View Full Version : H Kawasaki φέρνει πίσω τα δίχρονα.
https://www.youtube.com/watch?v=e7NuA-gVy40
Με το παραπάνω teaser η Kawasaki δείχνει οτι πρόκειται να επαναφέρει τα δίχρονα στην γκάμα της. Αυτή η ανακοίνωση δεν έρχεται από το πουθενά, καθώς σύμφωνα με πατέντες που κατατέθηκαν από τον κατασκευαστή και δημοσιεύθηκαν τον Ιούλιο του 2024, η Kawasaki εργάζεται σε έναν νέο δίχρονο κινητήρα. Ο νέος κινητήρας φαίνεται να διαθέτει ψεκασμό καυσίμου, βαλβίδες εισαγωγής που λειτουργούν με εκκεντροφόρο άξονα και turbo. Όλα δείχνουν πως θα πρόκειται για κάποιο ΚΧ.
https://motocrossactionmag.com/breaking-news-kawasaki-to-develop-a-new-kx-two-stroke/
https://www.visordown.com/news/general/kawasaki-new-two-stroke-engine-teased
basilis_k6
26/01/2025, 17:29
Ω ΝΑ ΣΟΥ Γ@...ΣΩ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΑ!!!!!
διχρονο και τουρμπο?! ονειρο ζω μην με ξυπνατε!111!! ΒΓΑΛΤΟ ΣΕ ΣΜ ΜΩΡΗ ΚΑΒΑ KAI ΘΑ ΕΡΘΩ ΓΟΝΑΤΙΣΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΑΚΑΣΙ! :a8:
:vroum::vroum::vroum::a014:
doctoras
26/01/2025, 18:01
Νοσταλγικά αρχές 80ties και για τα επόμενα 15 χρονια τρεις τύποι μοτέρ ήταν οι πιο διαδεδομένοι
Οι δίχρονοι μόνοκύλινδροι απο μοτοποδήλατα μέχρι όλα τα χωμάτινα καθαρά mx/enduro και τα παράγωγα τους(50-250cc).
Οι δίχρονοι δικυλινδροι σε σειρά για τα ss/street μοντέλα (250cc)
Και οι ss/street τετρακυλινδροι 400-1000cc
Μακάρι να μη μείνουν στην φημολογία
telegonos
26/01/2025, 21:23
Νοσταλγικά αρχές 80ties και για τα επόμενα 15 χρονια τρεις τύποι μοτέρ ήταν οι πιο διαδεδομένοι
Οι δίχρονοι μόνοκύλινδροι απο μοτοποδήλατα μέχρι όλα τα χωμάτινα καθαρά mx/enduro και τα παράγωγα τους(50-250cc).
Οι δίχρονοι δικυλινδροι για τα ss/street μοντέλα (250cc)
Και οι ss/street τετρακυλινδροι 400-1000cc
Μακάρι να μη μείνουν στην φημολογία
Διόρθωσα το κυριότερο λάθος.
459741
459742
doctoras
27/01/2025, 06:52
ναι ok, όπως υπήρχαν και οι τρικύλινδροι 2Τ σε σειρα, γιαυτό ανάφερα οι πιο διαδεδομένοι
Το τούρμπο είναι overkill για εμένα, ίσως να θέλει η εταιρεία να το κατοχυρώσει σαν πατέντα;
Χαίρομαι πολύ πάντως που θα δούμε ένα "σύγχρονο" δίχρονο όπως χαιρόμουν και με αντίστοιχες προσπάθειες άλλων εταιρειών και μεμονωμένων μυαλών :a013:
SeniorCanardo
27/01/2025, 10:39
Είμαι περίεργος να δω αν θα πάνε σε εντούρο, (που είναι και το λογικό) ή αν κάνουν καμιά τρέλα και πάνε σε ΜΧ/XC.
Make Motocross Great Again.:bawl:
sanctusan
27/01/2025, 12:24
Έτσι όπως το βλέπω, το τούρμπο θα αντικάταστήσει τη συμπίεση που δημιουργούσε ο θάλαμος στροφαλομπιέλας, με βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής για το χρονισμό.
Παρατηρώ πως τον τελευταίο καιρό έχουν αρχήσει να δημιουργούνται πειράματα της κλασική μηχανολογία και όπως την ξέραμε. Άλλο ένα παράδειγμα το V3 με το ηλεκτρικό τούρμο της Honda.
Εμένα αυτό μου αρέσει!!!
Αχ, πόσο μου έχουν λείψει οι εποχές το '90 με το δίχρονο εντουράκι Suzuki TS50 που είχα και μοσχομύριζαν τα ρούχα και τα μαλλιά μου λαδάκι...
...ΝΟΤ! :D
Τα πρώτα μου μοτοσυκλετιστικά χρόνια ήταν full δίχρονα. Και παρόλη την ταλαιπωρία (ούτε ξέρω πόσα πιστόνια άλλαξα), ομολογώ πως μου έχουν λείψει πολύ τα άτιμα. Ένα διχρονάκι για να βγάζεις γούστα που και που, δεν θα με χάλαγε καθόλου! :D
ΓιώργοςΤΤ
27/01/2025, 15:57
Για κάθε 5η Κυριακή (που είπε κάποτε και ένας φίλος) για δέκα χλμ καλά είναι.
Για να δούμε τι θα δούμε...
Το θέμα είναι να δουλεύει αλλά να έχει και απλή συντήρηση γιατί διαφορετικά θα χαθεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του δίχρονου κινητήρα.
https://www.youtube.com/watch?v=e7NuA-gVy40
Εξαιρετικό teaser. :a18:
sanctusan
28/01/2025, 10:26
Για να δούμε τι θα δούμε...
Το θέμα είναι να δουλεύει αλλά να έχει και απλή συντήρηση γιατί διαφορετικά θα χαθεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του δίχρονου κινητήρα.
Θα διαφωνίσω αλλά νομίζω πως δεν είναι το κατάλληλο thread να συζητηθεί αυτό.
Να κανω μια ερωτηση. Λογικα μιλαμε για χωματινα μηχανακια, σωστα; Υπαρχει καμια πιθανοτητα να μπορεσει να βγει διχρονο που να πληροι Euro 5+;
Θα διαφωνίσω αλλά νομίζω πως δεν είναι το κατάλληλο thread να συζητηθεί αυτό.
Κάτσε να δούμε τι τεχνολογία θα χρησιμοποιεί η kawa στα νέα δίχρονα και έχουμε όλο το χρόνο μπροστά μας για μια ωραία αντιπαράθεση.
Να κανω μια ερωτηση. Λογικα μιλαμε για χωματινα μηχανακια, σωστα; Υπαρχει καμια πιθανοτητα να μπορεσει να βγει διχρονο που να πληροι Euro 5+;
Χλωμό
sanctusan
28/01/2025, 13:23
Να κανω μια ερωτηση. Λογικα μιλαμε για χωματινα μηχανακια, σωστα; Υπαρχει καμια πιθανοτητα να μπορεσει να βγει διχρονο που να πληροι Euro 5+;
Όχι απίθανο, δουλεύει με τούρμπο και ΑΝ το μείγμα δεν περνάει από τον θάλαμο της στροφαλομπιέλας, πιθανόν να μην χρειάζεται λάδια 2χρονου(με την έννοια που το ξέρουμε ως τώρα), θα μπορεί να λυπανθεί με λάδια 4χρονου.
Αν είναι έτσι όπως μου έρχεται στο μυαλό, πιθανόν να μπορεί να περνάει ρύπους και δεν θα βρωμοκοπάει ο τόπος όπως βρώμαγαν παλιά τα 2χρονα.
telegonos
28/01/2025, 13:47
Να κανω μια ερωτηση. Λογικα μιλαμε για χωματινα μηχανακια, σωστα; Υπαρχει καμια πιθανοτητα να μπορεσει να βγει διχρονο που να πληροι Euro 5+;
Ναι.
Πρέπει ομως να αλλάξει η σχεδίαση. Ο στροφαλοθάλαμος στα συμβατικά δίχρονα, δουλεύει παράλληλα και ως αντλία μίγματος αέρα, βενζίνης, λαδιού. Πράγμα το οποίο δημιουργεί το πρόβλημα ότι πετάει λάδι σε κάθε κύκλο.
Αν ο στροφαλοθάλαμος γινει κλειστός, με σταθερό λάδι, όπως στους τετράχρονους κινητήρες, και ο ρόλος της αντλίας μίγματος , φύγει ΤΕΛΕΙΩΣ από τον στροφαλοθάλαμο και πάει σε ένα εξωτερικό συμπιεστή, τότε το λάδι δεν θα πετάγεται σε κάθε κύκλο καύσης, και ο κινητήρας θα μπορεί θεωρητικά, με χρήση ψεκασμού που θα κλείνει την σωστή στιγμή ώστε να μην διαφεύγει μίγμα στις θυρίδες εξαγωγής, να περάσει σύχρονες προδιαγραφές.
costas_versys
28/01/2025, 14:00
Ετσι δουλεύει ο εξωλέμβιος διχρονος κινητήρας που έχω. Είναι 1800cc V4 με Μπεκ άμεσου ψεκασμού και εκχυση λαδιού εκτός θαλάμου καύσης
kostaskk
28/01/2025, 16:38
Ανάποδη αντλία (υποπίεση) κάνει και η εξαγωγή εξάτμιση, για αυτό έχει σχήμα Βεντούρι στην αρχή της και όχι απλή σωλήνα,, ένα μεγάλο μέρος του μίγματος ρουφιεται μέσα στην εξάτμιση,, η υποπίεση-ρουφιγμα βοηθάει και το μίγμα να ανέβει κινηθεί παράλληλα με την 'αντλια' κινησης του πιστονιού προς τα κάτω που δημιουργεί πίεση μέσα στον στρόφαλο θάλαμο..
Το μίγμα μέσα στην εξάτμιση ξανασπρωχνεται μέσα στον κυλινδρο από ένα κύμα πίεσης που δημιουργείται στον κώνο- πισω μέρος τις εξάτμισης,, αυτό δημιουργεί φυσική υπερπλήρωση..
Όμως δουλεύει μόνο σε ένα φάσμα στροφών, εκεί που ροπιαζει,, το οποίο εξαρτάτε πολύ από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της εξάτμισης,, μόνο σε αυτό το φάσμα το σύστημα δουλεύει τέλεια σπρώχνοντας πλήρος το μίγμα πάλι μέσα και βγάζει τρελή δύναμη,ακόμα και οικονομία καυσίμου για τα κυβικά του,,,
Όμως όταν το μοτέρ δεν είναι σε αυτό το φάσμα το μίγμα δεν επιστρέφει όλο μέσα στον κύλινδρο και έχεις ακαυστη, είτε καυσαέρια μπαίνουν πάλι μέσα στον χώρο καύσης και έχεις απώλεια δύναμης και άλλα..
Με κλειστό στρόφαλο θάλαμο πάλι θα κάει λάδια, αφού έχεις μια τρύπα που χωράει καμιά 5-10 βαλβίδες τετράχρονου σε άμεση επαφή με το πλάι του πιστονιού,,, μάλιστα δεν υπάρχουν δαχτυλίδια στο κάτω μέρος του πιστονιού για να σφραγίσουν κάτι,, άρα το λάδι θα είναι σε άμεση επαφή με το έξω χωρίς κάτι να σφραγίζει, πέρα από το διάκενο του πιστονιού,, και ότι λάδι είναι πάνω στο πιστόνι θα πετιέται έξω η θα εξατμίζεται έξω,, μόνο ίσως με καμιά περιστροφική βαλβίδα στην εξαγωγή+τούρμπο με εισαγωγή στο κύλινδρο θα μπορούσε να δουλέψει και δαχτυλίδι στο κάτω μέρος του πιστονιού..
Ο άμεσος ψεκασμός δεν δουλεύει γιατί το μίγμα δεν έχει χρόνο να ψυξει το πιστόνι+ότι χάνεις το πλεονέκτημα τις υποπίεσης από εξάτμιση, άρα πολύ μειωμένη απόδοση..
Παντός με το κλασικό σύστημα είχαν φτάσει μέχρι τα 55-60 hp στρόφαλο στα 125cc
Είχα ανεβάσει θέμα με δίχρονο κινητήρα που δεν καίει λάδι πριν λίγο καιρό (δεν λέω ότι θα είναι ακριβώς ο ίδιος):
https://www.youtube.com/watch?v=rQ-fTsqoU3Y&t=2s&ab_channel=Repairman22
Της Kawasaki με τη σύγχρονη τεχνολογία πιστεύω ότι θα είναι πολύ καθαρότερος σε σχέση με το παρελθόν αλλά για να περνά τις τωρινές προδιαγραφές που είναι ακραίες θα πρέπει να δουλεύει σε φάκελο λειτουργίας για να πάρει έγκριση και θα υπάρχει κάποιο ηλεκτρονικό "ξεκλείδωμα" πακέτο με εξάτμιση και καλά για αγωνιστική χρήση.
sanctusan
28/01/2025, 17:32
Κάτι τέτοιο φαντάστηκα, και περίμενα ότι θα έχει υπάρξει στο παρελθόν αλλά δεν θα έχει υπάρξει σωστός τρόπος να κατασκευαστεί ώστε να δουλέψει. Πλέον όμως οι κατασκευές έχουν φτάσει σε άλλο επίπεδο.
stefanos
28/01/2025, 20:06
Έτσι δουλεύουν και δουλεύαν πάντα οι δίχρονοι diesel, το θέμα βέβαια είναι ποιο είναι το όφελος όταν αναπαράγουμε την πολυπλοκότητα του τετράχρονου προσθέτουμε και ένα κομπρέσορα επί πλέον?
Κανένα.
Το πιο σοβαρό σύστημα φαίνεται αυτό της ΚΤΜ που είναι ένα κανονικά δίχρονο με ένα ψεκασμό σαν της orbital.
ΓιώργοςΤΤ
28/01/2025, 20:39
Οι διχρονοι diesel έχουν σαρωτρια στην εισαγωγή, θυρίδα εισαγωγής και βαλβίδα εξαγωγής.
telegonos
28/01/2025, 22:01
ποιο είναι το όφελος όταν αναπαράγουμε την πολυπλοκότητα του τετράχρονου προσθέτουμε και ένα κομπρέσορα επί πλέον?
1-Απόδοση ισχύος δίχρονου.
2-Μπορεί να βγάλει σύχρονες προδιαγραφές καυσαερίων και θορύβου.
ThatSlowMF
29/01/2025, 07:58
Ανάποδη αντλία (υποπίεση) κάνει και η εξαγωγή εξάτμιση, για αυτό έχει σχήμα Βεντούρι στην αρχή της και όχι απλή σωλήνα,, ένα μεγάλο μέρος του μίγματος ρουφιεται μέσα στην εξάτμιση,, η υποπίεση-ρουφιγμα βοηθάει και το μίγμα να ανέβει κινηθεί παράλληλα με την 'αντλια' κινησης του πιστονιού προς τα κάτω που δημιουργεί πίεση μέσα στον στρόφαλο θάλαμο..
Το μίγμα μέσα στην εξάτμιση ξανασπρωχνεται μέσα στον κυλινδρο από ένα κύμα πίεσης που δημιουργείται στον κώνο- πισω μέρος τις εξάτμισης,, αυτό δημιουργεί φυσική υπερπλήρωση..
Όμως δουλεύει μόνο σε ένα φάσμα στροφών, εκεί που ροπιαζει,, το οποίο εξαρτάτε πολύ από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της εξάτμισης,, μόνο σε αυτό το φάσμα το σύστημα δουλεύει τέλεια σπρώχνοντας πλήρος το μίγμα πάλι μέσα και βγάζει τρελή δύναμη,ακόμα και οικονομία καυσίμου για τα κυβικά του,,,
Όμως όταν το μοτέρ δεν είναι σε αυτό το φάσμα το μίγμα δεν επιστρέφει όλο μέσα στον κύλινδρο και έχεις ακαυστη, είτε καυσαέρια μπαίνουν πάλι μέσα στον χώρο καύσης και έχεις απώλεια δύναμης και άλλα..
Με κλειστό στρόφαλο θάλαμο πάλι θα κάει λάδια, αφού έχεις μια τρύπα που χωράει καμιά 5-10 βαλβίδες τετράχρονου σε άμεση επαφή με το πλάι του πιστονιού,,, μάλιστα δεν υπάρχουν δαχτυλίδια στο κάτω μέρος του πιστονιού για να σφραγίσουν κάτι,, άρα το λάδι θα είναι σε άμεση επαφή με το έξω χωρίς κάτι να σφραγίζει, πέρα από το διάκενο του πιστονιού,, και ότι λάδι είναι πάνω στο πιστόνι θα πετιέται έξω η θα εξατμίζεται έξω,, μόνο ίσως με καμιά περιστροφική βαλβίδα στην εξαγωγή+τούρμπο με εισαγωγή στο κύλινδρο θα μπορούσε να δουλέψει και δαχτυλίδι στο κάτω μέρος του πιστονιού..
Ο άμεσος ψεκασμός δεν δουλεύει γιατί το μίγμα δεν έχει χρόνο να ψυξει το πιστόνι+ότι χάνεις το πλεονέκτημα τις υποπίεσης από εξάτμιση, άρα πολύ μειωμένη απόδοση..
Παντός με το κλασικό σύστημα είχαν φτάσει μέχρι τα 55-60 hp στρόφαλο στα 125cc
Ισως εκεί είναι που θα παίξουν μπάλα με τα τούρμπο και τις ιστορίες... Δηλαδή να προσαρμόσουν τις πιέσεις του στο φάσμα των στροφών ωστέ να μεγάλωσει το φάσμα στροφών που πετυχαίνει τις ιδάνικες συνθήκες scavenging άρα και απόδοσης.
Και μετά από την μεριά της εξάτμισης δεν θα μου φαίνοταν και περίεργο κάποιο σύστημα μετάβλητης αντίθληψης εκει μέσα ωστέ να βοηθήσει την κατάσταση επίσης. Αλλά και πάλι προκύπτουν ένα σωρό άλλα ακόμα θέματα.
Θα φανεί, εικασίες και σκέψεις κάνω. Πάντως για να βγει στον δρόμο κάτι τέτοιο την σήμερον ημέρα δεν νομίζω οτί θα γίνει για την απλότητα του 2χρονου αλλά για να πουν ότι
"Ορίστε, μπορέσαμε, το κάναμε, πάρτε το, Α και μη το πειράζετε γιατί είναι σαν ελβετικό ρολόι" :bawl:
Σαν καταναλωτές-χρήστες εκτός από το achievement της Καβασάκι τι έχουμε να κερδίσουμε από ένα τέτοιο μοτέρ; Από όσα έχετε γράψει καταλαβαίνω πως
χάνεται η απλότητα του παλιοι 2χρονου μοτέρ.
Στο DT αλλάζαμε ένα πιστόνι για πλάκα,τώρα τούρμπο και τα σχετικά :confused:
sanctusan
29/01/2025, 17:27
Σαν καταναλωτές-χρήστες εκτός από το achievement της Καβασάκι τι έχουμε να κερδίσουμε από ένα τέτοιο μοτέρ; Από όσα έχετε γράψει καταλαβαίνω πως
χάνεται η απλότητα του παλιοι 2χρονου μοτέρ.
Στο DT αλλάζαμε ένα πιστόνι για πλάκα,τώρα τούρμπο και τα σχετικά :confused:
Επιδόσεις και απόδοση ενός 2χρονου χωρίς να βρωμάς λίγδα, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζεις πιστόνια και μπιέλες κάθε τρεις και λίγο.
Επιδόσεις και απόδοση ενός 2χρονου χωρίς να βρωμάς λίγδα, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζεις πιστόνια και μπιέλες κάθε τρεις και λίγο.
Το δικό μου που είναι 2005 άρα 20 ετών έχει αλλάξει μια φορά μπιέλα και πιστόνι αλλάζω κάθε 200-250 ώρες χρήσης που είναι περίπου κάθε δύο χρόνια με σκληρή χρήση στο βουνό και με κοντό εντουράδικο γρανάζωμα.
Και όλη η δουλειά γίνεται στο σπίτι.
Περιμένω με περιέργεια να δω τι θα παρουσιάσει η kawa
Αν δεν θες να μυρίζεις διχρονόλαδο δεν αγοράζεις δίχρονο.
stefanos
30/01/2025, 18:31
Εάν είναι όπως υποθέτουμε παραπάνω, το πιστόνι και η μπιέλα θα είναι ακριβώς σαν αυτά που έχουν τα τετράχρονα και θα χρειάζονται ανάλογη συντήρηση.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.