Σύνδεση

View Full Version : Βοήθεια για ηλεκτρολογικό πρόβλημα



t.kant
23/12/2005, 10:33
Έχω ένα HONDA ΑΧ1
Η όλη ιστορία άρχισε πρίν ένα χρόνο όπου η μπαταρία ήταν στα τελευταία της και πήγα σε ένα κατάστημα και την άλλαξα. Ο έν λόγω μαγαζάτορας όταν την έβαλε πάνω και τη μέτρησε μου είπε: Φίλε κάποιο πρόβλημα πρέπει να έχεις με την ανόρθωση γιατί όταν ανοίγεις γκάζι αντί να δείχνει 14V το πολύμμετρο εξακολουθεί να δείχνει 12V.
Δεν έδωσα και μεγάλη σημασία και εξακολούθησα να την κυκλοφωρώ' και 12 λέω καλά είναι. Τί τα θέλω τα περισσότερα;
Πρίν κανενα-δυό εβδομάδες η μπαταρία άρχισε να ''πέφτει'' με αποτέλεσμα να φτάσει σε σημείο να μην γυρίζει καθόλου η μίζα.Ανοίγω λοιπόν που λέτε τις κλέμες ρίχνω λίγο σπρέυ για τις επαφές και μέσα σε μία δύο μέρες; η μπαταρία επανέρχεται λίγο. Λέω και εγώ θα ήταν από κάποια προβληματική επαφή. Δηστυχώς όμως έπειτα από λίγες μέρες ξανά τα ίδια.
Ελέγχω τα φώτα μου, κανονικά. Όταν ανοίγω γκάζι αρχίζει το φως και τρεμοπαίζει όμως. Ε! αυτό είναι, το βρήκα λέω, φταίει ο ανορθωτής όπως μου είχε πει ο λεγάμενος επειδή όταν ανοίγω το γκάζι η μηχνή τραβάει ρεύμα, το οποίο δεν επανατροφοδοτείται, με αποτέλεσμα να μην επαρκεί για το φωτισμό. Πάω στα ανταλακτικά παίρνω ένα ανορθωτή τον κοτσάρω πάνω, και τι να δώ: το φώς κάνει πάλι τα δικά του (και στη μικρή σκάλα και στη μεγάλη. Το λέω για να αποκλείσω τη σκέψη προβλήματικής αντίστασης στη λάμπα)
Να μη σας τα πολυλογώ ανοίγω τη μίζα και βλεπω τα καρβουνάκια λιωμένα. Λέω από αυτό ήταν. Αλλάζω τα καρβουνάκια, κάνω να βάλω μπροστά, παίρνει. Ωραία λέω. Την επόμενη μέρα πάλι το ίδιο βιολί. Η μίζα δεν γυρίζει.
Σκέφτομαι λοιπόν ότι η μπαταρία από τα γέμισε-άδειασε τα έχει παίξει. Πάω στο μάγαζάτορα, αλλάζω μπαταρία βάζω μπροστά παίρνει. Ανοίγω όμως τα φώτα και τί να δώ; Το φώς πάλι κανονικό αλλά όταν ανοίγω γκάζι τρεμοπαίζει. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι όταν πατάω το φράνο και ανάβει το φώς των στοπ το φώς των προβολέων αντί να μειώνεται σταθεροποιείται σε μια μεγαλύτερη ένταση. Όταν αφήνω το φράνο και ανοίγω γκάζι το φώς πάλι αντι να δυναμώνει εξασθενεί και τρεμοπαίζει και μαζί με αυτό και τα δικάμου τα νεύρα.
Ζητώ τη γνώμη σας πάνω στο θέμα που με έχει ταλαιπωρήσει. Κάθε απάντηση δεκτή

aaa```
23/12/2005, 11:00
1 ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ. ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΗΛΕΚΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
2 ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ. ΜΕΤΡΑ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΠΙΝΕΙΟ ΣΥΝΗΘΩΣ ΒΓΑΖΕΙ ΕΧΕΙ 4 ΚΑΛΩΔΙΑ 2 ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ-ΦΛΑΣ-ΣΤΟΠ-ΚΟΡΝΑ-ΜΙΖΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ 2 ΓΙΑ ΦΩΤΑ ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΖΙ.
3. ΚΟΙΤΑ ΤΗΝ ΛΑΜΠΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΖΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΛΑΜΠΑ ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΡΟΙ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΠΟΥ
4. Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΕΙ 12V ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ 0
ΑΜΠΕΡ=ΑΧΡΗΣΤΗ

t.kant
23/12/2005, 11:10
Φίλε aaa``` σε αυχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.
Πώς θα μετρήσω το ρεύμα που βγάζει το πηνείο; Ενώ δουλεύει η μηχανή το αποσυνδέω και το μετράω; Πόσο θα πρέπει να δείχνει;
Επίσης το ότι δείχνει η μπαταρία 12 σταθερά είναι φυσιολογικό ή στο γκάζι θα πρέπει να δείχνει 14;
Συγνώμη που σε βομβαρδίζω με ερωτήσεις αλλά από την απάντησή σου δείχνεις καταρτισμένος

aaa```
23/12/2005, 11:29
Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΟΡΘΩΤΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΑ 12V ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΓΚΑΖΙ ΔΙΝΕΙΣ.
ΤΩΡΑ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΧΕΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΕΔΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΒΛΕΠΕΣ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΔΙΟ

OldMan
23/12/2005, 11:36
:wave2: :wave2: :wave2:

Ο σταθεροποιητής (Voltage Regulator) τα έχει παίξει....

Στην καλύτερη περίπτωση, έχει πρόβλημα επαφής η "γείωσή" του (το σημείο που κάνει "σώμα" με τον σκελετό και είναι η πλάτη της ψύκτρας του - αν έχει 2 καλώδια ή η επαφή που παρουσιάζει "βραχυκύκλωμα" με το σασσί - αν έχει 3 καλώδια..)

OldMan
23/12/2005, 11:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από aaa```
Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΟΡΘΩΤΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΑ 12V ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΓΚΑΖΙ ΔΙΝΕΙΣ.

:nono: :nono: :nono:

Η δουλειά του ανορθωτή είναι να ΑΝΟΡΘΩΝΕΙ το εναλλασόμενο ρεύμα της γεννήτριας (σε συνεχές...).

Η σταθεροποίηση της τάσης είναι δουλειά του Σταθεροποιητή !!!
(Και δεν είναι 12V, αλλά από 11.8 έως 14.4 Volts)

:wave2: :beer: :wave2:

aaa```
23/12/2005, 11:47
ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΦΩΤΑ. ΕΚΑΝΑ ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΒΙΔΕΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΛΟΔΙΟ ΦΘΑΡΜΕΝΟ Η ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΑ ΕΚΠΛΗΚΤΟΣ ΑΝΑΚΑΛΗΨΑ ΟΤΙ ΣΤΟ ΦΩΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΦΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΕΖΕΙ ΤΙΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΑΦΕΣ ΤΗΣ ΛΑΜΠΑΣ ΣΧΕΔΟΝ ΑΚΟΥΜΠΑΓΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΔΙΜΙΟΥΓΡΟΥΣΕ ΣΠΙΝΘΗΡΑ. ΕΤΣΙ ΥΠΗΡΧΕ ΔΙΑΡΟΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΡΕΜΟΠΕΖΕ.

t.kant
23/12/2005, 11:48
Γέρο μου σε ευχαριστώ
Ο σταθεροποιητής δηλαδή είναι ξεχωριστό εξάρτημα ή είναι ενσωματωμένο στον ανορθωτή ο οποίος απ' ότι ξέρω έχει ψύκτρες;

t.kant
23/12/2005, 19:19
Γνωρίζει κανείς που βρίσκεται ο σταθεροποιητής τάσης στο ΑΧ1 ΗΟΝDA;
Διευκρίνηση: όχι ο ανορθωτής

t.kant
29/12/2005, 15:18
Κύριοι θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους σας που με βοηθήσατε να ξεπεράσω το πρόβλημά μου. Σας ενημερώνω λοιπόν ότι το πρόβλημα λύθηκε.
Βέβαια για την ιστορία θα πω ότι έφταιγε μία ελαφρώς λασκαρισμένη βίδα που βρισκόταν στο βαρελάκι που είναι στη συνέχεια του θετικού πόλου της μπαταρίας (starter νομίζω το λένε) την έσφιξα και όλα καλά. Ο ανορθωτής εξακολούθησε να δίνει 14V και τα φώτα μια χαρά. Ευχαριστώ και πάλι γιατί χωρίς τη βοήθειά σας δεν θα είχα λύσει το πρόβλημα τόσο εύκολα