View Full Version : Άντε μήπως βγάλουμε άκρη...
peterTHErider
05/03/2023, 17:11
Λοιπόν...
Παρέλαβα το tuono ν4 factory!
Όλα σωστά και βάση προγραμμάτος,έκανα και μια ωραία βόλτα αλλά στρώνω και ζορίζομαι λιγάκι...
Οι εντυπώσεις πολυυυυυύ θετικές αλλά αυτή είναι κουβέντα που θα την κάνουμε σε άλλο ποστ...:D
Πάμε τώρα σε αυτό που με μπέρδεψε διαβάζοντας το manual και δεν μπορώ να ξεκαθαρίσω με τίποτα.ή εγώ είμαι χαζός ή το manual το λέει λάθος!
Να πω πως διάβασα και στα αγγλικά και στα ιταλικά και λέει το ίδιο ακριβώς οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να έγινε το μπέρδεμα στην μετάφραση.
Διαβάζω λοιπόν τις ρυθμίσεις για τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις και στην λειτουργία semi active δίνει εύρος ρύθμισης από -5 εώς +5 όπου είναι προρυθμισμένο στο -5 για το πρόγραμμα δρόμου και 0 για sport και πίστα.ΑΡΑ το -5 είναι το πιό μαλακό.σωστά?
Όταν πάλι είμαστε στην manual ρύθμιση έχει έυρος από 1 εως το 31 με το 31 να είναι το πιο μαλακό και το 1 το πιό σκληρό.
Άρα στη μια περίπτωση το μικρότερο νούμερο είναι το πιό μαλακό στην άλλη το σκληρότερο.όλα καλά μέχρι εδώ μέχρι που διαβάζω τη σημείωση στο τέλος της κάθε περίπτωσης όπου και στις 2 λέει ακριβώς τα ΙΔΙΑ τα οποία σε μια πρόταση λέει 2 αντίθετα πραγματα!
Δείτε φώτος:441825
441826
Και ρωτάω πως γίνεται να λέει ακριβώς το ίδιο όταν είναι ακριβώς το ανάποδο από άποψη αριθμών?
Και πως γίνεται να λέει πως ο χαμηλότερος έλεγχος είναι κατάλληλος για σπορ οδήγηση και ο υψηλότερος έλεγχος είναι κατάλληλος για τουριστική οδήγηση??:confused::confused:
Τι χάνω ρε παιδιά??:confused:
basilis_k6
05/03/2023, 18:01
στη φωτο βλέπω το μπροστα -5 και το πισω +5. σωστα?
peterTHErider
05/03/2023, 18:04
στη φωτο βλέπω το μπροστα -5 και το πισω +5. σωστα?
-5 και στα 2 είναι απλά δεν φαίνεται στη φώτο.
kostaskk
05/03/2023, 19:15
Ρυθμισε τα στις 2 ακραίες θέσεις. Και ανεβα πάνω η πήγαινε βόλτα, λογικά θα καταλάβεις τι τις κάνει μαλακές και τι σκληρες
peterTHErider
05/03/2023, 19:24
Ρυθμισε τα στις 2 ακραίες θέσεις. Και ανεβα πάνω η πήγαινε βόλτα, λογικά θα καταλάβεις τι τις κάνει μαλακές και τι σκληρες
Σίγουρα,αλλά το manual αυτό ακυρώνεται!
Το έκανα ήδη και κατάλαβα αλλά το θέμα είναι πως γίνεται να λέει τόσο λάθος οδηγίες!είναι λάθος ή εμενα μου φαίνεται?
Johny the Fox
05/03/2023, 19:41
Τα οχλινς ειναι σε ολα ιδια. Συμπιεση και επαναφορα ρυθμιζεται μονο χειροκινητα απο τους ρεγουλατορους πανω στο στο πιρουνι η στο αμορτισερ (πισω ) και οσον αφορα την προφορτιση
υπολογιζεις τερμα ανοιχτο δλδ το 1 και αυξανεις '' κλικ'' μεχρι max 31 Οι ημιενεργητικες Α1-2-3 δουλευουν με παλμους απο την κεντρικη μοναδα και περιλαμβανουν ολες τις παραμετρους επαφης της μοτο με το εδαφος.Αρνητικο προσημο ρυθμισης σημαινει μαλακο και σκληραινει αναλογικα οσο το αυξανεις.Σε γενικες γραμμες νομιζω οτι ετσι παει.Δεν νομιζω να εχει χειροκινητη ρυθμιση το αμορτισερ σου αλλα ενιγουεη ετσι παει .
peterTHErider
05/03/2023, 19:52
Τα οχλινς ειναι σε ολα ιδια. Συμπιεση και επαναφορα ρυθμιζεται μονο χειροκινητα απο τους ρεγουλατορους πανω στο στο πιρουνι η στο αμορτισερ (πισω ) και οσον αφορα την προφορτιση
υπολογιζεις τερμα ανοιχτο δλδ το 1 και αυξανεις '' κλικ'' μεχρι max 31 Οι ημιενεργητικες Α1-2-3 δουλευουν με παλμους απο την κεντρικη μοναδα και περιλαμβανουν ολες τις παραμετρους επαφης της μοτο με το εδαφος.Αρνητικο προσημο ρυθμισης σημαινει μαλακο και σκληραινει αναλογικα οσο το αυξανεις.Σε γενικες γραμμες νομιζω οτι ετσι παει.
Βρε ναί,στα κλικ το δινει ανάποδα όμως,αν δεις στο πινακάκι των manual ρυθμίσεων το road έιναι το 28 και το track 13,άρα απο τέρμα κλειστό βγάζει κλικ
Πάντα έτσι είναι,απλά διάβασε το αντιφατικό στη σημείωση!
Johny the Fox
05/03/2023, 19:55
ρε αγορι μου γυρνα το στο τερμα αριστερα που ειναι το 1 και πιεσε το τιμονι να δεις τι ειναι ,σουμιες η κουτσουρο.Απο την αλλη οι εργοστασιακες στο πιρουνι στα ποσα κλικ ειναι ;
peterTHErider
05/03/2023, 20:08
Δεν έχει να γυρίσω κάτι,ηλεκτρονικές είναι.η manual λειτουργία σημαίνει πως δεν έχει την αυτορύθμιση ανάλογα με τις συνθήκες.
Το έκανα αυτό,στο 31 είναι τέρμα μαλακό στο 1 κουτσούρι.σημαίνει πόσο κλικ βγάζει από το τέρμα κλειστό.
Τις εργαστασιακες τις λεει στο πινακάκι.
Στην ημιενεργητικη ρύθμιση το -5 ειναι το πιο μαλακό και το +5 το πιό σκληρό!
Όλα καλά.άρα στη μια περίπτωση ο πιό μικρός αριθμός είναι το πιό σκληρό στην άλλη το πιό μαλακό!
Στη σημείωση ομως ΚΑΙ στις 2 περιπτώσεις λέει πως μικρός αριθμός είναι για σπόρ οδήγηση και ο πιό μεγάλος για άνεση!άντε βγάλε άκρη!
Johny the Fox
05/03/2023, 20:16
Αυτους τους ρεγουλατορους κατω απο τις φισες λεω.
https://motori.virgilio.it/wp-content/uploads/sites/4/2019/10/tuono-aprilia-4.jpg?w=786&strip=all&quality=90
peterTHErider
05/03/2023, 20:21
Αυτους τους ρεγουλατορους κατω απο τις φισες λεω.
https://motori.virgilio.it/wp-content/uploads/sites/4/2019/10/tuono-aprilia-4.jpg?w=786&strip=all&quality=90
Αυτά είναι για το preload και έχουν να κάνουν με το φορτίο.δεν τα υπολογίζεις κανονικά στη σκληρότητα γιατί έχουν μικρή επιδραση σε αυτό.έχουν όμως τεράστια επίδραση στη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας!
Αυτά που πραγματικά μετράνε στο πόσο σκληρή είναι η ανάρτηση είναι η συμπίεση και η επαναφορά compression και rebound.
Μην κολλάς σε αυτό!
Επικεντρώσου στις αντιφάσεις του manual!
Αυτό μου κάνει τρομερή εντύπωση!αν καταλαβαίνω ή δεν καταλαβαίνω σωστά!
George_M.
05/03/2023, 20:44
Οι μεταφράσεις δεν γίνονται από τεχνικά εξειδίκευμενους μεταφραστές αλλά από απλούς μεταφραστές γλώσσας. Εξου κ τόσες ασάφειες στα manual γενικώς..
peterTHErider
05/03/2023, 21:02
Εννοείται!για αυτό το μετάφρασα και από τα ιταλικά που είναι η γλώσσα που λογικά πρωτογράφτηκε και έλεγε ακριβώς τα ίδια!
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπω λάθη σε manual (και στο δικό μου Ιταλο-Husqvarna έχει λάθη και στο owner και στο service manual). Αν το αρχικό κείμενο είναι λάθος θα μεταφραστούν -λάθος- αυτολεξή σε κάθε γλώσσα. Θα πρότεινα ένα e-mail σε Aprilia Italy, είμαι σίγουρος πως θα σου απαντήσουν άμεσα και εμπεριστατωμένα.
Καλορίζικο και καλόστρωτο, σε ζηλεύω τέρμα! Έχω έρωτα με την απλή έκδοση με το λαϊκό προσωνύμιο GT.
peterTHErider
06/03/2023, 09:22
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπω λάθη σε manual (και στο δικό μου Ιταλο-Husqvarna έχει λάθη και στο owner και στο service manual). Αν το αρχικό κείμενο είναι λάθος θα μεταφραστούν -λάθος- αυτολεξή σε κάθε γλώσσα. Θα πρότεινα ένα e-mail σε Aprilia Italy, είμαι σίγουρος πως θα σου απαντήσουν άμεσα και εμπεριστατωμένα.
Καλορίζικο και καλόστρωτο, σε ζηλεύω τέρμα! Έχω έρωτα με την απλή έκδοση με το λαϊκό προσωνύμιο GT.
Αυτό θα κάνω γιατί είμαι λίγο εμμονικός όταν κολλήσω!
Να το πάρεις το μηχανάκι!τελικά είναι τόσο καλό όσο λένε!και ήμουν πολύ επιφυλακτικός είναι η αλήθεια!
Η άποψη μου (πλέον) είναι πως για εμένα τουλάχιστον, που γνωρίσα τη μοτοσυκλέτα τη δεκαετία του '70 και τη πρωτο-καβαλήσα τη δεκαετία του '80 οι Ιταλοί συνεχίζουν και αποτελούν μια όαση με κεντρικό στοιχείο το πάθος τους για τον σχεδιασμό και την ιδιαιτερότητα. Δεν σκεφτόμουν πάντοτε έτσι, τα τελευταία λίγα χρόνια βλέπω τα πράγματα με αυτόν τον τρόπο. Με τρόπο τέτοιο ώστε μια μεταλλική Vespino να με συγκινεί 1000 φορές περισσότερο από κάθε Κινεζοκατασκεύασμα. Φυσικά -για να μην παρεξηγηθώ- δεν κρίνω τους λόγους για τους οποίους κάθε άνθρωπος κάνει μια τέτοια επιλογή, σχολιάζω και καταθέτω απλά τη δική μου οπτική των πραγμάτων σχετικά με τον μοτοσυκλετισμό.
Μπορούμε να ανοίξουμε μια τεράστια συζήτηση πάνω σε αυτό, καθώς εκ των πραγμάτων θα μπούμε σε συγκρίσεις.... αλλά εκεί θα χαθούμε.
Οπότε ας μείνει ως μια προσωπική μου γνώμη -για πολλούς και εντελώς διαφορετικούς λόγους μεταξύ τους- πως η Aprilia και η MotoGuzzi μου είναι οι συμπαθέστερες εταιρείες κατασκευής μοτοσυκλετών, για όσο τουλάχιστον συνεχίζει το piaggio group και τους αφήνει να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν στα εργοστάσια τους. Είναι εταιρείες που έχουν το παράδοξο εν έτη 2023 να με κάνουν να νιώθω πως το πάθος είναι πρωταγωνιστής και έπεται το κέρδος, ελπίζουν φυσικά πως το πρώτο θα φέρει και το δεύτερο.
Φέτος το καλοκαίρι θέλω να επισκεφθώ το εργοστάσιο στο Varese όπου κατασκευάστηκε η ματοσυκλέτα μου. Το εργοστάσιο έχει αλλάξει επωνυμία αλλά ξέρω πως υπάρχουν πρόσωπα που εργάζονται ακόμη εκεί (π.χ. ο σχεδιαστής της). Πιθανά λόγο Αύγουστου δε θα βρω ψυχή αλλά και πάλι θέλω να πάω μια βόλτα. Ομοίως αν κάποιος αναζητήσει πλάνα και φωτογραφίες από το εργοστάσιο της Aprilia, θα δει ότι υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται εκεί εδώ και 30-40 χρόνια. Εμένα αυτά δε με αφήνουν αδιάφορο.
Υπάρχουν σύγχρονες εταιρείες που με τις εμπορικές πολιτικές τους έχουν γίνει κατάπτυστες, όσο καλές μοτοσυκλέτες και να φτιάχνουν δεν θέλω ούτε ποτήρι με το λογότυπο τους. Πάω παρακάτω. Έχουν πάψει να προσφέρουν στον μοτοσυκλετισμό. Ρομαντικός; Ε, ναι.... σίγουρα!
Φίλε μου, ειλικρινά σε ζηλεύω με τον καλύτερο τρόπο που μπορεί να σου πει κάποιος. Εύχομαι να σου προσφέρει πολλά-πολλά χαμόγελα και στιγμές όμορφης ξεγνοιασιάς!
Βασικά καλορίζικο από εμένα :beer:
peterTHErider
06/03/2023, 11:48
Βασικά καλορίζικο από εμένα :beer:
:beer::beer:
peterTHErider
06/03/2023, 12:06
Στέφανε έχεις ωραίο τρόπο σκέψης είναι σίγουρο αλλά είσαι λίγο παραπάνω ρομαντικός νομίζω!φυσικά όλα αυτά που αναφέρεις μετράνε και παίζουν τον ρόλο τους αλλά για μένα που είμαι περισσότερο πραγματιστής δεν είναι τόσο σημαντικά.σίγουρα το πάθος φτιάχνει μηχανάκια με χαρακτήρα αλλά με νοιάζει να οδηγώ ότι καλύτερο στο σήμερα!:wave2:
DoctoR_k6
06/03/2023, 12:23
Εγω θα εκανα 2 πραγματα.
Η θα εκανα επισκεψη στην αντιπροσωπεια για περισσοτερες πληροφοριες η το κλασικο που καναμε.
Τερμα σκληρο κ θα εβγαζα κλικ μεχρι να το φερω εκει που θελω.
Κ επαναφορα μπορεις να δεις σχετικα με τα χερια πιεζοντας το κ συμπιεση θα καταλαβεις στις βολτες που θα κανεις.
Προφορτιση με τα γνωστα ρυθμισματα.
Βαλε κ καμια φωτο ρε συ...
Καλα χλμ κ απροβληματιστα.
peterTHErider
06/03/2023, 12:32
ναι έχω καταλάβει τι παίζει,το θέμα μου είναι πόσο με μπέρδεψε το manual!αν δεν το διάβαζα δεν θα είχα κανένα μπέρδεμα!
DoctoR_k6
06/03/2023, 12:35
ναι έχω καταλάβει τι παίζει,το θέμα μου είναι πόσο με μπέρδεψε το manual!αν δεν το διάβαζα δεν θα είχα κανένα μπέρδεμα!
Αφου ξερεις που ειναι το τερμα μαλακο/σκληρο μετα χεστο το μανουαλι.
Το κανεις μονος σου.
Αστον να επικοινωνήσει με τη "μαμά" Aprilia, μήπως κρύβεται κάποια άλλη πληροφορία πίσω από αυτό και εκπλαγούμε. ΟΚ, ξέρω τα πράγματα είναι 1+1=2, αλλά.... ας το έχει πεντακάθαρο στο μυαλό του μετά από μια επίσημη απάντηση. Στο κάτω-κάτω θα τους έχει βοηθήσει να αποκαταστήσουν ένα τυπογραφικό λάθος.
peterTHErider
06/03/2023, 14:22
Αυτό ακριβώς!
DoctoR_k6
06/03/2023, 16:17
Αστον να επικοινωνήσει με τη "μαμά" Aprilia, μήπως κρύβεται κάποια άλλη πληροφορία πίσω από αυτό και εκπλαγούμε. ΟΚ, ξέρω τα πράγματα είναι 1+1=2, αλλά.... ας το έχει πεντακάθαρο στο μυαλό του μετά από μια επίσημη απάντηση. Στο κάτω-κάτω θα τους έχει βοηθήσει να αποκαταστήσουν ένα τυπογραφικό λάθος.
Η αντιπροσωπεια ηταν η 1η επιλογη.
Απλα θεωρω οτι κ με την δευτερη θα βρει ακρη.
Το δικο του σεταρισμα μονο ο ιδιος θα το κανει.
Οι αλλοι θα το φερουν πανω κατω στο μεσο ορο.
peterTHErider
06/03/2023, 20:07
Η αντιπροσωπεια ηταν η 1η επιλογη.
Απλα θεωρω οτι κ με την δευτερη θα βρει ακρη.
Το δικο του σεταρισμα μονο ο ιδιος θα το κανει.
Οι αλλοι θα το φερουν πανω κατω στο μεσο ορο.
Ναι εννοείται,δεν είναι όμως αυτό που με προβληματίζει!οι ανακρίβειες και τα λάθη στο manual με θυμώνει!
panos_zip
07/03/2023, 04:28
Αρχικά, καλοτάξιδο το εργαλείο. Έρωτας!
Να γράψω και γω μια γνώμη απο αυτα που κατάλαβα διαβάζοντας τα ποστ σου. Αν και λιγο πολύ το ιδιο λεμε ολοι. Έτσι και αλλιώς μονο απο την απρίλια θα παρεις τελική απάντηση.
Στη μανιουαλ ρυθμιση στο έχει έτσι γιατί αυτός είναι ο παραδοσιακος τρόπος. Μετράς κλικ απο τέρμα σκληρό.
Επειδή το μηχανακι ειναι αυτο που είναι, έχει στη μεση περίπου της κλίμακας τη ρυθμιση για πιστα (13 κλικ) γιατι γι αυτο φτιάχτηκε και θέλει να ταιριάξει σε οσους περισσότερους αναβάτες γίνεται.
Στη semi auto ρυθμιση έχει παλι σαν μεση ρυθμιση το 0 που ειναι για πίστα.
Αλλά εκεί μετράει βήματα του μοτέρ (stepper motor) προς τα μέσα, σφίξιμο άρα +5 βήματα
Και αντίστοιχα προς τα έξω, λασκάρισμα, - 5 βήματα.
Νομίζω πως μέχρι εδώ καλά τα λέει το βιβλίο.
Τώρα για τη σημείωση, λογικά είναι λάθος του μανιουαλ. Δεν βγάζει άκρη όπως ειναι γραμμένο. Έχω πετύχει και γώ πολλά λάθη σε μανιουαλ, και πιο σοβάρα.
peterTHErider
07/03/2023, 08:30
Αρχικά, καλοτάξιδο το εργαλείο. Έρωτας!
Να γράψω και γω μια γνώμη απο αυτα που κατάλαβα διαβάζοντας τα ποστ σου. Αν και λιγο πολύ το ιδιο λεμε ολοι. Έτσι και αλλιώς μονο απο την απρίλια θα παρεις τελική απάντηση.
Στη μανιουαλ ρυθμιση στο έχει έτσι γιατί αυτός είναι ο παραδοσιακος τρόπος. Μετράς κλικ απο τέρμα σκληρό.
Επειδή το μηχανακι ειναι αυτο που είναι, έχει στη μεση περίπου της κλίμακας τη ρυθμιση για πιστα (13 κλικ) γιατι γι αυτο φτιάχτηκε και θέλει να ταιριάξει σε οσους περισσότερους αναβάτες γίνεται.
Στη semi auto ρυθμιση έχει παλι σαν μεση ρυθμιση το 0 που ειναι για πίστα.
Αλλά εκεί μετράει βήματα του μοτέρ (stepper motor) προς τα μέσα, σφίξιμο άρα +5 βήματα
Και αντίστοιχα προς τα έξω, λασκάρισμα, - 5 βήματα.
Νομίζω πως μέχρι εδώ καλά τα λέει το βιβλίο.
Τώρα για τη σημείωση, λογικά είναι λάθος του μανιουαλ. Δεν βγάζει άκρη όπως ειναι γραμμένο. Έχω πετύχει και γώ πολλά λάθη σε μανιουαλ, και πιο σοβάρα.
Συμφωνούμε σε όλα!
Απλά αν πάω να εφαρμόσω αυτά που λέει στο μανουαλ θα γίνεται ότι νάναι!
Έστειλα μειλ στην απριλια και περιμένω!
peterTHErider
10/03/2023, 23:55
Έστειλα σχετικά με το θέμα μέιλ στην απρίλια και μου απάντησαν χθές,
Όπως τα λέμε ακριβώς είναι και μου είπαν πως υπάρχει λάθος στο manual...:smokin:
sapila racing
11/03/2023, 11:29
Έστειλα σχετικά με το θέμα μέιλ στην απρίλια και μου απάντησαν χθές,
Όπως τα λέμε ακριβώς είναι και μου είπαν πως υπάρχει λάθος στο manual...:smokin:
Aυτα είναι! Θα επρεπε να σε ευχαριστησουν που βρηκες το λαθος.
Καλες βόλτες! :beer:
zannisvel
11/03/2023, 13:42
Όποτε λύθηκε το θέμα!!!
Καλόβολτο να είναι και περιμένουμε και σχόλια!
:beer:
peterTHErider
11/03/2023, 16:09
Σχόλια δεν ακόμα δεν μπορώ να κάνω ακόμα ιδιαίτερα αλλά να πώ μόνο πρώτες εντυπώσεις.
Να πω την αλήθεια ήμουν προκατειλημμένος λόγο κακής εμπειρίας με rsv4 προήγουμενης γενιάς.μπορώ να πω πως με μεγάλη μου έκπληξη το μηχανάκι είναι πάρα πολύ γλυκό και φιλικό!τα κάνει όλα πολύ εύκολα και δίνει τρομερό αίσθημα σιγουριάς!το streetfighter v4 που είχα είναι σίγουρα πολύ γρήγορο αλλά νομίζω πως θέλει περισσότερη δουλειά για να πάει το ίδιο με το τουονο και όλα του ήταν πιο βαριά και σκληρά!δηλαδή το απριλια έχει πιο ελαφρύ συμπλέκτη,πιο μαλακά γκριπ,πιο μαλακό(τρομερό)κιβώτιο και ακόμα η θέση οδήγησης σε πάει μόνη της να βγάλεις το σώμα πολύ εύκολα και φυσικά με λίγο πιο μεγάλο τιμόνι και λίγο πιο επιθετική στάση.
Η ανάρτηση αν και η ίδια ολινς ημιενεργητική στο απρίλια το μαλακό είναι πιό μαλακό.
Εκεί που χάνει λίγο το απρίλια είναι το μπερδεμένο μενού με πολλά κουμπιά που κάνουν άλλη δουλεία το καθένα ενώ στο ντουκάτι όλα είναι πολύ πιό ξεκάθαρα!
Τώρα μένει να στρώσω και να το πιέσω λίγο να δω τι ψάρια πιάνει αλλά στην πίστα θα μου πεί όλη την αλήθεια τον μάιο!
Να προσθέσω πως το τουόνο δεν το λες γυμνό και με το έξτρα ζελατινάκι που του έβαλα είσαι πολύ άνετος και σε μέτριο ρυθμό εώς 6500-7000 στροφές που και πάλι πας πολύ γρήγορα η καταναλωση είναι 6 λ/100!για τέτοιο μηχανάκι παααάρα πολύ καλό νούμερο!
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.