View Full Version : Πως να ξεκινήσω enduro?
Καλησπέρα σε όλους τους συμφορουμίτες και καλή χρονιά, θα ήθελα να ξεκινήσω enduro αλλά δεν γνωρίζω από που πρέπει να αρχίσω. Αρχικά να πω ότι είμαι 29 χρονών και οδηγώ χρόνια μηχανή, αλλά δεν έχω οδηγήσει ποτέ σε χώμα. Που μπορώ να πάω για να μου μάθουν τεχνικές και να οδηγώ στο χώμα με ασφάλεια και σωστά; Είμαι από Θεσσαλονίκη και δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποιο riding school για να σου μάθουν σε χώμα εδώ στα βόρεια, έχετε κάτι στα υπόψιν σας; Με ενδιαφέρει να κάνω βόλτες σε μονοπάτια χαλαρά, όχι κάτι αγωνιστικό, π.χ. σε βουνό, όχι σε πίστα τύπου motorcross. Επίσης, ένα ακόμη ζήτημα είναι ο εξοπλισμός, τι ακριβώς χρειάζομαι από εξοπλισμό; Επιπλέον, τι γίνεται με το μηχανάκι; Από τα λίγα που έχω ψάξει γνωρίζω ότι καθαρό δεν μπορώ να πάρω, γιατί δεν έχω τρέιλερ ή βανάκι για να το μεταφέρω, ούτε υπάρχει η δυνατότητα να πάρω καρότσα, οπότε φαντάζομαι ότι πρέπει να κοιτάξω κάτι σε dual-sport. Γενικά δεν έχω τρελές απαιτήσεις για το μηχανάκι, έτσι κι αλλιώς εντελώς αρχάριος είμαι, οπότε φαντάζομαι ένα οποιοδήποτε μηχανάκι που να μπορεί να πάει σε βατά μονοπάτια θα μου κάνει, δεν με νοιάζει να έχει ούτε τρελά γκάζια, ούτε τίποτα το τρομερό. Απ' ότι έχω δει οι μόνες επιλογές σε dual-sport είναι είτε το crf300l της honda, είτε το dr4z που θα βγάλει η suzuki το 2025. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια άλλη επιλογή, οπότε αναμένω τα φώτα σας. Ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σας!
Λευκάδιος
06/01/2025, 08:28
Καλή χρονιά.
Από εξοπλισμό για αρχή χρειάζεσαι κράνος με μάσκα ,καλές μπότες, επιγονατίδες, θώρακα, παντελόνι και γάντια.
Κάποιοι στα πρώτα χωμάτινα βήματα τους χρησιμοποιούν ότι έχουν (στρητ κράνος,μπουφάν/παντελόνι κορντούρα κλπ).Κάνουν δουλίτσα αλλά γρήγορα καταλαβαίνουν ότι θα χρειαστούν πιο εξειδικευμένο εξοπλισμό (και για ασφάλεια,και για άνεση).
Αν οι ασφάλτινες διαδρομές είναι σχετικά μεγάλες για να φτάσεις στο χώμα τότε σωστά το σκέφτεσαι,ένα dual sport είναι καταλληλότερο από ένα καθαρόαιμο enduro (το οποίο επίσης έχει πινακίδα,άδεια κυκλοφορίας σε αντίθεση με τα motocross)
Το crf300l είναι εξαιρετικό για αρχή (και για μετά είναι αλλά θα μεγαλώσει η κουβέντα).Πουλιέται και εδώ μέσα ένα με λίγα χιλιόμετρα και από δικό μας παιδί.
Το DR4Z αν και δεν έχει έρθει ακόμα είναι επίσης κατάλληλο, κάτι τις πιο βαρύ αλλά με σωστότερες αναρτήσεις.
Άλλη επιλογή είναι το Voge 300 rally (στο πιο οικονομικό) αλλά απ'ότι καταλαβαίνω υπάρχει budget για πιο ψηλά.
Θα πρότεινα να ρίξεις μια ματιά και σε μεταχειρισμένο WR250R,ειναι σχετικά παλιό μοντέλο,όχι ιδιαίτερα φτηνό αλλά αν το δεις απο κοντά θα καταλάβεις την ποιότητα του.
Για μαθήματα δεν έχω να προτείνω κάτι μιας και βρίσκομαι Αθήνα, πιστεύω όλο και κάποιος συμφορουμίτης από Θεσσαλονίκη θα προτείνει κάτι.
grharris
06/01/2025, 08:36
Καλημέρα και Καλή Χρονιά, και ελπίζω και χωμάτινη!!!
Το πρώτο και πιο σημαντικό που πρέπει να βρεις, ειναι η παρέα! Δεν πρέπει να πας ποτέ μόνος στο βουνό και οι έμπειροι σε μια παρέα, θα σε κατευθύνουν σε όλα τα υπόλοιπα. Ξαξου σε φόρουμ, σε συνεργεία της περιοχής σου φτιάχνουν εντουρακια και μάθε ποια είναι τα σποτς που συνανττιουνται στο βουνό για να ξεκινήσουν τις βόλτες τους και πήγαινε να τους μιλήσεις.
Από μηχανάκια έχεις πολλές επιλογές αλλά εξαρτάται από το τι θέλεις να κάνεις με το μηχανάκι και το μπάτζετ σου. Η καλύτερη επιλογή είναι ένα καθαρόαιμο Enduro (δηλαδή με φώτα και πινακίδα) αλλά με αυτό δεν θα μπορείς να πας πχ για καφέ. Τα dual που αναφέρεις, μπορούν να κάνουν και καθημερινή χρήση κανονικά αλλά είναι πιο βαριά και αυτό στο χωμα παίζει σημαντικό ρόλο ειδικά όταν είναι αρχάριος.
Από εξοπλισμό θα χρειαστείς οπωσδήποτε κράνος-μάσκα, θώρακα με μανίκια για προστασια και των χεριών, γαντια, επιγονατιδες, μπότες και ιδανικά και στολή, μπουφάν, backpack. Επιλογές άπειρες και σε μεταχειρισμένα και σε διαφορετικές ποιότητες.
Σχολεία, γίνονται λίγα και όχι σε σταθερή βάση, αλλά συνήθως θα πρέπει να γνωρίζεις πρώτα κάποια βασικά για το χώμα ώστε να έχουν νόημα. Πιο πολύ θα σε βοηθήσει κάποιος πιο έμπειρος που θα σε πάρει μαζί του βόλτα για να σου δείξει. Μπορείς φυσικά να πληρώσεις κάποιον για πριβε μάθημα.
Ελπίζω να βοήθησα και να σου μετέφερα το βασικό μήνυμα....δικτυωσου και ειδικά με παρέες και άτομα που είναι κοντά σου και βολεύει να πηγαίνετε μαζί στο βουνό.
o_gavros
06/01/2025, 08:39
από τα επικοτερα νικνεημζ που έχουν παίξει!:bawl:
Αυτά που σου έγραψαν τα παιδιά πιο πάνω είναι όλη η ουσία. Θα συμπληρώσω κάτι ακόμα.
Πάρε χωμάτινο εξοπλισμό, δώσε αρκετά χρήματα για μπότες κατάλληλες για εντούρο που να έχουν άρθρωση στον αστράγαλο γιατί είναι άνετες από την πρώτη βόλτα ενώ αν πάρεις μοτοκρός δεν θα μπορείς να οδηγήσεις μέχρι να στρώσουν. Δώσε βαρύτητα στις μπότες, στις επιγονατίδες και στον θώρακα.
Ένα κράνος εντουράδικο που να περνάει τις προδιαγραφές ασφαλείας είναι μια χαρά για πρώτο. Δεν χρειάζεται να πάρεις ένα πανάκριβο.
Ρούχα μπορείς να βρεις και μεταχειρισμένα.
Όσον αφορά τη μοτοσικλέτα είναι μεγάλο θέμα και εξαρτάται τι ακριβώς θέλεις να κάνεις στο χώμα. Αν θες να κάνεις λίγο απ' όλα τότε ένα dual sport σαν το crf 300 l είναι ιδανική επιλογή. Αν θες να μπαίνεις σε μονοπάτια θα κάνεις πιο κοντή την τελική μετάδοση θα βγάλεις από σχάρες καθρέπτες, θα του βάλεις μια μεταλλική πόδια να προστατεύεται το μοτέρ και θα είσαι οκ. Όταν θα αρχίσεις να έχεις απαιτήσεις θα του φτιάξεις λίγο τις αναρτήσεις. Και κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα που θα το καταλάβεις ότι δεν σου κάνει πια και θα αγοράσεις ένα καθαρόαιμο εντούρο.
Ότι θες ρώτα. Δεν ζω Θεσσαλονίκη αλλά εκτός από μουσικομανα είναι και εντουρομανα οπότε θα βρεις παρέα.
taxydromos
06/01/2025, 11:33
Καλημέρα,
κατά καιρούς ανεβαίνουν πρωταθλητές στη Θεσσαλονίκη. όπως ο Κ.Καράμπελας με το Enduro Skills.
Μπορείς να παρακολουθήσεις και βίντεο στο Youtube
Το καλύτερο είναι η πρακτική με άλλους στο βουνό με μία μεταχείριση μοτο.
Στο Enduro Greece GRoup Μπορείς να βρεις ομάδες της περιοχής σου στο Φατσοβιβλίο.
Καλή αρχή!
Έκανα το "ταξίδι" πρόσφατα και τα έχω φρέσκα. Είχα κάνει ελάχιστο χώμα πριν δέκα χρόνια και από τότε δεν πάτησα ούτε σκόνη, αλλά, για μια σειρά από λόγους, πήρα πριν ενάμισι χρόνο ένα εντουράκι και το έπιασα από την αρχή.
Λοιπόν,
-Είναι πολύ πιθανό να μην βρεις κατευθείαν αυτό που τελικά θα σου αρέσει, και αυτό είναι φυσικό. Το χώμα έχει πολλές διαφορετικές κατηγορίες.
-Μπότες επιγονατίδες και θώρακας από την πρώτη μέρα, μην κάνεις εκπτώσεις σε αυτό.
-Και τα δυο, το Voge 300 και το CRF 300 είναι ιδανικά σχολεία για αρχή. Μπορείς να φτάσεις πολύ μακριά σε ικανότητες με αυτά πριν αποφασίσεις ότι θέλεις περισσότερο γκάζι, ξέρω παιδια που κάνουν παπάδες. Τα καθαρά εντούρο είναι ένας άλλος κοσμος, μπορεί να σου αρέσει μπορεί και όχι. Θα το βρεις στην πορεία.
-Δεν φαντάζεσαι πόσα πράγματα μπορείς να μάθεις μόνος σου σε μια αλάνα με μερικά αναχωματα και εμπόδια ή κορίνες. Εδώ ίσως ένα από τα καλύτερα κανάλια στον σωλήνα https://www.youtube.com/watch?v=WPXc9B-jvZI&t=106s
-Το πόσο θα προχωρήσεις εξαρτάται καθαρά από τον χρόνο που θα περάσεις πάνω στο μηχανάκι. Στην αρχή δείχνει πολύ δύσκολο, δώσε χρόνο στον εαυτό σου.
-Για πολλούς λόγους περνάμε μια περίοδο που το χώμα έχει προσελκίσει πολύ κόσμο, σίγουρα θα βρεις παρέα μέσα από τα σόσιαλ.
Η οδήγηση στο χώμα, όταν πια καταλαβαίνεις τι κάνεις, δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο όσον αφορά την αίσθηση και την απόλαυση που σου δίνει. Αν έχεις υπομονή και επενδύσεις σε αυτό θα σε ανταμείψει όσο δεν φαντάζεσαι.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ όλους σας για τις συμβουλές σας και τα ενθαρρυντικά σας λόγια. Σίγουρα σκοπεύω να αφιερώσω σημαντικό μέρος του budget σε εξοπλισμό, γιατί θέλω να έχω το κεφάλι μου ήσυχο και επιπλέον θεωρώ ότι είναι κάτι που θα μου μείνει οπότε καλό είναι να επενδύσω σε αυτό. Μερικοί αναφέρατε το καθαρό εντούρο με πινακίδες ως επιλογή και θα ήθελα να ρωτήσω γιατί έχω πραγματικά άγνοια πως βγάζεις πινακίδες για ένα καθαρό. Οκ πες ότι του βάζεις φώτα, κόρνα κτλπ για να πληρεί τα κριτήρια του κοκ αλλά με τις προδιαγραφές των ρύπων τι γίνεται; δεν κόβεται το μηχανάκι γι αυτό το λόγο; Επίσης, έστω ότι βγαίνουν οι πινακίδες, μπορείς να το κυκλοφορήσεις κανονικά στο δρόμο; Το αναφέρω γιατί δεν έχω βουνό δίπλα μου, θα χρειαστεί να κάνω κάποια χιλιόμετρα σε δρόμο για να φτάσω και θέλω να είμαι 100% νόμιμος. Θα ψαχτώ και στα σόσιαλ που είπατε σίγουρα για παρέα, απλώς θα ήθελα ίσως έστω και με πριβέ δάσκαλο να κάνω 1-2 μαθήματα πρωτού βγω έξω, έστω για τα πολύ βασικά. Σας ευχαριστώ και πάλι πάρα πολύ για τη γνώση που μοιράζεστε μαζί μου.
grharris
06/01/2025, 19:17
Τα καθαρά Enduro μηχανάκια, πωλούνται εξαρχής με φώτα και πινακιίδα ...δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι εσύ. Επίσης, ακόμα μια διαφορά που έχουν από τα καθαρά mx, ειναι ότι έχουν πιο μαλακές αναρτήσεις και πιο κατάλληλες για enduro
doctoras
06/01/2025, 20:12
Λόγω γεωμετρικών χαρακτηριστικών, fim ελαστικών αλλά και πουσαρισμενου μοτέρ το καθαρό εντουρο στην άσφαλτο πάει διεκπεραιωτικά. Και με ιδιαίτερη προσοχή αν έχει υγρασία ο δρόμος
Τα dual sport λόγω πιο φιλικών χαρακτηριστικών αλλά και 50/50 λάστιχων πατάνε καλύτερα άσφαλτο μέχρι να φτάσεις στο χώμα
Πέραν του crf300 αν η kawa φέρει το klx230 στην ευρωπη θα το χαρακτήριζα το ιδανικό ξεκίνημα στο χώμα
Ελαφρύ ροπάτο με χαμηλότερο κόστος κτήσης και πιο εύκολο στην συντήρηση.
Μάλιστα, κατάλαβα, είχα την εντύπωση ότι έπρεπε σαν ιδιώτης να το φέρεις σε προδιαγραφές κοκ, δεν είχα ιδέα ότι πωλούνται και έτοιμα καθαρά εντούρο με πινακίδες. Όπως έχετε καταλάβει είμαι εντελώς άσχετος με το θέμα. Το συγκεκριμένο δηλαδή μηχανάκι είναι έτοιμο road legal αν καταλαβαίνω καλά? https://www.yamaha-motor.eu/gr/el/motorcycles/competition/pdp/wr250f-2024/#2024-WR250F-DPBSE
grharris
06/01/2025, 20:48
Ναι σωστά
Πολύ ωραία, κοίταξα κι από άλλες εταιρίες να δω τι παίζει αλλά δεν βρήκα κάτι αντίστοιχο και δεν θα ήθελα να πάω σε μεταχειρισμένο, οπότε το συγκεκριμένο το wr250f αξίζει για κάποιον που είναι αρχάριος για να ξεκινήσει; Από σέρβις αναλώσιμα κτλπ ξέρετε τι τιμές παίζουν και με τι συχνότητα χρειάζονται; Ευχαριστώ και πάλι πολύ για τα φώτα σας.
Πολύ ωραία, κοίταξα κι από άλλες εταιρίες να δω τι παίζει αλλά δεν βρήκα κάτι αντίστοιχο και δεν θα ήθελα να πάω σε μεταχειρισμένο, οπότε το συγκεκριμένο το wr250f αξίζει για κάποιον που είναι αρχάριος για να ξεκινήσει; Από σέρβις αναλώσιμα κτλπ ξέρετε τι τιμές παίζουν και με τι συχνότητα χρειάζονται; Ευχαριστώ και πάλι πολύ για τα φώτα σας.
Το f είναι το καθαρόαιμο εντούρο. Το R είναι το ον οφ της σειράς wr.
Μπερδεύτηκα λίγο, οπότε το wr250f δεν είναι street legal εντούρο; Επίσης, δεν βλέπω να υπάρχει wr R μοντέλο στο site της yamaha και όλα τα υπόλοιπα που βλέπω μάλλον είναι για motocross γιατί είναι εντελώς γυμνά, ούτε φώτα δεν έχουν πάνω.
Λευκάδιος
06/01/2025, 22:38
Μπερδεύτηκα λίγο, οπότε το wr250f δεν είναι street legal εντούρο; Επίσης, δεν βλέπω να υπάρχει wr R μοντέλο στο site της yamaha και όλα τα υπόλοιπα που βλέπω μάλλον είναι για motocross γιατί είναι εντελώς γυμνά, ούτε φώτα δεν έχουν πάνω.
Νομίζω έπεσες και στην περίπτωση.Είχα διαβάσει πριν 3-4 χρόνια ότι τα καθαρόαιμα εντούρο της Yamaha (όπως το WR250F) να μην βγάζουν πινακίδες .Για σιγουριά μίλα με κάποιο επίσημο κατάστημα της εταιρείας.
Το dual sport WR250R δεν υπάρχει πια,η παραγωγή του έχει σταματήσει εδώ και κάποια χρόνια.
Πάντως να έχεις υπόψη σου ότι τα καθαρόαιμα εντούρο έχουν σφιχτό πρόγραμμα συντήρησης και η χρήση τους στο δρόμο θα συντομεύσει τον χρόνο φρεσκαρίσματος/επισκευής στο μοτέρ.
Κατάλαβα, σε ευχαριστώ πάρα πολύ που τα ξεκαθάρισες λίγο τα πράγματα στο μυαλό μου, γενικά όπως το βλέπω λέω να πάω ρε παιδιά σε ένα dual-sport να έχω το κεφάλι μου ήσυχο και να μάθω λίγο με αυτό και μετά βλέπουμε, μάλλον για το crf300l με βλέπω. Γενικά περίμενα ότι σε μηχανάκια dual θα υπήρχαν περισσότερες επιλογές, αλλά τα βλέπω πολύ περιορισμένα τα πράγματα, μάλλον δεν τα προτιμάει πολύς κόσμος οπότε δεν βγάζουν οι εταιρείες.
Δυστυχώς κάποτε χοντρικά ως το 2000 υπήρχαν πάρα πολλές επιλογές σε δίχρονα και τετράχρονα dual sport από 125-200 έως 600-650 cc.
Μετά ήρθε η εποχή της εξειδίκευσης και στραβωσε λίγο η κατάσταση.
Τώρα είναι της μόδας τα μεγάλα ον οφ που τα ονόμασαν adventure. H κατηγορία των μικρών dual sport τώρα αρχίζει να κινείται σιγά σιγά πάλι. Στα μεσαία κυβικά σε μονοκύλινδρο δεν παίζει κάτι ενδιαφέρον ακόμα.
Δεν πειράζει τι να κάνουμε θα προχωρήσουμε λογικά με το crfακι και βλέπουμε, έτσι κι αλλιώς είμαι τόσο νουμπάς στο θέμα που λογικά πολύ μου είναι και αυτό :D. Σας ευχαριστώ και πάλι πάρα πολύ όλους σας για την πολύτιμη βοήθειά σας σε όλα τα ερωτήματα που έθεσα, να είστε καλά και καλές βόλτες!
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.