View Full Version : 10-30 ή 10-40 ;
Να απαντήσουν ΜΟΝΟ όσοι γνωρίζουν ...
Για το CB500X του 23 , προτείνει ο κατασκευαστής 10-30 .
Έλα όμως που τα διαθέσιμα λάδια στην αγορά είναι λίγα .
Ενώ στο 10-40 υπάρχει πληθώρα επιλογών .
Επίσης η αντίληψη (και σε αυτό το forum ) "χειμώνα 10-30 , καλοκαίρι 10-40 " είναι ευρέως διαδεδομένη.
Σε διάφορα forum έχω διαβάσει ότι η Honda στους νέους κινητήρες προτείνει το 10-30 για οικονομία καυσίμων και γρηγορότερη προθέρμανση (άρα καλύτερη λειτουργία ) .
Βέβαια αυτά είναι απόψεις διαφόρων και δεν υπάρχει κάποια τοποθέτηση επίσημη, οπότε δεν γνωρίζω αν στέκουν .
Το ερώτημά μου είναι : Υπάρχει Θεός ? Μήπως λόγω της σχεδίασης του κινητήρα για λειτουργία με 30αρι λάδι , αν εγω του βάλω 40άρι , δεν έχει την ιδια ποσότητα παροχής προς την κεφαλή (διαμέσου των εδράνων του στροφάλου ) .
Ή με άλλα λόγια μήπως οι ανοχές εκει είναι υπολογισμένες για 30άρι λάδι (λογικό), οπότε το 40άρι θα "ρέει πιο αργά " ?
Οι υπόλοιπες εταιρίες (και η Honda παλιότερα ) δίνουν ένα διάγραμμα με θερμοκρασίες και ιξώδη , με βάση το οποίο θα έπρεπε να βάζουμε 10-40 .
Μήπως λοιπόν είναι πλέον μονόδρομος για τους νέους κινητήρες το 10-30 ?
Ή να βάλω το 10-40 και ότι ήθελε προκύψει ?
Επισυνάπτω και το διάγραμμα λίπανσης (στα πορτογαλικά!!)
Αν κάποιος γνωρίζει αν θα έχω λιγότερο λάδι στην κεφαλή ας απαντήσει ...
DoctoR_k6
14/03/2025, 14:40
Το CB500 και Φριολ να βαλεις απο τον Σκλαβενιτη θα δουλευει μεχρι να μην μπορεις να το καβαλας... :lol:
Πιστευω δεν χρειαζεται αγχος. Βαζεις 10-40 λογω θερμοκρασιων στην Ελλαδα τα καλοκαιρια και εισαι οκ.
Τωρα αν μενεις πουθενα στο θεο που το χειμωνα ξεκινας με -15 βαθμους να το συζητησουμε.
gior-gos
14/03/2025, 15:13
Το ίδιο ερώτημα απασχολεί κι εμένα. Το μηχανάκι απ τη μάνα του είχε μέσα 10 - 30 ορυκτέλαιο (λάδι honda) το οποίο προτείνεται και στο μάνιουαλ. Στο πρώτο σέρβις και στα επόμενα που ακολούθησαν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο honda βάζανε ημισυνθετικό 10 - 40. Τα τελευταία δύο σέρβις τα έκανα σε συνεργείο πιάτζιο και εκεί μου έβαλαν ημισυνθετικό 15 - 50 με το οποίο το μηχανάκι αργεί να στροφάρει. Μιας και το προτείνει η honda, και με το σκεπτικό του δόκτωρα από πάνω ότι ό,τι και να του βάλεις θα δουλεύει κανονικά, λέω στο επόμενο σέρβις να του βάλω καλό (συνθετικό) 10 - 30.
doctor_john
14/03/2025, 15:13
Επίσης με βάση την ποσότητα λαδιού που χρειάζεται να ανέβει θα ήταν εξαιρετική λεπτομέρεια μηχανουργικά να "ρυθμίσουν" την δίοδο και να έχει διαφορά ανάμεσα σε αυτά τα δύο.
doctoras
14/03/2025, 16:51
10w-30
10 ιξώδες w(winter) - 30 θερμοκρασία περιβάλλοντος
στη πράξη πολλές μοτοσυκλέτες (και στην ελλάδα) τρέχουν με συνιστώμενα 10w30 αρκετά χρόνια χωρίς κανένα θέμα
επίσης έχω διαπιστώσει οτι το κιβώτιο δουλεύει καλύτερα με 10/30 συγκριτικά με τα 10/40 που προτείνουν όλα τα μαστόρια στην ελλάδα(πολύ πιθανόν για εμπορικούς λόγους και οτι συνεπάγεται)
Εχω το cbr500r που νομιζω εχει τον ιδιο κινητηρα,εξ αρχης κανω αλλαγη ανα 5.000 χλμ. 10-30 Honda λαδια.
Στην πρωτη αλλαγη πηγα να βαλω 10-40 και ο πωλητης-μηχανικος μου λεει δεν ειναι τυχαιο οτι το μανιουαλ στις προδιαγραφες δινει 10-30.
Αυτο μ εκανε να βαλω οτι λεει το μανιουαλ,δεν ξερω αν δουλευει και με τηγανολαδο :),αλλα 30.000 χλμ εχω κανει απροβληματιστα.
Εχω το cbr500r που νομιζω εχει τον ιδιο κινητηρα,εξ αρχης κανω αλλαγη ανα 5.000 χλμ. 10-30 Honda λαδια.
Στην πρωτη αλλαγη πηγα να βαλω 10-40 και ο πωλητης-μηχανικος μου λεει δεν ειναι τυχαιο οτι το μανιουαλ στις προδιαγραφες δινει 10-30.
Αυτο μ εκανε να βαλω οτι λεει το μανιουαλ,δεν ξερω αν δουλευει και με τηγανολαδο :),αλλα 30.000 χλμ εχω κανει απροβληματιστα.
Και εγώ έχω κάνει 27.000 χλμ απροβλημάτιστα , αλλά θα ήθελα να γυρίσω σε 10-40 (αν γινεται) λογω πληθώρας επιλογών
MG-KTiNoS
14/03/2025, 17:46
Το ίδιο ερώτημα απασχολεί κι εμένα. Το μηχανάκι απ τη μάνα του είχε μέσα 10 - 30 ορυκτέλαιο (λάδι honda) το οποίο προτείνεται και στο μάνιουαλ. Στο πρώτο σέρβις και στα επόμενα που ακολούθησαν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο honda βάζανε ημισυνθετικό 10 - 40. Τα τελευταία δύο σέρβις τα έκανα σε συνεργείο πιάτζιο και εκεί μου έβαλαν ημισυνθετικό 15 - 50 με το οποίο το μηχανάκι αργεί να στροφάρει. Μιας και το προτείνει η honda, και με το σκεπτικό του δόκτωρα από πάνω ότι ό,τι και να του βάλεις θα δουλεύει κανονικά, λέω στο επόμενο σέρβις να του βάλω καλό (συνθετικό) 10 - 30.
Να αλλάξεις συνεργείο
gior-gos
14/03/2025, 17:48
Να αλλάξεις συνεργείο
Έχω αλλάξει πολλά :bawl:
MG-KTiNoS
14/03/2025, 17:57
Όπως είπε και ο δόκτορ εξαρτάται που μένεις
Το πρώτο νούμερο λοιπόν το 10 δείχνει (viscosity) την χαμηλή θερμοκρασία -10 δηλαδή περίπου
Το δεύτερο νούμερο δείχνει την ψηλή, το 30 μας λέει 32 βαθμούς ενώ το 2ο πάνω από 40 βαθμούς κελσίου
Αν μένεις ΑΘήνα πάντως και δεν αλλάζεις 2 φορές το χρόνο λάδια θα έλεγα 10 40
MG-KTiNoS
14/03/2025, 17:58
Έχω αλλάξει πολλά :bawl:
αυτός που έβαλε το 15 50 ήταν στο Ντουμπάι να υποθέσω.....
Road Pirat
14/03/2025, 18:13
Πάντως με μια γρήγορη αναζήτηση υπάρχει 10w30 σχεδόν από όλες τις γνωστές μάρκες, δεν είδα κάτι δίσκο στο να βρεθεί, όσο για το 10w30-10w40 οι διαφορές δεν είναι και τόσο μεγάλες για να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα στο μοτέρ. Περισσότερο ρόλο στην ζωή του μοτέρ θα παίξει ο τρόπος που οδηγάς και το ζεσταίνεις παρά το λάδι.
Όπως είπε και ο δόκτορ εξαρτάται που μένεις
Το πρώτο νούμερο λοιπόν το 10 δείχνει (viscosity) την χαμηλή θερμοκρασία -10 δηλαδή περίπου
Το δεύτερο νούμερο δείχνει την ψηλή, το 30 μας λέει 32 βαθμούς ενώ το 2ο πάνω από 40 βαθμούς κελσίου
Αν μένεις ΑΘήνα πάντως και δεν αλλάζεις 2 φορές το χρόνο λάδια θα έλεγα 10 40
Απο πού βγαίνουν το 32 και 40 βαθμούς?
Το ιξώδες του λαδιού, δεν αναφέρει πουθενά θερμοκρασία, ούτε αντιστοιχεί σε θερμοκρασία.
Απο πού βγαίνουν το 32 και 40 βαθμούς?
Το ιξώδες του λαδιού, δεν αναφέρει πουθενά θερμοκρασία, ούτε αντιστοιχεί σε θερμοκρασία.
Το αυτό.
10 w το λάδι λειτουργεί με ιξώδες 10 τον χειμώνα και 40 ιξώδες το καλοκαίρι που λόγω εξωτερικών θερμοκρασιών γίνεται...κατρουλιό.
Τώρα, αν μένεις σε καμιά Ανταρκτική, θες 0 w 10 (το παλιό mobil 1, ας πούμε).
Εδώ Αθήνα μια χαρά δουλειά κάνει το 10 40, η διαφορά δεν είναι τέτοια που να προκαλεί θέματα.
Σε παλιότερα μοτέρ που οι ανοχές τους έχουν γίνει... Σαν πορνοστάρ μετά από gangbang, :lol: προτείνουμε 20 50 για να μην βαράνε σαν τενεκέδες με καρφιά μέσα....
gior-gos
14/03/2025, 20:03
αυτός που έβαλε το 15 50 ήταν στο Ντουμπάι να υποθέσω.....
δεν είχε άλλα
Δηλαδή το 10 - 30 ρε παιδιά από ποιά μέχρι ποιά θερμοκρασία δουλεύει;
stefanos
14/03/2025, 20:07
Σε παλιότερα μοτέρ που οι ανοχές τους έχουν γίνει... Σαν πορνοστάρ μετά από gangbang, :lol: προτείνουμε 20 50 για να μην βαράνε σαν τενεκέδες με καρφιά μέσα....
Δηλαδή κάτι μοτέρ που από κούτα φοράνε 10W-60 πως θα τα χαρακτηρίζαμε?
stefanos
14/03/2025, 20:12
δεν είχε άλλα
Δηλαδή το 10 - 30 ρε παιδιά από ποιά μέχρι ποιά θερμοκρασία δουλεύει;
Στο μπουκάλι?:lol:
Το 10W θεωρείται ασφαλές για χρήση μέχρι -35.
gior-gos
14/03/2025, 20:32
Δηλαδή κάτι μοτέρ που από κούτα φοράνε 10W-60 πως θα τα χαρακτηρίζαμε?
Αερόψυκτα μότο γκούζι :lol:
Στο μπουκάλι?:lol:
Το 10W θεωρείται ασφαλές για χρήση μέχρι -35.
Το άνω όριο;
Γελάτε 10w-60 στην γνωστή αντιπροσωπεία έχει 26€ το λίτρο. Μην ρωτάτε πως το ξέρω.
Απο πού βγαίνουν το 32 και 40 βαθμούς?
Το ιξώδες του λαδιού, δεν αναφέρει πουθενά θερμοκρασία, ούτε αντιστοιχεί σε θερμοκρασία.
Αυτό ακριβώς. Ο δεύτερος αριθμός στο λάδι, δεν αντιστοιχεί στις εξωτερική θερμοκρασία (πχ 30 & 40 βαθμούς). Αλλά στο ιξώδες που έχει το λάδι, όταν πιάσει την θερμοκρασία λειτουργίας ο κινητήρας (γύρω στους 100°C ).
Κοινώς υψηλότερος αριθμός σημαίνει ότι το λάδι παραμένει παχύτερο σε υψηλές θερμοκρασίες, γεγονός που βοηθά στην προστασία του κινητήρα σε ζεστές συνθήκες.
Τώρα, είτε 30 έξω, είτε 40, κλαην παίδες... Το θέμα είναι το λάδι να τηρεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
doctoras
14/03/2025, 21:51
¨Όντως έτσι είναι
ο πρώτος αριθμός είναι το ιξώδες(πόσο παχύρρευστο είναι) όταν το μοτέρ είναι κρύο, ο δεύτερος το ιξώδες(πόσο παχύρρευστο είναι) είναι με το μοτέρ σε πλήρη λειτουργία(100C)
το hyundai i30 1.0Τ φοράει 0W-20 χειμώνα καλοκαίρι για 15k βάση προδιαγραφών κατασκευαστή
Εγώ στα honda φοράω 10/30 οτι συνιστά ο κατασκευαστής
kostaskk
14/03/2025, 22:27
Αν βάλεις χοντρό λάδι σε πολύ κρύο καιρό.
Τότε δημιουργείς φθορές γιατί αργεί πολύ να ζεσταθεί και δεν φτάνει ποτέ το σωστό ιξώδες,
Το 90% των φθορών γίνονται όταν το μοτέρ είναι κρύο..
Αν βάλεις πολύ λεπτό λάδι σε πολύ ζεστό καιρό τότε θα γίνει νερό, θα χαλάσει γρήγορα, θα το κάψει γρήγορα, ίσως αφρισει και δεν έχει καλή λυπανση
Δηλαδή κάτι μοτέρ που από κούτα φοράνε 10W-60 πως θα τα χαρακτηρίζαμε?
Ποια μοτέρ απαιτούν τέτοιο λάδι από κούτα; :confused:
Για μηχανάκια μιλάμε, έτσι; τα τρακτέρ κ.λ.π. εξαιρούνται του παρόντος θρεντ :lol:
PaNick67
15/03/2025, 09:15
¨Όντως έτσι είναι
ο πρώτος αριθμός είναι το ιξώδες(πόσο παχύρρευστο είναι) όταν το μοτέρ είναι κρύο, ο δεύτερος το ιξώδες(πόσο παχύρρευστο είναι) είναι με το μοτέρ σε πλήρη λειτουργία(100C)
Πολυ σωστα. Αλλωστε η ιδανικη θερμοκρασια λαδιου ειναι απο 100° - 120°C
Το αν η εξωτερικη θερμοκρασια ειναι 5° ή 35° ελαχιστη σημασια εχει τοτε. Εκει που μετραει ειναι στην ψυχρη εκκινηση.
Αρα το να βαλεις απο 10W-30, 10W-40 κακο δεν κανει.
Αν ομως λεει ο κατασκευαστης 0W-20 και βαλεις 10W-30, καλο δεν κανει
DoctoR_k6
15/03/2025, 09:34
Δεν ξέρω αν η ιδανική είναι 100-120… αλλά 80 σίγουρα.
Στο 1000 για να δεις 115+ βαθμούς ή θα έχει πάρα πολύ ζέστη ή θα πέφτει ματσούκι. Έχω βάλει το οργανακι και μπορώ να πω πως είναι αρκετά αξιόπιστο στα νούμερα.
Τώρα σε μικρότερα Μότο δεν έχω μετρήσει αλλά θεωρώ 100-120 δύσκολα θα ανεβάσει σε νορμαλ χρήση.
Εγώ θα έβαζα 10-40 και θα τελείωνα.
karellen
15/03/2025, 09:38
Παίδες στην επιλογή ιξώδους παίζει ρόλο και η θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Δεν είναι τυχαίοι οι πίνακες αυτοί από πολλές εταιρείες.
460695
doctoras
15/03/2025, 09:49
Παίδες στην επιλογή ιξώδους παίζει ρόλο και η θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Δεν είναι τυχαίοι οι πίνακες αυτοί από πολλές εταιρείες.
460695
¨όντως και αυτό ίσχυε όπως γνωρίζαμε, γιαυτό ακόμη υπάρχουν διχογνωμίες.
Υποθέτω με την εξέλιξη των λιπαντικών τα τελευταία χρόνια η σημασία του grade άλλαξε χωρίς να έχει αναθεωρηθεί ακόμη στα μάνιουλ των κατασκευαστών οχημάτων
δες για παράδειγμα την εξήγηση απο την castrol :
https://www.castrol.com/en_gb/united-kingdom/home/products/our-brands/viscosity-grades/10w-40.html
grinderx
15/03/2025, 09:54
Παίδες στην επιλογή ιξώδους παίζει ρόλο και η θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Δεν είναι τυχαίοι οι πίνακες αυτοί από πολλές εταιρείες.
460695
Σωστά. Κάπως έτσι αναφέρεται και στο εγχειρίδιο της XJ6 μου.
motojojo
15/03/2025, 10:13
Ναι γιατί ανάλογα με το περιβάλλον αλλάζει το πόσο γρήγορα ζεσταίνεται ή ψύχεται. Χρησιμοποιείται προφανώς σαν σημείο αναφοράς αλλά η θερμοκρασία λειτουργίας είναι που παίζει ρόλο.
120 βαθμοί στο λάδι είναι αρκετοί είτε έξω έχει 10 είτε 40 βαθμους. Η διαφορά είναι ότι στους 40 βαθμούς περιβάλλοντος θα φτασει πιο γρήγορα εκεί ψηλά (και πιο συχνά) και θα διατηρηθεί για περισσότερη ώρα ενώ θα αργήσει να κρυώσει.
grinderx
15/03/2025, 10:21
Ακριβώς.
Ποια μοτέρ απαιτούν τέτοιο λάδι από κούτα; :confused:
Για μηχανάκια μιλάμε, έτσι; τα τρακτέρ κ.λ.π. εξαιρούνται του παρόντος θρεντ :lol:
Moto Guzzi
MG-KTiNoS
15/03/2025, 12:39
Αερόψυκτα μότο γκούζι :lol:
Το άνω όριο;
Γιώργο στο μηχανάκι σου θα βάλεις 10 40 φουλ συνθετικό
ότι κι αν λένε
Βενζίνη καλλίτερα όχι την απλή V power όταν έχει προσφορά (κάθε Τριτη τη βγάζουν νομίζω)
Στο μάστορα που έβαλε το 60ρι μην ξαναπάς
Σας κάνω πολύ κέφι...
Ρώτησα αν με το 40αρι πάει λιγότερο λάδι στην κεφαλή και καταλήξαμε σε θερμοκρασίες και Ιταλικά...
gior-gos
15/03/2025, 13:00
Γιώργο στο μηχανάκι σου θα βάλεις 10 40 φουλ συνθετικό
ότι κι αν λένε
Βενζίνη καλλίτερα όχι την απλή V power όταν έχει προσφορά (κάθε Τριτη τη βγάζουν νομίζω)
Στο μάστορα που έβαλε το 60ρι μην ξαναπάς
Νομίζω έχουμε μπερδευτεί Νικόλα :lol:
Μιλάω για το honda sh 150. Ναι, τα 15-50 είναι μαλακία γι αυτό το μηχανάκι και δεν θα τα ξαναβάλω, αν και δεν νομίζω ότι θα πάθει τίποτα· του κόβει όμως πολύ σε στροφάρισμα. Είμαι μεταξύ 10-30 και 10-40, με τρώει ο κώλος μου περισσότερο για τα 10-30 γιατί θα πηγαίνει καλύτερα.
doctoras
15/03/2025, 13:10
Σας κάνω πολύ κέφι...
Ρώτησα αν με το 40αρι πάει λιγότερο λάδι στην κεφαλή και καταλήξαμε σε θερμοκρασίες και Ιταλικά...
Γιαυτο ακριβώς τον λόγο είναι καλύτερα να ακολουθήσεις την προτροπή του κατασκευαστή, είναι αυτός που έκανε τα περισσότερες τεκμηριωμένες δοκιμές για το μηχανάκι σου
ΓιώργοςΤΤ
15/03/2025, 13:31
Λάδι diesel 15-40 βάλε, πιάνει χοντρό φιλμ στα μέταλλα και δεν έχει αντιτριβικά να σου χαλάσει τον συμπλέκτη.
MG-KTiNoS
15/03/2025, 13:38
Σας κάνω πολύ κέφι...
Ρώτησα αν με το 40αρι πάει λιγότερο λάδι στην κεφαλή και καταλήξαμε σε θερμοκρασίες και Ιταλικά...
Αν και ο διάλογος εδώ μέσα κουράζει γιατί οι περισσότεροι
όχι μόνο δεν ξέρουν τι τους γίνεται αλλά δεν έχουν κανένα
πρόβλημα να πουν και ότι νομίζουν
Η απάντηση σε ότι ρωτάς είναι ότι μάλλον εξαρτάτε απ τη θερμοκρασία
αφού αυτή επηρεάζει και την εσωτερική τριβή του λαδιού (και την πυκνότητα )
Το πως κυκλοφορεί το λάδι όμως μέσα στον κινητήρα είναι μελέτη πολύ δύσκολη που συνήθως κάνουν αεροναυπηγοί
(ούτε εγώ το περίμενα)
Άρα κρατάω μια πισινή
Εμπειρικά όμως σε όλα τα μηχανάκια που έχω αλλάξει εγώ
ο μπρό οι φίλοι μου και σε αρκετές λέσχες που είχα την κουβέντα
είναι ότι το 10 40 κουμπώνει καλλίτερα στην Ελλάδα ειδικά το καλοκαίρι
stefanos
15/03/2025, 13:51
Σας κάνω πολύ κέφι...
Ρώτησα αν με το 40αρι πάει λιγότερο λάδι στην κεφαλή και καταλήξαμε σε θερμοκρασίες και Ιταλικά...
Αν πήγαινε το ίδιο θα ήταν αντίθετο με τους νόμους της φύσης.
Αλλά το λιγότερο θα έχει και μεγαλύτερο ιξώδες.
Και από την άλλη επί του ερωτήματος, η κλίμακα SAE είναι κλίμακα δεν είναι τιμή.
Το 30 στα μπουκάλια σημαίνει ότι στους 100 βαθμούς το περιεχόμενο έχει κινηματικό ιξώδες από 9,3 έως 12,5 cSt
ενώ το 40 από 12,5 έως 16,3 cSt.
Καταλαβαίνεις ότι τα λάδια στο άνω όριο του 30 και κάτω όριο του 40 έχουν ουσιαστικά ίδιο ιξώδες.
Και βέβαια αυτό στους 100 βαθμούς.
Στους 110 ένα 40άρι με χαμηλό vi μπορεί να έχει μικρότερο ιξώδες από ένα 30άρι με μεγαλύτερο vi.
Νομίζω έχουμε μπερδευτεί Νικόλα :lol:
Μιλάω για το honda sh 150. Ναι, τα 15-50 είναι μαλακία γι αυτό το μηχανάκι και δεν θα τα ξαναβάλω, αν και δεν νομίζω ότι θα πάθει τίποτα· του κόβει όμως πολύ σε στροφάρισμα. Είμαι μεταξύ 10-30 και 10-40, με τρώει ο κώλος μου περισσότερο για τα 10-30 γιατί θα πηγαίνει καλύτερα. Για SH 10w-30 MB παντα. Βγαζει η motul και ειναι μια χαρα.
17 χρονια αυτο εβαζα και εβγαλα 100.000χλμ απροβληματιστα.
Να απαντήσουν ΜΟΝΟ όσοι γνωρίζουν ...
Για το CB500X του 23 , προτείνει ο κατασκευαστής 10-30 .
Έλα όμως που τα διαθέσιμα λάδια στην αγορά είναι λίγα .
Ενώ στο 10-40 υπάρχει πληθώρα επιλογών .
Επίσης η αντίληψη (και σε αυτό το forum ) "χειμώνα 10-30 , καλοκαίρι 10-40 " είναι ευρέως διαδεδομένη.
Σε διάφορα forum έχω διαβάσει ότι η Honda στους νέους κινητήρες προτείνει το 10-30 για οικονομία καυσίμων και γρηγορότερη προθέρμανση (άρα καλύτερη λειτουργία ) .
Βέβαια αυτά είναι απόψεις διαφόρων και δεν υπάρχει κάποια τοποθέτηση επίσημη, οπότε δεν γνωρίζω αν στέκουν .
Το ερώτημά μου είναι : Υπάρχει Θεός ? Μήπως λόγω της σχεδίασης του κινητήρα για λειτουργία με 30αρι λάδι , αν εγω του βάλω 40άρι , δεν έχει την ιδια ποσότητα παροχής προς την κεφαλή (διαμέσου των εδράνων του στροφάλου ) .
Ή με άλλα λόγια μήπως οι ανοχές εκει είναι υπολογισμένες για 30άρι λάδι (λογικό), οπότε το 40άρι θα "ρέει πιο αργά " ?
Οι υπόλοιπες εταιρίες (και η Honda παλιότερα ) δίνουν ένα διάγραμμα με θερμοκρασίες και ιξώδη , με βάση το οποίο θα έπρεπε να βάζουμε 10-40 .
Μήπως λοιπόν είναι πλέον μονόδρομος για τους νέους κινητήρες το 10-30 ?
Ή να βάλω το 10-40 και ότι ήθελε προκύψει ?
Επισυνάπτω και το διάγραμμα λίπανσης (στα πορτογαλικά!!)
Αν κάποιος γνωρίζει αν θα έχω λιγότερο λάδι στην κεφαλή ας απαντήσει ...
Οι τιμές στο ιξώδες είναι κλίμακες. Η πρώτη τιμή αφορά τον βαθμό ιξώδους που απαιτείται κατά την εκκίνηση του κινητήρα και η δεύτερη την επιθυμητή τιμή ιξώδους κατά την λειοτυργία του κινητήρα (αυτό το δεύτερο συνυπολογίζει την θερμοκρασία περιβάλλοντος). Το ερώτημα λοιπόν είναι αν "ακούμε το εργοστάσιο ή κάνουμε του κεφαλιού μας ή του κεφαλιού του μηχανικού;" Η απάντηση είναι πως καλό θα είναι να ακούμε αυτό που προτείνει το εργοστάσιο. Εκτός αν νομίζετε πως η Χόνδα προτείνει κάτι που θα κάνει τους κινητήρες της αναξιόπστους σε βάθος χρόνου. Κάποτε το σύνηθες ήταν τα εργοστάσια να παραθέτουν πίνακες που προτείναν λάδια με ιξώδες αναλόγως της θερμοκρασίας μια περιοχής. Κάποτε. Κάποτε και κάποιοι, όχι πάντα όλοι. Σήμερα ΠΑΝΤΩΣ η Χόνδα λέει 10w 30. Εγώ λέω να προσαρμοστούμε σε αυτό γιατί η Χόνδα ξέρει. Ή μήπως να κάνουμε ότι λέει ο Μπάμπης, ο Μανώλης και οι άλλοι; Το ερώτημα απαντάτε μόνο του και δεν χρειάζεται να μπαίνουμε σε αναλύσεις του τύπου περί οπών διέλευσης του λαδιού, κραμμάτων μετάλλων των κινούμενων μερών και περιοχών ανοχών του εύρους των εξωτερικών θερμοκρασιών. Αν η Χόνδα θεωρούσε ότι στην Ελλάδα πρέπει να τοποθετηθεί άλλο λάδι απ΄πο αυτό που θα βάλεις στην Γερμανία θα το έκανε, να είστε σίγουροι (γιατί κάποτε το έκανε). Τώρα υποδυκνύει άλλα πράγματα με τα οποία πρέπει ο ιδιοκτήτης -και ο μηχανικός- να συμμορφώνεται. Δεν ξέρω αν κάποιοι πιστεύετε ότι είναι ψιλά γράμματα αυτά, θυμίζω όμως πως στο θέμα λάδι οι περισσότεροι αλλάζουμε τα λάδια συχνότερα από τα προτεινόμενα από το εργοστάσια που σημαίνει πως το θέμα λάδι το συνδέουμε απόλυτα με την μακροζωία του κινητήρα επομένως εκτός από τακτική αλλαγή καλό θα είναι να βάζουμε και το σωστό λάδι (που είναι το λάδι που συστήνει ο κατασκευαστής της μοτοσυκλέτας).
Για SH 10w-30 MB παντα. Βγαζει η motul και ειναι μια χαρα.
17 χρονια αυτο εβαζα και εβγαλα 100.000χλμ απροβληματιστα.
Και πολύ σωστά κάνεις. Τα περισσότερα σκούτερ βαράνε μπιέλες γιατί οι οπές διέλευσης λαδιού είναι μικρές και σχεδόν κανένας δεν τα ζεσταίνει ούτε για ένα λεπτό και με το που βγαίνουν στο δρόμο βιαστικοί να πάνε στη δουλεία τους αρχίζουν και τα σπάνε στις εκκινήσεις στα φανάρια. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν 10-30 με ένδειξη για σκούτερ.
Κάτι διάβασα για Moto Guzzi.... φαντάζομαι ότι γνωρίζουμε ότι έχουμε άλλη διάταξη κινητήρα και παρόμοιο σύστημα λίπνασης με τους boxer της BMW;. Για αυτό και οι διαφορετικές τιμές (σχεδόν αυτοκινητάδικες). Άλλη λίπναση για το μοτέρ και άλλη για το κιβώτιο ταχυτήτων.
karellen
15/03/2025, 16:34
Κάτι διάβασα για Moto Guzzi.... φαντάζομαι ότι γνωρίζουμε ότι έχουμε άλλη διάταξη κινητήρα και παρόμοιο σύστημα λίπνασης με τους boxer της BMW;. Για αυτό και οι διαφορετικές τιμές (σχεδόν αυτοκινητάδικες). Άλλη λίπναση για το μοτέρ και άλλη για το κιβώτιο ταχυτήτων.
Όχι πλέον Στέφανε. Από το '13 κι ύστερα τα lc εχουν ενσωματώσει το κιβώτιο στον κινητήρα και λιπαινονται πλέον με το ίδιο λάδι.
Μυστήριο παραμένει πάντως μια άλλη αλλαγή, στα αεροψυκτα η bmw συνιστούσε απλό ορυκτελαιο 20-50 ενώ τώρα στα καινούργια 5-30 και αυστηρά συνθετικό!
Όχι πλέον Στέφανε. Από το '13 κι ύστερα τα lc εχουν ενσωματώσει το κιβώτιο στον κινητήρα και λιπαινονται πλέον με το ίδιο λάδι.
Μυστήριο παραμένει πάντως μια άλλη αλλαγή, στα αεροψυκτα η bmw συνιστούσε απλό ορυκτελαιο 20-50 ενώ τώρα στα καινούργια 5-30 και αυστηρά συνθετικό!
Προφανώς, άλλα μέταλλα, άλλες ανοχές, φαντάζομαι...
Το ερώτημα λοιπόν είναι αν "ακούμε το εργοστάσιο ή κάνουμε του κεφαλιού μας ή του κεφαλιού του μηχανικού;" Η απάντηση είναι πως καλό θα είναι να ακούμε αυτό που προτείνει το εργοστάσιο. Εκτός αν νομίζετε πως η Χόνδα προτείνει κάτι που θα κάνει τους κινητήρες της αναξιόπστους σε βάθος χρόνου. Κάποτε το σύνηθες ήταν τα εργοστάσια να παραθέτουν πίνακες που προτείναν λάδια με ιξώδες αναλόγως της θερμοκρασίας μια περιοχής. Κάποτε. Κάποτε και κάποιοι, όχι πάντα όλοι. Σήμερα ΠΑΝΤΩΣ η Χόνδα λέει 10w 30. Εγώ λέω να προσαρμοστούμε σε αυτό γιατί η Χόνδα ξέρει. Ή μήπως να κάνουμε ότι λέει ο Μπάμπης, ο Μανώλης και οι άλλοι;
Δεν είπα ότι το 10-40 λιπαίνει καλύτερα απο το 10-30 .
Αναρωτιέμαι αν η μετάβαση σε 10-30 απο την Honda έγινε για λόγους οικονομίας καυσίμου ( Τα υβριδικά της Toyota δουλεύουν με 0-30 στην Ελλάδα )και κατ'επέκταση ευκολία στην επίτευξη των προδιαγραφών ρύπων . Σε αυτή τη περίπτωση προτιμώ να "σπαταλώ " λίγο περισσότερο καύσιμο με το 10-40 , και να έχω μεγάλο όφελος απο την τιμή αγοράς του λιπαντικού .
Ενδεικτικά το Castrol Power 1 έχει 7,80 το 10-40 και 9 !! το 10-30 .
Αν όμως έχει ΑΛΛΑΞΕΙ η διαδικασία κατασκευής του μοτέρ και συναρμολογείται με μικρότερες ανοχές τότε ΠΡΟΦΑΝΩΣ πάω πάσο και μένω στα αυγά μου (10-30).
Το λέω αυτό γιατί τα αντίστοιχα κινέζικα πχ Voge (πιστή αντιγραφή του μοτέρ ) προτείνονται με 10-40
moto_Princess
16/03/2025, 00:08
Δεν είπα ότι το 10-40 λιπαίνει καλύτερα απο το 10-30 .
Αναρωτιέμαι αν η μετάβαση σε 10-30 απο την Honda έγινε για λόγους οικονομίας καυσίμου ( Τα υβριδικά της Toyota δουλεύουν με 0-30 στην Ελλάδα )και κατ'επέκταση ευκολία στην επίτευξη των προδιαγραφών ρύπων . Σε αυτή τη περίπτωση προτιμώ να "σπαταλώ " λίγο περισσότερο καύσιμο με το 10-40 , και να έχω μεγάλο όφελος απο την τιμή αγοράς του λιπαντικού .
Ενδεικτικά το Castrol Power 1 έχει 7,80 το 10-40 και 9 !! το 10-30 .
Αν όμως έχει ΑΛΛΑΞΕΙ η διαδικασία κατασκευής του μοτέρ και συναρμολογείται με μικρότερες ανοχές τότε ΠΡΟΦΑΝΩΣ πάω πάσο και μένω στα αυγά μου (10-30).
Το λέω αυτό γιατί τα αντίστοιχα κινέζικα πχ Voge (πιστή αντιγραφή του μοτέρ ) προτείνονται με 10-40
Ποιο πολύ σημασία παίζει το HTHS από το ιξώδες και επισης τι Group oil είναι.
της Honda ορυκτέλαια είναι και λένε αλλαγές στις 6.000χλμ, απλό λάδι δηλαδή.
Μόνο η Honda βάζει / προτείνει 10W30 στις μοτοσικλέτες της πλεον, για οικονομία καυσίμου και περιβαλλοντικούς παράγοντες.
Ακόμα και στο XR650L λέει 10W30 στο σημερα, ασχέτως αν θα το κάνει νερό τελείως και λίαν συντόμως με τις θερμοκρασίες που πιάνει ως μοτέρ, το οποίο είναι αρχαίο, αλλά το γράφει στο manual.
Παλαιότερα έγραφε 10W40, και είχε και το σχεδιάγραμμα με τις εξωτερικές συνθήκες.
Τώρα για το HTHS πχ Redline 10W30 Motorcycle oil έχει HTHS 3.8
πχ Redline 0W20 έχει HTHS 2.9 , και στους 100C έχει 9, και τα 30αρια ξεκινάνε από 9.3
για το info στο HRC kit manual του CBR1000SP προτείνει 0W30, και οι συνθήκες λειτουργίας θα είναι αγωνιστική χρήση.
Δεν νομίζω να το προτείνει τυχαία.
Μπορείς να διαβάσεις ένα νήμα του Oldman εδώ μέσα που εξηγεί ωραία και αναλυτικά, ή να δεις μερικά πράγματα στο φόρουμ bob is the oil guy (εκεί τα κάνουν ανάλυση σε εργαστήρια και το ψάχνουν).
Λάδια στο εμπόριο 10W30 υπάρχουν
Amsoil 10W30 Metric Motorcycle oil
Redline 10W30 Motorcycle oil
Motul 10W30 7100 και 5100
Motul 10W30 300V FL
Repsol
IPONE Katana Full power
και άλλα...
Εφόσον η honda λέει 10w30...
Επειδή τα σημερινά μοτέρ κατασκευάζονται με μικρές ανοχές...
Επειδή το μοτέρ σου είναι υδρόψυκτο και δεν έχει πολλά χλμ...
Εγώ θα έβαζα 10w30 ήμισυνθετικο
Εφόσον η honda λέει 10w30...
Επειδή τα σημερινά μοτέρ κατασκευάζονται με μικρές ανοχές...
Επειδή το μοτέρ σου είναι υδρόψυκτο και δεν έχει πολλά χλμ...
Εγώ θα έβαζα 10w30 ήμισυνθετικο
Πόση διαφορά να έχει άραγε με το 10w-40?
10.
Το 10 είναι κοινό, για το 30 με το 40 συζητάμε.
CorpseAlive
18/03/2025, 12:14
40-30 = 10
:bawl::bawl::bawl::a38:
grinderx
18/03/2025, 13:18
460810
:p
Τελευταίες σκέψεις :
Αναζήτηση στο skroutz για 10-30 ... 2 σελίδες
Αναζήτηση στο skroutz για 10-40 ... 7 !!! σελίδες
Αναζήτηση στο site της Shell για το CB500 , προτείνει ΚΑΙ το 10-40 .
Αναζήτηση στο site της Liqui Moly για το CB500 , προτείνει ΚΑΙ το 10-40 .
Υποθέτωντας ότι το ιξώδες απο 40 σε 100 πέφτει γραμμικά , βλέπω με μια παρεμβολή ότι στους 85 βαθμούς (εκεί που περίπου λειτουργεί το λάδι στην καθημερινότητα μου ) ότι η διαφορά των 2 κατηγοριών είναι πολύ μικρή ( 5 μονάδες στα λιπαντικά της Amsoil ) .
Με βάση αυτά έκανα την αλλαγή σε 10-40 ημισυνθετικό Amsoil (και φιλτράκι :)
:beer::beer::beer:
Αντιρήσεις Δεκτές ...
Τελευταίες σκέψεις :
Αντιρήσεις Δεκτές ...
Από μένα, καμία....:a55:
Όχι πλέον Στέφανε. Από το '13 κι ύστερα τα lc εχουν ενσωματώσει το κιβώτιο στον κινητήρα και λιπαινονται πλέον με το ίδιο λάδι.
Μυστήριο παραμένει πάντως μια άλλη αλλαγή, στα αεροψυκτα η bmw συνιστούσε απλό ορυκτελαιο 20-50 ενώ τώρα στα καινούργια 5-30 και αυστηρά συνθετικό!
Δηλώνω αδιάβαστος, είναι από αυτές τις στιγμές που λες "τελικά όσο και να μεγαλώσουμε μαθαίνουμε".
Τελευταίες σκέψεις :
Αναζήτηση στο skroutz για 10-30 ... 2 σελίδες
Αναζήτηση στο skroutz για 10-40 ... 7 !!! σελίδες
Αναζήτηση στο site της Shell για το CB500 , προτείνει ΚΑΙ το 10-40 .
Αναζήτηση στο site της Liqui Moly για το CB500 , προτείνει ΚΑΙ το 10-40 .
Υποθέτωντας ότι το ιξώδες απο 40 σε 100 πέφτει γραμμικά , βλέπω με μια παρεμβολή ότι στους 85 βαθμούς (εκεί που περίπου λειτουργεί το λάδι στην καθημερινότητα μου ) ότι η διαφορά των 2 κατηγοριών είναι πολύ μικρή ( 5 μονάδες στα λιπαντικά της Amsoil ) .
Με βάση αυτά έκανα την αλλαγή σε 10-40 ημισυνθετικό Amsoil (και φιλτράκι :)
:beer::beer::beer:
Αντιρήσεις Δεκτές ...
Αμφιβάλλω ότι το λάδι σου δουλεύει στους 85...
Έχεις δείκτη θερμοκρασίας λαδιού και βλέπεις 85?
Το λάδι είναι περίπου στους 100° όταν το παραφλου είναι στους 85.
Το λάδι φτάνει και τους 120 για πλάκα αμα πιέσεις λίγο...
Road Pirat
18/03/2025, 21:34
Η Amsoil έχει μόνο συνθετικό λάδι, μια χαρά θα δουλέψει με το 10W40 για πολλά πολλά χιλιόμετρα
AMSOIL 4T Performance Motorcycle Oil’s high-quality synthetic base oils naturally
reduce friction better than mineral oils.
Από την καταχώρηση της Amsoil
Άλλωστε φαίνεται και στην διαφορά τιμής :
Το Metric 20 Ε (συνθετικό )
Το 4Τ Performance 14 E ( Ημισυνθετικό )
karellen
19/03/2025, 07:44
Δηλώνω αδιάβαστος, είναι από αυτές τις στιγμές που λες "τελικά όσο και να μεγαλώσουμε μαθαίνουμε".
:beer:
moto_Princess
19/03/2025, 08:55
AMSOIL 4T Performance Motorcycle Oil’s high-quality synthetic base oils naturally
reduce friction better than mineral oils.
Από την καταχώρηση της Amsoil
Άλλωστε φαίνεται και στην διαφορά τιμής :
Το Metric 20 Ε (συνθετικό )
Το 4Τ Performance 14 E ( Ημισυνθετικό )
Από τα Castrol Power 1 που ανέφερες σε προηγούμενο ποστ οι τιμές των 2 είναι διπλάσιες.
Λογικό αφού τα Castrol είναι Group 3 και τα Amsoil Metric έχουν και PAO Group 4 (το πόσο της %% δεν το διευκρινίζει στα Safety Data Sheets SDS και απλά λεει trade secret).
Για τα Metric το HTHS σε 10W40 είναι 4.7
Αρκετά υψηλό νούμερο για 40αρι λάδι.
Ένα 10W30 είναι πολύ ποιο κάτω σε HTHS , όχι όμως ότι δεν λιπαίνει ή λιπαίνει υποδεέστερα από ένα 10W40.
Αν δεν υπάρχει πρόβλημα στην τιμή €€ , 30αρια λάδια ποιότητας υπάρχουν στο εμπόριο.
Αν θες πληθώρα επιλογών και ευκολία στην εύρεση και κοιτάς προς τα 10W40 λάδια, ένα λάδι με ένα άλλο θα είναι διαφορετικό (όμοιος και στα 30αρια κτλ), όπως πολύ σωστά ανέφερε ένα μέλος εδώ αν το 30αρι στους 100C είναι 12.5 είναι η αρχή από ένα 40αρι λάδι.
Για την ευστροφία στον κινητήρα το μικρότερο ιξώδες θα στροφαρει ευκολότερα.
Road Pirat
19/03/2025, 09:01
AMSOIL 4T Performance Motorcycle Oil’s high-quality synthetic base oils naturally
reduce friction better than mineral oils.
Από την καταχώρηση της Amsoil
Άλλωστε φαίνεται και στην διαφορά τιμής :
Το Metric 20 Ε (συνθετικό )
Το 4Τ Performance 14 E ( Ημισυνθετικό )
Η Amsoil δεν φτιάχνει ήμισυ θετικά λάδια αλλά μόνο συνθετικά, οι διαφορές στο metric με το 4Τ είναι άλλες
Η Amsoil δεν φτιάχνει ήμισυ θετικά λάδια αλλά μόνο συνθετικά, οι διαφορές στο metric με το 4Τ είναι άλλες
Τα συνθετικής βάσης είναι ένα παραθυράκι του νόμου ώστε τα ημισυνθετικά να ονομάζονται συνθετικά
Αν δεν υπάρχει πρόβλημα στην τιμή €€ , 30αρια λάδια ποιότητας υπάρχουν στο εμπόριο.
Εκτός απο τα Metric δεν βλέπω άλλα , ούτε Redline ,ούτε Torco , ούτε Mobil 1 , κτλ
Ρε πόσο καιρό είχαμε να δούμε θρεντ με λάδια ρεεεε....μπαρμπα που είσαι ρε???μπες εδώ να γίνει μουχαμπετι...:bawl:
Αν κάποιος ψάξει καλά στο φόρουμ θα βρει τις λαδολογιες ένα πολύ καλό θρεντ για όποιον σκαμπάζω εστω τα βασικά και έχει όρεξη να μάθει....πολύ το κουράζετε.. ;)
moto_Princess
19/03/2025, 22:01
Εκτός απο τα Metric δεν βλέπω άλλα , ούτε Redline ,ούτε Torco , ούτε Mobil 1 , κτλ
Mobil 1 δεν βγάζει 10W30 και δεν έρχονται επίσης τα 10W40 Racing στην Ελλάδα.
Torco δεν έχει 10W30 , τα υπόλοιπα SAE έρχονται Ελλάδα.
Redline έχει 10W30.
Δεν βλέπω αλλά... Λες ότι τα Amsoil είναι ποιοτικότερα από τα Redline ?
Μια λέξη...silkolene pro xp 10-30 full!
Amsoil άθλιο λάδι εταιρία πυραμιδα που κανεξ καλο μαρκετινγκ....torco καλα λάδια αλλά παίζει πολύ μαϊμούδια πλέον που να μπλέκεις..
Redline τοπ λάδια αλλά πανάκριβα και δεν βρίσκεις εύκολα διαθεσημοτητα η ιξώδες...
Mobil αααχχχ κάπως κάποτε φοβερό λάδι..
You are welcome..;)
Μια λέξη...silkolene pro xp 10-30 full!
Αυτές είναι 5 λέξεις....:p
Κι εγώ silkolene βάζω (βασικά, μου βάζουν)
Ακριβούτσικα μεν αλλά έχουν κάνει το κιβώτιο βούτυρο.
Μια λέξη...silkolene pro xp 10-30 full!
Για να δούμε λοιπόν και τα silkolene ...
Τα RedLine τα έχω βάλει (πιο παλιά), top λάδια αλλά κάποια στιγμή δεν υπήρχαν οπότε δεν ασχολήθηκα .
Για τα Amsoil συμφωνώ ότι είναι υπερτιμημένα
moto_Princess
20/03/2025, 09:25
Για να δούμε λοιπόν και τα silkolene ...
Τα RedLine τα έχω βάλει (πιο παλιά), top λάδια αλλά κάποια στιγμή δεν υπήρχαν οπότε δεν ασχολήθηκα .
Για τα Amsoil συμφωνώ ότι είναι υπερτιμημένα
Τελικά 10W30 ή 10W40 θα βάλεις ?
Τελικά 10W30 ή 10W40 θα βάλεις ?
Όπως είπα ήδη έβαλα 10-40 Amsoil 4T .
Προηγουμένως είχα μέσα τα ίδια σε 10-30 και στα 3.500 km σκλήρηνε ΠΟΛΥ το κιβώτιο και μάλιστα συνέβαινε το εξής κουφό : Κρύο δούλευε καλά ,και ζεστό ήταν απαράδεκτο .
Εννοείται πως μετά την αλλαγή έγινε Βούτηρο ...
karellen
21/03/2025, 07:43
Όπως είπα ήδη έβαλα 10-40 Amsoil 4T .
Προηγουμένως είχα μέσα τα ίδια σε 10-30 και στα 3.500 km σκλήρηνε ΠΟΛΥ το κιβώτιο και μάλιστα συνέβαινε το εξής κουφό : Κρύο δούλευε καλά ,και ζεστό ήταν απαράδεκτο .
Δεν είναι κουφό,έτσι γίνεται στα περισσότερα λάδια(αν όχι όλα)
Εννοείται πως μετά την αλλαγή έγινε Βούτηρο ...
Στην αρχή ναι είναι,αλλά παρακολούθησέ το να δεις πως θα είναι και στα 3-4.000 χλμ.
moto_Princess
21/03/2025, 08:37
Όπως είπα ήδη έβαλα 10-40 Amsoil 4T .
Προηγουμένως είχα μέσα τα ίδια σε 10-30 και στα 3.500 km σκλήρηνε ΠΟΛΥ το κιβώτιο και μάλιστα συνέβαινε το εξής κουφό : Κρύο δούλευε καλά ,και ζεστό ήταν απαράδεκτο .
Εννοείται πως μετά την αλλαγή έγινε Βούτηρο ...
Καλημέρα
Τα Metric έβαλες σε 10/40 ?
Καλημέρα
Τα Metric έβαλες σε 10/40 ?
Όχι τα 4Τ (τα είχα αγοράσει κοψοχρονιά :p)
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.