Σύνδεση

View Full Version : Honda CB600F 2002 Hornet - Πρόβλημα με στροφόμετρο



Phantom
10/03/2025, 01:38
Ψάχνω για ECU (ICM - Ignition Control Module) για CB600F (Hornet) του 2002 (PC36)

Εκτός από 2/3 αγγελίες που βρήκα στο car.gr και αφορούν μεταχειρισμένα modules υπάρχουν άλλες επιλογές; (π.χ. καινούργια από κάπου όπου να μπορώ να εκτιμήσω και το κόστος) ?


Για την ιστορία, έχω πρόβλημα με το στροφόμετρο.
Μετράει RPM, αλλά δείχνει πολύ μικρότερη τιμή απ' οτι πρέπει, και γενικά έχει καθυστέρηση στην κίνηση της βελόνας.

Δυστυχώς δεν έχω κάποιο αξιόπιστο ηλεκτρολόγο που να έχει όρεξη να ασχοληθεί και να μου κάνει διάγνωση.
Σύμφωνα με το manual μετράς την "μέγιστη τάση" στην φύσα πριν το στροφόμετρο και αν είναι τουλάχιστον 10,5 Volts ενώ το μοτέρ δουλεύει, τότε φταίει το στροφόμετρο, ενώ αν είναι μικρότερη φταίει το ICM
Με τα ηλεκτρικά σε γενικές γραμμές τα πάω καλά, αλλά (σύμφωνα με το manual πάντα) χρειάζεται ένας ειδικό "αντάπτορας" τοποθετημένος πάνω σε απλό εμπορικό πολύμετρο για να γίνει η μέτρηση, τον οποίο προφανώς και δεν έχω.

Οπότε κοιτάζω να δω γενικά τι επιλογές έχω.
Ιδανικά θα ήθελα να αλλάξω με την πρώτη το κομμάτι που φταίει :P κι όχι να καταλήξω να τα αλλάξω και τα δύο.
Αλλά αν είναι να το ρισκάρω και να χρειαστεί ενδεχομένως να τα αλλάξω και τα δύο, τότε λογικά έχει νόημα να ξεκινήσω από το πιο φθηνό.
Απλά δεν ξέρω αν θέλω/μπορώ να εμπιστευτώ μια μεταχειρισμένη ECU που βγήκε προφανώς από κάποια τρακαρισμένη / εγκαταλειμμένη μοτοσυκλέτα ή όχι.
Βέβαια δεν ξέρω αν έχω και άλλη επιλογή καθώς το Google search δεν μας τα λέει καλά.. :P

Phantom
12/03/2025, 09:06
Για την ιστορία, έχω πρόβλημα με το στροφόμετρο.
Μετράει RPM, αλλά δείχνει πολύ μικρότερη τιμή απ' οτι πρέπει, και γενικά έχει καθυστέρηση στην κίνηση της βελόνας.

Χθες ανοίχθηκε το όργανο. Δεν εντοπίστηκε κάποια εμφανή ζημιά / αιτία για την περιγραφόμενη συμπεριφορά.
Έγινε απλά ένας καθαρισμός και λίγη λίπανση του μηχανισμού επαναφοράς της βελόνας. Η βελόνα ζωντάνεψε λίγο κατά επαναφορά της (όταν το όργανο είναι στον αέρα) αλλά η συμπεριφορά του στροφόμετρου δεν άλλαξε. Η κίνηση εξακολουθεί να είναι αργή (μεγάλο inertia) και οι τιμές να είναι γενικά μικρότερες.

Παραγγέλθηκε μια μεταχειρισμένη ηλεκτρονική.. ίδωμεν..


Σημείωση:
Για να γίνει η μέτρηση όπως ορίζει το service manual χρειάζεται ένα "peak voltage adaptop" πάνω σε τυπικό ψηφιακό πολύμετρο του εμπορίου.
Από μια γρήγορη αναζήτηση, η τιμή ενός peak voltage adaptop είναι όσο και η τιμή μιας μεταχειρισμένης ηλεκτρονικής. Γι αυτό και προτίμησα να παραγγείλω την ηλεκτρονική.
Αν την αλλάξω και όλα δουλέψουν, τότε έφταιγε η ηλεκτρονική. Αν την αλλάξω και δεν αλλάξει κάτι, τότε φταίει το όργανο. Και μου έχει περισσέψει και μια ηλεκτρονική (αντί για ένα peak voltage adaptop που μάλλον δεν θα χρειαστώ ποτέ ξανά)

Σημείωση 2:
Αυτά τα γράφω γιατί σιχαίνομαι να ψάχνω κάτι στο ιντερνετ, να βρίσκω κάπου σε κάποιο forum μια ερώτηση/πρόβλημα ακριβώς ίδιο με το δικό μου, 5 χρόνια πριν, χωρίς να έχει γραφτεί ποτέ η λύση από κάτω :P
Οπότε τουλάχιστον αν κάποιος κάποτε έχει ξανά πρόβλημα με το στροφόμετρο, να ξέρει τουλάχιστον τι έκανα εγώ στην δική μου περίπτωση, και γιατί.

Phantom
12/03/2025, 17:57
Πρώτη αναποδιά:

Σχεδόν όλα (για να μην πω όλα) τα μαγαζιά με ανταλλακτικά στο car.gr πουλάνε ηλεκτρονική για CB600F Hornet 98-02 (προσέξτε την έμφαση στη χρονολογία)

Τελικά προκύπτει οτι δεν φοράνε όλα τα Horner "98-02" την ίδια ηλεκτρονική.
Δυστυχώς η ηλεκτρονική που μου ήρθε δεν ταιριάζει στο δικό μου.
Από αυτά που καταλαβαίνω εγώ, το μοντέλο 98-99 φορούσε ένα τύπο ηλεκτρονικής, ενώ του 2000-2002 φορούσε ένα άλλο. Το 2000-2002 φοράει ηλεκτρονική με κωδικό MBZG E N71R

Τώρα μένει αύριο το πρωί να μιλήσω με τον έμπορο που μου έστειλε ηλεκτρονική για Hornet του 2002 χωρίς να ταιριάζει σε Hornet του 2002, για να δούμε τι μπορεί να γίνει (αν έχει ή όχι την σωστή ηλεκτρονική, τι θα γίνει με την παλιά και τα χρήματα που πλήρωσα κ.ο.κ.)
Ευχηθείτε μου "καλή τύχη" γιατί έχω ένα κακό προαίσθημα για αυτή τη συνομιλία, και δεν έχω καμία όρεξη να τσακωθώ, αλλά δεν θα δεχτώ να χάσω ούτε μισό ευρώ από όσα πλήρωσα, καθώς εγώ παρήγγειλα αυτό που ήθελα με βάση την περιγραφή που έβλεπα!

Ίδωμεν..

harris_x
12/03/2025, 19:04
Πρώτη αναποδιά:

Σχεδόν όλα (για να μην πω όλα) τα μαγαζιά με ανταλλακτικά στο car.gr πουλάνε ηλεκτρονική για CB600F Hornet 98-02 (προσέξτε την έμφαση στη χρονολογία)

Τελικά προκύπτει οτι δεν φοράνε όλα τα Horner "98-02" την ίδια ηλεκτρονική.
Δυστυχώς η ηλεκτρονική που μου ήρθε δεν ταιριάζει στο δικό μου.
Από αυτά που καταλαβαίνω εγώ, το μοντέλο 98-99 φορούσε ένα τύπο ηλεκτρονικής, ενώ του 2000-2002 φορούσε ένα άλλο. Το 2000-2002 φοράει ηλεκτρονική με κωδικό MBZG E N71R

Τώρα μένει αύριο το πρωί να μιλήσω με τον έμπορο που μου έστειλε ηλεκτρονική για Hornet του 2002 χωρίς να ταιριάζει σε Hornet του 2002, για να δούμε τι μπορεί να γίνει (αν έχει ή όχι την σωστή ηλεκτρονική, τι θα γίνει με την παλιά και τα χρήματα που πλήρωσα κ.ο.κ.)
Ευχηθείτε μου "καλή τύχη" γιατί έχω ένα κακό προαίσθημα για αυτή τη συνομιλία, και δεν έχω καμία όρεξη να τσακωθώ, αλλά δεν θα δεχτώ να χάσω ούτε μισό ευρώ από όσα πλήρωσα, καθώς εγώ παρήγγειλα αυτό που ήθελα με βάση την περιγραφή που έβλεπα!

Ίδωμεν..

όλα καλά θα πάνε μην ανησυχείς :beer:

Phantom
13/03/2025, 09:16
Ευχαριστώ Χάρη.

Δυστυχώς το πρώτο τηλεφώνημα με τον έμπορο αποδείχτηκε όπως το περίμενα..
Και "δεν δεχόμαστε επιστροφές σε ηλεκτρονικά γιατί δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε", και "έπρεπε να ελέγξετε από την (μία) φωτογραφία αν σας κάνει" και άλλα παρόμοια ωραία.

Προσπάθησα να είμαι ψύχραιμος και του εξήγησα οτι η περιγραφή του καταστήματος του έλεγε Hornet από 98 μέχρι 02. Ε λοιπόν στο 02 δεν ταιριάζει! Δεν κουμπώνει καν! Δεν είναι οτι μπαίνει αλλά δεν δουλεύει.. :P

Με τα πολλά για την ώρα μείναμε στο "να δω αν έχω αυτή που θες και να δούμε τι μπορεί να γίνει"

Θα ενημερώσω για την συνέχεια..

geioann
13/03/2025, 12:35
Εγώ αυτό που κάνω πριν παραγγείλω κάποιο εξάρτημα για το οποίο δεν είμαι 100% σίγουρος για τον αν κάνει για την μηχανή μου είναι να γράφω μήνυμα στον πωλητή να μου επιβεβαιώσει πως όντως ταιριάζει στο μοντέλο... Έτσι σε περίπτωση λάθους το έχω και γραπτό!

Phantom
13/03/2025, 12:51
Το θέμα είναι οτι δεν είχα κάποια αμφιβολία..
Εννοώ οτι όταν έκανα την σχετική αναζήτηση, όλοι οι έμποροι αναφέρουν μία ηλεκτρονική ως ανταλλακτικό που κάνει για όλα τα μοντέλα από το 98 μέχρι το 02
Οπότε δεν είχα κάποιο λόγο να πιστεύω οτι το ανταλλακτικό μπορεί να μην μου κάνει.
Αφού παρέλαβα το ανταλλακτικό και πήγα να το τοποθετήσω, τότε διαπίστωσα οτι η φύσα είναι τελείως διαφορετική, και τότε (αναγκαστικά) το έψαξα περισσότερο.

ptc
13/03/2025, 13:10
Εγώ αυτό που κάνω πριν παραγγείλω κάποιο εξάρτημα για το οποίο δεν είμαι 100% σίγουρος για τον αν κάνει για την μηχανή μου είναι να γράφω μήνυμα στον πωλητή να μου επιβεβαιώσει πως όντως ταιριάζει στο μοντέλο... Έτσι σε περίπτωση λάθους το έχω και γραπτό!

Γιατι ρε συ Γιωργο, στην αγγελια προφορικα το λεει οτι κανει για το 02;

Αν ειναι σωστος θα σε εξυπηρετησει ετσι κι αλλιως, αν δεν ειναι... δε πα'να εχεις και συμφωνητικο συμβολαιο απο συμβολαιογραφο. Τι θα τον κανεις, θα τον πας δικαστικα;

geioann
13/03/2025, 13:39
Καλά σίγουρα είναι και δικό μου θέμα ψυχαναγκαστικό, απλά με το μήνυμα έχω άμεσα την επιβεβαίωση του πωλητή. Μου έχουν τύχει βέβαια και πωλητές "λουλούδια" που δεν γνώριζαν καν το ανταλλακτικό που πουλάνε. Τελευταίο παράδειγμα πριν καμία 10ρια μέρες. Ήθελα τακάκια για την μηχανή. Μόνο το σετ της δεξιά δαγκάνας όμως. Έχουν διαφορετικό κωδικό τα τακάκια της δεξιά και της αριστερής. Του ζητάω να μου επιβεβαίωσει πώς ο κωδικός του προϊόντος είναι όντως για την δεξιά δαγκάνα και μου απαντάει πως τα ίδια τακάκια μπαίνουν και δεξιά και αριστερά και πώς ο κωδικός δεν έχει να κάνει με το σε ποια δαγκάνα μπαίνουν.

grinderx
13/03/2025, 15:14
Αν δεν κάνω λάθος από νόμου πλέον μπορείς να επιστρέψεις προϊόν χωρίς αιτιολογία εντός 14 ημερών.

Phantom
13/03/2025, 15:45
Αν δεν κάνω λάθος από νόμου πλέον μπορείς να επιστρέψεις προϊόν χωρίς αιτιολογία εντός 14 ημερών.

Ναι, και το γράφουν και στους όρους χρήσης της σελίδα τους μιας και είναι υποχρεωμένοι βάση νόμου (αφού η παραγγελία έγινε μέσω e-shop)

Αυτό που δεν μπορώ είναι αυτά τα μα, μου, δεν ξέρω, θα δω που ήταν και η πρώτη αντίδραση που εξέλαβα.

Για την ιστορία, βρέθηκε άλλη ηλεκτρονική, η οποία ως δια μαγείας όμως είναι ακριβότερη από την προηγούμενη! (Σιγά μην δεν ήταν)

Η παλιά βρίσκεται ήδη στο δρόμο της επιστροφής, κι όταν ο έμπορος παραλάβει την παλιά θα μου στείλει την καινούργια.

Περιμένω να δω όμως και τι θα χρεώσει για να αποφασίσω αν θα πρέπει να γίνω πύραυλος, ή απλά να θεωρήσω το γεγονός μια ατυχία που έγινε και "δεν βαριέσαι αδερφέ"


Ενδεικτικά να αναφέρω οτι η τιμή της "δεύτερης" είναι 50% ακριβότερη από την πρώτη.
Και την πρώτη την έχει "ανταγωνιστής" 25% πιο πάνω από την πρώτη (αλλά τότε δεν ήξερα οτι πρέπει να πάρω την συγκεκριμένη)

Προσπαθώ να αποφύγω να αναφέρω τιμές για να μην γίνει εμφανές για ποιους εμπόρους μιλάω (καθώς μια αναζήτηση στο car.gr φέρνει λίγα αποτελέσματα) και ο σκοπός μου δεν είναι να φωτογραφίσω τον έμπορο, αλλά μια κακή συμπεριφορά μερίδας εμπόρων.

ΓιώργοςΤΤ
13/03/2025, 19:33
Φυσικά έχεις δίκιο αλλά:

Με παλιές μηχανές και μεταχειρισμένα ανταλλακτικά συμβαίνουν αυτά. Οι έμποροι δεν είναι παντογνώστες. Όταν θέλουμε κάτι από τα μεταχειρισμένα, καλό είναι να ζητάμε μια φωτογραφία ώστε να είμαστε σίγουροι ότι αγοράζουμε το σωστό εξάρτημα, πλέον με Viber, WhatsApp, telegram κλπ είναι αστεία εύκολο. Επίσης μην εμπιστεύεστε τις φωτογραφίες αγγελίας. Βγάζουν φωτογραφία, ένα αμορτισέρ για παράδειγμα, και το βάζουν σε πολλές αγγελίες για ευκολία.

Τουλάχιστον δεν θα μπλέξεις με επιστροφές χρημάτων και άλλα τέτοια ωραία.

Phantom
13/03/2025, 22:31
Φυσικά έχεις δίκιο αλλά:

Με παλιές μηχανές και μεταχειρισμένα ανταλλακτικά συμβαίνουν αυτά. Οι έμποροι δεν είναι παντογνώστες.

Εδώ θα διαφωνήσω.
Είναι υποχρέωση του πωλητή να ξέρει τι ακριβώς είναι αυτό που πουλάει.

Και αν μπορεί ο μέσος Κινέζος στο "Χάλι Εξπρές" για ανταλλακτικά ή/και αξεσουάρ που μπορεί να μην είναι ίδια σε όλα τα μοντέλα, να το γράφει με άθλια Αγγλικά αλλά σε bold Size=40 κόκκινα γράμματα, και να σου δίνει εξηγήσεις από κάτω (πάλι σε άθλια Αγγλικά) πως να βρεις ποια εκδοχή του ανταλλακτικού / αξεσουάρ χρειάζεσαι, τότε μπορεί να το κάνει και ο κυρ Μήτσος στα Ελληνικά. Η τουλάχιστον μπορεί όταν γίνεται λάθος να μην παριστάνει το βαρύ πεπόνι και να το θέτει σαν να σου "κάνει και χάρη" που διορθώνει το λάθος του.

Δεν θέλω να το πάω εκεί, αλλά υπάρχει πολύ συγκεκριμένος λόγος που γίνεται αυτό.
Βλέπεις τα Κινεζομάγαζα του Άλι Εξπρές (και όχι μόνο) επιδοτούνται από την κυβέρνηση τους με χρήμα με βάση τα reviews τους.
Γι αυτό τα Κινεζομάγαζα τρέμουν τα κακά reviews και αν το προσέξεις λίγο πολύ λένε όλα "please contact us before leaving a bad review" ή κάτι αντίστοιχο.
Με λίγα λόγια έχουν κάθε λόγο να προσπαθούν να ξεκαθαρίζουν από πριν ακριβώς τι πωλούν, και φυσικά να σε ενημερώνουν και να σε οδηγούν για να πάρεις αυτό ακριβώς που χρειάζεσαι για να γλυτώσουν το κακό (έστω και αδικαιολόγητο) review!

Phantom
18/03/2025, 18:51
Σήμερα ήρθε η "σωστή" ηλεκτρονική. Αλλάχθηκε, και το πρόβλημα παρέμεινε.

Αυτό δείχνει οτι το πρόβλημα είναι τα όργανα (για την ακρίβεια το στροφόμετρο) και όχι η ηλεκτρονική.

Εδώ πρέπει να πω πως ξέχασα να αναφέρω οτι όταν άνοιξα το στροφόμετρο πριν από μερικές μέρες διαπίστωσα οτι τα όργανα είναι "μαϊμού"
Δεν ξέρω πότε και γιατί αλλάχθηκαν*

Αυτό που μένει τώρα να αποφασίσω είναι το εξής:
Να πάρω ξανά "μαϊμού" Κινέζο κι όσο αντέξει;
Η να ψάξω για γνήσιο μεταχειρισμένο;

Ακούω γνώμες...

Υ.Γ.: Οι τιμές που παίζουν είναι:

Κινέζος από Κίνα: 80 ευρώ + οτι προκύψει από τελωνείο
Κινέζος από Ελλάδα: Από 130 μέχρι 230 ευρώ (οτι θέλει ζητάει ο καθένας)
Μεταχειρισμένο γνήσιο: 180 με 200 ευρώ.



*Είμαι 99% σίγουρος οτι τα όργανα δεν αλλάχθηκαν για να πειραχτούν τα χιλιόμετρα. Σε αυτό το Hornet το οδόμετρο είναι μηχανικό και είναι πανεύκολο να πειράξει κάποιος τα χιλιόμετρα χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει το όργανο. Οπότε λογικά για κάποιο άλλο λόγο αλλάχθηκαν, αλλά άγνωστο για ποιον.
Επίσης δεν αγχώνομαι για την αλλαγή των οργάνων αφού όταν πάρω τα νέα όργανα θα δώσω στο νέο οδόμετρο την τιμή του παλιού (μιας και μηχανικό) και έτσι δεν θα χρειαστεί να μπλέξω με υπεύθυνες δηλώσεις και άλλα ωραία γραφειοκρατικά στο ΚΤΕΟ.

telegonos
18/03/2025, 18:58
Τα όργανα αλλάζονται:
1)οταν εχουν κλαπει
2)οταν εχουν καταστραφει (π.χ. από τρακάρισμα)

Πως ακριβώς κατάλαβες ότι δεν είναι τα μαμά όργανα; Τι διαφορά έχουν;

svaboda
18/03/2025, 19:24
Σήμερα ήρθε η "σωστή" ηλεκτρονική. Αλλάχθηκε, και το πρόβλημα παρέμεινε.

Αυτό δείχνει οτι το πρόβλημα είναι τα όργανα (για την ακρίβεια το στροφόμετρο) και όχι η ηλεκτρονική.

Εδώ πρέπει να πω πως ξέχασα να αναφέρω οτι όταν άνοιξα το στροφόμετρο πριν από μερικές μέρες διαπίστωσα οτι τα όργανα είναι "μαϊμού"
Δεν ξέρω πότε και γιατί αλλάχθηκαν*

Αυτό που μένει τώρα να αποφασίσω είναι το εξής:
Να πάρω ξανά "μαϊμού" Κινέζο κι όσο αντέξει;
Η να ψάξω για γνήσιο μεταχειρισμένο;

Ακούω γνώμες...

Υ.Γ.: Οι τιμές που παίζουν είναι:

Κινέζος από Κίνα: 80 ευρώ + οτι προκύψει από τελωνείο
Κινέζος από Ελλάδα: Από 130 μέχρι 230 ευρώ (οτι θέλει ζητάει ο καθένας)
Μεταχειρισμένο γνήσιο: 180 με 200 ευρώ.



*Είμαι 99% σίγουρος οτι τα όργανα δεν αλλάχθηκαν για να πειραχτούν τα χιλιόμετρα. Σε αυτό το Hornet το οδόμετρο είναι μηχανικό και είναι πανεύκολο να πειράξει κάποιος τα χιλιόμετρα χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει το όργανο. Οπότε λογικά για κάποιο άλλο λόγο αλλάχθηκαν, αλλά άγνωστο για ποιον.
Επίσης δεν αγχώνομαι για την αλλαγή των οργάνων αφού όταν πάρω τα νέα όργανα θα δώσω στο νέο οδόμετρο την τιμή του παλιού (μιας και μηχανικό) και έτσι δεν θα χρειαστεί να μπλέξω με υπεύθυνες δηλώσεις και άλλα ωραία γραφειοκρατικά στο ΚΤΕΟ.
Εγώ θα βαριομουνα να μπλέξω με Κίνα, οπότε η διαφορά που μενει από τα ποσά είναι σχετικά μικρή, θα πήγαινα μαμά.

Phantom
18/03/2025, 19:24
Πως ακριβώς κατάλαβες ότι δεν είναι τα μαμά όργανα; Τι διαφορά έχουν;
3 Βασικές διαφορές εντόπισα:

1) Τα γνήσια όργανα κουμπώνουν στην πλεξούδα πίσω από το φανάρι με 2 φις, ένα κόκκινο κι ένα λευκό. Αυτά τα χρώματα φέρει η πλεξούδα, αυτά φέρουν και τα γνήσια όργανα.
Εμένα κουμπώνουν με δύο λευκά φις. Επίσης ΣΧΕΔΟΝ όλα τα Κινέζικα που βλέπω στο AliExpress έχουν 2 λευκά φις αντί για ένα λευκό κι ένα κόκκινο.
Εδώ να πω οτι τα δύο φις είναι ίδια. Αλλάζει μόνο το πλήθος των καλωδίων που είναι συνδεμένα πάνω στο φις κι αυτός είναι ο μόνος τρόπος (πέρα από το χρώμα φυσικά) που μπορείς να ξεχωρίσεις ποιο φις κουμπώνει με ποιο.
Για την ακρίβεια το φις με τα πέντε (5) καλώδια κουμπώνει στην κόκκινη φύσα, ενώ το φις με τα 6 καλώδια στην λευκή.

2) Τα χρώματα στα λαμπάκια της πλάκας των οργάνων είναι διαφορετικά.
Απ οτι παρατήρησα (τις τελευταίες μέρες που έδωσα πολύ περισσότερη προσοχή) στα γνήσια όργανα τα λαμπάκια των φλας είναι πράσινα (όπως είναι το λογικό και αναμενόμενο στην Ευρώπη τουλάχιστον)
Στο δικό μου (και όλα τα Κινέζικα του AliExpress) είναι πορτοκαλί.
Οπότε στο γνήσιο έχεις πράσινο, κόκκινο (ή πορτοκαλί), πράσινο, πράσινο ενώ στο δικό μου είναι πορτοκαλί, πορτοκαλί, πράσινο, πορτοκαλί
Εδώ να πω οτι τα "λαμπάκια" αυτά είναι στην ουσία πλαστικό τζαμάκι με λυχνία από πίσω. Οπότε και να είχε χαλάσει/καεί κάποιο, θα αρκούσε μια αλλαγή της λυχνίας για να επισκευαστεί.

3) Το "μαραφέτι" :P που γυρίζεις για να μηδενίσεις το μερικό/ημερήσιο οδόμετρο έχει διαφορετικό "κόμβιο"
Στα γνήσια, σε όσες φωτογραφίες έχω δει είναι πιο κοντό και πιο πλατύ σε σχέση με το δικό μου που είναι μακρόστενο.


Υπήρχε και κάτι άλλο που μου ξένισε, αλλά δεν ξέρω αν είναι έτσι το "μαιμού" όργανο ή αν αυτό τον απαράδεκτο σχεδιασμό έχει και το γνήσιο:
Στο κάτω μέρος του ταχύμετρου υπάρχει ένα μπλε λαμπάκι για να δείχνει πότε είναι αναμμένη η μεγάλη σκάλα. Στο δικό μου, ο τρόπος που "φωτίζει" αυτό το λαμπάκι μου φαίνεται λίγο "κάπως"..
Δεν είναι κάποιο μεμονωμένο λαμπάκι, ούτε λαμπάκι με φιλμ. Είναι απλά ένα μπλε τζαμάκι, με ένα λαμπάκι "κάπου" από πίσω του.
Για να ξεκαθαρίσω τι εννοώ: Αν το λαμπάκι ήταν μέσα σε κάποιο "τούνελ" ή κάποια ειδική υποδοχή, ώστε όταν ανάβει το φως του να περιοριστεί στο να φωτίσει το μπλε τζαμάκι θα το καταλάβαινα. Βασικά αυτός θα ήταν ο σωστός τρόπος, και ο τρόπος που δουλεύουν όσα ταμπλό έχω ανοίξει μέχρι τώρα.
Αντίθετα εδώ το λαμπάκι όταν ανάβει φωτίζει και το πίσω μέρος του κοντέρ ακόμα πιο έντονα (πέρα από το μπλε τζαμάκι)
Ξαναλέω οτι αυτό δεν ξέρω αν οφείλεται στο οτι τα όργανα είναι "μαϊμού" ή αν και τα γνήσια έχουν τόσο κακό σχεδιασμό.

Phantom
18/03/2025, 19:34
Εγώ θα βαριομουνα να μπλέξω με Κίνα, οπότε η διαφορά που μενει από τα ποσά είναι σχετικά μικρή, θα πήγαινα μαμά.

Ευχαριστώ για τη συμβουλή.

Επειδή τυχαίνει μια στο τόσο να αγοράζω πράγματα από το εξωτερικό, δεν με απασχολεί και τόσο το "μπλέξιμο"
Εννοώ οτι απλά λες στην courrier να κάνει εκτελωνισμό (έτσι και σταματήσει τελωνείο), τους πληρώνεις και τελείωσες.
Επειδή ξέρω και τον τιμοκατάλογο τους, αν πάρω από Κίνα και χρειαστεί τελωνείο, τότε θα μου βγει όσο κι ο φθηνός Κινέζος από Ελλάδα. Αν δεν χρειαστεί, τότε (και μόνο τότε) βγαίνω κερδισμένος.
Το θέμα μου βέβαια δεν είναι τόσο το οικονομικό.
Περισσότερο με νοιάζει το "μεταχειρισμένο γνήσιο" vs "μαϊμού"
Απλά έγραψα και τις τιμές που παίζουν σήμερα ώστε όποιος τις θέλει να τις έχει έτοιμες..

telegonos
18/03/2025, 19:43
Τα χρώματα των καλωδίων, είναι αντίστοιχα; Για παράδειγμα έρχεται ας πούμε σε μια θέση, πράσινο καλώδιο από την πλεξούδα, είναι πράσινο και το αντίστοιχο στο όργανο; Και ομοίως π.χ. το μπλε με κόκκινη ρίγα από την πλεξούδα, έχει μπλε με κόκκινη ρίγα στο όργανο;

(το πράσινο που είπα για παράδειγμα είναι η γείωση-αρνητικό στα Honda, και το μπλε και κόκκινη ρίγα είναι το σήμα της πίεσης λαδιού)

Ή έχουν ότινάναι αντιστοιχίες, άλλα χρώματα από την μεριά της πλεξούδας και άλλα από την μεριά του οργάνου;


Οι διαφορές που λες, εν μέρη δικαιολογούνται από χρονιά σε χρονιά στο μοντέλο ή από χώρα σε χώρα, π.χ. το όργανο το γερμανικό μπορεί να είναι λίγο διαφορετικό από το ελληνικό κ.ο.κ.

Δεν λέω ότι έχεις άδικο ότι είναι μαιμού, απλά το ρωτάω μήπως είναι κάτι άλλο.

ΓιώργοςΤΤ
18/03/2025, 19:44
Για τόσο παλιά μηχανή, αγοράζεις Κινέζο (από Κίνα).

Το καινούργιο κάνει όσο η μηχανή και το μεταχειρισμένο θα είναι μια από τα ίδια.

Για 80€ δεν πληρώνεις κανένα τελωνείο.

Phantom
18/03/2025, 19:48
Από την στιγμή που γενικά τα όργανα δουλεύουν, όχι δεν κοίταξα αν τα χρώματα είναι άλλα ντ' άλλων. :)

Αν αύριο δεν βρέχει, θα ανοίξω το φανάρι να δω.

Βέβαια, ακόμα κι αν δεχτώ οτι τα όργανα δεν είναι μαϊμού και είναι γνήσια, το πρόβλημα μου παραμένει.

Αφού το στροφόμετρο δεν δείχνει σωστά, κι αφού η ηλεκτρονική δεν φταίει, θα φταίει το στροφόμετρο και θέλει αλλαγή.

Phantom
18/03/2025, 19:51
Για τόσο παλιά μηχανή, αγοράζεις Κινέζο (από Κίνα).

Το καινούργιο κάνει όσο η μηχανή και το μεταχειρισμένο θα είναι μια από τα ίδια.

Για 80€ δεν πληρώνεις κανένα τελωνείο.

Ευχαριστώ για την συμβουλή.

Το πρόβλημα είναι οτι καινούργιο απλά δεν υπάρχει.. :p
Αλλιώς κάποιοι θα είμασταν διατεθειμένοι να το πάρουμε και καινούργιο! :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

zephyr1
19/03/2025, 12:26
Από την στιγμή που γενικά τα όργανα δουλεύουν, όχι δεν κοίταξα αν τα χρώματα είναι άλλα ντ' άλλων. :)

Αν αύριο δεν βρέχει, θα ανοίξω το φανάρι να δω.

Βέβαια, ακόμα κι αν δεχτώ οτι τα όργανα δεν είναι μαϊμού και είναι γνήσια, το πρόβλημα μου παραμένει.

Αφού το στροφόμετρο δεν δείχνει σωστά, κι αφού η ηλεκτρονική δεν φταίει, θα φταίει το στροφόμετρο και θέλει αλλαγή.

Τα αλυσιδογραναζα ειναι μαμα διαστασεις?

Phantom
19/03/2025, 13:06
Δεν γνωρίζω, αλλά τι σχέση έχουν με το στροφόμετρο;

Για να εξηγήσω λίγο την συμπεριφορά του:
1. Βάζεις μπροστά, και το στροφόμετρο δεν σηκώνεται καν (για να δείξει τις στροφές του ρελαντί)
2. Μαρσάρεις και η βελόνα κινείται αργά.
3. Αν κρατήσεις το γκάζι ανοιχτό σταθερά, τότε με αργό ρυθμό η βελόνα θα σηκωθεί και θα σταθεροποιηθεί σε μια τιμή.
4. Η τιμή που σταθεροποιείται μου φαίνεται (εμένα) λάθος, αλλά μπορεί και να μην είναι. Δεν είμαι εξπέρ στις μηχανές.
Όλα αυτά χωρίς ταχύτητα στο κιβώτιο.

Τώρα σε πορεία, με το Hornet σαν νέος οδηγός δεν το έχω ανοίξει ιδιαίτερα. Έχω φτάσει μέχρι τα 90 χ.α.ω.
Ποτέ μου δεν είδα το στροφόμετρο να ανεβαίνει πάνω από 3000 στροφές όσο χρησιμοποιώ την μοτοσικλέτα σε πορεία.

Τιμές πάνω από 3000 έχω δει μόνο σε μαρσάρισμα με τη μοτοσικλέτα σταματημένη. Επειδή είμαι νέος στις μοτοσικλέτες δεν μπορώ ακόμα να καταλάβω από τον ήχο της μηχανής τις στροφές. Πάντως όταν το στροφόμετρο δείχνει πάνω από 3000 σαλ εγώ έχω την εντύπωση οτι έπρεπε να λέει πάνω από 6000, μην πω και πάνω από 9000 :p


Σημείωση:
Ξέρω πως πρέπει να συμπεριφέρεται μια βελόνα στροφόμετρου. Το πρόβλημα δεν είναι οτι έγω έχω λάθος αίσθηση! :)

motojojo
19/03/2025, 19:16
Ενας απλος τροπος να καταλάβεις αν δειχνει σωστες στροφές είναι να πας σταθερα σε συγκεκριμένη ταχύτητα με συγκεκριμένη σχέση και να δεις τι δειχνει. Εφόσον έχεις πάει με 90 (προφανώς με 6η), αμα θυμασαι ποσες στροφές είχε, κάνε μια δοκιμαστική.

Phantom
19/03/2025, 19:30
Ευχαριστώ, θα το έχω υπόψιν μου, αλλά το πρόβλημα μου αυτή την στιγμή δεν είναι αυτό.

Ακόμα και αν το στροφόμετρο δείχνει "σωστά", τι να το κάνω αν δείχνει την σωστή τιμή μετά από 5/10 δευτερόλεπτα;

Όπως περιέγραψα πιο πάνω, η κίνηση της βελόνας είναι πολύ αργή. Ο κινητήρας στροφάρει κανονικά. Αλλά το στροφόμετρο ανταποκρίνεται αργά και καθυστερημένα. Το αν δείχνει σωστές ή λάθος τιμές στην παρούσα φάση μικρό νόημα έχει.

Λέω οτι "μάλλον" δείχνει λάθος τιμές γιατί αυτό καταλαβαίνω, και το κάνω για να περιγράψω καλύτερα το πρόβλημα. Αλλά στην παρούσα φάση το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι τιμές..

Θεωρητικά το Hornet κρατάει ρελαντί στις 1400 +/-100 σαλ.
Εμένα στο ρελαντί η βελόνα δεν σηκώνεται καν.
Μετά από μαρσάρισμα, όταν γυρνάει πίσω, σταματάει κάπου στις 500 σαλ για 3-4 δευτερόλεπτα, και μετά από λίγο η βελόνα επιστρέφει τελείως στο μηδέν.

Phantom
19/03/2025, 19:55
Τα χρώματα των καλωδίων, είναι αντίστοιχα; Για παράδειγμα έρχεται ας πούμε σε μια θέση, πράσινο καλώδιο από την πλεξούδα, είναι πράσινο και το αντίστοιχο στο όργανο; Και ομοίως π.χ. το μπλε με κόκκινη ρίγα από την πλεξούδα, έχει μπλε με κόκκινη ρίγα στο όργανο;

(το πράσινο που είπα για παράδειγμα είναι η γείωση-αρνητικό στα Honda, και το μπλε και κόκκινη ρίγα είναι το σήμα της πίεσης λαδιού)

Ή έχουν ότινάναι αντιστοιχίες, άλλα χρώματα από την μεριά της πλεξούδας και άλλα από την μεριά του οργάνου;


Οι διαφορές που λες, εν μέρη δικαιολογούνται από χρονιά σε χρονιά στο μοντέλο ή από χώρα σε χώρα, π.χ. το όργανο το γερμανικό μπορεί να είναι λίγο διαφορετικό από το ελληνικό κ.ο.κ.

Δεν λέω ότι έχεις άδικο ότι είναι μαιμού, απλά το ρωτάω μήπως είναι κάτι άλλο.

Δεν βρήκα χρόνο να ανοίξω το φανάρι για να δω τα χρώματα των καλωδίων αν συνεχίζουν σωστά στην φύσα ή όχι.
Όμως κοιτώντας τις φωτογραφίες που είχα βγάλει όταν άνοιξα τα όργανα, βλέπω οτι τα περισσότερα χρώματα δεν ταιριάζουν με αυτό που είναι εκτυπωμένο πάνω στο καβούκι του οργάνου.
Το καβούκι πχ λέει Υ/Β αλλά τα καλώδια που πάνε εκεί είναι Μπλε και Πράσινο
Τα σύμβολα στο καβούκι όμως ταιριάζουν με αυτά που λέει το manual.

Phantom
20/03/2025, 09:32
Προς την ομάδα διαχείρισης:
Μήπως θα ήταν καλύτερα να αλλάξει ο τίτλος του νήματος;
"Honda CB600F 2002 Hornet - Πρόβλημα με στροφόμετρο" νομίζω θα ήταν καλύτερος..

Phantom
20/03/2025, 09:35
460836

Μια φωτογραφία από το εσωτερικό των οργάνων, όπου φαίνεται κι αυτό που έγραψα πιο πάνω.
Τα χρώματα δείχνουν να έχουν λογική, αλλά δεν ακολουθούν αυτό που είναι "εκτυπωμένο" στο καβούκι.

Phantom
20/03/2025, 12:44
Σήμερα ψάχνοντας να αγοράσω όργανα, σιγουρεύτηκα 100% οτι τα δικά μου τρώνε μπανάνες.

2 ακόμα διαφορές:
1) Τα γνήσια όργανα έχουν μαύρα στεφάνια στο πάνω μέρος (από το τζάμι και προς τον οδηγό). Το ίδιο και πολλά ιμιτασιόν, αλλά τα δικά μου είναι επινικελωμένα, άρα είναι σίγουρα ιμιτασιόν.
2) Το πως βιδώνει η ντίζα στο ταχύμετρο (κοντέρ). Σε όλα τα ιμιτασιόν η ντίζα βιδώνει υπό γωνία (λοξά) στην πρόσοψη του οργάνου. Στα γνήσια βιδώνει παράλληλα με την πρόσοψη του οργάνου. Επιπρόσθετα στα γνήσια όργανα υπάρχει και μια βίδα που συγκρατεί το κέλυφος των οργάνων (το επινικελωμένο πλαστικό) ακριβώς δίπλα από το σημείο που βιδώνει η ντίζα του ταχύμετρου.

Βρέθηκαν από ιδιώτη γνήσια όργανα σε κάπως λογική τιμή και περιμένω να παραλάβω στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Όταν θα κάνω την αλλαγή, θα φροντίσω να βγάλω βίντεο και φωτογραφίες για όλα αυτά που λέω και την διαδικασία αλλαγής ώστε να υπάρχει σαν αρχείο.

Phantom
21/03/2025, 09:12
Ενας απλος τροπος να καταλάβεις αν δειχνει σωστες στροφές είναι να πας σταθερα σε συγκεκριμένη ταχύτητα με συγκεκριμένη σχέση και να δεις τι δειχνει. Εφόσον έχεις πάει με 90 (προφανώς με 6η), αμα θυμασαι ποσες στροφές είχε, κάνε μια δοκιμαστική.

Σήμερα στα 90 με 6η έδειχνε 2500 σ.α.λ.

Δεν νομίζω να είναι λογικό αυτό, σωστά; :p (απλά για την πληρώτητα του νήματος)

telegonos
21/03/2025, 10:33
Σήμερα στα 90 με 6η έδειχνε 2500 σ.α.λ.

Δεν νομίζω να είναι λογικό αυτό, σωστά; :p (απλά για την πληρώτητα του νήματος)

Δλδ στις 10.000rpm που είναι το τετραπλάσιο των 2500rpm, θα έδειχνε αναλογικά 90*4 = 360km/h.

Ε ναι, προφανώς και δεν είναι σωστή η ένδειξη :lol:

Phantom
21/03/2025, 10:39
Με κλέβεις.. κόφτη έχω στις 12.000rpm. Άρα τελική πρέπει να έχω περίπου 430km/h :uplate::uplate::uplate::wave2::wave2::wave2:

kostaskk
21/03/2025, 13:57
Στις 2500 θα έπρεπε να δείχνει 52 km/h και στις 5000 ,100km/h. Τα 90km/h έρχονται στις 4300rpm

Phantom
21/03/2025, 14:11
Ευχαριστώ!

Ήμουν σίγουρος οτι έδειχνε λάθος, το πόσο λάθος δεν ήξερα!

Εν αναμονή του νέου στροφόμετρου λοιπόν..

Volpad
21/03/2025, 15:21
https://www.gearingcommander.com/

Phantom
21/03/2025, 15:31
https://www.gearingcommander.com/

Λυπάμαι, αλλά site που σου μπλοκάρει την πρόσβαση στην σελίδα του τελείως στην υποψία οτι τρέχεις κάποιο πρόγραμμα τύπου AdBlock (για την ακρίβεια τις απλές ασπίδες προστασίας του Brave) τρώει αυτόματα άκυρο!

Ευχαριστώ πάντως!

SeniorCanardo
21/03/2025, 16:12
Λυπάμαι, αλλά site που σου μπλοκάρει την πρόσβαση στην σελίδα του τελείως στην υποψία οτι τρέχεις κάποιο πρόγραμμα τύπου AdBlock (για την ακρίβεια τις απλές ασπίδες προστασίας του Brave) τρώει αυτόματα άκυρο!

Ευχαριστώ πάντως!

OFF TOPIC!
Είσαι σίγουρος;
Εδώ ανοίγει σε εμένα, που δεν αφήνω να περάσει διαφήμιση ούτε για αστείο. :hmm:

grinderx
21/03/2025, 17:03
OFF TOPIC!
Είσαι σίγουρος;
Εδώ ανοίγει σε εμένα, που δεν αφήνω να περάσει διαφήμιση ούτε για αστείο. :hmm:
Κι εδώ το ίδιο με τον Phantom με Chromium και uBlock Origin

ΓιώργοςΤΤ
21/03/2025, 17:19
OFF TOPIC!
Είσαι σίγουρος;
Εδώ ανοίγει σε εμένα, που δεν αφήνω να περάσει διαφήμιση ούτε για αστείο. :hmm:

Στην αρχή δουλεύει αλλά μόλις πάω να γράψω τρώω ban. (Opera mobile browser)

svaboda
21/03/2025, 18:32
Εγώ τα έκανα pick και block unbloc origin

Phantom
26/03/2025, 12:44
Βρέθηκαν από ιδιώτη γνήσια όργανα σε κάπως λογική τιμή και περιμένω να παραλάβω στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.


Τελικά ο ιδιώτης αποφάσισε να μην τα πουλήσει και να τα κρατήσει.
Γιατί είχε βάλει αγγελία αφού δεν ήθελε να πουλήσει, και γιατί την προηγούμενη εβδομάδα μου είπε θα τα στείλει αρχές αυτής που διανύουμε, άγνωστο.

Οπότε πάλι στο ψάξιμο.
Γνήσια όργανα δεν βρίσκω πουθενά.
Και τα ιμιτασιόν τα φοβάμαι..
Εννοώ οτι αν χάλασαν αυτά που έχει πάνω (ιμιτασιόν Κινέζικα) τότε αυτά που θα πάρω τώρα ποιος μου λέει οτι δεν θα χαλάσουν κι αυτά σε μερικούς μήνες;

Anyway, θα το σκεφτώ 2/3 μέρες ακόμα και βλέπουμε..

toyar
26/03/2025, 16:51
Γιατί δεν ψαχνεσαι για επισκευή τους;
Μπορεί να είναι κάτι απλο

Phantom
26/03/2025, 17:16
Κινέζικα μαϊμού όργανα είναι.
Σε ηλεκτρολόγο αν πάω που ασχολείται με όργανα κτλ, θα θέλει το λιγότερο ένα πενηντάρικο για να τα δει και να κάνει διάγνωση.
Αν ήταν γνήσια, ναι θα πήγαινα. Τώρα τα Κινέζικα έχουν 70 με 80 ευρώ από Κίνα..

Να υπενθυμίσω οτι τα όργανα τα άνοιξα, τα καθάρισα, τα "λάδωσα" και γενικά έκανα service σε οτι μπορούσα εγώ να κάνω.
Άρα το πρόβλημα είναι καθαρά ηλεκτρονικό.

Phantom
28/03/2025, 12:32
Ο κύβος ερρίφθη..

Παραγγέλθηκαν μαϊμού όργανα από κάποια απομακρυσμένη επαρχία της απέραντης Κινέζικης αυτοκρατορίας! :p

Θα εξακολουθήσω να κοιτάζω στο car.gr για γνήσια όργανα, αλλά μερικές τιμές που άκουσα από κάποιους "εμπόρους" μου πρόσφεραν περισσότερο γέλιο απ' όσο όλες οι ταινίες του Κωνσταντάρα, του Βέγγου και του Παπαγιαννόπουλου μαζί!

Οπότε τώρα αναμένω τα όργανα από Κίνα, να έχω τουλάχιστον στροφόμετρο, και αν και όποτε βρεθούν τίποτα γνήσια σε σωστή κατάσταση και λογική τιμή, τα αλλάζω ξανά.

Θα ενημερώσω για τις εξελίξεις εν καιρό!

Phantom
15/04/2025, 00:23
Το λοιπόν...

Τα μαϊμού όργανα έφτασαν, και το θετικό (γιατί υπάρχουν πολλά αρνητικά) είναι οτι δεν σταμάτησαν στο τελωνείο.

Στα διαδικαστικά τώρα..
Λύθηκε το φανάρι, ξεκουμπώθηκαν τα παλιά όργανα από τις φίσες, κουμπώθηκαν τα καινούργια, και...

Τζίφος! Δεν δούλευε τίποτα σωστά! Βασικά δεν δούλευε σχεδόν τίποτα, οπότε το "σωστά" είναι μόνο σχήμα λόγου.
Με μια γρήγορη ματιά στις φίσες των νέων οργάνων, τις φίσες των παλιών οργάνων, και τις φίσες της κεντρικής πλεξούδας μέσα στον κουβά έγινε γρήγορα προφανές οτι ο Κινέζος είχε βάλει τα pin αλλού για αλλού.
Οπότε η διαδικασία για να παίξουν τα νέα όργανα απαιτεί να γίνει ανακατανομή των καλωδίων στις δύο φίσες.

Με μια γρήγορη ανακατανομή θεωρώντας οτι ο Κινέζος ακολουθεί τον χρωματικό κώδικα της Honda, δούλεψαν κάποια βασικά, όπως ο φωτισμός των οργάνων, οι ενδείξεις των flash και η ένδειξη της μεγάλης σκάλας.
Οπότε, γνωρίζοντας από τις εργοστασιακές φίσες της κεντρικής πλεξούδας ποιο καλώδιο κάνει τι, άρχισε η αντίστροφη ανίχνευση για να βρεθούν και τα υπόλοιπα.
Και βρέθηκαν!
Μόνο που ξαφνικά διαπιστώθηκαν τα εξής προβλήματα:
α) Δύο καλώδια (και όχι ένα) άναβαν τον οπίσθιο φωτισμό των οργάνων
β) Χωρίς τον οπίσθιο φωτισμό (χωρίς δηλαδή τα φώτα να είναι ανοιχτά) δεν δούλευαν οι ενδείξεις χαμηλής πίεσης λαδιού και νεκράς, ενώ αργότερα διαπιστώθηκε οτι δεν δούλευε και ο δείκτης θερμοκρασίας.

Το πρόβλημα τελικά είναι οτι ο Κινέζος χρησιμοποίησε καλώδια με τον ίδιο χρωματικό κώδικα για δύο τελείως διαφορετικές λειτουργίες στα όργανα.
Χρησιμοποίησε το καφέ και σαν θετικό για τον οπίσθιο φωτισμό, αλλά και σαν αρνητικό για τις ενδείξεις που αναφέρθηκαν.
Οπότε, όταν ο εργάτης Κινέζος είδε 8 καλώδια καφέ τα κόλλησε όλα μαζί, δημιουργώντας ένα χάος.

Η λύση στα δύο προβλήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω ήταν να λυθεί όλη η πλεξούδα των οργάνων, να κοπεί η κόλληση των καφέ καλωδίων και να δημιουργηθούν 2 υποσέτ.
Ένα για τον φωτισμό, και ένα για τα υπόλοιπα.
Δυστυχώς την στιγμή που διόρθωνα αυτό το πρόβλημα δεν είχα προσέξει οτι έχει πρόβλημα και ο δείκτης θερμοκρασίας. Οπότε δυστυχώς, επειδή δεν το πρόσεξα, ο δείκτης έμεινε κολλημένος μαζί με τον φωτισμό των οργάνων.

Αφού έγινε αυτή η διόρθωση, τα όργανα δούλεψαν επιτέλους "κανονικά"

Οπότε τώρα έχω στροφόμετρο!
Δεν ξέρω όμως αν έχω σωστό στροφόμετρο!
Εννοώ οτι θεωρητικά το Hornet πρέπει να έχει ρελαντί κοντά στις 1300 στροφές, και εμένα το στροφόμετρο έδειχνε 2000+! Βέβαια δεν είχα χρόνο να αφήσω την μηχανή να ζεσταθεί για τα καλά! Οπότε θα το ξανακοιτάξω.
Αλλά και ελαφρώς λάθος να είναι οι ενδείξεις, πλέον ξέρω τι μου γίνεται!

Συμπεράσματα μέχρι εδώ:
1) Αγόρασα μεν φθηνά όργανα, αλλά θα έπρεπε να μην χρειάζεται να ξανακάνω όλη την καλωδίωση τους από την αρχή. Την αρνητική κριτική θα την φάει ο Κινέζος και θα 'ναι όλη δική του.
2) Τα πάω καλά με τα ηλεκτρολογικά, οπότε ήξερα οτι αν χρειαστεί μπορώ να πειράξω την καλωδίωση για να φτιάξω τα όργανα να δουλεύουν. Όμως αν κάποιος δεν τα πάει καλά με τα ηλεκτρολογικά, είμαι σίγουρος οτι κάποιος επαγγελματίας ηλεκτρολόγος θα ζητήσει ένα πολύ γερό μεροκάματο για να κάνει αυτή την δουλειά. Ακόμα και με εργατοώρες να το δεις, χρειάστηκα περίπου 3 ώρες μόνο για να κάνω την ανακατανομή των καλωδίων, την διάγνωση των "βλαβών" και εν τέλη την σωστή κατασκευή των καλωδίων της πλεξούδας των οργάνων. Χώρια τα υπόλοιπα.
3) Περίμενα οτι ίσως χρειαστεί να αλλάξω κάποια pin, αλλά σε καμία περίπτωση δεν περίμενα δύο "υποκυκλώματα" να είναι κολλημένα μαζί σε ένα. Αυτό το θεωρώ πολύ σοβαρό, και όχι κάτι που ανιχνεύεται "εύκολα" (το εύκολα σε εισαγωγικά)
4) Τα ίδια Κινέζικα όργανα που αγόρασα με 90 ευρώ, κάποιοι αετονύχιδες έμποροι και μαντράδες στο car.gr τα πουλάνε 180 και 230 ευρώ. Δεν θέλω ούτε να σκέφτομαι τι νεύρα θα είχα αν είχα πληρώσει 230 ευρώ για όργανα και έπρεπε να ανακατασκευάσω την πλεξούδα από την αρχή!

Κάποιες φωτογραφίες και βίντεο που έβγαλα, θα ανέβουν τις επόμενες μέρες.
Έτσι κι αλλιώς, η πλεξούδα των οργάνων πρέπει να λυθεί ξανά για να διορθωθεί το πρόβλημα με τον δείκτη θερμοκρασίας που αυτή την στιγμή δουλεύει μόνο αν τα φώτα της μηχανής είναι ανοιχτά.
Άυριο/μεθαύριο έρχονται και κάτι φλασάκια που θέλω να τοποθετήσω, οπότε ο κουβάς θα ανοιχτεί ξανά και θα διορθωθεί και ο δείκτης θερμοκρασίας.
Οπότε αφού γίνει αυτό και θα έχουν τελειώσει όλα, θα δω πως θα ανεβάσω και λίγο "οπτικοακουστικό" υλικό.

Phantom
15/04/2025, 00:24
Τέλος βάζω εδώ τους χρωματικούς κώδικες της κεντρικής πλεξούδας να υπάρχουν αν τους χρειαστεί κανένας.
Είναι λίγο πολύ κοινοί για πάρα πολλά Honda.


Φίσα 1 (Λευκή)
Πράσινο = Γείωση για οπίσθιο φωτισμό και στροφόμετρο
Καφέ = Οπίσθιος φωτισμός, ανοίγει με τον διακόπτη φώτων καθώς το Hornet δεν έχει DRL
Κίτρινο με πράσινη ρίγα = Στροφόμετρο
Ανοιχτό πράσινο με κόκκινη γραμμή = Νεκρά
Μπλε με κόκκινη γραμμή = Χαμηλή πίεση λαδιού
Μαύρο με καφέ ρίγα = Γείωση για τις ενδείξεις νεκράς, πίεσης λαδιού και θερμοκρασίας

Φίσα 2 (Κόκκινη)
Πράσινο με μπλε ρίγα = Δείκτης θερμοκρασίας
Μπλε = Δείκτης μεγάλης σκάλας
Πράσινο με μαύρη ρίγα = Δείκτης θερμοκρασίας
Πορτοκαλί = Αριστερό φλας
Ανοιχτό μπλε = Δεξί φλας


Connector 1 (White)
Green (G) = Ground for Backlight and Tachometer
Brown (Br) = Backlight
Yellow with Green stripe (Y/G) = Tachometer
Light Green with Red Stripe (Lg/R) = Neutral
Blue with Red stripe (Bu/R) = Oil Pressure
Black with Brown Stripe (Bl/Br) Ground for Neutral, Oil Pressure, and Temp

Connector 2 (Red)
Green with Blue stripe (G/Bu) = Temp gauge
Blue (Bu) = High Beam
Green with Black stripe (G/Bl) = Temp gauge
Orange (O) = Left Flash/Blinker
Light Blue (Lb) = Right Flash/Blinker


Και επειδή κάποια στιγμή έψαχνα να βρω για να καταλάβω τους συμβολισμούς των χρωμάτων και δεν τους έβρισκα πουθενά πρόχειρα μαζεμένους, πάρτε και τον παρακάτω πίνακα, απλά να υπάρχει:
Honda Cables Color Codes
Bl = Black
Br = Brown
Bu = Blue
G = Green
Gr = Gray
Lb = Light Blue
Lg = Light Green
O = Orange
P = Pink
R = Red
W = White
Y = Yellow

Bowleno
15/04/2025, 09:39
Ωραίος! :beer:

Όλο και σε κάποιον θα φανούν χρήσιμα. Πιστεύω ότι θα είναι κοινά και με άλλες Ιαπωνικές.....

ΓιώργοςΤΤ
15/04/2025, 09:51
Μπράβο για την υπομονή σου. Ζητά refund για το μπουρδέλο που σου έστειλαν.

telegonos
15/04/2025, 12:03
Ωραίος! :beer:

Όλο και σε κάποιον θα φανούν χρήσιμα. Πιστεύω ότι θα είναι κοινά και με άλλες Ιαπωνικές.....

Χρωματικός κώδικας καλωδίων Honda είναι. Οι άλλοι τρεις έχουν άλλα χρώματα, καμία σχέση.

toyar
15/04/2025, 12:39
εγω εξακολουθω να πιστευω οτι θα μπορουσες να επισκευασεις τα οργανα που ηδη ειχες με λιγοτερα χρηματα και καθολου κοπο

Phantom
15/04/2025, 13:02
https://www.youtube.com/watch?v=aaiU_h2zMpM

Αυτό είναι το παλιό στροφόμετρο. Μηχανικά δεν είχε κάποιο θέμα (το είχα ανοίξει)
Ηλεκτρονικό (και όχι ηλεκτρολογικό) ήταν το πρόβλημα του. Και απο ηλεκτρονικά δεν σκαμπάζω και πολλά.

Phantom
15/04/2025, 22:35
Και αυτό είναι το νέο...

http://www.youtube.com/watch?v=JFwWHKjaYjg

Μέχρι να διορθώσω το πρόβλημα στην πλεξούδα με τον δείκτη θερμοκρασίας και να κάνω και 2/3 άλλες αλλαγές που ήθελα, νύχτωσε, οπότε η λήψη είναι "νυχτερινή"
Όπως έγραψα πιο πάνω, δεν ξέρω πόσο σωστά δείχνει το στροφόμετρο (2500 σ.α.λ ρελαντί; wtf ?) αλλά σίγουρα είναι καλύτερο από αυτό που είχα πριν και μπορώ πλέον να έχω μια καλύτερη ιδέα στο που βρίσκομαι στο φάσμα στροφών του κινητήρα.
Επίσης στο πίσω μέρος το στροφόμετρο έχει μια μεταβλητή αντίσταση που ρυθμίζει το πόσο γρήγορα επιστρέφει η βελόνα πίσω.
Για την ώρα δεν την έχω πειράξει και την έχω αφήσει όπως ήρθε από το.. εργοστάσιο. Ίσως κάποια στιγμή δοκιμάσω να κάνω την επαναφορά λίγο πιο ζωηρή καθώς μου φαίνεται οτι αργεί λίγο.
Αλλά αυτό είναι πταίσμα.
Μένει μόνο να ανοίξω τα όργανα για μία τελευταία φορά για να ρυθμίσω το οδόμετρο να δείχνει τα σωστά χιλιόμετρα.

Οπότε για την ώρα αυτό το κεφάλαιο στροφόμετρο κλείνει.
Οι εργοστασιακές φίσες είναι άθικτες, και αν κάποια στιγμή πέσουν στην αντίληψη μου τίποτα γνήσια όργανα σε λογική τιμή, τότε θα αλλαχθούν.
Διαφορετικά θα μείνω με τα Κινέζικα για όσο αντέξουν!


Υ.Γ.:
Κάπου διάβασα στο internet οτι στο δικό μου Hornet μπαίνουν και τα όργανα του επόμενου Hornet (αυτά με τις ενδεικτικές λυχνίες στο κέντρο ανάμεσα στο κοντέρ και το στροφόμετρο).
Μου μπαίνουν ιδέες καθώς τα βρίσκω γνήσια, αλλά είναι ακριβά.
Μάλλον θα κάτσω στα αυγά μου! :p:rolleyes::rolleyes::rolleyes::p

Phantom
16/04/2025, 00:02
Ωραια δουλεια Γιωργο!

Βλεποντας το βιντεο παντως, το στροφομετρο σιγουρα δειχνει λαθος ενδειξη. Αυτο που ακουω δεν ειναι με τιποτα 2500rpm που δειχνει. Οσο μπορω να καταλαβω απο τον ηχο πρεπει να ειναι καπου στις 1200 με βαρια 1500 στροφες το ρελαντι σου.

Και τώρα μου άναψαν φωτιές! χαχαχα
Βασικά όπως έγραψα πριν στο πίσω μέρος του στροφόμετρου υπάρχει μια μεταβλητή αντίσταση.
Το τι κάνει αυτή η αντίσταση δεν το ξέρω με σιγουριά. Το δοκίμασα στα χαλασμένα όργανα και έμεινα με την εντύπωση οτι επηρεάζει την ταχύτητα επαναφοράς της βελόνας.
Τώρα μου άναψαν φωτιές να δοκιμάσω μήπως τελικά είναι εκεί για να καλιμπράρει τη βελόνα.
Αν δεν ήταν μία το βράδυ, θα κατέβαινα κάτω να ανοίξω τα όργανα επιτόπου, αλλά αν κατέβω, βλέπω να φωνάζει κανένας γείτονας την αστυνομία! Όχι για θόρυβο, αλλά γιατί ένας παλαβός σκαλίζει μια μοτοσικλέτα μες το μaύρο σκοτάδι! :p

Πάντως δεν έχω κάτι να χάσω.
Αύριο θα ανοίξω τα όργανα, θα σημειώσω πρώτα την θέση που έχει η αντίσταση και θα δοκιμάσω.
Αν όντως είναι για καλιμπράρισμα, τότε την βάζω την βελόνα ενδεικτικά στις 1400 σαλ, και ας χάνει και 100/200 σαλ, δεν έγινε τίποτα. Έτσι κι αλλιώς δεν έχω σκοπό να πιάσω κόφτες.. :p

Α ρε Πέτρο φωτιές που μου άναψες βραδιάτικα! :) :beer:

Phantom
17/04/2025, 07:44
Τελικά η αντίσταση είναι για να καλιμπράρει την βελόνα.
Ρυθμίστηκε έτσι ώστε στο ρελαντί να δείχνει 1400 στροφές και για μένα προσωπικά το θέμα κλείνει εδώ μέχρι να βρεθούν γνήσια όργανα.
Έκανα και την πρώτη μου βόλτα με στροφόμετρο χθες και όλα καλά! (Και διαπίστωσα οτι έχω την τάση να αλλάζω ταχύτητα κοντά στις 6000 σαλ :p)

ΓιώργοςΤΤ
17/04/2025, 13:39
Πάντως αν θέλεις, έχεις όρεξη κλπ, μπορείς να πας σε ένα συνεργείο να μετρήσουν τις πραγματικές στροφές από το βολάν και να ρυθμίσεις 100% σωστά το όργανο σου.