JNP
29/05/2023, 14:14
Η περιγραφή αφορά στραβαδια μαστροχαλαστες σαν εμένα και όχι κάτι σαινια που κυκλοφορανε εδώ μέσα.
Προ ημερών έπιασα τον 230αρη μπλε τροχό Bosch και εκοψα τις πλάκες Καρύστου και το μπετόν ενός διαδρόμου στον κήπο για να περάσω μια νεροσωληνα. Σχεδόν είχα τελειώσει το κόψιμο και ξαναπατοντας τον διακόπτη άκουσα ένα θόρυβο και το εργαλείο νεκρωθηκε. Πήγα κοίταξα τον πίνακα αλλά δεν είχε πέσει καμμια ασφάλεια.
Άφησα τον τροχό στον πάγκο στο γκαράζ για ψαχουλεμα αργότερα και τελείωσα την δουλειά με ένα σκαπτικο.
Ο τροχός αυτός είναι 1800w,6500 rpm, 35+ χρόνων και έχει κόψει μάρμαρα, πλάκες Καρύστου, γρανιτοπλακακια και ένα σωρό μασίφ σίδερα για κάγκελα και συρόμενες γκαραζοπορτες κήπου. Ζόρικο εργαλείο και ακόμα σε άριστη κατάσταση.
443661
Καταρχάς άνοιξα τα πλαϊνά καπάκια και έλεγξα τα καρβουνακια. Φαγωμένα μέχρι τη μέση ήταν και τα άλλαξα με ολοκαινουργα που είχα καλού κακού. Όμως δεν πήρε μπροστά, άλλωστε το περίμενα.
Αναγκαστικά έπρεπε να ανοίξω την χειρολαβή όπου μπαίνει το καλώδιο τροφοδοσίας και βρίσκεται και ο διακόπτης.
443662
Ανοίγοντας παρατηρώ ότι στην είσοδο του διακόπτη συνδέονται το καφέ και μπλε καλώδιο και στην έξοδο είναι δύο ασπρα καλώδια και ένας πυκνωτής για την εκκίνηση του κινητήρα.
443663
Αποφασίζω να ελέγξω πρώτα τον πυκνωτή γιατί το μαύρο λαστιχένιο καλώδιο τροφοδοσιας είναι σε καλή κατάσταση αν και περίπου 35+ χρόνων. Βγάζω τον πυκνωτή και τον συνδέω στο πολυμετρο με κροκοδειλακια. 0,22μF έγραφε ο πυκνωτής, 223 nF μέτρησε το πολυμετρο άμεσα(=0,223μF). Όλα καλά λοιπόν.
443673
443664
443665
Το επόμενο βήμα ήταν να δω αν φέρνει κανονικά ρεύμα το καλώδιο. Όπως το είχα αποσυνδεσει ακουμπούσα στις άκρες του φις και της άλλης άκρης του καλωδίου τα ηλεκτρόδια του πολυμετρου αφού το είχα βάλει να μετράει αντίσταση. Το καφέ καλώδιο έδινε σταθερά την ίδια μέτρηση αντίστασης ενώ το μπλε άλλοτε έδινε άλλοτε όχι.
Έβαλα και το buzzer να σφυραει και ξαναελεγξα την συνέχεια των αγωγών, μια από τα ίδια...
Βάζω το φις στην πρίζα, το πολυμετρο στην ένδειξη NCV (έλεγχος επαγωγικης τάσης) και ακολουθώ το καλώδιο από το φις προς τα ανοιχτά άκρα. Το πολυμετρο έδειχνε 4 γραμμές, σφυραγε και άναβoσβηνε ένα κόκκινο λαμπάκι, ένδειξεις ότι υπάρχει ρεύμα κανονικά. Ξαφνικά μισο μέτρο από τα ανοιχτά άκρα, η ένδειξη του πολυμετρου άλλαξε σε EF(Error) και μουγκαθηκε.
443666
443667
Έκοψα την λαστιχένια μονωση και παρατήρησα τα δύο καλώδια. Φαίνονταν εντάξει, αλλά κουνοντας τα το μπλε λύγισε περίεργα γιατί τα συρματακια του εσωτερικά ήτανε κομμένα. Τίποτα εξωτερικά δεν έδειχνε την ζημιά...
Αγορά λοιπόν 4μ καλωδιο λαστιχένιο 2Χ1,5 και ένα καλό φις στα 9 ευρώ ολα και άμεση αλλαγή.Χρειάστηκε να φαρδυνω το στεγανωτικο λάστιχο πίσω από την λαβή με ένα τρυπάνι 9 χιλ και να αλειψω με λαδι σιλικόνης για να περάσει το νέο καλώδιο. Άφησα μέσα τα καινούργια καρβουνακια (τα παλιά κρατήθηκαν καβαντζα) και το εργαλείο λαλάει χαρούμενο.
Θέλω κάποια στιγμή να δοκιμάσω να μετρήσω το ρεύμα εκκίνησης γιατί μου ρίχνει ανέκαθεν την ασφάλεια σε κάποιες πρίζες στο ξεκινημα.
Γλυτωνοντας τα πηγαινέλα στην αντιπροσωπεία και τα λοιπά έξοδα επισκευης αγόρασα ένα καινούργιο εργαλείο τώρα που έχω δικαιολογία! Θα γράψω γιαυτό όταν το παραλάβω.
Προ ημερών έπιασα τον 230αρη μπλε τροχό Bosch και εκοψα τις πλάκες Καρύστου και το μπετόν ενός διαδρόμου στον κήπο για να περάσω μια νεροσωληνα. Σχεδόν είχα τελειώσει το κόψιμο και ξαναπατοντας τον διακόπτη άκουσα ένα θόρυβο και το εργαλείο νεκρωθηκε. Πήγα κοίταξα τον πίνακα αλλά δεν είχε πέσει καμμια ασφάλεια.
Άφησα τον τροχό στον πάγκο στο γκαράζ για ψαχουλεμα αργότερα και τελείωσα την δουλειά με ένα σκαπτικο.
Ο τροχός αυτός είναι 1800w,6500 rpm, 35+ χρόνων και έχει κόψει μάρμαρα, πλάκες Καρύστου, γρανιτοπλακακια και ένα σωρό μασίφ σίδερα για κάγκελα και συρόμενες γκαραζοπορτες κήπου. Ζόρικο εργαλείο και ακόμα σε άριστη κατάσταση.
443661
Καταρχάς άνοιξα τα πλαϊνά καπάκια και έλεγξα τα καρβουνακια. Φαγωμένα μέχρι τη μέση ήταν και τα άλλαξα με ολοκαινουργα που είχα καλού κακού. Όμως δεν πήρε μπροστά, άλλωστε το περίμενα.
Αναγκαστικά έπρεπε να ανοίξω την χειρολαβή όπου μπαίνει το καλώδιο τροφοδοσίας και βρίσκεται και ο διακόπτης.
443662
Ανοίγοντας παρατηρώ ότι στην είσοδο του διακόπτη συνδέονται το καφέ και μπλε καλώδιο και στην έξοδο είναι δύο ασπρα καλώδια και ένας πυκνωτής για την εκκίνηση του κινητήρα.
443663
Αποφασίζω να ελέγξω πρώτα τον πυκνωτή γιατί το μαύρο λαστιχένιο καλώδιο τροφοδοσιας είναι σε καλή κατάσταση αν και περίπου 35+ χρόνων. Βγάζω τον πυκνωτή και τον συνδέω στο πολυμετρο με κροκοδειλακια. 0,22μF έγραφε ο πυκνωτής, 223 nF μέτρησε το πολυμετρο άμεσα(=0,223μF). Όλα καλά λοιπόν.
443673
443664
443665
Το επόμενο βήμα ήταν να δω αν φέρνει κανονικά ρεύμα το καλώδιο. Όπως το είχα αποσυνδεσει ακουμπούσα στις άκρες του φις και της άλλης άκρης του καλωδίου τα ηλεκτρόδια του πολυμετρου αφού το είχα βάλει να μετράει αντίσταση. Το καφέ καλώδιο έδινε σταθερά την ίδια μέτρηση αντίστασης ενώ το μπλε άλλοτε έδινε άλλοτε όχι.
Έβαλα και το buzzer να σφυραει και ξαναελεγξα την συνέχεια των αγωγών, μια από τα ίδια...
Βάζω το φις στην πρίζα, το πολυμετρο στην ένδειξη NCV (έλεγχος επαγωγικης τάσης) και ακολουθώ το καλώδιο από το φις προς τα ανοιχτά άκρα. Το πολυμετρο έδειχνε 4 γραμμές, σφυραγε και άναβoσβηνε ένα κόκκινο λαμπάκι, ένδειξεις ότι υπάρχει ρεύμα κανονικά. Ξαφνικά μισο μέτρο από τα ανοιχτά άκρα, η ένδειξη του πολυμετρου άλλαξε σε EF(Error) και μουγκαθηκε.
443666
443667
Έκοψα την λαστιχένια μονωση και παρατήρησα τα δύο καλώδια. Φαίνονταν εντάξει, αλλά κουνοντας τα το μπλε λύγισε περίεργα γιατί τα συρματακια του εσωτερικά ήτανε κομμένα. Τίποτα εξωτερικά δεν έδειχνε την ζημιά...
Αγορά λοιπόν 4μ καλωδιο λαστιχένιο 2Χ1,5 και ένα καλό φις στα 9 ευρώ ολα και άμεση αλλαγή.Χρειάστηκε να φαρδυνω το στεγανωτικο λάστιχο πίσω από την λαβή με ένα τρυπάνι 9 χιλ και να αλειψω με λαδι σιλικόνης για να περάσει το νέο καλώδιο. Άφησα μέσα τα καινούργια καρβουνακια (τα παλιά κρατήθηκαν καβαντζα) και το εργαλείο λαλάει χαρούμενο.
Θέλω κάποια στιγμή να δοκιμάσω να μετρήσω το ρεύμα εκκίνησης γιατί μου ρίχνει ανέκαθεν την ασφάλεια σε κάποιες πρίζες στο ξεκινημα.
Γλυτωνοντας τα πηγαινέλα στην αντιπροσωπεία και τα λοιπά έξοδα επισκευης αγόρασα ένα καινούργιο εργαλείο τώρα που έχω δικαιολογία! Θα γράψω γιαυτό όταν το παραλάβω.