλε πια αυτό το γατί;;;; :eek:
:lol:
Πόσο "πράμα" έβγαλε πια αυτό το γατί;;;; :eek:
:lol:
:eyepop:
strokt up
10/01/2023, 19:57
Λεω απλά ενα στορυ σαν τροφή για σκέψη. Δεν λέω ότι είναι ίδια η περίπτωση σου. Σε super four του 99 είχα παρόμοιο πρόβλημα όταν έφευγα με κρύο το μηχανάκι έβλεπα πιτσιλιές παραφλου στο παπούτσι μου χωρίς να βλέπω κάπου διαρροή ούτε στο έδαφος ούτε κάπου. Αν σκούπιζα το παπούτσι δεν λερωνοταν ξανά. Δεν ειδα να πέφτει η στάθμη στο δοχείο ούτε στο ψυγείο. Τελικά ενα σωληνάκι είχε μια ρωγμή που με την συστολή διαστολή μόλις έφτανε θερμοκρασία λειτουργίας σταμάταγε να χάνει.
Λεω απλά ενα στορυ σαν τροφή για σκέψη. Δεν λέω ότι είναι ίδια η περίπτωση σου. Σε super four του 99 είχα παρόμοιο πρόβλημα όταν έφευγα με κρύο το μηχανάκι έβλεπα πιτσιλιές παραφλου στο παπούτσι μου χωρίς να βλέπω κάπου διαρροή ούτε στο έδαφος ούτε κάπου. Αν σκούπιζα το παπούτσι δεν λερωνοταν ξανά. Δεν ειδα να πέφτει η στάθμη στο δοχείο ούτε στο ψυγείο. Τελικά ενα σωληνάκι είχε μια ρωγμή που με την συστολή διαστολή μόλις έφτανε θερμοκρασία λειτουργίας σταμάταγε να χάνει.
Ούτε που θα πήγαινε το μυαλό μου σε κάτι τέτοιο, δεν αποκλείεται πάντως. Θα το παρακολουθώ και αν έχω κάτι νεότερο θα ενημερώσω!
Kαλησπέρα! Σήμερα πήγα το μηχανάκι στην αντιπροσωπεία για το προγραμματισμένο σέρβις και μετά από καμία ωρίτσα μου τηλεφωνούν και μου λένε ότι είδαν να υπάρχει διαρροή από την τάπα του κάρτερ. Στην ερώτησή μου αν προέρχονται από εκεί οι σταγόνες που βλέπω να στάζουν για λίγο μετά την εκκίνηση (τους το είχα πάει να το δουν πριν ένα 3μηνο), επέμεινε ότι αυτές οφείλονται σε υγρασία που συσσωρεύεται στην εξάτμιση και ότι δεν σχετίζονται τα δυο περιστατικά. Θα παραλάβω από εβδομάδα και θα επανέλθω μετά από κάποιες δοκιμές
Καλησπέρα, επανέρχομαι με σημερινές εξελίξεις καθώς προφανώς ξέχασα τότε να ενημερώσω το θέμα:
Μετά από το τελευταίο ποστ, η κατάσταση συνεχίστηκε με λίγες σταγόνες στο έδαφος κατά τις κρύες εκκινήσεις. Ψάχτηκα λίγο μόνος μου για το θέμα διαρροών λαδιού και για το τεχνικό κομμάτι της υπόθεσης, όμως απ' όσα διάβασα/μου είπαν δεν παρατήρησα ανησυχητικά σημάδια όπως περίεργη συμπεριφορά ή/και υπερθέρμανση του κινητήρα ούτε λευκό καπνό από την εξάτμιση. Στο σέρβις του 2024 τους το ανέφερα ξανά, παρ' όλα αυτά πάλι "τίποτα" από μέρους τους. Κατόπιν, το ψιλοάφησα -λανθασμένα- το θέμα λόγω πολύ περιορισμένου ελεύθερου χρόνου και επειδή στην αντιπροσωπεία το απέδωσαν σε υγρασία (μετά από επανειλημμένη γκρίνια). Για να καταλάβετε, το μηχανάκι μεταξύ των service του 2024 και του 2025 έκανε μόλις 500 χλμ... Επιπλέον, δεν πήγα να το δει και άλλος μηχανικός επειδή το μηχανάκι είναι ακόμα στην εγγύηση, επίσης εσφαλμένη λογική.
Fast forward λοιπόν, σήμερα στο προγραμματισμένο σέρβις λίγο πριν την αναμενόμενη ώρα παραλαβής, έρχεται ο υπεύθυνος του συνεργείου και με ενημερώνει ότι υπάρχει "διαρροή από την κυλινδροκεφαλή" και θα πρέπει να αντικατασταθεί η φλάντζα. Καθώς μου ανέβαινε η πίεση αναλογιζόμενος για το πόσο πρέπει να γκρινιάξω, το "έσωσε" λίγο λέγοντας ότι η αλλαγή θα γίνει στα πλαίσια της εγγύησης. Θεώρησα ότι δεν είχα να κερδίσω κάτι κλιμακώνοντας την κατάσταση και δεν το τράβηξα περαιτέρω, τουλάχιστον μου έδωσαν ένα μηχανάκι αντικατάστασης για να φύγω. Γενικά αμφιταλαντευόμουν για το αν θα παρέμενα πελάτης τους μετά το πέρας της εγγύησης εκτός αν πρόκειται για μείζον ζήτημα, όμως μετά από αυτό μπορώ να πω με βεβαιότητα πως δεν θα τους προτιμήσω ξανά για συντήρηση ρουτίνας. Θα επανέλθω μελλοντικά με τα "αποτελέσματα".
Απολογισμός
(+) Επισκευή στα πλαίσια της εγγύησης, μηχανάκι αντικατάστασης
(-) Θεωρώ ότι δεν ασχολήθηκαν σοβαρά κατόπιν επανειλημμένων "κρούσεων", πράγμα που δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη
Κλείνοντας, στα πλαίσια του "να 'χαμε να λέγαμε", τι πιστεύετε ότι ευθύνεται για τη διαρροή μόνο κατά την κρύα εκκίνηση; Το είχα δοκιμάσει και μετά από εκκίνηση χωρίς να έχει κρυώσει το μηχανάκι και το είχα αφήσει να δουλεύει 5 λεπτά στο ρελαντί, έσταζε μόνο σε κρύα εκκίνηση. Έχοντας μόνο βασικές γνώσεις για το μηχανικό-τεχνικό μέρος του θέματος, δική μου υπόθεση είναι ότι αφού ζεσταινόταν το μοτέρ, το χάσμα από το οποίο διέφευγαν τα υγρά έκλεινε με τη διαστολή των μετάλλων.
Από την στιγμή που αυτό που φτύνει η μηχανή σου δεν είναι λάδια, δεν βλέπω πως σχετίζεται η διαρροή λαδιού που βρήκαν στην κυλινδροκεφαλή, με το πρόβλημα σου.
Αντίθετα, διαβάζοντας την όλη ιστορία, εγώ βλέπω ένα "σωστό" σε γενικές γραμμές συνεργείο / αντιπροσωπεία.
Αν σου έσταζε κάπου λάδια, να το καταλάβω. Όμως μόνος σου είπες οτι οι σταγόνες που φτύνει δεν αφήνουν σημάδια, άρα δεν είναι λάδια.
Από την στιγμή που αυτό που φτύνει η μηχανή σου δεν είναι λάδια, δεν βλέπω πως σχετίζεται η διαρροή λαδιού που βρήκαν στην κυλινδροκεφαλή, με το πρόβλημα σου.
Αντίθετα, διαβάζοντας την όλη ιστορία, εγώ βλέπω ένα "σωστό" σε γενικές γραμμές συνεργείο / αντιπροσωπεία.
Αν σου έσταζε κάπου λάδια, να το καταλάβω. Όμως μόνος σου είπες οτι οι σταγόνες που φτύνει δεν αφήνουν σημάδια, άρα δεν είναι λάδια.
Συγγνώμη, το "διαρροή λαδιού" από κεκτημένη ταχύτητα, δεν προσδιόρισε τι, θα το διορθώσω και στο κείμενο. Επειδή δεν ήθελα να τον διακόψω όσο μιλούσε για το τι θα παιχτεί, μετά είπαμε κάτι άλλο και τελικά δεν ρώτησα τι του φάνηκε να είναι το υγρό. Θα πάρω τηλέφωνο αύριο να ρωτήσω. Βέβαια συμφωνώ ότι ίσως βιάστηκα να γράψω επικριτικό σχόλιο, πρέπει να δω τι θα γίνει και τις επόμενες φορές που θα βάλω μπροστά το μηχανάκι.
Να κάνω μια υπόθεση?
Το parafluid είναι λεπτότερο από το λάδι, άρα μέχρι να ζεσταθεί η κεφαλή και να φράξει η διαρροή λόγω διαστολής, βγαίνει μόνο parafluid και όχι λάδι (γι' αυτό δεν άφηνε λεκέ).
Αφού στο πέρασαν στην εγγύηση όλα καλά, γιατί η αντικατάσταση φλάντζας κεφαλής είναι ένα σεβαστό ποσό.
Τώρα μένει να μάθεις αν η καινούρια φλάντζα είναι άλλος κωδικός ή αν απλά η παλιά ήταν ελαττωματική.
Συνοψίζοντας να προσθέσω και κάτι ακόμη, ποτέ δεν κάνουμε μικρές αποστάσεις γιατί απλά ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Να κάνω μια υπόθεση?
Το parafluid είναι λεπτότερο από το λάδι, άρα μέχρι να ζεσταθεί η κεφαλή και να φράξει η διαρροή λόγω διαστολής, βγαίνει μόνο parafluid και όχι λάδι (γι' αυτό δεν άφηνε λεκέ).
Αφού στο πέρασαν στην εγγύηση όλα καλά, γιατί η αντικατάσταση φλάντζας κεφαλής είναι ένα σεβαστό ποσό.
Τώρα μένει να μάθεις αν η καινούρια φλάντζα είναι άλλος κωδικός ή αν απλά η παλιά ήταν ελαττωματική.
Συνοψίζοντας να προσθέσω και κάτι ακόμη, ποτέ δεν κάνουμε μικρές αποστάσεις γιατί απλά ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Από τεχνικά ζητήματα κυρίως όσα γνωρίζω είναι κυρίως θεωρητικά και δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία, η υπόθεσή σου μου φαίνεται λογική. Πάντως μετά το σέρβις στις 2-3 φορές που πήρε μπροστά δεν έσταζε κάτι κατά την κρύα εκκίνηση. Μπορεί να έτυχε, θα ενημερώσω μετά από περισσότερη χρήση.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.