View Full Version : Δικύλινδρο vs τετρακύλινδρο Vol 38
Αν έχεις διάθεση να πεις τους λόγους θα θελα να τους ακούσω.
Εμένα μου φαίνονται πιο απολαυστικά τα μεγάλα δικύλινδρα όπως επίσης τα 400-600 τετρακύλινδρα.
Επειδη πατησα vroom στο Βασιλη,να σου πω.
Δικυλινδρα σ αυτα τα κυβικα εχεις και αποδοση και ροπη και οικονομια,αντιθετως σε ενα 400 κατα βαση 4κ εχεις φασαρια,δεν εχεις ροπη και δεν εχεις οικονομια.
Τα μεγαλα οτι και να ειναι ειτε δικυλινδρα ειτε τετρακυλινδρα ειναι απολαυση,αλλα τα μικρα(300cc-500cc) δικυλινδρα ειναι η καλυτερη συνταγη.:)
telegonos
01/10/2024, 22:41
Επειδη πατησα vroom στο Βασιλη,να σου πω.
Δικυλινδρα σ αυτα τα κυβικα εχεις και αποδοση και ροπη και οικονομια,αντιθετως σε ενα 400 κατα βαση 4κ εχεις φασαρια,δεν εχεις ροπη και δεν εχεις οικονομια.
Τα μεγαλα οτι και να ειναι ειτε δικυλινδρα ειτε τετρακυλινδρα ειναι απολαυση,αλλα τα μικρα(300cc-500cc) δικυλινδρα ειναι η καλυτερη συνταγη.:)
Λάθος όλα όσα γράφεις, και μου κάνει εντύπωση που διαδίδονται ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ αυτοί οι μύθοι.
Ιδιου κυβισμού δικύλινδρο και τετρακύλινδρο, ίδιας ''πίεσης'' και το ένα και το άλλο, το δικύλινδρο δεν έχει ΚΑΜΙΑ τύχη απέναντι στο τετρακύλινδρο.
Ενα 400 τετρακύλινδρο χωρίς ιδιαίτερο ζορι, με γραμμικές ταχύτητες πιστονιών δεκαετίας...90, για πλάκα βγάζει 60 άλογα τροχό, και διακοσαρίζει σε χλμ/ω.
Ενα 400 δικύλινδρο, με σύχρονες τεχνολογίες σου λέω γω, άιντε να βγάζει 45 άλογα τροχό, και τα 200χμ/ω δεν τα φτάνει ποτέ.
Επειδή ακριβώς το τετρακύλινδρο είναι πιο δυνατό, ο κατασκευαστής το γραναζώνει ώστε να πιάνει την ταχύτητα που μπορεί να πιάσει, δεν το γραναζώνει όπως θα γρανάζωνε το δικύλινδρο. Αυτό ενδεχομένως δίνει την ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ότι το τετρακύλινδρο ''δεν έχει ροπή'' (που είναι μια έκφραση χωρίς κανένα νόημα, μια και αφενός η ροπή είναι ένα φυσικό μέγεθος αλλά η ΔΥΝΑΜΗ σε επιταχύνει, αφετέρου συχνά τα διαγράμματα ροπής δεν επαληθεύουν τον μύθο). Στην πραγματικότητα, αν γραναζώναμε ένα τετρακύλινδρο σαν να ήταν δικύλινδρο, δλδ σαν παράδειγμα αν γρανάζωνες το 400 τετρακύλινδρο για 180 τελική όσο και το δικύλινδρο δλδ, αντίο δικύλινδρο αντίο.
Λάθος όλα όσα γράφεις, και μου κάνει εντύπωση που διαδίδονται ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ αυτοί οι μύθοι.
Όντως λάθος μου για τι ροπή ,αυτό που ήθελα να πω είναι ότι για καθημερινή χρήση η δύναμη που αποδίδει ο δικυλινδρος σ αυτά τα κυβικά είναι οικονομικός κ διασκεδαστικός, περισσότερα από τον τετρακύλινδρο που θα πρέπει να τον πηγαίνεις συνεχώς ψηλά.
Ιδιου κυβισμού δικύλινδρο και τετρακύλινδρο, ίδιας ''πίεσης'' και το ένα και το άλλο, το δικύλινδρο δεν έχει ΚΑΜΙΑ τύχη απέναντι στο τετρακύλινδρο.
Για πες μου δυο τετοια.
Ενα 400 τετρακύλινδρο χωρίς ιδιαίτερο ζορι, με γραμμικές ταχύτητες πιστονιών δεκαετίας...90, για πλάκα βγάζει 60 άλογα τροχό, και διακοσαρίζει σε χλμ/ω.
Ενα 400 δικύλινδρο, με σύχρονες τεχνολογίες σου λέω γω, άιντε να βγάζει 45 άλογα τροχό, και τα 200χμ/ω δεν τα φτάνει ποτέ.
Ειχα τοτε Fz400 και σημερα cbr500,επειδη κανω απο τοτε το ιδιο δρομολογιο καθημερινα 60-100 χλμ.και το κανω με διχρονα τετραχρονα μικρα μεγαλα απο 125cc εως 1000cc,και επειδη αυτο αφορα την ασφαλεια μου,την οικονομια μου και πανω απ ολα την ευχαριστηση μου,εγω θ ακουσω εμενα.
Επειδή ακριβώς το τετρακύλινδρο είναι πιο δυνατό, ο κατασκευαστής το γραναζώνει ώστε να πιάνει την ταχύτητα που μπορεί να πιάσει, δεν το γραναζώνει όπως θα γρανάζωνε το δικύλινδρο. Αυτό ενδεχομένως δίνει την ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ότι το τετρακύλινδρο ''δεν έχει ροπή'' (που είναι μια έκφραση χωρίς κανένα νόημα, μια και αφενός η ροπή είναι ένα φυσικό μέγεθος αλλά η ΔΥΝΑΜΗ σε επιταχύνει, αφετέρου συχνά τα διαγράμματα ροπής δεν επαληθεύουν τον μύθο). Στην πραγματικότητα, αν γραναζώναμε ένα τετρακύλινδρο σαν να ήταν δικύλινδρο, δλδ σαν παράδειγμα αν γρανάζωνες το 400 τετρακύλινδρο για 180 τελική όσο και το δικύλινδρο δλδ, αντίο δικύλινδρο αντίο.
εγω παλι δικυλινδρο θα επελεγα :D
basilis_k6
01/10/2024, 23:28
ειναι πιο ανετοι στην οδηγηση με χαλαρους ρυθμους οι 2κ αλλα αυτο με τη ροπη ειναι μυθος. δεν εχουν περισσοτερη απο 4κ απλα ειναι πιο δυσκολο να πεσεις σε λαθος σχεση στο κιβωτιο και να σου κρεμασει.
Coyote.V
02/10/2024, 01:19
ειναι πιο ανετοι στην οδηγηση με χαλαρους ρυθμους οι 2κ
Αυτό είναι υπό αμφισβήτηση... εξαρτάται τι τύπος 2κ είναι.
kostaskk
02/10/2024, 05:15
Τα 2K μπορεί να έχουν ίδια η και παραπάνω ροπή σε σχέση με 4κ στα ίδια κυβικά..(σαν απόλυτο νούμερο μέγεθος ροπής) συνιθος αυτό συμβαίνει στις μεσαίες και χαμηλές rpm...
Δηλαδή αν ανοίξουν από στάση το 2k να είναι μπροστά μέχρι τα 100-150km/h.. η να φεύγει πολύ ποιο γρήγορα αν ανοίξουν με 4τες η 6τες..
Από εκεί και πάνω το 4k θα εξαφανιστεί, στα ψηλά δηλαδή,,
Γραναζωμα δεν έχει νόημα, οι κατασκευαστές βάζουν ότι πιστεύουν καλητερο,, στα 2κ βάζουν ποιο μακρύ για να εκμεταλλευτούν την παραπάνω ροπή (αφού τραβάει μακραίνω) και να καλύψουν το μειωνεκτημα τις τελικής ταχύτητας (να την αυξήσουν) για να φτάσει ποιο κοντά στα 4κ.
Στα 4κ κοντενουν το γραναζωμα για να μειώσουν το μειωνεκτημα τις μικρής ροπής στα μεσαία, για να έχει καλητερη επιτάχυνση -ροπη στα χαμηλά και να πλησιάσει αυτή των 2κ,,, επίσης ποιο γρήγορο στροφαρισμα, πάει ποιο γρήγορα στα ψηλά που εκεί δουλεύει καλά..
Για τον ίδιο λόγο κάτι δίχρονα 50αρια αγωνιστικά του 1960 με 160+km τελική και στροφαρισμα κοντά 17.000 rpm είχαν σασμάν με 16+ σχέσεις..
Το φάσμα ροπής ήταν τόσο μικρό (500 στροφές) και ψηλά, που χρειάζονταν πολύ κοντό σασμάν με 16 σχέσεις για να μένει στην ροπή και να έχει κάποια επιτάχυνση,, σε μηχανάκια που έχουν άφθονη ροπή (cb1300) βάζουν μακρυά σασμάν, ακόμα και με 5 ταχύτητες..
kostaskk
02/10/2024, 05:18
https://motostatz.com/how-fast-will-the-zx-4r-be-and-will-it-be-faster-than-a-ninja-400/
Εδώ μια καλή σύγκριση 2κ, 4κ
456291
Εγώ βλέπω πως ένα Kawasaki Z400 έχει 37nm/8000rpm και ένα Honda 400sf μοντέλο 90ς έχει 40nm/7500 άρα δεν υπάρχει
ροπή των 2 κυλίνδρων εκτός και αν μιλάμε για V Κινητήρα που ανεβάζει με το ζόρι μέχρι 5-6Κ rpm οπότε ναι,έχει ροπή πολύ χαμηλά και όχι
απαραίτητα ''πολύ''.
Επίσης σε βόλτες που κάνω με φίλο με Honda 400 διαπίστωσα πως μέσα στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες ,με το δικό μου 2κ των 850κ.ε
πρέπει να αλλάζω πολύ συχνά ταχύτητες 1-2 ενώ το 400ρακι χρουτσου χρουτσου τσουλούσε όμορφα με την ίδια σχέση στο κιβώτιο
Για περισσότερα κυβικά δεν το συζητάμε(1000+), στον 4Κ απλά ανοίγεις το γκάζι με 5η-6η χωρίς σκορτσαρίσματα ,τα racing οχήματα των 600 κ.ε είναι άλλο καπέλο,
πολύ λογικό αν θέλεις 250+ χιλιόμετρα τελικής από ένα 600ρακι να πρέπει να ανεβάζει πολλές στροφές.
dumutrus
02/10/2024, 09:52
https://youtu.be/lARPU2KbyiM
δεν ξέρω αν μπορούν να βγούν συμπεράσματα
grinderx
02/10/2024, 10:14
Εγώ βλέπω πως ένα Kawasaki Z400 έχει 37nm/8000rpm και ένα Honda 400sf μοντέλο 90ς έχει 40nm/7500 άρα δεν υπάρχει
ροπή των 2 κυλίνδρων εκτός και αν μιλάμε για V Κινητήρα που ανεβάζει με το ζόρι μέχρι 5-6Κ rpm οπότε ναι,έχει ροπή πολύ χαμηλά και όχι
απαραίτητα ''πολύ''.
Επίσης σε βόλτες που κάνω με φίλο με Honda 400 διαπίστωσα πως μέσα στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες ,με το δικό μου 2κ των 850κ.ε
πρέπει να αλλάζω πολύ συχνά ταχύτητες 1-2 ενώ το 400ρακι χρουτσου χρουτσου τσουλούσε όμορφα με την ίδια σχέση στο κιβώτιο
Για περισσότερα κυβικά δεν το συζητάμε(1000+), στον 4Κ απλά ανοίγεις το γκάζι με 5η-6η χωρίς σκορτσαρίσματα ,τα racing οχήματα των 600 κ.ε είναι άλλο καπέλο,
πολύ λογικό αν θέλεις 250+ χιλιόμετρα τελικής από ένα 600ρακι να πρέπει να ανεβάζει πολλές στροφές.
Έτσι κι εδώ με το δικό μου XJ6 (4κ 600). Τραβάει από χαμηλά. Βέβαια παίζω με το κιβώτιο σε χαμηλές ταχύτητες, γιατί πρώτον είμαι ακόμα νουμπάς (2 μήνες έχω το δίπλωμα) και δεύτερον ακολουθώ τη λογική της οδήγησης του αυτοκινήτου σε αυτό το θέμα. Τώρα καλά κάνω, όχι και τόσο;; Είναι κάτι που πρέπει να κατανοήσω καλύτερα και να το διορθώσω (εφόσον πρέπει) τώρα που είναι νωρίς ώστε να μην αποκτήσω κακές συνήθειες.
DoctoR_k6
02/10/2024, 10:36
Θυμαμαι οταν ειχα το ZXR400 H και ηταν κοντο πως τραβουσε... :D
Οταν εσπασε το μοτερ και εβαλα αλλο το επαναφερα στο μαμα γραναζωμα και παλι τραβουσε μια χαρα!! :lol:
Παροτι ειχε κοφτη στις 14500... :p
karellen
02/10/2024, 11:04
Ένα Suzuki GSR 600 που έχει φίλος μου και το έχω οδηγήσει άπειρες φορές,αποδίδει 92 άλογα και παρότι 4Κ πουθενά δεν το λές ψόφιο ή ότι χαμηλά κρεμάει.
Έτσι κι εδώ με το δικό μου XJ6 (4κ 600). Τραβάει από χαμηλά. Βέβαια παίζω με το κιβώτιο σε χαμηλές ταχύτητες, γιατί πρώτον είμαι ακόμα νουμπάς (2 μήνες έχω το δίπλωμα) και δεύτερον ακολουθώ τη λογική της οδήγησης του αυτοκινήτου σε αυτό το θέμα. Τώρα καλά κάνω, όχι και τόσο;; Είναι κάτι που πρέπει να κατανοήσω καλύτερα και να το διορθώσω (εφόσον πρέπει) τώρα που είναι νωρίς ώστε να μην αποκτήσω κακές συνήθειες.
ΜΗΝ ακολουθείς την "λογική του αυτοκινήτου" υποτετράγωνο το ένα, υπερτετράγωνο το άλλο, δουλεύουν σε εντελώς διαφορετικές στροφές....
grinderx
02/10/2024, 11:40
Άρα λες ότι με χαμηλές ταχύτητες πχ 30km/h, δε χρειάζεται αν είμαι με 4η στο κιβώτιο ντε και καλά να κατεβάσω 2α;; Μιλάμε για αστικό περιβάλλον σε κίνηση και όχι όταν πρόκειται για κάποια στροφή ξερω γω.
Άρα λες ότι με χαμηλές ταχύτητες πχ 30km/h, δε χρειάζεται αν είμαι με 4η στο κιβώτιο ντε και καλά να κατεβάσω 2α;; Μιλάμε για αστικό περιβάλλον σε κίνηση και όχι όταν πρόκειται για κάποια στροφή ξερω γω.
Με 3η μια χαρά κινείσαι στα 30km/h, εγώ, πάντως, κινούμαι και με 4η :D βασικά έχει να κάνει με τις σχέσεις που έχει το εκάστοτε κιβώτιο, Σε άλλα μοτέρ είναι "απλωμένες" και σε άλλα πολύ κοντά μεταξύ τους (όπως το δικό μου), το υπάρχον γρανάζωμα, αρκετοί που έχουν το δικό μου έχουν βάλει 16αρι μπροστινό σε μια προσπάθεια να έχει λιγότερες στροφές το μοτέρ στην εθνική οδό (υπερβολή, κατ΄εμέ) επίσης και το πως "ακούς" και νιώθεις την μηχανή, όλα αυτά, θα έρθουν με τον καιρό και μαζεύοντας εμπειρίες....
grinderx
02/10/2024, 11:52
Ευχαριστώ :a013:
Τι 3η και 4η ρε σεις με 30km/h?? 2α και πολύ είναι
motojojo
02/10/2024, 12:47
Όσο δεν σκορτσαρει το μοτερ καλά ειναι. Απο κει και πέρα το οτι ρολαρει δεν σημαίνει ότι έχει και ικανη ροπή για ρεπριζ.
grinderx
02/10/2024, 12:55
Όσο δεν σκορτσαρει το μοτερ καλά ειναι. Απο κει και πέρα το οτι ρολαρει δεν σημαίνει ότι έχει και ικανη ροπή για ρεπριζ.
Καλά αυτό εννοείται
dumutrus
02/10/2024, 15:17
σχετικά με την σχέση στο κιβώτιο και την ταχύτητα το manual του cb-1 για οικονομική οδήγηση λέει αυτό
456323
tselotrelo
03/10/2024, 16:53
https://youtu.be/iNspNdVkslA?si=RkTJVxycGpBlGKsF
Λίγο μετά τα 3:30 δείχνει πόσο ζοριζεται ο κινητήρας σε μια επιτάχυνση με μεγάλη ταχύτητα και εκεί υπάρχει ο κίνδυνος της προαναφλεξης, φυσικά σε πορεία υπάρχει μεγάλη οικονομια
Πάντα είχα την απορία τα σκορτσαρισματα στις χαμηλές στροφές ειναι προαναφλεξης ή κάτι άλλο . Η δική μου γνώση εδώ περιοριζεται
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.