Σύνδεση

View Full Version : Εχουμε καλυτερους δρομους απο ην Ιταλια!!!!!!!!



thunder ace
05/01/2023, 08:02
Διαβαστε και κλαψτε.
https://www.carandmotor.gr/nea/i-hora-me-toys-kalyteroys-dromoys-stin-eyropi

doctoras
05/01/2023, 08:11
Γιατί εκπλήσσεσαι; Το αδωνι το έγραψε

Nostradamus
05/01/2023, 08:16
Θα ηταν αστειο, αν δεν ηταν στην πραγματικοτητα θλιβερο το τι ανεχομαστε σε σχεση με αλλες χωρες της ευρωζωνης στο συγκεκριμενο θεμα.

Εχουμε με διαφορα τους χειροτερους δρομους απο τις περισσοτερες "σοβαρες" χωρες. Πολεις οπως η Ανκονα που επισης εχει απαραδεκτους δρομους, αποτελουν εξαιρεσεις στο συνολο της Ιταλιας. Για κεντρικη και βορεια Ευρωπη δεν αξιζει καν να το συζητησουμε.

Dr.Monty
05/01/2023, 09:51
Αν μας δίνει όλη την πληροφορία το άρθρο, τοτε ειναι μια μελέτη, έρευνα γνώμης με μια απλή ερώτηση που την απάντησαν στελέχη απο κάθε χώρα. "Στη χώρα σας, ποια είναι η ποιότητα των οδικών υποδομών;". Επομενως, η μελέτη δεν συγκρινει την ποιότητα των δρόμων μεταξύ των χωρών, αλλά το τι θα περίμεναν και τί έχουν τα "στελέχη - αυτοοι πουμενουν στις χωρες" που απάντησαν στην έρευνα. Δλδ στην Ελλάδα που τα τελευταια χρόνια αναβαθμίστηκε το οδικό δικτυο με τις μεγάλες αρτηρίες, λογικό ειναι αυτοι που απάντησαν να ειναι πολυ ευχαριστημένοι.

Επίσης σε χώρες οπου οι πολίτες έχουν απαιτήσεις απο τις κυβερνήσεις τους (και επομένως απο τους δρομους τους) λογικό ειναι αυτοι που απάντησαν στην έρευνα, να ειναι αρκετά αυστηροι με το κράτος τους, π.χ Γερμανια.

Δλδ η Κροατία (5.6) και η Πορτογαλλία (6.0) έχουν καλύτερους δρόμους απο την Γερμανια (5.3)? Δεν ξερω αλλα δεν νομίζω.

katsar
05/01/2023, 10:54
Φυσικά,άντε πες στην Τουρκία ''οι δρόμοι είναι για τον ..σο, τι κάνει η Κυβέρνηση;Κόσμος σκοτώνεται και φταίει το κράτος''.

o_gavros
05/01/2023, 10:58
στην Τουρκία, οι δρόμοι (και η αστρονομική ποιότητα & ποσότητα τους) ίσως είναι το μόνο για το οποίο δεν μπορείς να πέψεις το Σουλτάνο.
Δεν διανοείσαι τι εχουν φτιάξει οι άνθρωποι,είναι ασύλληπτο το μεγεθος των υποδομών τους!

motojojo
05/01/2023, 10:59
Το αρθρο δεν ξεκαθαρίζει τι δρομους συγκρίνει. Αυτοκινητοδρομους; Επαρχιακό δίκτυο; Εντός πόλεος; Δεν εχουν ολοι την ίδια ποιότητα.

Επίσης συγκρίνει πρόσφυση; Ποιότητα κατασκευής και επισκευές; Όλα αυτά είναι διαφορετικοί παράγοντες που δεν σχετίζονται μεταξύ τους.

Dr.Monty
05/01/2023, 11:04
Το αρθρο δεν ξεκαθαρίζει τι δρομους συγκρίνει. Αυτοκινητοδρομους; Επαρχιακό δίκτυο; Εντός πόλεος; Δεν εχουν ολοι την ίδια ποιότητα.

Επίσης συγκρίνει πρόσφυση; Ποιότητα κατασκευής και επισκευές; Όλα αυτά είναι διαφορετικοί παράγοντες που δεν σχετίζονται μεταξύ τους.

Ακριβώς motojojo. Δεν συγκριθηκαν με καθολικες μετρικές (ποιότητα, προσφυση κτλ κλτ), αλλα με την ερωτηση ποσο ευχαριστημενος εισαι απο τους δρόμους σου. Οπότε κλαιν συμπεράσματα

katsar
05/01/2023, 11:04
Κοίτα αν το δούμε ρεαλιστικά η Ελλάδα έχει καλύτερους δρόμους από την ...Νορβηγία .(δεν έχω ταξιδέψει )
Τι εννοούν καλός δρόμος;
Αυτή την στιγμή μπορείς να διασχίσεις την Ελλάδα από την Ορεστιάδα μέχρι την Πάτρα σε δρόμο επιπέδου Εγνατίας/Ιονίας κτλ ενώ στην Νορβηγία ο μεγάλος Ε6 που διασχίζει μια τεράστια χώρα
είναι με ένα ρεύμα,χωρίς διαχωριστικό.
Για την Τουρκία ίσως έχεις δίκιο,ήταν λίγο άκυρο το σχόλιο μου και απλά είχα στο μυαλό πως και άλλη άποψη να έχεις εκεί άντε πες την δημόσια.

BLiTzER
05/01/2023, 11:13
Αυτή την στιγμή μπορείς να διασχίσεις την Ελλάδα από την Ορεστιάδα μέχρι την Πάτρα σε δρόμο επιπέδου Εγνατίας/Ιονίας κτλ

Είσαι σίγουρος; Χωρίς έργα, κώνους και μονές λωρίδες σε 43597 σημεία; Ούτε θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που είδα ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο.

katsar
05/01/2023, 11:20
Κοίτα όντως υπάρχουν τέτοια σημεία στην Εγνατία κυρίως .
Ιωάννινα-Αθήνα ο δρόμος είναι αεροδρόμιο , με πολλά Wc,θέσεις παρκινγκ,βενζινάδικα.
Κάνω 4-5 φορές τον χρόνο Πάτρα-Ξάνθη και συναντάω ελάχιστα τέτοια σημεία στην Εγνατία κυρίως που είναι αρκετά παλιός δρόμος όμως.
Τα πρώτα κομμάτια πάνω από την Καβάλα θυμάμαι,ακόμα σχολείο πήγαινα,πάνε και 30 χρόνια δηλαδή.
Ναι κάποιες φορές και εγώ λέω ''καλά ρε πληρώνω διόδια για κολωνάκια''; αλλά είναι λίγα χλμ συνήθως.

edit Αν με ρωτούσαν θα έβαζα 1 ,κάνω σχεδόν κάθε μέρα το Πάτρα - Πύργος μέχρι την μέση ,τώρα ειδικά με το 1 ρεύμα πετυχαίνεις τρακτέρ και πας κανα 10λεπτο με 20.

Nostradamus
05/01/2023, 11:36
Κατα την γνωμη μου το θεμα πρεπει να το κοιταει κανεις συνολικα. Αλλιως υπαρχει Ιονιος, Εγνατια και η Αττικη οδος και ειναι μια χαρα δρομοι.

Εντος πολεων, δημωνκαι περιφερειας, επαρχιακοι, σημανση, φωτισμος, διαγραμμισεις, εργα, φρεατια, σαμαρακια? Τι να συζητησουμε? Και δυστυχως ο μονος λογος να καταλαβεις το χαλι ειναι με δικυκλο. Με το αυτοκινητο τα περισσοτερα προβληματα περνανε στο ντουκου.

billy84
05/01/2023, 11:54
Κοίτα αν το δούμε ρεαλιστικά η Ελλάδα έχει καλύτερους δρόμους από την ...Νορβηγία .(δεν έχω ταξιδέψει )
Τι εννοούν καλός δρόμος;
Αυτή την στιγμή μπορείς να διασχίσεις την Ελλάδα από την Ορεστιάδα μέχρι την Πάτρα σε δρόμο επιπέδου Εγνατίας/Ιονίας κτλ ενώ στην Νορβηγία ο μεγάλος Ε6 που διασχίζει μια τεράστια χώρα
είναι με ένα ρεύμα,χωρίς διαχωριστικό.
Για την Τουρκία ίσως έχεις δίκιο,ήταν λίγο άκυρο το σχόλιο μου και απλά είχα στο μυαλό πως και άλλη άποψη να έχεις εκεί άντε πες την δημόσια.


Ισχύει απόλυτα αυτό που λες απο άποψη ασφαλείας όταν ΔΕΝ βρέχει. Όταν βρέχει ακόμα και η νέα εθνική οδός είναι χειρότερη απο οποιοδήποτε επαρχιακό της Νορβηγίας. Απλά όπως σωστά λες ο δρόμος που ενώνει τα βόρεια είναι μια λωρίδα αλλά αυτό γίνεται λόγω χαμηλής κίνησης όπως και στα Highlands της Σκωτίας. Είναι πολύ αραιοκατοικημένη χώρα ειδικά στα βόρεια. Με θυμάμαι να ταξιδεύω για ώρες και να πετυχαίνω ελάχιστα αυτοκίνητα.

Προσωπικά γέλασα πολύ με το άρθρο έχοντας οδηγήσει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης με μηχανή είτε με αυτοκίνητο. Μοναδικές χειρότερες απο εμάς η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία και τα Σκόπια. Σύγκριση με Ιταλία μόνο γέλωτα προκαλεί καθώς μέχρι και ο Α1 που είναι ο εναλλακτικός δρόμος αντί της οτοστράντα έχει δύο λωρίδες και διάζωμα και διασχίζεις σχεδόν ολόκληρη τη χώρα δωρεάν και με κλάσεις ανώτερη ποιότητα οδοστρώματος απο τη δική μας. Κάπου στη νότια Ιταλία θυμάμαι μόνο μια διαδρομή με άσφαλτο γυαλί παρόμοια με τα περισσότερα δικά μας επαρχιακά.

Αν μου έλεγες τώρα που θα προτιμούσα να οδηγήσω 500km με βροχή και είχα να διαλέξω μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης και σε οποιοδήποτε επαρχιακο της Νορβηγίας θα επέλεγα μακράν τη Νορβηγία. Μιλάμε για οδόστρωμα που έβρεχε και απλά δεν έκοβα, πήγαινα με τον ρυθμό που είχα στο στεγνό (χώρια που δε λίμναζε το νερό πουθενά με ισχυρότερες βροχές). Απόλυτη ασφάλεια!!!

o_gavros
05/01/2023, 13:23
Μπίλλυ α μπεγκ του ντίφερ οπως λέμε στα σαουθγούεστερν πειραιωτικα, αλλά οι δρόμοι στη Β.Μακεδονία καθόλου χειρότεροι δεν μου φάνηκαν σε δυο προσφατες επισκεψεις! Ίσα ίσα, που εκτός των μεγαλων, σε μικροτερους επαρχειακους ή/και μέσα σε πολεις & χωριά, μου φάνηκαν καλύτεροι.

Βέβαια για να λέμε τα συκα σύκα, κι εδώ εχει φτιάξει αρκετά το χάλι μας το μαύρο.
Πήγα πρόσφατα τη γνωστη διαδρομή που απο Στρώμη φτάνει Λιδωρίκι κι απο εκεί στον ΝΑΟ για προσκύνημα, ο δρόμος άψογος!
Εντός των αστικών κέντρων είναι που πάει η ρεμούλα σύννεφο (κυρίως) και έχουμε τα γνωστά αποτελέσματα με τα παγοδρόμια/οφροουντ/σκάμα μετ'εμποδίων/κλπ ευαγή αθλήματα του δρομου.

telegonos
05/01/2023, 13:30
Εχοντας οδηγήσει κάποια κομμάτια στην Ιταλική οτοστράντα, μπορώ να βεβαιώσω, ότι η δική μας Εθνική Οδός, από Αθήνα, μέχρι λίγο πριν την Θεσσαλονίκη, είναι ανώτερη σε κάθε επίπεδο.

Στα εκτός Εθνικής, Αττικής, Ιόνιας κ.ο.κ. είμαστε όμως πολύ χάλια.

motojojo
05/01/2023, 13:33
Στην Ελλάδα εχουν φτιαχτεί καινουργιοι δρόμοι με καλά επίπεδα ασφάλειας. Με καινουργιες μπαριερες, τειχία και νησίδες. Ο τάπητας δείχνει καλός αλλά φοβάμαι η αντοχή του δεν θα κρατήσει πολύ.

Έξω μπορεί να φαίνονται λιγότερο ασφαλείς οι δρόμοι, αλλά ο τάπητας κρατάει καλά για πολλά χρόνια και αντικαθίσταται όταν πρέπει. Το ίδιο και με τις μπαριέρες.


Όσο για τα έργα αφήστε το. Πονεμένη ιστορία. Χωρίς υπερβολή, παίζει στην Ελλάδα να ολοκληρώνονται πιο γρήγορα!

billy84
05/01/2023, 14:19
Μπίλλυ α μπεγκ του ντίφερ οπως λέμε στα σαουθγούεστερν πειραιωτικα, αλλά οι δρόμοι στη Β.Μακεδονία καθόλου χειρότεροι δεν μου φάνηκαν σε δυο προσφατες επισκεψεις! Ίσα ίσα, που εκτός των μεγαλων, σε μικροτερους επαρχειακους ή/και μέσα σε πολεις & χωριά, μου φάνηκαν καλύτεροι.

Βέβαια για να λέμε τα συκα σύκα, κι εδώ εχει φτιάξει αρκετά το χάλι μας το μαύρο.
Πήγα πρόσφατα τη γνωστη διαδρομή που απο Στρώμη φτάνει Λιδωρίκι κι απο εκεί στον ΝΑΟ για προσκύνημα, ο δρόμος άψογος!
Εντός των αστικών κέντρων είναι που πάει η ρεμούλα σύννεφο (κυρίως) και έχουμε τα γνωστά αποτελέσματα με τα παγοδρόμια/οφροουντ/σκάμα μετ'εμποδίων/κλπ ευαγή αθλήματα του δρομου.


To σοβαρότερο θέμα είναι η ποιότητα ασφάλτου που ρίχνουν εδώ η οποία πολύ σύντομα γίνεται γυαλί. Στους ορεινούς δρόμους συνήθως ρίχνουν πιο καλή ποιότητα και κρατάνε αλλά αν πάρουμε παράδειγμα τον Αγιο Ιωάννη Ρώσο που έριξαν πάλι αυτή τη λεπτή, μέσα σε λίγα χρόνια θα γυαλίσει. Την τεράστια διαφορά συγκριτικά με την άσφαλτο του εξωτερικού τη βλέπεις στο βρεγμένο όπου εδώ χαροπαλεύεις και έξω είσαι αρχηγός ακόμα και με λιωμένα λάστιχα. Ακόμη και τη διαδρομή που λες αν την κάνεις βρεγμένη είναι άλλος δρόμος (με άσφαλτο εξωτερικού απλά δε σε ενδιαφέρει αν είναι βρεγμένη).

katsar
05/01/2023, 14:21
Βρε τους καλύτερους δρόμους έχουμε, σε πόσες χώρες σε όλη την Ευρώπη βαράς 200ρες χωρίς κάμερες και πρόστιμο ; :D

gior-gos
05/01/2023, 15:06
Κι εγώ δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα με τους δρόμους της Ιταλίας, είτε επαρχιακοί είτε αυτοκινητόδρομοι. Από τις περιγραφές άλλων που είχα ακούσει / διαβάσει περίμενα να συναντήσω κάτι πολύ ανώτερο στους δρόμους της Ιταλίας αλλά δεν.
Για την ποιότητα της ασφάλτου δεν έχω άποψη καθώς σε γενικές γραμμές, και με την ταχύτητα / τρόπο που οδηγώ δεν έχω γλιστρήματα πουθενά, είτε σε καλή είτε σε κακή άσφαλτο.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση όμως ήταν οι λακούβες, τα σπασίματα και τα μπαλώματα της ασφάλτου στους επαρχιακούς της Τοσκάνης. Κοπανήθηκα αρκετά.
Επίσης, μου έκανε εντύπωση ότι οι δρόμοι τους είναι αισθητά πιο στενοί απ τους δικούς μας. Πολλές φορές ήθελα να σταματήσω στην άκρη ενός επαρχιακού δρόμου για φωτογραφία κτλ και δεν το έκανα γιατί δεν υπήρχε χώρος στην άκρη του δρόμου για ν αφήσω την μηχανή. Ομοίως, και οι λωρίδες των αυτοκινητοδρόμων τους μου φάνηκαν πιο στενές απ τους δικούς μας.

billy84
05/01/2023, 16:18
Βρε τους καλύτερους δρόμους έχουμε, σε πόσες χώρες σε όλη την Ευρώπη βαράς 200ρες χωρίς κάμερες και πρόστιμο ; :D


Αυτό ξαναπές το!!!!!:lol:

Ειδικά στην Ιταλία είχαν σπάσει τα νεύρα μου με τις κάμερες κάθε λίγο.

DoctoR_k6
05/01/2023, 16:29
Βρε τους καλύτερους δρόμους έχουμε, σε πόσες χώρες σε όλη την Ευρώπη βαράς 200ρες χωρίς κάμερες και πρόστιμο ; :D

Αυτο ξαναπες το...
Αλλα 200αρες ρε παιδι μου. Τι αλητης εισαι εσυ...?!! :lol:


Κι εγώ δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα με τους δρόμους της Ιταλίας, είτε επαρχιακοί είτε αυτοκινητόδρομοι. Από τις περιγραφές άλλων που είχα ακούσει / διαβάσει περίμενα να συναντήσω κάτι πολύ ανώτερο στους δρόμους της Ιταλίας αλλά δεν.
Για την ποιότητα της ασφάλτου δεν έχω άποψη καθώς σε γενικές γραμμές, και με την ταχύτητα / τρόπο που οδηγώ δεν έχω γλιστρήματα πουθενά, είτε σε καλή είτε σε κακή άσφαλτο.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση όμως ήταν οι λακούβες, τα σπασίματα και τα μπαλώματα της ασφάλτου στους επαρχιακούς της Τοσκάνης. Κοπανήθηκα αρκετά.
Επίσης, μου έκανε εντύπωση ότι οι δρόμοι τους είναι αισθητά πιο στενοί απ τους δικούς μας. Πολλές φορές ήθελα να σταματήσω στην άκρη ενός επαρχιακού δρόμου για φωτογραφία κτλ και δεν το έκανα γιατί δεν υπήρχε χώρος στην άκρη του δρόμου για ν αφήσω την μηχανή. Ομοίως, και οι λωρίδες των αυτοκινητοδρόμων τους μου φάνηκαν πιο στενές απ τους δικούς μας.

Ιταλια (ειδικα στα βορεια) στο μικροτερη κωμοπολη να πας ξυνεις γονατο. Ειχα εντυπωσιαστει.
Γυαλοχαρτο. Δεν παει να βρεχει δεν καταλαβαινες τιποτα.
Κ ειχα κ sportsmart 2 οχι τιποτα γομες...

katsar
05/01/2023, 16:30
δε πάει άλλο το μπ@@ρδ@λο :lol:

cityfly
05/01/2023, 18:20
Ισχύει απόλυτα αυτό που λες απο άποψη ασφαλείας όταν ΔΕΝ βρέχει. Όταν βρέχει ακόμα και η νέα εθνική οδός είναι χειρότερη απο οποιοδήποτε επαρχιακό της Νορβηγίας. Απλά όπως σωστά λες ο δρόμος που ενώνει τα βόρεια είναι μια λωρίδα αλλά αυτό γίνεται λόγω χαμηλής κίνησης όπως και στα Highlands της Σκωτίας. Είναι πολύ αραιοκατοικημένη χώρα ειδικά στα βόρεια. Με θυμάμαι να ταξιδεύω για ώρες και να πετυχαίνω ελάχιστα αυτοκίνητα.

Προσωπικά γέλασα πολύ με το άρθρο έχοντας οδηγήσει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης με μηχανή είτε με αυτοκίνητο. Μοναδικές χειρότερες απο εμάς η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία και τα Σκόπια. Σύγκριση με Ιταλία μόνο γέλωτα προκαλεί καθώς μέχρι και ο Α1 που είναι ο εναλλακτικός δρόμος αντί της οτοστράντα έχει δύο λωρίδες και διάζωμα και διασχίζεις σχεδόν ολόκληρη τη χώρα δωρεάν και με κλάσεις ανώτερη ποιότητα οδοστρώματος απο τη δική μας. Κάπου στη νότια Ιταλία θυμάμαι μόνο μια διαδρομή με άσφαλτο γυαλί παρόμοια με τα περισσότερα δικά μας επαρχιακά.

Αν μου έλεγες τώρα που θα προτιμούσα να οδηγήσω 500km με βροχή και είχα να διαλέξω μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης και σε οποιοδήποτε επαρχιακο της Νορβηγίας θα επέλεγα μακράν τη Νορβηγία. Μιλάμε για οδόστρωμα που έβρεχε και απλά δεν έκοβα, πήγαινα με τον ρυθμό που είχα στο στεγνό (χώρια που δε λίμναζε το νερό πουθενά με ισχυρότερες βροχές). Απόλυτη ασφάλεια!!!


Όταν λες διασχίζεις σχεδόν ολόκληρη τη χώρα δωρεάν πώς ακριβώς; Κατά μέσο όρο θες περί τα 9 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα ενώ και το κόστος της βενζίνης εντός των αυτοκινητοδρόμων σε σχέση με εκτός είναι τεράστιο.
Ενδεικτικά

Indicative toll prices for some motorways

motorway / vehicle length cars
A1: Milano - Rome 556 km € 41.90
A1, A14: Milano - Bari 865 km € 64.40
A4, A23: Tarvisio - Venezia 224 km € 18.20
A10, A26, A7: Sanremo - Milano 269 km € 25.50

Μια χαρά τα λέει η έρευνα σε μια τόσο γενική ερώτηση. Κι η Ιταλία είναι πρακτικά στο ίδιο επίπεδο με μας σιγά τη διαφορά.
Προσωπικά απορώ που η Μεγάλη Βρετανία είναι πιο πάνω από μας, η μάλλον καταλαβαίνω, θα είναι λόγω Σκωτίας που και πανέμορφες διαδρομές έχει και αξιοπρεπέστατους δρόμους γιατί με τόσες λακούβες η Αγγλία έπρεπε να είναι στον πάτο.

Καλά μη σχολιάσω το 6,3 της Ελβετίας; Με ποια λογική; Ναι γενικά έχει ποιοτικούς δρόμους αλλά έχει κι ένα τούνελ το Γκοντάρτ που 9 στις 10 φορές έχει κίνηση που μπορεί να είναι από λίγα λεπτά εώς ώρες και είναι πρόβλημα ετών αλλά δεν κάνουν κάτι.
Οπότε αυτές οι έρευνες για να έχουν αξία πρέπει να γίνουν πιο συγκεκριμένες

cityfly
05/01/2023, 18:33
Βρε τους καλύτερους δρόμους έχουμε, σε πόσες χώρες σε όλη την Ευρώπη βαράς 200ρες χωρίς κάμερες και πρόστιμο ; :D

Είδες όμως οι ξενέρωροι οι Ευρωπαίοι, πρώτη η Ολλανδία οπού το όριο, ουσιαστικά, είναι τα ….. 100.

Ναι ναι ξέρω 130 είναι το όριο στην εθνική όμως φέτος που πήγαμε στο Άσσεν διαπιστώσαμε ότι τα 130 μπορείς (επιτρέπεται το κατά πόσο «μπορείς» είπαμε να μην το τεστάρουμε) να τα πας μεταξύ 7 το βράδυ και 7 το πρωί τις άλλες ώρες είναι 100 …. για περιβαλλοντικούς λέει λόγους… εκπομπές ρύπων λέει… αλήθεια τώρα ψάχνω και δεν μπορώ να βρω ονλάιν μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων ανά ώρα, διότι εμείς αντί να κάνουμε 3 ώρες στο δρόμο με 130 κάναμε σχεδόν 4 για την ίδια απόσταση, σίγουρα οι εκπομπές ήταν λιγότερες;

katsar
05/01/2023, 18:39
Ίσως η λιγότερη κατανάλωση να γέρνει την ζυγαριά υπέρ των περιβαλλοντικών λόγων;

billy84
05/01/2023, 18:57
Όταν λες διασχίζεις σχεδόν ολόκληρη τη χώρα δωρεάν πώς ακριβώς; Κατά μέσο όρο θες περί τα 9 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα ενώ και το κόστος της βενζίνης εντός των αυτοκινητοδρόμων σε σχέση με εκτός είναι τεράστιο.
Ενδεικτικά

Indicative toll prices for some motorways

motorway / vehicle length cars
A1: Milano - Rome 556 km € 41.90
A1, A14: Milano - Bari 865 km € 64.40
A4, A23: Tarvisio - Venezia 224 km € 18.20
A10, A26, A7: Sanremo - Milano 269 km € 25.50

Μια χαρά τα λέει η έρευνα σε μια τόσο γενική ερώτηση. Κι η Ιταλία είναι πρακτικά στο ίδιο επίπεδο με μας σιγά τη διαφορά.
Προσωπικά απορώ που η Μεγάλη Βρετανία είναι πιο πάνω από μας, η μάλλον καταλαβαίνω, θα είναι λόγω Σκωτίας που και πανέμορφες διαδρομές έχει και αξιοπρεπέστατους δρόμους γιατί με τόσες λακούβες η Αγγλία έπρεπε να είναι στον πάτο.

Καλά μη σχολιάσω το 6,3 της Ελβετίας; Με ποια λογική; Ναι γενικά έχει ποιοτικούς δρόμους αλλά έχει κι ένα τούνελ το Γκοντάρτ που 9 στις 10 φορές έχει κίνηση που μπορεί να είναι από λίγα λεπτά εώς ώρες και είναι πρόβλημα ετών αλλά δεν κάνουν κάτι.
Οπότε αυτές οι έρευνες για να έχουν αξία πρέπει να γίνουν πιο συγκεκριμένες



Εν τω μεταξύ κόλλησα εντελώς τώρα. Είχα την εντύπωση πως ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του δρόμου που έκανα απο την Ανκόνα στο Λιβόρνο πριν κάποια χρόνια λεγόταν Α1 αλλα τελικά στο google τον βλέπω σαν SS76 στην αρχή, μετά SS 318 και μετά αλλάζει πάλι (δες εδώ https://goo.gl/maps/RKCBgapkgnya5xGm9)

Πάντως είχα βάλει απο την Ανκόνα στο GPS αποφυγή διοδίων και η διαδρομή συνολικά ήταν όπως απο τη Σιένα μέχρι την Πίζα https://www.youtube.com/watch?v=j32CmOf-LOo&t=1237s
Απλά σίγουρα σε κάποια σημεία σε πετάει έξω και γίνεται καθαρός επαρχιακός δρόμος μέχρι να ξαναμπείς σε τέτοιου είδους εθνική. Συνολικά όμως μιλάμε για μια ταχύτατη διαδρομή χωρίς ούτε ένα διόδιο και φυσικά ούτε κατά διάνοια δεν έχουμε παρόμοιες εναλλακτικές διαδρομές στην Ελλάδα.

cityfly
05/01/2023, 20:18
Εγώ πλέον τα καλοκαίρια περνάω ένα κομμάτι Γαλλίας, διασχίζω Ελβετία και Ιταλία μέχρι Ανκόνα (μια φορά δε που δε βρήκα εισητήριο γύρισα από Μπάρι). Πιθανώς να μπορείς να το κάνεις και χωρίς διόδια αλλά θα κάνεις το διπλάσιο χρόνο για πλάκα. Η μόνη διαφορά που έχει η εθνική τους ως προς τα διόδια σε σχέης με μας είναι ότι παίρνεις ένα χαρτί μπαίνοντας και πληρώνεις βγαίνοντας οπότε ναι μπορεί να κάνεις και 300 χιλιόμετρα «χωρίς να συναντήσεις διόδια» αλλά θα τα πληρώσεις μια και καλή βγαίνοντας. Έχω πληρώσει και 27 ευρώ μια και καλή στην Ιταλία και δεν την έχω διασχίσει ποτέ σερί.
Η Ιταλία έχει ακριβούς αυτοκινητοδρόμους αλλά θεωρώ καλύτερους από της Γαλλίας που κι αυτοί ακριβοί είναι

Η διαδρομή του βίντεο (ωραιότατη έτσι βιαστικά που την είδα) που ανέβασες δεν μοιάζει να έχει αυτοκινητόδρομο μόνο ταχείας κυκλοφορίας.

billy84
05/01/2023, 20:26
Εγώ πλέον τα καλοκαίρια περνάω ένα κομμάρι Γαλλίας, διασχίζω Ελβετία και Ιταλία μέχρι Ανκόνα (μια φορά δε που δε βρήκα εισητήριο γύρισα από Μπάρι). Πιθανώς να μπορείς να το κάνεις και χωρίς διόδια αλλά θα κάνεις το διπλάσιο χρόνο για πλάκα. Η μόνη διαφορά που έχει η εθνική τους ως προς τα διόδια σε σχέης με μας είναι ότι παίρνεις ένα χαρτί μπαίνοντας και πληρώνεις βγαίνοντας οπότε ναι μπορεί να κάνεις και 300 χιλιόμετρα «χωρίς να συναντήσεις διόδια» αλλά θα τα πληρώσεις μια και καλή βγαίνοντας. Έχω πληρώσει και 27 ευρώ μια και καλή στην Ιταλία και δεν την έχω διασχίσει ποτέ σερί.
Η Ιταλία έχει ακριβούς αυτοκινητοδρόμους αλλά θεωρώ καλύτερους από της Γαλλίας που κι αυτοί ακριβοί είναι

Η διαδρομή του βίντεο (ωραιότατη έτσι βιαστικά που την είδα) που ανέβασες δεν μοιάζει να έχει αυτοκινητόδρομο μόνο ταχείας κυκλοφορίας.



Ναι δεν είναι κανονικός αυτοκινητόδρομος απλά έχει διάζωμα στη μέση και δύο λωρίδες στα περισσότερα σημεία. Μια χαρά ειναι και στο πήγαινε και στο έλα δεν έφαγα πολύ χρόνο στη συγκεκριμένη διαδρομή (βέβαια έτρεχα λιγάκι). Σίγουρα η Autostrada είναι πανάκριβη αλλά όντως καλύτερη απο της Γαλλίας, όχι παντού βέβαια γιατί νότια δε μου άρεσε και είχε αρκετά χιλιόμετρα με 2 λωρίδες. Αν έχεις βάλει αποφυγή διοδίων στο GPS πάντως δεν κάνει λάθος, απλά μη μπερδευτείς και βάλεις αποφυγή αυτοκινητοδρόμων γιατί σε πάει από όπου να ναι και εκεί ειδικά σε παίρνει η νύχτα!:lol:

Bowleno
05/01/2023, 22:05
Εγώ πλέον τα καλοκαίρια περνάω ένα κομμάτι Γαλλίας, διασχίζω Ελβετία και Ιταλία μέχρι Ανκόνα (μια φορά δε που δε βρήκα εισητήριο γύρισα από Μπάρι). Πιθανώς να μπορείς να το κάνεις και χωρίς διόδια αλλά θα κάνεις το διπλάσιο χρόνο για πλάκα. Η μόνη διαφορά που έχει η εθνική τους ως προς τα διόδια σε σχέης με μας είναι ότι παίρνεις ένα χαρτί μπαίνοντας και πληρώνεις βγαίνοντας οπότε ναι μπορεί να κάνεις και 300 χιλιόμετρα «χωρίς να συναντήσεις διόδια» αλλά θα τα πληρώσεις μια και καλή βγαίνοντας. Έχω πληρώσει και 27 ευρώ μια και καλή στην Ιταλία και δεν την έχω διασχίσει ποτέ σερί.
Η Ιταλία έχει ακριβούς αυτοκινητοδρόμους αλλά θεωρώ καλύτερους από της Γαλλίας που κι αυτοί ακριβοί είναι

Η διαδρομή του βίντεο (ωραιότατη έτσι βιαστικά που την είδα) που ανέβασες δεν μοιάζει να έχει αυτοκινητόδρομο μόνο ταχείας κυκλοφορίας.

Τούτου δοθέντος, φίλος πριν αρκετά χρόνια είχε πάει διακοπές Ιταλιά με το αμάξι του. Μπήκε , του δώσανε το μπιλιετάκι και σε μια δόση (σχετικά κοντά από όπου μπήκε) κάνει να βγει και όπως πήγε να δώσει το χαρτάκι, αυτό του έπεσε μέσα στο....παράθυρο του αμαξιού! :uplate:
Τον υποχρέωσαν να πληρώσει όοοοολη την διαδρομή, κάπου ένα 300άρι.....:cry::lol:

geioann
05/01/2023, 23:05
Τούτου δοθέντος, φίλος πριν αρκετά χρόνια είχε πάει διακοπές Ιταλιά με το αμάξι του. Μπήκε , του δώσανε το μπιλιετάκι και σε μια δόση (σχετικά κοντά από όπου μπήκε) κάνει να βγει και όπως πήγε να δώσει το χαρτάκι, αυτό του έπεσε μέσα στο....παράθυρο του αμαξιού! :uplate:
Τον υποχρέωσαν να πληρώσει όοοοολη την διαδρομή, κάπου ένα 300άρι.....:cry::lol:

Γύρω στα 75 ευρώ είναι αν χάσεις το χαρτάκι.

Bowleno
05/01/2023, 23:18
Γύρω στα 75 ευρώ είναι αν χάσεις το χαρτάκι.

Εγώ μεταφέρω ότι μου είπε. Υπόψη ότι έγινε αρκετά χρόνια πριν

sam4g
06/01/2023, 07:56
Προσωπικά απορώ που η Μεγάλη Βρετανία είναι πιο πάνω από μας, η μάλλον καταλαβαίνω, θα είναι λόγω Σκωτίας που και πανέμορφες διαδρομές έχει και αξιοπρεπέστατους δρόμους γιατί με τόσες λακούβες η Αγγλία έπρεπε να είναι στον πάτο.

Καλά και η Σκωτία δεν έχει και δρόμους που έχουν να ζηλέψουν κάτι απ τους δικούς μας, η αλήθεια είναι.

Δεν συζητάω για αυτοκινητοδρόμους, όπου θεωρώ έχουμε πολύ καλύτερους.

Το οδικό δίκτυο εντός πόλεων στη Σκωτία, τουλάχιστον, Εδιμβούργο που έζησα εγώ, είναι γεμάτο μπαλώματα, σαμαράκια (δεν εννοω για μείωση ταχύτητας, αλλά κακοτεχνίες) και άπειρες λακούβες.

Δεν θεωρώ ότι έχουν καλύτερο δίκτυο από το ελληνικό σε καμία περίπτωση.

billy84
06/01/2023, 08:46
Καλά και η Σκωτία δεν έχει και δρόμους που έχουν να ζηλέψουν κάτι απ τους δικούς μας, η αλήθεια είναι.

Δεν συζητάω για αυτοκινητοδρόμους, όπου θεωρώ έχουμε πολύ καλύτερους.

Το οδικό δίκτυο εντός πόλεων στη Σκωτία, τουλάχιστον, Εδιμβούργο που έζησα εγώ, είναι γεμάτο μπαλώματα, σαμαράκια (δεν εννοω για μείωση ταχύτητας, αλλά κακοτεχνίες) και άπειρες λακούβες.

Δεν θεωρώ ότι έχουν καλύτερο δίκτυο από το ελληνικό σε καμία περίπτωση.


Οι λακκούβες είναι το λιγότερο. Εμένα μου είχε βγει η πίστη σε δευτερεύοντες επαρχιακούς οι οποίοι ήταν μια λωρίδα για 100+ km και αν ερχόταν κάποιος απο αντίθετα είχε κάποια passing places σαν μικρά πάρκινγκ για να χώνεσαι. Επειδή ήμουν με αμάξι ήταν ταλαιπωρία, με μηχανή όλα θα ήταν πιο εύκολα. Βέβαια όπως είπα και πριν μιλάμε για πολύ αραιοκατοικημένα μέρη ψηλά στα Highlands όπως και στις Σκανδιναβικές χώρες. Για αυτό είχαν φτιάξει μικρούς δρόμους και ελάχιστους εναλλακτικούς. Ποιός το περίμενε 50 χρόνια πριν οτι ο κόσμος θα πάει τόσο μπροστά που ακόμη και ένας με μέτριο εισόδημα θα μπορεί να ταξιδεύει τόσο μακριά οπότε σήμερα να υπάρχει αρκετή επισκεψιμότητα? Τώρα βέβαια σιγά σιγά επιστρέφουμε σε εκείνες τις εποχές όπου μόνο οι πολύ πλούσιοι θα μπορούν να πάνε.:D

cityfly
07/01/2023, 14:22
Οι λακκούβες είναι το λιγότερο. Εμένα μου είχε βγει η πίστη σε δευτερεύοντες επαρχιακούς οι οποίοι ήταν μια λωρίδα για 100+ km και αν ερχόταν κάποιος απο αντίθετα είχε κάποια passing places σαν μικρά πάρκινγκ για να χώνεσαι. Επειδή ήμουν με αμάξι ήταν ταλαιπωρία, με μηχανή όλα θα ήταν πιο εύκολα. Βέβαια όπως είπα και πριν μιλάμε για πολύ αραιοκατοικημένα μέρη ψηλά στα Highlands όπως και στις Σκανδιναβικές χώρες. Για αυτό είχαν φτιάξει μικρούς δρόμους και ελάχιστους εναλλακτικούς. Ποιός το περίμενε 50 χρόνια πριν οτι ο κόσμος θα πάει τόσο μπροστά που ακόμη και ένας με μέτριο εισόδημα θα μπορεί να ταξιδεύει τόσο μακριά οπότε σήμερα να υπάρχει αρκετή επισκεψιμότητα? Τώρα βέβαια σιγά σιγά επιστρέφουμε σε εκείνες τις εποχές όπου μόνο οι πολύ πλούσιοι θα μπορούν να πάνε.:D


Αυτά τα passing places είναι εξαιρετικά, και γω τα συνάντησα αλλά σε δρόμους που συνέδεαν μικρά μέρη στο τέρμα του πουθενά, μια από τη μία μια από την άλλη μεριά του δρόμου (και άρα ήταν σαφές ποιος σταματάει) και ενώ τις περισσότερες φορές θα συναντούσα ένα άντε δύο αμάξια ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα καθώς ήταν πολύ κοντά το ένα με το άλλο.

billy84
07/01/2023, 14:42
Αυτά τα passing places είναι εξαιρετικά, και γω τα συνάντησα αλλά σε δρόμους που συνέδεαν μικρά μέρη στο τέρμα του πουθενά, μια από τη μία μια από την άλλη μεριά του δρόμου (και άρα ήταν σαφές ποιος σταματάει) και ενώ τις περισσότερες φορές θα συναντούσα ένα άντε δύο αμάξια ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα καθώς ήταν πολύ κοντά το ένα με το άλλο.


Αν τα πετύχεις χωρίς κίνηση πες οκ την παλεύεις. Στη περίπτωση μου ήταν ταλαιπωρία γιατί πέτυχα πολλά αυτοκίνητα και δεν έκοβε σε όλους ότι έπρεπε να σταματήσουν οπότε ήθελε λίγη προσοχή. Εν τω μεταξύ σκέψου τώρα να πέσεις σε κανέναν φουλ αργό και να μην μπορείς να τον προσπεράσεις για 70km επειδή είναι μια λωρίδα ο δρόμος! Ούτε στον εχθρό μου!:lol:

ΓιώργοςΤΤ
07/01/2023, 20:20
Στην Ιταλική Autostrada, έναν ανεπαίσθητο κραδασμό στο τιμόνι που ένιωθα όταν οδηγούσα στην Εγνατία, εκεί δεν τον ένιωθα καθόλου, ήταν σαν να σερφαρει η μηχανή.

Πηγαίνοντας προς San Marino, ο δρόμος φαρδύς με μια λωρίδα κίνησης ανά κατεύθυνση αλλά με φοβερή πρόσφυση, καμία σχέση με το γυαλί που συναντάμε στην χώρα μας.

Το εθνικό οδικό μας δίκτυο είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, ειδικά από όταν ολοκληρώθηκε η παράκαμψη του Μαλιακού. Όλοι οι άλλοι δρόμοι όμως είναι τραγικοί.