View Full Version : Εκκίνηση μοτοσυκλέτας (πεσμένη μπαταρία) με μπαταρία αυτοκινήτου
Καλησπέρα παιδιά! Λόγω πολύ αυξημένου όγκου δουλειάς-υποχρεώσεων, το μηχανάκι δεν έχει κινηθεί από κάπου μέσα στον Οκτώβρη. Πάω προχθές το πρωί στο πάρκινγκ να ρίξω μια ματιά και να το βάλω μπροστά αλλά δεν έπαιρνε. Το πιθανότερο είναι ότι ευθύνεται η μπαταρία, καθώς την τελευταία φορά που βγήκε βόλτα δεν είχα κάποιο πρόβλημα ούτε υπήρξε μέχρι πρότινος κάποια δυσκολία στο να πάρει μπροστά. Όταν γυρνάω το κλειδί τα όργανα/ενδείξεις/μενού λειτουργούν κανονικά και στην οθόνη με τις πληροφορίες οχήματος η τάση της μπαταρίας ήταν στα 11,4 V (όταν είναι σε λειτουργία είναι στα 14,3 - 14,4 V). Το μηχανάκι είναι το BMW F900R ηλικίας περίπου 4 ετών και η μπαταρία που έχει είναι η μαμά του.
Έχω τις εξής απορίες:
1) Έχω ακούσει ότι οι μοτό με καταλύτη-αισθητήρα λ δεν είναι καλό να παίρνουν μπροστά με σπρώξιμο για να μην ρισκάρεις τη μακροζωία του καταλύτη. Ισχύει γενικά ή να επιχειρήσω με σπρώξιμο;
2) Θα μπορούσα να το βάλω μπροστά με καλώδια από αυτοκίνητο; Αν ναι, με ποια διαδικασία (πχ σβηστό το αυτοκίνητο);
Θα ήθελα να αποφύγω σε πρώτη φάση να στηθώ να περιμένω οδική βοήθεια, αφετέρου θα ήθελα να ξέρω τι μπορώ/δεν μπορώ για μελλοντική περίπτωση ή σε περίπτωση που κάποιος χρειαστεί βοήθεια. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
karellen
13/01/2025, 15:24
1.Σπρώξε και μη φοβάσαι αυτή τη φήμη,θέλει καλό σπρώξιμο όμως και ει δυνατόν σε κατηφόρα.
2.Αφοβα και από αυτοκίνητο,δεν παίζει μεγάλο ρόλο σβηστό ή όχι αλλά καλύτερα να λειτουργεί.Συνδέεις το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό της μηχανής σου και κατόπιν στου αυτοκινήτου,ακολούθως το κόκκινο στον θετικό της μηχανής σου και μετά στου αυτοκινήτου.
Άρη αν δείχνει 11,4 σβηστή τότε 99% πας για μπαταρία
2.Αφοβα και από αυτοκίνητο,δεν παίζει μεγάλο ρόλο σβηστό ή όχι αλλά καλύτερα να λειτουργεί.
Σε παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, "άφοβα".
Σε σχετικά καινούργιας τεχνολογίας αυτοκίνητα, ψάξ' το λίγο..
Για παράδειγμα σε BMW από το 2010 και μετά, ρεύμα τραβάς από τους ειδικούς ακροδέκτες που υπάρχουν στο χώρο της μηχανής, και όχι απευθείας από την μπαταρία (που στα περισσότερα είναι πίσω στο πορτ μπαγκαζ)
Κακό στη μοτοσικλέτα δεν θα κάνεις, αλλά μπορεί να προκαλέσεις λόξιγκα στα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου..
motojojo
13/01/2025, 16:35
Το 11.4 δεν πιστευω οτι ειναι τοσο χαμηλο για να αχρηστευτει η μπαταρια. Σιγουρα όμως μετα απο 4 χρόνια οι αντοχες της μπαταρίας ειναι περιορισμένες.
Πρόσφατα έπαθα κάτι παρόμοιο κι εγω (όχι από ακκινησια), πηρε με εκκινητη και μετά από 10χλμ πορεία ξαναεπαιρνε κανονικά μπρος. Μια βδομαδα τωρα δεν εχει θεμα, ξέρω όμως ότι δεν έχει και πολλές αντοχές.
3 μηνες πάντως είναι αρκετό διαστημα και για καινουργια μπαταρία για να πέσει. Αν έχεις φορτιστή φρεσκαρε την λίγο πριν ξαναμιζάρεις αλλιως βαλε καλώδια και κάνε μια καλή βόλτα να πάρει τα πάνω της και θα συνελθει.
doctoras
13/01/2025, 17:48
Αρη καλύτερα όταν σταθμεύει για κάποιους μήνες να αφαιρείς την μπαταρία να την συντηρείς μια φορά τον μήνα με φορτιστή-συντηρητή μπορείς να αγοράσεις έναν καλό στο 50ρικο
σελ.225
https://manuals.bmw-motorrad.com/manuals/BA-Extern/IN/BA-INTERNET-COM/PDF/F_0K11_RM_0623_01.pdf
Σίγουρα η μπαταρία πάει για αλλαγή.
Πρόσεξε, όταν το βάλεις μπροστά με εξωτερική βοήθεια, μην το σβήσεις στο κοντινό περίπτερο γιατί δεν θα ξαναπάρει.
Όλοι όσοι έχουμε τη μοτοσυκλέτα για βόλτα και όχι για καθημερινό όχημα, θα πρέπει να έχουμε προμηθευτεί έναν φορτιστή-συντηρητή.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά! Είχα σκεφτεί να πάρω συντηρητή μπαταρίας καθώς το μηχανάκι κατά διαστήματα έμενε ακίνητο για μεγάλα διαστήματα αλλά ποτέ δεν είχε ξεπεράσει τον ένα μήνα, όμως τώρα τελευταία ήμουν πολύ απασχολημένος και δυστυχώς έφτασε το 3μηνο. Θα το βάλω μπροστά με το αυτοκίνητο και θα κάνω μια μικρή βόλτα μόλις φτιάξει λίγο ο καιρός και από άνοιξη βλέπω για καινούργια μπαταρία και συντηρητή.
sanctusan
13/01/2025, 19:42
Μετά από τόσο καιρό, δε θα δοκίμαζα να σπρώξω σε περίπτωση που δεν θα μπορούσα να επιστρέψω τη μηχανή στη θέση της, π.χ. μεγάλη κατηφόρα
Μου έχει τύχει μετά από 2μηνο ακηνισία να έχει χαλάσει το καύσιμο μέσα στο θάλαμο(ή κάτι τέτοιο?) και δεν έπαιρνε μπροστά με τίποτα. Η μπαταρία ήταν μια χαρά γιατί την είχα αποσυνδέσει και στην είχα βάλει στο συντηρητή. Χρειάστηκα 4 φορτήσεις μπαταρίας μέχρι να πάρει, αν είχα δοκιμάσει σε κατηφόρα θα ήθελα κανά χιλιόμετρο κατηφόρα για να πάρει.
dumutrus
13/01/2025, 22:17
Εγώ θα έλεγα πως ακόμα και να πάρει μπρός λόγο της πολύ πεσμ3νης τάσης θα ζορίσεις πολύ το κύκλωμα φόρτησεις (πηνία ανορθωτή) αν πρέπει οπωσδήποτε να το μετακινήσεις κλείσε ότι μπορείς από ηλεκτρικά φορτία.Αλλιώς μια δοκιμή να την φορτίσεις αν και πιστεύω πωςωμάλλον πάς για καινούρια.Και ένα τελευταίο αν την βάλεις με καλώδια μην την αφήσεις στο ρελαντί πιστε6οντας οτι φορτίζει θέλει στροφές και πολύωρη βόλτα.
tzimidis
13/01/2025, 22:52
Το έπαθα πρόσφατα με το τρανσαλπ.
Πήρε μπρος με καλώδια, όταν την έσβησα μετά από 20 λεπτά βόλτα, δεν ξαναπήρε μπρος.
Ξανά με καλώδια, βόλτα έως σαλαμινα με τη μηχανή αναμμένη στο καράβι, στο γυρισμό ξαναχρειαστηκε καλώδια.
Την έβγαλα, την έβαλα όλη τη νύχτα στο φορτιστή στο αργό πρόγραμμα, την ξαναφορεσα και έκτοτε είναι μια χαρά.
telegonos
13/01/2025, 23:36
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά! Είχα σκεφτεί να πάρω συντηρητή μπαταρίας καθώς το μηχανάκι κατά διαστήματα έμενε ακίνητο για μεγάλα διαστήματα αλλά ποτέ δεν είχε ξεπεράσει τον ένα μήνα, όμως τώρα τελευταία ήμουν πολύ απασχολημένος και δυστυχώς έφτασε το 3μηνο. Θα το βάλω μπροστά με το αυτοκίνητο και θα κάνω μια μικρή βόλτα μόλις φτιάξει λίγο ο καιρός και από άνοιξη βλέπω για καινούργια μπαταρία και συντηρητή.
Δεν είσαι εκτός οικίας, σε κίνηση ή ταξίδι, να επείγεσαι να βρεις λύση κίνησης.
Αυτό που λες ότι θα κάνεις ,σημαίνει ότι θα επιφορτίσεις το σύστημα γεννήτριας-ανόρθωσης της μοτοσυκλέτας σου, να φορτίσει μια αδειασμένη από ακινησία μπαταρίας.
Δεν του φτάνει δλδ του συστήματος που έχει να παράγει ηλεκτρισμό για να τροφοδοτεί την λειτουργία της μοτοσυκλέτας, την ανάφλεξη, τον ψεκασμό, τα φώτα κ.ο.κ. θα το βάλεις ενώ προσπαθεί για όλα αυτά να κάνει κάτι ακόμα.
Εγώ, δεν θα το έκανα. Δεν είναι ότι θα χαλάει το σύστημα γεννήτρια-ανόρθωση, θα γεράσει όμως λιγάκι.
Θα πήγαινα να πάρω κάτι να φορτίσω την μπαταρία. ΑΦΟΥ την φορτίσω, θα την εβαζα στην μοτοσυκλέτα για να κινηθεί, γλυτώνοντας την ταλαιπωρεία στο σύστημα της μοτοσυκλέτας.
Αν η μπαταρία είναι απλώς ξεφόρτιστη, με ένα φορτιστή θα φορτίσει και θα κρατήσει και το φορτίο. Αν όμως έχει ΚΑΙ χαλάσει, τότε και με φορτιστή, πάλι μετά από κάποιο χρόνο, θα χάνει το φορτίο της, και εκεί κάνεις ακόμα μεγαλύτερη γήρανση στο σύστημα γεννήτρια-ανορθωτής.
Φόρτιση μιας μπαταρίας, μπορείς να κάνεις άμα έχεις μια αντίληψη της φύσης των πραγμάτων, και με ένα κλασσικό ΦΤΗΝΟ τροφοδοτικό 12V, από αυτά με μετασχηματιστή-ανόρθωση-πυκνωτή
459469
Τραβάς το + του τροφοδοτικού στο + της μπαταρίας και το - του τροφοδοτικού στο - της μπαταρίας (προσοχή όμως μην τα βάλεις ανάποδα, κάηκαν στην στιγμή οι δίοδοι στο τροφοδοτικό) , και το αφήνεις καμιά ώρα, δύο. Αν έχεις και ένα βολτομετράκι να βλέπεις που έχει φτάσει η τάση στους πόλους, όσο θα φορτίζει η μπαταρία, τόσο θα ανεβαίνει λίγο η τάση που θα της επιβάλει το τροφοδοτικό, μόλις φτάσεις στο 13, ε, έχει φορτίσει αν είναι καλή.
Πιο καλά βεβαίως-βεβαίως να πάρεις ένα εξειδικευμένο φορτιστή-συντηρητή.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δεν επείγεσαι για κίνηση, ΑΠΟΦΥΓΕ να φορτίσεις την μπαταρία με την χρήση της μοτοσυκλέτας. Στην τελική βγάλτην την μπαταρία, και πηγαινέ την σε ένα συνεργείο μοτό να στην φορτίσουν, δεν θα σε χρεώσουν κάτι, και θα μάθεις και αν είναι καλή η μπαταρία σου.
kostaskk
14/01/2025, 00:35
Ένας φορτιστής ακόμα και του lidl έχει 20€ και είναι καλός.. φορτίζεις ανά μήνα η τον έχεις πάντα πάνω συνδεδεμένο σε λειτουργία συντήρησης ( μόλις πέσει η τάση κάτω από ένα σημείο φορτίζει μόνος του αυτόματα)
Ακόμα και τώρα αν τον βάλεις μπορεί να επαναφέρει την μπαταρία,, έχω επαναφέρει και κάτω από τα 6βολτ. (Γρήγορο ξεφορτισμα από βραχυκύκλωμα)
Οι απλές μπαταρίες θεωρούνται καλές όταν κρατάνε 12,5- 12,8 η 12,9 βολτ.. οι λιθίου 13,5.
Στα 11-11,5 θεωρείται σχεδόν νεκρή.. στα 12-12,2 ίσως οριακά μπορεί να το βάλει μπρος, αλλά εκεί ζοριζεις το κόμπλερ μίζας και μπορεί να βγάλει βλάβη,,
τα τροφοδοτικά και γενικά η φόρτιση δεν είναι μέχρι 13,, η μπαταρία για να φορτίσει θέλει πολύ παραπάνω από αυτά που κρατάει σταθερά σε κατάσταση ηρεμίας,,
Ο φορτίστης η το τροφοδοτικό θα δεις ότι θα ανεβάσει 13,8 η και 14,5 στο τέλος τις φόρτισης. Και εκεί σημαίνει ότι έχει φορτίσει.
13 θα δείχνει στην αρχή της φόρτισης..
Δηλαδή θα φτάσει όσα δείχνει το βολτόμετρο στην μπαταρία όταν η μηχανή δουλεύει με κάποιες rpm πάνω από το ρελαντί,(3-5.000rpm).
Η moto δίνει σταθερά 14-14,5 όταν δουλεύει για να φορτίζει η μπαταρία και εκεί φτάνουν και οι φορτιστές.. μάλιστα σε κατάσταση συντήρησης ο φορτιστής μπορεί να την κρατάει εκεί κοντά συνέχεια,,,,
Όταν ολοκληρωθεί η φορτηση μέχρι τα 14+ βολτ και βγει ο φορτιστής η σβήσει η μοτοσυκλέτα μετά από κάποιες ώρες (μισή,μια δυο) η μπαταρία θα έρθει σε κατάσταση ηρεμιας δλδ στα 12,8 βολτ και θα μείνει εκεί για καιρό αν είναι καλή,, (μερικές φορές μπορεί να είναι εκεί αλλά να μην είναι καλη).
Το να ζοριζει το σύστημα δεν ξέρω κατά πόσο γίνεται,, τα Πηνεία θα παράγουν σταθερό ποσό ηλεκτρισμού είναι φορτισμένη είτε ξεφορτιστη, ο ανωρθοτης αντί να αποβάλει με την μορφή θερμότητας το παραγόμενο ρεύμα θα το στείλει για φόρτιση μπαταρίας αρα εκείνος θα είναι ποιο κρύος,, ίσως η ηλεκτρονική να κυνδινευει από μη σταθερές τάσεις,
Ο φορτιστής του Lidl είναι εξαιρετικός και παμφθηνος. Με έχει σώσει ουκ ολίγες φορές, καθώς και το αυτοκίνητο κάνει ελάχιστα χιλιόμετρα το χρόνο (κάτω απο 3000). Με συχνή χρήση του φορτιστή, η μπαταρία κράτησε 7(!) χρόνια και ο λόγος που την άλλαξα δεν ήταν οτι με άφησε, αλλά για προληπτικούς λόγους!
Για περιπτώσεις τώρα, που η μπαταρία δεν μπορεί να εκκινήσει το μοτέρ, επίσης (πλέον) φθηνή λύση είναι και ένα power booster. Απίστευτα μικρά σε μέγεθος και έχουν την ικανότητα να δώσουν ρεύμα όσο χρειάζεται για να γυρίσει η μίζα. Σε μεγάλα ταξίδια, είναι must να το έχεις μαζί σου.
Φόρτιση μιας μπαταρίας, μπορείς να κάνεις άμα έχεις μια αντίληψη της φύσης των πραγμάτων, και με ένα κλασσικό ΦΤΗΝΟ τροφοδοτικό 12V, από αυτά με μετασχηματιστή-ανόρθωση-πυκνωτή
459469
Τραβάς το + του τροφοδοτικού στο + της μπαταρίας και το - του τροφοδοτικού στο - της μπαταρίας και το αφήνεις καμιά ώρα, δύο. Αν έχεις και ένα βολτομετράκι να βλέπεις που έχει φτάσει η τάση στους πόλους, όσο θα φορτίζει η μπαταρία, τόσο θα ανεβαίνει λίγο η τάση που θα της επιβάλει το τροφοδοτικό, μόλις φτάσεις στο 13, ε, έχει φορτίσει αν είναι καλή.
Ρε συ τελεγονε, ελεος..:D
Δεν καθομαι να συζητήσω πως ενα τροφοδοτικο 12V θα καταφερει να φορτισει την μπαταρία στα 13V... Απλα να σκεφτουν αυτοί που τους προτείνεις αυτη την λύση, ποσα amperes τραβαει μια αδεια μπαταρία και ποσα βγαζουν αυτες οι κινεζιές..
Ρε συ τελεγονε, ελεος..:D
Δεν καθομαι να συζητήσω πως ενα τροφοδοτικο 12V θα καταφερει να φορτισει την μπαταρία στα 13V... Απλα να σκεφτουν αυτοί που τους προτείνεις αυτη την λύση, ποσα amperes τραβαει μια αδεια μπαταρία και ποσα βγαζουν αυτες οι κινεζιές..
Άμα βάλεις ένα τροφοδοτικό 12V και μαζί μία μπαταρία ΑΑ που είναι 1,5V, θα είναι οκ?
Άρη για το προφίλ χρήσης που κάνεις πάρε ένα φορτιστή οπωσδήποτε (και του Lidl που είπανε είναι μια χαρά και εγώ αυτόν έχω). Επίσης επειδή το μια Κυριακή τον μήνα θα βγω σίγουρα αλλάζει προς το χειρότερο πολύ εύκολα, αν δεις ότι ξεφεύγεις χρονικά και η βόλτα απομακρύνεται αποσύνδεσε τους πόλους αν δεν είναι μεγάλος κόπος. Εγώ μέχρι να κάνω αυτά τα δύο πράγματα άλλαζα μπαταρία κάθε χρόνο λόγω περιορισμένης χρήσης. Το κακό είναι βέβαια ότι μετά η βόλτα θέλει μια κάποια "προετοιμασία".
Άμα βάλεις ένα τροφοδοτικό 12V και μαζί μία μπαταρία ΑΑ που είναι 1,5V, θα είναι οκ?
More than OK, I should say..
Θα μας περισσεψουν και 500mV να το παιξουμε μπρουκληδες..;)
basilis_k6
14/01/2025, 13:44
Αγοραζεις φορτιστη, φορτιζεις, κουνας μηχανη δυο μερες, την μετρας μετα απο 12 ωρες ακινησιας, βλεπεις κατω απο 12,5, παίρνεις καινουργια.
telegonos
14/01/2025, 14:51
Ρε συ τελεγονε, ελεος..:D
Δεν καθομαι να συζητήσω πως ενα τροφοδοτικο 12V θα καταφερει να φορτισει την μπαταρία στα 13V... Απλα να σκεφτουν αυτοί που τους προτείνεις αυτη την λύση, ποσα amperes τραβαει μια αδεια μπαταρία και ποσα βγαζουν αυτες οι κινεζιές..
Την προηγούμενη εβδομάδα τόκανα. Ετσι όπως το γράφω, γραμμή προς γραμμή.
Αναγκαστικά, γιατί ξέχασα μηχανή με φώτα ανοικτά επί δίωρο σε ξένο μέρος και όταν πήγα να φύγω....κλικ ντρρρρρρρ.... και το μόνο που είχε εκεί, ήταν ένα τέτοιο τροφοδοτικό. Σε μια ώρες την είχε πάει 12.9, έδωσε εκκίνηση, έφυγα.
Οσο εγώ κάνω ότι λέω, και λέω ότι κάνω, κάτσε εσύ και γράφε....προτάσεις και άκυρες θεωρίες.
Οσο εγώ κάνω ότι λέω, και λέω ότι κάνω, κάτσε εσύ και γράφε....προτάσεις και άκυρες θεωρίες.
Κριμα για το τελευταιο γιατι ετοιμαζόμουν να σε προτείνω για το Νομπελ Φυσικής..:(
Μιας που μιλάμε για συντηρητές - φορτιστές, εκτός από αυτόν από το Lidl που δεν τον βρίσκω αναζητώντας στο google+website του LIDL (μήπως τον πουλούσαν για συγκεκριμένο διάστημα; ), έχετε να προτείνετε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο; Από μια γρήγορη αναζήτηση ξεχώρισα αυτά τα δυο:
https://www.skroutz.gr/s/3457326/CTEK-MXS-5-0-Foritos-Fortistis-Mpatarias-Aytokinitou-12V.html
https://www.skroutz.gr/s/26476346/Fortistis-Mpatarias-Aytokinitou-12-24V-12V-8A-24V-4A-FFC1108-2.html
(Η μπαταρία είναι AGM)
o_gavros
14/01/2025, 18:13
ο σιτεκ του πρώτου λινκ είναι ότι καλύτερο μπορείς να επιλέξεις νομίζω
harris_x
14/01/2025, 18:24
Ο,τι λέει ο γαυρος
Έχω ακριβώς τον ίδιο.
Μιας που μιλάμε για συντηρητές - φορτιστές, εκτός από αυτόν από το Lidl που δεν τον βρίσκω αναζητώντας στο google+website του LIDL (μήπως τον πουλούσαν για συγκεκριμένο διάστημα; ), έχετε να προτείνετε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο; Από μια γρήγορη αναζήτηση ξεχώρισα αυτά τα δυο:
https://www.skroutz.gr/s/3457326/CTEK-MXS-5-0-Foritos-Fortistis-Mpatarias-Aytokinitou-12V.html
https://www.skroutz.gr/s/26476346/Fortistis-Mpatarias-Aytokinitou-12-24V-12V-8A-24V-4A-FFC1108-2.html
(Η μπαταρία είναι AGM)
Όντως ότι φέρνουν στο λιντλ είναι για συγκεκριμένο διάστημα (βασικά, μέχρι να εξαντληθεί το στοκ) και από καιρό σε καιρό ξαναφέρνουν.
Πάρε τον πρώτο, CΤΕΚ, πολύ καλοί, είχα έναν και φόρτιζα τις μπαταρίες των εκθεσιακών.
karellen
14/01/2025, 18:45
Μιας που μιλάμε για συντηρητές - φορτιστές, εκτός από αυτόν από το Lidl που δεν τον βρίσκω αναζητώντας στο google+website του LIDL (μήπως τον πουλούσαν για συγκεκριμένο διάστημα; ), έχετε να προτείνετε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο; Από μια γρήγορη αναζήτηση ξεχώρισα αυτά τα δυο:
https://www.skroutz.gr/s/3457326/CTEK-MXS-5-0-Foritos-Fortistis-Mpatarias-Aytokinitou-12V.html
https://www.skroutz.gr/s/26476346/Fortistis-Mpatarias-Aytokinitou-12-24V-12V-8A-24V-4A-FFC1108-2.html
(Η μπαταρία είναι AGM)
Η μηχανή σου έχει πριζάκι που εκτός του να παίρνεις ρεύμα για το κινητό χρησιμεύει επίσης για φόρτιση/συντήρηση της μπαταρίας σου.
Αν είναι να δώσεις 85€ για cteck βρες με λίγα παραπάνω έναν της bmw ή λιγώτερα (σε μεταχειρισμένον) και να τον κουμπώνεις κατευθείαν στο πριζάκι.
459484
motojojo
14/01/2025, 18:58
Θα προσέθετα να κοιτάξεις και τα αμπερ που δινει ο φορτιστής. Δες ποσο πάνε τα 10Α, αυτοι δίνουν 5 και 4 αντίστοιχα.
Ο φορτιστής του λιντλ σε περίπτωση διακοπής ρεύματος μένει κλειστός όταν επανέλθει το ρεύμα.
Ο ctek αρχίζει από την αρχή.
Είναι ότι καλύτερο αγόρασα ποτέ για τις μοτοσυκλέτες μου.
Ρε τελέγονε, τι τροφοδοτικό 12 βολτ γράφεις?
karellen
14/01/2025, 20:33
Η μηχανή σου έχει πριζάκι που εκτός του να παίρνεις ρεύμα για το κινητό χρησιμεύει επίσης για φόρτιση/συντήρηση της μπαταρίας σου.
Αν είναι να δώσεις 85€ για cteck βρες με λίγα παραπάνω έναν της bmw ή λιγώτερα (σε μεταχειρισμένον) και να τον κουμπώνεις κατευθείαν στο πριζάκι.
459484
Θα μπορούσες κάλλιστα να πάρεις έναν φθηνό και να του προσαρμόσεις το ανάλογο φις και τέλος αλλά το can bus της bmw κόβει το κύκλωμα από το πριζάκι έως την μπαταρία στα 3 λεπτά οπότε δεν αφήνει το ρεύμα του φορτιστή να φτάσει ως τη μπαταρία,εκτός φυσικά αν έχεις το διακόπτη μόνιμα ανοικτό.
Ο λόγος που προτείνω τον συγκεκριμένο είναι ότι φορτίζει μέσω canbus, για να το πω λαϊκά,ώστε να περνάνε μέχρι 5Α και όχι παραπάνω.Μπορείς φυσικά να ζητήσεις και άλλη μάρκα πχ Ctec που κάνει την ίδια δουλειά με λιγότερο κόστος,αλλά να τον ζητήσεις ειδικά.
Είχα πάρει για το gs που έτρωγε πολυ μπαταρία ένα της noko ,τον 750genius ,και τον έχω ακόμα δηλαδή καμμιά 10 ρια χρόνια.
doctoras
15/01/2025, 11:06
Ομοίως έχω πάρει noco και για την περίπτωση λιθίου μελλοντικά
Δείχνουν τεχνολογικά προηγμένοι
https://no.co/genius2
Δεν κάθισα να διαβάσω όλο το νήμα, γέρασα και βαριέμαι το μπίρι μπίρι. Μόνο αυτό: Μπαταρία μολύβδου 12v που δείχνει τάση 11,4V έχει πεθάνει και δεν το ξέρει. Την φορτίζεις και την αφήνεις εκτός φόρτισης μια μέρα. Αν δείχνει πάλι το ιδιο ψάχνεις γύφτο σόρυ Ρομά να την δώσεις
Ρε συ τελεγονε, ελεος..:D
Δεν καθομαι να συζητήσω πως ενα τροφοδοτικο 12V θα καταφερει να φορτισει την μπαταρία στα 13V... Απλα να σκεφτουν αυτοί που τους προτείνεις αυτη την λύση, ποσα amperes τραβαει μια αδεια μπαταρία και ποσα βγαζουν αυτες οι κινεζιές..
ρωτάς για να μάθεις ή το παίζεις πονηρός?
Άμα βάλεις ένα τροφοδοτικό 12V και μαζί μία μπαταρία ΑΑ που είναι 1,5V, θα είναι οκ?
άλλος ετούτος εδώ. ρε πως δεν το είχα σκεφτεί ο κερατάς !!!! :bawl: βάλε 2 να είσαι οκ 1000%
More than OK, I should say..
Θα μας περισσεψουν και 500mV να το παιξουμε μπρουκληδες..;)
μου έλειψες μωρη κφαλα κι εσυ και το χιούμορ σου
μου έλειψες μωρη κφαλα κι εσυ και το χιούμορ σου
Κατσε ησυχα μωρε λακακα..
Εδώ μιλαμε σοβαρα..!!!:D
Vassilis
15/01/2025, 18:03
Καλησπέρα παιδιά! Λόγω πολύ αυξημένου όγκου δουλειάς-υποχρεώσεων, το μηχανάκι δεν έχει κινηθεί από κάπου μέσα στον Οκτώβρη. Πάω προχθές το πρωί στο πάρκινγκ να ρίξω μια ματιά και να το βάλω μπροστά αλλά δεν έπαιρνε. Το πιθανότερο είναι ότι ευθύνεται η μπαταρία, καθώς την τελευταία φορά που βγήκε βόλτα δεν είχα κάποιο πρόβλημα ούτε υπήρξε μέχρι πρότινος κάποια δυσκολία στο να πάρει μπροστά. Όταν γυρνάω το κλειδί τα όργανα/ενδείξεις/μενού λειτουργούν κανονικά και στην οθόνη με τις πληροφορίες οχήματος η τάση της μπαταρίας ήταν στα 11,4 V (όταν είναι σε λειτουργία είναι στα 14,3 - 14,4 V). Το μηχανάκι είναι το BMW F900R ηλικίας περίπου 4 ετών και η μπαταρία που έχει είναι η μαμά του.
Έχω τις εξής απορίες:
1) Έχω ακούσει ότι οι μοτό με καταλύτη-αισθητήρα λ δεν είναι καλό να παίρνουν μπροστά με σπρώξιμο για να μην ρισκάρεις τη μακροζωία του καταλύτη. Ισχύει γενικά ή να επιχειρήσω με σπρώξιμο;
2) Θα μπορούσα να το βάλω μπροστά με καλώδια από αυτοκίνητο; Αν ναι, με ποια διαδικασία (πχ σβηστό το αυτοκίνητο);
Θα ήθελα να αποφύγω σε πρώτη φάση να στηθώ να περιμένω οδική βοήθεια, αφετέρου θα ήθελα να ξέρω τι μπορώ/δεν μπορώ για μελλοντική περίπτωση ή σε περίπτωση που κάποιος χρειαστεί βοήθεια. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Το έπαθα την προηγούμενη εβδομάδα μετά από 3 εβδομάδες ακινησία :( Όπως είπαν και αλλα παιδιά μπορείς μια χαρά από αυτοκίνητο αλλά συνδέεις τα καλώδια με και τα δυο σβηστά εντελώς (και ρεύματα δηλαδή). Επειτα ανάβεις αυτοκίνητο, βάζεις μπροστά, ανάβεις μηχανή, βάζεις μπροστά.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω ξανά όλους τους συνφορουμίτες που συμμετείχαν-βοήθησαν. Μάλλον θα ακολουθήσω τη συμβουλή του Νίκου και θα πάρω τον φορτιστή της BMW (βρήκα έναν σε καλή τιμή) καθώς το πάρκινγκ απέχει περίπου 10 λεπτά με τα πόδια από το σπίτι μου, οπότε βολεύει το ότι μπορώ να φορτίσω από το socket της μηχανής χωρίς το σύνδεσε-αποσύνδεσε. Κάνει και για μπαταρίες ιόντων λιθίου, οπότε μπορώ να τον κρατήσω ακόμα και να πάω σε άλλη μάρκα μελλοντικά. Το μόνο που μένει να δούμε τώρα είναι αν σώζεται η μπαταρία, αλλά από αυτά που μου λέτε μάλλον μας χαιρέτισε.
telegonos
15/01/2025, 19:59
Μπαταρία μολύβδου 12v που δείχνει τάση 11,4V έχει πεθάνει και δεν το ξέρει
Δεν ισχύει αυτό που γράφεις.
Εχω δει μπαταρίες που έχω ξεχάσει μήνες αφόρτιστες, να έχουν 6V τάση στο αέρα, σε σημείο που έπρεπε να ''κοροιδέψω'' τον φορτιστή για να μην μπαίνει σε πρόγραμμα για 6V μπαταρίες, και με μια φόρτιση, βγάλαν....χρόνια ακόμη.
Εχω δει μπαταρίες να δείχνουν 13V στον αέρα, και μόλις έβαλα ένα λαμπάκι λίγων Watt, έπεσε η τάση στο 0,33V
Εχω δει μπαταρίες να δείχνουν 11.8V στον αέρα, και μόλις της δώσεις να κάνει μιζιά, να απογειώνεται το όχημα.
Και πολλές άλλες ενδιάμεσες καταστάσεις σε αυτά τα ακραία παραδείγματα.
Δεν λέει κάτι ΟΡΙΣΤΙΚΟ η τάση μιας μπαταρίας στον αέρα. Λέει κάτι, αλλά θέλει κι άλλες πληροφορίες για να δεις αν μια μπαταρία είναι καλή.
Δεν ισχύει αυτό που γράφεις.
Εχω δει μπαταρίες που έχω ξεχάσει μήνες αφόρτιστες, να έχουν 6V τάση στο αέρα, σε σημείο που έπρεπε να ''κοροιδέψω'' τον φορτιστή για να μην μπαίνει σε πρόγραμμα για 6V μπαταρίες, και με μια φόρτιση, βγάλαν....χρόνια ακόμη.
Εχω δει μπαταρίες να δείχνουν 13V στον αέρα, και μόλις έβαλα ένα λαμπάκι λίγων Watt, έπεσε η τάση στο 0,33V
Εχω δει μπαταρίες να δείχνουν 11.8V στον αέρα, και μόλις της δώσεις να κάνει μιζιά, να απογειώνεται το όχημα.
Και πολλές άλλες ενδιάμεσες καταστάσεις σε αυτά τα ακραία παραδείγματα.
Δεν λέει κάτι ΟΡΙΣΤΙΚΟ η τάση μιας μπαταρίας στον αέρα. Λέει κάτι, αλλά θέλει κι άλλες πληροφορίες για να δεις αν μια μπαταρία είναι καλή.
Διάβασε καλά τι γράφω σε παρακαλώ
Καλησπέρα! Τελικά πήρα τον φορτιστή της BMW την Παρασκευή 17 του μήνα, συνέδεσα για φόρτιση την μπαταρία ως το 90% και έβαλα μπροστά το μηχανάκι να δουλέψει για 10 λεπτά περίπου, με το σκεπτικό να δοκιμάσω εντός ολίγων ημερών να δω αν θα πάρει μπροστά. Σήμερα λοιπόν που επιτέλους βρήκα λίγο χρόνο, πήρε εύκολα με την πρώτη μιζιά και έκανα μια καλούτσικη βόλτα, οπότε -μάλλον- δεν με έχει αφήσει τελείως η μπαταρία. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ξανά όσους ασχολήθηκαν, ακόμα και να μην ακολούθησα τη δική τους συμβουλή :beer:
Συνεχίζοντας από εδώ για να μην ανοίγω καινούργιο θέμα και εγώ μετά από μήνες ακινησίας θεώρησα πως η μπαταρία ήταν το πρόβλημα. Την έβαλα στο φόρτιστη και παρά το γεγονός ότι φάνηκε ότι την φόρτισε η μηχανή ήταν νεκρή. Παίρνω καινούργια μπαταρία, την συνδέω και πάλι τίποτα. Μετά κοιτάω τον δείκτη βενζίνης και βλέπω ότι το μηχανάκι είναι μάλλον άδειο. Λες να είμαι τόσο ηλίθιος λέω; Πάω βενζινάδικο παίρνω τρία λίτρα και δοκιμάζω ξανά. Η μίζα γυρνάει, το μηχανάκι πάει να πάρει μπροστά, ζοριζεται αλλά δεν τα καταφέρνει. Δοκιμάζω ακόμα μια φορά και πάλι ζοριζεται αλλά τίποτα. Δοκιμάζω τριτη φορά, νεκρό όπως πριν την βενζίνη. Και βλέπω από το σωληνάκι του ρεζερβουάρ μάλλον να έχει σταξει λίγη βενζίνη στο πάτωμα. Το μηχανάκι είναι zzr 600 με καρμπυρατέρ προφανώς. Όντας εντελώς άσχετος τι μπορεί να συμβαίνει;;
doctoras
23/03/2025, 20:42
Το έχεις σε πάρκινγκ; Πυλωτη; ή πεζοδρόμιο; Αν είναι πεζοδρομιο το σκεπάζεις με κουκούλα;
Οι ερωτήσεις για τις συνθήκες σχετίζονται με την μακροπρόθεσμη ακινησία
Αρχικά για να το βάλεις μπροστά βεβαιώσου ότι: περιστρέφεις το γκριπ του γκαζιού στο τέρμα να κατεβάσουν βενζίνη τα καρμπυρατέρ παράλληλα μέσα στις επόμενες 10 παρατεταμένες μιζιες θα περίμενα να πάρει.
Αν δεν, ξεκινάς έλεγχο μπουζί αν σπινθηρίζουν.
φίλτρο αέρα και φίλτροκουτι, αν είναι βουλωμένα
Ρεύματα, τι τάση παράγουν τα πηνία, η έξοδο του ανορθωτή και η μπαταρία
Αυτά για αρχή
dumutrus
23/03/2025, 21:42
Πρώτα δες τα μπουζί το cb sf αν το είχες καιρό στο πλαϊνό σταντ περνούσε βενζίνη στον κύλινδρο και βραχυκύκλωνε μπουζί επείσης μια ερώτηση η μηχανή έχει αντλία ή είναι φυσικής ροής;Χρήστο αυτό που λές να ανοίξει τέρμα το γκάζι για να κατεβάσει βενζίνη δεν νομίζω πως ισχύει εκτός και αν θέλεις να πείς κάτι άλλο πουδεν το κατάλαβα.
Ρε παιδιά ο Νίκος λέει ότι με καινούργια μπαταρία μίζαρε δυο φορές και μετά τίποτα, αυτό είναι το ανησυχητικό, τώρα προφανώς για καρμπυρατέρ πρέπει να "κατεβάσει" βενζίνη το μηχανάκι όταν όλα είναι εντάξει και θέλει σχετικά παρατεταμένη μιζιά μέχρι να "αρπάξει" αλλά και το υπερβολικά πολύ καύσιμο μπορεί να οδηγήσει σε μπούκωμα.
Το Fazer του Αλέξη που κινείται αραιά και που θέλει συνήθως μία ή δύο μιζιές των 5 δευτερολέπτων με το τσοκ ανοιχτό αναλόγως εποχής.
Τελικά ξαναδοκιμασα μετά από κάποιες ώρες και πήρε με την τέταρτη προσπάθεια. Μου έμεινε και η καινούργια μπαταρία. Απλά την πρώτη φορά που δοκίμασα αφού της έβαλα βενζίνη με παραξένεψε πολύ που ενώ πήγε να πάρει, μετά νέκρωσε. Τέλος καλό, όλα καλά; Αναστηθηκε για ακόμα μια φορά το μηχανάκι. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Μάλλον πρέπει σιγά σιγά να δω κάτι σε πιο σύγχρονο.
Τελικά ξαναδοκιμασα μετά από κάποιες ώρες και πήρε με την τέταρτη προσπάθεια. Μου έμεινε και η καινούργια μπαταρία. Απλά την πρώτη φορά που δοκίμασα αφού της έβαλα βενζίνη με παραξένεψε πολύ που ενώ πήγε να πάρει, μετά νέκρωσε. Τέλος καλό, όλα καλά; Αναστηθηκε για ακόμα μια φορά το μηχανάκι. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Μάλλον πρέπει σιγά σιγά να δω κάτι σε πιο σύγχρονο.
Ευτυχώς, πήγαινε και μια καλή βόλτα τώρα να στανιάρει :beer:
Μπορεί να λέω και βλακείες, αλλά από την στιγμή που το μηχανάκι έχει καρμπς, το να κάθονται τα καρμπς πολύ καιρό δεν είναι καλό. Ίσως κάπου ήταν "οριακά" στο να βουλώσουν αλλά τελικά η ροή καυσίμου τα ξεμπούκωσε;
Μάλλον πρέπει σιγά σιγά να δω κάτι σε πιο σύγχρονο.
Όχι απαραίτητα, απλά θέλει να το κινείς το κακόμοιρο, εξ ου και τα νάζια που σου έκανε.
Άντε καλές βόλτες! :beer:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.