View Full Version : Περί ηλεκτροκινουμένων (Hybrid-plug-in) οχημάτων το ανάγνωσμα
o_gavros
09/12/2023, 18:52
.
Τότε να δούμε τι θα σκαρφιστούν για να το απαγορεύσουν ή να χρεώνουν τον Ήλιο.
...για το καλό μου
panavour
09/12/2023, 19:08
Όλα αυτά προϋποθέτουν πάρκινγκ, άντε να ζεις στην Κυψέλη πχ και να μην παίζει πάρκινγκ. Τι κάνεις;
εκτος απο παρκινγκ ολα αυτα κανουν και πανω απο 30000.
Το πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν περιορισμούς ειδικά σε ταξίδια.
Να πω την εμπειρία μου, έχω plug in υβριδικό 2.5 χρόνια με αυτονομία 40-55 χιλιόμετρα. Περίπου όσα κάνω καθημερινά,οπότε κάθε βράδυ μπαίνει στην πρίζα και δεν με απασχολεί. Και να χρειαστώ να κάνω περισσότερα δεν με απασχολεί και πάλι γιατί έχω τον θερμικό κινητήρα.
Όσο καιρό το έχω, έχω βάλει 6-7 φορές βενζίνη και αυτό μόνο για ταξίδια.
Στα καθημερινά μου επειδή είναι κυρίως πόλη θα ήθελα περίπου 250ε το μήνα ενώ τώρα θέλω 100ε σε ρεύμα.
Αρα έχω ένα κέρδος περίπου 4500ε.
+μηδενικα τέλη
+μηδενική φθορά στον κινητήρα βενζίνης.
+αθόρυβη μετακίνηση
Ακόμα, έχω ένα αυτοκίνητο 240 ίππων και 45 κιλών ροπής με θερμικό κινητήρα 1300 κυβικών με ελάχιστο τεκμήριο και άλλες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Το αυτοκίνητο είναι το gla250e.
Για τη δική μου χρήση το υβριδικό είναι γαματο. Αυτά.
το οτι ειναι γαματο για σενα ειναι μια χαρα και μπραβο που το χαιρεσαι
εγω απο την αλλη δεν καταλαβαινω γιατι να δωσω 40-50 χιλιαρικα προκαταβολικα και να τα εχω στο δρομο εκτεθιμενα με σκοπο να κανω οικονομια μακροπροθεσμα
επισης με αυτα τα λεφτα να κανω 40 χλμ τη μερα σε πολη
και γι αυτη τη χρηση να θελω 240 αλογα
τελικα χρειαζομαστε κανονια για να σκοτωσουμε κουνουπια;
doctor_john
09/12/2023, 21:04
Στο νέο μου σπίτι θα μπει στην ταράτσα πάρκο φωτοβολταικων 8 kwh. Με net metering και με τις ηλιόλουστες μέρες εδώ στην Κρήτη το ρεύμα μου θα μου βγαίνει όλο. Απόσβεση επένδυσης ούτε 2 χρόνια με τις καναλωσεις μου.
Ωραια επένδυση και στο κατάλληλο μέρος. :a013:
peterTHErider
09/12/2023, 21:21
το οτι ειναι γαματο για σενα ειναι μια χαρα και μπραβο που το χαιρεσαι
εγω απο την αλλη δεν καταλαβαινω γιατι να δωσω 40-50 χιλιαρικα προκαταβολικα και να τα εχω στο δρομο εκτεθιμενα με σκοπο να κανω οικονομια μακροπροθεσμα
επισης με αυτα τα λεφτα να κανω 40 χλμ τη μερα σε πολη
και γι αυτη τη χρηση να θελω 240 αλογα
τελικα χρειαζομαστε κανονια για να σκοτωσουμε κουνουπια;
Μεγάλη κουβέντα και ψιλοβαριεμαι να γράφω σεντονια,όπως το αν πρέπει να έχουμε όλοι σκούτερ για την καθημερινή μας μετακίνηση. Και ο καθένας το βλέπει διαφορετικα. Αλλά αν μπορώ με κόστος σκούτερ(κόστος χρήσης, το 350αρι μου σκούτερ καίει περισσότερα ) να οδηγώ ένα πολυτελές όχημα γιατί να μην το κάνω? Και γιατί να μην έχω 240 άλογα ενώ αν ήθελα να τα πάρω σε ατμοσφαιρικό στο ίδιο μοντέλο θα ήθελα παραπάνω χρήματα?
Και να σου πω ότι για μένα αυτή ήταν μια επιλογή λογικής και downsizing.
Ολα στη ζωή μας είναι σχετικά.
doctoras
10/12/2023, 07:46
Τότε να δούμε τι θα σκαρφιστούν για να το απαγορεύσουν ή να χρεώνουν τον Ήλιο.
η ευρηματικότητα είναι μεγάλη και αναπόφευκτα τα ληστρικά...αν δε τους πάρουμε με τις πέτρες
stefanos
10/12/2023, 10:49
Σε λίγα χρόνια θα είναι λύση επιβίωσης οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας από τον Ήλιο και θα τις συναντάμε όπως τώρα τους ηλιακούς θερμοσίφωνες.
Τότε να δούμε τι θα σκαρφιστούν για να το απαγορεύσουν ή να χρεώνουν τον Ήλιο.
Δεν είναι ούτε εύκολο ούτε σίγουρο ότι γίνεται. Η αποθήκευση ενέργειας απαιτεί πρώτες ύλες σε περίπτωση που μιλάμε για μπαταρία οι οποίες δεν παράγονται Ευρώπη.
Στην περίπτωση του υδρογόνου (ουσιαστικά και αυτό λειτουργεί σαν "αποθήκευση") απαιτούνται υποδομές.
Χωρίς να υπάρχει κανένας σχεδιασμός, η ΕΕ ξεκίνησε να νομοθετεί υπέρ της χρήσης και να επιδοτεί τα ηλεκτρικά, ουσιαστικά χρηματοδοτώντας την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
προκειμένου να αποκτήσει τεχνολογικό προβάδισμα.
Είδη η Κίνα περιορίζει τις εξαγωγές κρίσιμων υλικών για την κατασκευή μπαταριών, προκειμένου να διατηρήσει τον έλεγχο στην παραγωγή τους και το τεχνολογικό της προβάδισμα και την πολιτική επιρροή της.
Πληρώνουμε λοιπόν τεχνολογία με κίνδυνο να καταλήξουν όλα σε φιάσκο παρόμοιο με αυτό του φυσικού αερίου της Ρωσίας.
Σίγουρη λύση λοιπόν δεν υπάρχει στο πρόβλημα.
Εμείς βέβαια για τις επόμενες δεκαετίες θα χρυσοπληρώνουμε το ρεύμα που θα παράγεται από κάρβουνο μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα.
Δεν μπαίνω στο θέμα ανακύκλωσης των μπαταριών μετά τη χρήση τους που θα καταλήξουν σε σκουπιδοτόπους...
Από την άλλη η Ιαπωνία δουλεύει σε πολλές κατευθύνσεις ταυτόχρονα και νομίζω θα είναι πάλι κερδισμένη.
η πιο ανανεωσιμη και καθαρη πηγη ενεργειας στον πλανητη ειναι το υδρογονο
οι MEK για την καυση του υπαρχουν ειδη
απομενει να λυθει η αποθηκευση και διαθεση του
http://www.cres.gr/kape/news/deltia/forma_ydrogono.htm
Coyote.V
11/12/2023, 10:42
η πιο ανανεωσιμη και καθαρη πηγη ενεργειας στον πλανητη ειναι το υδρογονο
οι MEK για την καυση του υπαρχουν ειδη
απομενει να λυθει η αποθηκευση και διαθεση του
http://www.cres.gr/kape/news/deltia/forma_ydrogono.htm
Αν κατάφερναν την αποθήκευση του, η διάθεση θα γινόταν αστραπιαία. Το προσπαθούν εδώ και χρόνια στα αεροπλάνα, δεν το έχουν πετύχει ακόμα. Είναι η πιο σωστή λύση φυσικά.
PortisHead
12/12/2023, 09:58
Εαν ο χρονος φορτισης οποιουδηποτε αμιγως ηλεκτρικου δεν εξισωθεί με ενος συμβατικου (δλδ. max 3 λεπτα) δεν βλεπω το λογο για
να δωσεις 30 χιλιαρικα.
Μεχρι τότε το μελλον θα ανηκει στα υβριδικά.
Τη λογικη, κανω Χ χιλιομετρα τη μερα καιτο βραδυ το φορτιζω δεν την καταλαβαινω.
Δλδ. να χρειαστεις αμεσα να πας καπου να μην μπορεις, γιατι δεν εχει φορτισει το αμαξι ???
harris_x
12/12/2023, 10:35
Έχει πολλές αδυναμίες το θέμα ηλεκτροκίνηση, και συμφωνώ ότι μάλλον είναι ενδιάμεσο στάδιο προτού περάσουμε στο Υδρογόνο.
Κατά τα άλλα, το PHEV που κυκλοφορώ, μπορεί να μου στοιχίζει λίγο παραπάνω στα καύσιμα όταν κάνω ταξίδι, αλλά μέσα στο μήνα είναι ζήτημα αν καίω 40€ καύσιμο (κάποτε έκαιγα πάνω από 350€).
Καλή κατανάλωση τα 10€ την εβδομάδα. :p
Coyote.V
12/12/2023, 15:32
Έχει πολλές αδυναμίες το θέμα ηλεκτροκίνηση, και συμφωνώ ότι μάλλον είναι ενδιάμεσο στάδιο προτού περάσουμε στο Υδρογόνο.
Κατά τα άλλα, το PHEV που κυκλοφορώ, μπορεί να μου στοιχίζει λίγο παραπάνω στα καύσιμα όταν κάνω ταξίδι, αλλά μέσα στο μήνα είναι ζήτημα αν καίω 40€ καύσιμο (κάποτε έκαιγα πάνω από 350€).
Βάλε και τον λογαριασμό του ρεύματος... έτσι δεν λέει τίποτα.
harris_x
12/12/2023, 15:58
φορτίζω στην εταιρία :tooth:
Όπως και να 'χει όμως, ένα ηλεκτρικό αν φορτίζει στο σπίτι “καίει” πάνω κάτω 4-4,5€/100km
PaNick67
12/12/2023, 16:22
φορτίζω στην εταιρία :tooth:
Όπως και να 'χει όμως, ένα ηλεκτρικό αν φορτίζει στο σπίτι “καίει” πάνω κάτω 4-4,5€/100km
Καπου διαβασα ομως οτι πλεον θα θες δευτερο ρολοι για φορτιση ηλεκτρικου ωστε να χρεωνεσαι αλλη τιμη για αυτο, το οποιο εκτος απο το κοστος ηλεκτρικης εγκαταστασης οικιακου φορτιστη θελει και ρολοι ψηφιακο, θελει και αδειες απο ΔΕΔΔΗΕ κλπ
Coyote.V
12/12/2023, 16:43
φορτίζω στην εταιρία :tooth:
Όπως και να 'χει όμως, ένα ηλεκτρικό αν φορτίζει στο σπίτι “καίει” πάνω κάτω 4-4,5€/100km
Ωραίος... αλλά δεν είναι τόσο απλό όπως το περιγράφεις, αν ξεπεράσεις το όριο των 800klw το δίμηνο (νομίζω) στο σπίτι αλλάζουν προς τα πάνω οι χρεώσεις.
basilis_k6
12/12/2023, 17:36
πετατε νουμερα στην τυχη που δεν βγαζουν κανενα νοημα
Στο νέο μου σπίτι θα μπει στην ταράτσα πάρκο φωτοβολταικων 8 kwh. Με net metering και με τις ηλιόλουστες μέρες εδώ στην Κρήτη το ρεύμα μου θα μου βγαίνει όλο. Απόσβεση επένδυσης ούτε 2 χρόνια με τις καναλωσεις μου.
Έβαλα πρόσφατα το μισό απο όσο θές να βάλεις με net-metering και μπαταρίες και επιδότηση.
Αυτή η απόσβεση δε βγαίνει με τίποτα που αναφέρεις.
Δεν θα το αναλύσω παραπάνω. Σου αναφέρω απλά ότι για ~5500-6000kwh/έτος θα κάνω απόσβεση σε ~7 χρόνια.
Δε ξέρω αν υπολογίζεις τις βενζίνες που θα έδινες μέσα αλλά εκεί μπλέκει πολύ το πράγμα.
Εγώ υπολογίζω κόστος ρεύματος και κόστος κατασκευής.
ΥΓ. Πήρα >5 προσφορές απο μεγάλα ονόματα (στην Κρήτη) και όλοι έδιναν λάθος νούμερα απόσβεσης. Ένας μάλιστα στους υπολογισμούς έβαζε ταυτοχρονισμό 100% που κάνει μπαμ κιόλας.
doctor_john
12/12/2023, 19:58
Καπου διαβασα ομως οτι πλεον θα θες δευτερο ρολοι για φορτιση ηλεκτρικου ωστε να χρεωνεσαι αλλη τιμη για αυτο, το οποιο εκτος απο το κοστος ηλεκτρικης εγκαταστασης οικιακου φορτιστη θελει και ρολοι ψηφιακο, θελει και αδειες απο ΔΕΔΔΗΕ κλπ
Δώσε λινκ αν έχεις. Αν δεν είναι τουλάχιστον τα μισά από την οικιακή χρέωση δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Το κόστος του συστήματος και της συντήρησης θα μεταφερθεί κάποια στιγμή στον πολίτη.
Γενικά μου φαίνεται σαν τρικ για να μπορούν να του φορτώσουν διάφορα πάγια με μόνη δικαιολογία ότι δεν εφαρμόζονται στο οικιακό..
Δεν ξέρω, γιατί να αλλάξει κάτι που λειτουργεί με λιγότερα έξοδα και υπάρχει ήδη;
Τουλάχιστον ας δούμε τι κάνουν οι Γάλλοι γι'αυτό.
Είναι μακραν το πιο εξελιγμένο κράτος και υποτίθεται ότι μπορούμε κάλλιστα να έχουμε ίδιες επιλογές.
ΓιώργοςΤΤ
12/12/2023, 21:25
Το πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν περιορισμούς ειδικά σε ταξίδια.
Να πω την εμπειρία μου, έχω plug in υβριδικό 2.5 χρόνια με αυτονομία 40-55 χιλιόμετρα. Περίπου όσα κάνω καθημερινά,οπότε κάθε βράδυ μπαίνει στην πρίζα και δεν με απασχολεί. Και να χρειαστώ να κάνω περισσότερα δεν με απασχολεί και πάλι γιατί έχω τον θερμικό κινητήρα.
Όσο καιρό το έχω, έχω βάλει 6-7 φορές βενζίνη και αυτό μόνο για ταξίδια.
Στα καθημερινά μου επειδή είναι κυρίως πόλη θα ήθελα περίπου 250ε το μήνα ενώ τώρα θέλω 100ε σε ρεύμα.
Αρα έχω ένα κέρδος περίπου 4500ε.
+μηδενικα τέλη
+μηδενική φθορά στον κινητήρα βενζίνης.
+αθόρυβη μετακίνηση
Ακόμα, έχω ένα αυτοκίνητο 240 ίππων και 45 κιλών ροπής με θερμικό κινητήρα 1300 κυβικών με ελάχιστο τεκμήριο και άλλες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Το αυτοκίνητο είναι το gla250e.
Για τη δική μου χρήση το υβριδικό είναι γαματο. Αυτά.
1.300cc, 240 άλογα, μάλλον κάτι σε wankel σκέφτομαι....
ΓιώργοςΤΤ
12/12/2023, 21:30
Κάπου εκεί ήθελα να καταλήξω, συν ότι με το υπάρχον σύστημα αν ξεπεράσεις ένα όριο στις kw/h το δίμηνο οι χρεώσεις αλλάζουν. Δεν είμαι κατά της ηλεκτροκόνησης αλλά ακόμα δεν παίζει ως λύση στους πολλούς.
Από την μια σου λένε κάνε οικονομία στο ρεύμα και σου βάζουν όριο για πέναλτι και από την άλλη σου λένε κινήσου ηλεκτρικά... ε, πως θα γίνει αυτό;
kWh, όπως το έγραψες εσύ δηλώνει μεταβολή ισχύος.
PaNick67
13/12/2023, 08:38
Δώσε λινκ αν έχεις. Αν δεν είναι τουλάχιστον τα μισά από την οικιακή χρέωση δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Το κόστος του συστήματος και της συντήρησης θα μεταφερθεί κάποια στιγμή στον πολίτη.
Γενικά μου φαίνεται σαν τρικ για να μπορούν να του φορτώσουν διάφορα πάγια με μόνη δικαιολογία ότι δεν εφαρμόζονται στο οικιακό..
Δεν ξέρω, γιατί να αλλάξει κάτι που λειτουργεί με λιγότερα έξοδα και υπάρχει ήδη;
Τουλάχιστον ας δούμε τι κάνουν οι Γάλλοι γι'αυτό.
Είναι μακραν το πιο εξελιγμένο κράτος και υποτίθεται ότι μπορούμε κάλλιστα να έχουμε ίδιες επιλογές.
Δεν εχω δυστυχως Γιαννη, το διαβασα σε αλλο φορουμ σαν μετρο που θα παρθει για να μην χρεωνεται το νοικοκυριο τις kWh φορτισης του ηλεκτρικου. Το οποιο εχει λογικη διοτι αν θες 60kWh την εβδομαδα για το αμαξι, ειναι 250 τον μηνα, οι μισες απο τις κιλοβατωρες χαμηλης τιμης χρεωσης.
Φαντάζεστε μόλις αυξηθεί το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων να σταματήσουν οι επιδοτήσεις και να ζητήσουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας λόγω μεγαλύτερης φθοράς στους δρόμους;
https://www.newsauto.gr/news/idou-ta-aftokinita-pou-gemizoun-me-lakkouves-tous-ellinikous-dromous/
PaNick67
15/12/2023, 07:36
Φαντάζεστε μόλις αυξηθεί το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων να σταματήσουν οι επιδοτήσεις και να ζητήσουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας λόγω μεγαλύτερης φθοράς στους δρόμους;
https://www.newsauto.gr/news/idou-ta-aftokinita-pou-gemizoun-me-lakkouves-tous-ellinikous-dromous/
Δεν φανταζομαστε, ειμαστε απολυτως βεβαιοι. Οταν τα ηλεκτρικα αυξηθουν αρκετα και οι επιδοτησεις θα κοπουν και τελη κυκλοφοριας θα πληρωνουν και τα φορολογικα κινητρα θα σταματησουν και τεκμηρια θα εχουν και αυξημενη φορολογια για την καταναλωση ηλεκτρικου ρευματος θα πληρωνουν ( εδω οι φοροι στα καυσιμα ειναι πιο πολλοι απο την αξια του καυσιμου, στο ρευμα μονο ΦΠΑ; )
Με μια γρήγορη αναζήτηση, τα έσοδα μόνο από τον Ε.Φ.Κ. σε βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης (χωρίς Φ.Π.Α. και λοιπά χαράτσια) ανέρχονται στα 3+ δις ετησίως. Μαντέψτε τι θα κάνει το κράτος αν μειωθεί δραστικά η χρήση καυσίμων.
GogosLux
15/12/2023, 10:28
Απο φίλο συνεργείο που έκανε την εκπαίδευση πιστοποίησης, αν το λεω καλά, έμαθα ότι σε περίπτωση καλού τρακαρίσματος η οδηγία ειναι αντικατάσταση της μπαταρίας ακόμα και αν δεν έχει εμφανή ζημιά.
Ο πελάτης θα πρεπει να υπογράψει υπευθυνη δήλωση οτι εκεινος φέρει την ευθύνη.
Δεν συζητάω να το αγοράσεις μεταχειρισμένο ή να πας να το πουλήσεις
doctoras
15/12/2023, 11:06
Πως εξηγείται η αγορά τόσων πολλών τεσλα…ποσό διάολο κοστίζει το φθηνότερο; Δεν κοστίζει κάνα 50ρι τουλάχιστο;
Στις εταιρείες λιζινκ, την μόδα (οπωσ τότε με τα iphone) και σε αυτούς που τα έχουν μπορω να το αποδώσω
Και βλέπω και ταξί τεσλα…τι είναι εταιρειών; γιατί ιδιόκτητα μου φαίνεται περίεργο χωρίς υποδομές και αυτονομία οχήματος
ΓιώργοςΤΤ
15/12/2023, 11:14
Πως εξηγείται η αγορά τόσων πολλών τεσλα…ποσό διάολο κοστίζει το φθηνότερο; Δεν κοστίζει κάνα 50ρι τουλάχιστο;
Στις εταιρείες λιζινκ, την μόδα (οπωσ τότε με τα iphone) και σε αυτούς που τα έχουν μπορω να το αποδώσω
Και βλέπω και ταξί τεσλα…τι είναι εταιρειών; γιατί ιδιόκτητα μου φαίνεται περίεργο χωρίς υποδομές και αυτονομία οχήματος
Προφανώς κάτι θα τους συμφέρει για να το κάνουν που εμείς οι εκτός επαγγέλματος δεν μπορούμε να σκεφτούμε ή δεν ξέρουμε. Και εμένα μου κάνει εντύπωση δεδομένης της περιορισμένης αυτονομίας.
Νομίζω το βασικό μοντέλο Tesla κοστίζει 37.000 ευρώ.
Πως εξηγείται η αγορά τόσων πολλών τεσλα…ποσό διάολο κοστίζει το φθηνότερο; Δεν κοστίζει κάνα 50ρι τουλάχιστο;
Στις εταιρείες λιζινκ, την μόδα (οπωσ τότε με τα iphone) και σε αυτούς που τα έχουν μπορω να το αποδώσω
Και βλέπω και ταξί τεσλα…τι είναι εταιρειών; γιατί ιδιόκτητα μου φαίνεται περίεργο χωρίς υποδομές και αυτονομία οχήματος
Καταρχάς λεφτά υπάρχουν. Ειδικά η εστίαση το καλοκαίρι ξεσκίστηκε.
Πού να δείς τί κυκλοφορεί σε τουριστικές περιοχές τώρα που έχουν φύγει και οι εποχιακοί που αραιώνουν το δείγμα.
Έπειτα οι επιδόσεις ενός ηλεκτρικού είναι ασύγκριτες με τα συμβατικά οπότε εύκολα κάποιος κάνει την υπέρβαση.
Βάλε ότι μπορεί να έχει και φωτοβολταικά και αν κάνει και πολλά χιλιόμετρα/έτος τότε δεν είναι ακριβή αγορά.
Οι τιμές έχουν ανέβει οπότε τα 50.000€ πλέον δεν είναι εξωπραγματικό νούμερο.
Για ζημιές κλπ όσο είναι στο leasing δε σε ενδιαφέρει καθόλου...
PaNick67
15/12/2023, 11:44
Πως εξηγείται η αγορά τόσων πολλών τεσλα…ποσό διάολο κοστίζει το φθηνότερο; Δεν κοστίζει κάνα 50ρι τουλάχιστο;
Στις εταιρείες λιζινκ, την μόδα (οπωσ τότε με τα iphone) και σε αυτούς που τα έχουν μπορω να το αποδώσω
Και βλέπω και ταξί τεσλα…τι είναι εταιρειών; γιατί ιδιόκτητα μου φαίνεται περίεργο χωρίς υποδομές και αυτονομία οχήματος
Υπαρχει επιδοτηση 8 χιλ € που μειωνει την τιμη απο τα 43Κ στα 35. Απο εκει και περα υπαρχουν φορολογικα ωφελη για τα πρωτα 4 χρονια αν το αγορασει ΕΕ, που τελικα κοστιζει 24Κ στον κατοχο.
υπολογισε οτι μεχρι πριν 4 μηνες φορτιζε δωρεαν στο Golden Hall που εχει Superchargers και οτι με 25 λεπτα την kWh με ολα μεσα, μια οικιακη φορτιση κοστιζει 12,5€ και βγαζει 400 χλμ.
Επισης δεν θελει σερβις, λαδια, μπουζι, κλπ καθε δυο χρονια αλλαγη στα υγρα φρενων, το φιλτρο καμπινας και ελεγχο τακακια. Αυτα.
https://www.autoblog.gr/2023/12/22/i-tesla-gnorize-gia-kataskevastika-elattomata-alla-katigorouse-tous-odigous-gia-tis-vlaves/
Πως εξηγείται η αγορά τόσων πολλών τεσλα…ποσό διάολο κοστίζει το φθηνότερο; Δεν κοστίζει κάνα 50ρι τουλάχιστο;
Στις εταιρείες λιζινκ, την μόδα (οπωσ τότε με τα iphone) και σε αυτούς που τα έχουν μπορω να το αποδώσω
Και βλέπω και ταξί τεσλα…τι είναι εταιρειών; γιατί ιδιόκτητα μου φαίνεται περίεργο χωρίς υποδομές και αυτονομία οχήματος
Βλέπω τον τελευταίο καιρό συνέχεια Tesla, ενώ έχουν κυκλοφορούν και μπόλικα ταξί. Μέχρι πρόσφατα υπήρχαν επιδοτήσεις σε επιχειρήσεις και μαζί με την αφαίρεση φόρου, τα ηλεκτρικά οχήματα κατέληγαν σε λιγότερο από το μισό της τιμής λιανικής πώλησης. Γύρω στις 22.000€ έβγαιναν στις επιχειρήσεις.
Στα ταξί υπάρχει ακόμα ενεργή επιδότηση, ίσως η μεγαλύτερη που έχει δοθεί στην Ελλάδα για αγορά αυτοκινήτου. Από 55.000€ το Tesla ταξί τούς κοστίζει τελική τιμή 17.000€. Λιγότερο από το 1/3 της αρχικής αξίας.
https://www.newsauto.gr/electric/kenourgio-tesla-modely-kato-apo-20-000-evro/
https://www.newsauto.gr/news/se-ischi-i-megaliteri-epidotisi-pou-echi-dothi-stin-ellada/
doctoras
23/12/2023, 19:04
Προσωπικά βρίσκω λανθασμένη επιλογή (κατεμε πάντα) για όσους ενδιαφέρονται για ηλεκτρικο αυτοκίνητο αντί να πάνε σε έναν παραδοσιακό κατασκευαστή να πάνε στη τρεντια του ελον μάσκ με ιστορικό υπόβαθρο 15 χρόνια στη αυτοκίνηση
Το ότι τα Tesla δεν έχουν την καλύτερη ποιότητα κατασκευής είναι γενικά γνωστό, πιστώνω όμως στον Musk ότι έφερε την εποχή της ηλεκτροκίνησης με το στανιό, όταν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δεν τολμούσαν κάτι παραπάνω από υβριδικά οχήματα. Εγώ ακόμη δεν είμαι πεπεισμένος ότι οι μπαταρίες λιθίου είναι η σωστή απάντηση στο πρόβλημα, αλλά η πραγματικότητα με διαψεύδει μέχρι τώρα.
Πριν από δύο εβδομάδες ανέβηκε αυτό το video στο YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=dr3mFzh0KSk), όπου οδηγός Hyundai Ioniq 5 στον Καναδά αναφέρει πως χτύπησε κάποιο αντικείμενο κάτω από πάτωμα του αυτοκινήτου, ενώ προσπάθησε να το αποφύγει. Πήγε το αμάξι του για έλεγχο και του είπαν ότι έχει υποστεί ζημιά το προστατευτικό της μπαταρίας, ενώ φαίνεται να έχει υποχωρήσει προς τα πάνω κι αυτή. Τον ενημέρωσαν ότι πρέπει να αντικατασταθεί η μπαταρία, με κόστος (41.000€) μεγαλύτερο από όσο κόστιζε το αμάξι όταν το αγόρασε καινούριο ένα χρόνο πριν (~37.000€).
Ο οδηγός ανέφερε ότι η έχει μικτή ασφάλεια που θα τον καλύψει για ολική καταστροφή, αφού η αγορά νέου οχήματος οικονομικότερη από την επισκευή, αλλά θα είναι κατόπιν υποχρεωμένος να πληρώνει διπλάσια ασφάλιστρα επί 10 έτη.
Το κόστος επισκευής ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, τόσο λόγω των μπαταριών, όσο και των περιφερειακών συστημάτων ηλεκτροκίνησης, έχει εκτοξευθεί. Σε φθορές που άλλα οχήματα επιδέχονται επισκευής με ένα προσιτό ποσό, τα ηλεκτρικά αρχίζουν να γίνονται ασύμφορα και πάνε για ολική. Επομένως αν αγοράσεις τέτοιο όχημα, είναι σχεδόν μονόδρομος η επιλογή μικτής ασφάλισης κι αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστεί στο κόστος χρήσης.
atom_smasher
30/12/2023, 21:20
Εδω Δανια παντως δεν νομιζω οτι εχει κανεις κατι αλλο εκτος μικτης ανεξαρτητως τυπου οχηματος.
motojojo
30/12/2023, 21:30
Η διαφορά είναι ότι η μεικτή ενός ηλεκτρικού είναι κατά πολύ μεγαλύτερη (έως και διπλάσια) σε σχέση με ένα συμβατικό ίσης αξίας κτήσης.
Η διαφορά είναι ότι η μεικτή ενός ηλεκτρικού είναι κατά πολύ μεγαλύτερη (έως και διπλάσια) σε σχέση με ένα συμβατικό ίσης αξίας κτήσης.
Λογικό, αφού ξέρουν ότι για την παραμικρή ζημιά το κόστος είναι πολύ υψηλότερο από τα θερμικά οχήματα.
Οπότε η αυτοκινητοβιομηχανία καθιστά δυσκολότερη την κτήση και τη συντήρηση οχήματος. Δεν ξέρω πόσος κόσμος θα μπορεί να πληρώνει τέτοιο κόστος.
Η διαφορά είναι ότι η μεικτή ενός ηλεκτρικού είναι κατά πολύ μεγαλύτερη (έως και διπλάσια) σε σχέση με ένα συμβατικό ίσης αξίας κτήσης.
Δεν ισχύει αυτό.
Μην ξεχνάμε ότι ασφαλίζουμε το ποσό κτήσης του αυτοκινήτου, όχι το είδος κίνησης.
Δεν ισχύει αυτό.
Μην ξεχνάμε ότι ασφαλίζουμε το ποσό κτήσης του αυτοκινήτου, όχι το είδος κίνησης.
Υποθέτω ότι γνωρίζεις καλύτερα επειδή έχεις ηλεκτρικό.
Όμως, απ' όσο ξέρω, οι ασφαλιστές διαφοροποιούν τα ασφάλιστρα ανάλογα με τον κίνδυνο που υπολογίζουν. Π.χ. άλλες τιμές στην επαρχία, άλλες στις πόλεις. Άλλες τιμές για ασφάλεια κλοπής Yaris που τα κλέβουν συχνά, άλλες για Colt (μιλώντας για ίδια αξία αυτοκινήτου).
Επομένως δεν θεωρώ παράλογο να εκτιμούν ότι η μικτή ασφάλιση θα τους κοστίσει περισσότερο αν χτυπήσει μία πέτρα κάτω από το πάτωμα του Ioniq, σε σχέση με το να χτυπήσει κάτω από το πάτωμα ενός θερμικού αυτοκινήτου και να απεικονίζεται αυτή η εκτίμηση οικονομικού κινδύνου στον τιμοκατάλογο (έστω σε άλλη χώρα).
stefanos
31/12/2023, 10:51
Αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά επιδοτούνται από κυβερνήσεις ανά τον κόσμο και οι κατασκευαστές προκειμένου να τα σπρώξουν και να δημιουργηθεί αγορά κρατάνε το κέρδος σε χαμηλά επίπεδα.
Αυτό δεν είναι απαραίτητο να ισχύει και για τα ανταλλακτικά τους ή το κόστος επισκευής τους.
Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για εντελώς καινούργιες τεχνολογίες ακόμα και στο επίπεδο του πλαισίου.
doctoras
31/12/2023, 11:34
Για μενα αυτό που με τρομάζει περισσότερο από την αρχή της ιδέας της χρήσης μπαταρία λιθίου σε αυτες τις χωρητικότητες και τάσεις για να χειριστούν αυτά τα φορτία είναι τι γίνεται σε επιπεδο σύγκρουσης και σύνθλιψης της μπαταρίας
Φαντάζομαι από το σημειο της μπαταρίας θα υποστηρίζεται από ανθεκτικό μέταλλο, όμως και κανένα ατύχημα δεν είναι ίδιο..
Αν οδηγείται σε έκρηξη (που κανενας επιστημονικα ως τώρα δεν το έχει αποβάλει οριστικά ως πιθανότητα) τότε αδίκως συζητάμε αυτοί που το ψάχνουμε λίγο παρά πάνω από τον μέσο καταναλωτή.
Το ιδιο ισχύει και για τα υβριδικά αλλά με λιγότερες πιθανότητες λόγω μικρότερης χωρητικότητας
Γυρνάμε δεκαετίες πίσω, που τα αυτοκίνητα που έπεφταν απο γκρεμια ανατιναζόντουσαν.
Και οι αστοχίες ανάφλεξης είναι πολλές ακόμη και από τις φορτίσεις τους..
Ως μέσο αποθήκευσης ενέργειας, η βενζίνη έχει μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας, γι' αυτό άλλωστε και δίνει μεγαλύτερη αυτονομία οχήματος από ένα ντεπόζιτο των 60 λίτρων. Η βενζίνη είναι ιδιαίτερα πτητική, εξαιρετικά εύφλεκτη και μπορεί να οδηγήσει υπό συνθήκες σε έκρηξη. Έχουμε όμως μεγαλώσει με αυτό και το έχουμε αποδεχτεί. Έχουμε αποδεχθεί αυτόν τον υψηλό κίνδυνο, έχουν οριστεί κανόνες ασφαλείας στην κατασκευή και τη χρήση, αλλά δυστυχώς υπάρχουν ατυχήματα και δυστυχήματα (https://www.youtube.com/watch?v=-dOULEhGJE4) που οφείλονται σε αυτό το εξαιρετικό εύφλεκτο μέσο.
Σε αυτά τα πλαίσια λοιπόν, θα έλεγα ότι οι μπαταρίες είναι είναι λιγότερο επικίνδυνες και υπάρχει προοπτική να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η ασφάλειά τους, αφού διανύουμε τις πρώτες δεκαετίες μαζικής ηλεκτροκίνησης.
Προσωπικά με γοητεύει η ηλεκτροκίνηση, αλλά τη θεωρώ ακόμα πολύ ακριβή τεχνολογία.
stefanos
31/12/2023, 12:06
Για μενα αυτό που με τρομάζει περισσότερο από την αρχή της ιδέας της χρήσης μπαταρία λιθίου σε αυτες τις χωρητικότητες και τάσεις για να χειριστούν αυτά τα φορτία είναι τι γίνεται σε επιπεδο σύγκρουσης και σύνθλιψης της μπαταρίας
Φαντάζομαι από το σημειο της μπαταρίας θα υποστηρίζεται από ανθεκτικό μέταλλο, όμως και κανένα ατύχημα δεν είναι ίδιο..
Αν οδηγείται σε έκρηξη (που κανενας επιστημονικα ως τώρα δεν το έχει αποβάλει οριστικά ως πιθανότητα) τότε αδίκως συζητάμε αυτοί που το ψάχνουμε λίγο παρά πάνω από τον μέσο καταναλωτή.
Το ιδιο ισχύει και για τα υβριδικά αλλά με λιγότερες πιθανότητες λόγω μικρότερης χωρητικότητας
Γυρνάμε δεκαετίες πίσω, που τα αυτοκίνητα που έπεφταν απο γκρεμια ανατιναζόντουσαν.
Και οι αστοχίες ανάφλεξης είναι πολλές ακόμη και από τις φορτίσεις τους..
Νομίζω θα έχουν προβλέψει η μπαταρία να συνθλίβεται μετά τους επιβάτες, ή τέλος πάντων σε ακραίες καταστάσεις.
Ο κίνδυνος φωτιάς βέβαια νομίζω είναι υπαρκτός και ο προβληματισμός δικαιολογημένος. Τα αυτοκίνητα συνήθως παίρνουν φωτιά από βραχυκυκλώματα στα ηλεκτρικά.
Αν λογικά υποθέσουμε ότι τα υβριδικά και τα ev έχουν περισσότερα ηλεκτρικά κυκλώματα και μερικά από αυτά είναι μεγάλης ισχύος λογικά οποιοδήποτε βραχυκύκλωμα θα έχει εντυπωσιακότερα αποτελέσματα.
Προσωπικά πάντως πέραν του κόστους αγοράς τους σαν μεγαλύτερο πρόβλημα στη χρήση τους βλέπω την έλλειψη υποδομών.
george.S
31/12/2023, 12:07
https://www.google.com/amp/s/www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/erixan-41-600-lt-neroy-gia-na-svisoyn-fotia-se-ilektriko-aytokinito-video/amp/
Υπάρχουν πολλά άρθρα σχετικά με τα ηλεκτρικά και την φωτιά
Το παραπάνω είναι παράδειγμα
Δεν σβήνουν !
Τα καράβια μεταφοράς οχημάτων RoRo πλέον δεν τα θέλουν λόγο ήδη 2 ατυχημάτων πρόσφατα που κόστισαν ακριβά
Για αυτό τον λόγο ναυπηγουν τα δικά τους οι Κινέζοι
Έχουν φτιάξει ήδη 2 και φτιάχνουν αλλά 5 άμεσα
doctoras
31/12/2023, 12:12
Οκ όμως, σαν πολλα δε μαζεύτηκαν τα ατυχήματα λόγω ανάφλεξης ή έκρηξης ηλεκτρικών οχημάτων αναλογικά με την διάθεση τους στην αγορά και σε σύγκριση με τα οχήματα με ορυκτά καύσιμο ;
doctoras
31/12/2023, 12:17
Και αυτό ισχύει, στα αμπάρια μεταγωγικών των πλοίων φοβούνται για ανάφλεξη λόγω των ήδη υψηλών (και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες) θερμοκρασιών
Ακόμη και στα αεροπορικά εχει μια δεκαετία τώρα οι μπαταρίες λιθίου ακόμη και η coin battery οπωσ η 2032 μεταφέρονται με ειδικα αεροπλάνα και όχι επιβατικά
motojojo
31/12/2023, 18:33
Δεν ειναι καμιά καινουργια τεχνολογία τα ηλεκτρικά. Όλη η τεχνολογία τους είναι οι μπαταρίες, ολα γύρω από αυτές περιστρέφονται.
Τα υπολοιπα ειναι ήδη γνωστά και γενικά το development ενός τέτοιου αυτοκινήτου ειναι πιο φτηνό και πιο ευκολο. Ένα συμβατικό αυτοκίνητο έχει περισσότερους περιορισμούς στο σχεδιασμό του.
Η μπαταρία όμως είναι όλο το πρόβλημα και το κόστος μαζί.
https://carnewschina.com/2018/05/14/bugatti-chiron-gets-lseved-in-china/
449478
Το μέλλον ΚΑΙ της ηλεκτροκίνησης ανήκει στην Κίνα. Ο κίτρινος δράκος βρυχάται, ΙΔΩΜΕΝ, κλπ, κλπ... :lol:
Ο κίνδυνος με αυτές τις μπαταρίες είναι thermal runaway και η διάτρηση. Παρανάλωμα
Μπράβο για την ηλεκτροκίνηση στους Κινέζους, αλλά αυτές οι αντιγραφές μού φαίνονται ακαλαίσθητες. Πέρα από την κατάντια της αντιγραφής αυτής καθεαυτής, είναι και αντιαισθητικές. Τα αγοράζει αρκετός κόσμος, ώστε να αισθάνονται ότι κάτι κατάφεραν;
AUFGEBRACHT
16/01/2024, 17:25
Το ηλεκτροκίνητο που δεν φόρτισε απ' το κρύο...(για να παραφράσω μια παλιά ταινία)
https://www.foxbusiness.com/technology/chicago-area-tesla-charging-stations-lined-with-dead-cars-in-freezing-cold-a-bunch-of-dead-robots-out-here
grharris
17/01/2024, 21:42
Όντως έτσι είναι. Όλα τα hybrid, mild και plug in, φορτίζουν τη μπαταρία μόνο κατά την επιβράδυνση.
Το Formentor plug in, έχει ρύθμιση για να φορτίζει την μπαταρία από την λειτουργία του κινητήρα. Μπορεί να την φτάσει και στο 100%. Απλά πρέπει να βάζει ο οδηγός την λειτουργία κάθε φορά που την θέλει..δεν μένει σε by default mode και ορίζει πόσο γεμάτη την θέλει.
Η κατανάλωση, αν και δεν είναι εύκολο να μετρηθεί ακριβώς, είναι γύρω στα συν 2lit/100klm.
Το manual της Tesla πάντως, αλλα καί άλλων ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρει πάντα ποια είναι η διαδικασία ταχείας φόρτισης όταν η θερμοκρασίες πέφτουν κοντά στο μηδέν.
Το Formentor plug in, έχει ρύθμιση για να φορτίζει την μπαταρία από την λειτουργία του κινητήρα. Μπορεί να την φτάσει και στο 100%. Απλά πρέπει να βάζει ο οδηγός την λειτουργία κάθε φορά που την θέλει..δεν μένει σε by default mode και ορίζει πόσο γεμάτη την θέλει.
Η κατανάλωση, αν και δεν είναι εύκολο να μετρηθεί ακριβώς, είναι γύρω στα συν 2lit/100klm.
Εντυπωσιακό νούμερο. Εννοείς ότι πέφτει τόσο χαμηλά όταν το φορτίζεις συστηματικά στην πρίζα;
Η Hertz αποφάσισε να αποσύρει δεκάδες χιλιάδες Tesla, επειδή έχουν υψηλότερο κόστος για τις επισκευές τους.
https://www.newsauto.gr/news/diochnoun-ta-ilektrika-ke-epistrefoun-sta-simvatika/
Η Hertz αποφάσισε να αποσύρει δεκάδες χιλιάδες Tesla, επειδή έχουν υψηλότερο κόστος για τις επισκευές τους.
https://www.newsauto.gr/news/diochnoun-ta-ilektrika-ke-epistrefoun-sta-simvatika/
Για την ακρίβεια, 220 χιλιάδες, παγκοσμίως! να δω που θα βρουν τόσους "πάτους" να τα βάλουν.....:bawl:
grharris
21/01/2024, 19:20
Εντυπωσιακό νούμερο. Εννοείς ότι πέφτει τόσο χαμηλά όταν το φορτίζεις συστηματικά στην πρίζα;
Εννοώ ότι αν σε μια διαδρομή το βάλεις όσο κινείται με θερμικό κινητήρα, να φορτίζει ταυτόχρονα και την μπαταρία, τότε θα κάψει επιπλέον 2lit/100χλμ. Πχ αν ήταν να κάψει 7,5λιτ/100χλμ βενζίνη, τότε με την παράλληλη φόρτιση, θα κάψει 9,5λιτ/100χλμ.
Γενικά, όσο το φορτίζεις σε πρίζα/φορτιστή και κάνεις τις καθημερινές μετακινήσεις με ρεύμα, τόσο πέφτει ο long term μέσος όρος.
Σε ταξίδι πάντως, το ρεύμα δεν βοηθάει καθόλου την κατανάλωση και τα πράγματα γίνονται χειρότερα αν το βάλεις να σου φορτίζει και την μπαταρία.
stefanos
21/01/2024, 19:31
Για την ακρίβεια, 220 χιλιάδες, παγκοσμίως! να δω που θα βρουν τόσους "πάτους" να τα βάλουν.....:bawl:
Κοίτα, 307 εκατομμύρια μετοχές έχει η εταιρεία, μπορούν να τα κόψουν σε αντίστοιχα κομματάκια και να τα μοιράσουν στους μετόχους, με ένα βαζάκι βαζελίνη μαζί.:lol:
panavour
21/01/2024, 19:33
Για την ακρίβεια, 220 χιλιάδες, παγκοσμίως! να δω που θα βρουν τόσους "πάτους" να τα βάλουν.....:bawl:
Αν βάλουν την κατάλληλη τιμή,ευκολακι.
Εννοώ ότι αν σε μια διαδρομή το βάλεις όσο κινείται με θερμικό κινητήρα, να φορτίζει ταυτόχρονα και την μπαταρία, τότε θα κάψει επιπλέον 2lit/100χλμ. Πχ αν ήταν να κάψει 7,5λιτ/100χλμ βενζίνη, τότε με την παράλληλη φόρτιση, θα κάψει 9,5λιτ/100χλμ.
Γενικά, όσο το φορτίζεις σε πρίζα/φορτιστή και κάνεις τις καθημερινές μετακινήσεις με ρεύμα, τόσο πέφτει ο long term μέσος όρος.
Σε ταξίδι πάντως, το ρεύμα δεν βοηθάει καθόλου την κατανάλωση και τα πράγματα γίνονται χειρότερα αν το βάλεις να σου φορτίζει και την μπαταρία.
Κατάλαβα τι λες. Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση.
Προφανώς συμφέρει να φορτίζεις τη μπαταρία απευθείας από πρίζα φορτιστή και όχι από τον θερμικό κινητήρα. Όμως θεωρώ ότι παραμένεις κερδισμένος, έστω και λιγότερο, από την παραπάνω διαδικασία.
Η αιτία έγκειται στο γεγονός ότι τα 2L/100 km που σου καταναλώνει επιπλέον, λαμβάνονται από τον κινητήρα κυρίως σε φάσεις που αποδίδει καλά. Κατόπιν, μπορούν να αποδοθούν σε κινητική ενέργεια από τον ηλεκτροκινητήρα, σε διαφορετικές φάσεις όπου η θερμική απόδοση του κινητήρα είναι χαμηλή (π.χ. επιτάχυνση). Είναι η αρχή λειτουργίας των non plug-in υβριδικών, η οποία τα καθιστά οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμου, παρόλο που φορτίζουν τις μπαταρίες κυρίως μέσω του θερμικού κινητήρα (και δευτερευόντως κατά το φρενάρισμα).
Η Hertz αποφάσισε να αποσύρει δεκάδες χιλιάδες Tesla, επειδή έχουν υψηλότερο κόστος για τις επισκευές τους.
https://www.newsauto.gr/news/diochnoun-ta-ilektrika-ke-epistrefoun-sta-simvatika/
Επίσης λένε ότι οι οδηγοί τείνουν να τρακάρουν περισσότερο με τα Tesla.
https://www.moneyreview.gr/green-economy/134091/ta-tesla-trakaroyn-sychnotera-apo-ta-venzinokinita-aytokinita-aytos-einai-o-logos/
Την πρώτη μέρα που ξεκίνησαν οι παραγγελίες για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Xiaomi SU7 (https://www.youtube.com/watch?v=xxwym-V_OYE), εξαντλήθηκε η παραγωγή για το 2024.
- 10.000 παραγγελίες τα πρώτα 4 λεπτά.
- 50.000 παραγγελίες τα πρώτα 27 λεπτά.
Είναι αγορά 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων βέβαια η Κίνα, οπότε είναι σαν να έγιναν 700 παραγγελίες σε μία μέρα από πληθυσμό αντίστοιχο της Ελλάδας.
https://www.zerohedge.com/markets/xiaomi-su7-ev-sells-out-2024-inventory-within-24-hours-launching
peterTHErider
02/04/2024, 23:01
Η Κίνα έχει πάνω από 10.000.000 πολυεκατομυριουχους. Περισσότερους από όλο τον πληθυσμό της Ελλάδας.
Η Κίνα έχει πάνω από 10.000.000 πολυεκατομυριουχους. Περισσότερους από όλο τον πληθυσμό της Ελλάδας.
Κάπου είχα διαβάσει ότι το 2023 είχε περί τα 6.000.000 εκατομμυριούχους και 1.000 δισεκατομμυριούχους (σε δολάρια). Καλά, αυτοί αν πήραν SU7, θα ήταν ένα από τα 80 αμάξια της συλλογής τους.
Το ποσοστό των εκατομμυριούχων είναι μικρό, 0,4%, αλλά λόγω του πληθυσμού, τελικά βγαίνει μεγάλος αριθμός.
stefanos
02/04/2024, 23:17
Την πρώτη μέρα που ξεκίνησαν οι παραγγελίες για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Xiaomi SU7 (https://www.youtube.com/watch?v=xxwym-V_OYE), εξαντλήθηκε η παραγωγή για το 2024.
- 10.000 παραγγελίες τα πρώτα 4 λεπτά.
- 50.000 παραγγελίες τα πρώτα 27 λεπτά.
Είναι αγορά 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων βέβαια η Κίνα, οπότε είναι σαν να έγιναν 700 παραγγελίες σε μία μέρα από πληθυσμό αντίστοιχο της Ελλάδας.
https://www.zerohedge.com/markets/xiaomi-su7-ev-sells-out-2024-inventory-within-24-hours-launching
Ευτυχώς έχουν αρκετό κάρβουνο και ατμομηχανές για να το μεταφέρουν ώστε να παράγουν το απαραίτητο ρεύμα:lol:
https://www.youtube.com/watch?v=-NdhB6lWa7s
AUFGEBRACHT
04/04/2024, 19:40
:cry::cry::cry::cry::cry::bawl:
https://www.youtube.com/watch?v=s0cNuqYTqh4
To λανσάρισμα του ξιαόμι δεν πήγε καλά (https://www.newsauto.gr/news/ola-lathos-meta-to-lansarisma-tou-xiaomi-su7/).
To λανσάρισμα του ξιαόμι δεν πήγε καλά (https://www.newsauto.gr/news/ola-lathos-meta-to-lansarisma-tou-xiaomi-su7/).
Με ένα reboot θα στρώσει :lol:
:cry::cry::cry::cry::cry::bawl:
https://www.youtube.com/watch?v=s0cNuqYTqh4
Μέγιστη μλκια,αλλά τέρμα παραπλανητικός ο τίτλος ,καθότι δεν πρόκειται για φορτιστές tesla
AUFGEBRACHT
05/04/2024, 11:21
Μέγιστη μλκια,αλλά τέρμα παραπλανητικός ο τίτλος ,καθότι δεν πρόκειται για φορτιστές tesla
Clickbait, συνήθως έτσι είναι με τους τίτλους...δεν είναι πάντως το μόνο βιντεάκι τέτοιο, έχω πετύχει κι άλλα από ΗΠΑ και Αγγλία με γεννήτριες diesel που χρησιμοποιούνται για την φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων...
Ουρά για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
https://twitter.com/leslibless/status/1776323001480343980?
Κι άλλες φορές έχει τύχει σε γιορτές και ειδικές περιστάσεις να περιμένουν ώρες οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τη φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές. Θεωρώ ότι προς το παρόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ καλά, αν μπορείς να τα φορτίζεις στο σπίτι σου ή στον χώρο εργασίας. Αν βασίζεσαι σε δημόσιους φορτιστές, είσαι σε χειρότερη μοίρα από τα θερμικά ή υβριδικά.
panavour
10/04/2024, 15:48
https://vm.tiktok.com/ZGeu2kVoV/
Ούλοι κινέζικα θα παρουτε.
https://vm.tiktok.com/ZGeu2kVoV/
Ούλοι κινέζικα θα παρουτε.
Για version 1.x καλό φαίνεται.
Ωραίο και το multistrada που έχει ;)
AUFGEBRACHT
10/04/2024, 18:37
Ούλοι κινέζικα θα παρουτε.
Εννοείται!!!
452173
Με αυτούς τους Ιρλανδούς μαζί δεν είχαμε χρεοκοπήσει η θυμάμαι λάθος;
AUFGEBRACHT
10/04/2024, 18:54
Με αυτούς τους Ιρλανδούς μαζί δεν είχαμε χρεοκοπήσει η θυμάμαι λάθος;
Είχαν μπει και αυτοί σε μνημόνιο, κάπου το 2010-2011, αλλά η δική τους χρεοκοπία οφειλόταν στο τραπεζικό σύστημα και στην κατάρρευση της AngloIrish Bank.
panavour
10/04/2024, 19:41
Εννοείται!!!
452173
https://www.ot.gr/2024/01/12/oikonomia/elstat-alma-259-stis-poliseis-aytokiniton-to-2023/
https://www.naftemporiki.gr/business/1495540/eurobank-to-megethos-tis-paraoikonomias-stin-ellada-kai-protaseis-politikis/
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.