Σύνδεση

View Full Version : Yamaha WR500z



brushless-tech
06/10/2023, 23:43
Καλησπέρα στο Forum,

Εψαξα στα θέματα άλλα δεν βρήκα κάποιο σχετικό θέμα με open class οπότε άνοιξα ένα θεματάκι για να ανεβάσω μερικές πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο μοτοσικλετάκι που έχω στην κατοχή μου.

'Εψαχνα λοιπόν αρκετό καιρό να βρω ένα δίχρονο λίγο μεγαλύτερου κυβισμού αφού σχεδόν ότι υπήρχε μεχρι 250cc τα είχαμε περάσει ένα ''χέρι'' (...υπάρχει μία υπερβολή σε αυτήν την πρόταση:p...) έτσι, μετά απο πολλές περιπέτειες βρήκα ένα βάσανο σχετικά σπάνιο που θα μπορούσε να μου κάνει τη ζωή ακόμα πιο περίπλοκη...

Είχε πραγμάτικά ελάχιστες ώρες και ήταν δύσκολο να αντισταθώ παρόλο την τσιμπημένη τιμή του, οπότε έκανα το ''leap of faith'' και έγινε μέρος της μικρής συλλογής μου.

Θα αναφέρω λίγα λόγια σχετικά με το WR500 και αν θέλει καποιος να μάθει περισσότερα μπορεί να ρωτήσει και αν γνωρίζω με χαρά θα απαντήσω.

Η ιστορία του WR λοιπόν ξεκινάει τη δεκαετία του 80' με το προκάτοχο του YZ490 απ το οποίο δανίζεται και το κινητήρα. Το YZ490 σταμάτησε να παρουσιάζεται στις εκθέσεις της Υamaha το 1989 αφού οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίες είχαν πιάσει πάτο. Η Kawasaki και η Honda βέβαια συνέχισαν και τα επόμενα χρόνια για αυτο και η κατηγορία 500 nationals είχε πρωταγωνιστές μόνο αυτές τις δύο εταιρείες. Με την δημοφιλία των μοτοσυκλετών 500cc να κλονίζεται, οι έμποροι αδυνατούσαν να πουλήσουν την συγκεκριμένη κατηγορία οπότε και οι περισσότερες ιαπωνικές γραμμές παραγωγής παρήγαγαν μόνο το ελάχιστο δυνατό για να καλύψουν τη φθίνουσα ζήτηση. Την πιο σκοτεινή στιγμή, η Yamaha μπήκε ξανά στην κούρσα για να σώσει την κατηγορία, ''τη δίχρονη φυλή των 500cc'', και την καριέρα του Damon Bradshaw και του Doug Dubach—αν και ούτε ο Damon ούτε ο Doug ήταν πολύ πρόθυμοι να καβαλήσουν τα ''λευκά άλογα'' (έτσι τα έλεγαν οι ίδιοι) στους επερχόμενους αγόνες.

Στα κεντρικά γραφεία της Yamaha, τα στελέχη της εταιρείας αποφάσισαν να δώσουν άλλη μια ευκαιρία στην κατασκευή ενός δίχρονου 500cc. Αλλά, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι δεν ήθελαν να επενδύσουν πολλά χρήματα στο project - χρήματα σε ένα project που πολλοί στην εταιρεία πίστευαν ότι θα αποτύγχανε μέσα σε ένα χρόνο. Η ομάδα αγώνων της Yamaha κατασκεύασε δύο πρωτότυπα με τον κινητήρα YZ490 που στηρίζεται στο σασί του YZ250. Τα πρωτότυπα λειτούργησαν και, το καλύτερο από όλα, δεν απαιτήθηκαν πολλά λεφτά στο τμήμα R&D—μόνο μερικά mods για να θεραπεύσουν τα προβλήματα ping του κινητήρα YZ490.
Όταν κυκλοφόρησε στις εκθέσεις τον Απρίλιο του 1991, η Yamaha τιμολόγησε το WR500 ως μοντέλο του 1992, παρόλο που ήταν έξι μήνες πολύ νωρίς για να είναι του 1992 και έξι μήνες πολύ αργά για να είναι του 1991. Η MXA το ονόμασε 1991-1/2 Yamaha WR500. Η Yamaha χρησιμοποίησε το WR500 για μήνες πριν από την κυκλοφορία του, αυξάνοντας τη ζήτηση και έγινε ένα μείγμα φαντασίας, πλάνης και πραγματικότητας (την ίδια τακτική χρησιμοποίησε και για το πολυαναμενόμενο Tenere 700).

Tο WR500 όμως δεν σχεδιάστηκε για να είναι μοτοσικλέτα μοτοκρός. Αντίθετα, απευθυνόταν σε αμερικάνους εντουράδες και η ονομασία WR, η οποία σήμαινε "Wide Ratio", υιοθετήθηκε για να το ξεχωρίσει απο τα MX της εποχής. Παραδόξως, δεν υπήρχε τίποτα "Wide Ratio" στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πραγματικότητα, ήταν ακριβώς το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων που είχε το YZ490 του 1988, αλλά με 15/50 γρανάζωμα αντί για 14/49 του YZ490.

Σχετικά με τον κινητήρα η Yamaha αναδιαμορφόρφωσε τη ζώνη (squish) της κεφαλής από 22 μοιρες σε 20 και το καρμπυρατέρ από 40mm σε 38mm (πάντα mikuni) και όλα αυτά για να ξεφορτωθούν το ''pinging'' μειώνοντας τη συμπίεση από 6,9:1 σε 6,64:1

446827

Εδώ ο Damon Bradshaw (δεξιά) και το WR500 του στο USGP του 1991.

Κατασκευάστηκαν μόνο 1000 WR500 και παρέμειναν στους ορόφους των εκθεσιακών χώρων για δύο χρονιές (1992-1993). Το WR500, δεν ήταν best seller οπότε δεν συνέχισε και η παραγωγή του.

Κάποια ακόμα χαρακτηριστικά του WR φαίνονται παρακάτω:

8mm μεγαλύτερο ψαλίδι απο αυτό του YZ250
Kayaba πιρούνι, παρόμοιο με το kx250 του 1991
Τεπόζιτο 13 λίτρα


**Οι παραπάνω πληροφορίες και ακόμα περισσότερες βρίσκονται στις σελίδες του motocross action mag**

Η παρέμβαση που έχει γίνει στο δικό μου είναι η αλλαγή του μαμα mikuni με ένα Airstriker 39mm Keihin και παρακάτω παραθέτω μερικές φωτο απο το μοτοσικλετάκι στην παρούσα του κατάσταση.

446825

446826

446824

ΓιώργοςΤΤ
06/10/2023, 23:58
Πολύ όμορφο! Ωραία και η ιστορία που έγραψες!

Μοιάζει σαν να έχω ενώσει το DT μου με το ΤΤ.

arisrodolivos
07/10/2023, 05:52
Πανέμορφο
Μπράβο σου

D3300
07/10/2023, 07:58
Κάποτε το είχαν κάνει test στο περιοδικό ΜΟΤΟ, πόσα βράδια ξενύχτησα ζαχαρώνοντας το...
Να το χαίρεσαι, είναι πανέμορφο.

Bowleno
07/10/2023, 10:38
Μονοκύλινδρο ΔΙΧΡΟΝΟ 500αρι που σου μακραίνει τα χέρια σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, ε, δεν το λες και "μοτοσυκλετάκι"....:lol:

Πολύ ωραίο! :beer:

sapila racing
07/10/2023, 10:43
Πω πω, ενα μεγαλο μπράβο απο εμένα για την απόφασή σου και ελπίζω να το χαρείς όσο μπορείς περισσότερο.
Η ιστορία του, το γκάζι του, όλα είναι σε υπερθετικό βαθμό σήμερα.

:beer:

bulmont
07/10/2023, 10:52
Αξιος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Μπράβο, άψογο το μηχανάκι!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PaNick67
07/10/2023, 11:13
Τι απιστευτο εργαλειο ειναι αυτο;

Να το χαρεις φιλε μου, το εχεις σε απιστευτη κατασταση

Λευκάδιος
07/10/2023, 11:42
Φοβερό μηχάνημα και ωραίες οι πληροφορίες.Γράψε και κάνα δυο λόγια από την αίσθηση όταν το καβαλάς.

Bowleno
07/10/2023, 17:09
Φοβερό μηχάνημα και ωραίες οι πληροφορίες.Γράψε και κάνα δυο λόγια από την αίσθηση όταν το καβαλάς.

Χρειάζεται περαιτέρω εξήγηση; :D

446831

katsar
07/10/2023, 17:54
Κόσμημα, μπράβο.

νεοσσός
07/10/2023, 18:03
Πολύ όμορφο. Εντυπωσιακό νούμερο τα 122 κιλά γεμάτο.

brushless-tech
07/10/2023, 19:35
Ευχαριστώ παιδιά - ήμουν όντως τυχερός που ήρθε στα χέρια μου...

Η ανάλυση των φωτογραφιών δεν έιναι η καλύτερη (δεν μπόρεσα να ανεβάσω με μεγαλύτερη ανάλυση) οπότε δεν βγαίνουν και πολλά συμπεράσματα απλά πραγματικά απο τις φωτογραφίες χάνει πολύ.

Παραθέτω ένα βιντεάκι walk around και σύντομα θα ανεβάσω και με ήχο.


https://www.youtube.com/watch?v=aJUOOZaj03U

brushless-tech
07/10/2023, 19:44
Φοβερό μηχάνημα και ωραίες οι πληροφορίες.Γράψε και κάνα δυο λόγια από την αίσθηση όταν το καβαλάς.

Δύκολο να το περιγράψω. 500 μονοκύλινδρο είναι μια κατηγορία μόνο του.

Απλά μπορώ να πω ότι έχει διαφορές με το CR500. Στo CR η τεράστια ροπή έρχεται πολύ νωρίς αλλά κάνει flat-out σχεδόν αμέσως, το WR χαμηλά είναι πολύ διαχειρίσιμο και μετά έρχεται το ''κλότσημα'' που σε χτυπάει κατακούτελα και θέλει πολύ προσοχή. Από KX δεν έχω προσωπική εμπειρία να συγκρίνω, γνωρίζω όμως ότι και αυτό έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα αφού έχει bore/stroke ratio σχεδόν κάτω από ένα.

Lakisss
07/10/2023, 22:13
Για σαλόνι είναι, μπράβο!

SeniorCanardo
09/10/2023, 10:38
Άψογο, Πανέμορφο.
Περιμένουμε βίντεο με ήχο (μακάρι να γίνονταν και μυρωδιά :D).
:beer:

STF
09/10/2023, 12:07
Μας γ@μησες! Μπράβο, ωραίος!

Λευκάδιος
09/10/2023, 12:12
Δύκολο να το περιγράψω. 500 μονοκύλινδρο είναι μια κατηγορία μόνο του.

Απλά μπορώ να πω ότι έχει διαφορές με το CR500. Στo CR η τεράστια ροπή έρχεται πολύ νωρίς αλλά κάνει flat-out σχεδόν αμέσως, το WR χαμηλά είναι πολύ διαχειρίσιμο και μετά έρχεται το ''κλότσημα'' που σε χτυπάει κατακούτελα και θέλει πολύ προσοχή. Από KX δεν έχω προσωπική εμπειρία να συγκρίνω, γνωρίζω όμως ότι και αυτό έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα αφού έχει bore/stroke ratio σχεδόν κάτω από ένα.

Ωραίος,να το χαίρεσαι :beer:

sanctusan
09/10/2023, 14:34
Φοβερό εργαλείο!!!!

kordix
09/10/2023, 19:19
Κάπου έχω το τεστ του μοτό.

Πολύ ιδιαίτερο καθαρόαιμο και απ' ότι βλέπω είναι σε εξαιρετικη κατάσταση. Να είσαι καλά να το χαρείς και καλά ξεμπαζωματα.

brushless-tech
09/10/2023, 20:09
Κάπου έχω το τεστ του μοτό.

Πολύ ιδιαίτερο καθαρόαιμο και απ' ότι βλέπω είναι σε εξαιρετικη κατάσταση. Να είσαι καλά να το χαρείς και καλά ξεμπαζωματα.

Πάτησες κάλο τώρα..Αν και έχω σχεδόν όλα τα moto απο το 90' μου λείπουν μερικά τεύχη και μέσα σε αυτά είναι και η παρουσίαση για το συγκεκριμένο....:facepalm:

paitos
10/10/2023, 08:36
Έχω και εγώ ένα σε τεύχη σε φίλου αποθήκη καμμια δεκαετία τώρα.
Είχαμε ξεκινήσεις ανακατασκευη αλλα λόγο καταστάσεων εγκαταλείφθηκε... Είναι λίγες μέρες τώρα που το σκεφτόμουν και τσουπ να ένα θέμα να με βάλει στη πρίζα πάλι.

Το έχεις κάνει κούκλα, ωράιος!!! Εγώ αν το φτάσω ποτέ σε αυτή τη κατάσταση θα το κρεμάσω στο ταβάνι στο σαλόνι χεχε

(Κάπου έχω και το βιβλίο του, αν δεν το έχεις να ψάξω να το βρώ)

leftos
10/10/2023, 08:49
Τρομερό μηχάνημα!
Αλλά εκεί είναι το κακό όταν είναι σε τόσο καλή κατάσταση ένα παλιό και σπάνιο μηχανάκι, σκέφτεσαι να το βγάλεις στο βουνό.
Αλλα και αυτό λύνεται αποκτώντας άλλο ένα!!!

brushless-tech
10/10/2023, 20:12
Έχω και εγώ ένα σε τεύχη σε φίλου αποθήκη καμμια δεκαετία τώρα.
Είχαμε ξεκινήσεις ανακατασκευη αλλα λόγο καταστάσεων εγκαταλείφθηκε... Είναι λίγες μέρες τώρα που το σκεφτόμουν και τσουπ να ένα θέμα να με βάλει στη πρίζα πάλι.

Το έχεις κάνει κούκλα, ωράιος!!! Εγώ αν το φτάσω ποτέ σε αυτή τη κατάσταση θα το κρεμάσω στο ταβάνι στο σαλόνι χεχε

(Κάπου έχω και το βιβλίο του, αν δεν το έχεις να ψάξω να το βρώ)

Πρέπει να το πιάσεις...Αν χρειαστείς κάτι, συμβουλή ή ανταλλακτικά ενημέρωσε...


Τρομερό μηχάνημα!
Αλλά εκεί είναι το κακό όταν είναι σε τόσο καλή κατάσταση ένα παλιό και σπάνιο μηχανάκι, σκέφτεσαι να το βγάλεις στο βουνό.
Αλλα και αυτό λύνεται αποκτώντας άλλο ένα!!!

Αυτο είναι το προβλημά, δεν σου πάει η καρδια να το φας στο χώμα...

kordix
11/10/2023, 08:44
Πρέπει να το πιάσεις...Αν χρειαστείς κάτι, συμβουλή ή ανταλλακτικά ενημέρωσε...



Αυτο είναι το προβλημά, δεν σου πάει η καρδια να το φας στο χώμα...


Εντάξει 500ρι δίχρονο πόσο να το φας στο χώμα?
Αν δεν το βάλεις σε strimokol μονοπάτια δεν θα πάθει κάτι.

arisrodolivos
11/10/2023, 14:47
Γυρνάω πίσω και το βλέπω το ξαναβλεπω,
ρε το μηχανάκι είναι "έγκλημα" λέμε, θυμάμαι κάπου στα 1993 είχα ένα ΤΤ 350
σε τέτοια κατάσταση πένας.Να είσαι καλά να το γουσταρεις

OldMan
13/10/2023, 13:48
Εντάξει 500ρι δίχρονο πόσο να το φας στο χώμα?
Αν δεν το βάλεις σε strimokol μονοπάτια δεν θα πάθει κάτι.

Αυτο δεν θα παθει τπτ.,. ΕΣΥ τι προκειται να παθεις (εκτος απο το λερωμενο σωβρακο..) αμα την δεις μαγκας και το τελικιασεις σε καμια ευθεια..
(και ναι, εξ ιδίων κρινω τα αλλοτρια..):(

Bowleno
13/10/2023, 14:19
Αυτο δεν θα παθει τπτ.,. ΕΣΥ τι προκειται να παθεις (εκτος απο το λερωμενο σωβρακο..) αμα την δεις μαγκας και το τελικιασεις σε καμια ευθεια..
(και ναι, εξ ιδίων κρινω τα αλλοτρια..):(


... Είπε, καβάλησε το maico 700 του και χάθηκε στον ορίζοντα....

brushless-tech
15/10/2023, 14:35
Παραθέτω ένα μικρό short από σήμερα το πρωί που βρήκα επιτέλους λίγο χρόνο για να ασχοληθώ.


https://www.youtube.com/shorts/dEekala3yUk

Πρέπει να πάρω μικρόφωνο γιατί με το κινητό ο ήχος αδικείται..

arisrodolivos
15/10/2023, 16:45
Για ακόμα μια φορά.
ΖΑΛΗ ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ:eyepop::eyepop::eyepop:

arisrodolivos
15/10/2023, 16:48
ΤΕΛΟΣ

brushless-tech
15/10/2023, 17:20
ΤΕΛΟΣ

:lol:

νεοσσός
15/10/2023, 17:25
Παραθέτω ένα μικρό short από σήμερα το πρωί που βρήκα επιτέλους λίγο χρόνο για να ασχοληθώ.


https://www.youtube.com/shorts/dEekala3yUk

Πρέπει να πάρω μικρόφωνο γιατί με το κινητό ο ήχος αδικείται..
Απίστευτο...

Πολύ θα ήθελα ένα τέτοιο street legal με ασφάλτινα λάστιχα και ABS (πολλά θέλω :p) για να ακούω και να μυρίζω κάθε μέρα τον δίχρονο κινητήρα.

BLiTzER
15/10/2023, 17:56
Απίστευτο...

Πολύ θα ήθελα ένα τέτοιο street legal με ασφάλτινα λάστιχα και ABS (πολλά θέλω :p) για να ακούω και να μυρίζω κάθε μέρα τον δίχρονο κινητήρα.

Μπορείς να πάρεις ένα μοτέρ μόνο του, να το βάζεις μπροστά όποτε θέλεις. Έτσι κι αλλιώς άχρηστο σου είναι το υπόλοιπο. :lol:

harris_x
15/10/2023, 17:58
Μπορείς να πάρεις ένα μοτέρ μόνο του, να το βάζεις μπροστά όποτε θέλεις. Έτσι κι αλλιώς άχρηστο σου είναι το υπόλοιπο. :lol:

:lol::lol::lol:

νεοσσός
15/10/2023, 18:13
Μπορείς να πάρεις ένα μοτέρ μόνο του, να το βάζεις μπροστά όποτε θέλεις. Έτσι κι αλλιώς άχρηστο σου είναι το υπόλοιπο. :lol:
Σε δεύτερη σκέψη, δεν έχεις πολύ άδικο... :lol:

bulmont
15/10/2023, 18:33
Μπορείς να πάρεις ένα μοτέρ μόνο του, να το βάζεις μπροστά όποτε θέλεις. Έτσι κι αλλιώς άχρηστο σου είναι το υπόλοιπο. :lol:


https://www.youtube.com/shorts/F0UNUZtCTkA