View Full Version : Fantic trial 240 Seven days 80s
Φίλος στο εξοχικό στο βουνό έχει τη μηχανή του τίτλου παρατημένη εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Ήταν του πεθερού του. Είπαμε να το ξανακάνουμε λειτουργικό να κάνουμε καμιά βόλτα εκεί στα ιταλικά κατσαβραχα. Αυτές τις μέρες θα είμαστε στο εξοχικό για να γιορτάσουμε την πρωτοχρονιά και σκεφτήκαμε μήπως του ρίξουμε μια ματιά. Σε 1η φάση λέμε να προσπαθήσουμε να το βάλουμε μπροστά να δούμε αν δουλεύει και πώς δουλεύει. Αναλογα τι θα δούμε και ακούσουμε θα κινηθούμε για τη 2η φάση.
459048
459049
459050
Εξωτερικά φαίνεται αρκετά καθαρό δεδομένου της ηλικίας του και της ακινησίας του για πάνω από 10 χρόνια.
Θα εκτιμούσα πολύ την βοήθεια από γνώστες και μη του συγκεκριμένου μοντέλου ή/και γενικά δίχρονων εκείνης της εποχής για το τι να προσέξουμε και πώς να κινηθούμε γενικά. Λέμε να του ρίξουμε απλά λίγη βενζίνη με λάδι μίξης και να δοκιμάσουμε να το βάλουμε μπροστά .
doctoras
29/12/2024, 18:33
Θα άλλαζα ένα μπουζί θα αφαιρούσα το ρεζερβουάρ και θα το κερνουσα βενζίνη απευθείας,
Αν δεν, θα άνοιγα προσεκτικά το καρμπ για καθαρισμό
Αν έχει πλατίνες, θα τσέκαρα και αυτές, αν έχει ηλεκτρονική και το μηχανάκι δούλευε πριν την ακινησία λογικά θα πρέπει να πάρει μπροστά
Νομίζω έχει ηλεκτρονική χωρίς να είμαι απολύτως βέβαιος. Ο φίλος μου είπε πως δούλευε πριν την ακινησία έχοντας όμως κάποιο πρόβλημα με το καρμπυρατέρ. Ψιλό μπερδευε αλλά δεν θυμόταν λεπτομέρειες.
Έχω βρει μαγαζί έξω απ' το Μιλάνο (στα προάστια της λίμνης Κόμο όπου βρισκόταν και το εργοστάσιο της φαντικ κάποτε) που έχει τα πάντα από ανταλλακτικά για το συγκεκριμένο μοντέλο αλλά δυστυχώς αυτές τις μέρες είναι κλειστά λόγω γιορτών. Έχω σκεφτεί να πάρω ένα kit επισκευής του καρμπυρατέρ αλλά αν δεν καταφέρω να βρω μέχρι αύριο απόγευμα που θα ξεκινήσουμε για το βουνό θα πρέπει να περιμένει την επόμενη φορά.
doctoras
29/12/2024, 19:05
Νομίζω πως για την σπανιότητα του μοντέλου αξίζει να περιμένεις να το κάνεις αργά και σωστά
Από τις φωτογραφίες που έβαλες φαίνεται σε πολύ καλή κατάσταση λογικά ο χώρος αποθήκευσης ήταν εκτός υγρασίας
stefanos
29/12/2024, 19:39
Το καρμπ είναι ένα απλό dellorto δεν παίζει να χρειάζεται κάτι εκτός από καλό λεπτομερές καθάρισμα.
sapila racing
30/12/2024, 08:00
Πολυ ωραίο μηχανάκι, να το φτιάξετε να το καβαλήσετε.
Δεν νομιζω να ειναι και πολυ δυσκολο, ειναι απλό διχρονο και φαινεται να ειναι μια χαρα εμφανησιακα.
Καλη συνέχεια!
Αυτό που θα επιχειρήσετε είναι κάτι που θέλω να κάνω εδώ και καιρό και νομίζω ότι αξίζει 1000% - μακάρι να πάνε όλα καλά και να το κάνετε όσο καλύτερο μπορείτε :beer:
SeniorCanardo
30/12/2024, 10:31
Τι θα έκανα εγώ :
- Καθάρισμα καρμπυρατέρ
- Έλεγχος στάθμης και κατάστασης λαδιού. (Αντικατάσταση του ιδανικά).
- Έλεγχος μπουζί (αντικατάσταση ή καθαρισμός αν δεν υπάρχει καινούργιο) και τσεκ ότι έρχεται ρεύμα.
- Έλεγχος ντεπόζιτου για σκουριές.
- Έλεγχος κολάρου εισαγωγής για εμφανείς ρωγμές σχισίματα.
- Έλεγχος φίλτρου αέρα. Λογικά μετά από τόσα χρόνια θα έχει "αποσυντεθεί".
- Έλεγχος στο σωληνάκι καυσίμου.
- Ένα κουταλάκι διχρονόλαδο από την τρύπα του μπουζί στο κύλινδρο και έπειτα κάνα δυο μανιβελιές να λιπανθεί ο κύλινδρος και να επιβεβαιωθεί ότι έχουμε συμπίεση.
- Φρέσκο καύσιμο και καλό λαδάκι στη σωστή αναλογία.
- Τέλος απόπειρα εκκίνησης.
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Ερώτηση παντελώς άσχετου με δίχρονα...
Τα δίχρονα μοτέρ έχουν Κάρτερ για λάδι?? Δηλαδή αλλάζουμε λάδια όπως κάνουμε στα τετράχρονα?? Ή λιπαίνονται μόνο με το λάδι μίξης?? Δεν κατάφερα να βρω κάτι. Διάβασα μόνο για λάδι του σασμάν.
stefanos
30/12/2024, 12:46
Διάβασα μόνο για λάδι του σασμάν.
Σωστά διάβασες μόνο στο κιβώτιο, τα υπόλοιπα τα λαδώνει το βενζινόλαδο.
SeniorCanardo
30/12/2024, 12:49
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Ερώτηση παντελώς άσχετου με δίχρονα...
Τα δίχρονα μοτέρ έχουν Κάρτερ για λάδι?? Δηλαδή αλλάζουμε λάδια όπως κάνουμε στα τετράχρονα?? Ή λιπαίνονται μόνο με το λάδι μίξης?? Δεν κατάφερα να βρω κάτι. Διάβασα μόνο για λάδι του σασμάν.
Αν κατάλαβα σωστά την ερώτηση...
Γενικά...
Σασμάν, καμπάνα, γρανάζια μανιβέλας (αν υπάρχει), γρανάζι στροφάλου, γρανάζι αντλίας νερού (αν μιλάμε για υδρόψυκτο) κλπ λιπαίνονται με λάδι αντίστοιχο με τα τετράχρονα.
Μπιέλα, στρόφαλος (και τα αντίστοιχα ρουλεμάν τους), κύλινδρος, βαλβίδα ροπής (αν υπάρχει) λιπαίνονται από το διχρονόλαδο που βρίσκεται στο μείγμα.
kostaskk
30/12/2024, 16:22
Μιας και είναι δίχρονο αερόψυκτο ,το να ανοίξεις κύλινδροπιστονα θα πάρει 10 λεπτά, για να δεις κατάσταση μην έχει πάρει νερά,υγρασία μέσα, σε τι κατάσταση είναι κύλινδρος και στρόφαλος...
Αν πχ έχει χαρακιές- φθορά σε κύλινδρο πιστόνι θα ήταν ρίσκο να το δουλέψεις να φρακαρει και ενδεχόμενος να χαλάσει και τον στρόφαλο...
Οι τσιμουχες στρόφαλου θα θέλουν ελενχο η αλλαγή,, η αριστερή παίρνει αέρα μέσα το μοτέρ( υψηλό ρελαντί, φτωχό μίγμα-κολλημα). Η δεξιά παίρνει λάδια σασμάν καμπάνας μέσα,, λαδωμένα μπουζί, φθορά παντού από γρεζια και απωλεια λυπανσης,,).
Καθαρισμό καρμπυρατέρ, και λογικά θα πάρει, καλός ελενχος αντλίας λαδιού αν έχει
Από τις φωτογραφίες που έβαλες φαίνεται σε πολύ καλή κατάσταση λογικά ο χώρος αποθήκευσης ήταν εκτός υγρασίας
Μου έκανε και εμένα εντύπωση διότι στο βουνό έχει αρκετή υγρασία.
Το καρμπ είναι ένα απλό dellorto δεν παίζει να χρειάζεται κάτι εκτός από καλό λεπτομερές καθάρισμα.
Το ελπίζω! Βασικά δεν διάβασα και τα καλύτερα για τα dellorto. Βγάζουν συνέχεια προβλήματα λένε.
Πολυ ωραίο μηχανάκι, να το φτιάξετε να το καβαλήσετε.
Δεν νομιζω να ειναι και πολυ δυσκολο, ειναι απλό διχρονο και φαινεται να ειναι μια χαρα εμφανησιακα.
Καλη συνέχεια!
Να σαι καλά! Σε ευχαριστούμε!
Αυτό που θα επιχειρήσετε είναι κάτι που θέλω να κάνω εδώ και καιρό και νομίζω ότι αξίζει 1000% - μακάρι να πάνε όλα καλά και να το κάνετε όσο καλύτερο μπορείτε
Είναι κάτι που ήθελα και εγώ εδώ και πολύ καιρό Παντελή!! Ακόμα και αν δεν τα καταφέρουμε τουλάχιστον θα έχουμε μάθει 2-3 πραγματακια παραπάνω!
Αν κατάλαβα σωστά την ερώτηση...
Γενικά...
Σασμάν, καμπάνα, γρανάζια μανιβέλας (αν υπάρχει), γρανάζι στροφάλου, γρανάζι αντλίας νερού (αν μιλάμε για υδρόψυκτο) κλπ λιπαίνονται με λάδι αντίστοιχο με τα τετράχρονα.
Μπιέλα, στρόφαλος (και τα αντίστοιχα ρουλεμάν τους), κύλινδρος, βαλβίδα ροπής (αν υπάρχει) λιπαίνονται από το διχρονόλαδο που βρίσκεται στο μείγμα.
Σωστά κατάλαβες και εξηγησες πολύ ωραία! Τώρα κατάλαβα και εγώ!
Μιας και είναι δίχρονο αερόψυκτο ,το να ανοίξεις κύλινδροπιστονα θα πάρει 10 λεπτά, για να δεις κατάσταση μην έχει πάρει νερά,υγρασία μέσα, σε τι κατάσταση είναι κύλινδρος και στρόφαλος...
Αν πχ έχει χαρακιές- φθορά σε κύλινδρο πιστόνι θα ήταν ρίσκο να το δουλέψεις να φρακαρει και ενδεχόμενος να χαλάσει και τον στρόφαλο...
Οι τσιμουχες στρόφαλου θα θέλουν ελενχο η αλλαγή,, η αριστερή παίρνει αέρα μέσα το μοτέρ( υψηλό ρελαντί, φτωχό μίγμα-κολλημα). Η δεξιά παίρνει λάδια σασμάν καμπάνας μέσα,, λαδωμένα μπουζί, φθορά παντού από γρεζια και απωλεια λυπανσης,,).
Καθαρισμό καρμπυρατέρ, και λογικά θα πάρει, καλός ελενχος αντλίας λαδιού αν έχει
Κώστα τώρα μου βάζεις δύσκολα! Σίγουρα είναι το ιδανικό αλλά θα ήθελα να το αποφύγω. Ας παίξουμε λίγο αυτές τις μέρες να δούμε τι θα γίνει και μετά αν χρειαστεί ανοίγουμε και τον κύλινδρο!
Δεν φαίνεται να φέρνει ρεύμα στο μπουζί...
Επίσης μόλις θυμήθηκε πως τελευταία φορά τον άφησε στο δρόμο και από τότε δεν ξαναπήρε!! :cry:
Λογικά είναι η μπομπίνα του βολάν?
Για την ώρα το πρότζεκτ αναβάλλεται. Την επόμενη φορά θα έρθω πιο προετοιμασμένος!
Βρήκα manual και parts list που μπορεί να σας βοηθήσουν:
https://www.carlsalter.com/mcpdf/Classic-Fantic%20Trial%20240%20Professional%20Owners%20Manual.pdf
http://www.fantic.no/partcat/Fantic_240_Trial_FM450_partscat.pdf
Και ανταλλακτικά:
https://www.agbikes.co.uk/collections/fantic-240
Παιχνιδάκι είναι ο δίχρονος.
Καλά μαστορέματα με πολλές φωτό!!
Επίσης μόλις θυμήθηκε πως τελευταία φορά τον άφησε στο δρόμο και από τότε δεν ξαναπήρε!! :cry:
Λογικά είναι η μπομπίνα του βολάν?
Για την ώρα το πρότζεκτ αναβάλλεται. Την επόμενη φορά θα έρθω πιο προετοιμασμένος!
Kάνε ένα έλεγχο και στο καλώδιο που πάει από τον πολλαπλασιαστή στο μπουζί....
Νομίζω πως για την σπανιότητα του μοντέλου αξίζει να περιμένεις να το κάνεις αργά και σωστά
Από τις φωτογραφίες που έβαλες φαίνεται σε πολύ καλή κατάσταση λογικά ο χώρος αποθήκευσης ήταν εκτός υγρασίας
Ναι, έχω την ίδια άποψη με εσάς.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.