PDA

View Full Version : Θερμιστορ



billyka
18/03/2024, 09:35
Καλημέρα σε όλους.Σε προσπάθεια αφαίρεσης του καλωδίου του θερμιστορ για να αντικατασταθεί,μου κόπηκε από τον ακροδέκτη πολύ κοντά στο βαρελάκι που φωλιάζει το θερμιστορ.Μπορώ λέτε να δοκιμάσω να το κολλήσω με καλάι?Ή αν γνωρίζετε πως μπορώ να ανοίξω το βαρελάκι για να αντικαταστήσω όλο το θερμιστορ.451603 451601 451602

telegonos
18/03/2024, 15:29
Εγώ θα το κόλλαγα με καλάι.

Από τι είναι αυτό; Σε ποιό χώρο επηρεάζεται από την θερμοκρασία;

billyka
18/03/2024, 17:53
Ειναι απο αντλια βενζινης.Κρυο απο την βενζινη δεν περναει ρευμα.Μολις στεγνωσει περναει ρευμα και αναβει το λαμπακι της ρεζερβας

OldMan
19/03/2024, 15:40
Ρευμα περναει συνεχεια ρε Μπιλλυ..

Απλα, αλλαζει η πτωση τασης στα ακρα του γιατι αλλαζει η αντισταση του αναλογα με την θερμοκρασια του..

billyka
19/03/2024, 19:01
Σωστός!

telegonos
19/03/2024, 20:51
Ειναι απο αντλια βενζινης.Κρυο απο την βενζινη δεν περναει ρευμα.Μολις στεγνωσει περναει ρευμα και αναβει το λαμπακι της ρεζερβας

Κι άμα είναι καταχείμωνο και ο αέρας μέσα στο ντεπόζιτο είναι κρύος, ενώ η βενζίνη ζεσταμένη από την θερμότητα του κινητήρα από κάτω, τι θα δείχνει το θερμίστορ, άδειο όταν είναι γεμάτο και γεμάτο όταν είναι άδειο;

Δεν νομίζω ότι είναι θερμίστορ εκεί μέσα. Κάποιο πηνίο είναι λογικά, και μια διάταξη ''πλωτήρα'' που κάτι κινεί μέσα-έξω στο πηνίο, αλλάζοντας τα επαγωγικά χαρακτηριστικά του, από τα οποία και τα ηλεκτρονικά στο όργανο, συμπεραίνουν την ένδειξη.


Τέσπα, επί του θέματος, δείχνει να έχει αρκετή προεξοχή, στην οποία δείχνει ότι θα κάνεις εύκολα κόλληση, οπότε δοκίμασέ το.

billyka
19/03/2024, 21:04
Μέσα έχει κάτι σαν "τσιπάκι" της Panasonic.Νομιζω θερμιστορ η ρεζιστορ το ονομάζουν.Στο parts manual της Suzuki το ονομάζουν θερμιστορ.

billyka
19/03/2024, 21:16
Το άνοιξα βασικά,δεν άντεξα.Αυτό εδώ έχει μέσα.Αριστερα δεξιά έχει δύο τρυπουλες όπου πιάνουν κάτι τσιμπιδακια.Το ένα είναι κολλημένο με καλάι στην πάνω μεριά του βαρελιού.Το άλλο με έναν ακροδέκτη πιάνεται με το καλώδιο.Δειτε πόσο μικρό είναι σε σχέση με το μικρό μου δάχτυλο451644

billyka
19/03/2024, 21:23
Telegonos εφόσον περνάει συνεχώς ρεύμα από κει,μόλις "μενει" στεγνό από βενζίνη η οποία το ψύχει, αρχίζει και ανεβάζει θερμοκρασία.Οποτε ανάβει το λαμπάκι.Δεν έχει σημασία τι θερμοκρασία έχει ο αέρας μες το τεποζιτο διότι δεν εξαρτάται από αυτό για να ζεσταθεί αλλά από το ρεύμα

billyka
19/03/2024, 21:37
Τώρα που το έψαξα λίγο, μάλλον είναι αυτό που η πανασονικ ονομάζει High precision chip resistor.

vaska
20/03/2024, 08:39
Πάει γέννησε αυτό. Πάνε γι άλλο

OldMan
20/03/2024, 13:44
Τώρα που το έψαξα λίγο, μάλλον είναι αυτό που η πανασονικ ονομάζει High precision chip resistor.

Μαλλον οχι, Μπιλλυ..

Τα high precision chip resistors (thin ή thick film) ειναι αντιστασεις μεγαλης ακριβειας (από 0.5% μεχρι 0.05%) και πολυ μικρου θερμοκρασιακού συντελεστή (T.C.R.)..
(κοινως, δεν χαμπαριαζουν απο μεταβολες θερμοκρασίας..)

billyka
20/03/2024, 18:16
Vaska συμφωνώ αυτό πέθανε,αν και το έφτιαξα με ένα ntc thermistor με 1€.Βρήκα σε μεταχειρισμένα είτε ρουμπινέτα με τέτοιο αισθητήρα πάνω είτε σκέτους αισθητήρες με 20-25€.Πολλά μηχανάκια είχαν τέτοιο αισθητήρα για να ανάβει το λαμπάκι της βενζίνης,οπότε θα γίνει η δουλειά μας σχετικά φθηνά.Η μαλακία έγινε προσπαθοντας να παντρέψω τον αισθητήρα σε αντλία βενζίνης που είχε φλοτερ στυλ καζανακι:D

billyka
20/03/2024, 18:17
Έχεις δίκιο oldman, θερμιστορ είναι απλά σαν τσιπάκι.Βρηκα σε pdf της Panasonic σχετικά με αυτό.Καινούριο είναι αρκετά ακριβό.Η Suzuki το πουλάει 160-180€:look:

D3300
21/03/2024, 05:57
Ή μπορείς απλά να το παρακάμψεις και να κάνεις ανεφοδιασμό βάση χιλιομέτρων.

billyka
21/03/2024, 17:58
Όχι δεν με ψήνει να το αφήσω έτσι,μόνο σαν έσχατη λύση.Πήγα σήμερα και πήρα ένα φλοτέρ από cbr 600f, έχει τον ίδιο αισθητήρα.Θα ξαναγίνει η πατέντα,απλα ποιο προσεκτικά αυτή τη φορά

OldMan
22/03/2024, 14:08
απλα ποιο προσεκτικά αυτή τη φορά

Ναι, απ' αυτους εισαι..:D

Μπιλλυ, τα θερμιστορς ειναι πολυ πιο ευαισθητα απο τις ωμικες αντιστασεις..
Αν κανεις κολληση, το κολλητηρι στο φουλ (κοντα στους 400oC )και το ελαχιστο δυνατο χρονικο διαστημα (όχι πανω απο 4-5 sec..)

billyka
22/03/2024, 18:41
Θα το κολλήσω ποιο κάτω,καλώδιο με καλώδιο.Ευχαριστώ για τα tips!

skolix
23/03/2024, 13:46
Τα σύγχρονα ntc με τα καινούργια υλικά για την οδηγια rohs μάλλον θα πάθουν ζημιά στους 400.. Τα περισσότερα πλέον λένε για 270-300max και για 2-3sec για κόλληση χωρίς προθερμανση...

billyka
23/03/2024, 20:54
Ευχαριστώ παιδιά για τα τιπς! Σήμερα έκατσα και το έκανα.Οπως είπα έκοψα το καλώδιο από το ntc φλοτέρ του cbr όσο ποιο κάτω γινόταν και το ένωσα με το καλώδιο από την αντλία του Gsxr.Πιστεύω πως θα είναι κομπλέ.Να πω πως η όλη ιστορία έγινε γιατί σε ένα καθάρισμα της αντλίας,στο δέσιμο της όπως μπήκε ο σωλήνας με το ορινγκ στο καβούκι της αντλίας,την έκανε ένα ράγισμα γύρω στον έναν πόντο,με αποτέλεσμα το μηχανάκι να μην έχει δύναμη μετά τις 9000σαλ.Οπότε πήρα μια αντλία αλλά από μεταγενέστερο μοντέλο για να την βάλω στο δικό μου.Η νέα αντλία όμως δεν χρησιμοποιεί θερμιστορ για ένδειξη ρεζερβας αλλά έχει το φλοτέρ τύπου καζανάκι.Εβρισκε όμως το φλοτέρ στα τοιχώματα του ρεζερβουάρ μου,οπότε έκανα ένα πάντρεμα του θερμιστορ στην νέα αντλία,αφού ξύλωσα το βραχίονα του φλοτέρ με τον μηχανισμό του από την νέα αντλία.Αυτο που μάλλον θα αλλάξει από αυτό το πάντρεμα είναι το πότε θα ανάβει το λαμπάκι της ρεζερβας,άναβε στα 4-5 λίτρα νομίζω,ενώ τώρα θα ανάβει κάπου στα 6-7 λογικά.Αυτό έγινε διότι αρχικά είχα τοποθετήσει το θερμιστορ στο ύψος που βρισκόταν στην μαμά αντλιά.Έβγαινε ποιο έξω όμως,με αποτέλεσμα να μην μπορεί η αντλία να περάσει από το ρεζερβουάρ.Οπότε το ξαναξυλωσα και αναγκαστικά τοποθετήθηκε λίγο ποιο ψηλά ώστε να περνάει η αντλία κανονικά.

OldMan
26/03/2024, 11:22
Οπότε πήρα μια αντλία αλλά από μεταγενέστερο μοντέλο για να την βάλω στο δικό μου.Η νέα αντλία όμως δεν χρησιμοποιεί θερμιστορ για ένδειξη ρεζερβας αλλά έχει το φλοτέρ τύπου καζανάκι.Εβρισκε όμως το φλοτέρ στα τοιχώματα του ρεζερβουάρ μου,οπότε έκανα ένα πάντρεμα του θερμιστορ στην νέα αντλία,αφού ξύλωσα το βραχίονα του φλοτέρ με τον μηχανισμό του από την νέα αντλία.Αυτο που μάλλον θα αλλάξει από αυτό το πάντρεμα είναι το πότε θα ανάβει το λαμπάκι της ρεζερβας,άναβε στα 4-5 λίτρα νομίζω,ενώ τώρα θα ανάβει κάπου στα 6-7 λογικά.Αυτό έγινε διότι αρχικά είχα τοποθετήσει το θερμιστορ στο ύψος που βρισκόταν στην μαμά αντλιά.Έβγαινε ποιο έξω όμως,με αποτέλεσμα να μην μπορεί η αντλία να περάσει από το ρεζερβουάρ.Οπότε το ξαναξυλωσα και αναγκαστικά τοποθετήθηκε λίγο ποιο ψηλά ώστε να περνάει η αντλία κανονικά.

:eek::uplate::a7:
Ανατρίχιασα ρε χαμένε..