Σύνδεση

View Full Version : Μυστηριο με καταναλωση βενζινης Ktm 640 adv



2stroker
23/05/2025, 10:16
Καλησπερα παιδια. Μου συνεβη το εξης και προσπαθω να καταλαβω τι φταιει.
πριν μερικες μερες σβηνει εν κινηση το μηχανακι. Θυμομουν οτι ειχα λιγη βενζινη. Το γυρναω στη ρεζερβα,παιρνει μπροστα και σε 5χλμ παω σε ενα βενζιναδικο (στο ιδιο παω παντα) και βαζω ενα δεκαρικο τουτεστην 6 λιτρα. Η ρεζερβα του ειναι 3.5 λιτρα οποτε θεωρητικα ειχα μεσα 9.5 λιτρα. Εκτοτε κανω περιπου 70 χλμ και εκει που πηγαινω κανει διακοπες και σβηνει. Μιζαρω τιποτα. Το γυρναω στη ρεζερβα παιρνει, το ξαναβαζω στο on. Κανω 2-3 χλμ ξανασβηνει. Μιζαρω τπτ. Το βαζω στη ρεζερβα παιρνει αμεσως. Την επομενη το βαζω στο on παιρνει κατευθειαν. Κανω παλι 2-3 χλμ ξανασβηνει. Οποτε καταλαβαινω οτι κατι παιζει με το ρουμπινετο της βενζινης οταν ειναι στο on (καποιο σκουπιδι?φθαρμενο σωληνακι?). Παραγγελνω ρουμπινετο και μεχρι τοτε το δουλευω στη ρεζερβα. Χτες λοιπον το απογευμα με το ρουμπινετο παντα στη ρεζερβα κανω 4-5 χλμ και μενει εντελως απο βενζινη.

Αφου του εβαλα βενζινη, πηρε κατευθειαν. Ενοοειται στο on εκανε παλι διακοπες ενω στη ρεζερβα λειτουργουσε κανονικα. Οποτε σιγουρα παιζει θεμα με το ρουμπινετο. Αλλα ολη η υπολοιπη βενζινη που πηγε?
Το αφησα να δουλευει ρελαντι και κοιταξα για διαροες αλλα δεν καταφερα να εντπισω κατι. Το μονο που σκεφτηκα ειναι να μου φαγανε την βενζινη. Αλλα το μηχανακι τοσες μερες παρκαρει μονο σε ιδιωτικο παρκινγ.
Μεγαλο σερβις με λαδια,βαλβιδες κλπ πριν 800χλμ.

Για πειτε καμια ιδεα βρε παιδια.

SeniorCanardo
23/05/2025, 10:37
Ρίξε και μια ματιά με ένα φακό μέσα στο ντεπόζιτο.
Μπορεί να έχεις βενζίνη και να μην μπορεί να την κατεβάσει. (Να έχει πιάσει μάκα και να είναι μερικώς βουλωμένη και η παροχή της ρεζέρβας).

Βγάλε το σωληνάκι της παροχής από το καρμπ, γύρισε το, τόσο στο ON, όσο και στο RES, να δεις αν έχεις κανονική ροή ή αν "κατουράει σαν να έχει προστάτη".

Εγώ λέω όταν έρθει το νέο ρουμπινέτο, ρίξε και μια ματιά και καθάρισμα το ντεπόζιτο αν διαπιστώσεις βρωμιά.

2stroker
23/05/2025, 11:03
Ρίξε και μια ματιά με ένα φακό μέσα στο ντεπόζιτο.
Μπορεί να έχεις βενζίνη και να μην μπορεί να την κατεβάσει. (Να έχει πιάσει μάκα και να είναι μερικώς βουλωμένη και η παροχή της ρεζέρβας).

Βγάλε το σωληνάκι της παροχής από το καρμπ, γύρισε το, τόσο στο ON, όσο και στο RES, να δεις αν έχεις κανονική ροή ή αν "κατουράει σαν να έχει προστάτη".

Εγώ λέω όταν έρθει το νέο ρουμπινέτο, ρίξε και μια ματιά και καθάρισμα το ντεπόζιτο αν διαπιστώσεις βρωμιά.

Χτες οταν εμεινα ηταν αδειο εντελως. Το κουναγα περα δωθε δεν ακουγοταν τπτ απο μεσα.

Το ρουμπινετο εχει θεμα στο on, στανταρ.

Η παροχη της ρεζερβας δεν ειναι βουλωμενη,γιατι χτες μολις εβαλα βενζινη, ανοιγε κανονικα μεχρι κοφτες,χωρις διακοπες χωρις τπτ.

borbos
23/05/2025, 14:58
Αν δεν έχει διαρροή και δεν καίει όσο λες τότε μήπως σε κλέβει κάποιος? Βενζινας, γείτονας?

2stroker
24/05/2025, 15:38
Αν δεν έχει διαρροή και δεν καίει όσο λες τότε μήπως σε κλέβει κάποιος? Βενζινας, γείτονας?

Κάπου εκεί καταλήγω και εγώ. Το μοναδικό που με προβληματίζει είναι ότι πήρε μπροστά με το διακόπτη στο on και έκανε 1-2 χλμ μέχρι να σβήσει. Γίνεται να κάνει τόση απόσταση με όση βενζίνη είχε μείνει μέσα στο σωληνάκι κ στο καρμπυρατέρ? Παλιότερα με αλλά μηχανάκια που μου χε τύχει να ξεκινήσω με τον διακόπτη στο off στα 200-300 μετρα εσβηνε.

kostaskk
24/05/2025, 16:19
Εγώ καταλαβαίνω ότι είσαι πάντα κοντά στην ρεζέρβα και εκεί είναι το πρόβλημα..

Γέμισε το εντελώς μέχρι πάνω.
Αν ήταν βουλομενο το on, δεν θα δουλεύει ούτε τότε.. 6λιτρα στα 70 χιλιόμετρα δεν είναι και κάτι τρελό αν το τρέχεις.. 6-8λιτρα/100 χιλιόμετρα πρέπει να κάινε αυτά..

Στο glx όταν έμενα από βενζίνη άνοιγα τσοκ και έκανε ακόμα 1-2 χιλιόμετρα

Pearl Nebular
24/05/2025, 18:40
Γίνεται να κάνει τόση απόσταση με όση βενζίνη είχε μείνει μέσα στο σωληνάκι κ στο καρμπυρατέρ? Παλιότερα με αλλά μηχανάκια που μου χε τύχει να ξεκινήσω με τον διακόπτη στο off στα 200-300 μετρα εσβηνε.
Γίνεται και παραγίνεται.
Το ρουμπινέτο "off" σημαίνει πως δεν τροφοδοτεί βενζίνα. Αδειάζουν λοιπόν τα καρμπς και μένεις.
Το ρουμπινέτο στο "on" σημαίνει πως όσο έχει αρκετή βενζίνη κατεβάζει. Αν όμως έχει κάψει την βενζίνη και πρέπει να το έχεις γυρίσει στη ρεζέρβα, αλλά εσύ το έχεις ακόμη στο "on" τότε με τους κραδασμούς που έχει, κατεβάζει πάλι από την κανονική ροή (on) αλλά λιγότερη ποσότητα.
Στο ρεζερβουάρ η βενζίνη (υγρό) δεν είναι σε ισορροπία όσο δουλεύει το μοτέρ και παράγει κραδασμούς..

stefanos
24/05/2025, 20:30
Δεν το ξέρω το μηχανάκι αλλά μήπως έχει καμιά τρόμπα βενζίνης που είναι στα τελευταία της?

Volpad
25/05/2025, 01:28
Δεν το ξέρω το μηχανάκι αλλά μήπως έχει καμιά τρόμπα βενζίνης που είναι στα τελευταία της?

Αφού αναφέρει ρουμπινετο με όν οφ και ρες, καθώς και καρμπυρατέρ, δεν έχει τρόμπα.

dumutrus
25/05/2025, 09:14
Αφού αναφέρει ρουμπινετο με όν οφ και ρες, καθώς και καρμπυρατέρ, δεν έχει τρόμπα.

Αυτό που λες δεν ισχύει όταν η στάθμη του ρεζερβουάρ έρχεται στο ίδιο επίπεδο ή και χαμηλότερα από το ή τα καρμπυρατέρ δεν μπορεί η βενζίνη να τροφοδοτήσει το ή τα καρμπυρατέρ γι αυτό και χρησιμοποιήτε αντλία ή πιο σωστά πόμπα βενζίνης.

Volpad
25/05/2025, 11:39
Μα ο άνθρωπος λέει ότι αν το βάλει στην ελεύθερη ροή δουλεύει κανονικά...

dumutrus
25/05/2025, 12:56
Συνήθος τα μηχανάκια με πόμπα όταν το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο η στάθμη του ρεζερβουάρ είναι πιο πάνω από τα καρμπ αλλά καθώς μοιώνεται φτάνει σε ένα σημείο που έρχονται στο ίδιο επίπεδο.Το οτι το έβαζε σε ρεζέρβα και λειτουργούσε πάλι μπορεί να συμβαίνει σε περίπτωση χαλασμένης πόμπας μιας και όταν το γυρνάς σε ρεζέρβα τραβάς βενζίνη από πιο χαμηλό σημείο αρα αυξάνεται η υδροστατική πίεση που ασκεί το ρεζερβουάρ.Επείσης αν το ρουμπινέτο είναι υποπίεσης μπορεί να παίζει πρόβλημα με την μεβράνη του .Αν μπορεί κάποιος να μας έλεγε το συγκεκριμένο μηχανάκι τι σύστημα τροφοδοσίας έχει θα μπορούσαμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα.

dumutrus
25/05/2025, 13:04
462673

για να καταλάβεις αυτό είναι σχεδιάγραμμα από το cb-1 έχει πόμπα βενζίνης για να σπρώχνει την βενζίνη στα καρμπ αν είχει φουλ και χωρίς πόμπα δουλευεί αλλά με χαλασμένη πόμπα σε ολλανδικό φόρουμ χρήστες έλεγαν πως όσο η βενζίνη είναι μέχρι πιο πάνω από την μέση δούλευε από κει και πέρα πάθαινε ατροφία όπως επείσεις και στα πολλά γκάζια η ελεύθερη ροή δεν προλάμβαινε να τα καλύψη σε ζήτηση.

panos_zip
25/05/2025, 13:06
Σχετικά με το μηχανάκι του φίλου, για να καταλαβω.
Αν το ρεζερβουάρ είναι φούλ, και το ρουμπινέτο γυρισμένο το κανονικό.
Δουλευει; Και αν ναι, σε ποιά στάθμη περιπου ξεκινάνε οι διακοπές;

dumutrus
25/05/2025, 15:20
Ο φίλος λέει ότι με 9.5 λίτρα μετά από 70 χλμ ξανα είχε πρόβλημα και οτι η ρεζέρβα είναι 3.5 αυτό που δε μας λέει είναι πόσο είναι η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ

azar41
25/05/2025, 15:38
25 λίτρα νομίζω,μάλλον είναι αυτό που λές πιο πάνω,έχει χαλασμένη τρόμπα!

dumutrus
25/05/2025, 15:46
Γεία σου Πάρη εγώ θα γέμιζα το ρεζερβουάρ πλήρως αν μέχρι κάποιο σημείο δούλευε καλά και μετά άρχινούσε τα ίδια τότε θα κοιτούσα τη πόμπα επείσεις αν ξέρει το παλικάρι που βρίσκεται αν βάλει μπρός και την ακουμπίση θα πρέπει κάθε λίγο να νοιώθει έναν παλμό όπως τον χτύπο της καρδίας για να δεί αν δουλεύει

2stroker
25/05/2025, 16:33
Ας κάνουμε μια ανακεφαλαίωση.
Το μηχανάκι έχει 28 λίτρα ντεπόζιτο. Η ρεζέρβα του είναι 3.8 λίτρα.
Πήγαινα πορεία,εκανε διακοπές,εσβησε, το γύρισα ρεζέρβα και μετά από 4-5 χλμ έβαλα 6 λίτρα βενζίνη. σύνολο λοιπόν είχα 9.8 λίτρα
έκανα μια βόλτα 40 χλμ. έκανε διακοπές και έσβησε. Το γύρισα ρεζέρβα και μετά από περίπου 40 χλμ έμεινα εντελώς από βενζίνη.
Η κατανάλωση στο μηχανάκι άμα δε το στίβεις είναι 5.5 λίτρα στα 100. Αν το στίβεις πάει κοντά στα 7.5.
Άρα δεν γίνεται να έκαψα 9.8 λίτρα κάνοντας μόνο 80χλμ. Για αυτό καταλήγω στο συμπέρασμα ότι μάλλον μου ψυρισαν την βενζίνη.

2stroker
25/05/2025, 18:10
Λοιπόν νομίζω ότι είμαστε πολύ κοντά στο πόρισμα.

Πήγα έβαλα λίγη βενζίνη πριν λίγο. Συνολικά τώρα στο τεπόζιτο έχω 16 λίτρα. Δηλαδή λίγο πιο πάνω από τη μέση αφού συνολικά χωράει 28.
Το πήγα μια βόλτα με το ρουμπινετο στο ον. Το μηχανάκι δεν κόμπιασε δεν έσβησε σε όλο το φάσμα των στροφών, ακόμα και πολύ ψηλά με τέρμα γκάζι.
Άρα κατα 99% μου ψυρισανε την μπετζινα.

Θα πάω μεθαύριο συνεργείο να αλλάξω έτσι κ αλλιώς το ρουμπινετο γιατί πολλές φορές κολλάει και δε γυρίζει και θα πω να ελεξουν αν η τρόμπα λειτουργεί κανονικά. Αλλά νομίζω ότι ο κλέφτης είναι ο ένοχος.

dumutrus
25/05/2025, 19:34
Μακάρι να είναι αυτό και να ξεμπερδέψεις χωρίς να βάλεις το χέρι στη τσέπη όσο για τον κλέφτη γέμισε το ρεζερβουαρ σου και ρίξε κανα δύο ναφθαλίνες και άστον να ξαναέρθει τώρα που γλυκάθηκε.

byron
25/05/2025, 20:14
Δεν ξέρω το συγκεκριμένο μηχανάκι πως είναι, αλλά θα πω το κουφό που έγινε σε μένα. Srx 600 με Keihin μηχανικά και ρουμπινετο υποπιεσης, που έχει on-pri-res πάνω του.
Στο on και res, το μοτέρ πρέπει να δουλεύει για να τραβάει βενζίνη, στο pri δίνει ελεύθερα.

Για άσχετο λόγο, το ρουμπινετο είχε μείνει στο pri και θυμόμουν πως είχα βενζίνη. Όταν πήρε μπροστά, άρχισε να κάνει υπερχυλιση και μην πολυλογώ έμεινε από βενζίνη.
Όταν πήγε συνεργείο, όλο το κάρτερ ήταν γεμάτο βενζίνη.

Όσο έμεινε σταματημένο με ελεύθερη ροή, τα καρμπυρατέρ που είναι λίγο πιο ψηλά από τις βαλβίδες, γέμισαν και η βενζίνη άρχισε να πηγαίνει στις βαλβίδες, όπου κάποια ήταν ανοιχτή. Απο εκεί θάλαμο καύσης, τα ελατήρια δεν στεγανοποιουν στην βενζίνη και από εκεί στο κάρτερ. :uplate:

Just saying, αν και σε μένα είχε μείνει 2 μήνες ακίνητο το μηχανάκι...

2stroker
28/05/2025, 09:54
Πηγα συνεργειο χτες. Βαλαμε καινουριο ρουμπινετο, εγινε τσεκ για τυχον διαρροες (δεν βρεθηκε κατι) και ελεγχθηκε η τρομπα βενζινης η οποια λειτουργει κανονικα.
Αρα οι υποψιες μου για τον κλεφτη βενζινης βγηκαν αληθινες.

Bowleno
28/05/2025, 10:19
Δεν ξέρω το συγκεκριμένο μηχανάκι πως είναι, αλλά θα πω το κουφό που έγινε σε μένα. Srx 600 με Keihin μηχανικά και ρουμπινετο υποπιεσης, που έχει on-pri-res πάνω του.
Στο on και res, το μοτέρ πρέπει να δουλεύει για να τραβάει βενζίνη, στο pri δίνει ελεύθερα.

Για άσχετο λόγο, το ρουμπινετο είχε μείνει στο pri και θυμόμουν πως είχα βενζίνη. Όταν πήρε μπροστά, άρχισε να κάνει υπερχυλιση και μην πολυλογώ έμεινε από βενζίνη.
Όταν πήγε συνεργείο, όλο το κάρτερ ήταν γεμάτο βενζίνη.

Όσο έμεινε σταματημένο με ελεύθερη ροή, τα καρμπυρατέρ που είναι λίγο πιο ψηλά από τις βαλβίδες, γέμισαν και η βενζίνη άρχισε να πηγαίνει στις βαλβίδες, όπου κάποια ήταν ανοιχτή. Απο εκεί θάλαμο καύσης, τα ελατήρια δεν στεγανοποιουν στην βενζίνη και από εκεί στο κάρτερ. :uplate:

Just saying, αν και σε μένα είχε μείνει 2 μήνες ακίνητο το μηχανάκι...



Αυτό είναι πιο κουφό και από μένα ρε συ....:uplate::uplate:

Phantom
28/05/2025, 16:00
Να κάνω μια χαζή ερώτηση:
Δηλαδή βρέθηκε κάποιος που θεώρησε οτι αξίζει τον κόπο και το ρίσκο να σου κλέψει βενζίνη αξίας 7 ευρώ;

Επειδή τα νούμερα είναι μικρά και εύκολα μπορεί να την πατήσεις, είσαι σίγουρος οτι έχεις υπολογίσει τα πάντα σωστά;

Λίγο το οτι η ρεζέρβα είναι πάντα πέριπου Χ λίτρα και όχι ακριβώς Χ λίτρα, λίγο το οτι έκανες περίπου τόσα και περίπου άλλα τόσα χιλιόμετρα, λίγο οτι όταν έμεινες από ρεζέρβα σίγουρα δεν άδειασες και τα περίπου Χ λίτρα του ρεζερβουάρ αλλά λίγο λιγότερο, λίγο οτι τα σωληνάκια και τα καρμπς θέλουν κι αυτά Χ ml να γεμίσουν ξανά όταν αδειάσουν..

Δεν σε αμφισβητώ. Απλά με τα μαθηματικά σου, σου λείπουν 4 (ολογράφως τέσσερα) λίτρα βενζίνης.. Όχι 20.. Και μου φαίνεται κουφό κάποιος γείτονας να σου έκλεψε 4 λίτρα βενζίνης (αξίας 7 ευρώ) και μάλιστα από τη μέση του ρεζερβουάρ..
Γιατί πήρες την μήχανη και έκανες χιλιόμετρα πριν σου σβήσει. Λιγότερα απ' οτι περίμενες, αλλά έκανες. Δεν την πήρες και σου έσβησε μετά από μέτρα..

Άρα:
1) Πήγαινες πορεία,εκανε διακοπές,εσβησε, το γύρισες ρεζέρβα και μετά από 4-5 χλμ έβαλες 6 λίτρα βενζίνη. σύνολο λοιπόν είχες 9.5 λίτρα
2) έκανες μια βόλτα 40 χλμ. έκανε διακοπές και έσβησε. Το γύρισες ρεζέρβα και μετά από περίπου 40 χλμ έμεινες εντελώς από βενζίνη.

Κάπου ανάμεσα στο 1 και το 2 το θεωρείς λογικό οτι κάποιος αφαίρεσε 4 λίτρα καυσίμου και άφησε το υπόλοιπο μέσα;

Εκτός αν δεν καταλαβαίνω κάτι σωστά..

bulmont
28/05/2025, 16:22
Τόσο χωράει ένα μπιτόνι νερού γιά σίδερωμα....

Bowleno
28/05/2025, 16:51
Τόσο χωράει ένα μπιτόνι νερού γιά σίδερωμα....


Σωστός....:winka:

kostaskk
28/05/2025, 17:49
Σημάδεψε το σωληνάκι βενζίνης.

2stroker
29/05/2025, 08:11
Να κάνω μια χαζή ερώτηση:
Δηλαδή βρέθηκε κάποιος που θεώρησε οτι αξίζει τον κόπο και το ρίσκο να σου κλέψει βενζίνη αξίας 7 ευρώ;

Επειδή τα νούμερα είναι μικρά και εύκολα μπορεί να την πατήσεις, είσαι σίγουρος οτι έχεις υπολογίσει τα πάντα σωστά;

Λίγο το οτι η ρεζέρβα είναι πάντα πέριπου Χ λίτρα και όχι ακριβώς Χ λίτρα, λίγο το οτι έκανες περίπου τόσα και περίπου άλλα τόσα χιλιόμετρα, λίγο οτι όταν έμεινες από ρεζέρβα σίγουρα δεν άδειασες και τα περίπου Χ λίτρα του ρεζερβουάρ αλλά λίγο λιγότερο, λίγο οτι τα σωληνάκια και τα καρμπς θέλουν κι αυτά Χ ml να γεμίσουν ξανά όταν αδειάσουν..

Δεν σε αμφισβητώ. Απλά με τα μαθηματικά σου, σου λείπουν 4 (ολογράφως τέσσερα) λίτρα βενζίνης.. Όχι 20.. Και μου φαίνεται κουφό κάποιος γείτονας να σου έκλεψε 4 λίτρα βενζίνης (αξίας 7 ευρώ) και μάλιστα από τη μέση του ρεζερβουάρ..
Γιατί πήρες την μήχανη και έκανες χιλιόμετρα πριν σου σβήσει. Λιγότερα απ' οτι περίμενες, αλλά έκανες. Δεν την πήρες και σου έσβησε μετά από μέτρα..

Άρα:
1) Πήγαινες πορεία,εκανε διακοπές,εσβησε, το γύρισες ρεζέρβα και μετά από 4-5 χλμ έβαλες 6 λίτρα βενζίνη. σύνολο λοιπόν είχες 9.5 λίτρα
2) έκανες μια βόλτα 40 χλμ. έκανε διακοπές και έσβησε. Το γύρισες ρεζέρβα και μετά από περίπου 40 χλμ έμεινες εντελώς από βενζίνη.

Κάπου ανάμεσα στο 1 και το 2 το θεωρείς λογικό οτι κάποιος αφαίρεσε 4 λίτρα καυσίμου και άφησε το υπόλοιπο μέσα;

Εκτός αν δεν καταλαβαίνω κάτι σωστά..

Μαλλον εισαι απο τους τυχερους. Μου εχουν κλεψει και αλλη φορα βενζινη παλιοτερα, και μπουζι μου εχουν κλεψει. Το να κλεψεις 4 λιτρα μεσα στη νυχτα ειναι οτι πιο ευκολο. Συν οτι επειδη μεσα στο παρκινγκ ειμαι απο τα πιο παλια μηχανακια,τα περισσοτερα ειναι καινουρια ψεκαστα,ειμαι ο πιο ευκολος στοχος. Τα 4 λιτρα ειναι μια χαρα ποσοτητα για ενα σκουτερ η ενα παπι. Πριν 2 χρονια πετυχα τυπο κατω απο το σπιτι μου κατα τις 2 το πρωι να κλεβει βενζινη απο αμαξι εχοντας μαζι οχι μπουκαλι αλλα κουβα ολοκληρο.

telegonos
29/05/2025, 08:58
Mad Max 2 : The Road Warrior