View Full Version : Πρόβλημα με μπροστινό φρένο Suzuki Freewind
Καλησπέρα και καλό σκ σε όλους, νέος στο forum αλλά και στον κόσμο της μοτοσυκλέτας (η μάλλον καλύτερα στον δρόμο με δίπλωμα :p)
Πρόσφατα αγόρασα ένα Suzuki freewind σε καλή κατάσταση για τα χρόνια του, το μόνο μου πρόβλημα είναι η αίσθηση του μπροστινού φρένου. Δεν έπιανε καλά αλλά επίσης σου έδινε την αίσθηση ότι είναι στραβή η δισκοπλακα.
Το πήγα σε συνεργείο και μου άλλαξε τακάκια, καθώς τα δικά του ήταν άθλια (κακό υλικό, "ψωμί" είχαν ακόμα) με μεταλλικά καθώς και υγρά.
Το φρενάρισμα βελτιώθηκε πολύ, αλλά παραμένει η αίσθηση ότι η δισκοπλακα είναι στραβή (πατάς το φρένο και εκεί που μαγκωνει καθώς κυλάει τροχός αφήνει και πάλι τα ίδια) , όταν τον ρώτησα για την δισκοπλακα μου είπε ότι ναι μεν δεν είναι καλή σαν μάρκα (tsuboss ελληνική) αλλά δεν διαπίστωσε ότι είναι στραβιά (ούτε είναι φαγωμενη) πάρα μόνο την "αγρίεψε" λίγο.
Καθώς γυρίζω τον τροχό καταλαβαίνω ότι "γλείφουν" λίγο τα τακάκια την δισκοπλακα αλλά όχι σε όλα τα σημεία κατά την διάρκεια της περιστροφής της. Μπορεί ένα τόσο μικρό στραβωμα να κάνει το φρενάρισμα τόσο επικίνδυνο? Είχα xt250 στο χωριό με ταμπούρα και δεν αισθανόμουν μεγαλύτερη σιγουριά όταν φρεναριζα (παρότι σαφές πιο αδύναμο φρενάρισμα)
panavour
28/01/2023, 19:23
Θα πατήσουν καλύτερα σε καμμιά 300αρια χιλιόμετρα,υπομονή.
Η προσωπική μου εμπειρία είναι ότι η δισκόπλακα του Freewind είναι σχετικά ευπαθής, ειδικά αν δεν είναι πλευστή. Όταν πήρα το δικό μου είχε ελαφρά στραβή δισκόπλακα, φρέναρε μεν κανονικά αλλά ήταν ενοχλητικό. Άλλαξα με μονοκόμματη (λόγω χαμηλότερου κόστους) και πολύ σύντομα στράβωσε κι αυτή, όχι πολύ αλλά αρκετά ώστε να το νοιώθεις. Την άφησα έτσι μέχρι που το πούλησα. Σε γενικές γραμμές το φρένο είναι επαρκώς δυνατό χωρίς να είναι επικίνδυνο, αν και όχι με σπουδαία αίσθηση.
kostaskk
29/01/2023, 02:35
Νομίζω ότι με στραβή δισκοπλακα νιώθεις ένα πολύ γρήγορο χτυπημα δεξια-αριστερά στο τιμόνι η οταν πατάς φρένο, το οποίο γίνεται ποιο γρήγορο όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα,μπορεί και να κοσκινιζει το τιμόνι, αυτό το μαγκωνει-αφηνει που λες ποιο πολύ για κυλινδρακια-πιστονακια δαγκάνας δεν κάνει άμα κολλάνε,μπλοκάρουν?
zannisvel
29/01/2023, 08:26
Όταν είναι στραβή η δισκόπλακα, νιώθεις ένα παλμό στο δεξί χέρι κατά το φρενάρισμα. Το νιώθεις περισσότερο σε χαμηλές ταχύτητες που η ρόδα περιστρέφεται πιο αργά.
Μπορεί να βελτιωθεί λίγο, αλλά δε πρόκειται να φτιάξει.
Στη θέση σου θα άλλαζα το δίσκο, αν αυτό ειίναι το πρόβλημα, γιατι αν ο μηχανικός σου το είχε κάνει έστω μία βόλτα, θα έπρε να το έχει εντοπίσει και να στο έχει προτίνει.
Σε αυτή τη περίπτωση θα άλλαζα και μηχανικό και δίσκο.
telegonos
29/01/2023, 08:39
Αν φρενάρεις δυνατά, σταματάει το φαινόμενο, ή συνεχίζει όπως και όταν φρενάρεις χαλαρά;
Οι ελαφρά στραβοί δίσκοι, συνήθως κάνουν αυτό που περιγράφεις όταν φρενάρουμε πιο χαλαρά και μόλις σφίξουμε την μανέτα και του δώσουμε γερό φρένο, σταματάνε.
Δες και τσέκαρε. Αν στο κάνει στο χαλαρό φρένο και σταματάει στο δυνατό, μπορεί επίσης να λείπει το έλασμα που έχει η δαγκάνα, για να κρατάει τα τακάκια υπό τάση να μην παίζουν μέσα στην δαγκάνα.
Αν το ψάξεις και δεις τελικά ότι δεν έφταιγε ο δίσκος, ούτε η δαγκάνα, ρίξε μια ματιά και στα ρουλεμάν τροχού. Αν είναι φαγωμένα και έχουν αρχίσει να έχουν κενά, το ίδιο σύμπτωμα κάνει στα φρένα με αυτό που περιγράφεις.
My lucky guess, η μάρκα δίσκου που λες ότι έχεις, δεν με ενθουσιάζει. Πάρε ένα επώνυμο aftermarket δίσκο να βάλεις έτσι κι αλλιώς, φταίει δεν φταίει ο δίσκος, και πέτα το χαμηλής ποιότητας προιόν του συγκεκριμένου.
grharris
29/01/2023, 09:24
Η ποιότητα των δίσκων και των τακακίων, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα και στην αίσθηση του φρεναρίσματος και αξίζει να δίνουμε κάποια παραπάνω λεφτά για να βάλουμε κατι καλό στην μηχανή μας.
Από εκεί και πέρα, πρέπει να κάνεις έναν καλό έλεγχο σε όλο το μπροστινό σύστημα ότι δουλεύουν όλα σωστά και είναι σε καλή κατάσταση, και να προσθέσω ότι μπορεί να χρειαστείς μια 2η εξαερωση μετά την αλλαγή υγρών και να τσεκάρεις ότι είναι καθαρά τα κυλινδρακια της δαγκανας.
Επίσης, στο Freewind, κάνει μεγάλη διαφορά και το σωληνάκι υψηλής στο μπροστά φρένο.
Τέλος, για το τρέμουλο, τσέκαρε και ότι έχει μπει ισια ο μπροστά τροχός. Είναι εύκολη διαδικασία που αν δεν μπορείς μόνος σου, θα στο κανει ενας μηχανικός ή πηγενε σε ένα βουλκανιζατερ ειδικό για μοτοσυκλέτες.
doctor_john
29/01/2023, 11:02
Συμβαίνει στα freewind αλλά αυτό που βάζουν μη πλευστή σε 180κ μηχανή; Δεν είναι φυσιολογικό να στραβώνει γρήγορα;
Έχει απο το εργοστάσιο πλευστή και την ακυρώνουμε; σόρυ αλλά μου φαίνεται παράξενο.
Και σε μικρές ελαφριές μοτό μου φαίνεται κάπως αλλά τα κιλά είναι λιγότερα, μπορεί να έχουν πλευστές δαγκάνες..
Θα κοίταγα να κάνω μια συντήρηση σε όλο το μπροστινό, να είναι όλα νεα και ελεγμένα.
και στην δικιά μου την χοντρή έκανε το ίδιο από όταν την αγόρασα μεταχειρισμένη.
όλοι έλεγαν στραβή δισκοπλακα ,διάβασα στα ξένα forums ότι είναι κάτι συνηθισμένο σε πολλά μοντέλα triumph.
αυτό που έκαναν και έκανα και εγώ και λύθηκε το πρόβλημα ήταν να καθαρισθώ πολύ καλά τα πριτσίνια στης πλευστής δισκοπλακας.
σφήνωσα μέσα ένα αριστερόστροφο κολαούζο εξαγωγής βιδών για να μπορώ να τα περιστρέφω και ψέκαζα μπόλικο αντισκοριακο. έβγαλαν πολύ βρόμα .
ύστερα με καυτό νερό και παχιά σαπουνάδα καθάρισα τους δίσκους και μετά με πιεστικό σε πλυντήριο.
από τότε έχω κάνει 6000 χιλιόμετρα και όλα είναι μια χαρά.
stefanos
29/01/2023, 12:46
Συμβαίνει στα freewind αλλά αυτό που βάζουν μη πλευστή σε 180κ μηχανή; Δεν είναι φυσιολογικό να στραβώνει γρήγορα;
Έχει απο το εργοστάσιο πλευστή και την ακυρώνουμε; σόρυ αλλά μου φαίνεται παράξενο.
Και σε μικρές ελαφριές μοτό μου φαίνεται κάπως αλλά τα κιλά είναι λιγότερα, μπορεί να έχουν πλευστές δαγκάνες..
Θα κοίταγα να κάνω μια συντήρηση σε όλο το μπροστινό, να είναι όλα νεα και ελεγμένα.
Είναι που θα σε οδηγήσει το συνεργείο ή ό έμπορος τι υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά και τι είσαι διατεθειμένος να ξοδέψεις.
Πάντος βλέπω και η galfer και η brembo δίνουν μη πλευστό στους καταλόγους για το freewind.
Αλλά βλέπω και oversize 320 πλευστό,https://galferusa.com/moto/products?vtype=offroad&vmake=suzuki&vmodel=dr-650&vyear=1992, δεν ξέρω αν η τιμή περιλαμβάνει τον αποστάτη, πάντως αν βάλεις και υψηλής μπροστά,
δηλαδή τι αν,
θα σκάσεις μια περιουσία για δισκόπλακα και θα αφήσεις τα δεκαετιών μαμίσια ?
Μιλάμε για σοβαρό κόστος.
Σας ευχαριστώ όλους καταρχήν για τις απάντησης, εμπειρίες και υποθέσεις σας. Ξέχασα να αναφέρω ότι το μηχανάκι έχει σωληνάκια υψηλής (επειδή κάπου είδα το αναφέρατε) όπως επίσης δεν φαίνεται να κολλάνε τα κυλινδράκια (αντιδράει άμεσα στο πάτημα-άφημα)
Όσο για την αίσθηση, στα πολλά χιλιόμετρα δεν είναι τόσο αισθητό, όπως επίσης και στο δυνατό φρενάρισμα, μόλις επιβραδύνει όμως λίγο η μηχανή είναι πολύ αισθητό...
Σταματάω σε φανάρι και λίγο πριν την ακινητοποίησω φαίνεται σαν να πατάω διακεκομμένα την μανέτα.
Οκ, παλεύεται σε γενικές γραμμές σε νορμάλ χρήση, καθώς έχω ξανά ακούσει (και όπως υποθηκε και από εσάς) ότι η αίσθηση φρένου στα freewind δεν είναι το δυνατό τους σημείο, αλλά σε trail braking το φοβάμαι πραγματικά.
Θα το δει πάλι μηχανικός την Δευτέρα και βλέπουμε
και στην δικιά μου την χοντρή έκανε το ίδιο από όταν την αγόρασα μεταχειρισμένη.
όλοι έλεγαν στραβή δισκοπλακα ,διάβασα στα ξένα forums ότι είναι κάτι συνηθισμένο σε πολλά μοντέλα triumph.
αυτό που έκαναν και έκανα και εγώ και λύθηκε το πρόβλημα ήταν να καθαρισθώ πολύ καλά τα πριτσίνια στης πλευστής δισκοπλακας.
σφήνωσα μέσα ένα αριστερόστροφο κολαούζο εξαγωγής βιδών για να μπορώ να τα περιστρέφω και ψέκαζα μπόλικο αντισκοριακο. έβγαλαν πολύ βρόμα .
ύστερα με καυτό νερό και παχιά σαπουνάδα καθάρισα τους δίσκους και μετά με πιεστικό σε πλυντήριο.
από τότε έχω κάνει 6000 χιλιόμετρα και όλα είναι μια χαρά.
Η tsuboss που φοράει δεν είναι πλευστη
Η tsuboss
με έναν αναλφαβητισμό και λίγη φαντασία....βρίσκεις και την ποιότητα τούς
Οκ, παλεύεται σε γενικές γραμμές σε νορμάλ χρήση, καθώς έχω ξανά ακούσει (και όπως υποθηκε και από εσάς) ότι η αίσθηση φρένου στα freewind δεν είναι το δυνατό τους σημείο, αλλά σε trail braking το φοβάμαι πραγματικά.
Ούτε φρένα ούτε αναρτήσεις έχει για τέτοια πράγματα.
Καλημέρα. Εχω παρομοιο θεμα και το ψάχνω. Τι απέγινε τελικά το δικό σου;
Καλημέρα. Εχω παρομοιο θεμα και το ψάχνω. Τι απέγινε τελικά το δικό σου;
Πήρε τις απαντήσεις που ήθελε και αντε γειά.....
Ζητώ συγνώμη σε όλους που δεν ανέβασα νέα για το post!! Έχοντας κλειστές τις ειδοποιήσεις (όπως φάνηκε) και λόγο επαγγελματικών υποχρεώσεων, δεν επέστρεψα στο θέμα όλο αυτό τον καιρό.
Όσο για το πρόβλημα, τελικά άλλαξα δισκοπλακα σε πλευστη EBC μαζί με υγρά και καλή εξαερωση. Βελτιώθηκε συμαντικα το φρενάρισμα και σταμάτησε αυτό το "γλύψιμο" στο ελαφρύ πάτημα του φρένου (λόγο ότι ήταν στραβια η δισκοπλακα).
Έμεινε όμως η κακή απόκριση οπότε έβαλα και ακτινική (Budget αλλά καλή αντιγραφή) τρόμπα.
Έπειτα από αυτό το φρένο μεταμορφωθηκε!
Έπειτα από 1 μήνα όμως ξεκίνησε η απόδοση του να πέφτει λόγο ότι το υψηλής που έχει (απ ότι μου είπε ο μάστορας) όντας βιδωτο και όχι πρεσαριστο παίρνει οξυγόνα. Μάλλον θα αλλαχτεί λαό βλέπουμε αν θα φτάσουμε στο 100%
Έπειτα από 1 μήνα όμως ξεκίνησε η απόδοση του να πέφτει λόγο ότι το υψηλής που έχει (απ ότι μου είπε ο μάστορας) όντας βιδωτο και όχι πρεσαριστο παίρνει οξυγόνα. Μάλλον θα αλλαχτεί λαό βλέπουμε αν θα φτάσουμε στο 100%
Σκέτο Ο2;;; Στην εντατική το έχεις; δεν παίζει να παίρνει και Ν2, ΑR, CO2; :D
:p
panavour
22/12/2023, 02:58
Γέρικο σκυλί δεν μαθαίνει νέα κόλπα,(αμερικάνικη παροιμία) θα ξεπαραδιαστεις και πάλι φρένα δεν θα έχεις.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.