View Full Version : Προβλημα με αισθητηρα σταντ;
Καλησπερες στο φορουμ. Θα ηθελα την γνωμη σας για ενα προβλημα που εχει προκυψει στη μοτοσυκλετα μου (vtr250) τις τελευταιες 2 μερες.
Τυχαινει σε κλειστες στροφες με μικρη ταχυτητα να σβηνει στιγμιαια ο κινητηρας και να αναβει το check engine. Αυτο ειναξ στιγμιαιο και ειναι σαν να κοβεται στιγμιαια το ρευμα. Αφου παρατηρησα οτι γινεται κυριως σε κλειστες στροφες και αφου απεκλεισα την κακια ποιοτητσ βενζινης κ.λ.π. εκανα ενα τεστ στον αισθητηρα του σταντ και φενεται οτι δεν δουλευει σωστα. Συγκεκριμενα, εχοντας κουμπομενη πρωτη και κρατωντας τον συμπλεκτη σε σταση, αν γειρω την μοτοσυκλετα αριστερα ο κινητηρας σβηνει οπως θα γινοταν αν κατεβαζα το σταντ.
Η ερωτηση ειναι αν μπορω να κανω κατι για να το φτιαξω προχειρα καθως ειμαι σε διακοπες (εκτος απο το προφανες που ειναι να γεφυρωσω την καλωδιωση) και αν μπορει καποιος να μου εξηγησει πως ακριβως δουλευει το συστημα του αισθητηρα ωστε να δω κατα ποσο μπορω να παρεμβω με τα εργαλεια που εχω μαζι μου.
Ο κωδικος εξαρτηματος ειναι:
35070KFK630
Βασικα 2 λυσεις που εχω σκεφτει ειναι να σφιξω το ελατηριο του σταντ και να ριξω και σπρει επαφων στον αισθητηρα.
o_gavros
03/07/2023, 17:45
Εμένα στο δικό μου που έχει σπάσει η φουρκετα που τον ανοιγοκλείνει με το σταντ, εχω βάλει χοντρό ταη ραπ και κάνω τη δουλειά μου απρόσκοπτα.
444576
Συμφωνα με το manual και αν καταλαβαινω καλα. Οταν το σταντ ειναι κατεβασμενο, το κυκλωμα κλεινει. Αρα αν απλα βρω την φισα του αισθητηρα και τον αφαιρεσω θα απενεργοποιηθει;
telegonos
03/07/2023, 18:39
Δεν έχει λαμπάκι για τo stand στα όργανα;
Οι αισθητήρες stand στα περισσότερα Honda έχουν ΤΡΙΑ καλώδια, το ένα με χρώμα πράσινο είναι γείωση, το δεύτερο με χρώμα κίτρινο με μαύρη ρίγα είναι για το λαμπάκι στο όργανο, και το τρίτο είναι συνήθως πράσινο με λευκή ρίγα, και αυτό σε ενδιαφέρει.
Η λογική είναι:
-Το σταντ είναι κάτω, ο αισθητήρας ενώνει γείωση και καλώδιο για το λαμπάκι στα όργανα. Το καλώδιο για την ηλεκτρονική είναι ασύνδετο.
-Το στάντ είναι πανω, ο αισθητήρας ενώνει γείωση και καλώδιο για την ηλεκτρονική. Το καλώδιο για το λαμπάκι στα όργανα είναι ασύνδετο.
Στο δικό σου βλέπω, ότι δεν έχει καλώδιο για λαμπάκι στα όργανα, και από αυτό που γράφει στην σελίδα που έβαλες, η λογική είναι αντίθετη, δλδ ενώνει γείωση και καλώδιο ηλεκτρονική, όταν το στάντ είναι ΚΑΤΩ. Οπότε αν όντως είναι έτσι, αποσυνδέοντας το φις, όντως θα ακυρώσεις τον αισθητήρα σταντ.
Η δική μου γνώμη, είναι να αφιερώσεις ένα απόγευμα ή ότι άλλο χρόνο έχεις, να το λύσεις όλο στην περιοχή του σταντ, να λύσεις ΚΑΙ τον αισθητήρα, να το καθαρίσεις ΚΑΛΑ από τα γράσσα της αλυσίδας που μαζεύει, να μείνουν καθαρά τα εξαρτήματα στα χέρια σου δλδ, και να το ξαναδέσεις καθαρό, εφόσον φυσικά δεν δεις φθαρμένη επαφή, κομμένο καλώδιο ή ότι άλλο. Συνήθως από την βρωμιά και το κολλώδες από το σπρέι αλυσίδας μπερδεύονται, κατά τα άλλα, δεν παθαίνουν κάτι.
Αν έχεις την σελίδα με τον χάρτη των ηλεκτρικών, βάλτο και αυτό μια, να δω, πως αξιοποιεί το σύστημα στο VTR την πληροφορία του αισθητήρα. Την πάει στην ηλεκτρονική απευθείας; Την περνάει από την δίοδο νεκράς-συμπλέκτη; Την πάει μόνο στο ρελέ μίζας; Κάνουν διαφορά όλα αυτά, και δεν είναι στάνταρ, ανάλογα την εποχή, η Honda έκανε όλο και πιο πολύπλοκη την διάταξη.
444578
Οντως δεν υπαρχει λαμπακι για το σταντ. Ο λογος που προσανατολιζομαι στο να βγαλω τη φισα ειναι οτι ειμαι διακοπες και δεν εχω και πολλα εργαλεια μαζι μου. Επισης δεν θα ηθελα να χασω και ενα απογευμα διακοπων για να το φτιαξω σωστα. Αλλα οταν γυρισω θα προσπαθησω να ανοιξω και να καθαρισω σωστα τον αισθητηρα.
grharris
03/07/2023, 19:04
Πρώτα τσεκαρε τους πόλους της μπαταρίας να είναι καλά σφιγμένοι.
Μετά δες αν το σταντ σου έχει τζογους σε κλειστή θέση. Αν έχει, θέλει σφίξιμο στην βίδα- άξονα που το κρατάει.
Επόμενο βήμα, βγάλε τελείως από την φυσά του τον διακόπτη του σταντ και δες αν στο κάνει πάλι. Είναι εύκολη διαδικασία αλλά αν έχεις σκοπό να οδηγήσεις για να τσεκαρεις, πιάσε τα καλώδια της φυσάς με ένα δεματικο για να μην κρέμονται.
Αν φταίει ο διακόπτης του σταντ, για αρχή βγάλε τον από την μηχανή και λυστον. Μπορεί να έχει φύγει το εσωτερικό ελατηριακι από την θέση του ή να έχει κάποιο εμπόδιο που τον δυσκολεύει να κλείσει. Την δυσκολία της κίνησης, ίσως μπορείς να την καταλάβεις και με τον διακόπτη πάνω στην μηχανή με το χέρι.
Αν μέχρι εδώ δεν έχεις βρει λύση, τότε αρχίζεις να ψάχνεις τα καλώδια σε λαιμό - τιμόνι.
Ελπίζω να βοήθησα
telegonos
03/07/2023, 19:39
444578
Οντως δεν υπαρχει λαμπακι για το σταντ. Ο λογος που προσανατολιζομαι στο να βγαλω τη φισα ειναι οτι ειμαι διακοπες και δεν εχω και πολλα εργαλεια μαζι μου. Επισης δεν θα ηθελα να χασω και ενα απογευμα διακοπων για να το φτιαξω σωστα. Αλλα οταν γυρισω θα προσπαθησω να ανοιξω και να καθαρισω σωστα τον αισθητηρα.
Οπως το υποπτευόμουν, στέλνει σήμα γείωσης στο διακοπτάκι της μανέτας συμπλέκτη ΚΑΙ στην ηλεκτρονική. Οπότε βγάζοντας το φις, αχρηστεύεις δύο πράγματα μαζί:
Πρώτον, την γείωση στο διακοπτάκι της μανέτας συμπλέκτη, οπότε με ταχύτητα, όσο και να έχεις πατημένο συμπλέκτη, ΔΕΝ θα δίνει γείωση στο ρελέ μίζας
Δεύτερον, την γείωση στην ηλεκτρονική, στο πράσινο-άσπρο καλώδιο.
Το δεύτερο το θέλεις -μέχρι να φτιάξεις σωστά τον αισθητήρα σταντ- αλλά το πρώτο σημαίνει ότι για να βάλεις μπροστά, θα πρέπει να βάλεις νεκρά. Με ταχύτητα στο κιβώτιο, δεν θα μιζάρει ποτέ.
Βέβαια εδώ το σχέδιο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την προηγούμενη εικόνα. Ολα αυτά δουλεύουν και έχουν λογική αν ο αισθητήρας κλείνει κύκλωμα με το σταντ πανω. Κάτι δεν πάει καλά λοιπόν.
Για να κάνεις ΜΟΝΟ το δεύτερο, μπορείς να βρεις το φις της ηλεκτρονικής, και να αφαιρέσεις -αν είναι ευκολο- το πράσινο καλώδιο με άσπρη ρίγα. Ετσι θα πετύχεις ΜΟΝΟ το να μην κόβει η ηλεκτρονική την ανάφλεξη. Αν όμως είναι λάθος η προηγούμενη εικόνα και το σταντ κλείνει κύκλωμα επάνω, τότε θα πρέπει στο πράσινο-άσπρο καλώδιο της ηλεκτρονικής να είναι ΜΟΝΙΜΑ γειωμένο.
Υπόψιν, κάποιες φορές, πολύ σπάνια, χαλάει και η δίοδος νεκράς-συμπλέκτη -clutch diode στο σχήμα, αυτό με τα δύο βελάκια- και μπορεί να κάνει αγωγιμότητα προς κατεύθυνση που δεν θα έπρεπε. Το δεξί βελάκι δλδ, αν χαλάσει και από δίοδος γίνει αγωγός και προς τις δύο κατευθύνσεις, τότε κάθε φορά που θα πατάς συμπλέκτη ενώ έχεις νεκρά, η γείωση θα περνάει προς την ηλεκτρονική (καλώδιο πράσινο με άσπρη ρίγα πάντα).
lykourgi
03/07/2023, 22:45
Εγώ, με βάση όσα γράφεις, δεν βλέπω να σχετίζεται ο διακόπτης του σταντ.
Γιατί μόνο "εν κινήσει, με μικρή ταχύτητα";
Μήπως συμβαίνει όταν στρίβει πολύ το τιμόνι;
Επίσης γράφεις ότι το κάνει στάσιμο με ταχύτητα, πατημένο συμπλέκτη και κλίση.
Μήπως έχει σχέση ο αισθητήρας κλίσης;
Δεν γνωρίζω το μηχανάκι σου, απλά σκέφτομαι βάσει των γραφομένων σου.
Επίσης, πες μας τι συμβαίνει σε κλειστές στροφές με μεγάλη ταχύτητα;
Θεωρω οτι γινεται εν κινηση με μικρη ταχυτητα γιατι τοτε εχει μεγαλυτερη κλιση. Στις κλειστες στροφες με μεγαλη ταχυτητα δεν μπαινω σαν τον Ροσι. Αισθητηρας κλισης δεν υπαρχει. Χθες για αρχη εσφιξα το σταντ και καθαρισα την περιοχη με μπολικο καθαριστικο επαφων. Προσπαθησα να ριξω αρκετο και μεσα στον αισθητηρα. Πλεον περιμενω να δω αν θα ξαναεμφανιστει για να παρω πιο δραστικα μετρα.
Αισθητηρας κλισης δεν υπαρχει.
Υπάρχει, η Honda το λέει συνήθως "bank angle sensor" και κόβει το ρεύμα στον κινητήρα σε περίπτωση πτώσης.
Το νούμερο 10 στο διάγραμμα.
https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/250-MOTO/VTR/2009/VTR2509/Frame/WIRE-HARNESS--IGNITION-COIL/100616/F_27/2/11602
Υπάρχει, η Honda το λέει συνήθως "bank angle sensor" και κόβει το ρεύμα στον κινητήρα σε περίπτωση πτώσης.
Το νούμερο 10 στο διάγραμμα.
https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/250-MOTO/VTR/2009/VTR2509/Frame/WIRE-HARNESS--IGNITION-COIL/100616/F_27/2/11602
Οσο ζεις μαθαινεις! Θεωρουσα οτι θα ειναι νεωτερη τεχνολογια για να υπαρχει στο vtr.
Οσο ζεις μαθαινεις! Θεωρουσα οτι θα ειναι νεωτερη τεχνολογια για να υπαρχει στο vtr.
Όλα τα injection (θα έπρεπε να) έχουν ;) .
Μετα το καθαρισμα δεν ξαναεμφανιστηκε. Οταν γυρισω απο διακοπες θα κανω ενα σωστο λυσιμο και καθαρισμα στον αισθητηρα ελπιζοντας οτι αυτο ηταν το ζητημα.
Μιας και εν τέλη βρέθηκε το πρόβλημα αλλά και η λύση του, έτσι για την ιστορία ας το αναφέρω μήπως και βοηθηθεί και κάποιος άλλος.
Αρχικά όντως υπήρχε πρόβλημα με το στάντ αλλά αυτό αφορούσε τον αισθητήρα της νεκράς ο οποίος από οξείδωση λόγω υγρασίας δεν έκανε πλέον σωστή επαφή με αποτέλεσμα να μην "διαβάζει" πάντα την νεκρά. Το πρόβλημα λύθηκε αφαιρώντας την φίσα και ξύνοντας με λίγο γυαλόχαρτο. Την φίσα την ψέκασα με σπρέι επαφών.
Τα σβησίματα συνεχίστηκαν και παρατήρησα ότι γίνονται όντως μόνο όταν στρίβω το τιμόνι. Με λίγο ψάξιμο και κουνώντας την πλεξούδα με τα καλώδια κατάφερα να βρω τον ένοχο. Ένα από τα καλώδια στην πλεξούδα είχε κοπεί εσωτερικά, με αποτέλεσμα να μην κάνει επαφή σε συγκεκριμένες κινήσεις του τιμονιού αφού κουνώντας το τιμόνι κουνιέται (διπλώνει) και το καλώδιο. Έκοψα το εξωτερικό προστατευτικό λάστιχο της πλεξούδας και τσέκαρα όλα τα καλώδια με πολύμετρο.
Η διαδικασία ήταν η εξής:
Ρύθμισα το πολύμετρο σε ανάγνωση τάσης 20dc
Στερέωσα τον μαύρο ακροδέκτη σε σταθερό μεταλλικό σημείο της μηχανής.
Έβγαλα όλες της φίσες στις οποίες κατέληγαν τα καλώδια της πλεξούδας (ήταν όλες μέσα στο μπροστινό φανάρι.
Μέτρησα τάση σε όλα σχεδόν τα καλώδια κουνώντας τα στα σημεία που θεωρούσα ότι λυγίζουν όταν στρίβει το τιμόνι και άρα σε αυτό το σημείο είναι πιο πιθανό να έχουν κοπεί.
Βρήκα το καλώδιο που είχε πρόβλημα αλλά και το συγκεκριμένο σημείο που είχε κοπεί εσωτερικά. Βρήκα επίσης άλλο ένα που είχε κοπεί σχεδόν το μισό.
Έκοψα και τα δύο και τα απογύμνωσα. Τα κόλλησα με καλάι και τα μόνωσα με θερμοσυστελλόμενα.
Ένωσα τα δύο κομμάτια του προστατευτικού λάστιχου με μονωτική και αυτοβουλκανιζόμενη ταινία.
Το πρόβλημα λύθηκε και δεν έχει επανεμφανιστεί.
karellen
27/07/2023, 17:54
Ωραίος!
alexis72
27/07/2023, 18:45
μπραβο φιλε που βρήκες το πρόβλημα ,
μπραβο ομως που ανέβασες κ την λυση του προβλήματος
lykourgi
27/07/2023, 20:01
Μπράβο.
Μεγάλη η ικανοποίηση, να λύνεις τέτοια προβληματάκια.
telegonos
27/07/2023, 21:03
Μιας και εν τέλη βρέθηκε το πρόβλημα αλλά και η λύση του, έτσι για την ιστορία ας το αναφέρω μήπως και βοηθηθεί και κάποιος άλλος.
Αρχικά όντως υπήρχε πρόβλημα με το στάντ αλλά αυτό αφορούσε τον αισθητήρα της νεκράς ο οποίος από οξείδωση λόγω υγρασίας δεν έκανε πλέον σωστή επαφή με αποτέλεσμα να μην "διαβάζει" πάντα την νεκρά. Το πρόβλημα λύθηκε αφαιρώντας την φίσα και ξύνοντας με λίγο γυαλόχαρτο. Την φίσα την ψέκασα με σπρέι επαφών.
Τα σβησίματα συνεχίστηκαν και παρατήρησα ότι γίνονται όντως μόνο όταν στρίβω το τιμόνι. Με λίγο ψάξιμο και κουνώντας την πλεξούδα με τα καλώδια κατάφερα να βρω τον ένοχο. Ένα από τα καλώδια στην πλεξούδα είχε κοπεί εσωτερικά, με αποτέλεσμα να μην κάνει επαφή σε συγκεκριμένες κινήσεις του τιμονιού αφού κουνώντας το τιμόνι κουνιέται (διπλώνει) και το καλώδιο. Έκοψα το εξωτερικό προστατευτικό λάστιχο της πλεξούδας και τσέκαρα όλα τα καλώδια με πολύμετρο.
Η διαδικασία ήταν η εξής:
Ρύθμισα το πολύμετρο σε ανάγνωση τάσης 20dc
Στερέωσα τον μαύρο ακροδέκτη σε σταθερό μεταλλικό σημείο της μηχανής.
Έβγαλα όλες της φίσες στις οποίες κατέληγαν τα καλώδια της πλεξούδας (ήταν όλες μέσα στο μπροστινό φανάρι.
Μέτρησα τάση σε όλα σχεδόν τα καλώδια κουνώντας τα στα σημεία που θεωρούσα ότι λυγίζουν όταν στρίβει το τιμόνι και άρα σε αυτό το σημείο είναι πιο πιθανό να έχουν κοπεί.
Βρήκα το καλώδιο που είχε πρόβλημα αλλά και το συγκεκριμένο σημείο που είχε κοπεί εσωτερικά. Βρήκα επίσης άλλο ένα που είχε κοπεί σχεδόν το μισό.
Έκοψα και τα δύο και τα απογύμνωσα. Τα κόλλησα με καλάι και τα μόνωσα με θερμοσυστελλόμενα.
Ένωσα τα δύο κομμάτια του προστατευτικού λάστιχου με μονωτική και αυτοβουλκανιζόμενη ταινία.
Το πρόβλημα λύθηκε και δεν έχει επανεμφανιστεί.
Νοικοκυρεμένα πράγματα. Μπράβο.
Τα κόλλησα με καλάι
Δεν ενδείκνυται, λογω κραδασμων και διαφορετικου συντελεστη διαστολης/συστολης του χαλκου και της κόλλησης..
(να υποθεσω οτι το καλαϊ ήταν 30/70 τουλαχιστον..)
Δεν ενδείκνυται, λογω κραδασμων και διαφορετικου συντελεστη διαστολης/συστολης του χαλκου και της κόλλησης..
(να υποθεσω οτι το καλαϊ ήταν 30/70 τουλαχιστον..)
Αρα να υποθεσω θα προτεινες να χρησιμοποιηθουν κοσακια;
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.