Σύνδεση

View Full Version : Ερώτηση για προσθήκη δοχείου σε ανάρτηση Sachs monoshock



doctor_john
03/12/2023, 09:12
Έχω την παρακάτω ανάρτηση σε καλή κατάσταση και θέλω να προσθέσω εξωτερικό δοχείο λαδιού.
Το θέλω περισσότερο για την παραπάνω ποσότητα λαδιού και λιγότερο για τον χειρισμό της απόσβεσης επαναφοράς ; που δημιουργείται.

Χρειάζομαι την βοήθεια κάποιου να μου δείξει ή να μου περιγράψει πως θα βρώ την αναμονή που χρειάζεται να έχει το ρακόρ
σύνδεσης με το σωληνάκι του δοχείου.

Ο σωλήνας είναι ατσάλινος οπότε με παίρνει να φτιάξω καλύτερη έδρα αν χρειάζεται για κάποιο βιδάκι
ή να κολλήσω την αναμονή που χρειάζεται.



448686

448687

Coyote.V
03/12/2023, 11:15
Δεν είναι απλό δοχείο... είναι συσσωρευτής πίεσης και δεν πωλείται ξεχωριστά, αν το βρεις κάπου μόνο του μάλλον θα είναι πανάκριβο. Άλλο ένα εμπόδιο είναι η θερμοκρασία της συγκόλλησης του ρακόρ, πρέπει να λυθεί τελείως για να μη λιώσει τα λάστιχα που έχει... σαν να κάνεις σέρβις δηλαδή.
Ε, και μιας που θα ανοίξεις έτσι θα το αφήσεις; θα πρέπει να γίνει και σέρβις. Αν ανοίγει.

telegonos
03/12/2023, 11:49
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Πρέπει να το λύσεις, να δεις πως είναι φτιαγμένο, που έχει τις βαλβίδες, αν είναι ανάμικτο λάδι αέρας ή αν είναι με ''τρελλό'' πιστόνι που τα χωρίζει ή αν είναι με διάφραγμα που τα χωρίζει, και ανάλογα να κάνεις τις σχετικές μετατροπές. Από την στιγμή που θα το λύσεις, το που θα τρυπήσεις να βάλεις ένα ρακόρ είναι το εύκολο, το δύσκολο είναι να προσαρμόσεις την λογική των θαλάμων του, ώστε να λειτουργεί με το δοχείο.

Αναγκαστικά πρέπει να το λύσεις. Πρέπει να βγει ελατήριο, εύκολο γιατί λύνουν μέχρι πάνω τα δακτυλίδια και απελυθερώνεται, να βγάλεις το διακοσμητικό καπάκι εκεί που μπαίνει ο άξονας, και να λύσεις την βίδα-τάπα που κρύβεται από μέσα.

Υπόψιν, θα έχει πίεση, με κάποιο τρόπο την αδειάζεις, υποθέτω από την τάπα στο κάτω μέρος.

Δύσκολα για ερασιτέχνη χωρίς εξειδικευμένο εξοπλισμό αναρτήσεων όλα αυτά.

stefanos
03/12/2023, 14:17
Ότι είπαν οι από πάνω.
https://mx-tech.com/sachs-reservoir-kit-15-19/
Απόσβεση δημιουργείται εάν και εφόσον υπάρχει ανάλογη βαλβίδα (ρυθμιστικό).
Το δοχείο πρέπει να έχει επαρκή όγκο ,ώστε να δεχτεί την ποσότητα του λαδιού που θα εκτονώσει ο άξονας του αμορτισέρ σε πλήρη συμπίεση, χωρίς να τερματίσει το τρελό πιστόνι.
Αν προχωρήσεις στην πατέντα ασημοκόλληση.

doctor_john
03/12/2023, 16:10
Eυχαριστώ παιδιά.
Αυτά που έχω δει μέχρι στιγμής είναι πως ανοίγει εύκολα αν έχεις μέγγενη να το πιάνεις, όχι να συμπιέσεις κ.λπ.
Αέρας και λάδι είναι μαζί, ο θολωτός χώρος που καταλήγει είναι ομοιόμορφος, χωρίς κάτι άλλο.

Θα το λύσω, αυτό είναι το έναυσμα μήπως του προσθέσω το δοχείο.
Είχε λίγα χλμ αλλά κάθεται καιρό οπότε καλό είναι να το φρεσκάρω, να το μάθω κιόλας.

Την απόσβεση τώρα την διαχειρίζεται από την βίδα στο λεπτό άκρο. Λογικά μέσω του άξονα.
Δε νομίζω ότι η φούσκα στο έξτρα δοχείο μπορεί να ρυθμίζει μόνο αυτή.
Αν κάνει κάτι θα είναι στο σύνολο του λαδιού.

Με την ασημοκόλληση είμαι άνετος.
Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει το δοχείο να χωρά τον όγκο μιας πλήρους κίνησης..
Τώρα που πάει το λάδι που έχει; λογικά το δοχείο δεν θα χωρά τον όγκο που θα προσθέσει;

σόρυ αν ακούγονται παιδικές οι απορίες, είναι ανάλογες του επιπέδου μου :)

υγ: μια διευκρίνηση, όταν λέω αέρας και λάδι είναι μαζί εννοώ πως όταν το κλείνεις βγάζεις τον αέρα και δεν έχει αέρα σε άλλο χώρο.
Μοντάρεται σε ατμοσφαιρική πίεση, δεν έχει κάτι να εκτονώσει, το λάδι είναι θεωρητικά παντού και ορίζει την ταχύτητα της κίνησης.

stefanos
03/12/2023, 17:17
Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει το δοχείο να χωρά τον όγκο μιας πλήρους κίνησης..
Τώρα που πάει το λάδι που έχει; λογικά το δοχείο δεν θα χωρά τον όγκο που θα προσθέσει;

σόρυ αν ακούγονται παιδικές οι απορίες, είναι ανάλογες του επιπέδου μου :)

Τώρα όταν ο άξονας συμπιέζεται και μπαίνει στο σώμα , μειώνεται ο ελεύθερος χώρος στο εσωτερικό που καταλαμβάνει ο "αέρας¨.
Αν δεν διαχωρίζονται το λάδι και ο αέρας τότε κατά την λειτουργία το λάδι αφρίζει και δεν έχεις την απόσβεση που πρέπει γιατί το μίγμα δεν έχει το ιξώδες του λαδιού.
Όταν θα βάλεις δοχείο, το σώμα θα είναι απολύτως γεμάτο με λάδι και δεν θα υπάρχει ούτε φυσαλίδα, γιατί θα κάνεις εξαέρωση και θα το αφήσεις στον πάγκο να κάθεται να φύγουν οι φυσαλίδες που υπάρχουν στο λάδι.
Φυσικά σε δοχείο ερμητικά κλειστό γεμάτο με ασυμπίεστο λάδι δεν είναι δυνατόν να μπαίνει ο άξονας του αμορτισέρ γιατί έχει ένα όγκο.
Γι αυτό βάζεις ξεχωριστό δοχείο στο οποίο μπαίνει η ποσότητα του λαδιού που εκτονώνει ο άξονας κατά την συμπίεση.
Και στο δοχείο υπάρχει το πλευστό πιστόνι που διαχωρίζει το άζωτο από το λάδι ώστε μην ανακατεύονται.

azar41
03/12/2023, 17:31
Το άζωτο στο δοχείο υπάρχει για να ψύχει επαγωγικά το λάδι;

stefanos
03/12/2023, 18:14
Υπάρχει γιατί σαν αδρανές αέριο δεν επηρεάζει το λάδι, και επειδή είναι υπό πίεση δεν επιτρέπει το άφρισμα του λαδιού.

doctor_john
03/12/2023, 18:24
Η διαφορά που καταλαβαίνουμε ρυθμίζοντας το, είναι το ποσοστό του λαδιού που αφρίζει;

stefanos
03/12/2023, 18:52
Η διαφορά που καταλαβαίνουμε ρυθμίζοντας το, είναι το ποσοστό του λαδιού που αφρίζει;

όχι το άφρισμα του λαδιού είναι κάτι που συμβαίνει φυσικά λόγο συνθηκών και προσπαθούμε να το αποφύγουμε γιατί ακυρώνει τις ρυθμίσεις μας.

OldMan
04/12/2023, 12:55
Ντοκτορ, τι την θες την "παραπάνω ποσότητα" λαδιου..??

doctor_john
04/12/2023, 14:23
Εφόσον θα γίνει service λεω αν μπορώ να αυξήσω την ποσότητα, θα έχω τα χαρακτηριστικά για μεγαλύτερο διάστημα και την θερμοκρασία λαδιού ποιο εύκολα χαμηλότερη.

OldMan
04/12/2023, 14:57
Σαν μαϊμούνι την κοβω την αναρτηση, αλλα μπορει να κανω και λαθος..;)

doctor_john
04/12/2023, 15:11
Εννοείς ημιτασιον ; από 821 είναι, με τα ανάγλυφα της sachs

OldMan
04/12/2023, 15:19
Λειπει το 's' ή μΕ φαινεται..??

doctor_john
04/12/2023, 15:38
ΧΑ, έχει φθαρεί αλλά είναι ενδεικτικές οι φωτό ρε συ..
Δεν θα έλεγα καλή κατάσταση αν ήταν σαν αυτές η κατάσταση της.

Σορυ σε παρέσυρα..

telegonos
04/12/2023, 16:29
Eυχαριστώ παιδιά.

Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει το δοχείο να χωρά τον όγκο μιας πλήρους κίνησης..
Τώρα που πάει το λάδι που έχει; λογικά το δοχείο δεν θα χωρά τον όγκο που θα προσθέσει;





Ο όγκος που ''εισβάλει'' στο αμορτισέρ, είναι ο όγκος του άξονα που εισέρχεται. Αν ο άξονας έχει π.χ. 1εκατοστο διάμετρο (αρα 0.5 ακτίνα), και εισέρχεται κατά 2 εκατοστά, τότε ο όγκος που εισέρχεται είναι π*0.5^2*2. Το λάδι δεν πάει κάπου, το αέριο που είναι μαζί του συμπιέζεται, σαν αέριο που είναι. Συνήθως άζωτο που είναι αδρανές και δεν αντιδράει όπως το οξυγόνο με τα άλλα στοιχεία.

Το ότι το αμορτισέρ σου είναι φτιαγμένο να δουλεύει με ανάκατα λάδι και αέριο, πάει να πει ότι ο κατασκευστής έχει προβλέψει να βάλει βαλβίδες για την απόσβεση που να δουλεύουν όσο πρέπει με λάδι+αέριο. Αν εσύ προσθέσεις εξωτερικό δοχείο, με διαχωρισμό λαδιού-αερίου, τότε θα πρέπει να αλλάξεις και τις βαλβίδες ανάλογα, να δουλεύουν με το σκέτο λάδι.

Ολα αυτά είναι κάπως τρέχα γύρευε να τα κάνεις ερασιτεχνικά μόνος σου και γενικά σε μπελά πας να μπεις, χωρίς λόγο αν το αμορτισέρ δουλεύει αξιοπρεπώς όπως είναι.

Λευκάδιος
04/12/2023, 17:11
Επειδή δεν βλέπω βαλβίδα πλήρωσης αζώτου στο συγκεκριμένο αμορτισέρ ίσως να μην είναι καν επισκευάσιμο*(χωρίς την κλασσική πατέντα τοποθέτησης βαλβίδας).
Επίσης ένας τρόπος να μένει σταθερή η λειτουργία των αμορτισέρ είναι να αλλάζεται συχνά το λάδι κάτι που δεν το κάνει κανένας μας σε αντίθεση με την μπροστινή ανάρτηση.
Όπως ειπώθηκε από πάνω για να μπει (αν μπαίνει) ξεχωριστό δοχείο πρέπει να αλλαχτεί η διάταξη των εντοσθιων.
*Πριν κάνεις οτιδήποτε σιγουρέψου ότι υπάρχουν διαθέσιμα ανταλλακτικά (πχ τσιμούχα κλπ) για δαύτο .

doctor_john
04/12/2023, 20:49
Δεν έχει κάποιο αέριο η ανάρτηση παιδιά, φροντίζεις να ξεχειλίσει όταν βάζεις τον άξονα με τα 6 - 7 διαδοχικά πιστόνια μεμβράνες κ.λπ.
Το δουλεύεις ανοικτό να βγουν όλες οι φυσαλίδες στην επιφάνεια και προσθέτεις να ξεχειλίζει μέχρι να μην έχεις φυσαλίδες.
Αφαιρείς με υπομονή και δοκιμάζεις την σφραγιστική μέχρι το βάθος της περιμετρικής της ασφάλειας.
Τοποθετείς την πρεσαριστή τάπα.

Η ανάρτηση αυτή είναι κοινή, υπάρχει και με δοχείο "αζώτου". Όχι όμως στα μέτρα μου.
Το δοχείο αζώτου είναι γεμάτο λάδι και το άζωτο βρίσκεται σε μια λαστιχένια φούσκα πάνω στο καπάκι του δοχείου.
Στο καπάκι είναι και η βαλβίδα.

Δεν έρχεται ποτέ σε επαφή με το λάδι. Και αέρα να βάλεις την ίδια δουλειά κάνει, το άζωτο όμως δεν ζεσταίνεται και δεν αλλάζει
προσφέροντας σταθερότητα της ρύθμισης. Στο service πρώτα το φουσκώνεις με αέρα γιατί κλείνεις το κοντό δοχείο πρώτα, το ξεφουσκώνεις για να κλείσεις την ανάρτηση μετά το ξάφρισμα και του βάζεις την πίεση που θες σε άζωτο όταν είναι πλέον δεμένη η ανάρτηση.

Λευκάδιος
04/12/2023, 22:06
Κάπου το έχεις μπερδέψει το πράμα.
Πρέπει να διευκρινίσεις/μάθεις τον ακριβή τύπο του αμορτισέρ που θέλεις να επέμβεις .
Δεν έχει 6-7 διαδοχικά πιστόνια ούτε μεμβράνες ,1 βαλβίδα έχει και πάνω/κάτω της είναι οι ροδέλες (shims stack) απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης .Υπάρχει και περίπτωση να έχει ακόμα ένα πιστόνι (floating piston) που διαχωρίζει το λάδι από το άζωτο .

Το δικό σου αμορτισέρ είναι ή σαν αυτό χωρίς διαχωριστικό λαδιού/αερίου (type emulsion)
448716

Ή σαν το αριστερό εδώ με διαχωριστικό.Το μεσαίο είναι αυτό που θέλεις να φτιάξεις .
448717

Αμφότερα δέχονται άζωτο (ή αέρα κοπανιστό) ;)

doctor_john
04/12/2023, 22:16
Είναι σκέτο :) σαν το remote χωρίς το remote. H εργοστασιακή του 821 είναι. Δεν έχει πουθενά βαλβίδα ή πιστόνι - σάκο που να διαχωρίζει κάποιο αέριο.

Λευκάδιος
04/12/2023, 22:39
Είναι σκέτο :) σαν το remote χωρίς το remote. H εργοστασιακή του 821 είναι. Δεν έχει πουθενά βαλβίδα ή πιστόνι - σάκο που να διαχωρίζει κάποιο αέριο.
Ναι για την μη ύπαρξη βαλβίδας αναφέρθηκα παραπάνω.Μου φαίνεται περίεργο να έχει μόνο λάδι μέσα.
Μήπως εχεις κάνα λινκ με επισκευή του συγκεκριμένου αμορτισέρ;

telegonos
04/12/2023, 22:41
Και αέρα να βάλεις την ίδια δουλειά κάνει, το άζωτο όμως δεν ζεσταίνεται και δεν αλλάζει

Φυσικοί σκίζουν τα πτυχία τους. Εκτός από ένα σωρό πράγματα που ολοφάνερα έχεις καταλάβει λάθος, άζωτο βάζουμε γιατί είναι ΑΔΡΑΝΕΣ. Δεν κάνει χημικές αντιδράσεις με ότι ακουμπάει όπως θα έκανε π.χ. το οξυγόνο του αέρα, που οξειδώνει ότι βρει να θέλει να οξειδωθεί. Φυσικά και ζεσταίνεται, φυσικά και συμπεριφέρεται σύμφωνα την καταστατική εξίσωση των αερίων PV=nRT οπως ΟΛΑ τα αέρια.

Κατά τα άλλα ξαναδιάβασε λίγο τι σου γράφουμε στα προηγούμενα ποστ για να καταλάβεις λίγο πως λειτουργούν τα αμορτισέρ. Τα σχήματα του Λευκάδιου, είναι πολύ επεξηγηματικά.

geioann
04/12/2023, 23:15
Και τι προσφέρει παραπάνω ένα αμορτισέρ με ξεχωριστό, εξωτερικό δοχείο από ένα αμορτισέρ με εσωτερικό floating piston?

stefanos
04/12/2023, 23:53
Και τι προσφέρει παραπάνω ένα αμορτισέρ με ξεχωριστό, εξωτερικό δοχείο από ένα αμορτισέρ με εσωτερικό floating piston?

Είναι πιο κοντό?

doctor_john
05/12/2023, 08:06
Πώω δεν έχω πάρει χαμπάρι απο ότι φαίνεται..
θα είναι δύσκολο να το κάνω τελικά, δόθηκαν τα κομμάτια remote που είχα υπόψιν μου
και πλέον θα μου κόστιζε ~150..
Δεν μπορώ να βρω το βίντεο που είχα όταν το αγόρασα, μου είχε φανεί κοινό και δεν το έσωσα.

Θα ήθελα να ξέρω τι συμβαίνει όταν αυξάνεις την πίεση του αερίου στους τύπους με εξωτερικό δοχείο.

Ευχαριστώ που ασχολείστε, θα σας φαίνομαι σαν εξωγήινος με αυτά που λέω αλλά τι να κάνω και εγώ.. ότι βλέπω ρωτάω :lol: