View Full Version : Αέρας σε λάστιχα
Καλησπέρα στην ομάδα.
Έχω ενα r1 2007-8 πρόσφατη αγορά και είναι το 1ο supersport και φοράω λαστιχα diablo rosso corsa 2 (120/70 - 190/50)
Η γενική χρήση της μηχανής είναι βόλτες εκτός πόλης / ταξίδια και είναι μονόσελο.
Πόσο αέρα βάζω στα ελαστικά ?
χειμώνας = ?
καλοκαίρι = ?
RaGe_Raptor
12/06/2024, 12:37
Καλορίζικο.
Ότι προτείνει ο κατασκευαστής (συνήθως 36 μπροστά 42 πίσω)
Χειμώνα-καλοκαίρι το ίδιο.
Ευχαριστώ
Και ξανά ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση
DoctoR_k6
12/06/2024, 13:07
Καλα και 2-3 psi κατω να εχεις μια χαρα ειναι.
Ολα αυτα βεβαια εχουν να κανουν πως το πας κλπ κλπ.
Οτι πιεση και να εχει μεσα (δεν μιλαμε να ειναι ξεφουσκωτα :lol: ) θελει προσοχη.
Εγω 34-36/40-42 εβαζα μονο σε μεγαλα ταξιδια που ειχαν αρκετη ΕΟ με σταθερα 170+.
και εγω συμφωνω στην προταση του κατασκευαστη
Ilias_83
13/06/2024, 14:55
Η Triumph λέει για το Street Triple 34/42.
Γενικά θέλω να ακολουθώ τις οδηγίες του κατασκευαστή. Όμως το 42psi είναι και το max load του ελαστικού.
Εγώ ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι που βλέπω πως ανεβαίνει πολύ η πίεση όσο ζεσταίνεις το ελαστικό προτιμώ να βάζω τις ενδείξεις του κατασκευαστή με το ελαστικό ζεστό.
Οπότε μπακαλίστικα 3psi κρύο κάτω το πίσω και 2 το εμπρός. Δεν μου ανάβει Check από το TPMS οπότε θεωρώ πως ακόμα και με κρύο ελαστικό είναι εντός των ανεκτών ορίων του κατασκευαστή.
Αν πάω πιο κάτω ανάβει το check.
Αυτο με τις πιεσεις το καλοκαιρι θελει λιγο προσοχή..
Η κοινη λογική (και πολλοι "ειδήμονες") λεει οτι λογω ζεστης διαστελεται ο αέρας μεσα στο ελαστικο και αυξανεται η πιεση, αρα το καλοκαιρι καλο θα ειναι να κατεβαζουμε λιγο τα (τις επί το ορθότερον, γιατι προκειται για λιβρες) p.s.i.
Το θέμα ειναι οτι με χαμηλωμενη πιεση αυξανεται η επιφανεια τριβής του ελαστικου με τον δρομο, ζεσταινεται πιο γρηγορα και περισσοτερο το ελαστικο αρα και και εσωκλειστος αερας με αποτελεσμα την υπερβολικη αυξηση της πιεσης..
Τουτου δοθεντος, το καλοκαιρι ΑΥΞΑΝΟΥΜΕ τις πιέσεις των ελαστικων..;)
Αυτο με τις πιεσεις το καλοκαιρι θελει λιγο προσοχή..
Η κοινη λογική (και πολλοι "ειδήμονες") λεει οτι λογω ζεστης διαστελεται ο αέρας μεσα στο ελαστικο και αυξανεται η πιεση, αρα το καλοκαιρι καλο θα ειναι να κατεβαζουμε λιγο τα (τις επί το ορθότερον, γιατι προκειται για λιβρες) p.s.i.
Το θέμα ειναι οτι με χαμηλωμενη πιεση αυξανεται η επιφανεια τριβής του ελαστικου με τον δρομο, ζεσταινεται πιο γρηγορα και περισσοτερο το ελαστικο αρα και και εσωκλειστος αερας με αποτελεσμα την υπερβολικη αυξηση της πιεσης..
Τουτου δοθεντος, το καλοκαιρι ΑΥΞΑΝΟΥΜΕ τις πιέσεις των ελαστικων..;)
Πολύ σωστός και σοφός ο γέρων Αντώνιος.
:beer:
thunder ace
14/06/2024, 17:33
Αυτο με τις πιεσεις το καλοκαιρι θελει λιγο προσοχή..
Η κοινη λογική (και πολλοι "ειδήμονες") λεει οτι λογω ζεστης διαστελεται ο αέρας μεσα στο ελαστικο και αυξανεται η πιεση, αρα το καλοκαιρι καλο θα ειναι να κατεβαζουμε λιγο τα (τις επί το ορθότερον, γιατι προκειται για λιβρες) p.s.i.
Το θέμα ειναι οτι με χαμηλωμενη πιεση αυξανεται η επιφανεια τριβής του ελαστικου με τον δρομο, ζεσταινεται πιο γρηγορα και περισσοτερο το ελαστικο αρα και και εσωκλειστος αερας με αποτελεσμα την υπερβολικη αυξηση της πιεσης..
Τουτου δοθεντος, το καλοκαιρι ΑΥΞΑΝΟΥΜΕ τις πιέσεις των ελαστικων..;)
Που παει ο τονος;
Που παει ο τονος;
Με σαλάτα μαρούλι τα σπάει...
Ilias_83
15/06/2024, 08:17
Βλέπω πως η διατύπωσή μου είναι λάθος και εύκολα παρερμηνεύεται.
Συμφωνώ με τον OldMan. Την τακτική που περιγράφω την ξεσήκωσα από το αυτοκίνητο και την ρύθμιση της πίεσης σε σλικ ελαστικά σε πίστα. Η πίεση στα ελαστικά θα ανέβει όσο ζεσταίνονται έτσι και αλλιώς.
Με τη μηχανή δεν έχω εμπειρία γενικότερα οπότε δεν έχω να παραθέσω τις χειμερινές τιμές πίεσης.
Ο λόγος που έγραψα καλοκαίρι είναι κυρίως επειδή στους δρόμους μας, είτε με μηχανή, είτε με αυτοκίνητο φοβάμαι πολύ περισσότερο τώρα το καλοκαίρι. Αυτό που έχω παρατηρήσει γενικότερα από το tpms είναι πως στο πίσω ελαστικό μου (που έχει μεγαλύτερες διακυμάνσεις από το εμπρός στο ζεστό κρύο) οι διαφορές δεν είναι τρομακτικές. Τόσο που είναι όπως έγραψα εντός των ορίων που δίνει στους αισθητήρες του ο κατασκευαστής
Με σαλάτα μαρούλι τα σπάει...
Προτιμώ την γαλλική, με προσθήκη κρεμμυδιού...
karellen
15/06/2024, 11:33
Ο λόγος που έγραψα καλοκαίρι είναι κυρίως επειδή στους δρόμους μας, είτε με μηχανή, είτε με αυτοκίνητο φοβάμαι πολύ περισσότερο τώρα το καλοκαίρι. Αυτό που έχω παρατηρήσει γενικότερα από το tpms είναι πως στο πίσω ελαστικό μου (που έχει μεγαλύτερες διακυμάνσεις από το εμπρός στο ζεστό κρύο) οι διαφορές δεν είναι τρομακτικές. Τόσο που είναι όπως έγραψα εντός των ορίων που δίνει στους αισθητήρες του ο κατασκευαστής
Οι διαφορές λογικά πρέπει να είναι 1 το πολύ 2 psi και αυτό γιατί το tpms σου εμφανίζει την ένδειξη κάνοντας αντιστάθμιση θερμοκρασίας ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματική πίεση,αλλοιώς θα έδειχνε πολύ παραπάνω.
Δεν έχουν τέτοια λειτουργία όλες οι μάρκες,θεωρώ ότι η Triumph όμως θα το έχει.
motojojo
15/06/2024, 14:21
Αυτο με τις πιεσεις το καλοκαιρι θελει λιγο προσοχή..
Η κοινη λογική (και πολλοι "ειδήμονες") λεει οτι λογω ζεστης διαστελεται ο αέρας μεσα στο ελαστικο και αυξανεται η πιεση, αρα το καλοκαιρι καλο θα ειναι να κατεβαζουμε λιγο τα (τις επί το ορθότερον, γιατι προκειται για λιβρες) p.s.i.
Το θέμα ειναι οτι με χαμηλωμενη πιεση αυξανεται η επιφανεια τριβής του ελαστικου με τον δρομο, ζεσταινεται πιο γρηγορα και περισσοτερο το ελαστικο αρα και και εσωκλειστος αερας με αποτελεσμα την υπερβολικη αυξηση της πιεσης..
Τουτου δοθεντος, το καλοκαιρι ΑΥΞΑΝΟΥΜΕ τις πιέσεις των ελαστικων..;)
Κοινή λογική speaking:
Άμα αυξήσεις τις πιέσεις το καλοκαίρι (που θεωρητικά θα είναι ήδη ελαφρά αυξημένες λογω υψηλότερων θερμοκρασιών, με την κύληση δεν θα ζεσταθεί ακόμα περισσότερο ο αέρας (άρα ακόμα μεγαλύτερη διαστολή);
Γενικά όλες οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος (αέρα, άσφαλτος) είναι πιο ψηλά το καλοκαίρι κι επηρεάζουν άμεσα την θερμοκρασία του ελαστικού, το να αυξήσεις κι αλλο τις πιέσεις δεν ειναι πιθανό το λάστιχο να δουλεύει "παραφουσκωμένο"; Με ότι συνέπειες έχει αυτό.
DoctoR_k6
15/06/2024, 16:01
Θα θελα να δω το ρ1 με 36/42...και να το πας σχετικά γρήγορα.
Όχι σαν παπί...
Καλά θα πάει αυτό.
το καλοκαιρι ο,τι πιεσεις και να εχεις γλιστραει κυριως γιατι δεν βρεχει να καθαρισει η ασφαλτος...Αθηνα εχει να βρεξει κανα μηνα
εγω κραταω παντα τις ιδιες χειμωνα καλοκαιρι περιπου 32-38...εκτος απο γρηγορο ταξιδι σε εθνικη που οι πιεσεις θα πανε κοντα στον κατασκευαστη (36-42) για λογους οικονομιας καυσιμου και φθορας ελαστικων
[QUOTE=motojojo;3211990Άμα αυξήσεις τις πιέσεις το καλοκαίρι (που θεωρητικά θα είναι ήδη ελαφρά αυξημένες λογω υψηλότερων θερμοκρασιών, με την κύληση δεν θα ζεσταθεί ακόμα περισσότερο ο αέρας (άρα ακόμα μεγαλύτερη διαστολή)[/QUOTE]
Θα ζεσταθει ΛΙΓΟΤΕΡΟ απο οτι με μειωμενες πιέσεις, λογω μικροτερης επιφανειας τριβης κυλισης, λεμεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε..;)
Dr.Monty
17/06/2024, 12:28
Παρατηρώ οτι οσοι γράφετε πιέσεις εχετε αλλη για μπροστά και αλλη για πισω. Ολοι οι μηχανικοί που το εχω παει κατα καιρούς βαζουν αλλη μπροστα και αλλη πισω.
Επισης γραφετε: "οτι γραφει ο κατασκευαστης".
Εμενα ο κατασκευαστης γράφει 33 μπροστα ΚΑΙ πισω οταν δεν ειναι φορτωμένο και 36 μπροστα ΚΑΙ πισω οταν ειναι φορτωμένο.
Τι ισχυει;
**500αρι
Ελαστικό Ε 120/70-17
Ελαστικό Π 160/60-17
karellen
17/06/2024, 12:34
Παρατηρώ οτι οσοι γράφετε πιέσεις εχετε αλλη για μπροστά και αλλη για πισω. Ολοι οι μηχανικοί που το εχω παει κατα καιρούς βαζουν αλλη μπροστα και αλλη πισω.
Επισης γραφετε: "οτι γραφει ο κατασκευαστης".
Εμενα ο κατασκευαστης γράφει 33 μπροστα ΚΑΙ πισω οταν δεν ειναι φορτωμένο και 36 μπροστα ΚΑΙ πισω οταν ειναι φορτωμένο.
Τι ισχυει;
**500αρι
Ελαστικό Ε 120/70-17
Ελαστικό Π 160/60-17
Ό,τι λέει ο κατασκευαστής.
Μη σου φαίνεται παράξενο,σε μερικά μοντέλα δεν διαχωρίζει μπρος πίσω,φαίνεται είναι μοιρασμένα ισομερώς τα φορτία.Εδώ το γσ το δικό μου που υποτίθεται παίρνει το φόρτωμα της αρκούδας και πάλι ίδια λέει μπρος πίσω.
peterTHErider
17/06/2024, 18:51
Ο κατασκευαστής δίνει έναν μπούσουλα που φυσικά δεν είναι απόλυτος κανόνας.
Ο κατασκευαστής δεν ξέρει σε πιο μέρος του πλανήτη βρίσκεσαι, δεν ξέρει το βάρος σου, δεν ξέρει τον τρόπο που οδηγας, δεν ξέρει σε τι θερμοκρασίες οδηγας, δεν ξέρει σε τι άσφαλτο οδηγας, δεν ξέρει αν έχεις ρυθμίσει σωστά τις αναρτήσεις σου και δεν ξέρει και το πιο σημαντικό. Τι λάστιχα φοράς.
Όλες αυτές πληροφορίες έχουν σημασία για την σωστή ρύθμιση των πιέσεων.
Απλά επειδή ο κατασκευαστής ξέρει πως οι περισσότεροι δεν έχουν καμία γνώση του αντικειμένου και δίνει μια γενική πληροφορία σαν μέσο όρο.
Tallyban
17/06/2024, 19:20
Πάντα ξεκινάμε από πάνω προς τα κάτω.
Άμα έχει πολύ αέρα θα χτυπάει δυσάρεστα στα μπαλώματα,όποτε κατεβάζουμε.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.