Σύνδεση

View Full Version : Ρωγμή(?) σε carbon κράνος



Manalishi
24/10/2024, 11:03
Καλημέρα,

Παρατήρησα την εξης ρωγμή, εαν όντως είναι ρωγμή, στο εμπρόσθιο μέρος του κράνους (Shark Spartan GT Carbon)

Είναι ρωγμή? Εαν ναί, υπάρχει θέμα?

457185

CorpseAlive
24/10/2024, 11:08
Καλημέρα,

Παρατήρησα την εξης ρωγμή, εαν όντως είναι ρωγμή, στο εμπρόσθιο μέρος του κράνους (Shark Spartan GT Carbon)

Είναι ρωγμή? Εαν ναί, υπάρχει θέμα?

457185

Σαν γρατζουνιά φαίνεται , έχει βάθος?


Σε κάθε περίπτωση πέτα το (ιδανικά προς τα εμένα να το πιάσω)

Volpad
24/10/2024, 11:13
Και εμένα με γρατζουνιά μου μοιάζει...

Tsber
24/10/2024, 11:27
Και εμένα με γρατζουνιά μου μοιάζει...

Το αυτό, δεν κατάλαβες πού και πώς έγινε;

Ράγισμα γίνεται συνήθως μετά από πτώση ή δυνατό χτύπημα ενώ τη χαρακιά μπορεί και να μην την αντιληφθούμε αρχικά.

motojojo
24/10/2024, 11:32
Αν ηταν γρατζουνιά θα θόλωνε από κάτω; Μοιάζει μεν ράγισμα αλλά στο επιφανειακό πλαστικό.
Τουλάχιστον δεν ειναι σε δομικό σημείο οπότε όλα καλά.



υγ. αγάπη μόνο :lol:

Volpad
24/10/2024, 11:39
Εμένα μου φαίνεται απο πάνω το θόλωμα..

viper1
24/10/2024, 12:08
Αυτό που βλέπεις είναι πιθανόν ράγισμα στο top coat.
Αν όμως σου έχει πέσει αλλάζει η ιστορία

Manalishi
24/10/2024, 12:12
Το αυτό, δεν κατάλαβες πού και πώς έγινε;

Ράγισμα γίνεται συνήθως μετά από πτώση ή δυνατό χτύπημα ενώ τη χαρακιά μπορεί και να μην την αντιληφθούμε αρχικά.

Κοίτα, πριν καιρό είχε μια πτωση απο το κάθισμα του σκούτερ. Το κοίταξα εκείνη τη στιγμή αλλά δεν διαπίστωσα κάτι.'

Αααα, τωρα που το λές, επεσε απο ενα έπιπλο στο σπίτι και το μάζεψε ο μικρός μετά...

Όντως το θόλωμα είναι απο πάνω, σαν να έχει αποκολλήσει το πλαστικό/προστατευτικό περίβλημα απο το carbon.

Αλλα αναρωτιέμαι, εάν ξεκόλλησε εκεί, μήπως προχωρήσει και άλλο αυτό το "ξεκόλλημα"?

THRESH
24/10/2024, 12:26
ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ ΧΘΕΣ , ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΚΡΗΞΗΣ ΑΛΑ ΜΑΙΚΛ ΜΠΕΙ !!

Δεν φαίνεται να έχει πάθει κάτι σοβαρό , ενδόμυχα είναι το θέμα. Αν πάλι σε τρώει , ρώτα
και σε ένα κατάστημα να σου πουν μια γνώμη, με φίλτρο πάντα, γιατί μιλάς σε πωλητές.

Tsber
24/10/2024, 12:34
Κοίτα, πριν καιρό είχε μια πτωση απο το κάθισμα του σκούτερ. Το κοίταξα εκείνη τη στιγμή αλλά δεν διαπίστωσα κάτι.'

Αααα, τωρα που το λές, επεσε απο ενα έπιπλο στο σπίτι και το μάζεψε ο μικρός μετά...

Όντως το θόλωμα είναι απο πάνω, σαν να έχει αποκολλήσει το πλαστικό/προστατευτικό περίβλημα απο το carbon.

Αλλα αναρωτιέμαι, εάν ξεκόλλησε εκεί, μήπως προχωρήσει και άλλο αυτό το "ξεκόλλημα"?

Οκ, προσωπικά δεν πιστεύω ότι τίθεται θέμα ασφαλείας του κράνους γιατί το χτύπημα - σημάδι φαίνεται περισσότερο επιφανειακό παρά δομικό και γιατί συνήθως τα δυνατά χτυπήματα που δημιουργούν πρόβλημα στο κέλυφος αφήνουν ένα αραχνοειδές μοτίβο ρωγμών που ξεκινά από το σημείο επαφής.

Στη φωτό φαίνεται σαν να βρήκε σε κάτι αιχμηρό το κράνος και να το έσυρες άθελά σου δεξιά ή αριστερά - μπορεί και να μην το κατάλαβες αρχικα.

Ίσως με τον καιρό να δημιουργήσει φουσκώματα ή περαιτέρω αποκόλληση αλλά δεν ξέρω να σου πω ακριβώς τι να κάνεις, λόγω καρμπον καλύτερα να ρωτήσεις κάποιον ειδικό.

karellen
24/10/2024, 12:35
Αυτό που βλέπεις είναι πιθανόν ράγισμα στο top coat.
Αν όμως σου έχει πέσει αλλάζει η ιστορία

Κι εμένα ράγισμα στο βερνίκι μού μοιάζει.

doctor_john
24/10/2024, 14:33
Αν είναι ράγισμα στο carbon θα κάνει διαφορετικό ήχο από το ζευγάρι του στο σχήμα. Το δοκιμάζεις κτυπωντας με νόμισμα.

Manalishi
24/10/2024, 14:40
Αν είναι ράγισμα στο carbon θα κάνει διαφορετικό ήχο από το ζευγάρι του στο σχήμα. Το δοκιμάζεις κτυπωντας με νόμισμα.

Ντεν έχω νομίσματα καρντιά μου, αυτό κάνει?

457200




Με κέρμα, δεν κάνει διαφορά στον ήχο

CorpseAlive
24/10/2024, 14:47
Ντεν έχω νομίσματα καρντιά μου, αυτό κάνει?

457200




Με κέρμα, δεν κάνει διαφορά στον ήχο

Δοκίμασε με μία πιστωτική, αλλά για να δουλέψει ανέβασε την μπρος και πίσω εδώ να δούμε κάτι.

Manalishi
24/10/2024, 15:01
Δοκίμασε με μία πιστωτική, αλλά για να δουλέψει ανέβασε την μπρος και πίσω εδώ να δούμε κάτι.

457206

CorpseAlive
24/10/2024, 15:10
457206

Στείλε μου την καθαρή μπρος πίσω στο email

theia.anoikse.apo.tin.DEI.eimaste@gmail.com

karellen
24/10/2024, 16:31
Ντεν έχω νομίσματα καρντιά μου, αυτό κάνει?

457200
Με κέρμα, δεν κάνει διαφορά στον ήχο

:lol:
Δε με λες, τα σκυλιά με λουκάνικα τα δένεις?

doctor_john
24/10/2024, 17:57
Τι είστε εσείς ρε.. :lol: είχα και κόσμο, δεν μπορούσα να απαντήσω..
δεν είναι ρωγμή στο carbon φαίνεται.
Μπορείς να το επισκευάσεις μόνος, αν θέλεις πες μου να τα γράψω.

peterTHErider
24/10/2024, 21:25
Γενικά,το κάρμπον είναι το πιο λάθος και άχρηστο υλικό για κατασκευή κρανων.
Δεν θα μπω στη διαδικασία να εξηγήσω τι και πώς.ειναι απλά δεδομένο.

RaGe_Raptor
24/10/2024, 21:40
Γενικά,το κάρμπον είναι το πιο λάθος και άχρηστο υλικό για κατασκευή κρανων.
Δεν θα μπω στη διαδικασία να εξηγήσω τι και πώς.ειναι απλά δεδομένο.

Συνήθως είναι ένα top layer για το look & hype.

viper1
24/10/2024, 21:41
Αν είναι ράγισμα στο carbon θα κάνει διαφορετικό ήχο από το ζευγάρι του στο σχήμα. Το δοκιμάζεις κτυπωντας με νόμισμα.

Γιάννη το τεστ με το νόμισμα (tap test ) είναι σε περιπτώσεις που το συνθετικό υλικό (στην περίπτωση μας carbon) έχει delamination. Είναι ένα φαινόμενο στο οποίο η επιφάνεια μετα απο κρούση εξωτερικά δεν παρουσιάζει ευρήματα αλλά εσωτερικά ίσως έχει ξεκολλήσει κάποια στρώση από το υλικό. Για να δεις στην προκειμένη περίπτωση αν εχει ρωγμή το κράνος θα πρέπει να τριφτει να βγει το βερνίκι και να φανεί καθαρό carbon.

doctor_john
24/10/2024, 23:23
Ο ήχος αλλάζει έντονα γιατί για να προκληθεί ρηγμάτωση έχει επέλθει η αποκόλληση που περιγράφεις.
Το carbon θα σπάσει με δύο τρόπους: με κρούση σε τόνους μεγαλύτερη από το όριο της κατασκευής
και με επαναλαμβανόμενη κίνηση που ξεπερνά το όριο ελαστικότητας και προκαλεί πτύχωση.

Έτσι όπως τα έχω δει σε σκελετούς και άλλα εξαρτήματα ποδηλάτων, αν η κρούση είναι ικανή να προκαλέσει τομή
είναι πολύ δύσκολο (για να μην γράψω αδύνατο) η ρωγμή να είναι καθαρή. Πολύ πιθανότερο να έχει σκιστεί κομμάτι.
Αν κοπεί με διαδοχικά λυγίσματα, οι ίνες άνθρακα στο εξωτερικό layer είτε είναι διακοσμητικό είτε όχι θα κοπούν σε διαφορετικό χρόνο και θα φαίνεται σε φύλα με πλέξη όπως η 12Κ.
Σε νεύρα κατασκευών με πολύ λεπτή πλέξη, <8Κ ή unidirectional έχω δει καθαρές ρωγμές που ήταν πολύ δύσκολο να τις ανιχνεύσεις.
Και αυτές όμως έγιναν με επαναλαμβανόμενα στρες ή με υπερβολικά κτυπήματα όπως σε τρακάρισμα (πχ σε ποδήλατο που είχε καταστραφεί από κτύπημα 60km/h στο εμπρός μέρος και βρήκα σε σημεία που εκτόνωσε στο ψαλίδι που φαινόταν άθικτο).

Το λεπτότερο σημείο που ξέρω με carbon είναι (όχι σε όλα) η επάνω μεριά του οριζόντιου σε ποδήλατα δρόμου.
Αντέχει τα απίστευτα για χρόνια και για να το κόψεις χρειάζεται πολλές κινήσεις.

Η αποκόλληση της εποξικής που χρησιμοποιούν σαν βερνίκι στο κράνος είναι πολύ συχνή σε κτυπήματα τέτοιου τύπου.
Η εποξική που χρειάζεται για την κατασκευή έχει ελάχιστη ως καθόλου προστασία UV και μόνο πολύ ακριβά βερνίκια μπορούν
να αποδώσουν ένα ποσοστό προστασίας.

Αν κοπεί γύρω γύρω και καθαριστεί θα δούμε τι έχει. Αποκολλήσεις θα κάνει και στο δικό μας κόψιμο.
Τις μπαλώνεις γλιστρώντας λεπτό βερνίκι με πινελάκι από κάτω τους και συνεχίζεις πιο παχύ.

george.S
25/10/2024, 06:14
Καλημέρα
Πιστεύω ότι δύσκολα θα καταλάβεις από τον ήχο αν το χτυπήσεις με νόμισμα
Σε περίπτωση αποκόλλησης ισχύει όπως τα λέει ο viper

Ρωγμή μπορεί και να υπάρχει και να μην φαίνεται
Πιστεύω ότι είναι αποκόλληση στο βερνίκι
Σπάσε το δίπλα που είναι λευκό/θαμπό και πέρασε μια ρητίνη η τουλάχιστον ένα βερνίκι νυχιών γιατί αν το αφήσεις έτσι θα προχωρήσει πιστεύω

Δεν έχω την εμπειρία του γιατρού με τα ποδήλατα
Η δίκη μου επαφή με τα carbon και σε επίπεδο πατέντας κατασκευής και σε επίπεδο χρήσης αφορά πέδιλα κατάδυσης (εύκαμπτα) και σε ψαροτουφεκα άκαμπτα

2stroker
25/10/2024, 12:40
Γενικά,το κάρμπον είναι το πιο λάθος και άχρηστο υλικό για κατασκευή κρανων.
Δεν θα μπω στη διαδικασία να εξηγήσω τι και πώς.ειναι απλά δεδομένο.

Βασικα θελει παρα παρα πολυ προσοχη σε χτυπηματα κλπ μιας και μιλαμε για πολυ ευαισθητο υλικο. Κερδιζεις ομως σε βαρος μιας και τα συγκεκριμενα κρανη ειναι αρκετα ελαφρια. Εξαρταται το τι θελει ο καθενας.

peterTHErider
25/10/2024, 15:10
Βασικα θελει παρα παρα πολυ προσοχη σε χτυπηματα κλπ μιας και μιλαμε για πολυ ευαισθητο υλικο. Κερδιζεις ομως σε βαρος μιας και τα συγκεκριμενα κρανη ειναι αρκετα ελαφρια. Εξαρταται το τι θελει ο καθενας.

Άρα έχεις ένα ευαίσθητο υλικό που χρειάζεται προσοχή στα χτυπήματα όταν η δουλειά του είναι να αντεχει στα χτυπήματα???:confused:

Και να ξέρεις πως πολύ σημαντικότερο από το βάρος σαν απόλυτο μέγεθος είναι η σωστή κατανομή αυτού.
Έχω φορέσει βαρύτερα κράνη που ήταν πολύ μα πολύ πιο ξεκούραστα από αλλά αρκετά ελαφρύτερα.

2stroker
28/10/2024, 10:35
Άρα έχεις ένα ευαίσθητο υλικό που χρειάζεται προσοχή στα χτυπήματα όταν η δουλειά του είναι να αντεχει στα χτυπήματα???:confused:

Και να ξέρεις πως πολύ σημαντικότερο από το βάρος σαν απόλυτο μέγεθος είναι η σωστή κατανομή αυτού.
Έχω φορέσει βαρύτερα κράνη που ήταν πολύ μα πολύ πιο ξεκούραστα από αλλά αρκετά ελαφρύτερα.

Η δουλεια του ειναι να σε προστατευσει σε περιπτωση πτωσης. Και αυτη την δουλεια την κανει πολυ καλα. Απλα δεν ειναι το κρανος που θα το κοπανησεις καταλαθος σε καμια πορτα,κανεναν τοιχο,καποια γωνια και μετα θα ναι οκ.

Για το δευτερο που λες συμφωνω.