View Full Version : V Strom 650, υψηλή κατανάλωση ή λάθος επιλογή σχέσεων;
Peterjackson
22/02/2025, 12:21
Βγήκα την πρώτη μου μεγάλη βόλτα στην παλιά εθνική. Ωραία πράγματα!
Παρατήρησα όμως το εξής παράδοξο/παράξενο.
Αν ακολουθήσω τις αλλαγές με τον τρόπο που δίνει η Suzuki στο μανιουαλ, όπως έκανα μέχρι τώρα δηλαδή, οδηγώ με 5η ή 6η και στροφές μαξιμουμ στις 3000-3500. Η κατανάλωση της μηχανής δεν πέφτει κάτω από τα 20λτ/100χλμ. Κάποια στιγμή, έχοντας δει και κάτι βιντεάκια που έλεγαν ότι η μηχανή πρέπει να δουλεύει σε υψηλές στροφές, ασχέτως του τι λέει ο κατασκευαστής, έριξα τις σχέσεις σε 3/4 και οι στροφές ανέβηκαν στις 6500+ για να δοκιμάσω κι αυτό το στυλ οδήγησης.
Η μηχανή έγινε πιο ροπατη και παρότι είχα πιο ανοιχτό το γκάζι, η κατανάλωση έπεφτε στα 10λτ/100.
Κι αυτό βέβαια για να πω την αλήθεια μου φάνηκε μεγάλο σε σχέση με αυτά που διαβάζω δεξιά κι αριστερά, αλλά σίγουρα έγινε αρκετά πιο ροπατη.
Το μηχανάκι φοράει φίλτρο DNA αντί του κλασσικού.
Οπότε έρχεται και η ερώτηση του τίτλου. Είναι φυσιολογική η κατανάλωση που βλέπω; Χρησιμοποιώ λάθος τις σχέσεις στο κιβώτιο; Παίζει να γράφει ο,τι θέλει το καντράν;
Εντός πόλης η κατανάλωση είναι γύρω στο τρια.
Προφανώς και είναι λάθος, μηδένισε τον μερικό χιλιομετρητή όταν φουλάρεις και δες πόσα χιλιόμετρα θα βγάλεις αναλόγως χρήσης ώστε να υπολογίζεις την κατανάλωσή σου και χωρίς δείκτες.
motojojo
22/02/2025, 13:04
Είσαι σίγουρος ότι έγραψες σωστά τα νουμερα;
Εχει τριπ να σου δειχνει καταναλωσεις;
karellen
22/02/2025, 13:05
Το 20 αλλά και το 10λ/100 είναι υπερβολικότατο και μάλιστα στο εύρος των στροφών που αναφέρεις,3000-3500.
Αν είναι ενδείξεις του καντράν πιθανότατα μετράει τη στιγμιαία κατανάλωση οπότε εκεί τα νούμερα είναι άλλα.
Μόνο με την κλασσική μέθοδο 'γεμίζεις ρεζερβουάρ με Χ λίτρα, μετράς πόσα χιλιόμετρα θα διανύσεις μέχρι το λαμπάκι της ρεζέρβας και κατόπιν κάνεις τη διαίρεση.Τόσο απλά.
Άκου 20λ/100! :eek:
Peterjackson
22/02/2025, 13:06
Ναι και ναι!
Πήγα φουλαρισα, μηδένισα τους μετρητές και το έκοψα για Κόνιτσα. Θα κάνω το ίδιο στην επιστροφή, μήπως δω διαφορά, ακολουθώντας μόνο ένα στυλ οδήγησης αυτή την φορά.
Κάτι που είδα τώρα, τα συνολικά χιλιομετρα στο υπόλοιπο του ρεζερβουάρ, δεν μειώθηκαν αναλογικά με την απόσταση που διανυσα.
karellen
22/02/2025, 13:19
Κάτι που είδα τώρα, τα συνολικά χιλιομετρα στο υπόλοιπο του ρεζερβουάρ, μειώθηκαν αναλογικά με την απόσταση που διανυσα.
Αυτό μην το παίρνεις και τόσο τοις μετρητοίς,εξαρτάται από το ρυθμό που ταξιδεύεις.Μπορεί κάλλιστα να διανύσεις πχ 10 χλμ συντηρητικά και το υπόλοιπο του ρεζερβουάρ να μειωθεί κατά 8 ή και το αντίστροφο.
Μου έχει τύχει πολλάκις στο ΓΣ.
Peterjackson
22/02/2025, 13:36
Κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες.
Στην πρώτη, είναι η μέση κατανάλωση από τον μηδενισμό και έπειτα στο πρατήριο.
460275
460276460277
Να ετοιμάζομαι για συνεργείο;:sick:
Τα αφήνω προς γνώση και συμμόρφωση, γιατί το παιδί είναι Αλμπάνης. Τώρα που τις ανέβασα και ζουμαρα να δω αν διαβάζεται ο αριθμός, είδα ότι γράφει χλμ/λίτρο.:moutza:
PaNick67
22/02/2025, 13:38
Οι φωτο δειχνουν καταναλωση χιλιομετρα ανα λιτρο και οχι λιτρα ανα 100 χιλιομετρα
Μια χαρα ειναι δηλαδη
Αυτά είναι χλμ/λίτρο, σωστά είναι!
Οι φωτο δειχνουν καταναλωση χιλιομετρα ανα λιτρο και οχι λιτρα ανα 100 χιλιομετρα
Μια χαρα ειναι δηλαδη
Στο ίδιο λεπτό ρε άτιμε; :lol:
Μην τους ακούς, δεν ξέρουν τι λένε.
Η μηχανή θα χρειαστεί ανακατασκευή κινητήρα. Αν θες την παίρνω εγώ για 3000€ να σου φύγει απ'τα χέρια.
ΓιώργοςΤΤ
22/02/2025, 13:42
Km/ L. Δεν είναι πόσα λίτρα καις ανά 100 χλμ, είναι πόσα χλμ κάνεις με ένα λίτρο. Η κατανάλωση σου σε λίτρα ανά 100 χλμ είναι περίπου 4,7 που είναι εξαιρετικό νούμερο.
PaNick67
22/02/2025, 13:43
Στο ίδιο λεπτό ρε άτιμε; :lol:
Τι να κανω, ειμαι πιο γληγορος κι απο την σκια μου :bawl:
grinderx
22/02/2025, 14:00
Μην τους ακούς, δεν ξέρουν τι λένε.
Η μηχανή θα χρειαστεί ανακατασκευή κινητήρα. Αν θες την παίρνω εγώ για 3000€ να σου φύγει απ'τα χέρια.
Νάτος ο κύριος Πονηρίδης! :p
Τι να κανω, ειμαι πιο γληγορος κι απο την σκια μου :bawl:
:lol: :lol:
Nostradamus
22/02/2025, 14:08
Καλά θα πάει αυτό... :lol:..
basilis_k6
22/02/2025, 14:41
ημουν σιγουρος οτι γραφει km/l μολις ειδα το 20 απο το πρωτο μνμ.
οδηγα αναμεσα στις 2,5-4. το στρωμα δεν τραβαει χαμηλα δηλαδη κατω απο τις 2μιση. του αρεσει να παιζει γυρω στις 2,5-4. μετα απο εκει επισης δεν του αρεσει. ακομα και αν θες φουλ επιταχυνση μεχρι τις 6 παει, παραπανω μονο βενζινη καιει δεν τραβαει.
DoctoR_k6
22/02/2025, 15:03
Για να μην σε μπερδεύουν οι άλλοι.
Οδηγατο έτσι να σου δείχνει τα μεγαλύτερα νούμερα. :bawl:
Είσαι καλά λοιπόν…
460282
telegonos
22/02/2025, 15:09
Endo με taxi, 33km/lt πετυχαίνω εγώ με το ΑΧ-1 250 στην Αοδό , οριακά με μια εκατοστάρα στο ταχύμετρο.
Το ότι ένα δικύλινδρο, 650 κυβικά-65 άλογα τροχό, με κοντά 200 κιλά μάζα, γράφει έστω και υπο συνθήκες ίδιο νούμερο με το 250 κυβικά-28 άλογα, με περίπου 140 κιλά μάζα, δείχνει πόσο αποτελεσματική είναι η καύση στους σύχρονους κινητήρες.
basilis_k6
22/02/2025, 15:16
Endo με taxi, 33km/lt πετυχαίνω εγώ με το ΑΧ-1 250i στην Αοδό , οριακά με μια εκατοστάρα στο ταχύμετρο.
Το ότι ένα δικύλινδρο, 650 κυβικά-65 άλογα τροχό, με κοντά 200 κιλά μάζα, γράφει έστω και υπο συνθήκες ίδιο νούμερο με το 250 κυβικά-28 άλογα, με περίπου 140 κιλά μάζα, δείχνει πόσο αποτελεσματική είναι η καύση στους σύχρονους κινητήρες.
το 32 το ειδε με κλειστο γκαζι. το κωλο σου να χτυπας το καλυτερο που θα δεις μεση ειναι 25. ενω το 250αρι βλεπει χαλαρα 30+. λογικο βεβαιως.
το μοτερ του στρομ παντως εχει το καλο οτι αν και αρχαιο σαν βαση, σε πραγματικες συνθηκες οδηγησης, χωρις να προσπαθεις δηλαδη να πας φουλ οικονομικα, παιζει στα ιδια νουμερα με τα συγχρονα μοτερ ιδιας κατηγοριας. απλα του λειπει η δυναμη ψηλα που εχει πλεον ο ανταγωνισμος. αν θες δηλαδη ψηλες ταχυτητες 130+ καιει δυσαναλογα πολυ καυσιμο.
Peterjackson
22/02/2025, 15:47
Τα 32 είναι με χαλαρό γκάζι για να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα, ενώ τα 50αρια τα έβλεπα σε χαλαρές ευθείες με 5η.
Ηθικό δίδαγμα, το άγχος δεν είναι καλός σύμβουλος ούτε στα πιο απλά. Αν είχα χαλαρώσει εκείνη την στιγμή θα εβλεπα και την μονάδα μέτρησης…
Για την ιστορία, την ιδέα για την οδήγηση σε υψηλές στροφές την πήρα από τον FortNine, τον οποίο παρακολουθώ ανελλιπώς πολύ πριν πάρω μηχανή.
Nostradamus
22/02/2025, 15:56
Αγαπητέ, άσε τον fortnine για την ώρα, άσε τις καταναλώσεις, ασε τι λεει το manual δεν στρωνεις μοτερ, δεν εισαι ανιωθος ουτε μικρος, νιωθεις τον κινητηρα και πως στροφαρει. Κοίτα να κυκλοφορείς όσο περισσότερο μπορείς σε μικτές διαδρομές να αρχίσεις να εξοικειωνεσαι, δες πότε έρχεται το riding school στα βόρεια και βάλτο στο πρόγραμμα και όλα θα πάνε καλά...
kostaskk
22/02/2025, 17:03
Ούτε mazda rx8 δεν καίει τόσο αν ήταν πραγματικά τα νούμερα, κάποιος το άλλαξε στο καντράν, κάνε το να δείχνει κανονικά,, και πάλι μπορεί να διαφέρει από την πραγματική κατανάλωση..
Η οδήγηση με πολλές στροφές είναι βλακεία, και καις πολύ παραπάνω και ζοριζεις το μοτέρ, θερμοκρασίες και μικρότερη τελική έχεις,,,
Δλδ θα πας Αθήνα-θεσσαλονικη με 3η ταχύτητα και στροφές κοντά στον κόφτη και τέρμα γκάζι?
Μικρότερη κατανάλωση έχεις όταν έχει την μεγαλύτερη σχέση 6η και τις λιγότερες στροφές δλδ ίσα να ακουμπάς το γκάζι,, κάνα χιλιοστό ανοικτό.. αν τα ταξίδια είναι συχνά αλλάζεις γραναζομα για να γίνει ακόμα ποιο μακρύ.
ΓιώργοςΤΤ
22/02/2025, 17:52
1. Το όργανο μέτρησης κατανάλωσης σε Hayabusa Gen 1 δουλεύει με ακρίβεια μισού λίτρου, μετρημένο πολλές φορές. Λογικά και του κατά 20 χρόνια νεότερου V strom θα γράφει με την ίδια ή καλύτερη ακρίβεια.
2. Θεωρητικά η βέλτιστη κατανάλωση επιτυγχάνεται δουλεύοντας το μοτέρ στο σημείο όπου στο διάγραμμα ροπής και ισχύος ανά στροφές, τέμνεται η γραμμή της ισχύος με την γραμμή της ροπής. Αυτό αλλάζει είτε λόγω γεωμετρίας μοτέρ είτε λόγω μεταδοσης, γενικά όμως βρίσκεται στην γύρω περιοχή.
3. Απόλαυσε τις βόλτες με την μοτοσυκλέτα σου και άσε τις κόντρες χαμηλότερης κατανάλωσης για τις καφετέριες, μοτέρ του 2025 εννοείται ότι έχει καλή απόδοση καύσης και είναι οικονομικό.
4. Σταμάτα να βλέπεις όλους τους ανόητους YouTubers, influencers ή όπως αλλιώς λέγονται, με τον καιρό θα μάθεις την μηχανή σου και θα είσαι άνετος.
5. Ένα riding school θα είναι τα καλύτερα λεφτά που θα ξοδέψεις ποτέ για την μοτοσυκλέτα σου.
Πάντως μπράβο που τράβηξες για Κόνιτσα τέτοια κρύα μέρα, ελπίζω να έχεις προνοησει και για τον σωστό εξοπλισμό σου για τέτοιες αποστάσεις
motojojo
22/02/2025, 21:11
Πάντως μπράβο που τράβηξες για Κόνιτσα τέτοια κρύα μέρα, ελπίζω να έχεις προνοησει και για τον σωστό εξοπλισμό σου για τέτοιες αποστάσεις
13 βαθμους λέει στο καντράν!
13 βαθμους λέει στο καντράν!
Σωστός!! Πάντως εγώ το δαγκωσα σήμερα στον Κηφισό το πρωί
Peterjackson
22/02/2025, 21:37
Το πρωι που ξεκινησα ειχε 4!
Οι φωτογραφίες είναι στον Σαραντάπορο. Έκανα ενα τουρ στα Μαστοροχώρια και αύριο επιστροφή από Γράμμο, Γρεβενά και Μέτσοβο. Έχω τσιμπήσει ένα γαντάκι, πολύ φθηνό αλλα τόσο ζεστό που ιδρώνουν τα χέρια μου. Βέβαια δεν εχουν προστασία, αλλά τι να κάνω που τα revvit είναι για πιο ζεστό καιρό. Τα φορούσα στην Πολωνοα με μειον εξω
https://guidegloves.com/en/products/thermal-protection/cold/wet/guide-775w
@Γιωργος ΤΤ, δεν ειναι θέμα κόντρας αλλά τρομάρας, μήπως και κάνω κάτι λάθος ή έχω καποια βλάβη που δεν γνωρίζω.
@Nostradamus, Έτσι όπως τα λες οδηγούσα τις προηγούμενες ημέρες αλλά είπα μιας που πήρα τους δρόμους να κάνω κάνα πείραμα.
Ευχαριστώ ολη την κοινότητα που συνέδραμε στον λανθασμένο μου συναγερμό με εποικοδομητικά σχόλια.
Σωστός!! Πάντως εγώ το δαγκωσα σήμερα στον Κηφισό το πρωί
Εγώ να δεις δάγκωμα χθες (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=128142&page=25&p=3242499&highlight=%CE%BD%CE%B1%20%CE%BA%CE%B1%CE%AF%CF%89%20%CE%B2%CE%B5%CE%BD%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B7#post3 242499) :cry:
Αλλά μόνο στην κορυφή του κεφαλιού και τα πόδια :D
ThatSlowMF
25/02/2025, 08:09
Ούτε mazda rx8 δεν καίει τόσο αν ήταν πραγματικά τα νούμερα, κάποιος το άλλαξε στο καντράν, κάνε το να δείχνει κανονικά,, και πάλι μπορεί να διαφέρει από την πραγματική κατανάλωση..
Το χω δει το νούμερο στο μεγάλο crackhead ξάδερφο αυτού του μοτέρ (TL1000R). Σε γρήγορη στροφοβόλτα με ανάβαση-κατάβαση και λίγο ισιάδι συνολο κοντά στα 80-90 χλμ εφυγα γεμάτο (17L) και γύρισα με βαθύ λαμπάκι και σκορτσάροντας μέχρι το βενζινάδικο του χωριού. :D
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.