View Full Version : Μετατροπές και αλλαγές - 2006 Kawasaki Er6-n
Ένα θεματάκι για ό,τι έχω αλλάξει και προσθέσει στο Erάκι στο πέρασμα του χρόνου, όπως μου ζητήθηκε :)
Όλες οι αλλαγές έχουν δοκιμαστεί επισταμένως σε πίστα, σπορ οδήγηση δρόμου και φυσικά ταξίδια, οπότε όπως καταλαβαίνετε τίποτα δεν είναι extreme αλλά εστιασμένο στην παραπάνω χρήση.
Ανάρτηση
Προοδευτικά ελατήρια Wirth για το πιρούνι
https://www.louis.eu/en/wirth-progressiv-fork-springs-10045856
Το μπροστινό της πρώτης γενιάς Er ήταν υπερβολικά μαλακό και αυτά τα προοδευτικά ελατήρια έκαναν τεράστια διαφορά χωρίς να αλλάξουν τη γενικότερη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Βελτίωσαν απίστευτα το φρενάρισμα καθώς η μαμά ανάρτηση ήταν ουσιαστικά δύο μικροσκοπικά ελατήρια σε ένα μπάνιο λαδιού :eek:
453771
Μεγάλη βελτίωση και σε όλα τα στάδια του στριψίματος με μεγαλύτερη ακρίβεια στην είσοδο και διατήρηση πιο κλειστών γραμμών – συνιστώνται ανεπιφύλακτα :a013:
Για μεταγενέστερα μοντέλα καλύτερα να πάτε σε γραμμικά ελατήρια καθώς η μαμά έκανε το πιρούνι από μαστίχα, μαντέμι :lol:
Πίσω αμορτισέρ – ελατήριο YSS
https://www.suspension-store.com/(500.1.05)-MZ456-285TRL-09-85-standard-YSS-application
Περασμένο TUV, ποιοτικό και επισκευαζόμενο, το αμορτισέρ αυτό μεταμόρφωσε τη μοτοσικλέτα καθώς το αντίστοιχο μαμίσιο δούλευε κυρίως ελατήριο και ήταν απότομο καθώς δεν είχε καλή απόσβεση. Έβαψα και το ελατήριο χρυσό για να ταιριάζει…
453772
…και μόλις το έβαλα δεν άντεξα και μπήκα πίστα με φθαρμένα ελαστικά και ήταν σαν να έβαλα καινούργια! Έχει 60 κλικ ενιαίας μικρορύθμισης απόσβεσης – επαναφοράς.
Βελτίωση πρόσφυσης, απόσβεσης, σταθερότητας στο στρίψιμο αλλά και άνεσης – συνιστάται ανεπιφύλακτα!
Φρένα
Τα φρένα της πρώτης γενιάς είναι δυνατά και αποτελεσματικά αλλά πολύ μαλακά και προοδευτικά σε αίσθηση, με αποτέλεσμα να χάνονται μέτρα και να αφήνουν μια εντύπωση ανασφάλειας.
Η πρώτη αλλαγή που έκανα ήταν τα σωληνάκια υψηλής Goodridge μπροστά:
https://www.goodridge.co.uk/collections/kawasaki-er-models/products/motorcycle-brake-kit-for-kawasaki-er6f-n-06-09?variant=33010935111
453773
Ίσως επειδή είχα ήδη αλλάξει τα ελατήρια μπροστά, ίσως επειδή τα σωληνάκια της Kawasaki είναι ενισχυμένα και εξαιρετικής ποιότητας, δεν ενθουσιάστηκα...
Προφανώς υπήρχε βελτίωση στην αντοχή αλλά στην αίσθηση και τη δύναμη μόνο στο τελευταίο κομμάτι του φρεναρίσματος. Ίσως αν τα είχα αλλάξει πρώτα να ήμουν πιο ενθουσιασμένος!
Τακάκια έχω δοκιμάσει πάρα πολλά και τα καλύτερα για εμένα είναι τα SBS Evo Sinter 705ΗS για μπροστά και οπωσδήποτε το 687LS για πίσω:
https://www.sbs.dk/products/brake-pads-1/705hs
https://www.sbs.dk/products/brake-pads-1/687ls
Τη γλυκιά βιαιότητα των μπροστινών δεν την έχω συναντήσει πουθενά αλλού και είναι ιδανικά για πίστα και σπορ οδήγηση ενώ με την premium αίσθησή τους μπορούν να σώσουν καταστάσεις και στην άσφαλτο γυαλί της πόλης!
Για το πίσω τι να πω, είναι φτιαγμένο να δουλεύει και όταν αποφορτίζεται ο πίσω τροχός στο φρενάρισμα και δίνει φοβερό έλεγχο και αποτελεσματικότητα σε όλες τις συνθήκες :a013:
Ακτινική μανέτα “Brembo” 19άρα
Και ερχόμαστε στον ελέφαντα στο δωμάτιο, η μανέτα που βλέπετε είναι απομίμηση, κινεζιά που λέμε, αλλά υπάρχει λόγος που την επέλεξα.
Μου τη συνέστησε ένας φίλος αγωνιζόμενος από το διεθνές φόρουμ της Kawasaki γιατί αφενός την έλυσε και είδε ότι έχει όντως 19άρι έμβολο και αφετέρου την χρησιμοποίησε χωρίς πρόβλημα στους αγώνες.
Τα θετικά είναι ότι το 19άρι έμβολο δουλεύει τις μαμά δαγκάνες για πλάκα και η ακτινική διάταξη δίνει φοβερή αίσθηση και αμεσότητα. Το φρενάρισμα πλέον γίνεται από την αρχή μέχρι λίγο μετά τη μέση της διαδρομής και όχι στο τέλος με την ψυχή στο στόμα, δίνοντας μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια. Η αίσθηση λειτουργίας είναι φυσικά αντίστοιχη της μαμίσιας και όχι η ηδονική της πανάκριβης αυθεντικής Brembo και είναι ρυθμιζόμενη και ανθεκτική…
453774
…ενώ όμως είναι η καλύτερη μετατροπή που έχω κάνει στο θέμα φρένα, δεν συνιστώ με τίποτα να πάρετε κινέζικες αντλίες. To listing μέσω του οποίου την αγόρασα έχει κλείσει προ πολλού και μπορεί εύκολα να καταλήξετε με μία ελαττωματική και επικίνδυνη!
Οπότε στο θέμα φρένα θα πρότεινα να αγοράσετε μία μεταχειρισμένη ακτινική Kawasaki στα ίδια λεφτά (50 ευρώ) πριν αρχίσετε να αλλάζετε σωληνάκια και τακάκια γιατί το πρόβλημα λύνεται τελείως μόνο με hardware.
Εξάτμιση
Έχω δοκιμάσει δύο, μία Two Bothers και την τωρινή Leo Vince SBK, η πρώτη ήταν ουσιαστικά ένας σωλήνας και αντί για σιγαστήρα είχε διάφορα ακροφύσια. Ήταν πανέμορφη, κοντή και πανάλαφρη αλλά έκανε θόρυβο επιπέδου WRC, η ποιότητα της ήταν λίγο άνω του μετρίου και ήθελε γέμισμα σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Η Leo Vince που έχω τώρα είναι κορυφαίας ποιότητας και αντοχής, ήρθε παρέα με midpipe – σαλίγκαρο και με τον σιγαστήρα είμαι κύριος μέχρι τις 4000 στροφές :D
Είναι model specific και μοιράζει την υπερβολικά πολλή ροπή στις χαμηλομεσαίες αρμονικότερα σε όλο το φάσμα και δίνει πολύ μικρότερο βάρος, καλύτερη αναπνοή και αίσθηση:
453775
Από τη μηχανή έχει αφαιρεθεί ο κυκλοφορητής – pair valve...
453776
...με κιτάκι της Smart Moto:
https://smartmoto-electronics.com/pair-valve-eliminator-with-smog-block-off-plates-ple-404?moto_brand_id=11&moto_model_id=75&moto_year=2006
Εξαιρετική και εύκολη μετατροπή που καθαρίζει την απόκριση και μειώνει τα σκασίματα και το βάρος.
Για την τροφοδοσία έχει τοποθετηθεί το Booster Plug:
https://www.boosterplug.com/shop/boosterplug-kawasaki-401p.html
Είναι ένα λίγο πιο εξελιγμένο ξεγελαστήρι εξωτερικής θερμοκρασίας που εμπλουτίζει το μίγμα και βελτιώνει την απόκριση και τη δύναμη μόνο όταν πρέπει, καθώς λειτουργεί μόνο όταν περιστρέφεται η γκαζιέρα και δεν αυξάνει χωρίς λόγο την κατανάλωση, πχ στον αυτοκινητόδρομο.
Ο αισθητήρας τοποθετείται μέσα στη ροή του αέρα και μακριά από πηγές θερμότητας, εγώ τον έχω ψηλά στον λαιμό:
453777
Κάνει πολύ καλή δουλειά και μπερδεύεται μόνο όταν μπαίνω σε τούνελ το καλοκαίρι και πέφτει απότομα η θερμοκρασία :lol:
Σε συνδυασμό με το φίλτρο ελευθέρας DNA...
453778
...έχουμε περισσότερο αέρα και καύσιμο μαζί με πιο ελεύθερη εξαγωγή και ο κινητήρας λειτουργεί πολύ καλύτερα και ασφαλέστερα.
Καρατιμόνα LSL Superbike
https://www.louis.eu/en/lsl-superbike-handlebar-flat-width-740mm-abe-ln01-an01-10021491?filter_bike_id=1430
Είμαι 1.83 και 73 κιλά και το συγκεκριμένο τιμόνι με βόλεψε αφάνταστα!
Εξαιρετικός μοχλός στο στρίψιμο εντός και εκτός πίστας και πιο άνετο στον αυτοκινητόδρομο με την ελαφρώς πιο σκυφτή στάση. Θέλει μόνο λίγη προσοχή στο φιλτράρισμα μέχρι να το συνηθίσεις :)
Μαζί του κινέζικες μανέτες, οι μαύρες πριν βάλω την ακτινική, καθρέπτες και γκριπάκια Progrip:
453779
453780
453781
Τα έχω χρόνια πολλά, λειτουργούν άψογα και δεν έχουν φθαρεί στο ελάχιστο αλλά και πάλι προσοχή, το listing να είναι υπεύθυνο με στοιχεία και να έχει πολλές θετικές κριτικές.
Μαρσπιέ Puig με λάστιχο, πολύ καλά και ποιοτικά, μειώνουν κατά τι τους κραδασμούς χωρίς να υστερούν σε αίσθηση στην σπορ οδήγηση:
453782
Φλασάκια πίσω led - χωνευτά:
https://inzoom.gr/shop/manufacturer/kawasaki/z125/ninja-z125-2019-2022/flas-led-kawasaki-choneyta-fime/
453783
453784
Και τέλος γωνιακές βαλβίδες Ariette:
453785
Πραγματικά σωτήριες για εύκολο έλεγχο της πίεσης σε κάθε περίπτωση, αν πάρετε να είναι επώνυμες για να μην έχετε θέματα διαρροών :a013:
Αυτές είναι πάνω – κάτω οι αλλαγές, ελπίζω να βοηθήσουν όποιον σκέφτεται να βελτιώσει ή να αλλάξει κάτι στο Er του :)
ratamahatta
13/06/2024, 13:01
Ωραίος ο παντελής
Έχεις κάνει δυναμομετρηση;;
Πολλοί αφαιρούν και τα snorkels
Κατά τα αλλά super, στο δικό μου είχα περίπου τα ίδια , ολόσωμη εξατμιση -pc3-dna και 69hp τροχό με μεγάλη διαφορά στον δρόμο
Μπροστά cartridge της matris και πίσω αναρτηση της ίδιας εταιρίας , υψηλης σωληνάκια κ τακάκια μεταλλικα με αισθητή διαφορά
Για τους κραδασμούς κάποιοι είχαν βάλει ροδέλες τεφλον με καλά αποτελέσματα
Μην ξεχνάμε ότι από την πρώτη γενιά στο εξωτερικό το προτιμούνε σε roadrace αγώνες
doctor_john
13/06/2024, 14:05
Τα snorkel καθαρίζουν τον ήχο αρκετά.
Επηρεάζουν ελάχιστα την ροή.
Είναι βολικά να τα οδηγήσει κάποιος σε σημείο που παίρνουν αέρα.
Ωραίος ο παντελής
Έχεις κάνει δυναμομετρηση;;
Πολλοί αφαιρούν και τα snorkels
Κατά τα αλλά super, στο δικό μου είχα περίπου τα ίδια , ολόσωμη εξατμιση -pc3-dna και 69hp τροχό με μεγάλη διαφορά στον δρόμο
Μπροστά cartridge της matris και πίσω αναρτηση της ίδιας εταιρίας , υψηλης σωληνάκια κ τακάκια μεταλλικα με αισθητή διαφορά
Για τους κραδασμούς κάποιοι είχαν βάλει ροδέλες τεφλον με καλά αποτελέσματα
Μην ξεχνάμε ότι από την πρώτη γενιά στο εξωτερικό το προτιμούνε σε roadrace αγώνες
Να είσαι καλά φίλε μου, δυναμομέτρηση θα έκανα μόνο πακέτο με PC για ακόμα πιο λεπτομερή ρύθμιση στα σημεία, δεν με ενδιαφέρει τόσο το κέρδος σε δύναμη όσο η καλύτερη δυνατή απόκριση και γραμμικότητα.
Τα σνόρκελς δεν τα έχω βγάλει αν και γίνεται να βγουν χωρίς λύσιμο κατευθείαν με μυτοτσίμπιδο!
Το θυμάμαι το Er σου και ήταν όντως τούμπανο :a013:
Στο διεθνές site έχω δει όντως υπέροχες μετατροπές Er για τα Super Twins και άλλους αγώνες σε Αμερική και Νότια Αφρική :)
Τα snorkel καθαρίζουν τον ήχο αρκετά.
Επηρεάζουν ελάχιστα την ροή.
Είναι βολικά να τα οδηγήσει κάποιος σε σημείο που παίρνουν αέρα.
Είχα διαβάσει ανάμεικτες εντυπώσεις και ότι όταν τα βγάζεις ο ήχος είναι κάτι σαν φρρρρρρρ και όχι ευχάριστος για όλους αλλά αυτά είναι και υποκειμενικά!
doctor_john
13/06/2024, 18:50
Νομίζω με αυτά φορεμένα δεν επιτρέπεις στο κουτί να συντονίσει με τον εισερχόμενο αέρα.
Χωρίς αυτά ακουμπά στην τομή του κουτιού.. κάνει κάτι σαν delay, σαν να είχες τελικό με τρείς εξόδους.
Κάτι πορδομπόξερ ακούγονται έτσι αν πηγαίνουν οι εξαγωγές σε κουτί και μετά στα τελικά :lol:
Τα σνορκελ μας είναι ωραία και σαν αντάπτορες. Μπορείς να εγκαταστήσεις εύκολα ότι σωλήνα προτείνεται για αέρα.
Είναι κάπως η θέση τους, ένα από τα δύο χρειάζεται να "βλέπει" καλύτερα τον εισερχόμενο αέρα.
ratamahatta
13/06/2024, 18:55
Τα snorkel καθαρίζουν τον ήχο αρκετά.
Επηρεάζουν ελάχιστα την ροή.
Είναι βολικά να τα οδηγήσει κάποιος σε σημείο που παίρνουν αέρα.
Θα τελειώσεις καμία φορα το project να μας πέσουν τα σαγόνια , τι λες ;;
doctoras
13/06/2024, 19:16
Ωραίος! Πολύ κιμπαρικη δουλειά!
και ενδιαφέρον το γκάτζετακι boosterplug για την περίπτωση των συγκεκριμένων μοντέλων
Τώρα εξηγείται η συζήτηση που είχαμε κάνει για τα μείγματα
:beer:
doctor_john
13/06/2024, 19:18
Θα τελειώσεις καμία φορα το project να μας πέσουν τα σαγόνια , τι λες ;;
Το σκίζουμε το θέμα αλλά για να πέσουν σαγόνια εδω μέσα πρέπει ότι έχω κάνει να συγκρίνεται με εργοστασίων
να δουλεύει καλύτερα αλλά και ο λόγος που το έκανα να έχει υπόσταση.
Είναι δύσκολο, τίποτα Βέλγους τους έχω για πλάκα.
Sotirisxt
13/06/2024, 19:37
Μπράβο ωραίες και λειτουργικές οι όσες επεμβάσεις...
Ωραίος! Πολύ κιμπαρικη δουλειά!
Μπράβο ωραίες και λειτουργικές οι όσες επεμβάσεις...
:beer:
Ωραιο post Παντελη. Αυτο το moto.gr θελουμε! :beer:
dumutrus
13/06/2024, 23:03
Τελικά δεν έκανες και λιγά.
Ωραιο post Παντελη. Αυτο το moto.gr θελουμε! :beer:
Να είσαι καλά φίλε μου :beer:
Τελικά δεν έκανες και λιγά.
Και κάπως έτσι ο χρόνος στις Σέρρες έπεσε από το 1:55 στο 1:40, τρέμε Μαρκ Μαρκέζ :lol:
Με αφορμή το ποστ σου να πω εδώ ότι οι παραπάνω αλλαγές έγιναν αρκετά αραία στο πέρασμα των χρόνων, από την άνοιξη του '07 που το αγόρασα καινούριο μέχρι τις μέρες μας - ήμουνα νιος και γέρασα δηλαδή :tooth:
Αυτό που δεν τόλμησα να βάλω ήταν ένα ζευγάρι rearsets που είναι απαραίτητα για την πίστα καθώς τα μαρσπιέ στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι πολύ χαμηλά και ουσιαστικά θέτουν το όριο, τα Puig τα έβαλα αφού έσπασα το δεξί ορίτζιναλ στη φουρκέτα, αφενός γιατί είναι ακριβά και αφετέρου γιατί κουμπώνω τέλεια στην υπάρχουσα θέση οδήγησης εκτός πίστας χωρίς πόνους - πιασίματα κλπ και δεν ήθελα να το ρισκάρω.
ratamahatta
14/06/2024, 13:31
Τι μου θύμησες
Είχα παραγγείλει rearsets τα οποία δεν πήγα ποτέ να παραλάβω, έτυχε μια πτωση εκείνο το διάστημα που με πήγε πίσω
Αυτό που δεν μου καθόταν καλά στο er και το είχα αλλάξει ήταν ο φαναρι , είχε μπει από mt03 660,βγάζει και LSL για το er το ίδιο,και είχε ανεβεί το πουλ μουρ αρκετά φαιρνοντας street fight πλέον .
Τι μου θύμησες
Είχα παραγγείλει rearsets τα οποία δεν πήγα ποτέ να παραλάβω, έτυχε μια πτωση εκείνο το διάστημα που με πήγε πίσω
Αυτό που δεν μου καθόταν καλά στο er και το είχα αλλάξει ήταν ο φαναρι , είχε μπει από mt03 660,βγάζει και LSL για το er το ίδιο,και είχε ανεβεί το πουλ μουρ αρκετά φαιρνοντας street fight πλέον .
Δεν ήταν να τα βάλεις ούτε εσύ λοιπόν, είναι ο μόνος τρόπος να πατήσει ολόκληρο το πλαϊνό του μπροστινού ελαστικού με το Er.
Όταν έσπασα το μαρσπιέ τρόμαξα πολύ πάντως γιατί χωρίς τα μπαλάκια έκανε μοχλό και παραλίγο να με πετάξει κάτω οπότε αν έχεις παρόμοιο θέμα με το SV, μην το κυνηγάς!
asxetost
15/06/2024, 18:05
Οπότε φόρεσες φίλτρο εξάτμιση χωρίς να πειράξεις ecu?
doctor_john
15/06/2024, 19:50
453853
Εξάτμιση
Η Leo Vince που έχω τώρα είναι κορυφαίας ποιότητας και αντοχής, ήρθε παρέα με midpipe – σαλίγκαρο και με τον σιγαστήρα είμαι κύριος μέχρι τις 4000 στροφές :D
Είναι model specific και μοιράζει την υπερβολικά πολλή ροπή στις χαμηλομεσαίες αρμονικότερα σε όλο το φάσμα και δίνει πολύ μικρότερο βάρος, καλύτερη αναπνοή και αίσθηση:
453775
Από τη μηχανή έχει αφαιρεθεί ο κυκλοφορητής – pair valve...
453776
...με κιτάκι της Smart Moto:
https://smartmoto-electronics.com/pair-valve-eliminator-with-smog-block-off-plates-ple-404?moto_brand_id=11&moto_model_id=75&moto_year=2006
Εξαιρετική και εύκολη μετατροπή που καθαρίζει την απόκριση και μειώνει τα σκασίματα και το βάρος.
Για την τροφοδοσία έχει τοποθετηθεί το Booster Plug:
https://www.boosterplug.com/shop/boosterplug-kawasaki-401p.html
Είναι ένα λίγο πιο εξελιγμένο ξεγελαστήρι εξωτερικής θερμοκρασίας που εμπλουτίζει το μίγμα και βελτιώνει την απόκριση και τη δύναμη μόνο όταν πρέπει, καθώς λειτουργεί μόνο όταν περιστρέφεται η γκαζιέρα και δεν αυξάνει χωρίς λόγο την κατανάλωση, πχ στον αυτοκινητόδρομο.
Ο αισθητήρας τοποθετείται μέσα στη ροή του αέρα και μακριά από πηγές θερμότητας, εγώ τον έχω ψηλά στον λαιμό:
453777
Κάνει πολύ καλή δουλειά και μπερδεύεται μόνο όταν μπαίνω σε τούνελ το καλοκαίρι και πέφτει απότομα η θερμοκρασία :lol:
Σε συνδυασμό με το φίλτρο ελευθέρας DNA...
453778
...έχουμε περισσότερο αέρα και καύσιμο μαζί με πιο ελεύθερη εξαγωγή και ο κινητήρας λειτουργεί πολύ καλύτερα και ασφαλέστερα.
....
έλα ρε παιδί μου πάνω στην εξεταστική..
έλα ρε παιδί μου πάνω στην εξεταστική..
You are welcome :D
ratamahatta
15/06/2024, 22:42
Δεν ήταν να τα βάλεις ούτε εσύ λοιπόν, είναι ο μόνος τρόπος να πατήσει ολόκληρο το πλαϊνό του μπροστινού ελαστικού με το Er.
Όταν έσπασα το μαρσπιέ τρόμαξα πολύ πάντως γιατί χωρίς τα μπαλάκια έκανε μοχλό και παραλίγο να με πετάξει κάτω οπότε αν έχεις παρόμοιο θέμα με το SV, μην το κυνηγάς!
Αν και έχουν περάσει χρόνια το Pirelli Diablo 2 μπροστά είχε πατήσει όλο,και βέβαια βρίσκαν τα μαρσπιέ .
Στο sv θέλω δουλίτσα ακόμα μέχρι να αγχωθώ για τα μαρσπιέ
Οπότε φόρεσες φίλτρο εξάτμιση χωρίς να πειράξεις ecu?
Φίλε asxetost σου απαντώ με καθυστέρηση και να με συγχωρείς αλλά κάποιες φορές λόγω τρεξίματος και ηλικίας χάνω κάποια ποστ.
Το Booster Plug και το φίλτρο DNA τα έχω τα τελευταία χρόνια μόνο, η μοτοσικλέτα έχει δουλέψει απροβλημάτιστα μόνο με το μπουρί ΤΒ ελεύθερο και με διάφορα ακροφύσια - Powertips, μόνο με την LV ελεύθερη και με τον σιγαστήρα της και με την LV με το ξεγελαστήρι και κατόπιν με το DNA.
Με την ΤΒ ελεύθερη είχα δει 232 κοντερίσια και δούλευε άψογα ακόμα και με ενα ακροφύσιο που προοριζόταν για quad και με βόλευε στην αναλογία απόδοσης θορύβου.
Αν η εξάτμιση είναι model specific, δοκιμασμένη και εξελιγμένη για το μοντέλο σου και στο site του κατασκευαστή γράφει ότι είναι plug and play δεν υπάρχει κανένα θέμα ασφάλειας στη χρήση όπως είναι.
Παρόλα αυτά θα σου πρότεινα αν όντως θέλεις να αλλάξεις εξάτμιση να μαζέψεις πρώτα για ένα PC το οποίο μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ακόμα και με τη μαμά εξάτμιση με κατάλληλη ρύθμιση και μετά να έχεις περισσότερες επιλογές.
Τέλος να σου πω ότι γενικά όλες οι aftermarket εξατμίσεις θα "βαράνε" πολύ στο Er, αυτά είναι και γούστα βέβαια και δεν τις έχω δοκιμάσει όλες, αλλά όσες έχω ακούσει ελεύθερες και μη είναι στο άνω άκρο έντασης και παλμού :D
doctor_john
26/06/2024, 15:36
Τώρα ψαρωσες εμένα, πως έγινε μέτρηση πάνω από 230?
15/46 δεν φοράμε;
Τώρα ψαρωσες εμένα, πως έγινε μέτρηση πάνω από 230?
16/45 δεν φοράμε;
Όπως γίνεται πάντα όταν γυρεύεις να βρεις τέτοια πράγματα :D
Τον αριθμό τον έβαλα για να δείξω πόσο πιο ελεύθερα στρόφαρε ψηλά ο κινητήρας ουσιαστικά χωρίς κανένα περιορισμό στην εξάτμιση.
doctor_john
26/06/2024, 20:32
πας γυρεύοντας; :lol:
Πως και προτιμάς να "καπελώνεις" κατα κάποιο τρόπο την ecu με διάφορα jumper και pc αντί
να τα ρυθμίζεις όλα απο αυτήν;
Το βλέπω σαν να αυξάνεις την πολυπλοκότητα ενώ αυτό που στοχεύεις είναι απλοποίηση.
Μου φαίνεται πιο τακτοποιημένο μέσω ecu και λίγο πιο καλά εστιασμένο στην λειτουργία που έχει
ο κινητήρας που διαχειρίζεται.
πας γυρεύοντας; :lol:
Πως και προτιμάς να "καπελώνεις" κατα κάποιο τρόπο την ecu με διάφορα jumper και pc αντί
να τα ρυθμίζεις όλα απο αυτήν;
Το βλέπω σαν να αυξάνεις την πολυπλοκότητα ενώ αυτό που στοχεύεις είναι απλοποίηση.
Μου φαίνεται πιο τακτοποιημένο μέσω ecu και λίγο πιο καλά εστιασμένο στην λειτουργία που έχει
ο κινητήρας που διαχειρίζεται.
Πήγαινα :p
Επειδή όπως έγραψα δεν είχα κάποιο θέμα λειτουργικό και χωρίς αλλαγές στην τροφοδοσία, προτίμησα τη φθηνότερη επιλογή για το κάτι καλύτερο.
Το PC από όσο ξέρω δίνει περισσότερο χώρο για πειραματισμό άρα όντως αυξάνει και την πολυπλοκότητα με το ανάλογο αντάλλαγμα όμως.
asxetost
02/07/2024, 17:41
Πέρα από το κομμάτι των αναρτήσεων, πόσο αξίζουν ρε παιδιά οι μετατροπές για τις βελτιώσεις αποδοτικά;
Θέλω να πω οτι και στους οίκους βελτίωσης για να επανεγγράψεις εγκέφαλο με φίλτρο dna και εξάτμιση η διαφορά προς τα πάνω βλέπω οτι είναι γύρω στα 5 άλογα.
Για τους ερωτευμένους με το συγκεκριμένο μοντέλο το καταλαβαίνω το γιατί- και όντως είναι ένα μηχανάκι που τα κάνει κυριολεκτικά όλα εκτός από ταξίδι με μεγάλες τελικές-, αλλά γενικά αν κάποιος δεν καλύπτεται από την ισχύ δεν είναι πιο λογικό να πάει απλά σε κάτι δυνατότερο;
Έδιτ: Φπε αν δεν κάνω λάθος- ανάλογα και την εξάτμιση, αν είναι ολόσωμη κτλ- πρέπει να παίζει 1000-1500, σωστά;
Πέρα από το κομμάτι των αναρτήσεων, πόσο αξίζουν ρε παιδιά οι μετατροπές για τις βελτιώσεις αποδοτικά;
Θέλω να πω οτι και στους οίκους βελτίωσης για να επανεγγράψεις εγκέφαλο με φίλτρο dna και εξάτμιση η διαφορά προς τα πάνω βλέπω οτι είναι γύρω στα 5 άλογα.
Για τους ερωτευμένους με το συγκεκριμένο μοντέλο το καταλαβαίνω το γιατί- και όντως είναι ένα μηχανάκι που τα κάνει κυριολεκτικά όλα εκτός από ταξίδι με μεγάλες τελικές-, αλλά γενικά αν κάποιος δεν καλύπτεται από την ισχύ δεν είναι πιο λογικό να πάει απλά σε κάτι δυνατότερο;
Έδιτ: Φπε αν δεν κάνω λάθος- ανάλογα και την εξάτμιση, αν είναι ολόσωμη κτλ- πρέπει να παίζει 1000-1500, σωστά;
Αξίζουν πολλά γιατί σε μία μοτοσικλέτα ακόμα και οι μικρές αλλαγές γίνονται πιο αισθητές σε σχέση με ένα αυτοκίνητο για παράδειγμα και ο συγκεκριμένος κινητήρας με λίγη περισσότερη "ελευθερία" γίνεται πραγματικά απολαυστικός σε αίσθηση.
Αν θέλεις όμως ένα πραγματικό βήμα παραπάνω σε ισχύ εννοείται κοιτάς αλλού και δεν ασχολείσαι, είναι το πιο πρακτικό και "υγιεινό" για εσένα και την τσέπη σου.
Στο μοντέλο σου δεν χρειάζεται ολόσωμη που είναι όντως πανάκριβη επειδή η εξάτμιση είναι όλα σε ένα - τελικό, καζανάκι, καταλύτης στο ίδιο σώμα και αφαιρείται σαν ένα κομμάτι.
Υπάρχει και η λύση ξεχωριστών λαιμών από την Arrows αλλά αυτούς τους βγάλανε γιατί με τα χρόνια στα τελευταία μοντέλα έχουν συγκολλήσει μαμά λαιμούς και σώμα για να μην μπορείς να βάλεις μόνο τελικό.
Με ένα model specific επώνυμο τελικό θα είσαι μια χαρά αλλά μην περιμένεις εξωφρενικές διαφορές στις επιδόσεις!
asxetost
02/07/2024, 18:29
Σίγουρα είναι πολύ πιο αισθητές οι μικροαλλαγές, εννοούσα και εγώ αυτό που είπες, οτι η αναλογία κόστους/απόδοσης μου φαίνεται ασύμφορη.
Το pair valve mod μειώνει το engine brake? Θυμάμαι μια από τις πρώτες φορές που την κυκλοφόρησα και άφησα το γκάζι μετά από επιτάχυνση κόντεψα να μείνω στειρος:lol:
Σίγουρα είναι πολύ πιο αισθητές οι μικροαλλαγές, εννοούσα και εγώ αυτό που είπες, οτι η αναλογία κόστους/απόδοσης μου φαίνεται ασύμφορη.
Το pair valve mod μειώνει το engine brake? Θυμάμαι μια από τις πρώτες φορές που την κυκλοφόρησα και άφησα το γκάζι μετά από επιτάχυνση κόντεψα να μείνω στειρος:lol:
Η αναλογία είναι συμφέρουσα οικονομικά μόνο σε σεβαστό βάθος χρόνου και αυτό γιατί δεν μετράνε μόνο τα λεφτά (όταν τα έχουμε) αλλά και η απόλαυση που μας δίνει αυτό που πληρώνουμε, το ανεκτίμητο που έλεγε η διαφήμιση :lol:
Δεν μπορώ να σου πω ακριβείς εντυπώσεις γιατί έχει περάσει καιρός και κάποιες αλλαγές δεν έγιναν μεμονωμένα.
Το φρένο του κινητήρα παραμένει δυνατό πάντως αλλά αυτό άλλους βολεύει και άλλους όχι, μπορείς να προσαρμοστείς και να το χρησιμοποιήσεις προς όφελός σου αν θέλεις.
Γενικά το μετρημένο άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού μπορεί σε όλες τις συνθήκες να μεταμορφώσει τη συμπεριφορά οποιασδήποτε μοτοσικλέτας.
asxetost
02/07/2024, 18:51
Γενικά για εμένα το συγκεκριμένο είναι "παντρεψιμο" από πολλές απόψεις.
:beer:
doctor_john
02/07/2024, 20:00
Έχει να κάνει με το πως το βλέπεις, εννοώντας προφανώς την εμπειρία που σου επιτρέπει να δεις.
μερικές σκέψεις:
60hp έχουν τα σε σειρά δικύλινδρα απο τα 70ς με το XS της yamaha. Δεν σπάει, δεν χαλάει, έχουν δημιουργηθεί πολλά γι' αυτό, τρέχει και σήμερα σε
αγώνες flat track.
H kawa για εμάς λέει 67 τροχό.. ποτενσιαλ των μεγεθών που μας έχει εξοπλίσει που φυσικά δεν ισχύει λόγο των ρυθμίσεων που αναγκάστηκε
να κάνει για να επιτρέψουν την κυκλοφορία του.
Ένας κινητήρας μπορεί να έχει διάφορα στησίματα με αντίστοιχες αποδόσεις, πχ το versys με λίγο πιο ήπιους εκκεντροφόρους έχει ότι έχουμε 2000rpm κάτω.
Γνωρίζοντας από τους αγώνες τα όρια του κινητήρα προς τα επάνω, έχουμε μια εικόνα της απόδοσης που δεν θα πρέπει να αναζητήσουμε στο er6.
Aν πχ τρεχουν άσπαστα με 103hp, το δικό μας φυσιολογικό όριο επιλογής του είναι πιθανά <90Hp.
Είμαστε τυχεροί, στο συγκεκριμένο υπάρχουν δεδομένα απο αγώνες 20 ετών.
Εύκολα βλέπει ο μηχανικός πόσο περιορισμένο είναι με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται περισσότερο για να αποδώσει.
Αν του δώσεις τα απαραίτητα για να λειτουργεί χωρίς να επιβαρύνεται συνήθως αποδίδει ότι λέει το εργοστάσιο.
Έχοντας αυτό σαν δεδομένο και το όριο που λέω παραπάνω σαν.. όριο, κοιτάς τα μεγέθη που επέλεξε να το στήσει η kawa.
38mm ψεκασμοί που με 33mm εξαγωγές (έχουμε 32mm) προσφέρουν μέχρι 71-73Hp είναι ας πούμε στο μέσο των μεγεθών
που μπορεί να τροφοδοτηθεί. Οι βαλβίδες επίσης. Λιγότερο αλλά ρεαλιστικό οι μπιέλες.
(αναφέρομαι και σε βαριές αλλαγές που όμως είναι μέσα στις δυνατότητες της δομής του κινητήρα χωρίς να πλησιάζουν τα όρια της)
Με λίγα λόγια υπάρχει ένα εύρος διαχείρισης του κινητήρα. Η kawa επέλεξε αυτό που μπορούσε να διαθέσει στην αγορά
και είναι στο κάτω άκρο του.
Αν αυτό που σε ικανοποιεί (η εμπειρία που έλεγα) είναι σε ένα σύγχρονο σύνολο που συγκρίνεται με κάποιο σημερινό
μοντέλο, το κόστος κτήσης του ως μεταχειρισμένο είναι το όριο κοστολογικά, στο οποίο αν φτάσεις θα πρέπει να έχεις και άλλους λόγους
περαν των επιδόσεων για να δικαιολογηθεί.
πχ θέλω Ss μεσαίο και 80Hp σε <200kg, το rs660 που με καλύπτει έχει περίπου 9000 μεταχειρισμένο.
er6f υπάρχει σε πληθώρα τιμών, έρευνα και βλέπω πόσο θα κοστίσουν αυτά που θέλω, τι f βρίσκω και με πόσα.
Νομίζω πως τα μισα από όσο έχει η μοτό που σε καλύπτει έτοιμη είναι λογικό μπάτζετ.
Ένα λογικό μπάτζετ που μπορείς να υπερβείς μόνο αν υπάρχει σοβαρός λόγος :whistle:
Παντελή σκέφτομαι για ακτινική μεταχειρισμένη αφού έτσι κι αλλιώς η μαμίσια χρειάζεται σέρβις. Αξίζει λες πιο πολύ για την αίσθηση;
Παντελή σκέφτομαι για ακτινική μεταχειρισμένη αφού έτσι κι αλλιώς η μαμίσια χρειάζεται σέρβις. Αξίζει λες πιο πολύ για την αίσθηση;
Νίκο καλησπέρα, αν δεν έχεις πραγματικά θέμα με την αίσθηση θα σου έλεγα να πας για σέρβις καλύτερα.
Καταστάσεις τύπου έψαχνα να 'βρω τον μπελά μου και τελικά τον βρήκα είναι πολύ συχνές στο θέμα φρένα.
Από εκεί και πέρα η ακτινική διάταξη είναι θέμα "γεωμετρίας", δηλαδή ασκείς τη δύναμη σου αμεσότερα και ακριβέστερα σε όλες τις φάσεις του φρεναρίσματος με ό,τι θετικό επιφέρει αυτό.
Αν θέλεις ψάξε το αλλά μην παραγγείλεις τίποτα χωρίς να ρωτήσεις τον μηχανικό σου πρώτα και για τυχόν ύπαρξη cbs ή άλλων εμπνεύσεων της Χόνδα :D
Λοιπόν, βάζω "επισήμως" εδώ και τους λαμπτήρες LED Novsight H7 για το Er πρώτης γενιάς, φοβερή απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση, δοκιμασμένοι στην πράξη και περασμένοι από ΚΤΕΟ για σωστή δέσμη που δεν ενοχλεί - "στραβώνει" τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου :)
459698
459699
Λεπτομέρειες τοποθέτησης και δοκιμών εδώ - σελ. 95 -98:
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=161307&page=95
dumutrus
24/01/2025, 14:44
αρε παντελή μου άναψες φυτιλιές να την δοκιμάσω.
αρε παντελή μου άναψες φυτιλιές να την δοκιμάσω.
Καλησπέρα Δημήτρη, μακάρι να βρεις το φως σου, αν ο φακός του προβολέα έχει ραβδώσεις όμως είναι δύσκολο ακόμα και για led νέας τεχνολογίας να αποδώσει σωστά!
Τσέκαρέ το αυτό ή ψάξε και για κανένα μπροστινό φανάρι led κομπλέ αν έχεις όρεξη :)
dumutrus
25/01/2025, 21:03
Παντελή το γυαλί έχει ραβδόσεις αλλά επειδή τα νέα led εχουν το led στο ίδιο ύψος με τις πυρακτώσεως ελπίζω να μου κάνει δουλεία αν και με τις πυρακτώσεως δεν έχω παράπονο.
Παντελή το γυαλί έχει ραβδόσεις αλλά επειδή τα νέα led εχουν το led στο ίδιο ύψος με τις πυρακτώσεως ελπίζω να μου κάνει δουλεία αν και με τις πυρακτώσεως δεν έχω παράπονο.
Καλησπέρα Δημήτρη, το πρώτο και κυριότερο no no που μου επισήμανε ο μηχανικός μου ήταν το γυαλί με ραβδώσεις για αυτό το γράφω κι εγώ!
Αν θέλεις εννοείται το επιχειρείς κι εγώ ευχαρίστως κάνω το πειραματόζωο για να δούμε αν στραβώνει η δέσμη :D
doctoras
26/01/2025, 17:42
Οι ραβδώσεις είναι για τους σκληρούς :lol:
Δημήτρη με μια γρήγορη αναζήτησή έχει κιτακια που κουμπώνουν πάνω στο μισό φανάρι σου και με περιμετρικό DLR που το κάνει πολύ όμορφο! Έχω δει στους δρόμους cb400sf με δαύτα φαντάζομαι ίδιο φανάρι θα έχετε
Παντελή θα μας βάλεις σε έξοδα !
dumutrus
26/01/2025, 22:01
Χρήστο επειδή δε το έχω υπόψην κάποια στιγμή που θα το πετύχεις το ανεβάζεις να το δώ;
doctoras
27/01/2025, 23:20
https://www.ebay.com/itm/126524150771?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=4w-nkb6kQEm&sssrc=4429486&ssuid=ueyB_bKxSF6&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Έχει και παραπλήσια και σε πιο ανταγωνιστικές τιμές
Πριν προχωρήσεις μελέτησε καλά συμβατότητα διαμέτρου φαναριού και κονεκτορα σύνδεσης
https://www.ebay.com/itm/126524150771?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=4w-nkb6kQEm&sssrc=4429486&ssuid=ueyB_bKxSF6&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Έχει και παραπλήσια και σε πιο ανταγωνιστικές τιμές
Πριν προχωρήσεις μελέτησε καλά συμβατότητα διαμέτρου φαναριού και κονεκτορα σύνδεσης
Ακριβό αλλά ωραίο το άτιμο, αν είναι και made in Japan όπως γράφει στο listing σίγουρα αξίζει!
dumutrus
28/01/2025, 14:37
Χρήστο ευχαριστώ θα το επεξεργαστώ αλλά μου φαίνεταιβπίο μοντέρνο σε σχέση με τη μηχανή.Πιστεύω σε ένα hornet θα του πάει γάντι.
Χρήστο ευχαριστώ θα το επεξεργαστώ αλλά μου φαίνεταιβπίο μοντέρνο σε σχέση με τη μηχανή.Πιστεύω σε ένα hornet θα του πάει γάντι.
Στον κινέζο μου το βλέπω και μου αρέσει πολύ.....
Λες να μπαίνει; :hmm:
motojojo
28/01/2025, 17:42
https://www.ebay.com/itm/126524150771?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=4w-nkb6kQEm&sssrc=4429486&ssuid=ueyB_bKxSF6&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Έχει και παραπλήσια και σε πιο ανταγωνιστικές τιμές
Πριν προχωρήσεις μελέτησε καλά συμβατότητα διαμέτρου φαναριού και κονεκτορα σύνδεσης
........ είσαι διάολος!
Κάποτε κοιταζα για τέτοιο φανάρι αλλά όλα ήταν μαύρα και δεν μου άρεσαν. Αυτό το νικελ φαίνεται ωραίο!
Λες;
dumutrus
28/01/2025, 19:59
Τελικά αναψες σε πολλούς φωτίες.
Τελικά αναψες σε πολλούς φωτίες.
459774
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.