PDA

View Full Version : Εντυπώσεις χωμάτινων ελαστικων



Λευκάδιος
09/01/2024, 13:38
Μιας και το είχαμε αναφέρει ας κάνω την αρχή με το τελευταίο σετ που έχω βάλει στο XR650R και ελπίζω όλοι μαζί να εμπλουτίσουμε το νήμα σιγά σιγά .
.Σίγουρα η επιλογή/αρεσκεία των ελαστικών είναι υποκειμενική αλλά μια πρώτη γνώμη μπορούμε να την έχουμε και ο καθένας βγάζει τα δικά του συμπεράσματα.

Η χρήση που κάνω στο XR είναι αυτό που λέμε "εκδρομικό εντούρο",ον-οφάδα ή dual sport.Δηλαδη περιέχει κάθε λογής χώμα και άσφαλτο (κυρίως επαρχιακό και καμιά φορά ΕΟ).
Βέβαια το "εκδρομικό εντούρο" δεν σημαίνει ότι πας μόνο για φυσιολατρία και φωτογράφιση,υπάρχουν στιγμές που (σαν μικρό παιδί) παρασέρνεσαι από την αλητοπαρέα και κινείσαι σε πιο σβελτους ρυθμούς :evil: .
Όσα χρόνια έχω το XR τις περισσότερες φορές έχω βάλει Dunlop D952 και γενικά ήμουν πολύ ικανοποιημένος από αυτά.
Επειδή όμως τα τελευταία χρόνια έχω πάρει ένα φόβο (έχοντας φάει 2 σούπες :lol:) σε βρεγμένη άσφαλτο ψαχνόμουν για κάτι που ΙΣΩΣ μπορεί να συμπεριφέρεται κάπως καλύτερα στις παραπάνω συνθήκες χωρίς να μειονεκτεί ιδιαίτερα στο χώμα .
Τα Continental TKC80, Michelin Anakee Wild κα που έχουν σχετικά καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο μειονεκτούν σε τιμή,λασπερά εδάφη και γενικά προορίζονται για βαρύτερες μοτοσυκλέτες.
Με αυτά και με εκείνα κατέληξα στα Motoz Mountain Hybrid σε διαστάσεις 80/100/21 και 120/100/18 και τιμή γύρω στα 170 ευρώ.Εντελώς άγνωστα στην Ελληνική αγορά αλλά είπα να τα δοκιμάσω .
Βγαίνουν και με πολύ μαλακή 'γόμα' (Gummy) που σίγουρα θα έχει πολύ καλύτερη πρόσφυση αλλά θα λιώσουν πολύ γρήγορα

449637


Ελαστικά Hybrid βγάζουν και άλλες εταιρείες,η 'λογική' τους είναι ο συνδυασμός ελαστικών enduro και trial.
Τα ελαστικά trial έχουν πιο κοντά (σε ύψος) τακούνια και σε πυκνότερη διάταξη.Το συνολικό πέλμα είναι πιο φλατ (χωρίς 'κορώνα) και τα ακριανά τακούνια δεν μπορούν να προσφέρουν καλό γκρίπ στο πλάγιασμα των (χωμάτινων ) στροφών.
Τα Motoz Hybrid (κυρίως το πίσω) έχουν μεν πυκνή διάταξη τακουνιών αλλά 1.είναι ψηλά σε ύψος 2. έχουν 'κορώνα' και 3. μεγαλύτερη επιφάνεια τακουνιών στις άκρες τους .
Η διάταξη στο πίσω είναι έτσι ώστε ο συνδυασμός τριών τακουνιών να σχηματίζει μια καλή ενιαία επιφάνεια κάτι που βοηθάει στις ασφάλτινες στροφές .
449632

Το μπροστινό έχει πιο αραιή διάταξη τακουνιών που θυμίζει αρκετά ελαστικό εντούρο.
449633

Στην πράξη ..
Από την πρώτη στιγμή που τα έβαλα και πάτησα άσφαλτο δεν ένιωσα ανασφάλεια όπως νιώθω κάθε φορά που βάζω λάστιχα εντουρο και κάνω τα πρώτα χιλιόμετρα.
Το πίσω έχει πολύ λιγότερους κραδασμούς σε σχέση με τα εντουρο,θα τολμούσα να πω ότι το νιώθω σαν ...ασφάλτινο :lol: .
Από θόρυβο δεν μπορώ να είμαι σίγουρος γιατί είναι κάτι που έχω μάθει να ζω έτσι συν τον θόρυβο που κάνει η εξάτμιση .
Έχω κάνει 4-5 βόλτες με κάποιες από αυτές σε γρήγορους ρυθμούς με πιέσεις μπρος πίσω στα 15psi (με σαμπρέλες extra heavy duty).Αρχικά σε ξερό τεραίν και πρόσφατα σε βρεγμένο με κάποια σημεία έντονης λάσπης (+νερολακούβες).
Γενικά σαν αναβάτης προσπαθώ να οδηγώ με ροή εκμεταλλευόμενος και την μεγάλη ροπή του κινητήρα αλλά υπάρχουν κάποιες στιγμές (που με πιάνουν τα διαόλια μου :p) και οδηγώ πιο 'άτσαλα' με έντονα φρεναρίσματα και ανοίγματα του γκαζιού στο άνω μέρος των στροφών του κινητήρα.Στην δεύτερη περίπτωση (της ατσαλοσύνης ) δείχνουν να συγχωρούν κάποια λάθη βάζοντας την μηχανή στον σωστό τον δρόμο και όχι σε κάνα χαντάκι ..Πιο συγκεκριμένα σε έξοδο φλατ στροφής με μαλακό βρεγμένο έδαφος και βίαιο άνοιγμα γκαζιού το πίσω έχασε στιγμιαία την πρόσφυση αλλά με ωραίο και ομαλό τρόπο χωρίς δράματα .
Το πυκνό τακούνι αρχικά δεν σε σε προδιαθέτει για βαριά λασπερά κομμάτια αλλά σιγά σιγά κέρδιζα την εμπιστοσύνη του.
Το μπροστινό με τα αραιά τακούνια περνάει άνετα από λάσπες ενώ κάνα δυο φορές που έχασε πρόσφυση σε στεγνές φλατ στροφές (λόγο μη ανοιχτού γκαζιού από την μεριά μου ..) την έβρισκε αμέσως γλυκά και ωραία.
Μοναδική στιγμή που ένιωσα κάποια ασάφεια από τα δύο ήταν σε βρεγμένο φυτευτό 'πετρόκηπο',όχι σε φάση ζω/πεθαίνω αλλά μια παραπάνω προσοχή (και ένταση) την είχα.
Στην άσφαλτο φαίνονται επίσης καλά ,το πίσω δεν χαζοσπινάρει σε εκκινήσεις ενώ το μπροστινό συμπεριφέρεται οκ στα φρεναρίσματα .Στις στροφές δεν κουνάνε αλλά ακόμα δεν έχω πλησιάσει τα όρια τους.
Μέχρι τώρα έχω κάνει περίπου 4-5 βόλτες συνολικά 650-700χλμ και η σημερινή τους κατάσταση είναι αυτή ,νομίζω αρκετά καλά για τα χιλιόμετρα τους .
Μπροστινό
449634

Πίσω
449635

449636

Θα επανέλθω για τα συγκεκριμένα όταν θα κάνω ακόμα περισσότερα χλμ :beer:

Bowleno
09/01/2024, 15:45
Αν και είμαι αλλεργικός στο χώμα, ωραία παρουσίαση! :beer:

Λευκάδιος
09/01/2024, 15:52
Αν και είμαι αλλεργικός στο χώμα, ωραία παρουσίαση! :beer:
Κακώς! :lol:
https://www.motomag.gr/news/moto-487-myxobaktiria-miam-miam

:beer:

kordix
09/01/2024, 16:06
Μιας και το είχαμε αναφέρει ας κάνω την αρχή με το τελευταίο σετ που έχω βάλει στο XR650R και ελπίζω όλοι μαζί να εμπλουτίσουμε το νήμα σιγά σιγά .
.Σίγουρα η επιλογή/αρεσκεία των ελαστικών είναι υποκειμενική αλλά μια πρώτη γνώμη μπορούμε να την έχουμε και ο καθένας βγάζει τα δικά του συμπεράσματα.

Η χρήση που κάνω στο XR είναι αυτό που λέμε "εκδρομικό εντούρο",ον-οφάδα ή dual sport.Δηλαδη περιέχει κάθε λογής χώμα και άσφαλτο (κυρίως επαρχιακό και καμιά φορά ΕΟ).
Βέβαια το "εκδρομικό εντούρο" δεν σημαίνει ότι πας μόνο για φυσιολατρία και φωτογράφιση,υπάρχουν στιγμές που (σαν μικρό παιδί) παρασέρνεσαι από την αλητοπαρέα και κινείσαι σε πιο σβελτους ρυθμούς :evil: .
Όσα χρόνια έχω το XR τις περισσότερες φορές έχω βάλει Dunlop D952 και γενικά ήμουν πολύ ικανοποιημένος από αυτά.
Επειδή όμως τα τελευταία χρόνια έχω πάρει ένα φόβο (έχοντας φάει 2 σούπες :lol:) σε βρεγμένη άσφαλτο ψαχνόμουν για κάτι που ΙΣΩΣ μπορεί να συμπεριφέρεται κάπως καλύτερα στις παραπάνω συνθήκες χωρίς να μειονεκτεί ιδιαίτερα στο χώμα .
Τα Continental TKC80, Michelin Anakee Wild κα που έχουν σχετικά καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο μειονεκτούν σε τιμή,λασπερά εδάφη και γενικά προορίζονται για βαρύτερες μοτοσυκλέτες.
Με αυτά και με εκείνα κατέληξα στα Motoz Mountain Hybrid σε διαστάσεις 80/100/21 και 120/100/18 και τιμή γύρω στα 170 ευρώ.Εντελώς άγνωστα στην Ελληνική αγορά αλλά είπα να τα δοκιμάσω .
Βγαίνουν και με πολύ μαλακή 'γόμα' (Gummy) που σίγουρα θα έχει πολύ καλύτερη πρόσφυση αλλά θα λιώσουν πολύ γρήγορα

449637


Ελαστικά Hybrid βγάζουν και άλλες εταιρείες,η 'λογική' τους είναι ο συνδυασμός ελαστικών enduro και trial.
Τα ελαστικά trial έχουν πιο κοντά (σε ύψος) τακούνια και σε πυκνότερη διάταξη.Το συνολικό πέλμα είναι πιο φλατ (χωρίς 'κορώνα) και τα ακριανά τακούνια δεν μπορούν να προσφέρουν καλό γκρίπ στο πλάγιασμα των (χωμάτινων ) στροφών.
Τα Motoz Hybrid (κυρίως το πίσω) έχουν μεν πυκνή διάταξη τακουνιών αλλά 1.είναι ψηλά σε ύψος 2. έχουν 'κορώνα' και 3. μεγαλύτερη επιφάνεια τακουνιών στις άκρες τους .
Η διάταξη στο πίσω είναι έτσι ώστε ο συνδυασμός τριών τακουνιών να σχηματίζει μια καλή ενιαία επιφάνεια κάτι που βοηθάει στις ασφάλτινες στροφές .
449632

Το μπροστινό έχει πιο αραιή διάταξη τακουνιών που θυμίζει αρκετά ελαστικό εντούρο.
449633

Στην πράξη ..
Από την πρώτη στιγμή που τα έβαλα και πάτησα άσφαλτο δεν ένιωσα ανασφάλεια όπως νιώθω κάθε φορά που βάζω λάστιχα εντουρο και κάνω τα πρώτα χιλιόμετρα.
Το πίσω έχει πολύ λιγότερους κραδασμούς σε σχέση με τα εντουρο,θα τολμούσα να πω ότι το νιώθω σαν ...ασφάλτινο :lol: .
Από θόρυβο δεν μπορώ να είμαι σίγουρος γιατί είναι κάτι που έχω μάθει να ζω έτσι συν τον θόρυβο που κάνει η εξάτμιση .
Έχω κάνει 4-5 βόλτες με κάποιες από αυτές σε γρήγορους ρυθμούς με πιέσεις μπρος πίσω στα 15psi (με σαμπρέλες extra heavy duty).Αρχικά σε ξερό τεραίν και πρόσφατα σε βρεγμένο με κάποια σημεία έντονης λάσπης (+νερολακούβες).
Γενικά σαν αναβάτης προσπαθώ να οδηγώ με ροή εκμεταλλευόμενος και την μεγάλη ροπή του κινητήρα αλλά υπάρχουν κάποιες στιγμές (που με πιάνουν τα διαόλια μου :p) και οδηγώ πιο 'άτσαλα' με έντονα φρεναρίσματα και ανοίγματα του γκαζιού στο άνω μέρος των στροφών του κινητήρα.Στην δεύτερη περίπτωση (της ατσαλοσύνης ) δείχνουν να συγχωρούν κάποια λάθη βάζοντας την μηχανή στον σωστό τον δρόμο και όχι σε κάνα χαντάκι ..Πιο συγκεκριμένα σε έξοδο φλατ στροφής με μαλακό βρεγμένο έδαφος και βίαιο άνοιγμα γκαζιού το πίσω έχασε στιγμιαία την πρόσφυση αλλά με ωραίο και ομαλό τρόπο χωρίς δράματα .
Το πυκνό τακούνι αρχικά δεν σε σε προδιαθέτει για βαριά λασπερά κομμάτια αλλά σιγά σιγά κέρδιζα την εμπιστοσύνη του.
Το μπροστινό με τα αραιά τακούνια περνάει άνετα από λάσπες ενώ κάνα δυο φορές που έχασε πρόσφυση σε στεγνές φλατ στροφές (λόγο μη ανοιχτού γκαζιού από την μεριά μου ..) την έβρισκε αμέσως γλυκά και ωραία.
Μοναδική στιγμή που ένιωσα κάποια ασάφεια από τα δύο ήταν σε βρεγμένο φυτευτό 'πετρόκηπο',όχι σε φάση ζω/πεθαίνω αλλά μια παραπάνω προσοχή (και ένταση) την είχα.
Στην άσφαλτο φαίνονται επίσης καλά ,το πίσω δεν χαζοσπινάρει σε εκκινήσεις ενώ το μπροστινό συμπεριφέρεται οκ στα φρεναρίσματα .Στις στροφές δεν κουνάνε αλλά ακόμα δεν έχω πλησιάσει τα όρια τους.
Μέχρι τώρα έχω κάνει περίπου 4-5 βόλτες συνολικά 650-700χλμ και η σημερινή τους κατάσταση είναι αυτή ,νομίζω αρκετά καλά για τα χιλιόμετρα τους .
Μπροστινό
449634

Πίσω
449635

449636

Θα επανέλθω για τα συγκεκριμένα όταν θα κάνω ακόμα περισσότερα χλμ :beer:

Πολύ ωραία παρουσίαση και ενδιαφέρον νήμα.:beer:

Coyote.V
09/01/2024, 16:09
Κακώς! :lol:
https://www.motomag.gr/news/moto-487-myxobaktiria-miam-miam

:beer:

Η φάση που βρίσκονται με τις μυρωδιές με ξεπερνάει...:lol:

SeniorCanardo
10/01/2024, 10:40
Καλογραμμένο και χρήσιμο review!:beer:

Αναμένουμε update.

Εγώ καλοκοιτάζω τα Tractinator, για τα οποία επίσης διαβάζω πολύ καλά reviews.

billy84
10/01/2024, 12:07
Πρόκειται για Αμερικάνικα ελαστικά τα οποία από όσο ξέρω δεν τα φέρνει κάποιος εδώ επίσημα. Έχει αλλάξει κάτι? Από τιμή τι λένε? Είχα τσεκάρει το Tractionator σε διάσταση 150-70-17 για πίσω για το οποίο οι Αμερικάνοι μιλούσαν πολύ κολακευτικά ειδικά για την αντοχή του σε km.

SeniorCanardo
10/01/2024, 12:22
Πρόκειται για Αμερικάνικα ελαστικά τα οποία από όσο ξέρω δεν τα φέρνει κάποιος εδώ επίσημα. Έχει αλλάξει κάτι? Από τιμή τι λένε? Είχα τσεκάρει το Tractionator σε διάσταση 150-70-17 για πίσω για το οποίο οι Αμερικάνοι μιλούσαν πολύ κολακευτικά ειδικά για την αντοχή του σε km.

Αυστραλέζικα είναι,( σχεδιασμένα Αυστραλία, κατασκευασμένα Ταϊλάνδη. δες εδώ (https://motoz.com.au/about-us/))

Θεσσαλονίκη τα φέρνει αυτός (https://tyrepro.gr/off-road/) (που στέλνει και ταχυδρομικά).

OldMan
10/01/2024, 12:24
Το πυκνό τακούνι αρχικά δεν σε σε προδιαθέτει για βαριά λασπερά κομμάτια αλλά σιγά σιγά κέρδιζα την εμπιστοσύνη του

Τελικα σε εμπιστευτηκε ή ακομη ειστε στο ψησιμο..??

billy84
10/01/2024, 12:47
Αυστραλέζικα είναι,( σχεδιασμένα Αυστραλία, κατασκευασμένα Ταϊλάνδη. δες εδώ (https://motoz.com.au/about-us/))

Θεσσαλονίκη τα φέρνει αυτός (https://tyrepro.gr/off-road/) (που στέλνει και ταχυδρομικά).



Έλα ρε συ, πίστευα ότι επειδή τα φορούσαν τόσοι Αμερικάνοι θα ήταν κάποια Αμερικάνικη εταιρεία! Ωραίοι οι Αυστραλιανοί!:beer:

Θα τσεκάρω και το σάιτ, να είσαι καλά!:a10:

Λευκάδιος
10/01/2024, 13:23
Τελικα σε εμπιστευτηκε ή ακομη ειστε στο ψησιμο..??

:bawl::bawl: Δείξε κατανόηση,από κινητό τα έγραψα :cry:.
Μέχρι τώρα η σχέση μας είναι αμοιβαία,ο χρόνος θα δείξει αν θα οδηγήσει σε γάμο ή χωρισμό :p

Λευκάδιος
10/01/2024, 13:30
Καλογραμμένο και χρήσιμο review!:beer:

Αναμένουμε update.

Εγώ καλοκοιτάζω τα Tractinator, για τα οποία επίσης διαβάζω πολύ καλά reviews.
Θενκς :beer:


Έχει διάφορα Tractionator:Rallz,Desert, Adventure,Enduro.

SeniorCanardo
10/01/2024, 13:38
Θενκς :beer:


Έχει διάφορα Tractionator:Rallz,Desert, Adventure,Enduro.

Ναι sorry για τα enduro έλεγα.

est
10/01/2024, 16:22
Να γράψω κι εγώ δυο λόγια για τα λαστιχάκια που έβαλα πρόσφατα στο 625 μου.
Η χρήση που κάνω είναι διεκπεραιωτικά χλμ ασφάλτου μέχρι να πιάσουμε χώμα και όχι καθημερινή.
Έχοντας λιώσει από ένα ζευγάρι Dunlop D952, Michelin Tracker & Metzeler MC360 Mid Hard έψαχνα για κάτι άλλο περισσότερο για τη δοκιμή και όχι γιατί δεν μου άρεσαν, με εξαίρεση τα Tracker που μου άφησαν μια χμ… έτσι κι έτσι εντύπωση. (Από τα προαναφερθέντα πολύ εύκολα θα ξαναέβαζα τα MC360, πολύ καλό κράτημα σε ότι κι αν δοκιμάστηκαν και καλή διάρκεια.)
Στην αρχή έλεγα να πάω για τα πολύ γνωστά και χρόνια στο κουρμπέτι ΜΤ21 της Pirelli, αλλά μπαίνοντας στη σελίδα τους είδα τα Scorpion XC (Cross Country) Mid Hard και κάτι μου έκαναν. Ψάχνοντάς τα στα Ιντερνετς δεν βρήκα πολλές αναφορές κι όταν κάλεσα τον συνεργαζόμενο που μου έβγαλε κρατούσα μικρό καλάθι για άμεση διαθεσιμότητα. Όμως διαψεύστηκα και ο άνθρωπος τα είχε την επόμενη μέρα στο μαγαζί του έτοιμα για τοποθέτηση. Έτσι κι έγινε.
Έχω κάνει 2 βόλτες στα Αττικά χώματα και οι εντυπώσεις μου είναι πολύ θετικές όσον αφορά την απόδοση. Κρατάνε πολύ καλά σε ότι κι αν έχω βρει μπροστά μου, πατημένο χώμα, σαθρά, πέτρες/ βράχους, λάσπες (μου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορα καθαρίζουν από τη λάσπη). Από την άλλη δεν πιστεύω πως θα έχουν μεγάλη διάρκεια αλλά… οψόμεθα.
Βάζω 2-3 φωτό προς τέρψιν οφθαλμών και θα επανέλθω όταν τα φορτώσω με περισσότερα χλμ.
:beer:
Το μπροστά
449702

Το πίσω
449703

Επί το έργον :D
449704

ΥΓ. Μιλάω καθαρά για την απόδοση στο χώμα, για άλσφλαλστρο μην περιμένετε πολλά..

kordix
11/01/2024, 11:39
Στο GasGas προτιμώ τα λεγόμενα οικολογικά λάστιχα τα FIM δηλαδή από τα Motocross. Τα FIM είναι φτιαγμένα για εντούρο, έχουν πιο μαλακό σκελετό, οι αναρτήσεις συνεργάζονται καλύτερα με αυτά, το μηχανάκι βρίσκει πιο εύκολα πρόσφυση και στρίβουν πολύ ωραία σε επίπεδο έδαφος χωρίς μπερμ.

Προτιμώ τα λάστιχα της Mitas και της Mezheler. Oμως επειδή βάζω και κάμποσα μεταχειρισμένα έχω δουλέψει τα περισσότερα. Δεν μου άρεσε καθόλου το πίσω Bridgestone battlecross E50.

Στο Άφρικα τώρα χρησιμοποιώ μπροστά ένα Dunlop D952 που είναι σχεδιασμένο για πιο ελαφριές μοτοσυκλέτες όπως δουλεύει πολύ καλά στο χώμα και περισσότερο από ικανοποιητικά στην άσφαλτο με ταχύτητες ως τα 120 km/h με εξαίρεση τον έντονο θόρυβο από τα 80-90 km/h.

Πίσω μόλις τελείωσε ένα Vee Rubber v147 rally που ήταν επιλογή του προηγούμενου ιδιοκτήτη και πρόκειται για αντιγραφή του pirreli MT21. Για τα χρήματα που κοστίζει είναι ικανοποιητικό αλλά είναι μαλακό και σε μεγάλα - βαριά ον οφ τελειώνει γρήγορα.

Zid
29/01/2024, 18:14
Εχω δοκιμάσει ολα σχεδόν τα fim medium hard γομες ολων των εταιριων michelin maxiss metzeler bridgestone dunlop mitas vee rubber. Πλέον μπορώ να πώ οτι με διαφορά τα καλύτερα για το τεραιν εδω στην αττική είναι τα dunlop geomax en91 . Υ.Γ ολα δοκιμασμένα με μους μετζελερ

kordix
29/01/2024, 21:48
Γεια σου Δημήτρη :wave2:

mallias
18/06/2024, 13:25
καλησπερα σε ολους
Εχω ακομα τα μαμισια λαστιχα στο Τενερε 700 Pirelli Scorpion Rally STR κ σκεφτομαι να βαλω
τα Motoz tractionator adventure .
Ειναι καποιος που ταχει δοκιμασει ????
50/50 ασφαλτο /χωμα ειμαι , κ οταν παω χωμα παω αρκετα γρηγορα .

taisteal
18/06/2024, 14:57
Τα οδήγησα σε ktm 690 enduro
Εξαιρετικά στο χώμα, απαγορευτικά στη βροχή και με μικρή διάρκεια ζωής.
Αξίζουν τα χρήματα τους πάντως.

mallias
18/06/2024, 18:09
Τα οδήγησα σε ktm 690 enduro
Εξαιρετικά στο χώμα, απαγορευτικά στη βροχή και με μικρή διάρκεια ζωής.
Αξίζουν τα χρήματα τους πάντως.

μικρη διαρκεια ζωης??
σιγουρα καταλαβες για ποιο λαστιχο λεω ???
ολοι λενε οτι φημιζονται για τη μεγαλη διαρκεια ζωης , 9000+ χιλιομετρα πχ

taisteal
18/06/2024, 18:16
Ναι ξέρω ποια λάστιχα είναι.
Αν τα σκίζεις στο χώμα τελειώνουν γρήγορα.

mallias
21/06/2024, 08:32
μηπως ισως καποιος εχει δοκιμασει τα
Motoz tractionator GPS ??