PDA

View Full Version : Xenter 150 καίει λάδια



angelospower
28/07/2024, 18:44
Γεια σας φίλοι μου. Έχω το yamaha xenter και μου κάνει αρκετό λάδι. Έχει 102000 χιλιόμετρα. Λυπάμαι να το αλλάξω γιατί με έχει βολεψει. Οι περισσότεροι μου λένε πως πρέπει να αλλάξω κυλινδροπιστονο κ στρόφαλο μπιέλα. Το ερώτημα είναι αν αυτό είναι σωστό αν δεν έχουν πρόβλημα. Γιατί να μπω στη διαδικασία να κατέβει όλο το μοτέρ για να γίνει τόσο μεγάλη παρέμβαση; Αν είναι έτσι αγοράζω καινούριο μηχανάκι. Τί λέτε εσείς ; Που θα βρω φθηνά ανταλλακτικά;

extisatokat
29/07/2024, 00:27
Πόσο σου καιει,έχεις μετρήσει.;

kostaskk
29/07/2024, 01:14
Κύλινδροπιστονο,η τσιμουχακια βαλβίδων,η ελατήρια πιστονιού,ρεκτιφιε-αλλο πιστόνι η όλα αυτά η συνδιασμός αυτών η ένα από αυτά
Ο στρόφαλος δεν καίει λαδι

D3300
29/07/2024, 08:05
102.000 χιλιόμετρα με το μαμά κυλινδροπίστονο το 150αρι?
Αλλαγή λογικά για να κάνεις άλλα τόσα.

Bowleno
29/07/2024, 08:14
Κύλινδροπιστονο,η τσιμουχακια βαλβίδων,η ελατήρια πιστονιού,ρεκτιφιε-αλλο πιστόνι η όλα αυτά η συνδιασμός αυτών η ένα από αυτά
Ο στρόφαλος δεν καίει λαδι


102.000 χιλιόμετρα με το μαμά κυλινδροπίστονο το 150αρι?
Αλλαγή λογικά για να κάνεις άλλα τόσα.


Όντως, απορίας άξιο θα ήταν να ΜΗΝ καίει λάδια σε αυτά τα χλμ. που έχει κάνει, φυσιολογικές φθορές είναι κάνε ότι είπε ο KostasKK.
Στροφαλομπιέλα αλλάζουμε μόνο αν "χτυπήσει".
Μην σκεφτείς την λύση μεταχειρισμένου μοτέρ, λογικά θα έχει τα ίδια η και χειρότερα θέματα.

Dant3
30/07/2024, 09:36
Για τι καταναλωση μιλαμε;
Αν δεν ειναι κατι υπερβολικο, ασε το να καιει, δεν εγινε κατι.

angelospower
30/07/2024, 19:59
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Συμπληρώνω κάθε 1000 χιλόμετρα χοντρικά 400ml. Έχω δοκιμάσει 20-50, ορυκτέλαιο αλλά τζίφος. Πάντως σαν απόδοση δεν έχει αλλάξει καθόλου. Το κυλινδροπίστονο πάντως έχει κοντά στα 500 ευρώ και σκέφτομαι αν αξίζει να το αλλάξω. Μου κάνει εντύπωση πως οι περισσότεροι μου προτείνουν να αλλάξω ταυτόχρονα στρόφαλο-μπίελα γιατί θα ζοριστούν κ θα γίνει ζημιά. Πρώτη φορά ακουω κάτι τέτοιο. Μου φαίνεται ύποπτη συμβουλή. Μήπως ξέρει κάποιος που μπορώ να βρώ το σετ κυλινδροπίστονου εκτός απο την επίσημη αντιπροσωπεία? Πάντως το μηχανάκι με έχει εξυπηρετήσει αφάνταστα όλα αυτά τα χρόνια και το λυπάμαι να το πετάξω.

angelospower
30/07/2024, 20:03
Εκτός απο τη φλάτζα στο καπάκι που κάηκε απο χαλασμένη αντλία, δεν έχει αλλαχτεί κάτι άλλο. Είναι σκυλί πραγματικά. Απλά τα ανταλλακτικά είναι σπάνια. Μήπως φοράει το ίδιο κυλινδροπίστονο με κάποιο παπί της yamaha?

motojojo
30/07/2024, 20:04
500 ευρώ δεν ειναι και λίγα, αλλά άμα δεν έχει κανενα άλλο θέμα και εμπνέει εμπιστοσύνη αυτός που θα το κάνει ίσως και να προχωρούσα.
Η μπιέλα κι εγω δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αλλαχτεί, αυτοι που το προτείνουν ίσως ξέρουν καλύτερα.

Αν μπορείς να αγοράσεις καινούργιο, μήπως να το ξανασκεφτόσουν;

Αλλά για την απόδοση μάλλον είναι ιδέα σου ότι δεν έχει πέσει. Αν θέλει κυλινδροπίστονο σίγουρα έχει πέσει απλά το έχεις συνηθίσει και δεν έχεις μέτρο σύγκρισης.

angelospower
30/07/2024, 20:14
Ίσως είναι ακριβό το κυλινδροπίστονο επειδή είναι nycasil. Το θέμα είναι να βρείς καλό μάστορα που να σέβεται τα χρήματα που θα πάρει

Bowleno
30/07/2024, 20:57
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Συμπληρώνω κάθε 1000 χιλόμετρα χοντρικά 400ml..

Ούτε δίχρονο δεν καίει τόσο πολύ....όντως χρήζει αντικατάστασης το σετ.
Όχι στοφαλομπιέλα, ψάχνουν να βγάλουν τις διακοπές τους.....

sanctusan
30/07/2024, 21:05
Δεν το λέω με βεβαιότητα, αλλά ΑΝ το nikasil είναι σε καλή κατάσταση, μόνο με ένα πιστόνι και καινούργια ελατήρια θα είσαι μια χαρά.
Επίσης το nikasil αν δεν έχει βροντήξει τελείως, πλέον και στην ελλάδα παίρνει ρεκτιφιέ

angelospower
30/07/2024, 21:27
Θα κοιτάξω μπάς και σηκώνει ρεκτιφιέ. Επίσης θα ζητήσω έλεγχο στο στροφαλο-μπιέλα. Δε θα το αλλάξω γιατί δε μου φαίνεται λογικο το επιχείρημα. Αν ήταν έτσι όλα τα μηχανάκια έπρεπε να τα πετάμε στα σκουπίδια όταν χαλάνε.

Bowleno
30/07/2024, 21:45
Θα κοιτάξω μπάς και σηκώνει ρεκτιφιέ. Επίσης θα ζητήσω έλεγχο στο στροφαλο-μπιέλα. Δε θα το αλλάξω γιατί δε μου φαίνεται λογικο το επιχείρημα. Αν ήταν έτσι όλα τα μηχανάκια έπρεπε να τα πετάμε στα σκουπίδια όταν χαλάνε.

Το μΕχανάκι σου ΔΕΝ έχει χαλάσει, απλά έχει τις φυσιολογικές φθορές που περιμένει κανείς σε μικρού κυβισμού μοτό (<300-350 κυβικά) οι οποίες, κατά κανόνα, πάνε συνήθως στα όριά τους με συνέπεια οι φθορές αυτές να έρχονται πολύ πιο γρήγορα από ένα, ας πούμε, 750-900 που τα 140-150 χ.α.ω (συνήθης ταχύτητα στις εθνικές οδούς) απλά το κάνουν να βαριέται και που λειτουργεί....

kostaskk
30/07/2024, 22:37
Παντός 400ml στα 1000 δεν μου φαίνονται και πάρα πολλά όταν πολλοί κατασκευαστές λένε ότι 200-300ml στα 1000 χιλιόμετρα είναι φυσιολογική
κατανάλωση, κάτι cbr έκαιγαν λίτρο, αλλά και πολλά δεν καίνε σταγόνα, το οποίο είναι ιδανικό καθος δεν έχεις το άγχος,ποσό έκαψε,τι στάθμη έχει,να το ελέγξω,αν αδειάζει θα γίνει για πέταμα το μοτέρ.

δοκίμασε και άλλα 20-50 δεν είναι όλα ιδια, και λογικά θα μειωθεί, και να το πας σιγά όχι τέρμα συνέχεια.
Ίσως και να χρησιμοποιείς σαν βασικό λάδι 20-50 και να προσθέτεις μικροποσότητες,( πχ όταν θέλει συμπλήρωμα ) με ποιο χοντρό,

Tallyban
31/07/2024, 11:36
Λογικά ελατήρια και τσιμουχακια θα θέλει,ούτε έμβολο ούτε κύλινδρο,μη σε δαγκώσουν χωρίς λόγο.
Άμα δε βγάζει πολύ καπνό η εξάτμιση,βάζε το πιο φθηνό 20/50 (ορυκτέλαιο αυστηρά)που θα βρεις,και αυτοκινήτου κανει,δεν έχει δίσκους να πατιναρει.

angelospower
31/07/2024, 20:42
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Άσπρο καπνό δε βγάζεις αλλά μυρίζουν τα καυσαέρια καμμένο λάδι όταν ζεσταθεί. Όταν το βάζω μπρος δεν μυρίζει έτσι. Το ορυκτέλαιο δεν το κάνει γρήγορα. Αλλά για την ώρα έχω δοκιμάσει full synthetic 20-50. Μετά θα δοκιμάσω ημισυνθετικο. Μάλλον θα είναι παρόν στην ανακατασκευή. Θα το ανοίξουμε να δούμε τί φταίει κ αναλόγως. Πάντως το κυλινδροπιστονο της yamaha έχει 450 ευρώ. Χωρίς φλάντζες κ εργασια

Tallyban
31/07/2024, 20:59
Πλήρως συνθετικό 20/50 με ορυκτέλαιο 20/50 καμιά σχέση ...

alexis72
31/07/2024, 21:00
εχω οδηγήσει γυρω στα 12 σκούτερ φίλων-συγγενών κλπ εως 250 cc .το μόνο που θα αγόραζα σήμερα αν το πούλαγε η yamaha θα ηταν το xenter 150 ,απίστευτο καλο σκούτερ για εμένα ,εχω θέμα με την μέση μου κ ηταν το μόνο που πέρναγε επάνω απο μικρές η μεγαλες ανωμαλίες του δρόμου σαν μαγικό χαλί ...αυτο σίγουρα οφείλεται στο μονό αμορτισέρ που φόραγε πίσω .η γνώμη μου ειναι φτιάξτο κ για αρχή βάλε 20w50 aral ημισυνθετικό

kostaskk
01/08/2024, 03:19
Τα συνθετικά καίγονται εύκολα,
Δοκίμασε ημισυνθετικο η και απλό ορυκτέλαιο (με 6€ πχ). 454946
Σε παπί βάζω αυτό και δεν καίει τίποτα

angelospower
01/08/2024, 15:56
Τα συνθετικά καίγονται εύκολα,
Δοκίμασε ημισυνθετικο η και απλό ορυκτέλαιο (με 6€ πχ). 454946
Σε παπί βάζω αυτό και δεν καίει τίποτα

Έβαλα αρχικά συνθετικό για λόγους ασφαλείας. Τώρα θα δοκιμάσω το ημισυνθετικο όπως είπατε. Είναι αλήθεια πως είναι καλό σκουτεράκι και δυνατό για τα κυβικά. Γι αυτό με προβληματίζει. Από την άλλη δε θα ξοδέψω μια περιουσία για ανακατασκευη.

mp-giorgos
01/08/2024, 16:20
Αν φτιαξεις το πανω τμημα του μοτερ(καπακι πιστονι ελατηρια), το μοτερ θα εχει δυναμη οντας καινουργιο πλεον, αλλα τα δακτυλιδια της μπιελας πανω κατω(και του στροφαλου τα ρουλεμαν?) εχουν φθορα και ενδεχεται σαν ευαισθητο πλεον κομματι του μοτερ, να βγαλει ζημια.

sanctusan
01/08/2024, 16:56
Συγνώμη ρε παιδιά, Αντί να το κάνει καλύτερο, θα το κάνει χειρότερο;

Αντί να ρίξει μια ματιά σε ελατήρια και τσιμουχάκια, θα βάλει χειρότερο λάδι με πιθανότητα να χαλάσει και η ποιότητα του υπόλοιπου;

Τι θα απογίνουν η μπιέλα και ο στρόφαλος αν βάλει σκουπίδια αντί για λάδι; Εκτός αν δεν σε νοιάζει ή αν δε παίζει μία για την απισκευή.

angelospower
01/08/2024, 21:14
Εννοείται με νοιάζει η επισκευή αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να αλλαχτεί ο στρόφαλος. Άντε να αλλαχτεί η μπιέλα το καταλαβαίνω. Αλλά ο στρόφαλος δε χαλάει εύκολα. Αν κάνω ολική επισκευή θα πρέπει να δώσω 1000+ με αμφίβολα αποτέλεσματα. Καλύτερα να δώσω κάτι ακόμα ο να πάρω καινούργιο μηχανάκι

mp-giorgos
01/08/2024, 21:18
Αλλαγη δακτυλιδια μπιελας ή μπιελα και ρουλεμαν στροφαλου, στροφαλο προσωπικα δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να αλλαχτει.

PaNick67
02/08/2024, 08:38
Εννοείται με νοιάζει η επισκευή αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να αλλαχτεί ο στρόφαλος. Άντε να αλλαχτεί η μπιέλα το καταλαβαίνω. Αλλά ο στρόφαλος δε χαλάει εύκολα. Αν κάνω ολική επισκευή θα πρέπει να δώσω 1000+ με αμφίβολα αποτέλεσματα. Καλύτερα να δώσω κάτι ακόμα ο να πάρω καινούργιο μηχανάκι

Κοιτα να δεις πως παει.
Αφου καιει λαδια μονο και δεν κανει θορυβους, ξεκινας απο πανω με τα τσιμουχακια, τριψιμο βαλβιδες , ελατηρια. Ο μηχανικος μετραει και κρινει αν θελει πιστονι ή οχι. Αν θελει πιστονι, μετραει κυλινδο, κλπ

Παντα ξεκιναμε απο ψηλα και παμε χαμηλα, μετραμε κι αν ειμαστε οριακα ή εκτος, αλλαζουμε.

Θεωρω πως μεχρι πιστονι θα φτασεις και θα ειναι μια χαρα.

οσο για τα λαδια, να βαζεις αυτα που συστηνει ο κατασκευαστης και σε ιξωδες και σε προδιαγραφες

angelospower
02/08/2024, 09:56
Πρόσφατα ανοιχτηκε το πάνω καπάκι γιατί μου έκαψε την πάνω φλάτζα. Δεν βρηκε ο μάστορας κάποιο πρόβλημα. Άρα θα πρέπει να γίνει μια επέμβαση προς τα κάτω σιγα σιγά. Για να δούμε πόσο θα πάει. Το μηχανάκι πάει μια χαρά απλά μυρίζει καμένο λάδι ξεκάθαρα και το μαυρίζει γρήγορα. Απο σεπτέμβρη θα το πάω για άνοιγμα. Δεν μπορώ να ζώ συνέχεια με το άγχος του λαδιου. Μια φορά το είχα βρει στεγνό κ παρ'όλα αυτά πήγαινε μια χαρά!

Manalishi
02/08/2024, 10:32
Πρόσφατα ανοιχτηκε το πάνω καπάκι γιατί μου έκαψε την πάνω φλάτζα. Δεν βρηκε ο μάστορας κάποιο πρόβλημα. Άρα θα πρέπει να γίνει μια επέμβαση προς τα κάτω σιγα σιγά. Για να δούμε πόσο θα πάει. Το μηχανάκι πάει μια χαρά απλά μυρίζει καμένο λάδι ξεκάθαρα και το μαυρίζει γρήγορα. Απο σεπτέμβρη θα το πάω για άνοιγμα. Δεν μπορώ να ζώ συνέχεια με το άγχος του λαδιου. Μια φορά το είχα βρει στεγνό κ παρ'όλα αυτά πήγαινε μια χαρά!

Απο συνήθεια μάλλον... :D

extisatokat
02/08/2024, 11:26
Ξεκινά απ' αυτά που σου είπε ο Ταλιμπάν.ειναι και το πιθανότερο.ελατηρια και τσιμουχακια βαλβίδων.και λαδακια ημισυνθετικά το πολύ.μην ξοδευεσαι με συνθετικό.αυτα καίγονται για πλάκα.

angelospower
02/08/2024, 21:37
Απο συνήθεια μάλλον... :D

Bowleno
03/08/2024, 01:34
Πρόσφατα ανοιχτηκε το πάνω καπάκι γιατί μου έκαψε την πάνω φλάτζα. Δεν βρηκε ο μάστορας κάποιο πρόβλημα. Άρα θα πρέπει να γίνει μια επέμβαση προς τα κάτω σιγα σιγά. Για να δούμε πόσο θα πάει. Το μηχανάκι πάει μια χαρά απλά μυρίζει καμένο λάδι ξεκάθαρα και το μαυρίζει γρήγορα. Απο σεπτέμβρη θα το πάω για άνοιγμα. Δεν μπορώ να ζώ συνέχεια με το άγχος του λαδιου. Μια φορά το είχα βρει στεγνό κ παρ'όλα αυτά πήγαινε μια χαρά!


Απο συνήθεια μάλλον... :D

Δεν θα πηγαίνει για πολύ ακόμα άμα το συνεχίσεις αυτό :D

Πέρα από την πλάκα, ΜΗΝ βάζεις συνθετικά λάδια, αυτά χρησιμοποιουνται μόνο σε μοτέρ υψηλών επιδόσεων και ελάχιστων ανοχών στα κινούμενα μέρη τους.
Ούτε καν ημισυνθετικά. Απλό ορυκτέλαιο 20-50 και τέλος.

angelospower
03/08/2024, 09:46
Θα τα αλλάξω συντομα και θα βάλω ορυκτέλαιο. Πιστεύω τα υπόλοιπα κινούμενα μερη να είναι σε καλή κατάσταση. δεν ακουω περιέργους ήχους για την ώρα. Η απόδοση πάντως δεν έχει πέσει στο ελάχιστον.

platanos
04/09/2024, 20:51
Σίγουρα σε αυτά τα χιλιόμετρα ή στροφαλομπιελα ίσως σου βγάλει κάτι με την αλλαγή του πιστονιου και των ελατηρίων του.

thunder ace
04/09/2024, 21:13
Κοιτα να δεις πως παει.
Αφου καιει λαδια μονο και δεν κανει θορυβους, ξεκινας απο πανω με τα τσιμουχακια, τριψιμο βαλβιδες , ελατηρια. Ο μηχανικος μετραει και κρινει αν θελει πιστονι ή οχι. Αν θελει πιστονι, μετραει κυλινδο, κλπ

Παντα ξεκιναμε απο ψηλα και παμε χαμηλα, μετραμε κι αν ειμαστε οριακα ή εκτος, αλλαζουμε.

Θεωρω πως μεχρι πιστονι θα φτασεις και θα ειναι μια χαρα.

οσο για τα λαδια, να βαζεις αυτα που συστηνει ο κατασκευαστης και σε ιξωδες και σε προδιαγραφες

Ετσι ακριβως.

GRR
14/12/2024, 18:20
Στα μονοκύλινδρα τα μηχανάκια το κυλινδροπίστονο φθείρεται πιο γρήγορα απ ότι σε αυτά που έχουν πάνω από έναν κύλινδρο?

stefanos
15/12/2024, 11:24
Στα μονοκύλινδρα τα μηχανάκια το κυλινδροπίστονο φθείρεται πιο γρήγορα απ ότι σε αυτά που έχουν πάνω από έναν κύλινδρο?

Όχι η φθορά εξαρτάται περισσότερο από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά πιστονιού μπιέλας στρόφαλου, γραμμική ταχύτητα πιστονιού, δηλαδή έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του κινητήρα.

Bowleno
15/12/2024, 12:46
Στα μονοκύλινδρα τα μηχανάκια το κυλινδροπίστονο φθείρεται πιο γρήγορα απ ότι σε αυτά που έχουν πάνω από έναν κύλινδρο?

Eκτός αυτών που είπε ο Στέφανος, παίζει και το εξής: (χοντρικό παράδειγμα)
Ας πάρουμε 2 μονοκύλινδρα μοτέρ, ίδιας σχεδίασης, το ένα είναι 250 κυβικά και αποδίδει 20 ίππους στις 6.000 στροφές, και για να το πας π.χ. 120 χαω, το δουλεύεις κοντά στο όριο τους, συνεχώς.
Το άλλο είναι 650 κυβικά και αποδίδει 55 ίππους στις 6.500 στροφές και στα 120 κινείται "τεμπέλικα" στις 4.000
Ποιο λες να τα "φτύσει" πιο γρήγορα;
Αυτός είναι ο λόγος που τα μικρά μοτέρ απαιτούν σχετικά γρήγορα επισκευή μοτέρ. Εκτός πια, αν π.χ. το παπί των 130 κυβικών, π.χ. έχεις την υπομονή να το πηγαίνεις μόνο 60-70 το ανώτερο. (ποιος έχει; :lol:)